شرکت اوپل امسال در نمایشگاه تکنو کلاسیکا اسن بر اساس شعار «پرچمدار اوپل» خودروهای بزرگ و پرچمدار خود در هشت دهه گذشته از آدمیرال قبل از جنگ جهانی دوم گرفته تا نسل دوم اینسیگنیا ۲۰۱۷ را به نمایش درمیآورد.
دو سال پس از معرفی مدلهای آدمیرال و سوپر ۶ در سال ۱۹۳۷ که هردو مجهز به پیشرانههای شش سیلندر بودند، نسل اول مدل کاپیتان در سال ۱۹۳۹ معرفی شد که یکی از پرفروشترین خودروهای شش سیلندر آلمان محسوب میشود. این مدل در خارج از بازار داخلی آلمان هم محبوب بود بهگونهای که نزدیک به ۶۰ درصد از تولیدات آن صادر شدند. نمونهای که از این خودرو در اسن به نمایش درمیآید، خودروی بسیار مهمی در تاریخ اوپل بشمار میرود چراکه این مدل دو میلیونمین اوپلی است که ساخته شده و از تزئیناتی از طلای ۲۴ عیار سود میبرد.
در اواسط دهه ۶۰ محصولات بالا ردۀ اوپل شامل سه مدل کاپیتان، آدمیرال و دیپلمات میشدند. در طول این دهه، برند آلمانی برای اولین بار شروع به ارائه موتورهای V8 برای مدل پرچمدار دیپلمات نمود. این موتور که از ایالاتمتحده تأمین میشد، ۱۹۰ اسب بخار قدرت داشت و آنرا از طریق یک گیربکس اتوماتیک انتقال میداد. در سال ۱۹۶۵ پیشرانۀ V8 بهعنوان یک آپشن برای مدلهای کاپیتان و آدمیرال ارائه شد اما به ترتیب تنها ۱۱۳ و ۶۲۲ دستگاه از آنها ساخته شد.
چهل سال پس از معرفی اولن نسل آدمیرال، اوپل مدل سناتور را بهعنوان پیشگام و رهبر محصولاتش معرفی کرد. سناتور و نسخه کوپۀ آن که مونزا نام داشت، اولین ساختههای اوپل با تعلیق مستقل عقب بودند و هنوز هم دو نمونه از دیدنیترین خودروهایی محسوب میشوند که این شرکت آلمانی تاکنون ساخته است.
و درنهایت جدیدترین پرچمدار اوپل در این جمع، نسل دوم اینسیگنیا ۲۰۱۷ است. این خودرو که اولین حضور عمومی خود را در نمایشگاه ژنو تجربه کرد، حال در کنار پدران خود و در خانهاش اسن آلمان بار دیگر به نمایش عمومی درمیآید. نسل جدید اینسیگنیا که خودرویی جذاب بوده و در دو نسخه سدان و استیشن ساخته میشود، هماکنون در سراسر اروپا برای فروش عرضه میشود.
Madjid
۱۱ فروردین ۱۳۹۶.
همه ی مدل های اوپل زیبا هستن ، اما از طراحی اوپل ادمیرال 1969 بیشتر از همشون خوشم اومد ، خیلی شیک و با وقاره ،
(ali (CHEVY NOVA
۱۱ فروردین ۱۳۹۶4 ماشین اول لیست زیبا بودن
arash
۱۱ فروردین ۱۳۹۶حیف از اوپل که به پژو -سیتروئن واگذار شد هرچند تواناییهای پژو در تولید خودرو با کیفیت زیاده اما تمایلی به این کار ندارند و بیشتر به سودی که از بازارهای در حال توسعه بدست میاد توجه دارند .فکر نکنم اوپل ماشینی مثل اوپل امگا 1996 یا همین اوپل سناتور تولید کنه جنرال موتورز کجا و پژو کجا.
Madjid
۱۱ فروردین ۱۳۹۶.
GM در سال 1931 کنترل کامل اوپل رو به دست گرفت. (از سال 1929 شروع به خرید سهامش کرد) .
نوید جهرمی
۱۱ فروردین ۱۳۹۶اوپل نقطه اشتراکی میتونست باشه که هم امریکایی دوستا طرفدارش بشن هم آلمانی دوستا. ولی نه امریکایی ها اونو قبول داشتن نه آلمانیا اونو آلمانی میدونستن. حالا هم که سپردنش دست پژو-سیتروئن. باز جای شکرش باقیه که ب سرنوشت پونتیاک دچار نشد. شرکت بی سروصدا و بی ادعاییه و آروم کار خودشو انجام میده.به امید درخشش و توسعه بیشترش.
بعد از رفتن اوپل بیوک خاص تر میشه و امیدوارم بشه همون بیوکی که ازش خاطره داریم.
ali a.j.g
۱۱ فروردین ۱۳۹۶آقای امیر دهقان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو به جنابعالی بخاطر نمایش هشت پرچمدار گذشته و حال اوپل در تکنو کلاسیکا تشکر می کنم
Terminator
۲۲ خرداد ۱۳۹۶اپل (ادمیرال) و (دیپلمات) قدیمیاش عین ماشین های آمریکایی میمونه اصلا بهش نمی یاد آلمانی باشه