انتشار اولین تصاویر از کوپه اسپرت جدید ایتالیایی ها نشان دهنده آن است که آلفارومئو می خواهد در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ آن را رسما به جهانیان معرفی کند؛ خودرویی که الزاما از مدل های 8C سابق بهتر و جنجالی تر نیست . . .
شاسی این اسپرت دونفره، مونوکوکی و تماما ازجنس فیبرکربن ساخته شده تا وزن خالص 4C بیشتر از ۱۰۰۰ کیلوگرم نباشد. طول و عرض و ارتفاع این کوپه اسپرت به ترتیب معادل ۴۰۰۰ ، ۲۰۰۰ و ۱۱۸۰ میلیمتر اعلام شده و فاصله محوری آن نیز ۲۴۰۰ میلیمتر خواهد بود.
هنوز مشخصات فنی 4C اعلام نشده اما با این حال می دانیم که نسبت قدرت به وزنش باید کمتر از ۴ گیلوگرم به ازای هر اسب بخار باشد؛ یعنی احتمال وجود یک پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو با قدرت تقریبی ۲۳۷ اسب بخار بیش از هر زمان دیگری قوت گرفته است. اگر چنین حدسیاتی درست باشند باید منتظر خودرویی باشیم که صفرتاصد را در کمتر از ۴.۵ ثانیه طی کرده و توانایی رسیدن به سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر برساعتی برای آن مثل آب خوردن است!
برای سال ۲۰۱۴ نیز آلفارومئو مدل رودستر 4C را راهی بازار می کند تا در کنار نسخه های Racing و Stradale با پیشرانه بهینه شده ای که گفته می شود حدود ۲۶۶ اسب بخار قدرت دارد به فروش برسد. همه 4Cها در خط تولید مازراتی در شهر مودنای ایتالیا تولید شده و اولین تحویل های آن نیز از تابستان ۲۰۱۳ است.
قیمت پایه ای این خودرو برای اکثر بازارهای اروپایی حدود ۶۰,۰۰۰ یورو یا معادل تقریبی ۷۸,۰۰۰ دلار بوده که البته در بهترین مدل قیمت آن تاحدود ۶۴,۰۰۰ یورو (معادل ۸۷,۳۰۰ دلار) نیز افزایش می یابد. منتظر بروز رسانی مجدد این صفحه در هفته های آتی باشید.
****************************************************************
بروز رسانی – نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: در ژنو تمام آن حدسیاتی که در مورد پیشرانه 4C گفته شده بود درست از آب درآمد. آلفا فعلا دو رنگ سفید و قرمز با نام های Carrara White و Alfa Red برای سری اول تولیدات این خودرو که تحت نام Launch Edition قرارست به تعداد محدود ۴۰۰ دستگاه در اروپا فروخته شود، درنظر گرفته بعلاوه آنکه از کیت کربنی در اسپویلر و قاب آینه های جانبی نیز بهره گرفته و دیفیوزر آلومینیومی آنرا به رنگ مشکی درآورده است. همچنین رینگ های مدل های Launch Edition در جلو ۱۸ و در عقب ۱۹ اینچی خواهند بود.
طول و عرض و ارتفاع 4C به ترتیب معادل ۳۹۹ و ۲۰۰ و ۱۱۸ سانتیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز به ۲۳۸ سانتیمتر می رسد. پیشرانه توربو بنزینی این خودرو که در یک بلوک آلومینیومی جای گرفته، قادر به تولید ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است که ۸۰% آن از دور بسیار پائین ۱,۷۰۰ در دسترس خواهد بود.
گیربکس 4C همان TCT دوکلاچه ای با قابلیت تعویض از پشت فرمان است که تا پیش از این بر روی مدل های جولیتا و میتو نیز نصب شده بود با این تفاوت که مجددا بهینه سازی شده و از همه مهم تر برای نخستین بار به سیستم ‘Launch Control’ مجهز شده تا در درگ های خیابانی دست کمی از سایر کوپه های اسپرت نداشته باشد. همچنین باید گفت که ۴۰% وزن این کوپه ایتالیایی بر روی محور جلویی آن و مابقی بر روی محور عقبی خودرو توزیع شده تا بدین ترتیب حداکثر شتاب جانبی قابل تحمل آن به ۱.1G و حداکثر شتاب منفی ناشی از ترمزگیری سریع آن نیز به ۱.25G برسد.
تامكت
۲۴ بهمن ۱۳۹۱انگار از طراحیای فراری الهام گرفته ولی خیلی زشته….
کلا الفا فقط ورودی هواش خاصه و ایتالیایی بودنش……!
حسین
۳ اسفند ۱۳۹۱منظورت رنگشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Arash66
۲۴ بهمن ۱۳۹۱بعضی از دوستان فرق طراحی، مدل کامپیوتری رو با مدل و ماکت واقعی نمیدونن!
آلفا یدونه باشه
alireza
۲۴ بهمن ۱۳۹۱آورین به پدال که رتبشو تو کشور از 210 به 158 رسوند!
امیدوارم رتبه پدال زیر 100 بشه
ali
۲۵ بهمن ۱۳۹۱فراری لامبو و مازراتی و حالا هم آفارومئو.این ایتالیایی ها واقعا هنرمند هستن.
hesan
۲۵ بهمن ۱۳۹۱مطمئنا این نیس الفا رومئو طراحیش فرا تر از این حرفاست.
رهام
۲۵ بهمن ۱۳۹۱خییییییییلی خوبه
AMIN
۲۵ بهمن ۱۳۹۱اینجور ماشینا، ماشین هایی هستن که از بیرون مردمو میکشه از داخل صاحب ماشینو…
شایان
۲۷ بهمن ۱۳۹۱ایتالیا=مافیا=پدرخوانده=پیتزا=شطرنج!!!!!!!!!!
حسین007
۲۷ بهمن ۱۳۹۱کجا میفروشن یدونه بخرم؟
زپلشک
۲۸ بهمن ۱۳۹۱پراید بهتره یا این من سر دوراهی قرار گرفتم
ملیسا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲چراغای پشتش بیشتر شبیه فراری وحالت درهاش و شیشه ی جولش هم شبیه نیسان gtr .واقعا چیز محشریه… ارزش داره بخرمش …
علیرضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۲خدایا عاشقشم ، چقدر دوس داشتنیه، آلفارومئو را با این کیفیت و طراحی بالا میسازند برای اونایی که پول فراری را ندارند ولی اصالت و طراحی فراری را می خوان، اونوقت توی ایران همون ماشینا کولر و شیشه بالابر برقی و آینه برقی را از روی ماشین بر میدارند و اسمش میزارن پژو GLI ، سمند SE و …. ،
8 سال پیش رییس ایران خودرو ( دکتر منطقی ) ایران خودرو را با کیا و هیوندا مقایسه میکرد، امروز با خودروسازی چین مقایسه می کنند، فردا با هند و مالزی ، 10 ساله دیگه با خودروسازی افغانستان، 20 ساله بعد دیگه کسی نیست ایران میمونه و فلسطین