فرانکفورت ۲۰۱۳: اوپل علاوه بر معرفی مونزای مفهومی خود، از اعضای سه گانه خانواده Insignia در نمایشگاه امسال رونمایی کرد؛ خودروهایی که شاید نوید آمدن روزهای خوب برای این کمپانی آلمانی باشند . . .
اولین عضو این خانواده، فیس لیفت اینسیگنیای سدان است که همچنان نسل اول خود را تجربه می کند و قرارست بعنوان مدل ۲۰۱۴ راهی بازار شود. خوشبختانه این فیس لیفت با چراغ های جدیدش در جلو و عقب، تغییر جزیی جلوپنجره و همچنین طراحی مجدد سپرها علی الخصوص سپر عقب که حالا ارتفاع بیشتری دارد، چهره اینسیگنیا را جذاب تر از گذشته کرده است.
درون کابین خودرو، هم فرمان تغییر کرده و هم جنس آن مرغوب تر شده! برای دسترسی به سیستم چندرسانه ای، طراحان اوپل بجای سیستم های مشابه iDrive ترجیح داده اند از صفحه لمسی کوچکی استفاده کنند که در کنسول مرکزی و پشت اهرم دنده قرار گرفته است. نمایشگر ۸ اینچی لمسی هم بصورت سفارشی خواهد بود.
اوپل برای اینسیگنیای سدان ۵ پیشرانه مختلف تدارک دیده؛ دو بنزینی، دو دیزلی و یکی هم گازسوز. بسته به نوع پیشرانه، گیربکس آن یا شش سرعته دستی با سیستم استارت/استاپ و یا شش سرعته اتومات است. مشخصات این پیشرانه ها به صورت زیر خواهند بود:
- پیشرانه ۱.۶ لیتری SIDI توربو بنزینی با قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ تا ۲۸۰ نیوتن متر.
- پیشرانه ۲.۰ لیتری SIDI توربو بنزینی با قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر.
- پیشرانه ۲.۰ لیتری CDTI دیزلی با قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر، با مصرف ترکیبی ۳.۷ لیتر.
- پیشرانه ۲.۰ لیتری CDTI توربو دیزلی با قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر.
- پیشرانه ۱.۴ لیتری LPG با قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر، با مصرف ترکیبی ۷.۶ لیتر.
فروش اینسیگنیای ۲۰۱۳ از ماه آینده آغاز شده که در بازار آلمان ۲۴,۳۲۵ یورو (معادل تقریبی ۳۲,۰۰۰ دلار) و در بازار انگلستان نیز تحت برند واکسهال ۱۶,۲۷۹ پوند (معادل تقریبی ۲۵,۸۰۰ دلار) قیمت دارد.
دومین محصول اوپل چیزی نیست به جز نسخه استیشن اینسیگنیا که با نام کانتری تورر شناخته می شود. از آنجایی که مشخصات اولیه اینسیگنیا کانتری تورر بیش از ۲ ماه پیش منتشر شده پس اجازه دهید که در مورد آن بجز اینکه سیستم محرکه ۴×۴ داشته و می تواند گشتاور تولیدی موتور را بر روی هر محور از صفر تا ۱۰۰% محدود کند، چیز دیگری نگوییم.
سومین محصول اوپل دیگر نیازی به معرفی ندارد چون نام OPC روی آن حک شده! یعنی شما با نسخه ارتقا یافته ای سروکار دارید که هم در ظاهر و هم در باطن از محصولات استاندارد اوپل برتری دارد. مهندسین OPC برای فیس لیفت مدل های ۲۰۱۳ از یک پیشرانه ۲.۸ لیتری V6 توربو بنزینی بهره برده اند که با ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۵ نیوتن متر گشتاورش می تواند در عرض ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و در ادامه نیز به حداکثر سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر برساعت برسد.
فرمان جدید با شیفتر (برای گیربکس اتومات)، برنامه ریزی مجدد ESP، صندلی های اسپرت ریکارو و گیربکس شش سرعته دستی از دیگر مشخصه های اینسیگنیای OPC است. همچنین گفته می شود که بدون وجود محدود کننده، حداکثر سرعت این خودرو به مرز ۲۷۰ کیلومتر برساعت هم می رسد.
ASHKAN
۲۳ شهریور ۱۳۹۲Opel Insignia Country Tourer و Opel Insignia خانواده اینسیگنیا اوپل را به ایران وارد کنید چرا این خودروها را وارد ایران نمیکنید
مسعود
۲۳ شهریور ۱۳۹۲همیشه حس خوبی به اوپل دارم..
نمای عقبش شبیه کمری نشده؟
فرامرز
۲۳ شهریور ۱۳۹۲چراغ های پشتش شبیه کمری شده ولی یه جورایی به تویوتا طراحی رو یاد داده!
مسعود
۲۳ شهریور ۱۳۹۲آفرین. این خیلی دلنشین شده نسبت به کمری با اینکه شبیه هم هستن
علی
۲۳ شهریور ۱۳۹۲عاشق اپلم
چون فکر میکنم همیشه کیفیت خیلی بالایی در کنار یه طراحی خوب ارایه میده
نمیدونم دوستان تا حالا توی یه اپل صفر کیلومتر نشستن یا نه اما توی دوران نوجوونی وقتی بوی داخل کابین یه امگا صفر به مشامم خورد واقعا مستم کرد بویی که توی هیچ ماشین دیگه ای تجربه نکردمش. هنوز که هنوزه اون بو توی خاطرم هست
slr722
۲۳ شهریور ۱۳۹۲عقبش مثل کمری و جلوش کمی مثل تینا…
درضمن اوپل درسته نه اپل…
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۳ شهریور ۱۳۹۲درود.
خیلی قشنگه.
مخصوصا مدل استیشنش.
تو مدل استیشن یک مورد جالب هست.
زمانی که درب صندوق باز است.درون کناره های کابین یک جفت چراغ وجود دارد.
حتما چون وقتی که درب صندوق بالاست دیگر چراغ ها خطر عقب از دید راننده ها پنهان است. و ایمنیه کنار جاده کم میشود.
چراغ هایی که داخل کابین گذاشتند شبیه چراغ پیکان های استیشن گذشته است.
ایران و المان
جلال
۲۳ شهریور ۱۳۹۲سلام
کسی میدونه که اپل(opel) الان به طور کامل زیر مجموعه جنرال موتوره؟
یا اینکه فقط در صدی از سهامش مال جنرال موتوره؟
محمدرضا
۲۳ شهریور ۱۳۹۲من دقیق نمی دونم ولی فک کنم 51 درصدش مال جی ام هستش… که میشه مال جنرال موتورز
mahsa-faghat alman
۲۳ شهریور ۱۳۹۲جدی؟ میگم چقد طراحیش بد شده.اصلا دیگه شبیه ماشینای آلمانی نیست
اپل هیچوقت این شکلی نبوده
زنده باد طراحی آلمانی
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۳ شهریور ۱۳۹۲درود.
محسا خانوم اشتباه نکن.
طراحیش برای المانه.
جنرال موتورز با استفاده از شرکت اوپل و طراحی هاش چند نشان را هدف گرفته.
این که از سود شرکت اپل بهره میبره.
محصول خودش رو که بیوک رگال است در امریکا با اسم خودش ولی با یک طراحیه المانی یا اروپایی به فروش میرسانه.
تو استرلیا و انگلیس هم با مارک واکسهال به فروش میرسونه.
شایدم این طرح با دو برند در یک کشور به فروش میرسه که هیچ فرقی نداره.سودشون به یک مرکز واریز میشه.
بعدشم از تکنولوژی اپل استفاده میکنه.
ایران و المان.
slr722
۲۳ شهریور ۱۳۹۲مهسا
امير اتابك
۲۷ شهریور ۱۳۹۲عاشقشم
داخلش فوق العادهست
قبل از فیس لیفتم خیلی تودل برو بود الان که بهترم شده
اگه میتونست بیاد ایران…حیففففففف
کاش جی ام زیر سیبیلی این یکیو رد کنه
vahid
۹ بهمن ۱۳۹۴درود به همه دوستان کسی از قیمت این نمونه ای که توی بیلبوردها زدن خبری نداره ؟ ممنون میشم راهنمایی کنین
مشخصات فنی و قیمت و ساخت کدوم شرکته تو ایران ؟ مونتاژش ؟ !!
سهند رحیمی
۲ تیر ۱۳۹۵273 تومن قیمتش،نمیدونم چرا انقد بالا اگه 270 تومن بود خیلی بهتر بود