اوپل بعد از گذشت ۱۶ سال از عرضهٔ کالیبرا، این بار کوپهٔ جدید خود را با عنوان واکسهال مونزا روانه فرانکفورت خواهد کرد تا در جریانِ اتوشوی این شهر که قرار است از ۱۰ تا ۲۲ دسامبر برگزار شود، به نمایش درآید. خودرویی که انتظار می رود با اندک پتانسیلش برای رقابت با بی ام و سری ۴ و آئودی A5 مانع فروکش کردن بازارِ رو به رشدِ واکسهال باشد.
بر اساس گزارش منتشر شده در مجله آلمانی Autobild، این خودرو با استفاده از موتوری در رنج ۴ سیلندرِ ۲ لیتری تا ۶ سیلندرِ ۳.۶ لیتری (سیستم پیشرانه ای که در مدل ATS کادیلاک نیز استفاده شده)، در حالت موتور عقب و بدون هیچ گونه استفاده از پلتفرمِ اروپایی جنرال موتورز ساخته شده است. همچنین این خودرو مجهز به یک پلاگین هیبریدی است، شبیه به چیزی که در بیوک ریویرا نیز استفاده شده است.
این پلاگین با نام کامل W-PHEV یک پلاگین وایرلس برای خودورهای دوگانه سوز هیبریدی می باشد که دارای باطری هایی قابل شارژ به وسیله اتصال به یک منبع ولتاژ بیرونی است. خودروهای حاوی این پلاگین، علاوه بر یک موتور دیزلی، دارای یک موتور الکتریکی نیز می باشند. استفاده از این فناوری علاوه بر پایین آوردن میزان مصرف سوخت، کمک شایانی نیز به کاهش آلودگی هوا می کند.
از نظر طراحی خارجی، واکسهال مونزا کوپه با دارا بودن بدنه ای از جنس موادی فوق سبک، چراغ هایی باریک، شیشه های بزرگ بر روی میله های از جنس کروم با بالچه هایی که از طرفین به سمت بالا مایل شده اند، کارایی و استیل ورزشی خود را به رخ خواهد کشید.
طراحی داخلی آن نیز با بهره گیری از تم هایی ارتقا یافته برای کابینش و استفاده از دستیار هوشمند سیری در کنار انبوهی از امکانات و پکیج های جانبی از سطح کیفی مناسبی برخوردار خواهد بود.
**************************************************************
بروز رسانی – فرانکفورت ۲۰۱۳: در نمایشگاه امسال، جزییات تازه ای از مفهومی جدید اوپل منتشر شد. این کوپه ۴ نفره حدود ۴.۷ متر طول و ارتفاعی ۱.۳ متری دارد و حجم محفظه بار آن هم به ۵۰۰ لیتر می رسد. مونزا در قسمت فنی همانند هیبریدی های متداول نیست چراکه از یک طرف هم پیشرانه یک لیتری ۳ سیلندر توربو دیزلی دارد اما از طرف دیگر علاوه بر موتور الکتریکی از هوای فشرده (CNG) هم برای افزایش مسافت قابل پیمایش بهره می گیرد.
از ویژگی های جالب توجه مونزا می توان به سقف شیشه ای، درب های گالوینگی، طرح جالب پدال ها و نهایتا داشبورد عجیب و غریبش اشاره کرد که ۱۸ ال ایی دی را درون خود جای داده. ناگفته نماند که اوپل مونزا ابتدا در سال ۱۹۷۷ میلادی در همین نمایشگاه معرفی شده بود که تولیدش با پیشرانه شش سیلندر تا سال ۸۶ میلادی ادامه یافت.
علی
۱۶ تیر ۱۳۹۲اسم اپل که میاد نا خودآگاه یاد کیفیت میوفتم
وقتی توی دوران نوجوونی سوییچ امگا رو توی دستم میگرفتم به چشم یه جواهر بهش نگاه میکردم
عجب ماشینی بود یادش بخیر
خدا کنه بازم پای این ماشین ها به بازار ایران باز شه
slr722
۱۰ شهریور ۱۳۹۲چه عجب یه اسمی از این اومد…
HASSANBMW
۱۹ شهریور ۱۳۹۲بنده از سایت پدال درخواست دارم عکسای بیخودیشو نذاره روی وب!!!
موافقا لایک کنن ببینیم!!!
e.scamp
۱۹ شهریور ۱۳۹۲شما اشتباه میکنی عکسای پدال کاملا با کیعیت اند
◄ذوالفقاری►
۱۹ شهریور ۱۳۹۲عجب پلنگیه
محمد حسین
۱۹ شهریور ۱۳۹۲نظری ندارم ولی فکر کنم اون فرو رفتگیه زیرش برای گلدون باشه
محمد حسین
۱۹ شهریور ۱۳۹۲اون فرو رفتگیه زیر چراغش برای گلدونه ؟؟
slr722
۲۰ شهریور ۱۳۹۲ولی قشنگ طراحی کرده…دمش گرم…
میلدمحتشم
۱۶ تیر ۱۳۹۲زیباست.ولیbmwبهتره
کمیل
۱۶ تیر ۱۳۹۲اپل بیشتر یاد آور ماشینهای خانوادگی و کوچکه ولی این ماشین میتونه فصل تازهای برای اپل باشه. طراحی قشنگی داره و جلو بندیش یکجورایی یاد آور آدمهای خیلی گولاخ که میخوان خونسرد نشون بدن!
مجید نیکزینت مطلق
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳امگا 18 سال پیش فصل جدید اپل بود کو{ک که نه فوقالعاده بزرگ و عالی بود مجهز به سیستمهای که هنوز خیلی از برندها فاقد اون سیستما هستن
البته اون زمان پژو 405 4 میلیون بود و امگا 45 میلیون من یه دونشو دارم که رنگش خاصه
امیدوارم به زودی یه مدل مونزا رو خرید کنم . . واقعا متفاوته
علی
۱۶ تیر ۱۳۹۲کاهش تعرفه درصورت عدم ارتقا کیفیت
پرشین خودرو: خاورمیانه امروز قطعا ناپایدار و خاورمیانه جدید نیز در حال شکلگیری است پس از آنکه در نحوه اخذ تعرفه واردات تغییراتی به وجود آمد، تعرفه واردات خودرو از 90 درصد به 45 درصد کاهش یافت اما این کاهش فرقی به حال واردکنندکان نداشت چرا که همزمان نرخ محاسبه تعرفه بر اساس دلار از 1226 تومان به حدود 2500 تومان افزایش یافت.
به گزارش «پرشین خودرو»، به همراه تصویب آزادسازی قیمت خودرو از سوی دولت مقرر شد که هر ساله پنج درصد از تعرفه واردات خودرو کاهش یابد. اما رئیس جمهور در آخرین مصاحبه تلویزیونی با انتقاد شدید از افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی آنها را به آزاد سازی واردات خودرو تهدید کرد.
این تهدید رئیس جمهور با واکنشی هم از سوی خودروسازان و هم از سوی نمایندگان مواجه شد. احمد نعمت بخش رئیس انجمن خودروسازان با اعلام اینکه خودروسازان با کاهش تعرفه مشکلی ندارند معتقد است همزمان با این موضوع باید تعرفه واردات قطعات خودرو هم کاهش یابد. علاوه بر این قاضیپور عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی هم از مخالفت مجلس با کاهش تعرفه واردات خبر داده است.
اما از سوی دیگر کفیت پایین محصولات داخلی و عدم ایمنی کافی در خودرو های ساخت داخل تبدیل به دغدغه ای شده است که به راحتی نمی توان از آن چشم پوشی کرد و همین دلیل شاید عاملی باشد تا در تعرفه وادات خودرو تغییراتی صورت گیرد.کیفیت پایین خودروهای تولید داخل و از طرفی بالا بودن قیمت آن در مقایسه با خودروی مشابه خارجی فریاد مصرفکنندگان را در آورده به طوری که وضعیت خراب خودروی داخلی نقل مجلس تمام محافل عمومی و تخصصی است و تمامی اقشار جامعه در این خصوص اظهارنظر میکنند.
الیاس طاهری نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با «تابناک» با بیان اینکه یکی از راهکارهای مجلس و دولت برای ارتقاء کیفیت محصولات داخلی کاهش تعرفه خودروهای وارداتی است تا خودروسازان مجبور شوند کیفیت را بالا ببرند. در جلسات کمیسیون صنایع مجلس قرار ما با خودروسازان داخلی آن بود که کیفیت خودروها را افزایش یافته و در کنار آن قیمتها متعادل شود.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صورتی که خودروسازان داخلی کیفیت تولیدات خود را ارتقاء نداده و قیمت ها را کاهش ندهد، تعرفه واردات خودرو را کاهش میدهیم.
وی گفت: در جلساتی که با خودروسازان و متخصصان این حوزه و حتی اعضای کمیسیون بدون حضور خودروسازان داشتهایم به این نتیجه رسیدیم که برای رسیدن خودروها با یورو 4 لازم است که کیفیت خودروهای داخلی بالا برده شود و مصرف کننده از همین خودروها با کیفیت بالا و قیمت پایین استفاده کند. این در حالی است که قیمت خودروها بیش از دو برابر شده و کیفیت آن تغییری نکرده است.
وی خاطر نشان کرد: بخشی از دلایل تصادفات عامل انسانی است اما کیفیت خودرو هم در کاهش تصادفات ، جراحات و مرگ و میر نقش مهمی دارد و باید به مشتریانی که با قیمت بالا خودرو خریداری میکنند ماشینی متناسب با آن قیمت تحویل داشته شود ضمن آنکه خودرو با کیفیت افتخار ملی برای محسوب خواهد شد.
وی با بیان اینکه افزایش تولید خودرو در کنار ارتقاءکیفیت آن برای تقاضای بالای جامعه ما ضروری است، گفت: تسهیلات لازم برای افزایش تولید به خودروسازان ارائه شده و در صورت صلاح دید دولت کمک خواهد کرد که اگر نیاز به نقدینگی داشته باشند، برطرف شود.
اشكان
۱۷ تیر ۱۳۹۲*********راه حل ******** آزاد سازی واردات خودرو است.
امین
۱۷ تیر ۱۳۹۲اگر واردات خودرو ازاد شود بدجوری خودرو های وارداتی کاهش قیمت پیدا میکنن!
علی
۱۶ تیر ۱۳۹۲نعمت بخش مطرح کرد
درخواست آزادسازی قیمت خودرو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه شورای رقابت بهخلاف وعده قبلی برای تجدیدنظر قیمتها هنوز پاسخی به درخواستهای مکرر خودروسازان نداده است، گفت: مسئولان به قیمتگذاری مراجع مختلف در حوزه خودرو پایان داده قیمتها را آزاد کنند.
به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمتبخش با اشاره به وعده شورای رقابت برای تجدید نظر در قیمت خودروهای پرتیراژ شرکتهای خودروساز بعد از پایان سهماهه نخست امسال، اظهار داشت: براساس توافقات انجام شده با شورای رقابت مقرر بود خودروسازان فروش خودروهای پرتیراژ خود را با قیمت توافقی آغاز کنند و پس از تورم سهماهه اول سال در قیمتها تجدید نظر لازم انجام گیرد اما هنوز هیچ خبری از اجرایی شدن این توافق نیست.
وی با بیان اینکه با پایان یافتن سهماهه ابتدای سال دو شرکت خودروساز ایران خودرو و سایپا طی مکاتباتی با شورای رقابت درخواست افزایش قیمت خودروهای پرتیراژ خود را نمودهاند، افزود: بهخلاف وعده شورای رقابت، هنوز این شورا و وزارت صنعت، معدن و تجارت پاسخی به درخواستهای مکرر خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو ندادهاند.
نعمتبخش اضافه کرد: در حال حاضر صنعت خودروسازی کشور شرایط نامناسبی را تجربه میکند و هرروز با مشکلات جدیدتری روبهرو میشود بهنحویکه از مسئولان درخواست میکنیم قیمتگذاری مراجع مختلف در حوزه خودرو را تمام و قیمت خودرو را رقابتی کنند.
به گزارش تسنیم، دبیر انجمن خودروسازان ضمن تأکید بر اینکه دیوار بلند تعرفه برداشته شده و انحصاری در حوزه خودرو وجود ندارد، تصریح کرد: هم اکنون اگر شخصی خواستار ورود اتومبیل 10هزار دلاری به کشور باشد گمرک با توجه به نرخ 2450 تومانی دلار تعرفه گمرکی لحاظ مینماید که این امر نشان از آن دارد که با این تعرفهها قیمتها باید آزاد شود.
اشكان
۱۷ تیر ۱۳۹۲راه حل فقط و فقط بر داشتن تعرفه گمرکی واردات خودرو .
سجاد
۱۶ تیر ۱۳۹۲کلا اوپل ماشین خوش دستیه
سینا غلامی
۱۷ تیر ۱۳۹۲تو این چند سال بنظرم بعد از کیا که طرح های زیبا و متفاوت خروجیه کارشون بوده ، الان دیدم که اُپل چه طره های زیبا و خاصی رو داره روونه بازار می کنه .
امین
۱۹ تیر ۱۳۹۲اُپل ماشیناش از لحاظ کیفیت خیلی خوبن ولی قیمتاشون خیلی بالاس! یدونه آسترای GTC با 239 اسب بخار تو منطقه آزاد ما (ارس) بود به قیمت 32 هزار دلار! حالا این دیگه چقد میشه خدا میدونه :(
VAHID JINPACHI
۱۹ شهریور ۱۳۹۲در هاش مثله یک پرنده ای که بالش رو باز کرده باز میشه….
خیلی جالبه…..
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۹ شهریور ۱۳۹۲درود.
طراحیش با رینگاش من و کشته.
ایران و المان.
jalal
۱۹ شهریور ۱۳۹۲این ماشین رقیب خوبیه برای کیا موتورز زیبا هم هست.
امین
۱۹ شهریور ۱۳۹۲برای نسخه ی تولید انبوه خیلی طراحی پیچیده ای داره
من فکر کردم کانسپت هست !!!!!!!!!
abbas
۱۹ شهریور ۱۳۹۲ی سوال!!!!
این ماشینه چرا تو عکساش(به جز اولی) فاقده اینه بغله؟؟؟!!!
تو کلیپشم نداره!!!
محمدرضا
۲۱ شهریور ۱۳۹۲اوپل کارخونه ی خوبیه . به خصوص که این ماشین _ (که کانسپت هم نیس) _ انصافا پتانسیل طراحی خارجی (exterior) بالایی داره و می تونه از این نظر حتی با بی ام دبلیو هم رقابت کنه… عالیه
عباس
۴ مهر ۱۳۹۲طراحی پشت ماشین عالیه نسبت بهطراحی های دیگش بهتر بوده
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲عجب سگ نجیبیه!!!…
REZA . JUST TOYOTA
۱۰ آبان ۱۳۹۳برای اوپل این خیلی خوبه
حرکت خوبی از اوپل بود