تویوتا

تویوتا فورچونر GR اسپرت در فیلیپین به هیولای آفرود تبدیل شد!

تویوتا فورچونر شاسی‌بلند بر پایه هایلوکس شکل گرفته و بنابراین به لطف شاسی فریم نردبانی خود می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن در آفرود داشته باشد. یکی از مالکان این خودرو در فیلیپین به نسخه استاندارد فورچونر راضی نبوده و با همکاری یک تیونر محلی اقدام به ارتقای خودروی خود نموده است. این خودرویی که مشاهده می‌کنید توسط تیونری با نام اتوبات آفرود PH دستکاری شده و در ارتقای آن قطعات چندین کمپانی شناخته شده بکار رفته‌اند. این پروژه هم‌اکنون پروجکت آلبینو نام دارد و بر پایه تویوتا فورچونر GR-S 2022 شکل می‌گیرد هرچند خروجی نهایی کار یک خودرو با ظاهر وحشی است که شباهت زیادی به نسخه استاندارد ندارد.

واضح‌ترین تغییر این خودرو افزایش ۱۵۲ میلی‌متری ارتفاع سیستم تعلیق است که توسط یونی کورن صورت می‌گیرد. لاستیک‌های ۳۵ اینچی نیتو و رینگ‌های ۲۰ اینچی KMC کراول نیز جزو دیگر موارد قابل‌ذکر هستند. سیستم تعلیق ارتقا یافته فورچونر از شوک‌های جدید، بازوهای کنترل بالایی امو و… سود می‌برد. برسیم به پیشرانه ۲.۸ لیتری توربو دیزل تویوتا که به فیلتر هوای K&N مجهز شده هرچند احتمال دارد قدرت ۲۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری نسخه استوک را حفظ کرده باشد. لیست تغییرات این شاسی‌بلند ژاپنی همچنین شامل لوک های ARB، ترمزهای قوی‌تر شرکت AP ریسینگ و حفاظ‌های زیر بدنه خواهد بود.

ظاهر آفرود خودرو نیز با سپر جلوی گرفته شده از تیونر استرالیایی هامر تکمیل شده است. به این موارد باید پله‌های جانبی تاشو را نیز اضافه کنیم. اسنورکل TJM نیز باعث افزایش عمق غوطه‌وری خودرو در آب می‌شود و وینچ کارای آن نیز به جلوگیری از گیر کردن در گل‌ولای کمک شایانی می‌کند. کاپوت جدید، روف راک و… جزو موارد دیگر قابل‌ذکر هستند.

در بخش عقب نیز خروجی اگزوز کربنی TRD وجود دارد. وقتی وارد کابین شوید تغییرات زیادی را مشاهده نخواهید کرد هرچند صندلی‌های اسپرت ریکارو با پوشش قرمز و پشت‌سری‌های یکپارچه جزو موارد برجسته خواهند بود. ما هزینه کلی این تغییرات را نمی‌دانیم اما با توجه به میزان بهبودهای رخ داده حدس می‌زنیم پروژه‌های گران‌قیمت باشد. البته باید به یک نکته اشاره کرد و آن اینکه پروجکت آلبینو قطعاً در جاده جلب‌توجه خواهد کرد. شاید پرفورمنس و هندلینگ این تویوتا فورچونر در جاده به خاطر لاستیک‌ها و ارتفاع زیاد از سطح زمین تحت تأثیر قرار گرفته باشد اما در آفرود می‌تواند این نقیصه را جبران کند. نظر شما درباره این هیولای زمینی چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. ۹۱۱

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (566 ديدگاه)

    دمشون گرم…
    اما یکم بد شده.
    زیاد خوب نیست اما بدک نیست.

    موافقم 22
    مخالفم 9
    1. TML BN

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      ۹۱۱ خیابانی
      😂😂😂😂

      موافقم 33
      مخالفم 4
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (10341 ديدگاه)

        عاشق گِل‌پخشکن‌هاش شدم که یه تیکه فلز هم وصلش کردن ، عجب جیگری شده !

        تویوتا یعنی این ، این یعنی تویوتا !
        میخریش میبریش تو بازار ، یه دنیا بینهایت قطعات افترمارکتی میبندی روش ، دوست نداشتی دوباره عوضش میکنی با عمری بی‌انتها ( آخ این کلمات برای برخی چه سوزشی ایجاد میکنه 🥒 ) !

        موافقم 31
        مخالفم 15
      2. ۹۱۱

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (566 ديدگاه)

        داش چرا انقدر به من گیر میدی؟😂

        موافقم 14
        مخالفم 5
  2. PRPR

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (240 ديدگاه)

    بنظرم فنیش رو باید خیلی خیلی قوی‌تر کنه

    موافقم 19
    مخالفم 4
    1. شامپو

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      گشتاور 500 اونقدر هم بد نیست

      موافقم 22
      مخالفم 1
  3. مهران

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    ببریش لوت👌

    موافقم 29
    مخالفم 2
    1. شامپو

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      حس کردم جای الف در کلمه شما خالیه برم چشم هام رو بشورم

      موافقم 16
      مخالفم 5
    2. مهرانیان

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      حیف که ببری کویر و بیابان. این رو باید ببری شمال

      موافقم 1
      مخالفم 2
  4. meysam

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3583 ديدگاه)

    به به به
    حرفی واسه گفتن باقی نمونده

    موافقم 19
    مخالفم 1
  5. Bavaria

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (581 ديدگاه)

    رینگشو کرمان موتور ساخته😂😂😂
    KMC

    موافقم 24
    مخالفم 1
  6. AMANTE

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1861 ديدگاه)

    دوستان آفرود باز پدال چندتا سوال دارم خوشحال میشم جواب بدید.
    در آفرود کنار گشتاور بالا قدرت موتور زیاد تاثیر داره؟
    در مرسدس G 6X6 دیفرانسیل اومده بالا ولی در اکثر ماشین های آفرود دیفرانسیل رو نمیارن بالا و درواقع ارتفاع ماشین هر چقدر هم بالا باشه دیفرانسیل پایین هست. هزینه ی اینکه دیفرانسیل رو بالاتر نصب کنن چقدره و اصلا به صرفه است؟

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. Alan.r

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1096 ديدگاه)

      در G63 6×6 و همچنین نسخه 4×4 دیفرانسیل بالا نیومده در واقع ارتفاع دیفرانسیل همینقدره این یکی از ویژگی های محور های پرتال یا دروازه‌ایه این نوع محور علاوه بر افزایش ارتفاع خودرو بر میزان گشتاور تولیدی هم تاثیر می‌ذاره و گشتاور رو افزایش میده
      قیمت این نوع محور ها از محور های استاندارد گرون تره ولی خب ارزششو داره

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1757 ديدگاه)

        ارزش داشتن این محور بستگی به خواسته مالک داره. برای نصب یه محور عقب و جلو پرتال به طور حداقلی 30 هزار دلار لازمه که تو کشورهای ضعیف تر که این قطعات کمتره بسیار گرون تر هم هست. با تغییر به محور پرتال تقریبا تمام قطعات اعم از فنربندی، تایر، ترمز، لوله کشی ها، سیم کشی و زیر بندی به طور کامل باید تعویض شه که خودش نیازمند یه تیونر بسیار حرفه ای داره. در کنار هزینه بالا، هزینه نگهداری هم بسیار بالاست و هم چنین این محورها پیچیده هستن و نسبت به محورهای سنتی اصطحلاک بیشتری دارن. مشکلات هندلینگ و پایداری هم به کنار.

        محور پرتال برای کسانی هست که یه ماشین کاملا آفرودی که هیچ استفاده شهری نداره مناسبه یا به عبارت دیگه یه غول آفرودی که تمام عمرش تو کوه و کمره و صاحبشم انقدر چپش پره که بیشتر وقتشو تو اینجور جاها بالا پایین کنه و از پس هزینه هام بر بیاد. پس میشه گفت برای اکثریت ارزشی نداره.

        موافقم 5
        مخالفم 1
    2. viper2

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      تو افرود دور گیری سریع خیلی مهمه . و همچنین تو افرود شنی کاتاف خیلی خیلی مهمه . چون کاتاف باعث میشه موقع که تو شن گیر کردی . شن های دور چرخ برن کنار . چون هی دور میره رو ۶ میاد رو ۵ باعث میشه شنا تمامشون بریزن .

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. AMANTE

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1861 ديدگاه)

        تشکر از پاسخ هاتون.

        موافقم 3
        مخالفم 0
  7. فرامرز

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (248 ديدگاه)

    قیافه اش چقدر خشن شده
    اما حال میده باهاش بزنی به دل کوه و جنگل و دشت و کویر

    موافقم 7
    مخالفم 0
  8. R@min

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1757 ديدگاه)

    این ماشین پروردگار رول بار هست. یه تیون ناشیانه و پر ایراد که حتی تو آفرود هم هیچ پایداری نخواهد داشت.

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. TML BN

      ۲۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      بابا این را جدی نگیر اینا یک سری تیون تزئینی ان که تو نمایشگاه تهران هم پیدا میشن

      موافقم 11
      مخالفم 0
  9. PURIYA

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (479 ديدگاه)

    اباهتش خوبه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. Afg

    ۲۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    نمای جاویی خودروی خیلی گیرا شده

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا