آستون مارتین

معرفی آستون مارتین لاگوندا

در سال گذشته، پس از رونمایی اولیهٔ مدل لاگوندا، و انتشار تصاویر رسمی از آن، طیف وسیعی از مردم جهان، نظرشان معطوف این خودروی با عظمت شد. کمپانی آستون مارتین هم پس از دریافت سطح بی‌سابقه‌ای از نامه‌های ارسالی توسط مشتریان، درصدد تغییر محدودیت فروش این خودرو از منطقه خاورمیانه برآمد، تا آنجا که در حال حاضر به طور رسمی فروش لاگوندا را در سطح جهانی به‌خصوص بازار انگلستان تأیید کرده است.

Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf
در اواخر سال ۲۰۱۴ بود که مدیرعامل شرکت آستون مارتین، دکتر اندی پالمر خطاب به حاضران در هتل منحصربه‌فرد دبی، رسماً اعلام کرد که این مدل با عنوان لاگوندا تراف (Lagonda Taraf)، به معنی “فوق لوکس”، مخصوص خاورمیانه و منطقهٔ شیخ‌نشین امارات متحدهٔ عربی تولید و روانهٔ بازار می‌گردد. این خبر در اوایل سال جاری تغییر کرد و پس از برچسب‌گذاری قیمت بیش از ۴۰۰,۰۰۰ پوند، فروش لاگوندا را در سطح جهانی رسماً آغاز شد.
Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf
با اینکه آستون مارتین در امر فروش این محصول بسیار قاطع بود و این مدل خاص را مختص خاورمیانه و حتی محدود به تولید چند دستگاه کرده بود اما گویا پس از دریافت نامه‌های بسیار زیاد و وسوسه‌انگیز مشتریان، کمی منعطف‌تر برخورد کرده و جواب‌گوی نیاز مشتریان مرفّه و اشرافی خود خواهد بود.
Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf
آستون مارتین در اصل برای مدل ویژهٔ لاگوندا فقط تولید ۱۰۰ دستگاه را برنامه‌ریزی کرده بود و به دلیل آب و هوای گرم مناطق خاورمیانه، تست‌های سخت و شدیدی را هم در تابستان داغ برای این خودرو تدارک دید و فروش لاگوندا را تنها بر اساس دعوت‌نامه مشتریان ممکن می‌ساخت.

lagonda_05
چندی بعد تصاویر رسمی توسط آستون مارتین نمای نزدیک از لاگوندا را در سایه‌روشن شب منتشر شد که تنها چراغ های زیبای جلو و چراغ‌های عقب در عکس دیده می‌شد. بیشترین چیزی که در این عکس‌ها توجه مخاطبان را جلب می‌کند، نشان مخصوص لاگوندا است که جای لوگوی آستون مارتین نشسته است.

Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf
مدیرعامل شرکت آستون مارتین گفت: واکنش اولیه مردم و علاقه و اشتیاق آنها به این خودرو از سراسر جهان، بسیار بالا بود و به همین دلیل امروز اعلام می‌کنیم که فروش لاگوندا در بازارهای جهانی به‌خصوص در اروپا، انگلستان و آفریقای جنوبی را ارزیابی کرده‌ایم و فروش موفقی را برای این مدل انتظار داریم و مشتریان می‌توانند این خودرو را در هر دو نوع راست فرمان، یا چپ فرمان سفارش دهند.

طراحی داخلی:

عکس های داخلی خودرو، به‌وضوح کابین بسیار مجلل لاگوندا را نشان می‌دهد. اگر چه همچنان تصویر کامل داشبورد نشان داده نشده است ولی کاملاً می‌توان تجمل را با جان‌ودل حس کرد. صندلی‌های چرمی با دوختی الماس شکل، پوشش کابین را بسیار لوکس به نمایش می‌گذارند. آستون مارتین برای صندلی‌ها، درب‌ها، پوشش سقف و حتی فضای پای سخاوتمندانه عقب تلاش خود را کرده است. آنها همچنین لوازم و تجهیزات روز دنیا را با زرق‌وبرق خاصی در کابین گنجانده‌اند. به طور مثال، کنسول مرکزی، سیستم تهویهٔ مطبوع پیشرفته و سیستم‌های بازی و سرگرمی در ردیف پشت، توسط آلومینیوم براق و تروتمیز احاطه شده‌اند که روح آشنای کابین آستون مارتین در آن دمیده شده است.

Aston Martin Lagonda Interior
Aston Martin Lagonda Interior
Aston Martin Lagonda Interior
Aston Martin Lagonda Interior
Aston Martin Lagonda Interior
Aston Martin Lagonda Interior
پیشرانه:

اطلاعات از جزئیات فنی لاگوندا همچنان ناقص هستند اما بیشترین انتظاری که از موتور این خودرو می‌رود، یک نسخهٔ ۶.۰ لیتری V12، با قدرتی بین ۵۶۵ تا ۶۰۰ اسب بخار است که افتخار جان‌بخشی به لاگوندای استثنایی را دارد. سیستم انتقال قدرت هم احتمالاً از طریق یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته و عملکرد دیفرانسیل عقب خواهد بود که ساخت خود کمپانی آستون مارتین است. انتظار می‌رود سقف سرعت این خودرو حدود ۳۲۰ کیلومتر در ساعت باشد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در کمتر از ۵ ثانیه طی کند.

Aston Martin Lagonda
Aston Martin Lagonda
طراحی خارجی:

اتاق جدید آستون مارتین لاگوندا بر پایهٔ پلتفرم VH این شرکت که در واقع زیربنای همهٔ محصولات فعلی آستون مارتین می‌باشد بنا شده است. اما همان‌طور که در تصاویر دیده می‌شود، می‌توانید ببینید که ظاهر زاویه‌دار این خودرو جدای از دیگر مدل‌های فعلی این شرکت می‌باشد. این خودرو همچنین دارای فاصله دو محور کشیده‌تر است که فضای زیادی را برای سرنشینان عقب فراهم آورده است که این امر برای یک سوپر سالن لوکس ضروری است.

Aston Martin Lagonda Taraf
Aston Martin Lagonda Taraf
طراحی و توسعهٔ این محصول توسط Marek Reichmann که در حال حاضر رئیس طراحی آستون مارتین است انجام شده و طراحی بیرونی گوه شکل خود را از مدل سال ۱۹۷۶ لاگوندا به ارث برده است. برای لمس یک خودروی با اصالت اما مدرن‌تر، کمی چاشنی مدل رپید را هم به آن اضافه کرده‌اند. آستون برای این مدل سنگ تمام خواهد گذاشت و همانند مدل قبلی خود در ۱۹۷۶ که در زمان خود از بهترین و مجهزترین ابزارهای دقیق و LEDهایی در داخل کابین استفاده کرده بود، اکنون هم خود را در این زمینه پیشگام می‌داند و به گفتهٔ آستون، لاگوندا جدید چه از نظر تکنولوژی طراحی و چه از نظر تجهیزات رفاهی و مدرن، پیشتاز میدان خواهد بود. از جمله مشخصات بارز لاگوندا می‌توان به بدنهٔ فیبر کربن اشاره کرد که استفاده از آن را فقط در سوپر اسپرت‌های سریع و مسابقه‌ای می‌بینیم. همچنین باید بدانید که هر لاگوندا به‌صورت دست‌ساز و در ساختمان Gaydon شرکت آستون مارتین، یعنی همان ساختمانی که قبلاً مدل One-77 طراحی و تولید می‌شد، ساخته شده و تحت نظارت ویژهٔ کنترل کیفی مسئولان بخش پروژهٔ CC100 رودستر قرار دارد که همین موارد گویای همه چیز می‌باشد.
Aston Martin Lagonda
Aston Martin Lagonda
تاریخچهٔ مختصر لاگوندا:

برند لاگوندا در سال ۱۹۰۶ تأسیس شد و در سال ۱۹۴۷، زمانی که رئیس مشهور دیوید براون در رأس امور آستون مارتین قرار داشت، توسط این کمپانی خریداری شد. با شروع پروژهٔ این مدل در شرکت آستون مارتین، اولین بار در سال ۱۹۶۴ مبتنی بر مدل DB4، سالن لاگوندا رپید را ارائه کردند و یک سری از آستون مارتین V8 بر اساس پلت فرم سدان چهار درب هم بین سالهای ۱۹۴۷ تا ۱۹۷۶ ساخته شد.

Aston Martin Lagonda 1987
Aston Martin Lagonda 1987
برای سال‌ها، آستون مارتین لاگوندا شناخته‌شده‌ترین مدل این کمپانی بود که حالت مکعبی بودن فرم اتاق، ویژگی بارز این خودرو به حساب می‌آمد، آستون مارتین در اوایل سال ۱۹۹۰ هم تعداد بسیار محدودی از مدل لاگوندا را بر اساس مدل ویراژ تولید کرد و تا سال ۲۰۱۴ دیگر این مدل تولید نشد. حال که دوباره قصد احیای این مدل خاص و لوکس را دارد، هنوز بسیاری افراد نمی‌دانند که این مدل به عنوان یک آستون مارتین لاگوندا است یا فقط نشان اصیل لاگوندا را بر دوش دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

Ahmad..F12

احمد نیشابوری، دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزار، علاقه‌مند به تکنولوژی و خودرو

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    400 هزار پوند یعنی حدودا 600هزار دلار، از رولزرویس فانتوم هم گرونتره!!!

  2. شایان

    ۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    حال نکردم باهاش مخصوصا نمای بیرونش مثله زرافه میمونه هم خونی نداره

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. MOHAMAD TBAG

      ۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (146 ديدگاه)

      حالا چرا زرافه :D :D

    2. امين

      ۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (117 ديدگاه)

      تمثیلت تو حلقم … !

  3. احسان(احسان سابق)

    ۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    ظاهر بیرونش در حد ماشین های سلطنتی و فوق لوکس نیست

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. CBR400

    ۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (578 ديدگاه)

    بار اول که دیدمش ازش خیلی خوشم اومد . منظورم این نیست که زشته . نه . قشنگ هم هست . احمد آقا دستت درد نکنه . پیشرانه وی12 این لاگوندا مال مرسدس بنزه یا خود آستون مارتین ؟ چون در چند نشریه خوندم که زمانی که فورد مالک آستون مارتین بوده موتور 12 سیلندر آستون مارتین رو بر اساس پیشرانه های خود فورد ساخته شده . یعنی این موتور از ترکیب یا اتصال 2 یا چند پیشرانه فورد ساخته شده .

    1. Ahmad..F12

      ۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      درود CBR جان، خواهش میکنم.

      خیر، موتور فعلی لاگوندا همون موتور آستون مارتینه

  5. (((RETOLEX(((REZA

    ۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    قبل از اینکه بیام اینو نگا کنم داشتم s600 رو نگاه می کردم و اصلا این به چشم نمیاد
    ستون عقبش خیلی زشته (واقعا بیش از حد بزرگه )
    اصلا کلا این زشته اون قدیمیش هم همینطور هست
    تا حالا ماشین انگلیسی زشت ندیده بودم که دیدم
    این ماشین در کنار زشت بودن ابهت خیلی زیادی داره ( میتونم بگم جلوش تقریبا خوشکل هم هست ولی از نما های دیگه اصلا

    1. Ahmad..F12

      ۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      رضا جان، باید عرض کنم که طراحی یه چیز کاملاً سلیقه ایه

      چون این خودرو از نظر من بسیار لوکس و زیباست از همه نظر، البته چراغهای باید بهتر و

      بزرگتر طراحی میشد، ولی بقیه قسمت هاش نقص نداره،

      اینم بدون که با وجود گرون بودنش، انقدر مشتری پیدا کرده که آستون مارتین مجبور

      شد فروش این خودرو را برای بازار های جهانی تأیید کنه

  6. Arash66

    ۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (433 ديدگاه)

    زشت نیست، خاصهِ …

  7. (((RETOLEX(((REZA

    ۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    استون یعنی اسپورت . اصلا نمینونه لوکس باشه

    1. Ahmad..F12

      ۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      اشتباه نکن، آستون مارتین اول یه برند لوکسه بعد اسپرت، قانونش بر این اساس بوده، خودروی لوکس در قالب خودروی GT.

      1. (((RETOLEX(((REZA

        ۷ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1406 ديدگاه)

        همون لوکس های قدیمی کاملا اسپورت. بودن
        همون حرف خودت لوکس در قالب gt
        این نظر منه اصلا لوکس به نظر نمی امدن

  8. HILUX

    ۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (251 ديدگاه)

    اصلا به این قیمت نمیرزه.فانتوم بگیرن حال کنن خیلی هم خوشکلتره.

  9. SAEED

    ۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (480 ديدگاه)

    ازش خوشم اومد فقط بزرگترین اشکالی که بشه بهش گرفت ستون های عقب خیلی بزرگه که با بقیه ی اجزای بدنه هماهنگی نداره و همچنین قیمت بسیار گزاف که حتی از بهترین سوپرلوکس هاهم گرون تره !
    حتی با توجه به برچسب قیمت زیاد و امکانات محدودش هم دربرابر میباخ به مراتب ارزان , تقریبا هیچ حرفی برای گفتن نداره !!

    1. Ahmad..F12

      ۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      درسته سعید جان

      ولی خب معمولاً آستون مارتین یا بهتره بگم کلاً انگلیسی ها خودروهاشون گرونتره نسبت به رقبا

      همین آستون مارتین، تمام خودروهاش در مقایسه با هم رده های خودش از دیگر کمپانی ها، خیلی اختلاف قیمت دارن…

      این مدل هم همینطور، البته چون یه مدل خاص از دوران قدیم رو زنده کردن باز بیشتر باعث گرون شدنش شده

  10. FcmZ

    ۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (114 ديدگاه)

    خیلی زیبا تر و با ابهت تر از اون چیزیه که بشه توصیفش کرد.
    نمیدونم چرا یکی این ماشین و یکی هم مازراتی کواتروپورته نسل قبلی خیلی حس مافیایی و گنگستری با خودشون دارن. یه حسی با هاشونه که همیشه نقش منفی داستان اونا رو باید برونه.
    ولی بر خلافش Rolls Royce Phantom یه حس سنگین و خفه داره . هرچند این حس برای ماشین های اشرافی لازمه.

    1. Ahmad..F12

      ۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      با نظرت خیلی خیلی موافقم،

      یه حس خاصی توی لاگوندا نهفته است

  11. محسن

    ۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    طراحی داخلیش محشره
    خیلی خوب طراحی شده یک خودروی گرم و نرم

  12. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .
    خیلی زیباست . خیلی . مخصوصا نمای جلو.
    هروقت این مدل استون رو میبینم ، از خودم میپرسم که اگر این ماشین لوگوی مرسدس میباخ رو به همراه داشت چی مشد ؟ ( به نوعی نسل بعدی میباخ )
    ایا تو بازار موفق میشد ؟؟باز خورد طرفداران و منتقدان و بازار چی بود ؟؟؟
    ازین رو این حرف رو زدم که چون قرار بود طراحیه بعدیه میباخ توسط استون انجام بشه که نشد بر اساس دلایلی .

  13. soroosh

    ۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (117 ديدگاه)

    ناراحت نشین بچه ها اما هیچی از ماشین نمی دونید شماها فقط bmw benz می شناسید حقم دارین بیشتر از این ندیدین اونم فقط تو خیاون این مدل شاهکاره استون هست دوست عزیزمون میگه ای کاش لوگوس مای باخ بهش میخوررد کلی خندیدم مرد حسابی هم ارزو دارن لوگوی استون بخوره :))))))))) استون پول اصالتو کیفیتشو میگیره من هیییچ بحثی نمی کنم چون شماها فقط بلدین مقایسه بیخود انجام دهیید مثل ایت میمونه بگین من ایفون 6 نمی خوام با پولش میشه سامسونگ اس 5 خرید اونم 2 تاا واقعا مسخرس یادتون نره با حرف ما مخصوصا ایرانییا استون نمیره زیر سوال هیچی زیر سول نمیره اگه قرار بود طبق نظر ایرانیا برند انتخواب بشه 100% همه میگفت 206 چون کم مصرفه یا علی

    1. Ahmad..F12

      ۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      سروش جان هر کسی نظری داره و باید به نظر هم احترام بذاریم

      همین الان نظرهارو که بخونی کاملاً یه چیز دستت میاد، اونم اینه که سلایق و علایق چقدر متفاوته

      یکی از دوستامون نوشته متنفره از این خودرو، یکی گفته عاشقشم، یکی گفته شبیه فلان حیوونه یکی میگه چقدر زیباست…..

      خود من به شخصه عاشق اینچ بر اینچ طراحی لاگوندا هستم…

      این نشون دهندۀ اینه که نظرات، افکار و سلیقه ها با هم خیلی متفاوته

    2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۷ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود .
      حالا شما که همرو دیدی کجا رو گرفتی .
      فقط اینو بدون که لپ کلام منو نگرفتی .
      بعد از موفق نشدن و به هدف نرسیدن فروش مرسدس میباخ ، گفت و گوهایی بین استون مارتین و مرسدس بنز انجام شد . قرار بود که طراحان استون مارتین نسل بعدیه میباخ رو طراحی کنند ، در مقابل مرسدس بنز اسرار نسل فعلیه مرسدس بنز اس کلاس رو مجانا در احتیار استون قرار بده . اما خب به نتیجه نرسیدن . مرسدس موتورهاشو به استون مارتین میفروشه و 5 در صد از سود استون رو صاحب میشه .
      کسی هم نگفت استون مارتین بی اصالته .
      من فقط داشتم فکر میکردم که اگر مذاکرات اولیه بنز و استون به نتیجه میرسید و استون طراحیه این این لاگوندارو به مرسدس به عنوان طراحیه میباخ میداد ، چی میشد .
      فقط اومدی یچیزی بپرونی .
      شما به من بگو همه در شامل چه کسانی میشوند که ارزو دارند ارم استون رو ماشینشون باشه . چرا اخه یچیز بی ربط میگی ؟؟؟؟
      همون ایفون 6 در مدل معمولی ( به غیر از 6 پلاس ) لرزشگیر اپتیکال نداره . نوکیا داره .
      همون ایفون که شما میگی دوربین جلوش از جاش تکون میخوره . پ
      قرار نیست بنز خوب مطلق باشه . ایفون خوب مطلق باشه و …
      هر کدام محاسن و معایب خودشونو دارند .
      بخواد پای بحث و کل کل و تعصب باشه ، رو دست تو پا میشم .

      1. مجتبی

        ۷ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (56 ديدگاه)

        وای چه خبره اینجا بابا تورو خدا بیخیال بشین
        داداش میلاد شما دیگه چرا با این همه تجربه؟
        من یک هفتست عضو پدال شدم و تقریبا اکثر دوستای فعال رو میشناسم:میلاد ،رضا ،صادق،ساسان،ترابایت،احمد،مسعود و…..
        ارزش نداره کل کل کنین و محیطو به حاشیه بکشونین هرکدوم از خودروسازایی که الان ارز اندام میکنن و یه جورایی اصیل هستن حتماً یه پروسه ی طولانی رو طی کردن که الان اینجان و اینقدر مشتری دارن
        آستون مارتین هم از اون دسته از کمپانی هاست که مشتریای مخصوص خودشو داره و اینو هم بدونید آستون هیچ موقع تو ساخت اتومبیل هاش کم کاری نکرده همونطور که شاهد بودید one 77 رو با قیمت پایه 1000000 دلار عرضه کرد و به شدت فروخت.
        مرسدس هم که همیشه یه پایه رقابت تو اکثر کلاس ها بوده و نمیشه زیاد ازش آتو گرفت.
        پس هر شرکتی قدرت ، نبوق و اصالت خودش رو داره و همین رقابت بین کمپانی هاست که باعث افزایش کیفیت میشه نه تنها قیمت و زیبایی.

        1. حسین

          ۸ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          درود. مجتبی جان نمیدونی همین بحثا چقد خوبه (البته تا جایی که به کل کل و جدل کشیده نشه). متاسفانه توی این طراحی جدید سایت، پست ها سریع عوض میشن وگرنه قبلا بحثای خیلی جذذذذذاب و داغی برپا بود. یادش بخیر. کاش سردبیر محترم هرچه سریعتر صفحه بندی رو انجام میداد، تعداد کامنتها در هر پست خییییییلی کم شده جدیدا، دلیلش هم اینه که فرصتی برای بحث وجود نداره و پستهای جدید سریعا از صفحه اصلی خارج میشن

        2. Ahmad..F12

          ۸ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (2542 ديدگاه)

          درود مجتبی جان

          از اینطور بحث ها تو پدال زیاد اتفاق افتاده و میفته

          زیاد جای نگرانی نیست :)

          میلاد جان منظورش چیز دیگه ای بود، دوست دیگمون هم سهواً و اشتباهاً بد برداشت کرد از حرفاش و یکم تند صحبت کرد.

        3. احمدرضا

          ۸ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (1022 ديدگاه)

          طداحیه جلوش عالیه من فقط یکمی با عقبش و کنارش حال نمیکنم داخلش هم بسیار زیبا هست

  14. Erfan . McLaren Automotive

    ۷ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (246 ديدگاه)

    درود.
    احمد جان برادر خسته نباشی. من مجذوب طراحی این ماشین شدم مخصوصا از جلو خیلی با ابهته فقط همانطوری که بقیه دوستان هم گفتن، یکم ستون های عقب با طراحی ماشین سازگار نیست. البته این نظر منه ممکنه از دید طراح این ستون بزرگ لازمه ی ابهت این ماشین باشه. در کل ازش خیلی خوشم اومد متفاوت تر از بقیه ی مدل های آستون مارتینه.

    1. Ahmad..F12

      ۸ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2542 ديدگاه)

      درود عرفان جان، ممنون از توجهت

      درست فرمودی، اگر هم متن رو کامل خونده باشی جواب این ابهام رو کاملاً میگیری

      بله، این مدل چون طبق همان استایل لاگوندای قدیمی ساخته شده، ستون C باید حال

      مکعبی شکل و زاویه دار داشته باشه

      مثل اینه بخوایم بگیم 911 چرا سقفش اینجوریه، یا G کلاس چرا ستوناش این شکلیه

      برخی مدل ها برای حفظ اصالت خودشون باید طبق چارچوب خاصی حرکت کنند

      تا مدل هارو زنده نگه دارن

  15. یه پسر

    ۸ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    قیمتش دیگه الکی بالاس

  16. Hoo〽️ân

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زیبا شکیل لوکس خاص و متفاوت،ولى….امکانات داخلش و دیزاین داخلش نسبت به این قیمت یکم غیر منصفانست،یعنى اون امکانات و حسى که یه مایباخ یا رولز رویس یا بنتلى بهت میده رو نداره بازم سلیقست…

  17. نت

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    رنگ صندلی زرد رنگ و پشت ماشین زشته

  18. راوی

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (22 ديدگاه)

    نهایت قیمتش باید 500 هزار دلار میشد نه یک میلیون دلار
    ضمنا طول خودرو حتما نزدیک 5300 ملی متر میشه

    کلا هر شرکتی زبان طراحی خودشو داره نمیشه بگی زشته یا زیباست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا