آئودی

آئودی تی‌تی آفرود، اسپرت و کم مصرف

آئودی هم همانند مرسدس بنز قصد دارد روی یک کلاس خود، خودروهای متنوعی را تولید کند. بنابراین خودروی کوپه و کروکی اسپرتی چون TT در آینده احتمالاً در قالب‌های متفاوتی نظیر شاسی بلند اسپرت، کوپه و حتی سدان کوپه و حتی شوتینگ بریک تولید خواهد شد. آن چه که پیش از نمایشگاه پکن در ارتباط با آئودی TT آینده می‌دانستیم، طراحی داشبورد مدرن و همچنین فرم بدنه آن بود.

Audi TT offroad concept
Audi TT offroad concept
آئودی TT شاسی‌بلند می‌تواند خودروی دیگر این شرکت یعنی Q4 را نیز تحت تأثیر قرار دهید. با این حال ابعاد بدنه آن بیشتر در اندازه Q3 است که فرمی کوپه مانند یافته باشد.
با طولی به اندازه ۴۳۹ و عرضی به پهنای ۱۸۵ و ارتفاعی در حد ۱۵۳ سانتی‌متر حتی از Q3 هم اندکی کوتاه‌تر است. فاصله بین دو محور آن نیز ۲۶۳ سانتی‌متر می‌باشد. این هم کاملاً طبیعی است زیرا ژنتیک TT یک خودروی اسپرت کوپه است نه یک SUV جادار و بزرگ.
Audi TT offroad concept
Audi TT offroad concept
برای قوای محرکه TT آفرود از یک پیشرانه هیبریدی استفاده شده است. یک موتور ۲.۰ لیتری TFSI همراه با دو موتور الکتریکی (یکی روی محور جلو و دیگری روی محور عقب) در مجموع ۴۰۲ اسب بخار نیرو و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این در حالی است که مصرف سوخت این خودرو رقم فوق‌العاده ۱.۹ لیتر در صد کیلومتر می‌باشد. میزان آلودگی CO2 تولیدی آن نیز تنها ۴۵ گرم در هر کیلومتر است.
برای باتری‌ها از هشت ماژول یون لیتیوم مایع سرد استفاده می‌شود. قرارگیری باتری‌ها در عقب و کف خودرو باعث پایین آمدن مرکز ثقل و تقسیم وزن جلو/عقب به نسبت ۵۴:۴۶ می‌گردد. نیروی باتری‌ها به تنهایی برای طی مسافت ۵۰ کیلومتر کفایت می‌کند. در حالت تمام الکتریکی و بدون استفاده از موتور بنزینی می‌توان تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت نیز سرعت گرفت. یک سیستم شارژ بیسیم هم اجازه می‌دهد بدون استفاده از هیچ گونه اتصال و کابلی و تنها با قرار گرفتن روی یک صفحه با شارژ القایی، خودرو را شارژ کرد. گفته می‌شود این فن‌آوری زیان و خطری برای انسان و حیوانات ندارد.
Audi TT offroad concept Interior
Audi TT offroad concept Interior
یکی دیگر از ویژگی‌های آئودی TT آفرود، یونیزاسیون هوای داخل کابین است که باعث بهبود قابل توجهی در کیفیت هوای داخل اتاق و حتی حذف مواد آلرژی‌زا می‌شود.
شتاب صفر تا صد این تی‌تی چهار درب، تنها ۵.۲ ثانیه است و نهایت سرعت آن نیز به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است.
هنوز معلوم نیست که آئودی، تی‌تی آفرود را خواهد ساخت یا نه. با وجود رقبای جدیدی از بنز و ب ام و در این کلاس، احتمالاً پاسخ مثبت خواهد بود. با این وجود، تی تی در حال نمایش نقشه راهی است که آئودی برای آینده خود ترسیم کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. Only Japan

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1674 ديدگاه)

    بدک نیست ، ولی کار آئودی بیشتر تو ساخت سدان و سوپر اسپرت بود ، نه شاسی بلندی که بخوای باهاش آفرود کنی

    1. امیر

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (329 ديدگاه)

      داشبورد ساده ای طراحی کرده ولی آئودی همیشه حرف برا گفتن داشته و داره اینم در نوع خودش جای تقدیر داره چون مطمئنا یه تیم قوی پشتش بوده

  2. javid

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (92 ديدگاه)

    من که واقعا تعجب کردم آخه ماشین سواری تقریبا اسپورت چطوری باید تبدیلش کنن به آفرود

    1. javid

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (92 ديدگاه)

      به نظر من از جلو خیلی شبیه محصولات هیوندا شده بخصوص سانتافه جدید

      1. شاهین

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (4713 ديدگاه)

        جاوید جان یه سر به جی میلت بزن.ارادت.

        1. فواد

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (291 ديدگاه)

          یه عده هستن میان بدون اینکه چیزی رو بخونن لایک و دیسلایک میکنن. آخه عزیزم این پست لایک و دیسلایک داره؟

      2. شاهین

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (4713 ديدگاه)

        جاوید جان چندین ساله که جلوپنجره ی ائودی همین شکلی هست.اگه بخوایم بگیم که کدوم یکی کپی زده(من بجای کپی میگم،الهام گرفتن) مطمئن باش که ائودی کپی کار نبوده.ارادت.

      3. akbar

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (21 ديدگاه)

        هیوندای از جلو و عقب و بغل شبیه آئودی شده.

      4. امیر

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (329 ديدگاه)

        این کجا شبیه هیوندای هست؟ این چراغ کجا چراغ سانتافه کجا

  3. زیگما

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    هه هه اومدن مانیتور چند رسانه ایش رو خلاصه کردن تو سرعت سنج جلوی راننده! یعنی بقیه سرنشینان آدم نیستن!
    یه فیلم بخوای با بقیه ببینی نمیشه! خیلی مسخرس.

    1. شاهین

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (4713 ديدگاه)

      زیگما جان مانیتور های پشت سری رو ببین. ;)
      نفر بغل دست راننده هم فکرش جاهای دیگه س! اصلا فیلم نمیبینه!
      ارادت.

    2. سجاد

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (198 ديدگاه)

      زیگما خان مصرف 2 لیتری با موتور 400اسبی توجهتون رو جلب نکرد که رفتی تو عکسا گشتی دنبال مانیتور که بهش گیر بدی؟ عجب!

      1. زیگما

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (3058 ديدگاه)

        یه چیز به این سادگی نداره این ماشین! موتور تو سرش بخوره. اه اه
        مثلا میخوای به سرنشین سمت چپت یه چیز رو تو ماشین نشون بدی! خیلی صحنه مسخره ای میشه که طرف برای دیدن اون فیلم یا عکس یا هر چیزی، دولا بشه و کیلومتر شمار رو نگاه بکنه!هه هه
        واقعا آئودی با چه فکری اینکارو کرده؟

        1. شاهین

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (4713 ديدگاه)

          زیگما،داداش،این هنوز مفهومیه.شاید توی نسخه ای که میسازن همین نمایشگر باشه.

        2. زیگما

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          نه تی تی تولیدی جدید هم همین طوره.

        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          زیگما مسخره نیست ، شاید اگه مشتری سفارش بده ، بذارن

          براش . بعدشم بیشتر صفحه های نمایش ائودی به حالت افقی

          در میاد و داخل داشبورد میره .

        4. زیگما

          ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          میلاد امید وارم به طور افقی از داشبورد در بیاد . اگه اینطور نباشه که…..

  4. علی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (123 ديدگاه)

    بازهم شاهکاری دیگر از ایودی
    فارق العاده است

  5. شاهین

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (4713 ديدگاه)

    روزی رو میبینم که اعلام شه فلان خودرو با قدرت 400 اسب بخار،5 لیتر بنزین تولید میکنه!!! :)
    هر ورز خبرهای بهتر از دیروز.ولوو 2 لیتر و الان ائودی 1.9 لیتر.واقعا افرین.

    1. Ehsan

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1243 ديدگاه)

      آره شاهین جان فکر کنم الان رو کم کنی خودروسازان بزرگ در این زمینه است و احتمالا فردا یکی از کارخانجات مسگه موتور ما 1.8 لیتر در 100 کیلومتر مصرف میکنه ، مثال کارخانجات ما به کارخانه هی بزرگ مثل این میمونه که در یک مسابقه فرمول وان کارخانجات ما هنوز دور اول رو تموم نکردن ولی اونها دور دهم هستند

      1. Ehsan

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (1243 ديدگاه)

        مسگه = میگوید ، چی شد اینطوری شد !!!!

      2. شاهین

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (4713 ديدگاه)

        امیدوارم که همیشه ان رو کم کنی ها وجود داشته باشه! :)
        فکر کن با مصرف 1.9 لیتر،هر جا خواستی میتونی بری با کمترین هزینه ی سوخت.ارادت.

  6. دانشجو مملکت

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    من آئودی TT SUV دوست نداشتم نسبت کوپه <>

  7. مصطفی

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (295 ديدگاه)

    همون تی تی ه که کمی بلندش کردن!

  8. زیگما

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    راستی یادم رفت بگم.
    پشتش منو یاد کانسپت های دهه 90 میندازه. زیادی کلیشه ای شده.

    1. شاهین

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (4713 ديدگاه)

      خدا رو شکر که یه نفر پیدا شد و گفت که ائودی هم باید تغییرات ایجاد کنه! همش به بی ام و گیر میدین!!! زیگما جان دنبال یکی میگشتم که اینو بهش بگم! :) ارادت.

      1. زیگما

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
        سوابق: (3058 ديدگاه)

        آئودی در کل طراحی هاش مشکلی نداره .(من فقط با این کانسپت مشکل دارم) لطفا صحبت های بنده رو بد برداشت نکنید. من اصلا فکر نمیکنم که آئودی باید تغییری ایجاد کنه! به خصوص در طراحی.

        1. شاهین

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (4713 ديدگاه)

          مثل اینکه من بد متوجه شدم! معذرت میخوام زیگما جان.ارادت.

        2. fleetwood

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (125 ديدگاه)

          خیلی بد شد که شما با این مدل مشکل داری ، با این حساب کار آئودی ساختس، با این نظرت آلمان را ترکوندی به هم،آقا زیگما

        3. زیگما

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          fleetwood به لیست سیاهم رفتی. دیگه باهات حرف نمیزنم. مثل امیر ، محسن (کجایی ؟) و چند نفر دیگه که اکثرا از پدال رفتن!!! از این به بعد تلاشت رو لطفا دو برابر کن. شاید بتونی منو از نظر دادن پشیمون کنی! خداحافظ.

        4. امیر

          ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (329 ديدگاه)

          پدال جان این کامنت ما فقط واسه شما سنگینه که پاکش میکنی؟ چطور دیگران از ما اسم میبرن مشکلی نداره اونوقت ما محترمانه جواب میدیم اشکال داره؟ نکن اینکارو تبعیض بین کاربرا کار قشنگی نیست
          این کاربرت زیگما آدم بی منطق و فوق العاده بی ادبیه و باید افتخار کنه که جواب دیدگاه منو بده

  9. PEUGEOT

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (998 ديدگاه)

    از ماشینای هیبریدی خیلی خوشم میاد
    چون تو میتونی در کنار شتاب و سرعت بیشتر مصرف پایینی داشته باشی یعنی هم لذت بیشتری از رانندگی بردی و هم دوستدار محیط زیست و سرمایه های تجدید ناپذیر کشورمون بودی و هم پول کمتری بابت بنزین خرج کردی
    از طراحی این ماشین خیلی خوشم اومد شتاب و سرعت خوبی هم داشت و هم مصرف عالی
    یه ماشین جوون پسند

  10. GTR-50

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (492 ديدگاه)

    TT فرز ریزه میزه کو پس…..

  11. ROLSE ROISE

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    خیلی خوشگله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  12. ساسان.م

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (337 ديدگاه)

    آینده پیشرانه های هیبریدی دست آلماناست
    تو این یه مورد هیچکس رقیبشون نیس حتی ژاپنی که عاشقشم

  13. عینک

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    دوستان کسی میتونه توضیح بده چجوری این خودرو 1.9 لیتر مصرفشه؟
    یعنی تا کجا؟من میتونم با همین مصرف سوخت از تهران تا مشهد برم؟

    فکر میکنم این مصرف سوخت تا وقتی هست که باتری ها شارژ باشن.پس در طول مسیر های بین جاده ای قاعدتا باید ایستگاه شارژی باشه و زمانی رو معطل بشیم تا این خودرو شارژ بشه.یا اینکه شانس بیاریم بخوریم به ترافیک و اینجور چیزا که یکم با ترمز گیری یا تو سراشیبی ها باتری شارژ بشه.

    پس با این حساب میشه گفت این مصرف سوخت در اصل برای مصرف روزانه و توی شهر هست.تو جاده و در نبود ایستگاه شارژ همون مصرف موتور 2 لیتری رو داره.

    اگر اشتباه میکنم توضیح بدید لطفا.

    1. شاهین

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (4713 ديدگاه)

      عینک جان یکی از بهترین سوالاتی بود که تا حالا پرسیده شده.ممنون
      منم جوابشو نمیدونم از دوستان خواهش میکنم اگه کسی میدونه بهمون بگه.با تشکر.

    2. PEUGEOT

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (998 ديدگاه)

      عینک جان ماشینای هیبریدی تشکیل شده از دو موتورن یه موتور بنزینی و یه موتور برقی
      اگه فقط از حالت برقی استفاده کنی بسته به سرعت شما در جاده و قدرت باتری ها(توان اسب بخار) ممکنه خودرو 30 الی 160 کیلومتر رو طی کنه ولی اگه شما از حالت هیبریدی(دو موتور) استفاده کنی اگه به خودرو فشار نیاری(سرعت مناسب) و قدرت موتور بنزینیت هم زیاد باشه موتور بنزینی باتری های موتور برقی رو شارز می کنه و نیازی به شارز برقی نداری و اگه هم به شارز نیاز داشته باشه مسافت های بالای 1000 کیلومتره

      1. PEUGEOT

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (998 ديدگاه)

        عینک جان برای توضیح بیشتر شما ماشینای خودمون رو در نظر بگیر که وقتی ماشین روشن میشه شروع به شارز کردن باتری می کنه در ماشین های هیبریدی هم همیطوره و تا زمانی که موتور برقی پاسخ گوی سرعت شما در جاده هست موتور بنزینی فقط به عنوان شارز کن باتری های موتور برقی عمل می کنه ولی وقتی شما در جاده از ماشین سرعت و قدرت بالایی بخوای و موتور برقی جوابگوی ای قدرت و سرعت نباشه موتور بنزینی دست به کار میشه و علاوه برشارز باتری ها چرخ های جلویی ماشین رو به کار میندازه تا پاسخگوی شما باشه البته با این کار مصرف خودرو هم کمی بالا میره

    3. دانشجو مملکت

      ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (113 ديدگاه)

      در این خودرو ها حتی از گرما تولید شوده ترمز برق تولید میکن نهایت استفاده از امکانات

      1. Arash66

        ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (87 ديدگاه)

        توجه داشته باشید که تا سرعت 50 کیلومتر موتور الکتریکی موتور رو به حرکت در می آورد.

  14. بهزاد

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2565 ديدگاه)

    عینک جان کاملا درست گفتید و بیشتر خودروسازان در اعلام مصرف سوخت خودروهای هیبریدیشون فقط همون 100 کیلومتر اول رو ملاک قرار میدن و در صورتی که مثلا شارژ باطری ها تمام شده باشه و شرایط جاده و شرایط رانندگی هم تغییر کنه ممکنه در 100 کیلومتر های بعدی این اعداد جابه جا بشن.

  15. رضا

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    یه جوریه
    ماشینای دورگه زمان لازم دارن که جا بیفتن

  16. sadegh

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (2117 ديدگاه)

    عینک جان اینجوری نیست که مثلا مصرف ثابتی نداشته باشن اما برای تبلیغات و اعداد و ارقام پایین تر، مصرف بنزین در حالتی که باطری شارژ داشته باشه رو ثبت میکنن

  17. امید

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    به نظر من که عالی هست مخصوصا اون روش شارژ شدن باطری و 2 موتور الکتریکیش و باید بگم مصرفش بی نظیره 1.9 لیتر اونم با 402 اسب بخار فقط متنفرم از گاری مونتاژی های داخلی لعنت بهشون بیاد که نبودن دردمون کمتر بود لعنت به گمرک

  18. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود . کلاس جدیدی از خودروها معرفی شد .

    دمش گرم .

    من که خیلی خوشم اومد .

  19. Un4given

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (234 ديدگاه)

    خوشم نیومد شبیه بیتل باد کرده میمونه !

  20. Amir Mahdi

    ۷ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم یه شاسی کوچیک از آئودی نشانه ی خوبیه مخصوصاٌ اگر ttهم باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا