اختصاصی ژنو ۲۰۱۴: اگر هاچبک A1 را به چند جلسه تمرینی در باشگاه آئودی ببریم، حاصل کارمان چیزی نیست به جز یک ورزشکار کوچولو اما پر ادعا . . . !
[jwplayer mediaid=”۶۴۶۷۳″]سابقه نام S1 به سالهای ۱۹۸۰ میلادی برمی گردد؛ زمانیکه آئودی با خودروی Quattro S1 که پیشرانه ۵ سیلندر خطی داشت، به مسابقات رالی جهانی می رفت. حالا بیش از ۳ دهه از آن سال ها گذشته و نام S1 بعد از پشت سرگذاشتن حداقل ۲ سال تست های جاده ای دوباره شنیده می شود. نسخه ۲ درب آن S1 و نسخه ۴ درب آن هم S1 Sportback نامگذاری شده است.
کمپانی کیت بدنه مختصری برای S1 درنظر گرفته که وجود اسپویلر سقفی و خروجی های دوبل اگزوز در طرفین دیفیوزر که بسیار بزرگتر از آن چیزی است که انتظارش را داشتیم، به تنهایی نمای جذابی به این خودرو داده اند. S1 برخلاف A1 مجهز به چراغ های زنون در جلوست و قاب چراغ های LED عقب هم در آن تغییر کرده.
این کوچولوی آتشین را می توان با دیسک های ترمز ۳۱۰ میلیمتری از حرکت نگه داشت؛ استفاده از کالیپرهای قرمز رنگ ترمز نیز که روی آنها لوگوی S1 حک شده بصورت سفارشی خواهد بود. رینگ های استاندارد S1 از نوع ۱۷ اینچی با تایرهای ۲۱۵/۴۰ است ولی بصورت سفارشی رینگ های ۱۸ اینچ با تایرهای ۲۲۵/۳۵ نیز عرضه می شوند.
[jwplayer mediaid=”۶۴۶۹۲″]قبل از آنکه به سراغ جزییات پیشرانه این خودرو برویم این نکته را هم یادآوری کنیم که آئودی همانند تمامی مدل های S ، برای هر دو نسخه S1 و S1 اسپرت بک سیستم محرکه AWD (کواتروو) را هم درنظر گرفته است:
- پیشرانه ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر TFSI .
- قدرت ۲۳۱ اسب بخار ؛ گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر.
- شتاب ۵.۸ الی ۵.۹ ثانیه.
- حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر برساعت.
- مصرف ترکیبی ۷ الی ۷.۱ لیتر.
- تولید ۱۶۲ الی ۱۶۶ گرم CO2 در هر کیلومتر.
از نیمه دوم ۲۰۱۴ مشتریان اروپایی می توانند آئودی S1 را با قیمت تقریبی ۴۱,۱۰۰ دلار و همچنین S1 اسپرت بک را با قیمت پایه ای ۴۲,۳۰۰ دلار خریداری کنند.
حمزه
۱۵ اسفند ۱۳۹۲عالیه این ماشین. ای خدااااااااااا… خسته شدیم دیکه. اه. از دست تو پدال. هی مارو ببر تو کف… ما هم آدمیم بخدا. آخه تا کی باید این وضع رو تحمل کنیم؟!
رضا 2272
۱۵ اسفند ۱۳۹۲پدال، خیلی وقته که خبرای وطنی نمیذاری. یعنی واقعا هیچ خبری نیست تو ایران؟
Zonda R
۱۵ اسفند ۱۳۹۲F.A
واقعا حرف برایه گفتن باقی میمونه
یه نگاه به گرافیکه چراغایه جلو بندازید
غوغاست
jawad
۱۵ اسفند ۱۳۹۲بازده موتوری دولیتری عالیه ومصرف سوخت کمی داری ولی 41هزار دلار برای هاچ بک با احترام کامل برای برند اءودی زیاده
محمد، فقط تویوتا از ژاپن و بنز از آلمان
۱۵ اسفند ۱۳۹۲این ماشین عالیه. سوخت کم. پیشرانه ی دو لیتری. ۲۵۰ کیلو متر در ساعت.
خیلی خوبه. ولی مشکلش اینه که قیمتش بالاست. بدی دیگش اینه که ایران نمی یاد.
GTR-50
۱۵ اسفند ۱۳۹۲21
زیگما
۱۵ اسفند ۱۳۹۲پدال ایکس 4 معرفی شد. واقعا یه گندیه که خوشبین ترین منتقدین هم ازش ایراد گرفتن!
shayan
۱۵ اسفند ۱۳۹۲زیگما چیو میخوای برسونی؟!
زیگما
۱۵ اسفند ۱۳۹۲ترول میزنی.بحثی باهات ندارم.
shayan
۱۵ اسفند ۱۳۹۲من ترول میزنم یا جنابعالی که هر وقت و بیوقت از شرکتهایه بزرگ خودروسازی دنیا ایرادهایه بی خود و ناشیانه میگیری من میزنم یا توکه هرچی بد و بیراه از دهنت درمیاد داری به بزرگترین مارکهایه دنیا میزنی جنابعالی که در توهم هستی فکر میکنی خدائی
خاوری مزراتی
۱۵ اسفند ۱۳۹۲شایان جدا خوب طراحی نشده x4
حداقل تو عکسا اینو نشون میده
زیگما
۱۵ اسفند ۱۳۹۲شایان هنوز هم ترولی شما
بحثی باهات ندارم :)
خاوری مزراتی
۱۵ اسفند ۱۳۹۲آئودی اصیل و زیبا به این میگن …من ماشین هاچ بک خیلی دوس دارم
ولی گرونه… 41000$ ووووووووووووووووووووووووو
داریوش. فقط پراید.فقط سینه قبرستون
۱۵ اسفند ۱۳۹۲همین پوپلو اینجا باید بدی مزدا ایرانی بخری اونم با درستمزد ماهی 300 دلار نه ماهی 3000 تای اونا که تو یک سال میتونن بخرن اینو.
خاوری مزراتی
۱۵ اسفند ۱۳۹۲این لینک BMW X4 2015س
http://www.themotorreport.com.au/56280/2015-bmw-x4-revealed
عجیب غریبه بنظرم ولی مث X6باید از نزدیک دیدش تا قضاوت کرد
سبحان
۱۵ اسفند ۱۳۹۲چقدددرر دوست داشتنیه…!
امید
۱۵ اسفند ۱۳۹۲همچیش خوبه طراحی مصرف سوخت قیمتش یکم بالاست
البته کیفیتشم بالاست اینجا منظورم گاری سازای ما کیفیت صفر قیمت صد
درود بر تو ائودی
رضا
۱۵ اسفند ۱۳۹۲با این قیمت 20تا انتخاب دیگه میشه داشت