خودروهای چینی

ابوظبی روی برند چینی نیو سرمایه‌گذاری می‌کند

در پی معرفی فناوری و سرمایه جدید، ارزش سهام نیو بیش‌ازپیش افزایش یافته است.

چندی پیش مدیرعامل برند چینی نیو، ویلیام لی، موفق شد با استفاده از باتری نیمه جامد خود مسافتی هزار کیلومتری را طی کند. این رویداد باعث جلب توجه ثروتمندان عرب شد تا نهایتا مبلغ ۲.۲ میلیارد دلار را در این برند نوپای چینی سرمایه‌گذاری کنند. ورود سرمایه به نیو در کنار معرفی فناوری جدیدش باعث شد تا ارزش سهام این برند افزایش قابل‌توجهی را تجربه کند.

نیو et7

هلدینگ سرمایه‌های دولتی ابوظبی، «CYVN»، قصد دارد سهم خود در رقیب نیو، تسلا، را نیز تا ۲۰ درصد افزایش دهد. اما فعلا با خرید ۲۹۴ میلیون سهم تازه‌واردشده نیو به مبلغ ۲.۲ میلیارد دلار، دست خود را بر سر این برند چینی کشیده است. البته این نخستین بار نیست که CYVN روی نیو سرمایه‌گذاری می‌کند؛ چند ماه پیش و در ماه ژولای، عرب‌ها مبلغ ۱.۱ میلیارد دلار را به نیو اختصاص دادند که ۷۳۸.۵ میلیون دلار آن به‌صورت مستقیم و هدفمند روی آن خرج شد و ۳۵۰ میلیون دلار هم به خرید سهام هلدینگ تنسنت اختصاص یافت. حال CYVN می‌تواند دو نفر مدیران نیو را انتخاب کند.

ویلیام لی به‌واسطه پیمایش مسافتی یک هزار کیلومتری با سدان نیو ET7 در جریان یک پخش زنده، توان باتری نیمه جامد خود را به رخ رقیبان کشید. این باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی در زمان پایان آزمایش که ۱۲.۵ ساعت به درازا کشیده شد، هنوز ۳ درصد شارژ داشته است. بنابراین چینی‌ها با استفاده از این فناوری تازه موفق شدند به بیشترین گستره مسافت قابل‌پیمایش برای یک خودروی تولید انبوه دست پیدا کنند. بر اساس اعلام نیو، مشتریان این برند فارغ از مدل خودروی خود می‌توانند با مراجعه به ایستگاه‌های تعویض باتری این شرکت، اقدام به نصب باتری نیمه جامد کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد مطلب «نخستین باتری ۱۵۰ کیلووات ساعتی نیمه جامد جهان با موفقیت آزمایش شد» را مطالعه کنید.

شاسی‌بلند نیو ES6

در جریان رویداد زنده یادشده، لی اعلام کرد که نیو قصد دارد از پرچمدار جدید خود با نام ET9 پرده‌برداری کند. روی‌هم‌رفته به لطف این رخداد، خرید سهام این شرکت توسط هلدینگ عرب و معرفی فناوری تازه، ارزش سهام این شرکت چینی با ۴.۶ درصد رشد ارزش روبه‌رو شد. در سوی دیگر داستان، رقیب هم‌وطن این شرکت، «ژپنگ»، برای تنگ کردن عرصه رقابت بر نیو اعلام کرد که شاسی‌بلند G6 کراس‌اوورش با تخفیف ۱,۴۰۰ دلاری عرضه می‌شود. آیا پرش رو به جلوی نیو می‌تواند موقعیت آن را در بازار تثبیت کند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3874 ديدگاه)

    ای بابا

    موافقم 3
    مخالفم 4
  2. H2

    ۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    کاری که اون خدا بیامرز 50 سال پیش داشت میکرد و ملت بهش پشت کردن رو الان عربها 5 ساله دارن انجام میدن اونم در مقیاس خیلی کوچکتر
    به یزدان که گر ما خرد داشتیم – کجا این سرانجام بد داشتیم

    موافقم 55
    مخالفم 12
    1. محمد

      ۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      داداش نسل ما خرد داره اون آدم های نمک نشناس چهل سال پیش عقل و خرد نداشتن ، جوانی ما که تباه شد ولی آینده برای نسل های پیش رو روشنه

      موافقم 30
      مخالفم 14
      1. Hossein.gh

        ۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (313 ديدگاه)

        احتمالا خردو یچی دیگه معنی کردن واست ۲۰ ۳۰ میلیون آدم و بیخرد میدونی خودتو عاقل!اونایی که واسه استقلال و عزتشون انقلاب کردن بیخردن بعد این نسل جدید(نه همشون)که زندگیشون تو اینستا و یوتیوب میگذره فکر ذکرشون تو کوچه رقصیدن و آغوش رایگانه شدن باخرد؟!!خخخ

        موافقم 12
        مخالفم 33
        1. hamid

          ۸ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (105 ديدگاه)

          اره نتیجه خردشونو هممون داریم میبینیم

          موافقم 25
          مخالفم 5
        2. نسل سوخته

          ۱۱ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          جماعتی که دنبال آب و برق مفتی بودن خرد داشتن؟ تا وقتی اون نسل کذایی به دیار باقی نشتافتن وضع همینه در ضمن یوتیوب دانشگاهی هستش برای خودش و کسانی که ازش استفاده میکنن خیلی از امثال شماها که تنها منبع خبریتون صدا سیما و چند تا سایت مثل خودش هستن آگاه تر هستن

          موافقم 3
          مخالفم 0
      2. B

        ۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (432 ديدگاه)

        البته شایدم نباشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. Navid A J

    ۱۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    به نظرم یه جای کار میلنگه. چینی ها برای پول و سرمایه، هیچ مشکلی ندارن و اینقدر پول دارن که بتونن کشور بخرن. سرمایه گذاری ها تا دهه قبل انجام شده. الان هر شرکتی که از بیرون، جذب سرمایه گذار کنه درحالی که نتونسته سرمایه لازم رو از چین تأمین کنه، مشکل داره. اونا بیشتر به مشتری نیاز دارن، نه سرمایه.

    موافقم 2
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا