زمانی که خبر کسب نمایندگی رسمی واردات آئودی به کشورمان توسط رامک خودرو منتشر شد، بسیاری به وقوع چنین امری مشکوک بوده و این ادعا را تنها کسب مجوزی داخلی برای عرضه این محصولات میدانستند.
آفتاب پشت ابر نماند و خیلی زود با بیانیه محکم آئودی در رد ارتباط رسمی با رامک خودرو همه چیز آشکار شد. آئودی اعلام کرد که هیچ نماینده رسمی توزیع و خدمات در ایران ندارد و به خریداران این شرکتها نیز هشدار داد.
اما رامک خودرو در زمان اعلام شده مراسم خود را با حضور چهرههای ورزشی و سینمایی برپا کرد و ۹ خودروی روز آئودی شامل A4 سدان، A5 کابریولت، کوپه و اسپرتبک، A6،A7، شاسیبلند کوچک Q3، شاسیبلند متوسط Q5 و خودرو رودستر TT را به نمایش گذاشت. همچنین ارزانترین مدل هم A4 با قیمتی در محدوده ۳۰۰ میلیون تومان اعلام شد.
رامک خودرو امروز برای روشن شدن موضوع بیانیهای را منتشر نمود:
“این شرکت در خصوص موارد مطروحه و چگونگی تعاملات با شرکت آئودی، ضمن اطمینان بخشیدن به مشتریان خود تأکید دارد با عنایت به روال قانونی موجود در کشور و بدون وجود قراردادهای معتبر که مورد تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمانهای تابع آن است، عرضه خودرو امری غیرممکن است، لذا این شرکت کلیه مجوزها و صحهگذاریهای قانونی را طی کرده و بالاترین سطح استانداردهای فروش و خدمات پس از فروش را ارائه خواهد کرد.
گروه صنعتی رامک خودرو ضمن درک حساسیت مسئولیتهای قانونی خود در مقابل مصرفکنندگان لازم به توضیح میداند که ارتباط غیرمستقیم عرضهکنندگان خودرو در کشور با شرکتهای مادر، طی سالهای اخیر امری عادی است که این موضوع ناشی از شرایط سیاسی خارجی کشور بوده و بدیهی است که با این اوصاف خللی به کیفیت ارائه خدمات پس از فروش خودروها وارد نمیشود.”
احسان(احسان)
۱۴ دی ۱۳۹۴بازار فروش ائودی در ویکیپدیا اعلام شده:بازار جهانی بجر ایران(Global except Iran)
دروغ و پلیدی از سر و پای این مملکت میباره.واقعا شرمندم که یک ایرانیم
حمید
۱۴ دی ۱۳۹۴اقا احسان از ایرانی بودنت شرمنده نباش از این شرمنده باش که بعضی افراد دروغگو در مملکت جولان میدن و قدرت دارن ( البته در اکثر کشور ها همین هست)
ما بجای شرمندگی خودسازی کنیم برای جامعه سازی، ما دروغ نگیم
مهران
۱۵ دی ۱۳۹۴سیستم باید شرمنده باشه از عملکردش
تو به ایرانی بودنت افتخار کن
خودزنی نکن
afish
۱۵ دی ۱۳۹۴با عرض ادب و احترام ببخشید دوست عزیز این سیستم که می فرمایید از مریخ اومده ؟مشکله ما فقط ماشین نیست مشکله ما اینه همه با عرض شرمندگی دلالیم نون میخایم بخریم فکره سودشیم فکره اینیم آیا فردا گرون میشه یا ارزون همین مردم که فقط هی ناله میکنن نداریم بیکاریم کافیه فردا یه پیش فروشه سکه ای دلاری پرایدی چیزی اعلام بشه همه تو صفن 10 تا 10 تا بخرن در مورده رامک خودرو چه فرقی داره از کجا و چه جوری وارد کرده مهم اینه از 300 میلیون شروع میشه هرکی پولداره میره میخره سوار میشه فخرشم به امثاله من که نداره میفروشه تمام حالا من و شما بیایم بشینیم اینجا بحث کنیم رامک خودرو از کجا وارد کرده
احمدی
۱۴ دی ۱۳۹۴شرکت آئودی به طور واضح گفته که نه به هیچ شرکت ایرانی و نه به هیچ شرکت خارجی مجوز واردات و یا مجوز اعطای نمایندگی ندادیم. این یعنی رامک خودرو نه نمایندگی رسمی هست نه عامل فروش . حتی مجوز از شرکت واسطه ایتالیایی هم اینجا صدق نمیکنه. باز اونوقت میگه ما نماینده قانونی هستیم. واقعا مضحکه.
(*مهرداد*)
۱۴ دی ۱۳۹۴از یه نمایشگاه تو ایتالیا خریده و میاره ،،،اونوقت به خودش میگه نماینده !!!!
amin
۱۵ دی ۱۳۹۴دوستان چرا انقدر جوش میزنین . مگه تا الان اینهمه ماشین وارداتی تو ایران اومد از نمایندگی رسمی اومد . بالای 60% خودروهای وارداتی به ایران شرکتی نیستن . از بنز و بی ام دبلیو تا تویوتا و هیوندا و کیا….10 بار دولت قانون عوض کرده هنوزم همین اش و همین کاسه هست…حالا آ.ودی هم بیاد ما که بخیل نیستیم . میشینیم نگاه میکنیم
Amir sz
۱۴ دی ۱۳۹۴عاخه یکی نیس بگه چرا باس مدل A4 سیصد تومن آب بخوره ؟؟؟درصورتی ک منطقه آزاد انزلی 110 تومنه …بگو گمرک چجوری حساب میکنین مام بفهمیم…اولین نظرمه تو سایت پدال…قبلنا تمایلی ب نظر دادن نداشتم ولی وقتی میبینم واقعا وضعیت خرتوخره مجبور شدم بزارم
شایان (ماشین برقی ، ماشین آینده!)
۱۴ دی ۱۳۹۴صاحب این رامک خودرو همون صاحب لبنیات رامکه ؟ که تبلیغات میکرد تو تلویزیون :
رامک … دوست بزرگ و کوچک !
Ali
۱۸ دی ۱۳۹۴آره هاهاها
پولش مونده تو دستش رفته از عراق ۳۰، ۴۰ تا audi خریده
محسن96
۱۴ دی ۱۳۹۴اینا نمایندگی رسمی نیستن ، اینا دلالان رسمی هستن.
این کار کردن واردات آئودی انحصاری بشه
احمد باقری
۱۴ دی ۱۳۹۴بالاخره باید از هر راهی پول بدست بیارن، هر چی بیشتر، بهتر.
fara2001
۱۴ دی ۱۳۹۴فک کنید اونای که نمایندگی رسمی هستن چه افتضاحی به بار میارن ، وای به حال اینا که غیر رسمین
(*مهرداد*)
۱۴ دی ۱۳۹۴خیلی رو داره به خدا ،،،،خجالت هم نمیکشه این رامک چی چی ،،،یکی نیست بگه برو شرم کن و بساطتو جمع کن بابا
arash66
۱۴ دی ۱۳۹۴زیاد جوش نزنید، غیر از یکی دو تا برند که در ایران نمایندگی دارن، بقیه فقط فروشنده هستند، منتها این بار وزارت صنایع مجوز فروش محصولات ائودی رو در قبال خدمات پس از فروش داده.
lmbx
۱۵ دی ۱۳۹۴به متن رامک خودرو دقت کنید “این شرکت در خصوص موارد مطروحه و چگونگی تعاملات با شرکت آئودی، ضمن اطمینان بخشیدن به مشتریان خود تأکید دارد با عنایت به روال قانونی موجود در کشور و بدون وجود قراردادهای معتبر که مورد تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمانهای تابع آن است، عرضه خودرو امری غیرممکن است، لذا این شرکت کلیه مجوزها و صحهگذاریهای قانونی را طی کرده و بالاترین سطح استانداردهای فروش و خدمات پس از فروش را ارائه خواهد کرد.
یه جوری نوشته روال قانونی کشور و قرارداد معتبر وزرات صنعت و معدن ادم فکر میکنه درباره کشور المان هست!بعدشم کی میتونه بالاتر از خود آئودی خدمات پس از فروش بده؟!
محمدرضا
۱۵ دی ۱۳۹۴چرا گیر دادین به رامک خودرو ، همه خودروهای وارداتی تا اینجا که من خبر دارم با واسطه خریداری میشه و وارد کشور میشه ، خب برندهای نچندان مطرح مث هیوندای و … تو ایران نماینده رسمی ندارن حالا میخواین ائودی داشته باشه ، ما ایرانیها تو این موردم مث خیلی دیگه از موارد کاملا بدبختیم خدا بهمون رحم کنه
kasra
۱۵ دی ۱۳۹۴تا اونجایى که من تحقیق کردم تنها شرکت خودروسازى که تو ایران نمایندگى رسمى داره جیلیه
جعفر
۱۸ دی ۱۳۹۴میتسوبیشی هم نمایندگیش رسمیه.تو سایت اصلیش اومده اسمش.
http://www.mitsubishi-motors.com/en/global_network/index.html
Hoomân
۱۶ دی ۱۳۹۴این حاج اقا که وارد کننده اصلى با دو تا شریک دیگه،چند وقت پیش یکى از واحد هاى ساختمون پدرم رو توى خیابون اردیبهشت اصفهان خرید،با هم که حرف میزدن فهمید که داره کار وارد کردن ائودى رو مى کنه،اول مى خواسته نمایندگى رسمى بگیره ولى اجازه بش نمى دن،پس نمایندگى نیست و فقط ماشین مى خره و وارد مى کنه،همین که بهش مجوز وارداتش هم دادن خیلى،طرف از اون حاجى بازارى هاى با نفوذ با نیم متر ریش??
MjM
۱۷ دی ۱۳۹۴اینم باز مثل 100 ها شرکت ایرانیه که مجوزش و دادن به یه آقا زاده!! و انحصار واردات آیودیو تو دست بگیره و سود کلانی بکنه…و از طریق یه واسطه عمل میکنن…به غیر از چنتا شرکت بقیه همه صوری و فقط وارد کننده هستن…و با کشتی از گمرک وارد میکنن و عکساشم که دیدید وگرنه نماینده های رسمی هیچوقت خودروهاشون رو اینطوری نمیفرستن بیشتر به صورت روکش با تریلی و یا تو کانتینر میارن!
اشنا
۱۷ دی ۱۳۹۴دوست خوبم ماشینی رو با رو کش مفرستن که چند صد هزار دلار یا ملیون قیمت داره نه ماشین سی چهل هزار دلاری این ماشینها جز معمولیترینها هستن نگاه نکن تو ایران طرف با کراوات توش میشینه
کامران
۲۰ دی ۱۳۹۴مردم عزیز باید درک کنند که آئودی که خودش گدا نیست بیاد بگه رامک جان بیا لطفآ Plzzzz نمایندگی ما بشو بنز بی ام و آئودی هر برند دیگه ای حتی آدیداس بخواد نمایندگی بزنه خودش اینقدر پول داره که بیاد اینجا ساختمان بخره و کارمند بگیره احتیاجی به واسطه و اکبر آقا نداره ، کافیه برید تو سایت رسمی هر برندی تا ببنید ، 99 درصد این شرکت هایی که میان ما نمایندگی فلا کمپانی هستیم درغگو هستن چون کمپانی به این عظمت که نمیاد حسن آقا رو بکنه نمانیده خودش ..
سعيد
۱۰ بهمن ۱۳۹۴دوستاى عزیز از قدیم گفتن دارندگى و برازندگى پس هر کس که این ماشینارو میخره دستش به دهنش میرسه و نسبت به جیبش ماشین میخره ، و قطعا واسش مهم نیست که رامک خودرو نماینده رسمیش هست یا نیس یا چقدر رو ماشینا سود میکنه فقط اینو میدونه که رامک موظفه تمامى خدمات پس از فروش به عهده بگیره وگرنه خبرى از مجوز نمایندگى داخلى هم نیست ، پس با خیال راحت دست تو جیبش میکنه و آئودى که برند برتر اروپا بعد از فولکس واگنه میخره لذتش هم میبره ، در ضمن آئودى سواریش خیلى بهتر از بنز و ب ام و است ، من تو لندن A4 2010 داشتم بینظیر بود
شهاب
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان عزیز هیچکدام از شرکتهایی که در ایران مدعی نمایندگی خودروهای خارجی هستند در واقع نماینده واقعی نیستند و فقط وارد کننده برخی از محصولات این برندها هستند والا اگر اینها نماینده واقعی بودند اولا باید اقدام به عرضه تمام محصولات یک برند میکردند حال آنکه از 20 مدل خودرو تولیدی مثلا 2 الی 3 مدلش را بیشتر عرضه نمیکنند آنهم موجودی انبار ندارند و اگر کسی خواست باید لااقل سه ماه معطل باشد ثانیا قیمتها به هیچ عنوان انطباقی با نرخهای رسمی فروش شرکت اصلی ندارد و همه قیمتها به بهانه کذایی گمرکی به صورت دولا پهنا حساب میشوند بنحوی که مثلا یک ماشین 200 میلیونی در ایران میشود 550 میلیون حال آنکه گمرکی آن طبق جدول محاسبات 120 میلیون بیشتر نمیشود ثالثا : اگر یک روز مسیرتان به یک نماینده فروش واقعی در خارج از کشور افتاد بطور واضح ملاحظه میکنید که صرفنظر از اینکه محوطه نمایندگی پر از ماشین آماده هست خود شرکت مادر برای فروش بیشتر با همکاری موسسات مالی شرایطی را فراهم کرده که خودرو بصورت اقساط بلند مدت با شرایط فروش بسیار آسان و سود پایین 2 الی 3 درصد به خریدار واگذار شود و تمام اقدامات لازم ظرف یکساعت در خود نمایندگی انجام و خودرو در همان روز تحویل میشود بطور مثال یک سری به نماینده مرسدس بنز دبی بزنید ملاحظه خواهید فرمود مرسدس اس 500 مدل 2016 که قیمت آن نقدا 470 هزار درهم هست با شرایط اقساط ماهانه 3990 درهم تحویل میشود یا مرسدس E300 با اقساط 2200 درهم ماهانه و اصولا لازم نیست مشتری با یک گونی پر پول نقد وارد نمایندگی شود اما شما ببینید کدام یک از این شرایط در ایران حاکم است ؟ همان مرسدس اس 500 در اینجا شده سه میلیارد تومان آنهم نقد !!! بنده قبل از سال جدید شمسی طی مراجعه ای که به مرسدس دبی داشتم یک دستگاه E250صفر مدل 2015 را که یکسال از مدل افتاده بود و در نمایندگی 230 هزار درهم قیمت خورده بود فقط بخاطر اینکه نقد پرداخت کردم با چند نوبت تخفیف به 165 هزار درهم برای مصرف شخصی خریداری کردم زمانی که قصد داشتم خودرو را تحویل بگیرم مدیر فروش آلمانی نمایندگی دستور داده بود چون بیش از یکسال از تاریخ تولید خودرو گذشته و خودرو مدتی در محوطه اسکله یا سالن نمایشگاه بوده برای ایمنی بیشتر با هزینه نمایندگی کلیه لاستیکها و مایعات ماشین که هزینه ای بیش از 10 میلیون تومان داشت با هزینه مرسدس بنز تعویض و بتاریخ 2016 تحویل شود لذا مودبانه 24 ساعت برای اینکار از بنده اجازه خواستند و فردای آنروز خودرو را در زیرزمین نمایندگی بصورت پالیش شده و با تشریفات تحویل ما دادند و مانده بودم باوجودی که چرا با وجودی که نزدیک 70میلیون تومان تخفیف گرفته بودم مجددا چنین خدماتی دادند و نکته جالبتر این بود این ماشینی که من اجبارا بدلیل محدودیت گمرکی ایران خریداری کردم در مقابل ابرخودروهای اس کلاس و میباخ و جی کلاس و جی تی موجود در نمایندگی که بیش از 200 دستگاه برآورد میکردم هیچ بحساب میآمد اما همین ماشین در ایران پس از پرداخت 150 میلیون گمرکی و مالیات به قیمت 500 میلیون به بالا عرضه میشود و نکته بسیار تاسف آور تر این موضوع که از دید بسیاری از مصرف کنندگان ایرانی مخفی می ماند اینست که در دبی تعدادی از شرکتهای کرایه خودرو بین المللی همانند SIXT فعالیت میکنند و زمینه کاری آنها کرایه دادن خودرو های نو و به روز مرسدس و آئودی و بی ام و هست و وقتی که اقدام به کرایه مثلا یک بنز میکنید میبینید یک دستگاه مرسدس مدل 2015 نو و یا کم کارکرد تحویل میدهند و پس از تقریبا 20 هزار کیلومتر کارکرد که در واقع اصل پول ماشین و استهلاکات را جبران میکنند با وجودی که هنوز نو هستند با نصف قیمت واگذار میکنند که اتفاقا در بخش فروش خودروهای دست دوم نمایندگی در سالن مجزا قابل عرضه هستند که حتی اگر در کنار یک خودرو صفر کیلومتر قرار بگیرد تشخیص کارکرده بودن آن دشوار است متاسفانه چندین نوبت شخصا ملاحظه کردم افرادی که بعنوان واسطه یا دلال برای خرید خودرو به دبی مراجعه میکنند مستقیم بسراغ این خودروهای کارکرده اما مدل سال میروند و با قیمتهای بسیار مناسب اقدام به خرید و انتقال به ایران میکنند و یا از نمونه های کم آپشن انتخاب و با انتقال آنها به مراکزی در دبی بصورت غیر استاندارد نسبت به تغییر سپرها و سیستم صوتی و تجهیزات داخلی اقدام میکنند و به اصطلاح آپشن های آنرا ارتقاء داده و با چندین برابر قیمت به مصرف کنندگان ایرانی واگذار میکنند .
لذا بعقیده بنده اگر دوستان عزیز قصد خریداری خودرو خارجی را دارند زحمت سفر چند روزه به دبی را متحمل بشوند و با شرایط و قیمتهای مناسب خودرو مورد علاقه و متناسب با سلیقه خود را بصورت مطمئن از نمایندگی اصلی خریداری کنند و به نمایندگی های ادعایی و کذایی در ایران توجه نکنید