سایر خودروهای آمریکایی

هایپرکار آمریکایی زینگر 21C آماده ورود به خیابان‌ها شد

پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام کارخانهٔ تولیدی زینگر به مراحل پایانی ساخت نزدیک شده و قرار است هایپرکار ۲۱C تابستان امسال به دست خریداران برسد.

انتظار برای هایپرکار زینگر ۲۱C طولانی بوده اما سرانجام این خودرو به‌زودی راهی خیابان‌ها خواهد شد زیرا به گفتهٔ یکی از نمایندگان زینگر، اولین نمونه‌های ۲۱C طی سال جاری به خریداران تحویل داده خواهند شد. به گفتهٔ وی، تا تکمیل تأسیسات تولید زینگر در شهر تورنس کالیفرنیا که ۲۱C را تولید خواهد کرد تنها چند هفتهٔ دیگر زمان باقی‌مانده و آغاز تحویل این هایپرکار به خریداران برای تابستان پیش رو برنامه‌ریزی شده است.

این هایپرکار بومی آمریکا که اولین بار در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد، از یکی از نمادهای ایالات‌متحده یعنی هواپیمای جاسوسی SR-70 بلک‌برد الهام گرفته است. شرکت کالیفرنیایی زینگر طی سال‌های گذشته با آزمایش‌های جاده‌ای و اخبار متعدد مثل شکستن رکورد برخی پیست‌ها، هیجان و اشتیاق برای هایپرکار خود را افزایش داده و به‌زودی سرانجام خریداران می‌توانند قدرت قوای محرکهٔ هیبریدی اختصاصی آن را از نزدیک حس کنند.

در طول تاریخ طولانی خودروسازی آمریکا، هایپرکارهای بسیار اندکی ساخته شده‌اند که هنسی ونوم F5 و فورد GT مشهورترین آن‌ها هستند؛ اما برای کشوری که این‌قدر به ساخت خودروهای قدرتمند و سریع شهرت دارد، خودروسازان آمریکایی بشدت در ساخت هایپرکار تنبلی کرده‌اند. زینگر اما قصد دارد با عرضهٔ ۲۱C این شرایط را تغییر دهد و به نظر می‌رسد بتواند رقیب بهترین‌های اروپایی شود. به ادعای این شرکت، ۲۱C اولین خودرویی است که با هوش مصنوعی طراحی شده و از طریق پرینت سه‌بعدی ساخته شده است. زینگر همچنین هایپرکار خود را سلاح نهایی برای جاده و پیست می‌داند.

طراحی بیرونی ۲۱C با چیزی که در هایپرکارهای سنتی می‌بینیم متفاوت است و هنگام نگاه به آن با خودرویی شبیه به جت جنگنده با ترکیب صندلی ۱+۱ مواجه خواهید شد. در سینهٔ خودرو یک موتور V8 میل‌لنگ تخت پنهان شده که در وسط قرار گرفته و تنها ۲.۸۸ لیتر حجم دارد. این موتور به لطف دو توربوشارژر، قدرت فوق‌العادهٔ ۹۵۰ اسب بخاری تولید می‌کند و تا عدد خیرهٔ کنندهٔ ۱۱ هزار rpm دور می‌گیرد. به لطف دو موتور الکتریکی که در هرکدام از چرخ‌های جلو نصب شده نیز مجموع قدرت به ۱۲۵۰ اسب بخار می‌رسد اما این هم پایان ماجرا نیست و با انتخاب نسخهٔ وایدبادی، قدرت به ۱۳۵۰ اسب بخار افزایش میابد.

به گفتهٔ زینگر، به لطف وزن تنها ۱۲۵۰ کیلوگرمی و انتقال نیرو به هر چهارچرخ، ۲۱C می‌تواند ظرف تنها ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و ۴۰۰ متر را در ۸.۱ ثانیه طی کند. این ماشین همچنین ظرف تنها ۱۵ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. از ۲۱C فقط ۸۰ دستگاه ساخته می‌شود که همگی فروخته شده‌اند و کارخانه نیز در حال تکمیل برای تولید و تحویل خودروها است.

با حجم زیادی نقدینگی که به سمت زینگر سرازیر شده اما این شرکت می‌تواند خیلی زود سراغ پروژه‌های بعدی خود برود زیرا ۲۱C تازه شروع کار است و شرکت کالیفرنیایی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ مدل‌های زیادی مثل هایپر GT را به بازار بفرستد. هرچند این گرند تورر دودر چهارنفره با درهای گالوینگ به‌اندازهٔ ۲۱C جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد اما زینگر برای بردن آن روی خط تولید مصمم است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (5324 ديدگاه)

    جالبترین موضوع که تو متن مقاله هم به اون اشاره شده این هستش : ( ۲۱C اولین خودرویی است که با هوش مصنوعی طراحی شده و از طریق پرینت سه‌بعدی ساخته شده است )

    موافقم 16
    مخالفم 0
  2. مازیار

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2649 ديدگاه)

    این ماشین خودش رو کاملا از سطح موتوراسپرت آمریکا جدا کرد. ونوم و توانارا و اینها در حدش نیستن و بیشتر یه تیون سنگین بحساب میان اما این حسابش جداست.
    امیدوارم این چند هایپرکار در راه یه لیگ تشکیل بدن و یه گرد و خاکی براه بیوفته

    موافقم 14
    مخالفم 6
  3. Mr. gt c

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (345 ديدگاه)

    فوق‌العاده جذاب و خاصه، نمای جلو زیبا تر از نمای پشت هست، پیشرانه اش هم شخصت منحصر به فرد خودش رو داره شتابش هم عالیه، میمونه عملکرد داخل پیست که اگر اونم خوب باشه قطعا اعتبار برندش رو دو چندان می‌کنه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  4. ژاندارم

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    عجب

    موافقم 3
    مخالفم 9
  5. R@min

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    موتورش به سبک فرمول ۱ ساخته شد که از نهایت خروجی موتور استفاده می کنه و با گشتاور کاری نداره مثل همه موتورهای میل لنگ تخت که پدرشون DFV بود.

    فقط کی این موتور براشون ساخته ؟؟؟

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. Elmiraj

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3119 ديدگاه)

      هیچ شرکتی براشون نساخته و حتی کوچکترین همکاری هم برای ساختش وجود نداشته …

      صفر تا صد توسعه موتور توسط مهندسان زینگر هست .

      موافقم 6
      مخالفم 7
      1. R@min

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1724 ديدگاه)

        استارتاپی که بزور صد تا ماشینم نمی تونه تولید کنه قطعا توان تولید و مهندسی یه موتور در این سطح نداره، این موتور در حد نمونه های ایندی هست ! مک لارن و تمامی برندهای تولید محدود هم همینن حتی فراری هم با کمک مالی فیات موتورهای جدیدشو ساخت. مطمئنا تب تبلیغاتشون بخوابه مشخص میشه.

        هزینه توسعه این موتور چند برابر سود کلی تمام فروششون هست به هیچ وجه نمی تونه کار خودشون باشه. دیگه شما که به این مسائل واقفی نباید بگی ! یه نگاه به هزینه ساخت کوروت نسل ۸ بنداز.

        موافقم 6
        مخالفم 3
      2. Mahdi

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (19 ديدگاه)

        قطعات موتور این ماشین توسط مک‌لارن تامین شده

        موافقم 1
        مخالفم 1
      3. مازیار

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2649 ديدگاه)

        مطمئنی المیراژ؟
        کلا ۸۰ تا ازش ساخته میشه جمع زیر ۲۰۰ میلیون دلار اونوقت توسعه همچین موتوری به تنهایی چقدر هزینه داره؟
        تازه اونم برای یه شرکت بدون سابقه در امر موتورسازی، که خیلی فرق داره با یه شرکتی که اینکاره هست مثل کاسورث

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. Elmiraj

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3119 ديدگاه)

          R@min
          هیچ تبلیغی در کار نیست و اگر به شرکت مادر و روش های توسعه و طراحی آن نگاه کنی می‌بینی که زینگر با دیگر استارتاپ ها و شرکت های رقیب هیچ وجه اشتراکی نداره و این شرکت هیچ کدام از راه و روش های سنتی دیگران را بکار نمی‌گیره .

          Divergent 3D شرکت مادر زینگر هست اولین سیستم تولید سخت افزار-نرم افزاری سرتاسر جهان را برای تولید دیجیتال صنعتی ایجاد کرده ، سیستم تولید تطبیقی واگرا (DAPS) که به مشتریان این امکان را می دهد تا ساختارهای پیچیده را برای خودرو، هوافضا و…. با روش های ابرمحاسباتی و چاپ سه بعدی به طور خودکار طراحی، تولید و مونتاژ کنند.
          این استارتاپ که ارزش آن بیش از دو میلیارد دلار هست هم اکنون هفت مشتری خودرویی داره که نام استون مارتین و مرسدس AMG در بین آن ها دیده میشه .
          .
          .
          .
          Mahdi
          شرکت مادر زینگر خودش تامین کننده قطعات اسپرت سازان هست و تولید و تامین قطعات موتور ۲۱C ربطی به مک‌لارن نداره و اصلا در توانش هم نیست چون به روش های سنتی تولید نمیشن .
          .
          .
          .
          مازیار
          طراحی موتور و دیگر اجزای ماشین توسط هوش مصنوعی در سطح ابرمحاسباتی انجام شده و شیوه تولید آن هم با استفاده از دستگاه های پیشرفته چاپ سه بعدی هست که موجب کاهش هزینه چشمگیر ، کاهش وزن و در مقابل استحکام و بازدهی حداکثری شده .

          موافقم 6
          مخالفم 4
        2. مازیار

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2649 ديدگاه)

          این طراحی که گفتی هم جدید تر و پیشرفته تر هست و هم خیلی ارزون تر؟!!
          اگه تونسته باشه همچین تیراژی رو با سوددهی پوشش بده که یه انقلاب اساسیه
          من اطلاعی راجع بهش ندارم

          موافقم 4
          مخالفم 1
        3. مازیار

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2649 ديدگاه)

          من که خیلی اهل جستجوی اینترنتی نیستم یعنی راستش خیلی بلد نیستم اما برام جالبه که کسی تابحال نتونسته ریشه این موتور رو پیدا کنه

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. Elmiraj

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3119 ديدگاه)

          مازیار
          ((این طراحی که گفتی هم جدید تر و پیشرفته تر هست و هم خیلی ارزون تر؟!!))
          اعداد و ارقام و عملکرد 21c در دنیای واقعی و مقایسه آن با نزدیک ترین رقیبش AMG one بخوبی نتیجه DAPS را نشون میده….

          زینگر بدون بکار گیری موتور گران و پیچیده F1 به عدد فوق‌العاده ۳۳۰ اسب بخار در هر لیتر رسیده که این عدد برای مرسدس ۳۵۳ اسب بخار با عمر مفید ۳۱ هزار کیلومتر هست در حالی که موتور غیر F1 زینگر این محدودیت رو نداره و تا همون ۱۱ هزار تا هم دور میگیره…

          در بحث غیر موتور احتراقی هم زینگر با همون ساختار هیبرید به نسبت ۱۰۰۰ اسب بخار بر تُن رسیده در حالی که این عدد برای مرسدس ۶۱۸ اسب بخار بر تُن هست .

          موافقم 4
          مخالفم 0
        5. مازیار

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2649 ديدگاه)

          در اینکه AMG ONE نتونست انتظارات رو برآورده کنه شکی نیست (من خودم تو مطلب رکوردزنی نوردشلیف اینو گفتم) اما به نظرم کمی زوده که راجع به نقش DAPS در مقایسه زینگر با چند هایپرکار دیگه رای صادر کنیم. هرچند هنوز رویارویی مستقیم صورت نگرفته اما مثلا والکری تو یه تایم زنی غیر رسمی تو لاگوناسکا بیشتر از پنج ثانیه ازش سریعتر بود. پنج ثانیه تو مسیر یک و نیم دقیقه ای. در حالی که شخصا نمیتونم والکری رو راس هرم هایپرکارها قرار بدم.
          اما اگه توضیحات شما صحت کامل داشته باشه میشه ازش به عنوان یه پدیده جالب یاد کرد

          موافقم 4
          مخالفم 0
        6. حسن

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1368 ديدگاه)

          غیر از گوردون موری
          هیچکدام از شرکتهای اروپایی تجربه و پیشینه ی ساخت موتور با ردلاین 11 هزار تا را ندارن
          لازم به توضیحه این موتور فرمول یک نیست موتور عادیه
          موتور مرسدسAMG One موتور فرمول یک تعدیل شده است
          پس هیچکدام نمیتونن براش موتور ساخته باشن باید منتظر ماند تا اخبارش بیاد

          موافقم 3
          مخالفم 0
      4. R@min

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1724 ديدگاه)

        سیستم DAPS برای شاسی این ماشین استفاده شده و کل اساس کارش بر مبنای تولید بدنه با حداقل اتصالات و قطعات هست اصلا ربطی به موتور نداره ! مگه میشه قطعات موتور با هم یکی کرد ؟ این مدل ساخت هم تقریبا ده سال پیش معرفی شد و اگر همچین تاثیری داشت صنعت خودرو که هیچ تمام صنایع زیر و رو می شد که هنوز در حد کانسپت حتی همین ماشین هم کانسپت این پروژه به حساب میاد !

        اطلاعاتی که موجوده مهندسین پشت این موتور از کارمندان سابق کاسورث، AMG، بوش و… هستن و سرپرست اینا ایوان بالدری از مهندسان سابق تیم F1 ویلیامز و فورد و رئیس بخش پاورترین هم کریس رایت از مهندسای سابق F1 هوندا و لوییز الیویرا از مهندسین سابق تیم ایندی هوندا هستن که ترکیب بسیار قدرتمندی هستن.

        با گذاشتن این پازل ها کنار هم می رسیم به موتور HI ایندی هوندا که از جهاتی شبیه هم هستن که بنظر با اعمال تغییراتی به این رسیدن. با همه این اوصاف موتور فوق العاده ای هست که نظیر نداره.

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. Elmiraj

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3119 ديدگاه)

          ((سیستم DAPS برای شاسی این ماشین استفاده شده و کل اساس کارش بر مبنای تولید بدنه با حداقل اتصالات و قطعات هست اصلا ربطی به موتور نداره !))

          اینطور نیست دوست عزیز…
          «سیستم تولید تطبیقی واگرا» یا به اختصار DAPS ، اختراع اصلی Divergent هست و یک راه حل سخت افزاری – نرم افزاری کامل هست که برای جایگزینی ساخت خودروهای سنتی طراحی شده و فقط روی شاسی تمرکز نداره و اکثریت اجزای ماشین از جمله موتور را هم طراحی و تولید میکنه .
          نتیجه DAPS هم شده موتوری بسیار کوچک ، کم هزینه و کارآمد که به ازای هر لیتر از حجمش ۳۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنه و بر خلاف چیزی که مرسدس ساخته هیچ محدودیتی برای کارکرد آن وجود نداره و به همون میزان دور میگیره .
          تاثیرش هم در صنعت خودروسازی به حدی بوده که مرسدس ، استون مارتین و پنج خودروساز دیگر بهش روی بیارن…

          وجود مهندسان سابق در استارتاپ ها و حتی خودروسازان بزرگ امری عادیه و چیزی که مهمه توسعه بدون پشتوانه و همکاری دیگر شرکت ها در ساخت این شاهکار هست …

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. R@min

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1724 ديدگاه)

          کسی نگفت اختراع اینا نیست و پشتوانش همین تیم گردن کلفت و با تجربه هست که این موتور ساختن و قطعات موتور با تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته شده، در کل تکنولوژی DAPS می تونه انقلابی بزرگ باشه ولی هنوز راه زیادی داره اگر اشتباه نکنم 4 سال پیش، قبل پروژه بلید که بیس این ماشین بود یکی از شرکت های آمریکایی که تو ساخت هواپیماهای جنگنده بودن یه پهباد به این روش ساختن و متریال مورد استفاده تا 90 درصد صرفه جویی داشت ! واقعا اعجاب انگیزه اگر انبوه سازی بشه. تصور بدنه یکپارچه یه جگنده یا ماشین غیر قابل تصوره.

          شاسی همین ماشین هم تقریبا نقطه جوش و اتصالی نداره که فوق العاده هست.

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. MehdiTurbo

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1991 ديدگاه)

      اوستای بنا ساخته

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. ایمان

      ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (71 ديدگاه)

      The car and its engine were designed and developed by Czinger Vehicles, an American car manufacturer. The engine itself is a bespoke 2.88 L flat-crank DOHC Twin turbo V8, which was designed by Kevin Czinger and David O’Connell

      موافقم 2
      مخالفم 0
  6. پیام

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1703 ديدگاه)

    باید باهاش مرزهای آسفالت ها رو جا به جا کرد

    موافقم 7
    مخالفم 3
  7. Scuderia Ferrari

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3921 ديدگاه)

    فقط نسبت قدرت به حجم رو داشته باشین
    ۳۳۰ اسب در لیتر میتونه یه رکورد باشه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  8. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1077 ديدگاه)

    از طرز باز شدن در هاش خوشم میاد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    یا خدا
    منم تو ۱۵ ثانیه پرایدم میره رو ۱۰۰ کیلومتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسن

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1368 ديدگاه)

    یه شاهکار تمام عیار واقعا چنین اعجوبه ای برای زینکر مث معجزه است افرین داره

    موافقم 4
    مخالفم 2
  11. حسن

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1368 ديدگاه)

    کلا بحث رسانه و تبلیغات یک مساله ی خیلی تاثیر گذار است
    چند روز قبل یه تیتر زدن فقط برا دور موتور فراری که ده هزار تاست چقد هم کف و دست زدن و هورا براش کشیدن این یازده هزار تاست واقعا یه شاهکار بی همتاست

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. Scuderia Ferrari

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3921 ديدگاه)

      فرقش اینه که اون فراریه و این زینگر
      اون نزدیک ۸۰ ساله در بالاترین سطح موتور اسپرت حضور داره و یه برند شناخته شده و معتبره و این یه برند نوپا و البته تکنولوژیک که شاید هیچ وقت به فراری نرسه
      فراری نیازی به تبلیغات آنچنانی نداره برای دیده شدن

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. حسن

        ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1368 ديدگاه)

        اصلا بحث برند نیست بحث رسانه و بزرگنمایی برندهی اروپایی است
        همین یازده تا را چند روز دیگه فراری یا یه برند اروپایی بزنه ده تا مقاله از سختیهای کار و مهندسی پیشرفته و تیکنلوجیک بودن کار میزنن شماها هم اب روغن قاطی میکنید انقد تکنولوجی و مهندسی و پیشرو بودن را کامنت میکنید که خود فراری میاد اب خنک میده بهتون میگه اروم باشید خیلی هم مهم نیست

        شما داری خودزنی میکنی وقتی میگی سابقه یعنی هنو نتونسته بعد اینهمه سال ولی یه شرکت نو پا و ده ساله تونسته
        برا من همه برندها محترمن نوع نگاه به دستاوردها متاسفانه متفاوته

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. کارلوس کاستاندا

          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (98 ديدگاه)

          کلا مرسدسAMG One ردلاین 11 هزار تا داره که اونم خودش یه نوع موتور فرمول یک هست که دور موتور را کم کردن و تغییرات زیادی در موتور دادن تا مناسب جاده باشه اما فقط 50000 کیلومتر عمر موتوره و بعدش باید عوض بشه
          عمر این موتور تنها ۵۰٬۰۰۰ کیلومتر است و مالکین خودروها پس از طی این مسافت باید خودروی خود را جهت نوسازی موتور به کارخانه برگردانند
          کلا اروپاییا وقتی که چیزی بسازن انگار شاخ غول شکستن اما بقیه که بسازن مهم نیست

          موافقم 4
          مخالفم 1
  12. Dark Knight

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (468 ديدگاه)

    ۸/۱ ثانیه تایم یک چهارم مایل برای ماشین شهری !! باید قویترین ترمز های دنیا رو داشته باشه و گرنه روندن چیزی که میتونه ۴۰۰ متر و سریع تر از صفر تا صد خیلی از ماشین ها روز بره واقعا خطرناکه ( البته حتما روی این یک مورد هم فکر زیاد کردن چون از نظر تکنولوژی موتور که واقعا حرف نداره )

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا