آموزشمقالات

عیب یابی خودرو؛ جدول کامل + انواع راه‌حل

با خواندن این مقاله دیگر نیازی نیست هزینه بالای عیب یابی خودرو توسط مکانیک را بپردازید. چون خودتان خواهید توانست به سادگی از روی نشانه‌های ذکرشده در این مقاله مشکل ماشین را تشخیص دهید.

هرکدام از مشکلات و ایرادات خودرو دارای نشانه‌هایی است که می‌تواند برای شناخت و رفع و چاره مشکل به صاحب آن کمک کند. با افزایش قیمت وسایل نقلیه، عیب یابی خودرو اهمیت ویژه ای دارد چرا که از تحمیل هزینه های بیشتر جلوگیری می کند. این موضوع در برخی موارد مهم تنها توسط متخصصین و یا با دستگاه دیاگ انجام می‌شود اما بعضی از ایرادات را می‌توان شخصاً پیدا کرد و برای رفع آن اقدام نمود. در ادامه تعدادی از عیوب مهم خودرو و علل به وجود آمدن و راه‌حل رفع آن را خدمت شما ذکر می‌کنیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باشید می‌توانید مقالات پیشین منتشر شده در پدال برای عیب یابی خودرو از جمله آشنایی با رایج‌ترین مشکلات خودروها و مشکلات خودروهای لوکس را مطالعه بفرمایید.

عیب خودرو توضیحات راه‌حل
کلاچ عملکرد نرمی دارد اما دنده‌ها تعویض نمی‌شوند با اینکه پدال کلاچ به راحتی فشار داده شده و به کف خودرو می‌رسد اما نمی‌توان دنده‌ها را تعویض کرد بررسی کابل اتصال کلاچ، بررسی میزان روغن هیدرولیک کلاچ، بررسی مدار هیدرولیک کلاچ از نظر نشتی احتمالی
دنده‌ها به سختی تعویض می‌شوند زمانی که پیشرانه گرم است و دنده را تعویض می‌کنید احساس برخورد آهن در گیربکس وجود دارد و گاهی تعویض دنده بسیار سخت انجام می‌شود بررسی کیفیت و میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس و کلاچ
معکوس دادن ناگهانی گیربکس اتوماتیک درصورتی‌که گاز ندهید خودرو ناگهان معکوس می‌دهد و روان کار نمی‌کند بررسی میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس، عیب واحد کنترل الکترونیکی گیربکس
دنده عوض نمی‌شود با وجود اینکه کلاچ از نظر ظاهری مشکلی ندارد اما دنده‌ها تعویض نمی‌شوند بررسی اتصالات گیربکس، وجود عیب در قطعات داخلی گیربکس، گیر کردن احتمالی کلاچ
کلاچ سر می‌خورد با وجود فشردن کلاچ و تعویض دنده، سرعت تغییر نمی‌کند و ظاهراً کلاچ سر می‌خورد تنظیم کلاچ، بررسی صفحه کلاچ از نظر استهلاک و فرسودگی، گیر کردن کلاچ
دنده از جای خود می‌پرد تعویض دنده‌ها مشکلی ندارد اما زمان گاز دادن دنده از جا می‌پرد و گیربکس خلاص می‌شود وجود مشکل در گیربکس، تنظیم اتصالات گیربکس
صدای وزوز از گیربکس شنیده می‌شود زمان حرکت صدای وزوز به گوش می‌رسد اما در حالت پارک یا خلاص صدایی وجود ندارد بررسی روغن گیربکس از نظر میزان و کیفیت، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور
از گیربکس صدای غیرعادی به گوش می‌رسد در زمان حرکت صدای جیغ مانند به گوش می‌رسد و با گذشت زمان بیشتر می‌شود اما در حالت خلاص صدایی وجود ندارد بررسی میزان و کیفیت روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور، بررسی روغن فیلتر، عیب فلایویل
چرخ‌ها در زمان رانندگی لرزش دارند در زمان رانندگی احساس لرزش در فرمان وجود دارد و به نظر می‌رسد این لرزش از چرخ‌ها منتقل می‌شود بالانس چرخ‌ها، تغییر زاویه و کج شدگی چرخ‌ها، خرابی لاستیک، وجود مشکل در سیستم فرمان
خوردگی یک لبه لاستیک بیشتر از لبه دیگر آن است بخشی از لاستیک خودرو بیشتر از لبه دیگر آن مستهلک می‌شود بررسی میزان فرمان و فاصله بین چرخ‌ها، عدم موازی بودن چرخ‌ها با یکدیگر
مرکز لاستیک بیشتر از لبه‌ها خورده می‌شود بخش مرکزی لاستیک بیشتر از لبه‌های آن مستهلک شده است بررسی فشار باد لاستیک‌ها، جابجایی منظم لاستیک‌ها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو
دو لبه لاستیک بیشتر از مرکز خورده می‌شود دو لبه لاستیک خودرو بیشتر از بخش مرکزی آن خورده شده است بررسی فشار باد لاستیک‌ها، جابجایی منظم لاستیک‌ها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو
ریپ زدن پیشرانه در حین حرکت در روشن شدن و حرکت خودرو مشکلی وجود ندارد اما در سرعت ثابت پیشرانه ریپ می‌زند و زمان سرد و گرم بودن عملکرد متفاوتی دارد تنظیم کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق پیشرانه، بررسی عملکرد ECU، بررسی فیلتر بنزین، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی، بررسی مشکلات فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
صدای سوت آرام پیشرانه در زمان کار کردن به گوش می‌رسد در زمان کارکرد پیشرانه صدایی شبیه سوت آرام از آن به گوش می‌رسد بررسی مایع خنک‌کننده داخل پیشرانه، بررسی سیستم اگزوز و کاتالیزور، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی
در حالت دور درجا صدای کلیک از پیشرانه به گوش می‌رسد در حالت درجا و زمانی که گاز داده نمی‌شود صدای کلیک و برخورد فلز به گوش می‌رسد و معمولاً در زمان حرکت صدا قطع می‌شود تنظیم سوپاپ‌ها، بررسی میزان روغن پیشرانه، بررسی فشار روغن پیشرانه
از اگزوز صدای تق‌تق به گوش می‌رسد با فشردن پدال گاز صدای تق‌تق به گوش می‌رسد و مصرف سوخت نیز بالا رفته است بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی انژکتورهای سوخت، بررسی سیستم اگزوز از نظر نشتی و ایراد احتمالی
دود خاکستری اگزوز در زمان روشن کردن خودرو دود خاکستری از اگزوز منتشر می‌شود و شاید با گرم شدن پیشرانه کمتر شود. با گذشت زمان شاید این مشکل حادتر گردد بررسی مشکل در رینگ پیستون، بررسی خوردگی و خرابی بوش سوپاپ
مصرف روغن پیشرانه غیرعادی است و از اگزوز دود منتشر می‌شود در زمان تعویض روغن متوجه کاهش شدید آن می‌شوید و قدرت خودرو نیز کاهش یافته است احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی فرسودگی واشرهای سوپاپ، بررسی خرابی رینگ پیستون‌ها
مصرف سوخت بیش از حد و بوی غیرعادی اگزوز مصرف سوخت پیشرانه بیشتر شده است و از اگزوز بویی شبیه تخم‌مرغ گندیده متصاعد می‌شود. همچنین قدرت خودرو کمتر شده و رفته‌رفته مشکل شدت می‌گیرد بررسی کاربراتور در خودروهای قدیمی، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، بررسی انژکتورهای سوخت
بوی تخم‌مرغ گندیده اگزوز با استارت زدن پیشرانه بوی بسیار بدی از آن منتشر می‌شود که شبیه بوی تخم‌مرغ گندیده است. همچنین مصرف سوخت خودرو نیز بیشتر شده است بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، احتمال مشکل فنی در پیشرانه و یا داغ کردن آن
بوی بنزین غیرعادی از اگزوز به مشام می‌رسد با روشن کردن خودرو بوی بنزین غیرعادی متصاعد می‌شود و شاید مصرف سوخت نیز افزایش یابد بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی انژکتورهای سوخت، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، نشتی احتمالی سیستم وکیوم، بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی
قدرت و سرعت خودرو کاهش یافته است با وجود فشردن پدال گاز خودرو شتاب نمی‌گیرد و اصطلاحاً کپ می‌کند. همچنین قدرت کلی خودرو کمتر شده است بررسی فیلتر هوا، بررسی فیلتر و پمپ‌بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور خودرو
علیرغم خاموش کردن خودرو پیشرانه همچنان کار می‌کند با اینکه خودرو را خاموش می‌کنید اما پیشرانه برای چند ثانیه کار می‌کند و با گذشت زمان این مشکل بیشتر می‌شود بررسی انژکتورهای سوخت، تنظیم دور درجای پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق
با توقف سریع خودرو پیشرانه خاموش می‌شود در زمان رانندگی عادی مشکلی وجود ندارد اما با گرفتن ترمز پیشرانه لرزیده و ناگهان خاموش می‌شود بررسی نشتی مجرای ورودی سوخت و هوا، بررسی دریچه گاز، بررسی ECU
در دور درجا پیشرانه روان کار نمی‌کند و زمان سرد بودن خاموش می‌شود زمانی که پیشرانه سرد است و گاز نمی‌دهید پیشرانه بد کار می‌کند و گاها خاموش می‌شود. این مشکل با گذشت زمان بدتر شده است بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی دور درجای پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
افت قدرت پیشرانه زمانی که گاز می‌دهید خودرو توان سابق را ندارد و احتمالاً صداها و لرزش‌های غیرعادی احساس می‌شود بررسی فیلتر هوا، بررسی شمع‌ها و وایرها، بررسی سیستم احتراق، بررسی سیستم اگزوز، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی کاتالیزور، بررسی فیلتر بنزین
پیشرانه ضعیف کار می‌کند علیرغم فشردن پدال گاز پیشرانه ضعیف عمل می‌کند و قدرت سابق را ندارد بررسی فیلتر هوا، بررسی شمع‌ها، بررسی سیستم احتراق، بررسی فیلتر سوخت، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور
پیشرانه در حال حرکت جهش می‌کند مشکلی در روشن شدن و حرکت خودرو وجود ندارد اما در سرعت یکنواخت پیشرانه جهش کرده و بد کار می‌کند بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، احتمال داغ کردن پیشرانه، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی نشتی سیستم وکیوم، احتمال مشکل فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
خودرو بالا و پایین می‌پرد زمان عبور از روی دست‌انداز احساس می‌کنید خودرو چندین بار بالا و پایین می‌پرد فرسودگی احتمالی کمک‌فنرها، شکستگی احتمالی اتصالات کمک‌فنرها
خودرو در زمان حرکت به یک سمت کشیده می‌شود در زمان حرکت متوجه می‌شوید خودرو به یک سمت کشیده می‌شود و شاید گاهی اوقات آن را نادیده بگیرید بررسی فشار باد لاستیک‌ها، تنظیم زاویه چرخ‌ها، بررسی ترمزها، بررسی سیستم فرمان و اتصالات آن
خودرو به چپ و راست می‌رود هنگام رانندگی دائماً مسیر حرکت را تصحیح می‌کنید و در سرعت‌های بالا این موضوع شدیدتر است عدم توزیع یکنواخت بار در خودرو، بررسی زاویه چرخ‌ها، بررسی سیستم فرمان، بررسی کمک‌فنرها، بررسی بلبرینگ‌های چرخ جلو
فرمان حرکات جهشی دارد در سرعت‌های پایین متوجه حرکات جهشی و ناگهانی فرمان می‌شوید و با گذشت زمان نیز مشکل بدتر می‌شود بررسی شل بودن تسمه فرمان هیدرولیک، بررسی میزان روغن پمپ هیدرولیک، بررسی پمپ هیدرولیک، بررسی اتصالات فرمان
ارتعاش و لرزش فرمان در سرعت ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فرمان می‌لرزد ولی گاهی فقط زمان ترمز گرفتن این لرزش وجود دارد بررسی دیسک‌های ترمز، بررسی شل شدگی پیچ‌های چرخ، بالانس چرخ‌ها، بررسی اتصالات فرمان، بررسی زاویه چرخ‌ها
لرزش پدال ترمز زمان فشردن پدال ترمز احساس می‌کنید پدال می‌لرزد. در خودروهای مجهز به ABS مشکلی وجود ندارد بررسی دیسک‌های ترمز، بررسی اتصالات فرمان، بررسی شل شدگی پیچ چرخ‌ها، بالانس چرخ‌ها، استهلاک بالای لاستیک‌ها
زمان ترمز گرفتن خودرو به یک سمت کشیده می‌شود زمانی که ترمز می‌گیرید خودرو به یک سمت کشیده می‌شود و احتمال دارد بوی سوختگی نیز به مشام برسد قفل‌شدگی احتمالی دیسک ترمز، بررسی ترمزدستی، وجود عیب در قطعات سیستم ترمز، زنگ‌زدگی کفشک ترمز عقب
ترمز قفل می‌کند زمان فشردن پدال ترمز خودرو شدیداً به یک سمت کشیده شده و گاها چرخ قفل می‌کند بررسی استهلاک لنت‌ها، وجود ایراد در سیستم ترمز، تنظیم بلبرینگ چرخ‌های جلو، بررسی میزان و کیفیت روغن ترمز
ارتعاشات و لرزش‌های عرضی فرمان زمانی که روی سطوح ناهموار تردد می‌کنید لرزش‌های زیادی روی فرمان وجود دارند بررسی بالانس چرخ‌ها، بررسی فشار باد لاستیک‌ها، بررسی اتصالات فرمان و سیستم تعلیق
پدال ترمز به کف خودرو می‌رسد زمان فشردن پدال ترمز متوجه می‌شوید پدال به راحتی به کف خودرو می‌رسد و عملکرد آن نیز ضعیف شده است بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز
ترمزها به سختی خودرو را متوقف می‌کنند زمان استفاده از ترمز خودرو متوقف نمی‌شود و برای این کار باید پدال ترمز با شدت فشرده شود. اکثر مواقع برای توقف خودرو باید چندین بار از ترمز استفاده کرد بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز، تمام شدن لنت‌ها یا خیس شدن آن‌ها
پدال ترمز خیلی محکم شده است از نرمی پدال ترمز به شدت کاسته شده و متوقف کردن خودرو کار سختی است بررسی بوستر ترمز، بررسی وکیوم بوستر ترمز از نظر نشتی، بررسی لوله‌های ترمز، بررسی پدال ترمز
قدرت ترمز به تدریج کاهش می‌یابد در حالت عادی ترمز مشکلی ندارد اما با استفاده مکرر از ترمز شاهد افت توان آن هستید بررسی لنت‌ها از نظر کیفیت و استهلاک، داغ شدن ترمزها، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز
پدال ترمز در ارتفاع بسیار پایین عمل می‌کند زمان استفاده از پدال ترمز باید آن را تا ارتفاع نزدیک کف کابین فشار دهید. از نظر عملکرد مشکلی وجود ندارد اما خیلی پایین عمل می‌کند بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی بوستر ترمز
پدال ترمز خیلی نرم شده است با فشار دادن پدال ترمز متوجه می‌شوید پدال بسیار نرم و اسفنجی است بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی وجود هوا در سیستم ترمز، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی لنت‌ها

شما عزیزان در بخش نظرات عیب یابی خودرو می توانید تجربیات گرانبهای خود را جهت استفاده سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۲۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۱۷۴ دیدگاه‌ها

  1. سلیمان

    ۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    خسته نباشید
    من یه ماشین آردی کاربراتوری دارم مشکلی که برام پیش اومده اینه که بعضی وقتها وقتی که پرگاز میرم یا بعضا با پدال خیلی کم بوی بنزین(وقتی با بنزین کار میکنه) و بعضا بوی گاز (قتی که با گاز کار میکنم) میاد تعمیر کار بردم ولی نتونستند تشخیص بدند ولی خودم احتمال میدم از کاربراتور هستش چون تنها جایی که بنزین و گاز اونجا میاند کاربراتوره ولی اونم سرویس کامل کردم ولی باز بو میاد در ضمن وقتی ایستاده هیچ بویی نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مصطفی

    ۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه ماشین سمند مدل 86 دوگانه کارخانه دارم برای گازش بردمش سرویس الان تنها مشکلی که دارم در حال حرکت تکان میده که به اصطلاح میگن موتور لگد میزنه به نظر شما ایا از برق میتونه باشه در حالت بنزین اینطور نیست یا شاید به دلیل قدرت بنزین نسبت به بنزین نشون نمیده باید چکار کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی رضا

    ۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام.من یک پیکان دارم امروز وقتی توخیابان داشتم رانندگی می کردم احساس کردم که دیگه ماشین سرعت نمی گیره می خواستم بدونم مشکل ازکجای ماشینه .باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. جاوید

    ۱۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پراید 82 دارم صبح ها که هوا خیلی سرد است راه میافتم بعد از 200 متر صدای خر خر شدید از ماشین شنیده میشود این صدا در حال توقف شنیده نمیشود ولی در حال حرکت اگر حتی دنده خلاص باشد هم شنیده میشود و با سرعت گرفتن ماشین خیلی شدید میشود. وقتی که حدود 10 کیلومتر میروم صدا کم کم قطع میشود. ظهر هم اصلا صدا نمیدهد. به من گفتند ممکن است از این باشد که ترمز دستی را کشیده ام و لنتها به علت سردی هوا یخ زده است ولی دیشب که ترمز دستی را نکشیدم باز هم این صدا شنیده میشود
    جدیدا ترمز دستی را رگلاژ کرده ام
    ممنون از راهنمایی شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mina

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    تقریبا2دفعه است که بافشردن پدال گاز یه صدای تقه میشنوم طوری که احساس میکنم چیزی زیر پام افتاده یا حتی تصور میکنم پدال میخواد جدا شه.
    حالا میخواستم ببینم پدال گازدچارعیب و نقصی شده وباید به تعمیرگاه مراجعه کنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد رضا

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      پداله گازت احتمالا داره سیم گاز پاره میکنه حتما بازدید بشه تا تو راه نموندی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. میثم

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من پراید131 مدل سال 91 دارم، امروز موقع روشن کردن باتوجه به استارت خوردن ماشین و روشن شدن چراغها، ضبط و … ماشین روشن نمی شود یعنی وقتی قبلا سوییچ را می چرخاندم و قبل از اینکه استارت بزنم صدایی شبیه مکش شنیده میشد اما الان هیچ صدایی جز روشن شدن صفحه نمایشگر به گوش نمی رسد ، عیب از کجاست و چکار باید کرد؟ با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی رضا

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید من یک پراید مدل 84 دارم مدتی است صدای در موتور شنیده میشود به چند مکانیک مراجعه کردم یکی گفت میل سوپاپ و انگشتی ها خراب است و یک گفت واتر پمپ است صدایی مثل زنجیر می دهد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بهار

    ۲۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه پراید مدل 82 دارم اما این پراید صبح ها روشن نمیشه و ظهر روشن میشه استارتش هی خر خر میکنه اصلن ماشین رو روشن نمیکنه یا بعد از کار با ماشین برای روشن کردنش باید چند بار استارت بزنم-در ضمن موقع تر مز کردن یه صدای سوت از خودش تولید میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد رضا

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      دنده استارت خراب شده رد میکنه . جنس لنتات خوب نیست و شیشه شده یعنی سوخته نیاز به تعویض دارد سوالی داشتین 09396671404 تماس بگیرین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. بهنام

    ۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام.وقت بخیر
    دوستان، آمپر پراید من خیلی بالا میره تا خط آخر بالا میره، فشنگی هم عوض کردم دیاگ هم زدم توی دیاگ دمای طبیعی که گرم میشد مثلا 80 یا 90 یادم نیست فن روشن میشد ولی چیزی که آمپر نشون میداد حدود 10 درجه بالاتر بود تعمیرکار گفت احتمال زیاد یا آمپر یا سیم کشیش مشکل داره .به نظر شما چی میتونه باشه
    در ضمن آمپر بنزین و کیلومتر و دور موتور درست نشون میده و همچنین موقه روشن کردن 4 یا 5ثانیه ای عقربه دور موتور پرش نوسانی تند و درجا داره و بعدش که می ایسته بقیه عقربه ها فعال میشه.آیا ممکن هست که آمپر مشکل داشته باشه؟
    ضمنا یه صدای سوت هم از زیر ماشین میاد صداش مثل سوت انژکتور موقع باز کردن کلید هنگام استارت هست.آیا از اگزوز هست یا چیز دیگه ایه؟
    با تشکر از راهنماییتون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ben

      ۷ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آقا مشکل حل شد،دمای بالای آمپر از فشنگی کامپیوترش بود،ضمنا آمپر هم دادم سرویس ،درست شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. حكيمي

    ۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت کارشناس محترم بنده یه 405مدل نیمه دوم 84 دارم احساس می کنم شتاب وکشش موتور کم شده ودر حال حرکت وقتی پا رو از پدال گاز بر میدارم یه ریپ مانند می زنه به نظر شما مشکل از کجاست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. hamidreza

    ۱۰ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام بهار.ممکنه مشکله شما از باطری باشه اگه هم نه.احتمالا اتومات استارتتون خراب شده. آخه پرشیای خودم همینطوری شده بود.
    اون دوستمونم که گفته بود پیکانش شتاب نمیگیره ی دستی به سنسور کیلومترش بزنه ایشالله که حل بشه
    یا علی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امید

    ۱۱ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من یک پژو405 مدل 90 دارم از موقعی که ماشین از کارخانه گرفتم هر باطری میندازم بیشتر از 6 ماه کار نمیکنه فقط یک بار باطری 74امپر گرفتم 8 ماه کار کرد،به باطری سازی هم مراجعه وچند بار برای اطمینان خودم افتاماتش راهم عوض کردم که هرجا مراجعه میکنم می گویند شارژش درسته فقط یکی بهم گفت باید از باطری ups90 یا 100 امپر استفاده کنم چون دینام پژو90 امپر هست باطری راخراب می کند. ممنون میشم راهنمایی کنید. با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Itachi

    ۱۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام یه مشکل اساسی دارم کمک کنید لطفا.3 ماه بیش حدود 6/30 یه پرایدمدل 84 کاربراتورخریدم با9 سال تخفیف بیمه بدون یه قطره رنگ روش!فقط هم بنزینی روندن.حدود20 روز بدون مشکل روندم امایهو چراغ oil (روغن)روشن شد.وقتی موتور سرده چراغ روغن خاموشه بعد گرم شدن توحالت مالی گاز کم کم بصورت چشمکزن روشن میشه بعدش کامل روشن میشه.اماوقتی موتورروبادورموتور بالا میرونی خاموش میشه بعدازیه مدت با تودور موتور 3000روشن میشه اون موقع اگه دورموتورو ببری 4000 خاموش میشه بعد یه مدت بازتو4000روشن میشه.مسله جالب اینه که موقع روندن وقتی که چراغ روغن روشنه اگه خلاص کنی و5ثانیه خلاص برونی بعدکلاچو ول کنی و برونی حدود 2 3 دقیقه چراغ خاموش میشه وبعد دوباره روشن میشه.اون موقع فشنگی،پمپ وروغنو عوض کردن حل نشد گفتن که موتورو باز کنیم از یاتاقانه خلاصه با 1.200.000 تومان هزینه حل شدو1ماه روندم اما الان باز دوباره 4 5 روزه شروع شده همونجوری میشه.هر جا میبرم میگن فشنگی،پمپ،روغن و یاتاقانه می خوام مطمن بشم بعد ببرم بدم.در ضمن روغن موتور castrol 20w-50 استفاده میکنم خواهشا کمککککککک من میلیاردر نیستم :((

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهادر-مکانیک

      ۲۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      موقعیکه موتور رو باز کرده بودین باید میل لنگ رو برای تست ترک میدادی ازمایش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مصطفی

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام داداش منم مشکل شما رو دارم ماشینم اردی انژکتوریه تا یکم موتور ماشینم گرم میشه چراغ روغن با اب با چراغ دستی شروع به چشمک زدن میکنه همونطور که دوستمون گفت وقتی گاز میدی خاموش میشه توروقران توروجان هرکسی که دوست دارید کمکم کنید من سیدم دعاتون میکنم بخدا اینم بگم این مشکل از زمانی پیش اومد کهمن موتور باز کردم استکان تایپت هارو عوض کردم با میل سوپاپ با واشر سرسیلند بخاطر اینکه ماشین جوش میاورد گفتن واشرسرسیلند ترسونده ماهم سرسیلند باز کردیم که به این مشکلا هم برخوردیم تورو امام حسین کمکم کنید این پیامم تازه گذاشتم یه وقت فکر نکنید قدیمیه ۹۴/۳/۱۵ ساعت ۹ صبح اینم شمارمه تورو قران اگه کسی میدونه از چیه بهم زنگ بزنید بگید بخدا پوله شارژتونم میفرستم فقط دیگه خسته شدم از بس این چراغا چشمک زدن چند روز پیشم سیم کشی داخل ماشینمو سوزوند تازه نوع کردم میترسم بازم بسوزونه ۰۹۳۵۵۶۶۳۳۲۷

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. سیامک

    ۱۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز یه مشکل اساسی دارم لطفاکمک کنید.حدود3ماه پیش یه پرایدکاربراتورمدل84خریدم.با9سال تخفیف بیمه بدون یک قطره رنگ!حدود20روز روندم امایهوچراغ روغن روشن شدبه این شکل که وقتی موتور سرده چراغ روغن خاموشه بعد از یکم گرم شدن درحالت مالی گاز کم کم شروع به چشمک زدن میکنه ویکم بعد کاملا روشن میشه اما وقتی دور موتور رو میبری بالا یا میرونی و تعویض میکنی چراغ خاموش میشه باز بعدازیکم مثلاتودورموتور3000باز روشن میشه اگه دور موتورو ببری 4000باز خاموش میشه اما بعد از یه مدتی باز روشن میشه.اون موقع فشنگی ،پمپ وروغن رو عوض کردم اماحل نشد گفتن ازیاتاقانه موتور رو باز کردن وبا1.200.000 تومان مشکل حل شد.1ماه روندم اماالان 4 5 روزه باز همین مشکل رو داره.مسئله جالب اینه که وقتی داری میرونی وچراغoilروشنه اگه خلاص کنی و5ثانیه خلاص برونی بعدکلاچو ول کنی وگاز بدی و برونی حدود 1 2 دقیقه چراغ خاموش میشه بعد روشن میشه.بردم مکانیکی گفتن فشنگی،پمپ،روغن ویاتاقانه.میخوام اول مطمن بشم بعد ببرم.لطفا کمک کنید من میلیاردر نیستم مرسی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمد جواد

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان-من یه پژو 405 مدل 84 دارم مدت کمیه که موتورشو تعمیر اساسی کردم-حالا مشکلم اینه که صبحها در هوای سرد ماشین خیلی بد روشن میشه و دود غلیضی هنگام روشن شدن از لوله اگزوز بیرون میزنه و بیشتر مواقع چراغ استوب و ابش روشن میشه و دور موتور بالا میره علتش چیه عزیزان؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سروش

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با سلام؛
      اگر فقط در هوای سرد و صبح ها (یعنی زمانیکه موتور سرد است و در اصطلاح استارت سرد میزنید) موتور به سختی روشن می شود و دود سیاه ایجاد میکند…. طبیعی است که استپر موتور دور موتور را در روشن شدن خیلی بالا ببردو طبیعتا شمع ها هم کثیف می شود و کارکرد موتور پایین میآید و سوخت زیادی هم مصرف میکند…..به احتمال خیلی زیاد سنسور دمای آب ماشین شما مشکل دارد و باید عوض شود….(البته قبل از تعویض باز کنید ببینید رسوب ندارد…. در این صورت بد نیست با سرکه سفید و سمباده خیلی نرم تمیز کرده و آن را امتحان کنید)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      موتورشما به شیم بندی که یک فیلر گیری بسیاردقیقه نیاز داره که فقط مخصوص خانواده پژوهستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. نجفی

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه پراید 132مدل 89دارم موقع حرکت تو دنده 1و2 یه صدایی شبیه به سوت میشنوم علتش چیه بعد از چند دقیقه قطع میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد رضا

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      تسمتو سفت کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. اشکان

    ۱۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام وخسته نباشید.
    پرایدم وقتی به سرعت گیر میرسم و کلاچ و ترمز میگیرم دور موتور میاد پایین زیر 800 دور و اکثرا خاموش میشه.پمپ بنزین و اتاقک دریچه گاز رو به کل عوش کردم ما هنوز درست نشده.لطفا جواب رو به ایمیلم ارسال کنین ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. niloufar

    ۱۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من 206 دارم وقتی فرمان رو کامل می چرخونم صدای تق تق میده زیر پام هم یه چیزی حرکت میکنه ممنون میشم کمک کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهاب

      ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      به نظر من یه تنظیم فرمان بدین حل مشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بهادر-مکانیک

      ۲۷ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      کله پلوس خرابه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمد رضا

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      صدای پلوسه همون سمتی که میچرخونی خطرناکه تعمیرش کن دسته موتورها هم چک شود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. نادر کوچولو

      ۱۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بفروشش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. مهران

    ۱۸ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام من ال 90 دارم و 63 هزار تا کارکرده چند وقتی هست که ماشین را روشن می کنم ماشین و کامل گرم میشه ولی آمپر آب بعد از بالا آمدن ( چهار خط پر میشه ) دوباره پایین میاد ( دو خط ) و ساسات ماشین شروع بکار کردن می کنه ( دور موتور زیاد می شه ) و چند باری این پروسه ادامه داره تا ماشین به حالت عادی بر می گرده ولی آمپر در آخر سر پایین هستش ، بنمایندگی مراجعه کردم و گفتن باید سیم منفی عوض بشه ولی بازم درست نشد به باطری سازی مراجعه کردم میگن دینام ال 90 بعد از یمدت ضعیف میشه و این مشکل برای تمام ال90 ها هست ( آمپر یسری بالا می مونه یسری پایین ) می خواستم اگه میشه من رو راه نمایی کنید من واقعا گیج شدم و نمیدونم باید چیکار کنم . با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. saeid

    ۱۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    الانترادارم که به جای سوئیچ کلید استارت داره .بعضی وقتا که سوارمیشم ودکمه استارت میزنم روشن نمیشه .دراین حالت فلاشرها عمل می کنند.باید صبرکنم یا چندبار قفل مرکزی را باز وبسته کنم تا مشکل حل بشه. لطفا راهنمایی کنید اولا چرا این حالت پیش میاد . دومادراین حالت که امکان داره درپمپ بنزین ویا … باشه سریعا چه باید کرد؟مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ارش

    ۲۰ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام پراید 84زیمنس تک سوز دارم مشکل من اینه که دور موتور از3000بالا نمیره دستگاه ایراد رو سنسور دور موتور نشون میده نعویض ecu سنسور دور موتور سیم کشی رو کار بازدید گیربکس دنده فلایویل و گلدونی تست فشار بنزین یعنی همه کار انجام دادم نتیجه نداده از اول این مشکل رو داشتم ولی با خاموش روشن کردم ماشین برطرف میشد ولی الان دیگه هیچ جوره درست نمیشه در یک کلام چکارش کنم؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۸ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      من هم مشکل شما رو دارم دقیقا لطفا اگر کسی می تواند کمک کند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      پمپ بنزین درون باک تقریبا کور شده ویا مجرای بنزین .در کل از سوخت رسانی ضعیف هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ساسان

      ۲۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      در پراید زیمنس این مورد مربوط میشه به سنسور کیلومتر تعویض کنید درست میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. کامران آقایی

    ۲۳ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام ماشین من سمند 91 است. قبل از بازدید گارانتی5000 ماشین خوب بود ولی الان که دنده 1 را در حالتی که ماشین گرم می باشد میلرزد تا ماشین راه بیافتد در دنده های دیگر مشکلی ندارد .لازم به ذکر است که در حالتی که تازه ماشین روشن است و ماشین خنک است این لرزش در حرکت وجود ندارد و عموما در پشت ترافیک که نیم کلاج می کنم ماشین که گرم می شه لرزش در شروع نیم کلاج دنده1 به وجود می آید.ضمنا مصرف ماشین من از همان تحویل صفر خودرو بالاسن مثلا صدی 16 لیتره . لطفا کمکم کنید ایرادات رو درست کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sadegh

      ۲ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام ماشین من پژو پارس تی یو 5 (صفر کیلومتر) است. الان که دنده 1 را در حالتی که ماشین گرم می باشد میلرزد تا ماشین راه بیافتد در دنده های دیگر مشکلی ندارد .لازم به ذکر است که در حالتی که تازه ماشین روشن است و ماشین خنک است این لرزش در حرکت وجود ندارد و عموما در پشت ترافیک که نیم کلاج می کنم ماشین که گرم می شه لرزش در شروع نیم کلاج دنده1 به وجود می آید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. مهرداد

    ۲۵ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من هیوندای ورنت دارم چند هفته ای است با مشکلی جدی روبرو شدم، هنگام رانندگی روی گاز کم ماشین خاموش می شود و به سختی روشن می شود، حس می کنم شتاب ماشین و قدرتش کم شده.حس می کنم مصرف سوخت زیاد شده

    با تشکر من را راهنماییی منید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. mehrab

    ۲۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام و خسته نباشید من 405 دارم می خواستم بدونم اگه دنده جا نخوره و پا رو از روی کلاج نصفه ور داریم و خلاص کنیم سریع به صورت اتفاقی کاری میشه ممنون میشم اگه بگین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علی

    ۲۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پراید 85 دارم با گاز دادن سرعت ماشین کم می شود. کیلومتر شمار هم از کار افتاده. ممنونم از راهنمایی شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد

    ۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یکدستگاه سمندEF7دارم مدتی است هنگام کلاج گرفتن بر روی موانع ماشین خود به خود گاز میخورد ودور موتوربالا میرود لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. محمد

    ۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رانندگان محترم ریپ زدن خودرو فقط به سنسور دریچه گاز مربوطه که اونم به خاطر شل بودن یا پارگی خرطومی لوله هواکش تند تند کثیف میشه و شروع به ریپ زدن میکنه اول خرطومی هواکش را چک کنید که در محل اتصال شل یا پاره نباشد و سنسور دریچه گاز را با انز وکتور شور تمیز کنید انشاا… درست میشه من خودم تجربه کردم نه از شمع نه وایر نه صافی وغیره نیست موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. شهاب

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین من تویوتا کرونا است وقتی میخام راه بیوفتم ماشین لرزه داره و کند راه میوفته و وقتی درجا روشنه صدای صوت میده و وقتی کلاجو میگیری صداش قطع میشه مشکل چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مهدی خالوندی

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یک پارس سال مدل 90دارم امسال که ضد یخ ریختم چون ماسین قبلاضدیخ نداشت باعث شد واشر سر سیلندر بسوزهوقتی باز کردیم هم واشرسوخته بودوسر سیلندر کمی خوردگی داشتبعد از کفتراشی وتعویض واشر به تائید تراشکارو مکانیک ماشین جم شد اما بعد صدای اب از توی داشبورد امد گفتن رادیات بخاری و ترموستات و در رادیات باید عوض بشه اما بازم صدای قل قل اب میاد 2روز 1لیتر اب کم میکنه وه جای از جای نشتی نداره اب روغن هم قاتی نکرده حرکت کردن ماشین هم عادیه با تشکر لطفا راهنمایی کنید چه باید کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. mahyar

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من یک ایرانی ساکن مسکو -روسیه هستم.سه ماهی هست که ام وی ام 315 که اینجا اسمش چری 13 هستش صفرکیلومترخریدم.
    اخیرا بوی بدی موقع تعویض دنده گاهی داخل اتاق ماشین می پیچه.کلاچ قبلا راحت میومد بالا ولی الان وقتی ماشین خلاصه کلاچو رها میکنی یه استپ ومکث کوچک وسطش میکنه.مثله اینکه پدال وسط گیر کنه بعد بیاد بالا
    لرزش یا مشکل دیگه ای نداره

    لطفا راهنمایی کنید.
    چون هزینه تعمیرات اینجا خیلی بالاست ونمیخوام مشکل بیشتر بشه بعد برم تعمیرگاه.می خوام زودترجلوی خرابی رو بگیرم.گارانتی هم میگه صفحه کلاچ جزو تعهداتشون نیست!!
    اونجام همینه کارانتی؟
    آیا با این وضعیت میشه ادامه داد.مشکلی ایجاد نمیکنه؟
    آیا مشکل از لنت کلاچ هستش یا چیز دیگه
    لطفا توضیح کامل بدید.

    اگه صفحه کلاچ باید عوض بشه چه صفحه کلاچ دیگه ای برای این ماشین جواب داده ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سروش

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      احتمال زیاد پمپ کلاچتون باید بررسی بشه….لوازمش فرسوده شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چش نخوری
        پمپ کجا بود کلاجش سیمیه
        پیکان که نیست!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا