تجربه و آزمایشلامبورگینی

اولین رانندگی با لامبورگینی روئلتو، گاو خشمگین مهربان با محیط‌زیست!

روئلتو همان چیزی است که از یک پرچم‌دار V12 لامبورگینی انتظار می‌رود و سیستم هیبریدی و تکنولوژی‌های جدید فقط این تجربه را کمی مدرن‌تر کرده‌اند.

لامبورگینی ۶۰ سال است که از پیشرانهٔ V12 استفاده می‌کند و هنوز قصد پایان دادن به این کار را ندارد اما در آیندهٔ الکتریکی، زنده نگه داشتن موتور V12 از همیشه سخت‌تر خواهد بود و به همین دلیل، در روئلتو، پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی که خاطرات کانتاش و مورسیه‌لاگو را تداعی می‌کند، برای کاهش آلایندگی و البته بهبود پرفورمنس، در کنار سه موتور الکتریکی و یک پکیج باطری ۷.۴ کیلووات ساعتی قرار گرفته است. روئلتو وعده داده که تمام این ویژگی‌ها را بدون از بین بردن هیجان خالصی که خریداران از یک پرچم‌دار لامبورگینی انتظار دارند ارائه کند.

خوشبختانه حدود یک ساعت در شمال رم، فرصت داشتم بفهمم این ادعا درست است یا نه. روئلتو قوای محرکهٔ پیچیده‌ای دارد. در این خودرو بجای میل‌گاردان در تونل مرکزی، پکیج باطری لیتیوم یونی نصب شده که انرژی دو موتور الکتریکی شار محوری جلو را تأمین می‌کند. این موتورها هرکدام ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارند. موتور سوم اما یک واحد شار شعاعی معمولی است که روی شافت دوم گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ جدید نصب شده است.

این گیربکس حالا پشت موتور V12 نصب شده است. در تمام مدل‌های دوازده سیلندر لامبورگینی از کانتاش به بعد، گیربکس جلوی موتور قرار می‌گرفت اما وجود باطری در روئلتو اجازهٔ این کار را نداده است. این گیربکس جدید که در دیفرانسیل عقب ادغام شده، نسبتاً جمع‌وجور است و به بهبود توزیع وزن کمک می‌کند. همچنین موتور الکتریکی هم در سرعت‌های پایین و هنگام تعویض دنده کمی نیروی محرک اضافه می‌کند و وظیفهٔ دنده‌عقب را هم انجام می‌دهد.

قوای محرکهٔ هیبریدی پیچیدهٔ روئلتو به‌گونه‌ای طراحی شده که همیشه ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت کامل خود را ارائه کند. از تکنولوژی پیشرفته در دیگر قسمت‌های خودرو مثل کمک‌فنرهای مغناطیسی با واکنش سریع‌تر، سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و ترمزهای کربن سرامیکی بزرگ هم استفاده شده است اما با وجود این همه پیچیدگی، رانندگی با خودرو فوق‌العاده منسجم و آنالوگ احساس می‌شود.

حالا نوبت به رانندگی با این گاو خشمگین سنت آگاتا در پیست فرامی‌رسد. پس از زدن یک دور برای آشنایی با پیست، با عبور از خط شروع سرعت را به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رساندم و افزایش ۷۰ درصدی داون‌فورس نسبت به اونتادور اولتیمائه کاملاً آشکار شد. حس می‌شود خودرو به مسیر چسبیده و فرمان در این سرعت‌ها احساس پایداری بی‌نظیری ایجاد می‌کند. پیش از پایان مسیر مستقیمی، V12 با دور ۹,۵۰۰ rpm در دنده چهار فریاد می‌کشد و درست پس از عبور از سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ترمز می‌کنم. پدال ترمز شاید کمی سفت باشد اما آن ترمزهای کربن سرامیکی بزرگ، فوق‌العاده قدرتمند هستند و روئلتو را با کمی تکان خوردن عقب به‌سرعت متوقف می‌کنند.

در نیمهٔ دوم پیست با مجموعه‌ای از پیچ‌ها، به سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسم و این بیشترین سرعتی است که تاکنون در عمرم تجربه کرده‌ام. انگشتانم از شدت هیجان سوزن سوزن می‌شود اما ماجرا هنوز ادامه دارد. سیستم احیای انرژی ترمزها چنان هماهنگی فوق‌العاده‌ای با سرعت و تعویض دنده‌های خودرو دارد که لامبورگینی باید چگونگی ساخت چنین سیستمی را به تمام تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی و هیبریدی در جهان یاد بدهد. تقریباً در هر شرایط رانندگی، موتورهای الکتریکی به‌طور نامحسوسی فعال و غیرفعال می‌شوند و حسی مافوق طبیعی از ارتباط جاده و راننده را فراهم می‌کنند. واقعاً باورنکردنی است که چندین منبع نیرو و ریزتراشه می‌توانند با چنین هماهنگی‌ای باهم کار کنند.

اگر فکر می‌کنید سیستم‌های الکترونیکی مختلف روئلتو از لذت رانندگی آن کاسته‌اند اشتباه می‌کنید زیرا در این لامبورگینی، از فرمان دقیق و پراحساس گرفته تا زوزهٔ خروشان V12، هیچ‌کدام فراموش نکرده‌اند که چگونه لذت را به راننده هدیه بدهند و همه‌چیز فقط کمی مدرن‌تر شده است. صندلی‌های اسپرت عالی با موقعیت پایین و دید عالی روبه‌جلو نیز درگیری راننده را تشدید می‌کند و شما را به هیجان‌انگیزترین شکل ممکن با رانندگی پیوند میزند.

تنها گلایه‌ای که می‌توان از این ماشین کرد، لاستیک‌های بریجستون پوتنزا است که در نمونهٔ آزمایشی ما کمی لیز بودند و تکان‌های هنگام ترمز گیری هم ناشی از همین لاستیک‌ها بود. البته این می‌تواند به خاطر فرسودگی لاستیک‌های خودروی آزمایشی لامبورگینی باشد. همچنین در طول آزمایش متأسفانه امکان رانندگی در جاده‌های عمومی وجود نداشت و نتوانستیم بفهمیم عملکرد روئلتو در ترافیک و روی آسفالت ناهموار چگونه خواهد بود.

لامبورگینی می‌داند که سوپراسپرت‌های آن نه‌تنها باید پرفورمنسی عالی داشته باشند بلکه باید در ظاهر نیز بسیار جذاب و چشمگیر به نظر برسند و روئلتو با عناصر Y شکل در دی‌لایت‌ها، ورودی‌های هوای جانبی و چراغ‌های عقب به همراه سر اگزوزهایی که از موتورسیکلت دوکاتی الهام گرفته‌اند، این کار را خیلی خوب انجام داده است. همچنین در این خودرو چند عنصر رترو هم دیده می‌شود که به پرچم‌داران گذشتهٔ لامبورگینی مثل کانتاش، دیابلو و مورسیه‌لاگو اشاره دارد. در داخل نیز کنسول مرکزی به‌گونه‌ای طراحی شده که شبیه صفحهٔ کنترل یک سفینهٔ فضایی به نظر می‌رسد درحالی‌که دریچه‌های تهویهٔ شش‌ضلعی مطابق سنت لامبورگینی هستند.

متأسفانه زمان رانندگی من با روئلتو به پایان رسید و باید آخرین دور خود را در پیست می‌زدم. این روز اما برای همیشه در خاطر من باقی خواهد ماند. جانشین اونتادور با ۳۵ درصد آلایندگی کمتر، شتاب صفرتاصد ۲.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعتی دارد. این ماشین چه در گاراژ پارک باشد و چه در حال حرکت با ردلاین باشد، دقیقاً شبیه یک لامبورگینی مدرن به نظر می‌رسد.

حدود ۱۰ دقیقه پس از پیاده شدن از روئلتو، ایستاده خوابم برد زیرا استرس ناشی از موقعیتی ناشناخته و تجربهٔ فشارهای G بالا کاملاً من را خسته کرده بودند. من قبلاً با خودروهای سریع زیادی رانندگی کرده‌ام اما هیچ‌کدام به‌اندازهٔ روئلتو عرق سرد به پیشانی‌ام ننشانده بودند. این یک کلاس درس در سطح کارشناسی ارشد برای مدرن سازی همه‌چیزهایی که عشق ماشین‌ها در مورد سوپراسپرت‌ها دوست دارند و ترکیب آن با تکنولوژی‌های کاهش آلایندگی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۹ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. *ALI*

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (309 ديدگاه)

    هر چقدر از قشنگیه این ماشین بگم کمه واقعا خیلی خوب و قشنگ طراحی شده لامبورگینی این بار یه حرکت خفن زده هم از لحاظ ظاهری هم فنی

    موافقم 113
    مخالفم 7
    1. فرهام نامداری

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      سلام
      با عرض خسته نباشید
      بهتر نبود که خود پدال کانالی میزد؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2416 ديدگاه)

        نظارت بر مکالمات دوستان، بحث سیاسی، مشاجره و احتمالا فحاشی بین اعضا
        کار بسیار سختی هست و ما ترجیح می‌دیم روی شبکه های اجتماعی آپارات و اینستاگرام و یوتیوب کار کنیم

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. M

          ۲۵ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (699 ديدگاه)

          میتونیم کانال رو خود ما کاربر ها بزنیم و چند نفری مدیریتش کنیم بنظرم ایده خوبیه شما هم حضور داشته باشید
          البته با اسم پدال

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. amir

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2503 ديدگاه)

      کلا ۹۸ درصد محصولات لامبو به طرز وحشتناکی خوشگلن

      موافقم 51
      مخالفم 3
      1. محمدهادی

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2189 ديدگاه)

        بطرز وحشتناکی خوشکله..
        لامبوی استثنایی از معدود سازنده هاییه که تحت تغیرات الکتریکی سازی طراحیش با فاجعه مواجه نشده
        پسر این رنگ زرد سنت آگاتا چقد به هر لامبورگینی میاد
        رخو ببین
        دیگه میتونم با این عکسا کامل قبول کنم که جانشین خلف مورسیه لگو و اونتادور خلق شده

        موافقم 31
        مخالفم 1
        1. M

          ۲۵ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (699 ديدگاه)

          اول که اومد بد و بیراه می‌گفتین که
          راستی قیمتش معلوم نشد؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mohamad

        ۱۹ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (36 ديدگاه)

        اون ۲درصد میشه کدوما؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amir

          ۲۱ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2503 ديدگاه)

          مثلا شاسی بلند قبل اوروس

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. M

          ۲۵ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (699 ديدگاه)

          مثلا گالاردو
          تعصب نداشته باشین مورسیه لاگو و سستو المنتو تو قدیمیان خوشگلن ولی گالاردو واقعا زشته

          موافقم 1
          مخالفم 0
    3. Amirreza.M

      ۱۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (283 ديدگاه)

      فقط چرا چراغ ها https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/10/2024-lamborghini-revuelto-exterior-8.jpg اینجا با چراغ های
      اینجا https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/10/2024-lamborghini-revuelto-exterior-2.jpg متفاوته؟
      من دومی رو بیشتر دوست دارم
      اما در کل فوق العاده بود

      موافقم 13
      مخالفم 0
  2. حمید

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    یه سوال: چندتا خبر قبلی اومده بود«ایرانخودرو تارا و هایما را ویژه متقاضیان مرحله دوم سامانه یکپارچه به فروش می‌رساند.»
    ولی ایرانخودرو اصلا تو مرحله دوم شرکت نکرده بود، چطوری داره خودرو ارائه میده؟ نویسنده سایت اطلاعی داره؟ یا خبر درسته یا اشتباهه؟

    موافقم 2
    مخالفم 27
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      همونجا سوال کنید تا نویسنده پاسخ براتون بفرستن

      موافقم 24
      مخالفم 2
  3. Deadman95

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (71 ديدگاه)

    شبیه مدل های تولید محدود، طراحیش کرده

    موافقم 32
    مخالفم 0
    1. M

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (699 ديدگاه)

      نه دیگه شبیه سیان یا ونتو نیست
      کلا بنظرم طراحیش جای پخته تر شدن هم داره که خب مشخصات یکم خودشون از قصد جا گذاشتن واسه svj
      بنظرم زیباترین نسخه توی لامبو های مدرن وننو هست
      ۱-وننو
      ۲-اونتادور اولتیمائه و svj
      ۳-روئلتو و سیان

      موافقم 3
      مخالفم 7
  4. R

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1041 ديدگاه)

    گشتاورش چقدره؟

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      725 نیوتن متر از موتور بنزینی

      موافقم 22
      مخالفم 1
      1. مجتبی قاسمی

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        این فقط گشتاور موتور بنزینی هستش

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. امیر

          ۱۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (689 ديدگاه)

          گشتاور موتور بنزینی و برقی در جمع ۱۰۶۳ نیوتون متر هست

          موافقم 13
          مخالفم 0
      2. Mr. gt c

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (371 ديدگاه)

        فقط گشتاور انجین درون‌سوزش اینقدره؟

        اخه بعضی رسانه ها میگن هر موتور الکتریکی اش توان تولید ۳۵۰ نیوتون گشتاور در لحظه داره که باتوجه به سه موتو الکتریکی جمعا باید بشه۱۰۵۰ نیوتون!
        با توجه به تشابه بسیار زیاد انجین وی ۱۲ روولتو با اونتادور که وی ۱۲ آن به تنهایی ۷۲۰ نیوتون گشتاور داره آیا میشه اینطور در نظر گرفته روولتو قادره گشتاور لحظه ای ۱۱۷۰ رو به چرخ ها اعمال کنه ؟

        موافقم 13
        مخالفم 0
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2416 ديدگاه)

          من هم الان چند تا منبع مختلف نگاه کردم
          حدود 1000 تا 1062 نیوتن متر نوشته شده برای حالت ترکیبی

          موافقم 24
          مخالفم 0
  5. POUYAN

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (175 ديدگاه)

    چیزی که راجع به لامبورگینی و شرکت مادرش آئودی برام خیلی قابل تحسینه اینه که تمام تلاششون برای برآورده کردن خواسته های طرفداراشونو انجام میدم و هیچ وقت دلسردشون نمیکنن و اینکه اگه دقت کنید لامبورگینی و آئودی همواره و بدون توقف در حال پیشرفتن.

    موافقم 37
    مخالفم 0
  6. AMANTE

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1861 ديدگاه)

    دنیا داره میره سمت الکتریکی و احتمالا بعد ۲۰۳۰ دیگه چنین ماشین هایی نمیبینیم و فرصت ما هم برای تجربه ی چنین ماشین هایی از کم به غیرممکن تبدیل میشه.

    موافقم 14
    مخالفم 0
    1. محمدهادی

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2189 ديدگاه)

      دقیقا
      پس بذار یبار دیگه با تمام عشق از اول این مقاله جذابو بخونیم
      میگه من تالا ماشینای زیادی روندم تو پیست،ولی این ازوناش بود که حسم بعد از ترک کردنش بسیار عجیب و غریب و دلهره آور بود
      اصن دمتگرم لامبو
      چه کردی چه ساختی
      یک وحشی اصیل دیگه…

      موافقم 9
      مخالفم 0
  7. Arshia m3csl

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1057 ديدگاه)

    خیلی طراحیش شبیه اسباب بازیه تو سوپراسپرت ها پورشه ۹۱۱ و فراری و فورد gt و کوروت خیلی از لامبورگینی با ابهت ترن با پول این روئلتو که حداقل ۶۰۰ هزار دلاره کلی ماشین عالی میشه خرید که روئلتو پیششون به چشم نمیاد

    موافقم 2
    مخالفم 76
    1. AMANTE

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1861 ديدگاه)

      میتونی چند تا مثال بجز این چند مورد که خودت گفتی بگی؟

      موافقم 19
      مخالفم 0
      1. Arshia m3csl

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1057 ديدگاه)

        Mclaren 765lt
        Ferrari 812 superfast
        Ferrari 296 gtb با قیمت کمتر از روئلتو بهترا

        موافقم 2
        مخالفم 22
    2. امیر

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (689 ديدگاه)

      هیچکدوم از ابرخودرو های زیر ۱ میلیون دلار بالای ۱۰۰۰ اسب قدرت ندارن ! روئلتو به حدی خوبه که به راحتی میتونه با sf90 xx یا مکلارن اسپیدتیل رقابت کنه

      موافقم 20
      مخالفم 3
      1. Arshia m3csl

        ۱۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1057 ديدگاه)

        روئلتو قوی هست کلی پرستیژ زیادی نداره و لامبورگینی ماشین تازه به دوران رسیده هاست و به شدت سلبریتیای پر حاشیه سوارشن ولی مکلارن رو سلبریتی سوار نمیشه و یک عاشق ماشین داره یا پورشه ۹۱۱ رو امثال کارداشیان ها ندارن و…

        موافقم 1
        مخالفم 23
    3. محمدهادی

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2189 ديدگاه)

      میشه مثال بیاری کدومشون با این قیمت به چشم میان بیشتر از روئلتو؟؟
      یه چیزی میگیا!
      اصن لامبورگینی ساخته شده برای اینکه سرهارو برگردونه
      وجدانه ابهت گوه یی شکل این خودروساز نمونه مشابه داره تو دنیای خودرو؟

      موافقم 16
      مخالفم 1
      1. Arshia m3csl

        ۱۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1057 ديدگاه)

        لامبورگینی شده برند تازه به دوران رسیده ها و ابهتی نداره از امثال کارداشیان ها تا امثال جاستین بیبر سوارش میشن و به شدت سلبریتی پسنده ولی مکلارن رو آدمای عشق ماشین سوار میشن و تازه به دوران رسیده ها نمیرن سمتش

        موافقم 2
        مخالفم 22
        1. OMID-LAMBO

          ۱۸ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (419 ديدگاه)

          اونتادور اس وی جی مکلارن 765 الی تی و 812 رو توی درگ زده . توی یوتیوب ویدیوهاش هست
          حتی معروف ترینش درگ کار واو هستش با 812
          296 که کلا بچه بازیه باید با هوراکان مقایسه بشه نه روئلتو
          و اون جمله ت که لامبورگینی مال تازه به دوران رسیده هاست هم عالی بود ! کلی خندیدم ولی خدایی اینو جای دیگه ای نگو !!
          برندی که اولین سوپراسپورت وی 12 موتور وسط رو بوجود آورد و کلا معنی سوپر اسپرت رو تغییر داد شده مال تازه به دوران رسیده ها ! همون کارداشیان و بیبرش هم لامبو و پورشه و رولزرویس و میباخ و فراری رو هم دارن
          یعنی فک کن لامبورگینی وننو یا رونتون یا سیان یا چنتناریو رو ببینی بگی اینا مال تازه به دوران رسیده هاست !! عجب !!!

          موافقم 8
          مخالفم 2
  8. Amirmohammad

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (481 ديدگاه)

    به شدت زیباست

    موافقم 27
    مخالفم 0
  9. Mr. gt c

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (371 ديدگاه)

    خدایا⁦(⁠•⁠‿⁠•⁠)⁩
    این ماشین چرا اینقدر منو مجذوب خودش کرده :)
    یک ماشین تا آخر عمر انتخاب کنم همینه:)
    شاید بعضی ها بگن این از sf90 چند دهم ثانیه کند تر هست که البته هنوز در حد حدس و گمان ولی اگر هم اینطور باشه آیا وی ۱۲ این خودرو ارزششو ه؟

    موافقم 32
    مخالفم 4
  10. JDM

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (636 ديدگاه)

    کاش گشتاور بیشتری داشت اما واقعا طراحی خاصی داره

    موافقم 17
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (689 ديدگاه)

      گشتاور این ماشین در حالت ترکیبی ۱۰۶۳ نیوتون متر هست ( اون ۷۲۵ نیوتون متر فقط مال موتور بنزینی هست )

      موافقم 15
      مخالفم 0
  11. AMIN (M.A.S)

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (824 ديدگاه)

    از این ماشین زیاد نمیدونم ولی قدرت هر موتور الکتریکی ۳۰۰ اسب بخار؟!!!!
    فک میکنم قبلا یه جا شنیدم که می‌گفت هر موتور میتونه تا حداکثر ۱۴۴ اسب قدرت بده و مجموعا میشه حدود ۴۲۰ ۳۰ اسب ولی به خاطر ظرفیت باتری مجموع موتورا عملا به اندازه ۱۸۷ اسب بخار کارایی دارن
    نمیدونم وزن اضافش چه تاثیری میتونه بذاره اما اونقدام دست و پا بسته نیست
    موتور دوازده سیلندر میتونه برگ برندش جلوی SF90 باشه
    و نکته بعدی که انگار واسه موتور V12 حتی شیشه هم نذاشتن و مستقیم میتونید ببینیدش :)

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. R@min

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1759 ديدگاه)

      نمیشه هر سه موتور با هم این قدرت تولید کنن، مدیریت حرارت و قدرت خارج از توان پک کوچک و ضعیف باتریش هست.

      می تونستن خیلی فراتر از این ها کار کنن که خب به یه کپی سنگین و سطح پایین از SF90 قناعت کردن. تا زمانی که مشتری دارن نیاز به هزینه و تلاش ندارن و سود هنگفتی به فولکس میدن.

      استون والهالا و GT2RS تنها کاندیداهای شکست دادن SF90 بعد از ۵ سال هستن.

      موافقم 6
      مخالفم 40
      1. AMIN (M.A.S)

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (824 ديدگاه)

        آقا رامین قدرت بخش درونسوز ۸۱۴ اسب اعلام شده و قدرت کلی هم ۱۰۰۱ اسب
        پس اون بخش اضافی قاعدتا باید از بخش برقی بیرون بیاد
        واسه موتور الکتریکی من هم عرض کردم شنیدم که تا حداکثر ۱۴۴ اسب میشه رو هرکدومشون حساب کرد
        ولی به خاطر باتری ۳.۸ کیلوواتی مجموعشون روی هم میتونن تا فوقش ۱۸۷ تا توان بدن و اون ۴۰۰ اسب یه جورایی منتفیه
        شاید گذاشتن تو نسخه های رده بالاتر بخش برقی قویتری داشته باشن و اونجا باتری با ظرفیت بالاتر رو کار کنن

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. R@min

          ۱۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1759 ديدگاه)

          امیدوارم همینطور باشه، باتری قوی تر باز وزن هم بالاتر میبره شاید در آینده فرجی شد تکنولوژی باتری ها پیشرفت کرد یا فولکس اجازه داد مهندسی پورشه بهش برسه.

          موافقم 2
          مخالفم 2
      2. حسین

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        من خوشم نمیاد بدون استدلال حرف های
        عجیب می زنید
        یک کپی سنگین و سطح پایین

        😐

        موافقم 9
        مخالفم 6
  12. 720s

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    چرا تو چند تا عکس ها زیر چراغ زرد هست تو بعضی مشکی

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. AMANTE

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1861 ديدگاه)

      میتونی موقع سوارش دادن بگی اون قسمت رنگ مشکی باشه یا رنگ نشه و همون رنگ ماشین بمونه.

      موافقم 10
      مخالفم 0
  13. علی یوسفی

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (252 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت طراحی زیبا با جزئیات عالی و شکل تهاجمی این مدل به خوبی معرف اصالت لامبورگینیه جزئیاتی مث انبوه خطوط شکسته و دهانه های عظیم و محل قرارگیری اگزوزها و طراحی Y شکل چراغهای عقب و دوباره همین طرح زیر چراغ های جلو و نکات دیگه ای که از درک من خارجه یه پیام مهم داره پرستیژ یا اعتبار فروشی نیست به قول میکل آنژ بزرگ: اگر مردم میدانستند من چه سختی هایی را تحمل کرده ام هرگز از کارهای من تعجب نمی کردند.

    موافقم 17
    مخالفم 2
  14. مرسدس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    لامبورگینی لایک
    فراری دیس لایک

    موافقم 58
    مخالفم 17
  15. JDM سابق

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    قدرتمنده، ظرافت اونتادور و نداره ولی ضعف هاشو جبران کرده، حالت شهری بهتری نسبت به اونتادور داره
    طراحی عقبش یه مقدار تو ذوق میزنه، طراحی جلوش به زیبایی اونتادور نیست ولی به نظرم هنوزم خوبه، مشکلش وزنشه که معضل هایبرید ها هست

    موافقم 0
    مخالفم 29
    1. R@min

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1759 ديدگاه)

      معضل، سودجویی جدید برندها هست وقتی فراری ماشین سبک هیبرید می سازه بعد از ۵ سال بقیه هم می تونن بسازن ولی از سودشون باید بزنن.

      موافقم 3
      مخالفم 18
      1. JDM سابق

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (382 ديدگاه)

        فراری برای سبک سازی زبان طراحیش رو تغییر داد، یه موتور V8 گذاشت روش، لامبورگینی همون V12 رو داره و طراحی درشت تر و کرو تری پیدا کرده که همون طراحی و موتور V12 راحت 150 کیلوگرم بهش اضافه کرده، حالا اگرم بخوان V12 رو حذف کنن آه و ناله از هر طرف بخاطر از دست دادن V12 لامبو بلند میشه، اصالت در اکثره موارد با پیشرفت درتضاد بوده

        موافقم 12
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۱۷ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1759 ديدگاه)

          قبلا این صحبت ها شده موتور ۲۱۸ کیلوعه که وزنش عالیه و نهایت ۲۰ ۳۰ کیلو سنگین تر از V8 هست.

          ماشینی با قیمت ۶۰۰k و بقول خودشون شاسی فیبرکربن هیچ توجیهی نداره و صرفا پول چاپی با برندینگ هست.

          موافقم 2
          مخالفم 10
      2. حسین

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        پلتفرم خودرو ها متفاوته!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. JDM سابق

        ۱۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (382 ديدگاه)

        قیمت و قبول دارم سره500 تا نگهش میداشتن خوب بود
        ولی تو هم یه مقدار سره وزن سختگیری داداش
        شل کن و ببین در آینده چطور ظاهر میشه، شاید به چشمت اومد

        موافقم 3
        مخالفم 0
  16. Hamidreza

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (327 ديدگاه)

    این ماشین فوق العادست… بهترین سوپراسپرت حال حاضر دنیا با قیمت پایه 648000 دلار که کاملا منطقی هست و برازندشه و اینکه نهایت پرفورمنس و تکنولوژی رو لامبورگینی در این ماشین قرار داده تا بتونه مدت زیادی در رقابت باقی بمونه و هر چند که نسخه های s, sv, svj هم تولید خواهد شد تا تیر خلاصی رو بزنه فک نمیکنم در حال حاضر سوپراسپرتی بتونه شونه به شونش پیش بره

    موافقم 26
    مخالفم 5
    1. محمدهادی

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2189 ديدگاه)

      انقدر استقبال ازش بوده که میگن تا ۲۰۲۵ خط تولیدش از همین الان اشغاله
      یا اماااام..

      موافقم 7
      مخالفم 0
  17. Mr. gt c

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (371 ديدگاه)

    دوستان بزارید خیلی خلاصه بهتون بگم برای دوستانی که مگین زیادی سنگینه و فراری اس اف ۹۰ خودروی چابک تری هست از اونجایی که وزن خودرو با مایعات درونش مهم هست و نه وزن خشک، وزن با مایعات اس اف ۹۰ هزارو هشتصد کیلوگرم هست و وزن با مایعات روولتو ۱۹۰۰ کیلوگرم!
    صد البته قبول دارم که صد کیلوگرم برای خودرو سوپر اسپرت اختلاف کمی نیست! ولی وقتی برای اولین این اختلاف رو متوجه شدم متعجب شدم چون حقیقت فکر میکردم اس اف ۹۰ سبک تر از ۱۸۰۰ کیلوگرم باشه.

    موافقم 18
    مخالفم 1
  18. 18:45

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (490 ديدگاه)

    احسنت به لامبو
    عالی بود
    بیش از حد انتظارم ظاهر شد و کاملا نشون داد لامبو اشتباه نمیکنه و جانشین خلفی رو معرفی میکنه!
    نسخه پایه انقدر مهیج و میخکوب کننده هست، وای بحال نسخه های ارتقا یافته در آینده!! 😍😍😍
    این تست کاملا نشون داد که مخالفاش مثل همیشه، عجولانه و زود در موردش قضاوت کردن!

    موافقم 20
    مخالفم 1
  19. Poria

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (106 ديدگاه)

    عجب گاوی

    موافقم 12
    مخالفم 0
  20. Scuderia Ferrari

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3926 ديدگاه)

    همیشه از لامبورگینی به عنوان یه رقیب بزرگ و قابل احترام یاد کردم ولی باید قبول کنیم با نقشه راهی که فراری تدوین کرده و سرمایه زیادی که داره رقابت برای لامبورگینی سخت شده
    الآن فراری داره روی نسل جدید SF90 استراداله کار میکنه در حالی که “روئلتو” میخواد با SF90 فعلی رقابت کنه اونم نسخه معمولی حالا XX پیست محور بماند
    جدی ترین و خطرناک ترین رقیب فراری میتونه “والهالا” باشه چون تیمی از مهندسین F1 آستون مارتین دارن روش کار میکنن و با آیرودینامیک ، وزن پایین و قدرت زیادش خیلی حرف برای گفتن داره

    موافقم 15
    مخالفم 10
    1. محمدهادی

      ۱۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2189 ديدگاه)

      لامبورگینی تمام تخم مرغ هارو تو یه سبد نمیذاره
      علاوه بر قدرت و پرفورمنس مثال زدنی،اون قلب ها را از طریق دیگری تسخیر میکنه،که فراری تو اون زمینه اقلا یه دست از لامبو عقب تره
      جذابیت و گیرایی

      موافقم 11
      مخالفم 2
    2. Enzo Ferrari 2008

      ۱۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1208 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره ولی جدا از این بحث
      واقعا ماشین زیبا خشتی هست

      موافقم 10
      مخالفم 0
    3. امیر

      ۱۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (689 ديدگاه)

      جدی رقیب جانشین sf90 نسل بعدی gt2rs هست که قراره رکورد amg one هم تو نورنبرگ بشکنه ( آستون همون محصولات amg هستن که فقط کمی لوکس تر شدن )

      موافقم 2
      مخالفم 8
      1. R@min

        ۱۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1759 ديدگاه)

        استون فقط موتور از دیگران می گیره و کل ماشین والکری و والهالا تیم F1 استون مارتین ساختن.

        راه های خیلی بهتری برای هیت هست.

        موافقم 10
        مخالفم 0
  21. amir

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2503 ديدگاه)

    یدونه مشکی مات با رینگ های طلایی داشته باشی زیره بارون پاییزی قطره های بارون روش شره کنه از دور استارت بزنه با صدای مخوف روشن بشه بخار از اگزوزاش دربیاد …. ماشین بازا میفهمید صحنه رو دیگه؟ ( خیالات یک ماشین باز) انصافا از ایتالیا با سوپراسپرت هاش یه دنیا ممنونیم که این همه فراری و لامبورگینی های خوشگل و جذاب تولید میکنن هیچ کس رو ندیدم که از فراری یا لامبو خوشش نیاد

    موافقم 12
    مخالفم 0
  22. مازیار

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    خصوصیات حرکتی که طبیعیه نسل به نسل پیشرفت کنه
    اما طراحی بدنه اش به خوبی آونتادور و بالاتر از اون رونتون نیست
    نمای جلوش بهتره اما عقب یکمی زیادی شلوغه و اون دو تا سر اگزوز بزرگتر از حد معمول هست

    موافقم 3
    مخالفم 6
  23. حسین

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    صداش از هر خودرویی که شنیده ام
    فوووق … ال .. عاددده. تره
    روحت رو به بازی میگیره
    میخوای ارضا شی

    موافقم 6
    مخالفم 1
  24. محسن

    ۱۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (162 ديدگاه)

    سلام عزیز نصف سایتتون برای گوشی باگه عکسا در هم بر همه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد عقیلی

      ۱۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (43 ديدگاه)

      سلام بر شما. می فرمایید که چه مرورگری و چه رزولوشنی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. Soltanemehr

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    البته‌باید‌دید‌که استانداردهای۸۵گانه روپاس‌کرده یانه؟
    😊

    موافقم 1
    مخالفم 1
  26. blackwing

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (994 ديدگاه)

    همه جوانب این ماشین به یک طرف ، اینکه پیشرفت کرده نسبت به اونتادور و… ولی دوتا نکته منفی داره یکی وزن خیلی بیشتر هست یکی هم کابین ! کابین اونتادور به شدت گیرا تر بود ، اصلاً طراحی عجیبی داره ، این ماشین کابینش شبیه محصولات مکلارن شده ، خطوط نرم ، نمایشگر عمودی با فضای اضافه زیرش !! کابین اونتادور یچیز دیگه بود

    موافقم 5
    مخالفم 2
  27. Soroush

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    دقیقا همون تعریفیه که از سوپراسپرت تو ذهن آدم میاد
    زیبایی خیره کننده و پرفورمنس عالییی

    موافقم 5
    مخالفم 1
  28. مهدی

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    به خودی خود ماشین زیبایی هست ولی نه در حدی که جایگزین اونتادور بشه بعد از ۱۲ سال. بعد زمانی رو هم که نخوام در نظر بگیرم از نظر خودم طراحی اونتادور پایه خیلی منسجم تر و جذابتره

    موافقم 5
    مخالفم 5
  29. کیاامیدی زاده

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    شما یه نگاه به طراحی لامبوهای قدیمی بنداز مث دایابلو، کونتاش، حتی مورسیه لگو. این در برابر اونا مث یه گوساله بادی اسباب‌بازیه 😂

    موافقم 0
    مخالفم 10
  30. پوریا چالش

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (269 ديدگاه)

    حدود ۱۰ دقیقه پس از پیاده شدن از روئلتو، ایستاده خوابم برد زیرا استرس ناشی از موقعیتی ناشناخته و تجربهٔ فشارهای G بالا کاملاً من را خسته کرده بودند. من قبلاً با خودروهای سریع زیادی رانندگی کرده‌ام اما هیچ‌کدام به‌اندازهٔ روئلتو عرق سرد به پیشانی‌ام ننشانده بودند. این یک کلاس درس در سطح کارشناسی ارشد برای مدرن سازی همه‌چیزهایی که عشق ماشین‌ها در مورد سوپراسپرت‌ها دوست دارند و ترکیب آن با تکنولوژی‌های کاهش آلایندگی است

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا