شرکت آئودی اولین بار مدل TT را در سال ۱۹۹۸ طراحی و روانه بازار کرد. خودرویی که با طراحی جمعوجور و چشمنواز و قابلیتهای هیجانانگیز اسپرت، جلبتوجه میکرد. هنوز هم این خودرو ارزانتر از یک پورشه کیمن و باکستر است و عملیتر از یک ب ام و Z4 به نظر میرسد. حال نسخه ۲۰۱۵ این خودرو که سال قبل در نمایشگاه ژنو معرفی شد، روی خط تولید قرار میگیرد.
نسل سوم آئودی تیتی جدید ۴۵.۵ کیلوگرم سبکتر و ۲۵ درصد مستحکمتر و همچنینی قویتر و کممصرفتر از نسل قبلی خود میباشد. این خودرو از پلتفرم جدید MQB فولکس استفاده میکند که با خودروهایی نظیر فولکس گلف، مشابه است. اکثر قریب بهاتفاق پانلهای بدنه از جنس آلومینیوم میباشند.برای طرفداران کوپه و رودستر TT که از نیروی ۲۲۷ اسبی و ۳۷۰ نیوتنمتری آن چندان راضی به نظر نمیرسند، یک نسخه قدرتمندتر نیز مهیاست. مدل TTS قرار است از اواخر سال آینده و به عنوان مدل ۲۰۱۶ روانه بازار شود. موتور مدل عادی با موتور A3 و موتور مدل TT S با مدل S3 مشابه است. آئودی TTS جدید خودرویی با قابلیتهای فنی فراوان و مقرونبهصرفه میباشد که در گروه خود جزو بهترینهاست. جای تعجب نیست که این خودرو سریعتر از پورشه کیمن GTS و حتی پورشه ۹۱۱ کاررا میباشد. آنهم با شتاب ۱۰۰-۰ در ۴.۵ ثانیه و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدود شده). آئودی TTS از یک موتور بنزینی ۲.۰ لیتری با توربوشارژر بزرگتر نسبت به مدل معمولی بهره میبرد که قادر به تولید ۳۰۶ اسببخار قدرت و ۳۸۰ نیوتنمتر گشتاور میباشد و قادر است بهراحتی با وزن ۱۲۳۰ کیلوگرمی این آئودی آن را به خودرویی سریع و چابک تبدیل کند. نسل جدید این خودرو از اگزوزهای اسپرت بهتری نسبت به نسل قبل بهره میبرد. این خودرو از گیربکس شش سرعته اتوماتیک S-tronic با کلاچ دوگانه بهره میبرد که قادر به تعویض سریع دندهها در ۱۰ میلیثانیه میباشد؛ و همچنین از سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ 4WD (به صورت اختیاری در مدل کواترو) نیز استفاده میکند که پایداری این خودرو را دوچندان میکند. درون کابین از طراحی جدید و منحصربهفردی استفاده شده که با کاهش پیچیدگی و سادگی عمدی، سعی در بهبود رابط کاربری از طریق حداقل تعداد کلیدها و دکمهها شده است. دریچههای سیستم تهویه با نشانگرهای سرخود و نمایشگر بزرگ دیجیتال ۱۲.۳ اینچی داشبورد و یک دکمه دوار در کنسول مرکزی از نکات جلبتوجه کننده کابین TT جدید میباشند. فضای داخلی بسیار زیبا، شیک و با کیفیت است.
Sina sh
۲۵ شهریور ۱۳۹۳کامت اول
Sina sh
۲۵ شهریور ۱۳۹۳خودروی زیبایی است
Carbonado Aventador
۲۵ شهریور ۱۳۹۳از ممد حسین توفیقی ممنونم بابت مطلب زیبا!
توفیقی تو که اینقدر خوب مطلب می نویسی این یه سال گذشته کجا بودی!!!
(((رسید به نقطه ی جوش *** می خوام برم یه نقطه ی دور
که نخورم غصه ی کامنت اولی شدن *** مثل آدم های بزدل پوچ)))
Carbonado Aventador
۲۵ شهریور ۱۳۹۳امروز تصمیمی گرفتم , پس از چیزی می نویسم که حرف کاذب نیست!
امروز تصمیم گرفتم که از پدال خداحافظی کنم!!!
ربطی به درس و دانشگاه نداره!
این یه نظر کاملا شخصی و به خاطر مشکلات شخصی دیگه نمی تونم در پدال ادامه بدم!
بگذارید از همتون تشکر کنم!
داش صادق تو برای من مرجع تقلید بودی , یکبار ندیدم که حرف نابجا یا متعصبانه بزنی!!!
داش میلاد تو برای من بیشتر از یه برادر بودی!
هیچ وقت خوبی هات رو یادم نمی ره!
مک میسل بهت افتخار می کنم!
من وقتی همسن تو بودم اصلا از ماشین سر در نمی آوردم!
احمد f12 خیلی دوستت دارم!
از شما به ما زیاد رسیده ولی دیگه وقت جدایی هست!
شاهین من تو رو مثل داداشم دوست داشتم و دارم امیدوارم موفق باشی!
داش توفیقی به آرزوت رسیدی که دوست داشتی من برم!
آخر بازم نیومدی بریم نماز جمعه!
الرینگ ازت یه خواهش دارم!
هیچ وقت نگذار لامبورگینی تحقیر بشه!
نماینده لامبورگینی از این به بعد تو هستی!
و بقیه دوستان گرامی…!
از اون چند نفری که همیشه دوسداشتند من رو از سایت بیرون کنند هیچ کینه ای به دل ندارم!!!
بالاخره بعد از 3 سال من رو تسلیم کردید!
الان که دارم این کامنت رو می نویسم چشمام پر اشک شده!!!
و در آخر من چندتا مطلب دست سردبیر دارم که تا چند روز آینده روی سایت قرار می گیره!
در آخر ممنونم که این 3 سال من رو تحمل کردید و مطالبم رو خوندید!
محمد حسین صباغچیان
25/6/1393
مهرداد
۲۵ شهریور ۱۳۹۳:(
ماسل کار
۲۵ شهریور ۱۳۹۳سعی کن هرچه زودتر برگردی بهتره
منتظر برگشتت به پدال هستم
خداحافظ!!!!!!!!!!!
saeed,shariati
۲۶ شهریور ۱۳۹۳انچه در مدت هجر تو بکشم هیهات
در یکی نامه محال است که تحریر کنم
بدرود
محمد ، ماشین فقط ژاپنی
۲۵ شهریور ۱۳۹۳کاش پدال مثل قدیمش بود ، یادش بخیر چقدر سر ژاپن و آلمان بحث میکردیم ، هرجی هم که بود ته کار با هم رفیق بودیم ، دلم واستون تنگ شده بزرگان ، سروران ، از تک تک شما عزیزان خاطره های خوبی تو ذهنم دارم
خب دیگه زمانش فرا رسیده که این حقیر از کشور خارج شم ، قول میدم اونجا به یادتون باشم و فراموشتون نکنم ، به محض اینکه اونجا خونه رو تحویل گرفتم یه وایرلس میگیرم و میام پیشتون ، دوستان عزیزم میلاد ، شاهین ، صادق ، مک میسل ، کربونادو ، زوندا ، زیگما ، فرید ، پژو ، امین ، وحید ، توفیقی جان و همه ی دیگر دوستان ممنونم بخاطر بودنتون ، قول میدم به یادتون باشم ، جان ممد اگه یه روزی اومد که گذرتون افتاد مونیخ ، خبرم کنید بیام استقبالتون ، واسم دعا کنید ، اونجا ادامه تحصیل میدم اگه خدا بخواد و با مدرکم تو یه شرکتی چیزی بالاخره استخدام میشم ، دوستتون دارم ، همتون تو قلبمید ، امشب پرواز دارم امیدوارم همتون به هر آرزویی دارید برسید ، امیدوارم دوباره روزی بیاد که دور هم تو سایت سر آلمان و ژاپن بحث کنیم و بخندیم :) دوستتون دارم ، قول میدم تا خونمو تحویل گرفتم یه وایرلس بگیرم دوباره با شما سروران بحث های داغ داشته باشم
بدرود ایران
بدرود پدال
بدرود دوستانم
محمدرضا ♥BMW♥
۲۶ شهریور ۱۳۹۳آقا اونجا نمایشگاه های باحال میری پشت فرمون ماشینای توپ میشینی یه صلوات برا منم بفرس یه فیضی ببریم…:))
محمدرضا ♥BMW♥
۲۵ شهریور ۱۳۹۳خوشششششششششششششششششششششششششششگله
علی آهنگر
۲۵ شهریور ۱۳۹۳توی این چند سال هرچی زور زدم از TT خوشم نیومد
عینک
۲۵ شهریور ۱۳۹۳ائودی tt حالا قشنگ شد.مردونه و جدی.عالیه طراحیش.
دوستان تاحالا به این فکر کردید که دیگه فقط نشستن و طرح دیدن کافیه؟
تا الان پدال محیطی بود برای دیدن طح های خودرویی و حسرت خوردن از عدم پیشرفت داخلی.
حالا بیاید از پدال استفاده کنیم و یک تیم طراحی به نام پدال ایجاد کنیم و خودمون با کمک پدال مدیریتش کنیم.
ما طرح هارو میبینیم ایراد میگیریم.خب بیایم اصلاح کنیم.میتونیم با فیسلیفت خودروهای جدید الورود خودمونو محبوب کنیم.و حتی به خود سازنده طرح رو برگردونیم تا تحریک بشن.میتونیم با شرکت های تازه کار چینی و هندی حتی بلژیک استرالیا سوئد انگلیس و امریکا همکاری کنیم.
فقط یه تیم طراحی میخوایم که هر طرحی بتونن بکشن و یک تیم که مهم نیست طراحی بلد باشند اما دید خودرویی داشته باشند و تجسم قوی تا تیم طراحی رو مشاوره بدن که چی از آب در بیارن.
با طوفان فکری و خلاقیت بچه های پدال قطعا خودروهای خوبی میتونیم از آب در بیاریم.
برای نمونه به کرولا نگاه کنید.خودرویی ارزان و محبوب.چرا یک نسخه ارزان اما کروک و دو درب اما ارزان ازین خودرو نباشه؟با یکم چاشنی اسپرتی تر….
Carbonado Aventador
۲۵ شهریور ۱۳۹۳شما دیر این موضوع رو فهمیدی!
سال 2012 با بچه های جمع شدیم , یه دستی رو سر و روی 458 ایتالیا کشیدیم شد 458 اسپشیاله ایران ادیتیشن!!!!
کلی هم جایزه گرفتیم!!!
TopGear
۲۵ شهریور ۱۳۹۳داش توفیقی…
دستت درد نکنه.
Mostafa
۲۵ شهریور ۱۳۹۳فکرت بد نیست داداش.فقط باید پاش بایستیم،یعنی همین طور ادامه بدیمریا؛چون بعد از یه وقتی دیگه کسی سراغش نمی ره.
احسان
۲۵ شهریور ۱۳۹۳چه میکنه ارباب حلقه ها….only audi
datsun
۲۵ شهریور ۱۳۹۳طراحی جلوش خیلی زیباست عقبش شبیه پورشه شده قدرت گشتاورش هم خوبه
Elring-aventador
۲۵ شهریور ۱۳۹۳جلوی ماشین خوبه
ولی عقبش به دل نمی شینه
TopGear
۲۵ شهریور ۱۳۹۳این شد یه چیزی!
رضا
۲۵ شهریور ۱۳۹۳خودرویی زیباست و از نظر قیمتی نسبت به رقبا مناسبتر که میتونه واسه جوونای اروپایی گزینه مناسبی باشه و نه برای ما
AUDI
۲۵ شهریور ۱۳۹۳من تا حالا از AUDI TT زیاد خوشم نمیومد!!!
ولی این طرح 2015 خیلی بهتر شده!
just audi
امید
۲۵ شهریور ۱۳۹۳رنگ زرد چقد بهش میاد خوشبحال بریتانیایی ها
در کل اگه اینجا بتونه بیاد بازم قیمتش سر به فضا میزنه
ما که فقط باید حسرت بچه بریتانیایی ها امریکایی ها رو بخوریم
ای بابا اینم شد زندگی
ماسل کار
۲۵ شهریور ۱۳۹۳چی بگم!!!!
حرف نداره
ولی نسل قبلیش بنظرم خوشگل تر بود
محمد
۲۵ شهریور ۱۳۹۳دوستان علت اینکه چراغ ها روشنه چیه؟
من جدیدا تو bmw x6 تو تهران هم دیدم تو روز چراغا روشن یا همین ائودی؟
مهران72
۲۵ شهریور ۱۳۹۳سلام
چون تحقیقات نشون داده اگه تو روز چراغ ماشین روشن باشه باعث میشه حواس راننده های دیگه جمع تر بشه بیشر به ماشین جلویی توجه کنن
واسه همین ماشینای جدید ال ای دی روز دارن
مثل اپتیما
محمد.
۲۵ شهریور ۱۳۹۳خوشگله. چراغای جلوشو تغییر دادن خوشگل شده و بدنه هم کمی پهن تر شده. اگه اشتباه نکنم درسته دوستان؟
فقط یه سوال چرا آئودی مانیتور نمیزاره؟
Mostafa
۲۵ شهریور ۱۳۹۳کابینش منو کشته!
صادق
۲۵ شهریور ۱۳۹۳داش توفیقی دمت گرم
واقعا خوشم اومد ازش، خیلی خیلی خوشم اومد، مخصوصا وقتی که عکس دومی رو دیدم
مشخصات فنیش برای این ماشین و این وزن، خیلی مناسب و خوبه
شتاب و سرعتش هم عالیه
امیر
۲۵ شهریور ۱۳۹۳پدال لطفا راجع به اون یک دستگاه بنز SLS GT که اخیرا وارد ایران شده و تنها 350 دستگاه از اون تولید شده مطلب بزار
Mercedes Benz SLS GT Final Edition & Black Series
Ahmad..F12
۲۵ شهریور ۱۳۹۳مطلب نمیخواد :)
یکی اومده تو ایران که 3.800.000.000 تومان قیمتشه و 1.200.000.000 تومن هم برای پلاکش خرج ورمیداره
ناقابل 5 میلیارد تومن :D
امیر
۲۶ شهریور ۱۳۹۳دوست عزیزم بیشتر از یکی وارد شده که آخریش Mercedes Benz SLS GT Final Edition & Black Series
مجتبی
۲۵ شهریور ۱۳۹۳بچه ها S-Tronic چیه؟
علی
۲۵ شهریور ۱۳۹۳بنده خدا اومد گفت داره میره؛هیچکس خداحافظی نکرد که؛
من که همیشه ققط تماشاگر بودم و کامنت نمیزاشتم یجورایی ناراحت شدم
مهدی دادگر
۲۵ شهریور ۱۳۹۳این رانندش چقدر شبیه ادمک های تست های تصادف هست
4MATIC
۲۶ شهریور ۱۳۹۳دمش گرم از موتور2لیتری360اسب می کشن بیرون بعد ما از مگان2000فقط137اسب قدرت می گیریم
ساسان.م
۲۶ شهریور ۱۳۹۳داداش منظورت از “ما” کی بود؟ ما چه دخلی به مگان داریم آخه
نوید
۲۷ شهریور ۱۳۹۳محمد حسین اگه تو بری کی میخواد از لامبورگینی مطلب بذاره؟
REZA . JUST TOYOTA
۱۰ آبان ۱۳۹۳ابهت جلوی ماشین زیاد شده
ولی جلوش با عقبش همخونی نداره