ام وی ام MVMایستگاه خبر

تغییر در نحوه فروش محصولات مدیران خودرو

انجام قرعه کشی در سایت‌ فروش!

شرکت مدیران خودرو در برنامه اخیر فروش خودروهای ام وی ام و فونیکس، به صورت آزمایشی سبک جدیدی از نحوه ثبت نام را اجرا کرد.

به گزارش پدال، بررسی‌های میدانی از ثبت‌نام اخیر مدیران خودرو، حکایت از تغییر مهم در نحوه ثبت نام و فروش خودروهای این شرکت دارد؛ بنابر تصمیم مدیران این خودروسازی، برای جلوگیری از ایجاد رانت و پرداخت وجه اضافی به نمایندگی‌ها، از این پس کلیه متقاضیان خرید محصولات ام وی ام و فونیکس می‌توانند بدون محدودیت با ثبت درخواست از طریق نمایندگی و شرکت در قرعه کشی، شانس خود را در خرید خودرو امتحان کنند.

با توجه به اختلاف قیمت کارخانه و بازار محصولات خودرویی، در هر دور از ثبت‌نام خودروها چه نقدی و چه اقساطی، شاهد بروز تخلفات گسترده از سوی نمایندگی‌ها هستیم؛ دسترسی افراد متفرقه به پنل اختصاصی نمایندگان، استفاده از ربات برای ثبت‌نام و دریافت پول و سکه از سوی افراد دارای دسترس موجب شده تا پس از پایان هر نوبت ثبت‌نام تعدادی از نمایندگان از سوی شرکت لغو امتیاز و پلمپ شوند. مدیران خودرو به فکر رفع این مشکل برآمده و در برنامه فروش اخیر خود برای فروش عادلانه‌تر اقدام به برگزاری قرعه کشی کرد.

نحوه انجام این قرعه کشی به این صورت است که به نمایندگان نیم ساعت فرصت داده می‌شود تا اسامی متقاضیان را در پنل فروش ثبت کنند، پس از آن سیستم به صورت رندوم اقدام به انتخاب اسامی نموده و بنابر تعداد سهمیه موجود از هر مدل، خودروها به افراد خوش شانس تخصیص می‌یابد.

قرعه کشی این‌بار در سایت فروش خودروساز

چند سال از برگزاری نخستین قرعه کشی خرید خودرو می‌گذرد و همگان با معایب آن آشنا هستند؛ بیش از آنکه این روش بتواند خودرو را به متقاضیان واقعی تخصیص دهد باعث می‌شود کسانی که حتی ذره‌ای از پول خودروهای میلیاردی را ندارند اقدام به ثبت‌نام نموده و امتیاز خود را در بازار آزاد بفروشند. به نظر می‌رسد این روش سوخته برای جلوگیری از هرج و مرج موثر نباشد، کما اینکه در برنامه فروش اخیر مدیران خودرو نیز شاهد تشکیل صف‌های طولانی جلوی درب نمایندگی‌ها بودیم و بعد از آن نیز امتیاز حواله‌ خودروها در بازار آزاد آگهی شدند.

به جای فروش خودروها به اسم سهمیه نمایندگی و ایجاد چنین مشکلاتی بهتر است خودروها به صورت رسمی در سامانه یکپارچه عرضه شوند و اگر هم قرار است قرعه کشی برگزار شود، این کار با شفافیت بیشتر و میان کسانی اتفاق بیوفتد که موجودی حسابشان به اندازه وجه کامل خودرو است و این پول توسط سامانه بلوکه شود.

شما چه پیشنهادی برای جلوگیری از دلالی، تخلفات فروش، و توزیع عادلانه خودرو به مصرف کنندگان واقعی دارید؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴۳۰ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۸۹ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط و فقط از طریق سامانه یکپارچه حق به حق دار می رسه و بس

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. مراد قربانی

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باسلام
      بنظر بنده باید اول باید جاده ها استاندارد سازی شود
      دوم به شرکت ها و کارخانه های کشور های دیگر که مشکلی با تحریم ها ندارند اجازه سرمایه گذاری در ایران بدهند
      سوم سهمیه های ارگان ها و هزینه های گمرکی یا کامل حذف شوند یا کمتر شوند
      چهارم اگر ممکن است بهای بیشتری به کارخانه ها و کارگاه های قطعه سازی داخل کشور بدهند و آنان را تشویق کنند و تحریم ها و تورم کنترل شود
      با تشکر

      موافقم 9
      مخالفم 0
  2. صادق

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سامانه یکپارچه همان‌طور که در متن خبر آمده فقط برای دلالهای ماشین و سواستفاده بیشتر نمایندگی ها خوب بوده‌ کسی‌ که مصرف کننده‌ واقعیه ضمن دارا بودن شرایط پول خرید قطعی را تهیه نموده‌ و آماده واریز است.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. میلاد عسگری

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    اگر جلوی رانت میخواد بگیره چرا تو سایتش نمیشه ثبت نام کرد اول از همه؟
    همه ایارن میدونن تو نمایندگی مدیران خودرو تا پول اضافه ندی ماشین نمیدن ، خودشون تازه فهمیدن یعنی؟
    تو سایت خودت بزار ثبت نام کنیم ، قرعه کشی کن همونجا برنده اعلام کن ، خوده برنده نمایندگیش را تعیین کنه بره بگیره ، خواست بفروشه خواست سوار بشه ، شانسش بوده دیگه

    موافقم 5
    مخالفم 0
  4. ابراهیم

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید دست نمایندگی قطع بشل وتو سایت برای قرعه کشی ثبت نام کنند

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا