آئودی

آئودی R8 مدل 2013 [ویدئو]

سال گذشته و در پنجمین سالگرد تولید سوپر اسپرت R8 یک ویدیو از مدل جدید این خودرو منتشر شد و اکنون اولین تصاویر از آئودی R8 فیس لیفت در اکانت توئیتر این شرکت منتشر شد.

audi r8 2013
audi r8 2013

آنطور که از عکسها پیداست تغییرات بسیار کمتر از حد مورد انتظار بوده و ظاهرا خودرو دست نخورده باقی مانده است. تنها در قسمت جلوی خودرو، چراغهای LED روزتاب و چراغهای اصلی و سپر جلو اندکی تغییر کرده اند.

2013 audi-r8 spyder
۲۰۱۳ audi-r8 spyder

یکی از بروزرسانی های جالب، استفاده از گیربکس هفت سرعته جدید موسوم به S ترونیک است که جایگزین گیربکس شش سرعته R-Tronic می شود. دو کلاچ چند صفحه ای که بصورت مستقل در دو سمت گیربکس قرار می گیرند، اجازه تعویض دنده با حداقل تاخیر را می دهند.

2013 Audi R8
۲۰۱۳ Audi R8

صفر تا صد R8 با موتورهای بهینه شده، اکنون ۰.۳ ثانیه کاهش یافته است. موتور هشت سیلندر ۴.۲ لیتری می تواند قدرت ۴۲۴ اسب بخار و گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر را تولید کند. بنابراین با این موتور تنها ۴.۳ ثانیه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر، کفایت می کند. و حداکثر سرعت نیز به ۳۰۲ کیلومتر بر ساعت می رسد.

اما برای کسانی که تشنه سرعت و شتاب بیشتری هستند، موتور V10 با حجم ۵.۲ لیتر در دو مدل و خروجی قابل انتخاب است. مدل استاندارد با قدرت ۵۲۵ اسب بخار و گشتاور ۵۳۰ نیوتن متر و مدل پلاس با قدرت ۵۴۲ اسب بخار و گشتاور ۵۴۰ نیوتن متر. مدل پلباس قادر است R8 را در مدت ۳.۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر و در نهایت به سرعت ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت برساند. این اعداد برای مدل استاندارد ۰.۱ ثانیه و ۴ کیلومتر بر ساعت کمتر می باشند.

2013 Audi R8 Facelift cupe
Audi R8 cupe
2013 Audi R8 Facelift cupe
Audi R8 cupe
2013 Audi R8 Facelift Cupe side
Audi R8 Cupe

آئودی R8 فیس لیفت شده قبل از پایان سال جاری و بعنوان مدل ۲۰۱۳ وارد بازارهای اروپا خواهد شد. قیمت پایه مدلهای کوپه از ۱۱۳ هزار یورو شروع می شود و مدلهای اسپایدر نیز از ۱۲۴ هزار یورو به بالا قیمت می خورند. مدلهای ۱۰ سیلندر هم بترتیب ۱۵۴ هزار و ۱۶۶ هزار یورو قیمت خواهند داشت. مدل پلاس هم بابت چند اسب بخار ناچیز ۱۷۳ هزار دلار به فروش خواهد رسید!

2013 Audi R8 Spyder Facelift interior
Audi R8 Spyder
2013 Audi R8 Spyder Facelift rear
Audi R8 Spyder
2013 Audi R8 Spyder Facelift
Audi R8 Spyder

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (732 ديدگاه)

    ولی من فکر کنم دیزلی این یکی بهتر از هیبریدیش باشه….

  2. امین

    ۶ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالی بود مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا