شرکت آستون مارتین از کانسپت مجازی خود پردهبرداری نمود. این کانسپت استثنایی که DP-100 نام گرفته، برای بازی GT6 تدارک دیده شده است. این خودرو به رهبری مدیر طراحی آستون مارتین یعنی آقای Marek Reichman توسعه یافته است.
طراحی این خودرو ابتدا با روشهای مرسوم این رشته یعنی “Blank sheet paper” شروع شده و طراحان شرکت برای خلق این خودروی جذاب شش ماه وقت صرف کردهاند. این خودرو به وضوح تواناییهای آستون مارتین در مبحث طراحی را به نمایش میگذارد.
DP-100 تنها یک خودروی زیبا نیست! این خودرو درجات بالایی از کمال مهندسی را به نمایش میگذارد. موتور ۱۲ سیلندر و توئین توربوی آن دارای قدرت خروجی ۸۰۰ اسب بخاری است که بهترین کارایی را با توجه به ماهیت بازی GT6 ارائه میدهد.
عناصر و روشهای طراحی آستون مارتین در دنیای واقعی مثل مدلسازی سهبعدی و اسکچ های دستی در این مدل نیز به کار گرفته شدهاند.
DP-100 برای تیم ما یک پروژه بسیار جالب و مشتاقانه بوده است.
ویژگیهایی مثل آئرودینامیک فعال، عملکرد این خودرو را در بازی GT6 بهبود میبخشند.
بسیاری از نشانههای کانسپت CC100 Speedster مثل چراغهای تیغهای عقب در این خودرو دیده میشوند. همه این موارد میتوانند در خودروهای آیندهی استون مارتین نیز به کار روند بنابراین اهمیت و ارزش این پروژه نباید دستکم گرفته شود.
خودروهای قبلی آستون مارتین نیز در سری بازیهای GT شرکت داشتهاند که DB7 و ولانت قابل ذکر هستند. خودروی خیرهکننده One-77 نیز در بازی گرن توریزمو بسیار محبوب بوده است.
Kazunori Yamauchi خالق سری بازیهای GT اینگونه احساس خود را بیان میکند:
زمانی که من برای اولین بار با این خودرو در مقر آستون مارتین روبرو شدم، نمیدانستم احساس خود را دربارهی طراحی این خودرو چگونه بیان کنم. من توسط طراحی این مدل تاریخی شگفتزده شدم.
طراحی این خودرو، زیبا و درجه یک است و باید گفت که بسیار عاطفی میباشد. نه فقط این موارد بلکه این آیندهی آستون مارتین بود که روبروی من قرار داشت.
حسین
۱۳ تیر ۱۳۹۳اینم عین پرواز ارزوای است دست یافتنی!!
خاوری مزراتی
۱۴ تیر ۱۳۹۳استراتژی طراحی نسلهای آینده آستون مارتین مشخص شد… از انحنا به منحنی!!!
امید برتر
۱۳ تیر ۱۳۹۳چه قیافه ای!
Ehsan
۱۳ تیر ۱۳۹۳یه چند روزی بود منتظر مطلبتون در مورد این کانسپت بودم !
Ehsan
۱۳ تیر ۱۳۹۳شاهین جان ، اصلا دقت نکردم که این مطلب از تو بود ، ممنون
شاهین
۱۳ تیر ۱۳۹۳مخلصم داداش احسان.ارادت
سامان
۱۳ تیر ۱۳۹۳آقا شاهین عزیز خسته نباشید
ممنون میشم یه پست آموزشی و تعریفی در مورد اصطاحات صنعت اتومبیل سازی تو سایت قرار بدید و اینجور باشه که مثل بعضی پست ها ادامه دار بشه ، مثلاً اصطلاحاتی از قبیل گشتاور : من هر جا در مورد گشتاور خوندم اینقدر پیچیده توضیح دادن که آدم نمیدونه یعنی چی و در بعضی پست ها دیدم در حالی که معناشو نمیدونیم مثلاً دوستان میگن چرا گشتاوره این ماشین اینقدر پایینه در حالی که موتور وی 8 داره ، ممنون میشیم این اصطاحات رو به زبان عامیانه و خیلی ساده توضیح بدید که همه متوجه بشن
یا نمیدونم فشار جی : مثلاً بیاید بگید فشار جی یعنی این و مثلاً تو این ماشین با این بدنه و طراحی این فشار جی عالیه و فشار جی هر چه قدر پایین تر باشه به چه دردی میخوره و از این توضیحات
خواهش میکنم شما و همکارانتون تو سایت با همکاری همدیگه چند تا مقاله آماده کنید و کامل توضیح بدید ، چون خیلی از اتومبیل ها زمانی که عرضه میشن خود کمپانی ها فقط این مشخصات رو در اختیار مردم قرار میدن و خیلی از دوستان معنای این کلمات و اعداد رو نمیدونن
شاهین
۱۳ تیر ۱۳۹۳سلام سامان جان
ممنون از توجهت به نوشته و مطالب سایت.سامان جان مباحث فنی نیازمند تسلط و تخصص بیشتر هستش که دوست عزیز و گرامی ما،آقای طهوری تبحر خاصی در مورد این مطالب دارن.مع الوصف به روی چشم.حتما در این مورد تحقیق میکنم.البته دیگر دوستان هم توی این مسائل خبره هستن.
ارادتمندم دوست عزیز
NASSY
۱۴ تیر ۱۳۹۳درود شــــاهین جان
بودن اطلاعات کامل و جامع در مورد خودرو کمک زیادی میکنه ب سایت و علاقه مندان به خودرو و سایت خودرو , شاهین جان قبول کن که جای این اطلاعات تو این سایت خیلی خیلی خیلی خالیه داداش
از تک تک نویسند ها و مدیران سایت خواهش میکنیم که زودتر این بخش رو راه بندازن.
*(مخلصــــــــــــیم)*
مواردی بوده که کلی جستجو کردم واسه دونستن یه قطعه و کاربردش توو ماشین!!!!(اگه این مطالب تو سایت باشه دیگه نیازی به جستجو و اینا نیست)
اینجوری خیلی بهتره, کاربر جدید اول میره اطلاعات عمومی شو میبره بالا بعد کامنت میذاره!
شاهین
۱۴ تیر ۱۳۹۳حق با شماست ناصر جان.سعی میکنیم که یه مطلب نسبتا کامل در مورد واژه های پر کاربرد مثل همین مواردی که گفتین آماده بشه.البته همونطور که میدونی توی اینترنت زیاد در موردشون گفته شده ولی خب اگه یه جا و توی یه مطلب جمع بشه مفید تر هستش.
ارادت
مک میسل
۱۴ تیر ۱۳۹۳هم خود شاهین جان خارق العادس هم مطلبش!!!اگر پدال خوبی کنه به من بدبخت و2 تا مطلبی که برایش ارسال کردم بذاره ممنون میشم
NASSY
۱۳ تیر ۱۳۹۳درود
با سامان موافقم , واسه کسانی که تازه به این سایت اومدن و علاقه مند شدن بعضی
ازاطلاحات واقعا غیر قابل فهم هست, در ضمن جای اطلاعات کامل و جامع بر مورد
خودرو خیلی خیلی خالیه توو این سایت , امیدوارم با یه برنامه ریزی خوب بخش
معرفی تمامی قطعات خودرو (توربو,اسب بخار,…) راه بندازین تا تازه وارد
ها(یا من) با یه اطلاعات کامل و جامع کامنت بذاریم و تبادل نظر کنیم.
با تشکــــــــــــــــر.
کافر مقدس
۱۳ تیر ۱۳۹۳زنده با استاد یامائوچــــــــی
ای کاش ps3 مو نمیفروختم :(
کافر مقدس
۱۳ تیر ۱۳۹۳کوجاییی pS3 م :( :((
http://up.delkash.net/images/msreog5evx29z6gw2qu6.jpg
سیاوش
۱۳ تیر ۱۳۹۳خیلی دیگه فضایی یه…
علی
۱۳ تیر ۱۳۹۳از ماشین های که قیافه تیز دارند خوشم میاد.
ولی فراری هنوز تو تیزی اول .
مگه رو ps3 میخوره استاد ….مقدس
کیان
۱۳ تیر ۱۳۹۳بعضی از مطالب سایت نیاز به ادیت توسط یک ویراستار دارند مثل این مطلب، بهتره حداقل نویسنده یکبار متن خودشو قبل از ارسال بخونه…
شاهین
۱۴ تیر ۱۳۹۳دوست عزیز میشه ایرادات این مطلب رو بگین تا با کمال میل نسبت به رفع اونا اقدام کنم؟ ممنون میشم اگه این کار رو انجام بدین.با تشکر
مک میسل
۱۴ تیر ۱۳۹۳به نظر من شاهین جان تنها ایراد این مطلب اینه که هیچ ایرادی نداره!!!!!!
ما از بدون ایراد ها هم ایراد میگیریم!!!!!!
(انجمن ایراد گیران تخصصی ایران)
(شوخی بودا)!!!!!!
کیان
۱۴ تیر ۱۳۹۳شاهین عزیز اشکال در پاراگراف آخر بود که خوشبختانه رفع شد.
شاهین
۱۴ تیر ۱۳۹۳خواهش میکنم کیان جان.کم و کاستی ها رو به بزرگی خودتون ببخشید.
ارادتمندم
yasin
۱۴ تیر ۱۳۹۳مرسی شاهین جان خیلی خوب بود.
شاهین
۱۴ تیر ۱۳۹۳خواهش میکنم یاسین جان.
فرزاد
۱۴ تیر ۱۳۹۳خارق العاس مخصوصا از نمای عقب
امید
۱۴ تیر ۱۳۹۳طراحیش خیلی آیرودینامیک بنظر میرسه
yasin
۱۴ تیر ۱۳۹۳راستی شاهین براxbox 360 هم میاد؟
شاهین
۱۴ تیر ۱۳۹۳نه داداش GT انحصاریه PS هستش.