در نمایشگاه خودروی ژنو در ماه آینده، اوپل نمونه نهایی و قابل تولید از راکس را معرفی خواهد کرد. خودرویی که یک سال پیش در قامت یک خودروی مفهومی به نمایش درآمده بود.
اوپل در اروپا و واکسهال در انگلستان، با معرفی سری آدام به عنوان یک خودروی کوچک و نئوکلاسیک، قصد دارند موفقیتهای فیات با مدل ۵۰۰ را تکرار کنند. بنابراین از همان الگو استفاده کرده و نسخههای مختلف و جالبی از این ماشین را به بازار خواهند فرستاد.
در مقایسه با سایر اعضای خانواده آدام، راکس عریضتر و بلندتر به نظر میرسد. بخشهایی از شاسی نیز اصلاح شدهاند. دامپرها و هندسه تعلیق عقب و فرمان نیز بهبود را نشان میدهند. چرخهای ۱۷ و یا ۱۸ اینچی آلیاژی، تصویری بزرگتر از این خودروی کوچک را ارائه میکنند.
اما نکته جالب را باید در سقف این خودرو یافت. سقف بازشونده از پارچه سه لایه و بادوامی ساخته شده که روی ریلهایی به عقب تا میشود. با فشردن یک دکمه، باز یا بسته شدن سقف، تنها در ۵ ثانیه انجام میشود. ثابت بودن ستونها، باعث حفظ استحکام خودرو شدهاند. بعلاوه اینکه، این نوع سقف بازشو، جایی را در صندوق اشغال نمیکند.
اوپل-واکسهال و البته صاحب به اعظم آنها یعنی جنرال موتورز، برای این خودروی کوچک و دوست داشتنی، موتورهای جدید اکوتک ۱.۰ لیتری ۳ سیلندر را در نظر گرفته است. این پیشرانه، پاسخ GM به موتورهای خارق العاده اکوبوست فورد است. این موتور با کمک توربوشارژر، قادر است از همین حجم و اندازه کوچک خود، قدرتی برابر ۱۱۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۶۶ نیوتن متر را استخراج کند که ارقامی نزدیک به موتور اکوبوست ۱.۰ لیتری فورد است. یک نسخه ۹۰ اسبی نیز از این موتور قابل ابتیاع خواهد بود. هر دو پیشرانه از یک سیستم انتقال قدرت شش سرعته دستی با بهرهوری بالا سود میبرند. تمرکز روی کاهش اصطکاک و راحتی و دقت در تعویض دندهها بوده که در یک بسته جمعوجور فراهم آمده است.
کافر مقدس
۱ اسفند ۱۳۹۲این نوع خودروها خوراک بازار ایران و مافیا و ست. . ..
مثلا این نمونه
http://www.bama.ir/car/details-3-708395/2013-mini-cooper-s-for-sale
21 هزار دلار بیشتر نیستا!
فرامرز
۱ اسفند ۱۳۹۲با پول این میشه یه سری ۵ یا کلاس ای فول خرید! آدم باید چقدر احمق باشه ۴۳۰ میلیون بده به مینی. این اوپل هم قیمتی در حدود ۱۰ هزار یورو بیشتر نخواهد داشت البته باید دید تو ایران چقدر دلالی میشه. به نظرم بهترین خودروهایی که تو رنج قیمت ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون میشه تو ایران خرید کلاس های معروف بنز و بی ام و هستن (۳ و ۵ و سی و ای) هم به خاطر نایاب نبودن سرویس و قطعات و هم به خاطر قیمت واقعی تر (دو برابر بازار جهانی با ارز آزاد)!
مسی
۲ اسفند ۱۳۹۲.
اگه هر 1 دلار رو 20 هزار تومان هم در نظر بگیریم …
.
21 هزار دلار میشه = 420 میلیون
.
اونوقت اینا چطوری حساب کردن شده 430 میلیون؟؟؟؟
***********************************************
چو بیشه تهی ماند از نره شیر شغالان درآیند آنجا دلیر
چو بیشه ز شیران تهى یافتند سگان فرصت روبهى یافتند
خاوری مزراتی
۷ اسفند ۱۳۹۲ای یار یگانه چند خسبی…………..
Ehsan
۲ اسفند ۱۳۹۲فقط در این مملکت گل و بلبل چنین چیزهایی رو میبینی
از ملت میپرسن اگر بنزین بخواد 1000 تومن بشه چکار میکنید ؟
طرف میگه ، شب قبلش میرم باک ماشینو با بنزین 400 تومنی پر میکنم، انگار قراره همین یک باک 100000 کیلومتر راه بره !
خاوری مزراتی
۷ اسفند ۱۳۹۲در وضعیت بدی گیر افتادیم
زیگما
۱ اسفند ۱۳۹۲اگر بگن ؛” زیگما جان عزیزم اولین انتخابت در این کلاس خودرو چیه؟” منم پاسخ میدم اُپِل راکس.
اینم بگم که اپل داره با قدرت بر میگرده.برنامه ی اپل برای 10 سال آینده رو دیدم و شگفت زده شدم. اپل با سرعت داره پیشرفت میکنه و بازار اروپا رو داره تصرف میکنه.
فرهود
۱ اسفند ۱۳۹۲نمی دونم چرا از جلو یخورده حس پورشه مخصوصا Macan بهم دست می ده. فقط یخورده اون چراغا…! بابا ولش کن!
زیگما
۱ اسفند ۱۳۹۲این خودرو و اپل آدام که قبل از پورشه ماکان معرفی شدند شبیه یکدیگر . لذا اگه بر اساس حرف شما بخواهیم نظر بدیم، در این صورت پورشه از این کپی کرده!!!!!!!!!! که امکان نداره! پس معادله جواب نداره! غ ق ق
Zonda R
۷ اسفند ۱۳۹۲F.A
خوب کار کرده
کلا این کلاس جذابیه
و
یه کوچولو هم خانوما بیشتر دوسش دارن
jaguar
۱ اسفند ۱۳۹۲یاد کورسا افتادم :)
اساسا ساخته های اپل رو دوست دارم
به امید بازگشت دوباره به بازار ایران
امید
۱ اسفند ۱۳۹۲بله ما هنوز اندر خم یک کوچه
mory
۱ اسفند ۱۳۹۲تو کلاس اسمارته
با کمال احترام به اسمارت ولی ن باحالتره
ولی خوب اسمارت واس بنزه دیگه پس اسمارت بهتره
عادل
۲ اسفند ۱۳۹۲یه چیزی بین بیتل و ماکان شده…
ظاهرش به بیتل رفته چراغهای جلوش شبیه ماکان شده…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲ اسفند ۱۳۹۲درود . خیلی دوست دارم ازین ماشین کوچیک ها تو ایرانم بیاد .
Zonda R
۷ اسفند ۱۳۹۲F.A
منم دوست دارم
ولی نه با این قیمت فضایی