مقالاتهفته نامه

خودروهای هر کشور به چه چیزی معروف هستند؟

خودروهای هر کشور به عوامل مختلفی معروف هستند، از جمله طراحی، کیفیت و دوام، مهندسی، اقتصادی بودن یا حتی تاریخچه و اصل و نسب برند سازنده‌شان. در این سری از مقالات هفته نامه پدال قصد داریم شما را با ویژگی‌های بارز خودروهای کشورهای مختلف آشنا کنیم. با پدال همراه باشید.

همچنین بخوانید: بهترین خودروهای ساخت اتریش؛ از Z4 و گرند چروکی تا E کلاس و سوپرا

آلمان

خودروهای آلمانی در جهان بیشتر تکنولوژی و مهندسی پیچیده و جدیدشان شناخته می‌شوند. البته هندلینگ خودروهای آلمانی نیز زبانزد خاص و عام است.

فرانسه

دهه‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ میلادی شرکت‌های خودروسازی فرانسوی موفق به تولید خودروهای محبوب و نوآورانه شدند که در بازارهای جهانی مورد توجه بسیاری قرار گرفتند. برای مثال پژو ۲۰۵ یک خودرو کوچک و خوش‌ساخت بود کهدر دهه ۱۹۸۰ میلادی توجه زیادی را به خود جلب کرد. طراحی شیک و عملکرد خوب این خودرو باعث شد که محبوبیت بالایی در اروپا کسب کند. سیتروئن ۲CV نیز یکی از خودروهای معروف فرانسوی است. این خودرو کوچک و سبک در دهه ۱۹۴۰ تا ۱۹۸۰ میلادی تولید شد و به عنوان یکی از خودروهای نمادین فرانسه شناخته می‌شود. طراحی منحصر به فرد و اقتصادی بودن آن باعث شد که مورد توجه بسیاری از مردم قرار گیرد. شاید امروزه خودروهای فرانسوی جذابیت خاصی نسبت به رقبای کره‌ای،‌ ژاپنی و… خود نداشته باشند اما نباید فراموش کرد نیم قرن پیش خودروهای فرانسوی نه تنها در سطح اروپا، بلکه در سطح جهان محبوب بودند برای همین بهتر است خودروهای فرانسوی را با جمله آشغال‌هایی با گذشته درخشان توصیف کنیم!

 

آمریکا

به محض اینکه نام خودروی آمریکایی شنیده می‌شود افراد ناخود آگاه یاد خودروهایی عضلانی با با ابهت همراه قدرت بالا و مصرف سوخت زیاد می‌افتند. گرچه محصولات آمریکایی نیز ابهت چند دهه پیش خود را ندارند؛ اما هنوز قابلیت رقابت با رقیبان آسیایی و اروپایی را دارند. در آینده شاید تسلا به‌جای ماسل‌کارها سمبل خودروهای آمریکایی باشد.

 

انگلیس

در لحظه اول ممکن است گمان کنید انگلیس در صنعت خودروسازی چندان قوی ظاهر نشده اما می‌دانید که لوکس‌ترین خودروهای دنیا ساخت انگلیس است. بنتلی، رولزرویس، آستون مارتین، رنجروور و جگوار کمپانی‌های انگلیسی با محصولات اشرافی و لوکس هستند.

همچنین بخوانید: خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو ۲۰۶

ژاپن

برای آشنا شدن با ویژگی‌های یک خودروی ژاپنی کافیست فقط چند عکس یا ویدیو از نحوه استفاده از این خودروها در کشورهایی همچون استرالیا یا امارات ببینید. به جرعت می‌توان گفت هیچ خودرویی مانند ساخته‌های تویوتا و هوندا و نیسان سخت جان و با دوام و کم استهلاک نیستند. البته بعضی از برندهای ژاپنی مانند لکسوس یا اینفینیتی در ساخت خودروهای با کیفیت و لوکس هم تبحر دارند.

همچنین بخوانید: جان‌سخت واقعی: تست‌های دوام عجیب و خشن تویوتا هایلوکس

ایتالیا

به محض شنیدن اسم ایتالیا یاد ابر خودروهایی مانند ساخته‌های لامبورگینی و فراری می‌افتیم. خودروهای ایتالیایی علاوه بر پرفورمنس بالا، طراحی بسیار زیبا و ظریفی دارند. با نگاهی به طراحی محصولات شرکت‌هایی همچون لامبورگینی، فراری،‌ مازراتی و آلفارومئو می‌توانیم  اعجاز در طراحی را مشاهده کنیم.

 سوئد

ولوو شرکتی چند ملیتی سوئدی است که فعالیت اصلی ‌آن ساخت خودروهای سنگین است. اما این شرکت خودروهای سبک نیز تولید می‌کند. ساخته‌های ولوو در جهان بیشتر با عنوان خودروهایی با امنیت بالا شناخته می‌شوند. ولوو همواره به ارزیابی و آزمایش ایمنی خودروهای خود پرداخته و به طور مرتب استانداردهای ایمنی را ارتقا داده است. به طور کلی، خودروهای ولوو به عنوان یکی از ایمن‌ترین خودروهای موجود در بازار شناخته می‌شوند و در بیشتر آزمون‌های ایمنی جهانی، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده‌اند.

چین

در اکثر نقاط جهان کسی در مورد خودروهای چینی اطلاعات زیادی ندارد اما در ایران همه افراد با خودروهای چینی اشنایی دارند. خودروهای چینی در ایران بیشتر با عنوان خودروهایی پر زرق و برق اما بی‌ کیفیت و بی اصالت شناخته می‌شوند.

 

ایران

برای توصیف ساخته‌های خودروسازان داخلی فقط کافیست از دو کلمه: بدنه حلبی و کیفیت افتضاح استفاده کرد!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۱۵ رای

نیما شیرازی

نویسنده و مترجم وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳۹ دیدگاه‌ها

  1. KAIZEN

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (142 ديدگاه)

    در مورد کره انتهای داستانو باز گذاشته تا کاربران خودشون نظر بدن
    حالا شما بگین ماشینای کره‌ای به چی معروفن؟؟

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1744 ديدگاه)

      الان یه جنگی این زیر راه بیوفته که خدا میدونه

      موافقم 18
      مخالفم 1
      1. amir

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2503 ديدگاه)

        جالب اینجاست یه عده کره ای رو سفینه میدونن هرکی هم بگه نه میخوان گلوشو ببرن

        موافقم 13
        مخالفم 7
      2. ALI A

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (34 ديدگاه)

        بدنه حلبی و کیفیت افتضاح…. تمام… کور سویی امیدی هم نیست…

        موافقم 15
        مخالفم 3
        1. احسان بهجتی

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          چرا داداش من هست…نا امیدیه که باعث میشه بگی کورسویی از امید نیست
          وگرنه چرا صنعت دفاعیمون پشمای جهان و ریخته..و میتونیم یک ناو با موتورش طراحی کنیم و بسازیم که ۸۵ کیلومتر سرعتشه و همون مدل آمریکایی ۳۵ کیلومتر سرعت داره؟
          میشه چون ما همه چیشو داریم ولی خودمون بی عرضه‌ایم که جلوی مافیا ها وای نیستادیم و تا میگن طرح فروش پارس و پراید همه میریزن تو سایت..
          اگه مردم نخرن اونا مجبور به رقابتی کردن کالاشون میشن…
          ولی با اینکه به شدت با خودتحقیری مخالفم اما جمله بدنه حلبی و کیفیت افتضاح باحال بود

          موافقم 13
          مخالفم 13
    2. مهراد

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (772 ديدگاه)

      کره سعی میکنه ادای ژاپن رو در بیاره

      در واقع کره ای میشه ژاپنیه مناطق محروم

      موافقم 18
      مخالفم 4
      1. عجب

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (95 ديدگاه)

        از این‌ مدلها چند نمونه در جهان داریم مانند کاندا که رفتار و فرهنگ مردمش کاملاً تحت تاثیر و شبیه به مردم ایالات متحده آمریکا است یا مانند کشور تایوان که فرهنگ مردمش تحت تاثیر کشور چین است و به آن چین تایپه می‌گویند و یا همین افغانستان که مردمش تحت تاثیر مردم ایران هستند و می‌شود به آنها گفت ایران تایپه در نتیجه کره جنوبی هم که تحت تاثیر ژاپن است باید به کشورشان گفت ژاپن تایپه😂

        موافقم 20
        مخالفم 2
    3. پیام

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1793 ديدگاه)

      کره به رشد نجومی معروفه

      موافقم 6
      مخالفم 16
      1. JaMsHiD

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1268 ديدگاه)

        دوو هم آخراش رشد خیلی زیادی داشت😞
        #کره_همانند_دوو

        موافقم 15
        مخالفم 1
    4. Sina_carshow

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (83 ديدگاه)

      به عنوان یک نفر معتقدم کره هیچی نیستش یعنی چیزی نداره برا ارائه علت فروش بالاشم اینه که چین وارد نشده به بازار هایی که جولان میده
      قدرت رسانه ای بالایی هم داره
      پشت سوناتا نشستم یعنی فقط متریال خشک و سواری متوسط ازش دیدم و چندین مرتبه تویوتا کمری و هوندا آکورد و از چینی هام چانگان یونی وی رو بهش ترجیح میدم
      آیونیک ۵ هم با ۲۰۰ هزار درهم قیمت با رنج کم و پرفورمنس ضعیفی که داشت صد درصد میگم تسلا مدل ۳ بی چون و چرا
      تعجبم چرا همچین خودرویی شده خودرو سال نه متریال داره نه امکانات نه رنج نه سواری ولی قیمت بالا! هیچی نداره برا ارائه جلو تسلا مدل ۳ یا اصن زیکر 001 یا آواتار 12

      الان چین پاشو بزاره آمریکا به نظرتون اولین قربانی هاش آمریکایی ها و ژاپنی ها هستن یا کره ای ها؟

      چینو معتقدم بی اصالته ولی اشغال نیس چین تو بعضی خودرو هاش مث زیکر یا سری آواتار از با کیفیت ترین متریال مث آلکاترا و ناپا استفاده میکنه که رقیبای آلمانی تو دو برابر قیمت بیشترشون پلاستیک خشک هستن
      حتی همین چانگان های سری uni ارزانترین خودرو ها با چرم ناپا هستن

      موافقم 15
      مخالفم 9
      1. Mercedes

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (813 ديدگاه)

        امریکا واسه اینکه از چین میترسه که رشد کنه کره رو تو اب نمک نگه داشته که ماشین ارزون مدرن بسازه
        در واقع تنها کشوری که با قیمت کم میتونه ماشین مدرن و به روز بسازه بعد چین کره هست
        امریکا هم واسه کند کردن رشد چین و جلوگیری از ورودش به بازار های غربی کره رو قوی میکنه هی ، چون کره هر چی هم شاخ بشه تهش آمریکا یه پخ بگه میری…نه به خودش
        ولی چین اینطوری نیست و خطرناکه واسه غرب
        البته خود برند های نوپا امریکایی هم جدیدا خیلی باحالن (مثلا لوسید) البته قیمتشون بالاست ولی اگه امریکا حمایتشون کنه حداقل واسه تامین بازار داخلش خیلی کارامد هستن نیازی به کره نیست
        البته یه مسئله دیگه هم علم کره جنوبی تو الکترونیک هست که بازم تنها کشوری که تو الکترونیک میتونه با چین رقابت کنه کره جنوبی هست (قبلا ژاپن هم میتونست ولی تو این یک دهه عقب افتاده تو الکترونیک) واسه همین امریکا کره رو حمایت میکنه که به وسیله کره تو الکترونیک با چین هم رقابت کنه
        کلا امریکا تو خیلی زمینه ها با استفاده از متحدینش جلوی چین وایسادع
        تو خیلی از حوزه ها خودش دیگه حرف خاصی نداره متحداشو میاره قوی میکنه ، البته اینم خودش یه سیاسته ، خودشو درگیر نمیکنه بقیه رو میندازه جلو
        مثلا تو الکترونیک خودش هیچ پخی حساب نمیشه ولی ژاپن و کره رو داره
        تو صنعت خوبه ولی در واقع در مقابل اروپا هیچ حرفی واسه گفتن نداره و اروپا رو واسه رقابت با چین جلو میندازه
        اکثر صنایع آمریکا هم برون سپاری شدن سالها پیش
        امریکایی ها حتی لباس هم تولید نمیکنن ، بیشتر لباساشون تو ویتنام تولید میشه

        موافقم 9
        مخالفم 13
        1. کورپش

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (6 ديدگاه)

          آمریکا تو الکترونیک هیچ پخی نیست؟؟!!
          این جوک سال بود الان؟

          موافقم 17
          مخالفم 5
        2. Ahmad

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (130 ديدگاه)

          به قرآن اگه تو بدونی امریکا کجاست من اسمم رو عوض میکنم مرد حسابی کجا ژاپن تو الکترونیک از کره عقبتره غول های امریکایی تو الکترونیک حریف ژاپن نیستن چه برسه به کره

          موافقم 14
          مخالفم 1
        3. 

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (73 ديدگاه)

          به قرآن اگه تو بدونی امریکا کجاست من اسمم رو عوض میکنم مرد حسابی کجا آمریکا تو الکترونیک از کی چیه؟!
          عول های اسیایی تو الکترونیک و هرچیزی پشم اروپا و آمریکا هم نیستن چه برسه به الکترونیک
          پادشاه صنعت الکترونیک اروپا و آمریکا ست جوری که کل اصل کار تکنولوژی و مهندسی و نبض صنعت الکترونیک و شمار ۱ و اول این صنعت مثل هر چیزی دست آمریکا و اروپا هست
          مرد حسابی پادشاه صنعت الکترونیک اروپا و آمریکا هستن جوری که که کل اصل کار تکنولوژی و مهندسی و نبض صنعت الکترونیک و شمار ۱ و اول این صنعت مثل هر چیزی دست آمریکا و اروپا هست

          اینطور برات بگم قیاس آمریکا یا اروپا در مقایسه
          با اونا مثل یک مهندس طراح با یه کارگره که یه کارو به همون شکلی که اونا میگن اجرا میکنه تازه فقط اجرا میکنه درصورتیکه کل فکر و مهندسی و طراحی و ارزش و برتری و مالکیت معنوی و هنر و مهندسی اون کار متعلق به مهندسان و هنرمندان طراح اون کاره

          درستش اینه که گفتم نه حرف خنده دار شما

          برون سپاری 😂
          مثال کارگر بخون تا برات جا بیوفته درستش

          درستش همین بود که گفتم

          موافقم 9
          مخالفم 3
    5. محمدرضا

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1073 ديدگاه)

      افزایش فروش سالانه در بازار آمریکا
      و تصاحب جایگاه فروش برند های ژاپنی مثل میتسوبیشی و نیسان و مزدا

      موافقم 10
      مخالفم 2
    6. Hamilton1970

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (531 ديدگاه)

      ولی بدون شوخی به کره‌ای ها میشه گفت پول نقد
      چون هرجای دنیا (تقریبا) بخوای ماشین کره‌ای بفروشید مشتری دست به نقده

      موافقم 8
      مخالفم 5
    7. مسعود

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دنباله رو ژاپن ولی با فاصله زیاد

      موافقم 7
      مخالفم 1
    8. JaMsHiD

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1268 ديدگاه)

      دزدایی که از نیروی کار کودک استفاده میکنند و ایموبلایزر سایپا رو هم استفاده نمیکنن بجاش قفل فرمون هدیه میدن و گردن گیری که خرابه . خدا بخواد فردا هم اختلاس سهامداران شرکت در میاد

      موافقم 7
      مخالفم 1
    9. حمید

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      پراید
      تابوت متحرک

      موافقم 9
      مخالفم 2
    10. شاهرخ

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کم استهلاک. امکانات خوب با قیمت مناسب

      موافقم 0
      مخالفم 5
  2. KAIZEN

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (142 ديدگاه)

    “”به جرعت می‌توان گفت هیچ خودرویی مانند ساخته‌های تویوتا و هوندا و نیسان سخت جان و با دوام و کم استهلاک نیستند.””
    🇯🇵🇯🇵👍👍

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. NAVID@@98

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (382 ديدگاه)

      مگر اینکه اونهایی که👑🥇 در هرچیز بهترین و اول و رکورد دار هستند بهترش را داشته باشند و البته دارند و رکوردشم دست خودشونه چون که رکورد دار سخت جان ترین و بادوام ترین و قابل اعتماد ترین و بیاستهلاک ترین هستن و با کیفیت ترین که البته در این خصوص رکورد دار برتر هم هستند که اینان همان اروپایی ها و امریکایی ها🇺🇸🇷🇺🇩🇪🇪🇺👍👍👍👍هستند که در هر چیز بهترین و اول و رکورد دار هستند و اثبات کرده اند که خیلی بهترش را ساخته اند و رکورد دار سخت جان ترین و بادوام ترین و قابل اعتماد ترین و بیاستهلاک و با کیفیت ترین هستند 🥇👑
      بده ۸ 😘😝

      موافقم 7
      مخالفم 12
      1. JaMsHiD

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1268 ديدگاه)

        این همه اروپا اروپا میکنی میشه بگی کدوم ماشین اروپایی کم استهلاکه؟ یا کدوم ماشین آمریکایی تبدیل شده به کم استهلاک ترین؟
        https://www.pedal.ir/magazine/7-of-the-toughest-cars/
        مقاله برات آوردم کل ۳۱۵ تا کامنتت که همش اروپا کم استهلاک ترینه و آمریکا بهترینها رو نقض می‌کنه😂
        الان هم میاد میگه نه ! جی کلاس پلیس های ضد شورش و جی کلاس های ارتش کم استهلاک ترینند

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. NAVID@@98

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (382 ديدگاه)

          اروپا مثل آمریکا رکورد هاش دستشونه
          رکورد بادوامترین و کماستهلاک ترین
          مثل هرچیز دیگه
          نیازی به این آمار دم دستی نمیخواهند
          این دم دستی ها که برای بچه هاست را با اینکه به گرد پای خودشان نمیرسند ولی خودشان دادن دست دیگران تاباهاشون حال کنند و فشاری ها و اذیت نشوند و دلشان خوش باشد بده ۱۱😂😜

          موافقم 6
          مخالفم 5
    2. عشق ماشین

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اینکه ژاپن عالیه شکی توش نیست ولی کره رو نباید با چین مقایسه کرد تو رتبه بندی بهترین شرکت های ماشین سازی دنیا هیوندا و کیا جز ۱۰ تای اولن داغونیه ماشینای ایرانی که دیگه جای بحث نداره اصلا فقط چون قیمت کمتری داره ملت بد بخت می خرنش خدا وکیلی هیچکس میاد این ماشینا رو برای چیزی به جز قیمتش بخره؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. amir-mr

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (378 ديدگاه)

    خب کره هم به انفجار و آتش سوزی های پیاپی معروفه 🔥😂

    موافقم 13
    مخالفم 4
    1. FY

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (211 ديدگاه)

      چینم و ژاپنم به …… معروفه😄

      موافقم 2
      مخالفم 6
  4. چه فرقی داره....مهم اینه حرف حقه!

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    واسه ایران….فرغون ساز و ارابه مرگ مناسبتره!

    موافقم 15
    مخالفم 2
  5. زیزیگولو

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5527 ديدگاه)

    دو جمله از این مقاله چشم منو گرفت مخصوصاً اولی 👌👌 :

    ۱- هیچ خودرویی مانند ساخته‌های تویوتا و هوندا و نیسان سخت جان و با دوام و کم استهلاک نیستند.
    ۲- به محض اینکه نام خودروی آمریکایی شنیده می‌شود افراد ناخود آگاه یاد خودروهایی عضلانی با ابهت همراه قدرت بالا و مصرف سوخت زیاد می‌افتند.

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. amir

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2503 ديدگاه)

      والا من ماسل کار داشته باشم صدی ۴۰ تام مصرف کنه با رضایت میریزم تو باکش انگار دارم به تشنه آب میدم نوش جانش حلالش بادا

      موافقم 16
      مخالفم 2
      1. زیزیگولو

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (5527 ديدگاه)

        ماسل کارای آمریکایی یک به یک دارن برقی میشن و به فنا میرن 🤦🤦🤦 ………… ماسل کار یعنی ماشین آمریکایی عضلانی و دو درب با موتور هشت سیلندر حجیم و پر هیبت که صدای غرش سرسام آور موتورو اگزوزش تا ۱۰ تا خیابون اونورترم بره

        موافقم 15
        مخالفم 0
      2. KAIZEN

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (142 ديدگاه)

        چلنجر دیمن با کوهی از قدرت و گشتاور فقط صدی 14 مصرف میکنه
        یه زمانی پرمصرف بودن

        موافقم 8
        مخالفم 0
  6. رومانی>چین>فرانسه

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    حس میکنم ایران اصلا اون بنیه صنعتی لازم رو نداره ما هم باید مثل عراق و سوریه و… فقط خودرو وارد میکردیم

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1744 ديدگاه)

      وقتی با جهان لج باشی و بخوای به هر قیمتی که شده خودکفا بشی همینه
      با ‌شما نیستم، کلا.

      موافقم 10
      مخالفم 6
      1. رامین سپهری

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (25 ديدگاه)

        به نظرتون کیا به این نطر کاملا درست منفی دادن و بابت حضور خودجوش و حماسی شون تو فضای سایبر چقد میگیرن؟!

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. زیزیگولو

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (5527 ديدگاه)

      زمانی محمود خیامی و اصغر قندچی صنعت خودروسازی رو به ایران آووردن کره جنوبی و مخصوصاً چین کارشون فقط ساختن اسباب بازیهای پلاستیکی و صادر کردن اونها بود …….. ولی بجای حمایت چی بر سر این کارآفرینان بزرگ ایرانی اومد؟؟

      موافقم 18
      مخالفم 0
  7. Taha Ayoobi

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1744 ديدگاه)

    نمیدونم مقاله ترجمه شده بود یا نه ولی خیلی درست نبود.

    فرانسوی ها براچی آشغال؟

    چرا آلمان رو اینقدر کم توضیح داده بود؟ میتونست به هزینه های نگهداری زیاد هم اشاره کنه.

    (گرچه محصولات آمریکایی نیز ابهت چند دهه پیش خود را ندارند؛ اما هنوز قابلیت رقابت با رقیبان آسیایی و اروپایی را دارند.)
    کی گفته آمریکایی ها ابهت گذشته رو ندارن؟ الان یه ماشین با ابهت تراک های آمریکایی یا کوپه ها و اسپرت های آمریکایی داریم؟
    هنوز توانایی رقابت دارن؟ عجیبه، دستتون درد نکنه که آمریکا رو در حد آسیا و اروپا دونستید🤣

    جا داشت به جای چین کره رو بیارید، حداقل کره هرچی باشه از چین بالا تره.

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. Engineer

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (46 ديدگاه)

      با چه حسابی از هزینه‌های زیاد نگهداری خودروهای آلمانی صحبت میکنی همینجور میگید یا رفرنس خاصی دارید

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. S

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (131 ديدگاه)

        اینو همه میگن اصلن تو پیج ژرمن فنا این یه میمه واس خوش

        موافقم 5
        مخالفم 0
      2. Taha Ayoobi

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1744 ديدگاه)

        @Engineer

        خرج های ماشین اروپایی چیزی نیست که از کسی پوشیده باشه.

        طرف توی استرالیا میگفت که ماشین اروپایی کارکرده رو فقط کسایی می‌خرن که میتونن خرجش کنن و گرنه هیچکی نگاشون هم نمیکنه. می‌گفت 2015 به پایین هارو میبرن اسقاطی.

        و جدای از رفرنس، اگه به خود محصولات هم نگاه کنیم میبینم که برای استفاده بلند مدت و مداوم نیستن.
        به طور مثال وقتی بی ام و از یه موتور 2 لیتری 400 اسب بخار قدرت میگیره، مشخصه که موتور توی چه فشاری داره کار میکنه.
        این موتور با این حد فشار و همینطور بقیه قطعات بعد یه مدت کوتاهی فرسوده میشن و به خرج میوفتن.
        به خرج افتادن جدا، پیچیدگی وحشتناک موتور ها و فنی آلمانی ها هم که دیگه نیاز به توضیح نداره.
        همه اینا دست به دست هم میده که بعد یه مدت خرج زیادی رو دست مالک بذاره.

        موافقم 6
        مخالفم 6
        1. Engineer

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (46 ديدگاه)

          با یه مثال نقض میتونی یه اصل رو رد کنی ولی نمیشه اونو ثابت کرد اینکه یه نفر یه چیزی گفته نشد جواب خودرو های آلمانی بله هزینه دارن اما این هزینه ، هزینه لوکس و خاص بودنشونه نه هزینه استهلاک
          این یه مورد بدیهیه
          ولی اگه شما منظورتون اینه که مثل خودروهای سطح پایین هزینه و خرج دارن کلا خودرو سازی دنیا رو زیر سوال بردید چون الان بیشتر شرکت های خودروسازی دنیا دارن با آلمانی ها رقابت میکنن

          درباره موتور های بیمر هم داستان مکلارن F1 رو بخون
          و اینکه کشیدن 400 اسب از یه موتور 2 لیتری یه شاهکاره مهندسی هستش درسته که فشار زیادی تحمل می‌کنه ولی اونا هم با تکنولوژی های cooling و بهبود strature پیشرانه و منتقل کردن این قدرت به بهترین شکل به شفت و سیستم انتقال قدرت یه کاری کرده که یه سدان بیمر،(با مسخره کردن) یه سوپر کار رو جا میذاره کاری که هیچ کمپانی توی تاریخچه خودروسازی نکرده
          درباره پیشرفته B57 شش سیلندر خطی بیمر که جزو اولین پیشرانه های کم استهلاک دنیا بود تازه اونم واسه یه خودرو اسپرت دیگه توضیحی نمیدم…

          موافقم 7
          مخالفم 0
      3. JaMsHiD

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1268 ديدگاه)

        @Engineer
        هر چی قطعه بیشتر باشه استهلاک هم بیشتره . این چیزیه که ژاپنیا ازش پیروی میکنن

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. مهراد

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (772 ديدگاه)

      100% حق

      مقاله به هیچ عنوان بی ایراد نبود ، سلیقه ای بود

      موافقم 8
      مخالفم 0
  8. MehdiTurbo

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1995 ديدگاه)

    همه را قبل خوندن حدس زدم و دقیقا همون حدسم بود نه فقط برای من برای همه همینطور ، دقیق بود
    تنها تفاوت برای من ایران بود که حدس من فرغون بود 😂
    ولی خداییش ایران بیشتر همان فرغون تو ذهن ادم میاد
    البته ایران بیشتر مونتاژ کار خودرو ساز نیست حتی همان دنا و رانا و سهند و … ام بیشتر قطعات چین اینجا مونتاژ میکنند به اسم ایران مثل بقیه برندای چینی داخل ایران
    احتمالش هست ترکیه ام بعدها به لیست خودرو سازا اضافه بشه همینطور عربستان
    مالزیم یه زمانی داشت پروتون خودروهای خوبیم میزد نمیدونم هنوز داره یا جمع شد

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. MehdiTurbo

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1995 ديدگاه)

      پروتون زدم هنوز هست اتفاقا خودروهای خوبیم داره s70 و s50 بهتر خودروهای چینی هستن قیمتشانم خیلی مناسب اینا را باید بیارن
      میدونن اونا را بیارن فروش چینیا کم میشه وارد نمیکنن اگه نه خودروهای خیلی مناسب ترین با همان قیمت

      موافقم 8
      مخالفم 1
  9. Scuderia Ferrari

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3926 ديدگاه)

    ایران ، چین ، روسیه و هند از بیکاری ماشین میسازن
    کره جنوبی هم بهتره سرش تو کار خودش باشه و پاشو تو کفش بزرگ ترها نکنه و بازار خودش و نهایتاً شرق آسیا و خاورمیانه رو بچسبه

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. BMW

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1338 ديدگاه)

      از بیکاری!فقط میگن بزار بسازیم و بره یه پولی هم این وسط بره مهم نیست اصلا.هنوزم که هنوزه نمیدونم چرا بعضی از این خودرو هارو میسازن اخه مگه ما خواستیم که بسازین مردم خم از مجبوری میخرن

      موافقم 3
      مخالفم 0
  10. MC20

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1800 ديدگاه)

    حاجی کره رو اصلا جزو خودرو سازها به حساب نیاورده این مقاله …

    2 سال پیش گفتم کره و مربا برای صبحانست ، گوش نکردید …

    بفرمایید اینم دلیل …

    بگذریم …

    پیام جان …

    کارلاو جان …

    کیلر جان …

    و …

    مبارک همه شما دوستان کره ای باشه این افتخار …

    از طرف اتحادیه صنف لبنیات فروشان سنتی : بر طبل شادانه بکوب …

    موافقم 10
    مخالفم 7
  11. سوشیانت

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2190 ديدگاه)

    ماشین های آمریکایی دیگر ابهت گذشته را ندارند، این مقایسه درست نیست چون در گذشته شاهد سدان های بزرگ و با ابهت آمریکایی بودیم الان بخاطر تغییر سلیقه مردم به کراس اوور ها و شاسی بلند ها دیگه اون سدان های با ابهت تولید نمیشن و اتفاقا شاسی بلند های آمریکایی مثل جیپ گرند واگنییر کادیلاک اسکالید لینکلن نویگیتور خیلی با ابهت هستن و بهشون قصر متحرک گفته میشه

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. Taha Ayoobi

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1744 ديدگاه)

      یکی همین شاسی بلند های آمریکایی و تراک های آمریکایی
      هیچ کشوری ماشینی با ابهتی در حد اونا رو نداره.

      موافقم 7
      مخالفم 8
      1. بی خیال اسم 2

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (178 ديدگاه)

        (“داستان کواترو از زمستان ۱۹۷۶ آغاز می‌شود یعنی زمانی که مهندس شاسی آئودی «یورگ بنسینگر» شاهد عملکرد بهتر یک فولکس‌واگن ایلتیس از آئودی‌های دیفرانسیل جلو در برف و یخ بود. ایلتیس یک خودروی چهارچرخ محرک مشابه جیب بود که برای ارتش ساخته شده بود و ایدهٔ کواترو را در ذهن بنسینگر کاشت.
        بنسینگر می‌خواست با استفاده از سامانهٔ چهارچرخ محرک، نوع جدیدی از خودروهای پرفورمنس را بسازد اما متقاعد کردن مدیریت آئودی که چنین خودرویی می‌تواند موفق باشد کار آسانی نبود. به همین دلیل، ابتدا یک سدان آئودی ۸۰ به سامانهٔ چهارچرخ محرک ایلتیس مجهز شد تا ثابت کند این ایده درخشان خواهد بود. در ژانویهٔ ۱۹۷۸ «فردیناند پچ» در مقابل دیدگان مقامات آئودی با این خودرو در تپه‌های پوشیده از برف اتریش رانندگی کرد. آن‌ها چیزی که دیدند را باور نمی‌کردند زیرا ماشین حتی با لاستیک‌های تابستانی به‌راحتی از تپه‌ها بالا می‌رفت و همان‌جا بود که جواز تولید این تکنولوژی صادر شد.”)

        جالب بود
        ولی چیزی از این جالب تر که آئودی برای نسخه ی خداحافظی آئودی r8 نسخه ی جی تی اون را داده بیرون و این نسخه پیست محور هم هست

        ولی از کواترو استفاده نکرده و دیفرانسیل عقب هست

        (لینکی که بگه عطر پخش کن داره دیگه؟
        راستی اشتباه گفته بودم، ناتیلوس داره اینو
        https://www.pedal.ir/lincoln/2024-lincoln-nautilus-drive/)

        جالب بود ولی فکر کنم اولین بار بی ام و داده بیرون

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Bmw

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (608 ديدگاه)

      سوشیانت درستش اینکه بنویسن آمریکا به وانت سازی معروف چون تو کلاس های دیگه هیچ حرفی واسه گفتن نداره ماسل کار هاشم بخاطر قیمت پایین خواهان دارن

      تسلا رو هم من سمبل آفریقای جنوبی می دونم چون اگه ایلان ماسک نبود تسلا همون شرکت ورشکسته ۱۵ سال پیش بود

      موافقم 4
      مخالفم 9
      1. سوشیانت

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2190 ديدگاه)

        ماسل کار هاش با وجود قیمت پایین تمامی آلمانی ها از جمله همین بی ام و که شما طرفدارشی رو رنده میکنن در ضمن در رابطه با اس یو وی ها هم
        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/lincoln/%25D8%25A7%25D8%25B3%25DA%25A9%25D8%25A7%25D9%2584%25DB%258C%25D8%25AF-%25D9%2586%25D9%2588%25DB%258C%25DA%25AF%25DB%258C%25D8%25AA%25D9%2588%25D8%25B1-%25D9%2585%25D8%25B1%25D8%25B3%25D8%25AF%25D8%25B3-gls-%25D8%25A8%25E2%2580%258C%25D8%25A7%25D9%2585%25E2%2580%258C%25D9%2588-x7/&ved=2ahUKEwi57NvAheqFAxX3QvEDHVwZDDEQFnoECBsQAQ&usg=AOvVaw2jkZfIE0phHlkk3e8W_l2w
        تو سدان ها هم که تا کادیلاک سلستیک هست بی ام و بنز هیچی نیستن
        راستی حالا که هی میگی وانت باید بگم برو جی ام سی سیرا دنالی اولتیمیت رو ببین چوب دست ساز طبیعی روی داشبوردش استفاده شده آینه وسط دیجیتال که حتی اس کلاس و سری ۷ هم ندارن حتی روی درب پشتی اسپیکر وجود داره و میتونی از اونجا سیستم صوتی رو هم کنترل کنی

        موافقم 4
        مخالفم 5
        1. مازیار

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2730 ديدگاه)

          حالا میشه به ماسلها یه سفارش کنی تمام آلمانی ها رو بجای رنده اره کنن؟ شاید بشه تیکه هاشونو بهم چسبوند و دوباره راه انداخت

          موافقم 7
          مخالفم 2
      2. Taha Ayoobi

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1744 ديدگاه)

        @Bmw

        محض اطلاعت به اون نمیگن وانت میگن پیکاپ، تازه توی ایران اینو میگن، تو خود آمریکا بهش میگن تراک.

        وقتی هنوز فرق ماسل کار با بقیه رو نمیدونی میشه این.

        یعنی برای اینکه آلمان رو ببری بالا ببین چی ها که نمیگی.

        الان تو درحد اسکالید یا دیمن 170 یا نویگیتور یا CT5-V Black Ving یه ماشن بگو، بعد بگو توی سگمن های دیگه هیچی ندارن.

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. بی خیال اسم 2

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (178 ديدگاه)

          آقای طاها ایوبی

          الان شما هم می تونی یک ماشین از آمریکا در حد
          بی ام و ام 5 سی اس

          پورشه 911

          مرسدس بنز اس کلاس

          پورشه کاین
          و……
          بگید؟

          موافقم 2
          مخالفم 3
        2. Bmw

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (608 ديدگاه)

          اسکالید که رقبای ژاپنیش خریدشون منطقی تره من ژاپنی کم درد سر به اسکالید ترجیح می دم دیمن که راجبش حرف نزنیم 😂
          ماسل کار ها به قیمت ارزون و کیفیت پایین و قدرت بالا معروف بودن از قدیم تا به الان
          ct5 که من ام ۵ بهش ترجیح میدم خیلی خفن تر خوشگل تره از همه نظر

          فقط در مورد وانت هاش نمیشه چیزی گفت به علاوه برانکو و رانگلر و البته فورد جی تی

          اینکه به کلمه وانت ایراد می گیری خنده داره مهم مفهوم این کلاس که واژه وانت و پیکاپ و تراک همش همینو میرسونه تو خودتم با اعتماد به نفس عکس رَم گذاشتی پروفایلت پس قبول داری فقط وانت های آمریکایین که رقیب ندارن

          موافقم 4
          مخالفم 7
        3. سوشیانت

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2190 ديدگاه)

          اینکه تو ماشین فول سایز دنبال استهلاکی خودش نشون دهنده اینه که سطح اطلاعاتت خیلی بالاست😂 اونا ماشین های اقتصادی هستن که استهلاک مهمه، در ضمن کادیلاک ct5 هم قدرتش از m5 بیشتره هم سرعتش در رابطه با دیمون هم حرف که هیچی بهش فکر هم نکن چون بدجوری به مخالفانش فشار میاره

          موافقم 4
          مخالفم 5
        4. بی خیال اسم 2

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (178 ديدگاه)

          سوشی جون واقعا
          هم قدرتش بیشتره هم سرعت، نه بابا؟

          https://www.pedal.ir/cadillac/amg-gt63-s-comparison-test-review

          حیف شد

          موافقم 3
          مخالفم 3
        5. Taha Ayoobi

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1744 ديدگاه)

          @ بی خیال اسم 2

          نشد دیگه، اول من پرسیدم، براچی سوالو میپیچونی. وقتی نتونستی پیدا کنی سوالو با سوال جواب ندید.
          حالا بذار بگم:
          911 < کروت C8
          S کلاس < لینکلن کانتیننتال
          کاین < لینکلن ناتلیوس

          @Bmw

          یعنی ببین چجوری نرم پیچوندی. وقتی داریم از بزرگی و ابهت و… حرف میزنیم، میگی چون استهلاکش کمتره و مصرفش کمتره اونو انتخاب میکنم😂
          رقبای ژاپنیش معقول ترن؟ پس یعنی تو آلمان نتونستی چیزی پیدا کنی؟ خب پس این سگمنت هم مال آمریکا شد.
          آخ هواسم نبود که نباید اسم دیمن رو بیارم، بد فشاری میکنه لامصب.
          ماسل کار هارو اصلا نمیشه درموردشون حرف زد چون آلمان نداره تو سبک اونا، داستانشون جداس.
          فرق CT5 با ام 5 اینه که CT5 هم لوکسه و اون مشخصات رو داره ولی ام 5 اسپرت حساب میشه.
          خنده داره که نمیدونی که کلمه پیکاپ هم توی آمریکا تعریف نشده چه برسه به وانت.
          از رم 1500 خوشم میاد، چه ربطی به این داره که فقط پیکاپ های آمریکا خوبه؟؟؟؟؟؟؟

          @ بی خیال اسم 2

          حواست باشه که داری یه ماشین لوکس دیفرانسیل عقب رو با قوی ترین محصول تاریخ بی ام و (البته فک کنم بعد XM) مقایسه میکنی.

          موافقم 3
          مخالفم 5
        6. بی خیال اسم

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (48 ديدگاه)

          https://www.pedal.ir/cadillac/amg-gt63-s-comparison-test-review

          ایوبی چه جالب اگه می شه نگاه به این لینک بکن چون کادیلاک باخته
          حالا بهونه میاری؟

          می شه دقیقا
          یه چند تا لینک بیاری که بگه اینایی که گفتی از آلمانی بهترن

          آخه لینکلن کانتیننتال چطور از اس کلاس بهتره😂😂😂

          خدایی جواب نداری دیگه جوک نگو حوصله نداریم

          ((فرق CT5 با ام 5 اینه که CT5 هم لوکسه و اون مشخصات رو داره ولی ام 5 اسپرت حساب میشه))

          چطور می گی لوکسه
          اگه اینطوره
          بی ام و هم همینطوره

          برای نویگیتور و اسکالید که بنز GLS و بی ام و X7

          (مایباخ و آلپینا هم یادت نره)

          موافقم 5
          مخالفم 3
        7. Taha Ayoobi

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1744 ديدگاه)

          @بی خیال اسم

          نظرت چیه به لینکی که میفرستی یه نگاه بندازی
          اگه نگاه بندازی متوجه میشی که ct5 به خاطر دیفرانسیل عقب بودن باخت و تو خود متن گفته که این بهترین سدان پرفورمنس محرک عقبی است که تاکنون ساخته شده است.
          در عین حال که دیفرانسیل عقب هست، amg gt رو زد، اگه تمام چرخ باشه که m5 عددی نیست.

          هنوز اونایی که پرسیدم و نگفتی ها

          جمله یکی مونده به آخر رو متوجه نمیشم؟
          میگی اون دوتا از اون آمریکایی ها بهترن؟
          بفرما:
          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/lincoln/%25D8%25A7%25D8%25B3%25DA%25A9%25D8%25A7%25D9%2584%25DB%258C%25D8%25AF-%25D9%2586%25D9%2588%25DB%258C%25DA%25AF%25DB%258C%25D8%25AA%25D9%2588%25D8%25B1-%25D9%2585%25D8%25B1%25D8%25B3%25D8%25AF%25D8%25B3-gls-%25D8%25A8%25E2%2580%258C%25D8%25A7%25D9%2585%25E2%2580%258C%25D9%2588-x7/&ved=2ahUKEwi57NvAheqFAxX3QvEDHVwZDDEQFnoECBsQAQ&usg=AOvVaw2jkZfIE0phHlkk3e8W_l2w

          مایباخ و آلپینا چی؟ رقیب آمریکایی بگم؟
          سلستیک، ولوسیتی، کانتیننتال بلک لیبل

          موافقم 2
          مخالفم 2
        8. بی خیال اسم 2

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (178 ديدگاه)

          تو هم نظرت چیه لینکی رو که می فرستم با دقت تر بخونی تا سوتی ندی

          (اگه نگاه بندازی متوجه میشی که ct5 به خاطر دیفرانسیل عقب بودن باخت و تو خود متن گفته که این بهترین سدان پرفورمنس محرک عقبی است که تاکنون ساخته شده است.
          در عین حال که دیفرانسیل عقب هست، amg gt رو زد، اگه تمام چرخ باشه که m5 عددی نیست.)

          اگه تو هم نگاه بندازی متوجه می شی هیچ جای متن نگفته سی تی 5 بخاطر دف عقب بودنش باخت

          فقط گفته:
          (بدون شک بخشی از دلیل پرفورمنس ضعیف‌تر کادیلاک به خاطر انتقال قدرت محرک عقب آن هم هست)

          و در قسمت نقاط ضعف کادیلاک گفته
          (کندترین خودرو با وجود بیشترین قدرت، الگوریتم نامطلوب تعویض دنده، به‌اندازه‌ای که سریع است احساس نمی‌شود)

          گیربکس ضعیف رو نگاه بنداز

          فعلا که کادیلاک چهارچرخ نشده که بفهمیم می تونه ام 5 رو شکست بده یا نه اینو فقط واس خودت بگو تا آروم شی

          دوما تو متن هم گفته ام 5 سی اس بهترین سدان اسپرت روی کره زمین هست

          (هنوز اونایی که پرسیدم و نگفتی ها)

          خودورسازی آلمان هم که ماسل کار نمی سازه

          (911 < کروت C8
          S کلاس < لینکلن کانتیننتال
          کاین < لینکلن ناتلیوس)

          آخه ناتیلوس چطوری از کاین بهتره خودت خندت نگرفت

          https://www.zoomit.ir/car/342010-overfinch-velocity-is-an-opulent-315000-range-rover/

          ولوسیتی منظورت لینک بالاست یا چی دقیقا؟

          راجع به لینک مقایسه شاسی بلند ها فول سایز بگم

          طبیعی ایکس 7 اولین تجربه بی ام و تو فول سایز هست و بنز هم نسخه فورماتیک هست

          https://www.caranddriver.com/reviews/comparison-test/a15388387/2007-audi-q7-vs-2007-cadillac-escalade-2006-infiniti-qx56-2007-lincoln-navigato

          نگاه به این هم بنداز بی زحمت

          موافقم 4
          مخالفم 3
        9. سوشیانت

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2190 ديدگاه)

          بی خیال اسم این هم مثل بقیه لینک هاته اصن متن رو نمیخونه مقایسه کلی بود نه فقط پرفورمنس، در ضمن همینکه مایباخ و آلیپنا باید به بنز و بی ام و کمک کنن تا حریف آمریکایی ها بشن خودش نشون میده که چقدر مهندسی آمریکایی ها بهتره کادیلاک فقط شتابش از بی ام و کمتره اون هم بخاطر دیفرانسیل عقب اما کادیلاک هم قدرتش بیشتره هم سرعتش پس پرفورمنس کادیلاک بهتره و جالب اینه که کادیلاک با وجود دیفرانسیل عقب بودن باید عملکرد خیلی ضعیفی در پیست داشته باشه ولی حتی تایمش از m5 cs هم بهتره
          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/vision/fastest-cars-in-vir-track/&ved=2ahUKEwiFwciz6-6FAxX3hf0HHTzrBlAQFnoECB0QAQ&usg=AOvVaw10VdOefw-pZ4Ru0MU6G8Ol

          موافقم 3
          مخالفم 1
        10. Taha Ayoobi

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1744 ديدگاه)

          من نگفتم که متن گفته چون سی تی 5 دیفرانسیل عقب بوده باخته، این چیزیه که هرکسی میدونه، تمام چرخ کشش خیلی بهتر از تک دیفرانسیل اونم دیفرانسیل عقبه!
          (فقط گفته:
          (بدون شک بخشی از دلیل پرفورمنس ضعیف‌تر کادیلاک به خاطر انتقال قدرت محرک عقب آن هم هست))
          خودت داری میگی متن اینو گفته، الان اینی که گفته به این ربط نداره که دفرانسیل عقبه؟ من دیگه نمیدونم چی بگم.
          خداییش قبل از ارسال نظر یه برانداز بکن.

          بد نیست خودتم لینکارو با دقت بخونی چون برای کادیلاک نوشته استفاده موثر از قدرت، یعنی با وجود اینکه دیفرانسیل عقبه قدرت رو عالی انتقال میده.
          و وقتی میکه کند ترین خودرو با وجود بیشترین قدرت، فکر کنم چیز غیر قابل درکی باشه که مربوط به همون دیفرانسیل عقب بودنه.

          ناتلیوس رو قبول دارم که شاید به کاین ربطی نداشته باشه چون دقیقا نمیدونم هرکدوم تو چه کلاسیه، به نظم کاین اسپرت تره و ناتلیوس لوکس تر.

          https://www.pedal.ir/cadillac/cadillac-opulent-velocity-concept/
          از ولوسیتی منظورم اینه.

          فعلا که بی ام و تو فول سایز تجربه نداره و بنز هم فورماتیک بود، اینارو فقط برا خودت بگو تا آروم شی.

          موافقم 3
          مخالفم 1
        11. بی خیال اسم 2

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (178 ديدگاه)

          (بی خیال اسم این هم مثل بقیه لینک هاته اصن متن رو نمیخونه مقایسه کلی بود نه فقط پرفورمنس، در ضمن همینکه مایباخ و آلیپنا باید به بنز و بی ام و کمک کنن تا حریف آمریکایی ها بشن خودش نشون میده که چقدر مهندسی آمریکایی ها بهتره کادیلاک فقط شتابش از بی ام و کمتره اون هم بخاطر دیفرانسیل عقب اما کادیلاک هم قدرتش بیشتره هم سرعتش پس پرفورمنس کادیلاک بهتره و جالب اینه که کادیلاک با وجود دیفرانسیل عقب بودن باید عملکرد خیلی ضعیفی در پیست داشته باشه ولی حتی تایمش از m5 cs هم بهتره)

          ببین سوشی جون
          یعنی چی مقایسه کلی بود نه پر فورمنس اگه اینطور باشه
          اون مقایسه شاسی بلند های فول سایزه
          هم مقایسه کلی بود نه بحث لوکس بودن

          یعنی چی بیان کمک بنز و بی ام و خخخخخ

          این دو شرکت مال بنز و بی ام و هستن و نسخه لوکس تر ماشین های شرکتی رو درست می کنن
          اگه اینطور باشه کادیلاک و لینکلن هم کمک فورد و جی ام اومدن تا حریف آلمانیا بشن

          مهندسی آمریکایی اگه بود باید شتاب این ماشین زیر 3 ثانیه بود

          بعدش بی ام و هم در شتاب صفر تا 60 مایل در 400 متر تایمش از کادیلاک بهتر بوده و تو درگ هم کادیلاک رو شکست داده که نشون دهنده مهندسی آلمانی هست

          بعدش کی گفته یک ماشین دف عقب باید تایمش در پیست ضعیف تر باشه ؟

          اگه اینطور باشه تایم بی ام و هم بخاطر چهار چرخ متحرک بودنش از کادیلاک ضعیف تره

          (من نگفتم که متن گفته چون سی تی 5 دیفرانسیل عقب بوده باخته، این چیزیه که هرکسی میدونه، تمام چرخ کشش خیلی بهتر از تک دیفرانسیل اونم دیفرانسیل عقبه!
          (فقط گفته:
          (بدون شک بخشی از دلیل پرفورمنس ضعیف‌تر کادیلاک به خاطر انتقال قدرت محرک عقب آن هم هست))
          خودت داری میگی متن اینو گفته، الان اینی که گفته به این ربط نداره که دفرانسیل عقبه؟ من دیگه نمیدونم چی بگم.
          خداییش قبل از ارسال نظر یه برانداز بکن.

          بد نیست خودتم لینکارو با دقت بخونی چون برای کادیلاک نوشته استفاده موثر از قدرت، یعنی با وجود اینکه دیفرانسیل عقبه قدرت رو عالی انتقال میده.
          و وقتی میکه کند ترین خودرو با وجود بیشترین قدرت، فکر کنم چیز غیر قابل درکی باشه که مربوط به همون دیفرانسیل عقب بودنه.

          ناتلیوس رو قبول دارم که شاید به کاین ربطی نداشته باشه چون دقیقا نمیدونم هرکدوم تو چه کلاسیه، به نظم کاین اسپرت تره و ناتلیوس لوکس تر.

          https://www.pedal.ir/cadillac/cadillac-opulent-velocity-concept/
          از ولوسیتی منظورم اینه.

          فعلا که بی ام و تو فول سایز تجربه نداره و بنز هم فورماتیک بود، اینارو فقط برا خودت بگو تا آروم شی.)

          شما گفت این باخت کادیلاک همش بخاطر دف عقب بودنش هست
          اما در متن هم گفته شده که بخاطر گیربکس ضعیف هم هست
          لطفا دیگه با کلمات بازی نکن

          انگار خودت هم فهمیدی راجع به ناتیلوس چه گافی دادی

          این کادیلاک ولوسیتی فقط یک کانسپت هست شما داری ماشین کانسپت رو با تولیدی مقایسه می کنی

          اون لینک مقایسه هم فرستادم جوابی ندادی منظورم این
          https://www.caranddriver.com/reviews/comparison-test/a15388387/2007-audi-q7-vs-2007-cadillac-escalade-2006-infiniti-qx56-2007-lincoln-navigato

          شما هم فعلا دل خودت رو با یک ماشین کانسپت و تیزر 18 ثانیه ای آروم کن

          موافقم 2
          مخالفم 2
        12. Taha Ayoobi

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1744 ديدگاه)

          @ بی خیال اسم 2

          آلپینا ماشین های خود بی ام و رو تیون میکنه و ماشین جدیدی نمیسازه، میباخ هم برند مجزا حساب نمیشه و تو خود بنز جا داره، یعنی کسی نمیگه میباخ S680، میگه مرسدس بنز میباخ S680.
          ولی کادیلاک و لینکلن دوتا برند مجزا هستن که مستقل از شرکت مادر ماشین تولید میکنن.

          (((مهندسی آمریکایی اگه بود باید شتاب این ماشین زیر 3 ثانیه بود
          بعدش بی ام و هم در شتاب صفر تا 60 مایل در 400 متر تایمش از کادیلاک بهتر بوده و تو درگ هم کادیلاک رو شکست داده که نشون دهنده مهندسی آلمانی هست
          بعدش کی گفته یک ماشین دف عقب باید تایمش در پیست ضعیف تر باشه ؟
          اگه اینطور باشه تایم بی ام و هم بخاطر چهار چرخ متحرک بودنش از کادیلاک ضعیف تره)))

          بحث تکراری راه ننداز، چندبار جواب دادم، شتاب سی تی 5 و تایم 400 مترش به خاطر محور عقب بودنشه، پس ببین سی تی 5 چیه که ام 5 با اینکه تمام چرخه، با تایم های زیر 1 ثانیه سی تی 5 رو میبره.

          کی گفته ماشین دف عقب تایمش در پیست ضعیف تره؟ عزیزم یه چیزیه که هست، نمیشه خلافش رو گفت، این به کل جهان ثابت شده که کشش و شتاب ماشین تمام چرخ با محور عقب زمین تا آسمون فرق داره.

          الان من میپرسم، کی گفته که تمام چرخ تایمش ضعیف تر از محور عقبه؟

          میشه بگی کجای متن گفته که گیربکس سی تی 5 ضعیفه؟؟؟؟

          چه گافی دادی چیه، میگم درمورد سگمنت هاشون مطمِن نیست.

          اون لینک رو کامل نخوندم ولی میدونی مال سال چنده؟

          به هرحال ولوستی تولید میشه ولی اصلا میذاریمش کنار. سلستیک رو چی میگی؟سلستیکی که با اسپکتر مقایسه میشه و آلپینا که هیچی، میباخ هم زیر اون قرار میگیره.

          موافقم 0
          مخالفم 1
        13. سوشیانت

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2190 ديدگاه)

          بی خیال اسم پرفورمنس در اصل به سه قسمت تقسیم میشه شتاب سرعت قدرت برای اثبات حرفم هر موقع ماشینی معرفی شده اولین اطلاعاتی که ازش منتشر میشه همیناست در ضمن من نگفتم لوکس بودن یه لینک فرستادم که مقایسه کرده بود این چهار شاسی بلند رو اگه این رو هم قبول نداری یه نگاه به امکانات اسکالید بنداز آینه وسط دیجیتال کول باکس نمایشگر های اولد با رزولوشن دو برابر تلویزیون فورکی قابلیت تنظیم مجزا بلندگو های ردیف سمت چپ و راست و… کاملا مشخصه که کادیلاک بهتره در ضمن این رو هم بگم که میباخ و آلپینا ماشین های بنز و بی ام و رو ارتقا میدن ولی کادیلاک و لینکلن نمیان همون ماشین جی ام سی و فورد رو ارتقا بدن و ماشین های مخصوص خودشون رو دارن

          موافقم 1
          مخالفم 3
        14. بی خیال اسم 2

          ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (178 ديدگاه)

          (آلپینا ماشین های خود بی ام و رو تیون میکنه و ماشین جدیدی نمیسازه، میباخ هم برند مجزا حساب نمیشه و تو خود بنز جا داره، یعنی کسی نمیگه میباخ S680، میگه مرسدس بنز میباخ S680.
          ولی کادیلاک و لینکلن دوتا برند مجزا هستن که مستقل از شرکت مادر ماشین تولید میکنن)

          https://fa.wikipedia.org/wiki/مایباخ
          لینک، اگه به قول تو اینطور باشه که دیگه خیلی بد تره یک برند که ماشین های مرسدس رو تیون می کنه تو لوکسی
          همراه با بنتلی و رولزرویس در نهایت لوکسی یکه تاز هستند

          (بحث تکراری راه ننداز، چندبار جواب دادم، شتاب سی تی 5 و تایم 400 مترش به خاطر محور عقب بودنشه، پس ببین سی تی 5 چیه که ام 5 با اینکه تمام چرخه، با تایم های زیر 1 ثانیه سی تی 5 رو میبره)

          منم این چند بار دارم می گم شما هی داری بحث تکراری می کنی

          اگه اینطوره بی ام و ام 5 سی اس هم بخاطر چهار چرخ بودنش هست

          تو الان پورشه 911 جی تی تو آر اس
          و مرسدس آ ام گ جی تی آر

          رو نگاه کن که هر دوشون از سریع ترین ماشین ها در پیست هستن
          و دف عقب

          یا مکلارن سنا که یکی از غول ترین ها در پیست هست و اونم دفرانسیل عقب

          (میشه بگی کجای متن گفته که گیربکس سی تی 5 ضعیفه؟؟؟؟)

          نقاط ضعف: کندترین خودرو با وجود بیشترین قدرت، الگوریتم نامطلوب تعویض دنده، به‌اندازه‌ای که سریع است احساس نمی‌شود

          هنوز به این لینک من جواب ندادی

          https://www.caranddriver.com/reviews/comparison-test/a15388387/2007-audi-q7-vs-2007-cadillac-escalade-2006-infiniti-qx56-2007-lincoln-navigato

          (به هرحال ولوستی تولید میشه ولی اصلا میذاریمش کنار. سلستیک رو چی میگی؟سلستیکی که با اسپکتر مقایسه میشه و آلپینا که هیچی، میباخ هم زیر اون قرار میگیره.)

          هر وقت ولوسیتی تولید شد بیا حرف بزن
          سلستیک هم بزار بیاد بیرون فعلا هم خودت داری می گی مقایسه شده نه اینکه برتر هست از اسپکتر

          (بی خیال اسم پرفورمنس در اصل به سه قسمت تقسیم میشه شتاب سرعت قدرت برای اثبات حرفم هر موقع ماشینی معرفی شده اولین اطلاعاتی که ازش منتشر میشه همیناست در ضمن من نگفتم لوکس بودن یه لینک فرستادم که مقایسه کرده بود این چهار شاسی بلند رو اگه این رو هم قبول نداری یه نگاه به امکانات اسکالید بنداز آینه وسط دیجیتال کول باکس نمایشگر های اولد با رزولوشن دو برابر تلویزیون فورکی قابلیت تنظیم مجزا بلندگو های ردیف سمت چپ و راست و… کاملا مشخصه که کادیلاک بهتره در ضمن این رو هم بگم که میباخ و آلپینا ماشین های بنز و بی ام و رو ارتقا میدن ولی کادیلاک و لینکلن نمیان همون ماشین جی ام سی و فورد رو ارتقا بدن و ماشین های مخصوص خودشون رو دارن)

          https://fa.wikipedia.org/wiki/عملکرد_خودرو#:~:text=عملکرد%20خودرو%20(به%20انگلیسی%3A%20Automobile,کاستن%20سرعت،%20ترمزگیری%20مربوط%20می%E2%80%8Cشود.

          خوشم فقط از مقایسه تو میاد می گی این ماشین این دو تا آپشن رو داره

          اون یکی نداره پس اون بهتره

          اگه اینطور بود که مقایسه ماشین اینقدر کار تخصصی نبود

          اگه بر اساس همین بود هم
          بی ام و دو سال پشت سر هم پر فروش ترین خودروساز لوکس آمریکا انتخاب نمی شد

          موافقم 2
          مخالفم 2
        15. Taha Ayoobi

          ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1744 ديدگاه)

          میباخ محصولات مرسدس رو تیون نمیکنه، مرسدس محصولات لوکس ترشو با اسم میباخ میفروشه.
          توی همون لینک هم نوشته که میباخ اول مستقل بوده و سر فروش پایین دایملر آوردتش زیر مرسدس تا از بین نره.
          من منکر لوکسی میباخ نیستم، واقعا ماشین خفنیه.
          ولی میخوام بگم میباخ کاری نمیکنه، یه اسمه برای نشون دادن ته لوکسی مرسدس.
          فکر نمی‌کنم میباخ با رولزرویس یکه تاز باشه، یه لول میاد پایین تر از اون.

          (اگه اینطوره بی ام و ام 5 سی اس هم به خاطر چهارچرخ بودنش هست)
          چی به خاطر چهار چرخ بودنش هست؟

          اون ماشین هایی که میگی سطح مهندسی شون بالاتر از بقیه اس، سوپر کار و یا هارپر کار حساب میشن.
          داستانشو فرق داره.

          متن نگفته که گیربکس سی تی 5 ضعیفه، گفته الگوریتم تعویض دنده اش خوب نیست که اگه متن رو کامل بخونی نوشته که اون دوستشون از گیربکس خوشش نیومده و اون دو نفر راضی بودن.

          چی پرسیده بودی برای لینک؟

          آره ولوسیتی به کنار تا تولید شه.

          سلستیک هم پیش‌فروش شده.

          میباخ خودش زیر رولزرویسه، وقتی سلستیک با رولزرویس مقایسه میشه یعنی بالای میباخه.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        16. سوشیانت

          ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2190 ديدگاه)

          بی خیال اسم پرفورمنس رو با دیدن اعداد و ارقام میشه فهمید چی به چیه الان کادیلاک سرعت و قدرت بیشتری داره پس کاملا مشخصه که پرفورمنسش بهتره ولی لوکس بودن نیاز به بررسی داره یکی از مهم ترین ویژگی های ماشین لوکس جادار بودنه که اگه اون لینکی که من فرستاده بودم رو نگاه میکردی یکی از اصلی ترین دلایلی برنده شدن کادیلاک و لینکلن اینه که خیلی جادار بودن در حالی که بنز و بی ام و ردیف سومشون فقط برای بچه ها مناسبه در ضمن جدا از امکانات بیشتر کادیلاک جزئیاتش هم از آلمانی ها بیشتره تو همون لینک نوشته شده که ناوبری واقعیت افزوده کادیلاک یهتره دلیلش هم اینه که داخل کیلومتر شمار قرار گرفته که هم رو به روی راننده هست و هم میشه سرعت رو همزمان دید اون لینکی هم که فرستادی راجب میباخ هیچ چیزی رو ثابت نمیکنه الان سدان میباخ همون اس کلاس هست که تغییر کرده

          موافقم 1
          مخالفم 1
        17. بی خیال اسم 2

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (178 ديدگاه)

          (میباخ محصولات مرسدس رو تیون نمیکنه، مرسدس محصولات لوکس ترشو با اسم میباخ میفروشه.
          توی همون لینک هم نوشته که میباخ اول مستقل بوده و سر فروش پایین دایملر آوردتش زیر مرسدس تا از بین نره.
          من منکر لوکسی میباخ نیستم، واقعا ماشین خفنیه.
          ولی میخوام بگم میباخ کاری نمیکنه، یه اسمه برای نشون دادن ته لوکسی مرسدس.
          فکر نمی‌کنم میباخ با رولزرویس یکه تاز باشه، یه لول میاد پایین تر از اون.)

          منظور من از تیون این لوکس بودن بود (خودمم لینک فرستادم ) نه تقویت خودرو و غیره

          حالا همیشه اگه دیده باشید ماشین سه شرکت بنتلی رولز رویس و مایباخ با هم مقایسه می شن

          (اون ماشین هایی که میگی سطح مهندسی شون بالاتر از بقیه اس، سوپر کار و یا هارپر کار حساب میشن.
          داستانشو فرق داره.

          متن نگفته که گیربکس سی تی 5 ضعیفه، گفته الگوریتم تعویض دنده اش خوب نیست که اگه متن رو کامل بخونی نوشته که اون دوستشون از گیربکس خوشش نیومده و اون دو نفر راضی بودن.)

          می شه بگی چطور داستانشون فرق داره
          این ماشین ها هم دیگه جزو سوپرسدان محسوب می شن اگه اینطور باشه داستان این ها هم فرق می کنه

          (متن نگفته که گیربکس سی تی 5 ضعیفه، گفته الگوریتم تعویض دنده اش خوب نیست که اگه متن رو کامل بخونی نوشته که اون دوستشون از گیربکس خوشش نیومده و اون دو نفر راضی بودن.)

          نگفته ولی گفته الگوریتم نا مطلوب دنده
          که به علاوه دیفرانسیل عقب بودن قدرت ماشین رو تلف می کنه
          و نامطلوب بودن الگوریتم دنده نشانه ضعف در گیربکس هست
          اگه متن رو بخونی کادیلاک سنگ تموم گذاشته واس ماشین
          پس چه دلیلی می تونه داشته باشه که الگوریتم های دنده نا مطلوب هست؟

          (چی پرسیده بودی برای لینک؟)

          https://www.caranddriver.com/reviews/comparison-test/a15388387/2007-audi-q7-vs-2007-cadillac-escalade-2006-infiniti-qx56-2007-lincoln-navigato

          اینجا هم برتری بنز

          (آره ولوسیتی به کنار تا تولید شه.

          سلستیک هم پیش‌فروش شده.

          میباخ خودش زیر رولزرویسه، وقتی سلستیک با رولزرویس مقایسه میشه یعنی بالای میباخه.)

          من دارم می گم یک مجله ماشین سلستیک رو با مثلا اسپکتر مقایسه کنه و بگه برتره فعلا که چیزی معلوم نیست

          (بی خیال اسم پرفورمنس رو با دیدن اعداد و ارقام میشه فهمید چی به چیه الان کادیلاک سرعت و قدرت بیشتری داره پس کاملا مشخصه که پرفورمنسش بهتره ولی لوکس بودن نیاز به بررسی داره یکی از مهم ترین ویژگی های ماشین لوکس جادار بودنه که اگه اون لینکی که من فرستاده بودم رو نگاه میکردی یکی از اصلی ترین دلایلی برنده شدن کادیلاک و لینکلن اینه که خیلی جادار بودن در حالی که بنز و بی ام و ردیف سومشون فقط برای بچه ها مناسبه در ضمن جدا از امکانات بیشتر کادیلاک جزئیاتش هم از آلمانی ها بیشتره تو همون لینک نوشته شده که ناوبری واقعیت افزوده کادیلاک یهتره دلیلش هم اینه که داخل کیلومتر شمار قرار گرفته که هم رو به روی راننده هست و هم میشه سرعت رو همزمان دید اون لینکی هم که فرستادی راجب میباخ هیچ چیزی رو ثابت نمیکنه الان سدان میباخ همون اس کلاس هست که تغییر کرده)

          با دیدن ارقام می شه فهمید ولی لوکس بودن بررسی می خواد این دیگه چه حرفی بود
          سوشیانت لطفا بیشتر مراقب سلامتیت باش

          دوباره داری حرف رو می گی
          یعنی یه ماشین این آبشن رو داره اون نداره یعنی اون برتره
          یعنی کار این مجلات و ژورنالیست ها کشک باشه

          بی ام و هم یه سیستم داره که می تونه رایحه مناسب رو از طریق سیستم تهویه داخل ماشین بفرسته هر رایحه که مالک بخواد

          همیشه لینک های من هیچی رو اثبات نمی کنه ولی لینک های تو می کنه جالبه

          https://www.caranddriver.com/reviews/comparison-test/a15388387/2007-audi-q7-vs-2007-cadillac-escalade-2006-infiniti-qx56-2007-lincoln-navigato

          موافقم 1
          مخالفم 0
        18. سوشیانت

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2190 ديدگاه)

          من این همه آپشن گفتم اون وقت پخش کردن چند تا عطر شد آپشن؟!😂 اون لینکی هم که فرستادی برای سال ۲۰۰۷ هست به همین خاصره که میگم اصن نمیبینی لینکی که فرستادی راجب چیه در ضمن تو نگران سلامتیت باش الان لوکس بودن چه ربطی به اعداد داره؟!

          موافقم 0
          مخالفم 1
        19. بی خیال اسم 2

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (178 ديدگاه)

          (من این همه آپشن گفتم اون وقت پخش کردن چند تا عطر شد آپشن؟!😂 اون لینکی هم که فرستادی برای سال ۲۰۰۷ هست به همین خاصره که میگم اصن نمیبینی لینکی که فرستادی راجب چیه در ضمن تو نگران سلامتیت باش الان لوکس بودن چه ربطی به اعداد داره؟!)
          کلا دو یا سه تا آپشن گفتی فکر کنم
          جالبه عطر نمی شه آپشن ولی حالا سیستم ناوبری چه تو کیلومتر باشه چه تو جای دیگه خیلی تفاوت مهمیه

          مگه من گفتم ربط داره من فقط به شیوه مقایسه کردن ماشین از نظر تو خندم میاد که می گی این ماشین این رو داره اون نداره
          پس این بهتره
          کار هرچی مجله و ژورنالیست رو می بری زیر سوال

          خب باشه مگه من گفتم ماله 2024؟
          فقط جوابی بود که همش نگید کادیلاک برتری داشته به بنز
          الان که نتونستی جواب بدی گفتی ماله 2007

          موافقم 2
          مخالفم 2
        20. سوشیانت

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2190 ديدگاه)

          خب پس من هم بهتره شما رو با کادیلاک الدورادو بروگهام ۱۹۵۷ آشنا کنم که لوکس ترین ماشین زمان خودش بود و نرم ترین سواری رو داشت و بنز در برابرش مثل شوخی میموند در ضمن الان عطر مهم تره یا اینکه دائم نیاز باشه همزمان به دو تا مانیتور نگاه کنی و باعث حواس پرتی میشه؟!
          در ضمن یه نگاه به این هم بنداز https://www.pedal.ir/mercedes-benz/

          موافقم 2
          مخالفم 1
        21. سوشیانت

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2190 ديدگاه)

          در ضمن شیوه مقایسه تو خنده داره که داری اعداد و ارقام رو میبینی باز حرف خودت رو میزنی یا امکانات و مقایسه شاسی بلند ها رو میبینی و باز حرف خودت رو میزنی

          موافقم 1
          مخالفم 1
        22. Taha Ayoobi

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1744 ديدگاه)

          @ بی خیال اسم 2

          رولزرویس و بنتلی و میباخ باهم مقایسه میشن ولی میباخ پایین تر از اونا قرار میگیره:
          https://www.pedal.ir/cadillac/cadilla-selectiq-vs-rolls-royce-spectre/
          ((خب با توجه به مواردی که بیان شد، از نظر شما آیا سلستیک توان رقابت با رولزرویس را خواهد داشت و با چنین برچسب قیمتی گزافی می‌تواند نظر خریداران این برند مشهور و باسابقهٔ بریتانیایی را به خود جلب کند یا مثل مایباخ زیر سایهٔ نام بزرگ رولزرویس قرار خواهد گرفت؟))
          این پاراگراف آخر اون لینکه.
          دقت کن: (مثل مایباخ زیر سایهٔ نام بزرگ رولزرویس قرار خواهد گرفت؟)

          اون دیفرانسیل عقب هایی که توی پیست تایم داشتن برام عجیب بود راستش.
          ولی یه چیزی رو نمیشه کتمان کرد، اینکه دو دیفرانسیل کشش و شتابش زمین تا آسمون با تک دیف اونم عقب فرق داره. اثباتش هم میشه به داستان سیستم کواترو آئودی اشاره کرد: https://www.pedal.ir/audi/40-years-audis-quattro/

          (نگفته ولی گفته الگوریتم نا مطلوب دنده
          که به علاوه دیفرانسیل عقب بودن قدرت ماشین رو تلف می کنه
          و نامطلوب بودن الگوریتم دنده نشانه ضعف در گیربکس هست
          اگه متن رو بخونی کادیلاک سنگ تموم گذاشته واس ماشین
          پس چه دلیلی می تونه داشته باشه که الگوریتم های دنده نا مطلوب هست؟)

          پس دلیل اون نقطه ضعف که میگه کندترین خودرو با وجود بیشترین رو خودت گفتی.
          اونم گفتم که دو نفرشون با گیربکس هیچ مشکلی نداشتن و فقط یک نفرشون راضی نبوده.

          (اینجا هم برتری بنز)

          چرا میگی (برتری هم) مگه بنز کجا برده.
          میدونی اون لینک مال سال چنده؟ مال 2007. خیلیی قدیمیه.

          (بی ام و هم یه سیستم داره که می تونه رایحه مناسب رو از طریق سیستم تهویه داخل ماشین بفرسته هر رایحه که مالک بخواد)
          اینو نویگیتور هم داره.

          موافقم 2
          مخالفم 1
        23. بی خیال اسم 2

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (178 ديدگاه)

          پدال کامنتم تایید کن

          موافقم 1
          مخالفم 0
        24. بی خیال اسم 2

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (178 ديدگاه)

          سوشیانت کادیلاک الدورادو چه ربطی به بحث ما داشت پریدی 1957

          بعدش خودت همش سایز مانیتور هم مقایسه می کنی این دیگه چه اهمیتی داره

          این لینک مقایسه شاسی بلند های فول سایزه هم یه مقدار قدیمی هستش

          فکر می کنم بی ام و مشکل رو حل کرده
          بعدش همش هم نیاز نیست نگاه بکنی زاویه دید هم نسبتا خوب هست و اونقدر ها باعث حواس پرتی نمی شه

          هیچ وقت هم نشنیدیم تصادفی بخاطر نگاه کردن همزمان به دو مانیتور پیش بیاد

          موافقم 2
          مخالفم 1
        25. بی خیال اسم 2

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (178 ديدگاه)

          طاها من گفتم اهمیتی واسه من نداره که کدومش بهتر باشه من همشون رو دوست دارم

          اینجا هم بیشتر بخاطر بحث برندینگ هست که هیچ برندی توانایی رقابت با رولزرویس رو نداره

          هیچی هم از لینک سیستم کواترو آئودی دستگیرم نشد

          حتما نظر اون یه نفر اهمیت بیشتری داشته که نا مطلوب بودن گیربکس رفته رو نقاط ضعف دوما من که نگفتم همش بخاطر نا مطلوب بودن گیربکس هست این به علاوه دف عقب بودن

          نویگیتور رو خودمم دوست دارم حالا لینک بده

          دوما سوشیانت اون لینکت که ماله 2015 هست

          بنز با اختلاف 1 امتیاز باخته که اگه نگاه کنی اونم بخاطر سالخورده بودن یا بهتر بگم قدیمی بودن نسلش بوده داخل متن هم گفته شده

          موافقم 2
          مخالفم 0
        26. سوشیانت

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2190 ديدگاه)

          اول اینکه بی خیال اسم این حرف من نیست که ناوبری واقعیت افزوده کادیلاک بهتره این رو خود موتور ترند گفته که دقیقا تو همون لینکی که فرستادم هست و میتونی بری ببینی سایز مانیتور هم اگه مهم نیست پس چرا همین بنز و بی ام و هی دارن مانیتور هاشون رو بزرگتر میکنن؟! در ضمن همونطور که رفتی سال ۲۰۰۷ و ربطی به بحث ما نداشت من هن رفتم سال ۱۹۵۷ در ضمن کادیلاک فقط به خاطر جدید بودن برنده نشد اگه نگاه کنی نوشته بود بهترین و با کیفیت ترین کابین رو داره در ضمن بی ام و هم کدوم مشکل رو برطرف کرد؟!

          موافقم 0
          مخالفم 2
        27. بی خیال اسم

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (48 ديدگاه)

          (اول اینکه بی خیال اسم این حرف من نیست که ناوبری واقعیت افزوده کادیلاک بهتره این رو خود موتور ترند گفته که دقیقا تو همون لینکی که فرستادم هست و میتونی بری ببینی سایز مانیتور هم اگه مهم نیست پس چرا همین بنز و بی ام و هی دارن مانیتور هاشون رو بزرگتر میکنن؟! در ضمن همونطور که رفتی سال ۲۰۰۷ و ربطی به بحث ما نداشت من هن رفتم سال ۱۹۵۷ در ضمن کادیلاک فقط به خاطر جدید بودن برنده نشد اگه نگاه کنی نوشته بود بهترین و با کیفیت ترین کابین رو داره در ضمن بی ام و هم کدوم مشکل رو برطرف کرد؟!)

          کدوم حرفت ماله موتورترند هست؟

          چه ربطی داشت چون بنز و بی ام و دارن سایز مانیتور افزایش می دن پس مهمه
          تو کجا دیدی داخل انتخاب بهترین سال حرف از بزرگ یا کوچک بودن مانیتور بزنن

          لینک من بی ربط نبود بحث مقایسه کلی این دو ماشین پیش اومد منم رفتم این لینک رو آوردم

          ولی تو رفتی سراغ کادیلاک الدورادو که اصلا ربطش مثلا به بی ام و X7 چیه؟

          خب این دیگه بخاطر جلو تر بودن نسلش بود

          الان تو یه ماشین مدل ۲۰۲۴ رو با ۲۰۰۰ مقایسه کنی می فهمی که ۲۰۲۴ کیفیت بیشتری داره و این طبیعی هست

          مشکل همین ناوبری در مانیتور اگه اشتباه نکنم حالا مطمئن نیستم زیاد

          موافقم 2
          مخالفم 2
        28. سوشیانت

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2190 ديدگاه)

          بی خیال اسم بحث ما اصن راجب ناوبری بی ام و نبود راجب ناوبری بنز بود در ضمن خودت داری میگی اسکالید ۲۰۰۷ یعنی ۱۷ سال پیش خب قطعا ربطی نداره به بحث ما پس من هم راجب الدورادو صحبت کردم اون موقع هم اصن ایکس ۷ نبوده در ضمن الان بحث ما چه ربطی به ماشین سال داره؟! یه سوال الان برای تو نوتیف میاد وقتی کسی ریپلای میکنه یا خودت میای میبینی؟ چون برای من از اولی که اومدم تو پدال نوتیف نمیومد

          موافقم 0
          مخالفم 1
        29. سوشیانت

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2190 ديدگاه)

          اون ناوبری هم داخل لینک مقایسه اسکالید جدید با بنز و لینکلن و بی ام و هست تو قسمت توضیحات کادیلاک نوشته که ناوبری کادیلاک از بنز بهتره

          موافقم 0
          مخالفم 1
        30. بی خیال اسم

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (48 ديدگاه)

          (بی خیال اسم بحث ما اصن راجب ناوبری بی ام و نبود راجب ناوبری بنز بود در ضمن خودت داری میگی اسکالید ۲۰۰۷ یعنی ۱۷ سال پیش خب قطعا ربطی نداره به بحث ما پس من هم راجب الدورادو صحبت کردم اون موقع هم اصن ایکس ۷ نبوده در ضمن الان بحث ما چه ربطی به ماشین سال داره؟! یه سوال الان برای تو نوتیف میاد وقتی کسی ریپلای میکنه یا خودت میای میبینی؟ چون برای من از اولی که اومدم تو پدال نوتیف نمیومد)

          حالا کار ندارم ماله بنز فرقی نداره

          خب من دارم دوبار می گم بحث من و طاها مقایسه بنز GLE و اسکالید بود

          و مقایسه کلی پیش اومد

          ولی تو رفتی سراغ کادیلاک الدورادو ۱۹۵۷ که اصلا کوچک ترین ربطی نداشت

          ربطش این بود
          که تو معیارت واس مقایسه خودرو ها بزرگ بودن سایز مانیتور

          اما داخل بررسی برترین کابین سال این یه معیار محسوب نمی شه حالا خود کوروت c8 که کابینش کابین سال شد ۲ یا ۳ سال پیش بود فکر کنم
          اصلا هیچ معیاری واسه برتری این نبود

          منم خودم می بینم مثل تو از اولی که اومدم هیچ نوتیف نمی یومد برام

          موافقم 2
          مخالفم 1
        31. سوشیانت

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2190 ديدگاه)

          الان بنز gle چه ربطی به اسکالید داره اسکالید یه اس یو وی فول سایزه در حالی که جی ال ای کراس اوور سایز متوسط در ضمن فقط بحث من مانیتور نبود کول باکس دو حالته آینه وسط دیجیتال تنظیم مجزای بلندگو های سمت سرنشین و راننده و… البته خب کادیلاک تو همون مانیتور هم انقلاب کرده جدا از سایز بزرگش اولین خودرویی بود که مانیتور هاش تکنولوژی oled داره و رزولوشن دو برابر تلوزیون 4k در ضمن برتری کابین مربوط به تکنولوژی و کیفیت میشه البته بعضی وقت ها طراحی برای منتقد ها مهمه که این خب نظر شخصیه و به همین خاطر بود که کوروت کابین سال شد

          موافقم 0
          مخالفم 1
        32. Taha Ayoobi

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1744 ديدگاه)

          ببخشید دیر کردم یه ذره.

          @ بی خیال اسم 2

          (طاها من گفتم اهمیتی واسه من نداره که کدومش بهتر باشه من همشون رو دوست دارم)
          منم همه رو دوست دارم واقعا ولی اولویت دارن بعضی ها.

          (اینجا هم بیشتر بخاطر بحث برندینگ هست که هیچ برندی توانایی رقابت با رولزرویس رو نداره)
          قبول دارم که فعلا رولزرویس توی ذهن ها بالاتره ولی اگه برگردیم به قبل 2000 میبینم که رولزرویس در برابر کادیلاک مثل شوخی بود.
          بی ام و رولزرویس رو خیلی خوب کشید بالا ولی بعد اون بحران ها و این ها، آمرکیایی ها دارن خودشونو پیدا میکنن.

          (هیچی هم از لینک سیستم کواترو آئودی دستگیرم نشد )

          “داستان کواترو از زمستان ۱۹۷۶ آغاز می‌شود یعنی زمانی که مهندس شاسی آئودی «یورگ بنسینگر» شاهد عملکرد بهتر یک فولکس‌واگن ایلتیس از آئودی‌های دیفرانسیل جلو در برف و یخ بود. ایلتیس یک خودروی چهارچرخ محرک مشابه جیب بود که برای ارتش ساخته شده بود و ایدهٔ کواترو را در ذهن بنسینگر کاشت.
          بنسینگر می‌خواست با استفاده از سامانهٔ چهارچرخ محرک، نوع جدیدی از خودروهای پرفورمنس را بسازد اما متقاعد کردن مدیریت آئودی که چنین خودرویی می‌تواند موفق باشد کار آسانی نبود. به همین دلیل، ابتدا یک سدان آئودی ۸۰ به سامانهٔ چهارچرخ محرک ایلتیس مجهز شد تا ثابت کند این ایده درخشان خواهد بود. در ژانویهٔ ۱۹۷۸ «فردیناند پچ» در مقابل دیدگان مقامات آئودی با این خودرو در تپه‌های پوشیده از برف اتریش رانندگی کرد. آن‌ها چیزی که دیدند را باور نمی‌کردند زیرا ماشین حتی با لاستیک‌های تابستانی به‌راحتی از تپه‌ها بالا می‌رفت و همان‌جا بود که جواز تولید این تکنولوژی صادر شد.”

          (حتما نظر اون یه نفر اهمیت بیشتری داشته که نا مطلوب بودن گیربکس رفته رو نقاط ضعف دوما من که نگفتم همش بخاطر نا مطلوب بودن گیربکس هست این به علاوه دف عقب بودن)

          برا اون دو نفر هم عجیب بود که اون یکی با گیربکس مشکل داشت.

          (نویگیتور رو خودمم دوست دارم حالا لینک بده)
          لینکی که بگه عطر پخش کن داره دیگه؟
          راستی اشتباه گفته بودم، ناتیلوس داره اینو
          https://www.pedal.ir/lincoln/2024-lincoln-nautilus-drive/

          موافقم 1
          مخالفم 1
        33. بی خیال اسم

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (48 ديدگاه)

          (الان بنز gle چه ربطی به اسکالید داره اسکالید یه اس یو وی فول سایزه در حالی که جی ال ای کراس اوور سایز متوسط در ضمن فقط بحث من مانیتور نبود کول باکس دو حالته آینه وسط دیجیتال تنظیم مجزای بلندگو های سمت سرنشین و راننده و… البته خب کادیلاک تو همون مانیتور هم انقلاب کرده جدا از سایز بزرگش اولین خودرویی بود که مانیتور هاش تکنولوژی oled داره و رزولوشن دو برابر تلوزیون 4k در ضمن برتری کابین مربوط به تکنولوژی و کیفیت میشه البته بعضی وقت ها طراحی برای منتقد ها مهمه که این خب نظر شخصیه و به همین خاطر بود که کوروت کابین سال شد)

          یک لحظه حواسم نبود ببخشید بنز GLS

          الان تنظیم دو حالته خیلی خاص شد مثلا؟

          رولزرویس هم رو سقفش مثل کهکشانه
          اون آپشنش که صندلی هاش از صندوق بیرون می آمدن الان دقیق یادم نمی یاد اسمش چی بود رولزرویس داشت

          حالا اگه اینها خیلی مهم بودن گروه بی ام و دو سال پشت سر هم به عنوان پر فروش ترین لوکس آمریکا انتخاب نمی شد

          اگه دقت کنی بی ام و i7 عقبش مثل سینماست
          و لینکش تو پدال هست که به عنوان ماشین تکنولوژی سال انتخاب شده

          آها حالا شد پس بزرگ بودن مانیتور به عنوان یه معیار هم نظر شخصیت خودت هست و برا خودت محترم

          موافقم 2
          مخالفم 1
        34. بی خیال اسم 2

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (178 ديدگاه)

          (ببخشید دیر کردم یه ذره.

          @ بی خیال اسم 2

          (طاها من گفتم اهمیتی واسه من نداره که کدومش بهتر باشه من همشون رو دوست دارم)
          منم همه رو دوست دارم واقعا ولی اولویت دارن بعضی ها.

          (اینجا هم بیشتر بخاطر بحث برندینگ هست که هیچ برندی توانایی رقابت با رولزرویس رو نداره)
          قبول دارم که فعلا رولزرویس توی ذهن ها بالاتره ولی اگه برگردیم به قبل 2000 میبینم که رولزرویس در برابر کادیلاک مثل شوخی بود.
          بی ام و رولزرویس رو خیلی خوب کشید بالا ولی بعد اون بحران ها و این ها، آمرکیایی ها دارن خودشونو پیدا میکنن.

          (هیچی هم از لینک سیستم کواترو آئودی دستگیرم نشد )

          “داستان کواترو از زمستان ۱۹۷۶ آغاز می‌شود یعنی زمانی که مهندس شاسی آئودی «یورگ بنسینگر» شاهد عملکرد بهتر یک فولکس‌واگن ایلتیس از آئودی‌های دیفرانسیل جلو در برف و یخ بود. ایلتیس یک خودروی چهارچرخ محرک مشابه جیب بود که برای ارتش ساخته شده بود و ایدهٔ کواترو را در ذهن بنسینگر کاشت.
          بنسینگر می‌خواست با استفاده از سامانهٔ چهارچرخ محرک، نوع جدیدی از خودروهای پرفورمنس را بسازد اما متقاعد کردن مدیریت آئودی که چنین خودرویی می‌تواند موفق باشد کار آسانی نبود. به همین دلیل، ابتدا یک سدان آئودی ۸۰ به سامانهٔ چهارچرخ محرک ایلتیس مجهز شد تا ثابت کند این ایده درخشان خواهد بود. در ژانویهٔ ۱۹۷۸ «فردیناند پچ» در مقابل دیدگان مقامات آئودی با این خودرو در تپه‌های پوشیده از برف اتریش رانندگی کرد. آن‌ها چیزی که دیدند را باور نمی‌کردند زیرا ماشین حتی با لاستیک‌های تابستانی به‌راحتی از تپه‌ها بالا می‌رفت و همان‌جا بود که جواز تولید این تکنولوژی صادر شد.”

          (حتما نظر اون یه نفر اهمیت بیشتری داشته که نا مطلوب بودن گیربکس رفته رو نقاط ضعف دوما من که نگفتم همش بخاطر نا مطلوب بودن گیربکس هست این به علاوه دف عقب بودن)

          برا اون دو نفر هم عجیب بود که اون یکی با گیربکس مشکل داشت.

          (نویگیتور رو خودمم دوست دارم حالا لینک بده)
          لینکی که بگه عطر پخش کن داره دیگه؟
          راستی اشتباه گفته بودم، ناتیلوس داره اینو
          https://www.pedal.ir/lincoln/2024-lincoln-nautilus-drive/)

          درسته اون موقع ها کادیلاک بهتر بوده ولی در این حد هم نبوده رولزرویس که بگی جلو کادیلاک شوخی بوده

          راجع به کواترو آئودی بهت بگم
          خوده آئودی که نسخه ی پایانی آئودی آر 8 رو داده بیرون همون ار 8 جی تی
          که پیست محور هم هست دیفرانسیل عقبه و سیستم کواترو نداره

          ولی فکر کنم سیستم عطر رو همین بی ام و ابداع کرده

          موافقم 1
          مخالفم 0
        35. Taha Ayoobi

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1744 ديدگاه)

          @ بی خیال اسم 2

          (درسته اون موقع ها کادیلاک بهتر بوده ولی در این حد هم نبوده رولزرویس که بگی جلو کادیلاک شوخی بوده)

          حالا شوخی نه ولی تا جایی که میدونم کادیلاک خیلی بالاتر بوده.

          (راجع به کواترو آئودی بهت بگم
          خوده آئودی که نسخه ی پایانی آئودی آر 8 رو داده بیرون همون ار 8 جی تی
          که پیست محور هم هست دیفرانسیل عقبه و سیستم کواترو نداره)

          عجبیه.
          دیگه نمیدونم.

          (ولی فکر کنم سیستم عطر رو همین بی ام و ابداع کرده)

          شاید

          موافقم 5
          مخالفم 0
  12. MC20

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1800 ديدگاه)

    Art Of Seduction : هنر اغواگری …

    برای صنعت خودروی ایتالیا در کنار طراحی اغوا کننده داشتن ، همزمان باید به سیمفونی های گوش نواز پیشرانه های درون سوز هم اشاره کرد …

    یه بنده خدایی ( که ایتالیاییه و آشپز حرفه ای و حدودا 60 ساله و از بچگی هم عاشق ماشین … ) می گفت در بچگی تفریح ما این بود تعداد سیلندرهای ماشین هایی رو که از دور داشتن به ما نزدیک می شدن رو از روی صداشون ، حدس بزنیم و برنده بشیم ، قبل از این که بیان و ببینیمشون …

    می گفت یا 6 بودن …

    یا 8 …

    یا 12 …

    خودش می گفت عاشق صدای 8 سیلندر بوده …

    خلاصه که فقط صداست که می ماند …

    موافقم 7
    مخالفم 3
  13. Engineer

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    با شنیدن اسم خودروسازی آلمان، ناخواسته ذهنم روی لوکس بودن قفل میشه

    موافقم 10
    مخالفم 6
  14. محمدرضا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (107 ديدگاه)

    انگلیس البته به غیرقابل اعتماد بودن معروفه، خصوصا گروه لندروور/رنجروور.

    موافقم 10
    مخالفم 9
    1. Taha Ayoobi

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1744 ديدگاه)

      و بی ام و

      موافقم 8
      مخالفم 10
      1. MC20

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1800 ديدگاه)

        Taha Ayoobi شما یا بیمر رو نمیشناسی یا یه چیزی شنیدی خواستی همون رو هم همین جوری بگی …

        بیمر کلا سه یا چهار تا کد انجین سرطان داشته در طول فعالیتش که زود متوجه شده و تقریبا همه رو 100 درصد اصلاح کرده …

        با توجه به سابقه درخشان بیمر و تجربیاتش و افتخاراتش در ساخت انجین ، خیلی ها در دنیا بعد از انجین های فراری ، همسنگ با اون ، انجین های بیمر رو هم به پیشرفته بودن و داشتن پرفورمنس بسیار بالا و قابلیت اطمینان مثال زدنی می شناسند …

        دیگه فکر کنم از گذشته ها لازم به یادآوری نباشه که انجین مک لارن F1 ماله چه شرکتی هست …

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. Taha Ayoobi

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1744 ديدگاه)

          تجربیات که از خرج داشتن بیمر حرف میزنه.

          موافقم 0
          مخالفم 5
        2. MC20

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1800 ديدگاه)

          خرج داشتن با غیر قابل اعتماد بودن فرق داره …

          بخون ببین چه چیزی توی ریپلای به محمد رضا نوشتی …

          موافقم 5
          مخالفم 0
    2. Monster 765lt

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1130 ديدگاه)

      یه برند بنتلی یا رولزرویس به کل صنعت خودروسازی جهان میارزه مراقب باش چه جوکی میگی ( غیر قابل اعتماد ) پدال هم بچه بازی شده

      موافقم 1
      مخالفم 0
  15. King viper ACR

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    سوئد که ماشین های کونیگزگ رو هم داره که جز سریعترین های دنیا هست پس چرا اسمی ازش نبردین

    موافقم 7
    مخالفم 1
  16. مازیار

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2730 ديدگاه)

    آقای پدال این گل واژه آشغال برای خودروهای فرانسوی هنر خودتون بود یا ترجمه هست؟!

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. JaMsHiD

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1268 ديدگاه)

      نیست؟ خرجیشون اندازه بی ام و هست امکاناتشون در حد تویوتا کرولا های وارداتی . سیستم تعلیق سیتروئن هم خیلی وقته به خاطرات پیوسته بخاطر سیستم تعلیق های جدیدی که اومده . پژو تا دهه نود خوب میتازوند اما اینکه تبدیل شدن به آشغال ساز ، بخاطر بی توجهی خودشون به ایمنی و کیفیت و بحث بازاریابی بود .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. MC20

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1800 ديدگاه)

    نویسنده این مقاله قطع به یقین در زندگی ، خاطرات خیلی بدی از صنعت خودروی فرانسه توی ذهنش شکل گرفته …

    استفاده از واژه آشغال ، نه تنها توهین آمیز ، بلکه غیرحرفه ای و فرسنگ ها دور از ادبیات و رسالت حوزه خبرنگاری است …

    اولین اصل خبرنگاری پرهیز از قضاوت و روایت وقایع از جایگاهی کاملا بی طرفانه است …

    با احترام ، حتی استفاده از واژه آشغال برای صنعت خودروی داخل هم باید با احتیاط باشه ، چون هم کیفیت همه تولیدات داخل یکسان نیست و هم این واژه به معدود زحمت کشان حوزه تولید و بیشتر مصرف کنندگان داخلی که خیلی از دنیای خودرو اطلاعی ندارند بر میخوره …

    من با مردم عادی درباره خودرو خیلی حرف میزنم ، چیزی که من دیدم اینه که بیشتر مردم ما اصلا توی باغ نیستند …

    فضای فکری ما اینجا توی سایت ، اصلا منعکس کننده فضای فکری مردم عادی جامعه ما درباره خودرو نیست …

    بیشتر مردم ما هنوز نیسان ماکسیما یا رنوی مگان یا مزدای 3 نیو !!!!!!!! رو به عنوان خودورهای جدید و پیشرفته و دست نیافتنی توی ذهنشون قلمداد میکنن …

    با این که همه می دونیم دوره این خودروها سالهاست که سر اومده …

    ببخشید طولانی شد …

    موافقم 15
    مخالفم 2
  18. ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3874 ديدگاه)

    نیما شیرازی دمت گرم بخواطر اینکه بدون هیچ ترسی گفتی این اشغال های ایرانی حلبین(نیم ساعت بعد سایت پدال به دستور MIR SALIM فیلتر میشه)

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. آرین

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (373 ديدگاه)

      دولت عوض شده

      موافقم 0
      مخالفم 1
  19. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1143 ديدگاه)

    به نظرم درباره ایران چیزی نگید بهتره مشکل اینجاست که ما اصلا خودرو سازی نداریم، بیشتر شبیه فرغون سازی . اما در کل مقاله جالبی بود👍

    موافقم 5
    مخالفم 0
  20. blackwing

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (994 ديدگاه)

    وضعیت ماستنگ ، چارجر ، چلنجر، کوروت ، کامارو ، فورد جی‌تی و بقیه ماشین‌های افسانه‌ایی امریکایی وقتی میشنون تسلا نماد خودرو سازیشون شده : ما داریم اینجا زحمت میکشیم!!!

    موافقم 6
    مخالفم 2
  21. رهگذر

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    فرانسه مگه ماشینم میسازه؟😂

    موافقم 3
    مخالفم 5
  22. حسین

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برای خودرو های ایرانی کلمه فرغون یا گاری کفایت می کند

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. کوروش

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من وقتی اسم خودرو میاد ناخودآگاه یاد آلمان میوفتم

    برا آلمان میشه گفت اصالت

    موافقم 4
    مخالفم 3
  24. BMW

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1338 ديدگاه)

    فقط خلاصه ایران😂😂

    موافقم 2
    مخالفم 0
  25. مومنی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    تو امارات به ماشین کره ای میگن: چینیه با کیفیت
    همین
    خلاصه و مفید
    ولی کاش در خصوص ماشین ایرانی به همکاری تنگاتنگ با حضرت عزرائیل هم اشاره میشد.
    خداییش اگر ایران صنعت خودرو سازی نداشت الان دو سه هزار نفر بیکار و چند میلیون نفر جمعیتمون بیشتر بود.
    این صنعت به واقع نقش بزرگی در کاهش و کنترل جمعیت داشته.
    کلی مرده و بیوه و یتیم و زندانی داریم تو‌کشور‌ که همه رو مدیون دوستان خودروساز هستیم.
    سالهاست کشته دادیم تا چند نفری نانی به سفره ببرند.
    تازه باید برای این آلات قتاله ثبت نام و قرعه کشی هم انجام بدیم.
    فقط خوبیش اینه خودتون الت قتاله تون رو انتخاب میکنید.
    این خودش یک رفاهه
    همه با رفاه که آشنایی دارید الحمدلله
    پیروز باشبد

    موافقم 2
    مخالفم 2
  26. مهارتورم شعارتوخالی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ایران که خودروسازی نداردمنتازکاررتبه خیلی پاین بنظرمن خودروسازی ایران همون فرغون اسم خوبیه خودروسازی داخلی چنان میگن خودروسازی آدم فکرمیکنه واقعا ایران خودروسازچرادرشعاردادن ایران لنگه نداردشعارتوخالی فرغون سازی ایرانی بابیش از50سال سابقه هنوزنتوانسته یک ماشین واقعا ایرانی بسازدقطعه ازچین واردکننده حلبی سازی داخلی

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. کریم

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ی جوری میگی ایران قطعه وارد میکنه، انگار بقیه کشورها میگن: اجی مجی لا ترجی و از توی جیب خودشون در میارن. کمی مطالعه درمورد زیرمجموعه های قطعه ساز…
      در کل بعضی نظرات آبکی بود در حد آبگوشت بزباش با پیاز و سبزی و دوغ آبعلی

      موافقم 0
      مخالفم 3
  27. ایرانی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط پراید اینهمه جنجال به پا نکنین لطفاً پراید همیشه تو رقابت اوله🥹🥴

    موافقم 1
    مخالفم 0
  28. Siyavash

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (694 ديدگاه)

    عجب مطلب عالی کار کردی
    ..عاشق اون آخرش که حلبی و افتضاح گفتی شدم..عالی نواختی🙏🙏

    موافقم 1
    مخالفم 0
  29. علی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (472 ديدگاه)

    نویسنده اینم اضافه کنید بمحض شدین نام کره. یاد مربا می‌افتیم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  30. احسان

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خوشم اومد، خودروی ایرانی رو خوب توصیف کردین، خلاصه و مفید 👏

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا