همانطور که از قبل پیش بینی می شد، آئودی هفته آینده در فرانکفورت ۲۰۱۳ از چهره جدید Sport Quattro رونمایی می کند؛ خودرویی که حداقل تا سال ۲۰۱۵ نمی توان آنرا در خیابان ها دید . . .
نام اسپرت کواترو نخستین بار در سال ۱۹۸۴ میلادی استفاده شد که آئودی قصد شرکت در Group B مسابقات رالی را داشت. آئودی در کنار مدل مسابقه ای، نسخه خیابانی اسپرت کواترو را هم ساخت تا در نهایت ۲۲۴ دستگاه از آنرا با پیشرانه ۲.۱ لیتری به تولید کند که در مدلهای مسابقه ای ۴۴۴ اسب و در مدل خیابانی ۳۰۲ اسب بخار قدرت داشتند.
از آن زمان نام این خودرو به مدت ۳۰ سال استفاده نشد تا آنکه مجددا سال ۲۰۱۰ نسخه مفهومی آن با نام جدید کواتور کانسپت در نمایشگاه پاریس رونمایی شد. حال بعد از گذشت ۳ سال دوباره آئودی دستی به سر و روی این خودرو کشیده تا نشان دهد که نمی توان از نام کواترو به همین راحتی صرف نظر کرد!
اسپرت کواتروی جدید که به رنگ زرد متالیک درآمده، همانند مدل ۲۰۱۰ جلوپنجره ای ذوزنقه ای داشته اما چراغ های عقبی و رینگ های ۲۱ اینچی که تایرهای ۲۸۵/۳۰ دارند، مجددا طراحی شده و خروجی های اگزوز آن نیز بزرگتر از قبل هستند. همچنین ورودی هوای کاپوت که در مدل ۲۰۱۰ در قسمت میانه قرار داشت حذف و در مقیاس کوچکتر به سمت راست کاپوت منتقل شده است.
در قسمت انتهایی خودرو نیز می توان دید که باله (Wing) ثابت عقب دیگر نیست و جای آن اسپویلر کوچکی در انتهای درب صندوق بکار رفته؛ دیسک های ترمز کربن/سرامیکی، استفاده از آلومینیوم برای ساخت گلگیرها و درب ها و همچنین کربن تقویت شده برای سقف خودرو از دیگر مشخصه های ظاهری اسپرت کواترو خواهند بود.
درون کابین خودرو آئودی ادوات اضافه را حذف کرده و مابقی کلیدهای موجود در کنسول یا داشبورد را به روی فرمان منتقل کرده است، در صفحه کیلومتر دیجیتالی آن نیز در سمت راست تایم های ثبت شده، در وسط دورسنج و در سمت چپ نیز نقشه پیست مسابقات لمانز به چشم می خورد!
پیشرانه اسپرت کواترو با حجم ۴ لیتر و به کمک توربوهای دوقلو ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما در فاصله میانی پیشرانه V8 آن با گیربکس ۸ سرعته تیپ ترونیکش یک موتور الکتریکی جاسازی شده که خروجی آن به ۱۵۰ اسب بخار به همراه ۴۰۰ نیوتن متر می رسد. سایر مشخصات فنی آن به قرار زیر خواهند بود:
- مجموع قدرت تولیدی معادل ۷۰۰ اسب بخار.
- مجموع گشتاور تولیدی معادل ۸۰۰ نیوتن متر.
- شتاب ۳.۷ ثانیه برای رسیدن از صفر به ۱۰۰.
- حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر برساعت.
- مسافت متوسط قابل پیمایش در حالت الکتریکی ۵۰ کیلومتر.
- مصرف ترکیبی معادل ۲.۵ لیتر و با تولید ۵۹ گرم CO2 در هر کیلومتر.
km
۱۳ شهریور ۱۳۹۲پشتش یکم شبیه موستانگ شده!!
slr722
۱۳ شهریور ۱۳۹۲نمره آئودی همیشه 20…
یعقوب
۱۶ شهریور ۱۳۹۲نه خدایی کجاش شبیه موستانگه .. نه خدایی کجاشو دقیقا گفتی ؟
HASSANBMW
۱۳ شهریور ۱۳۹۲فقط میتونم بگم تو طراحیش شاهکار کرده!!!
pouya
۱۳ شهریور ۱۳۹۲خیلی خوشگله .شتاب و موتورشم که عالیه .آودی هم هست پس کیفیتساختشم که خوبه.
یه پسل باهوش
۱۳ شهریور ۱۳۹۲طراحی به این خشنی از المانی ها یکم بعید بود
معمولا ماشینای اتو کشیده ادکلن زده قیافه های فرهنگی با وقار
ولی این یکی هم خیلی قشنگه
کل دنیا یه طرف
المان یه طرف
nima
۱۳ شهریور ۱۳۹۲فقط المان . طرفدارهای ماشین های آلمانی لایک کنن … :) ;)
Arash66
۱۳ شهریور ۱۳۹۲با سپاس از نویسنده
یک نکته رو اضافه کنم، صرفا طراحی و معرفی این concept یعنی کواتترو تولید این مدل نیست، هدف اصلی نشان دادن امضای جدید در طراحی مدل های آینده آئودی می باشد.
حسین
۱۳ شهریور ۱۳۹۲ایول رفقا که هممون طرفدار ماشینای آلمانی هستیم.
km
۱۳ شهریور ۱۳۹۲من که چیزی نگفتم دیسلایک کردین :) فقط گفتم کمی شبیهن در کل آئودی تو همه مدلاش اصالتشو حفظ کرده. کاش که آئودی هم وارد می شد.
mohammad8743
۱۳ شهریور ۱۳۹۲اقا من یه ائودی R8 تو اتوبان دیدم داشت با 200 تا پرواز می کرد دوستان یکی بزنه تو گوش من ببینم خوابم یا نه
sobhan
۱۳ شهریور ۱۳۹۲خیلی عالیههههههههههههههههههههههههه به افتخار المان و المانی پدال و پدالیاش
محسن.د
۱۳ شهریور ۱۳۹۲موتورش عجب مشخصاتی داره!!! آئودی در زمینه ی موتور هم واقعا از بهترین هاست. ولی از نظر طراحی خارجی من از R8 بیشتر خوشم میاد.
بهترین خودروهای جهان—>آلمان
بهترین آلمان—>پورشه
بعد از پورشه—>آئودی
فرامرز
۱۷ شهریور ۱۳۹۲محسن جان خود آلمانی ها هم آئودی رو در حد پورشه و مرسدس نمیدونن. البته من از دوستام که میپرسم کدوم کمپانی بهتره همشون میگن خب کدوم مدل ها رو میخوای مقایسه کنی؟ به طور کلی تو آلمان رنکینگ زیر واقعی تره:
پورشه
مرسدس
بی ام و
آئودی
فولکس واگن
فورد (بخش آلمانی فورد بیشتر فوکوس و فیستا تولید میکنه)
اوپل (که تو انگلیس با نام واکسهال تولید میشه)
واسه مقایسه هم کافیه دو تا ماشین با یه مشخصات از دو شرکت پیدا کنید و قیمت هاشون رو مقایسه کنید. مثلاً سری 3 آئودی اغلب حتی از سری 1 بی ام و ارزونتره و سری 6 بی ام و هم قیمت سری 8 آئودیه. یا این که پورشه باکستر که از نظر ظاهر و قدرت چیزی از بی ام و Z4 بیشتر نداره هم گرونتره و هم از نظر خیلی کارشناسا از نظر مهندسی بهتره (میتونید ویدئوی مقایسشون رو تو یوتیوب به انگلیسی ببینین).
Arash66
۱۹ شهریور ۱۳۹۲اطلاعاتتون غلطه دوست عزیز
اول اینکه قیمت پایین تر به این معنی نیست که کیفیت پایینتر و بد تر باشه
دوم اینکه شما احتمالا مدل های آئودی رو خوب نمی شناسید بعد اون ها رو با بی ام و مقایسه می کنید !
سوم هم اینکه در حال حاظر در اکثر تست ها مدل های ائودی امتیاز بالاتری رو نسبت به رقبای خود کسب میکنند و اتفاقا یکی از فاکتور ها هم قیمت کمی پایینتر مدل های ائودی هست که البته بستگی به امکانات و پکیج های مدل ها داره.
mahsa - faghat alman
۱۳ شهریور ۱۳۹۲جمع همه آلمانیا جمع منم اومدم.
jalal
۱۳ شهریور ۱۳۹۲باز یه شاهکار دیگه از آئودی!
yussef
۱۳ شهریور ۱۳۹۲شبیه audi ttشده
reza
۱۳ شهریور ۱۳۹۲خیلی شبیه مزدا شده.
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۴ شهریور ۱۳۹۲درود.جلوش یکم شبیه میتسوبیشی لنسر شده.
ولی یه سبک جدیده.به نظر من یکمم باید تو تغییر طراحیه عقب کار میکرد!!!!
ایران و المان
ویکی
۱۴ شهریور ۱۳۹۲خیلی وقته تو پدال نظری ندادم. ولی واقعا این یه شاهکاره.. !!!
همیشه گفتم عاشق بنز و آئودی بودم. و تا آخرم میمونم.
محمد حسین
۱۴ شهریور ۱۳۹۲آخه چی میشد ایرانم عضو ماشینای برتر بود ؟؟؟؟؟ o.O
جلال
۱۴ شهریور ۱۳۹۲مصرفش فقط2.5 لیتره!!!!!!!
باور کردنش سخته که با این مشخصات این قدر کم مصرف باشه!!!
pouya
۲۶ دی ۱۳۹۲جلوشو خوب در آورد.امیدوارم مشکل هندلینگ نداشته باشه
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲چراغای جلوش خیلی سادن…