ایران خودرو در شرایطی قرار است سال آینده مدلی جدید از سمند را رونمایی و عرضه کند که ظاهرا این محصول تفاوت زیادی با سمندهای فعلی داشته و از اساس، متفاوت است.
این سمند جدید که «NX7» نام دارد، از موتور EF7 بهره می برد و ایران خودرو قرار است این محصول را، هم به صورت پایه گازسوز و هم بنزین سوز تولید و عرضه کند. هرچند حجم موتور NX7، کمتر از سمندهای فعلی بوده و ۱۷۰۰ سی سی است، اما ظاهرا توان اسب بخار آن تفاوتی با آنها ندارد.ایران خودرو حتی قرار است در آینده موتور توربوشارژ EF7 را نیز روی NX7 نصب کند که در این صورت قدرت موتور آن به ۱۵۰ اسب بخار خواهد رسید.
این موضوع البته در شرایطی است که به گفته ایران خودرویی ها، مصرف سوخت موتورهای EF7 در مقایسه با موتورهای TU5، کمی بیشتر بوده و به بالای شش لیتر در سیکل اتوبان می رسد.نکته بسیار مهم در مورد سمند NX7، قیمت این خودرو است، به نحوی که بنا بر شنیده ها ایران خودرویی ها قصد دارند NX7 را با قیمتی حدود ۲۱ میلیون تومان روانه بازار کنند.البته این قیمت هنوز نهایی نشده و ممکن است در زمان عرضه NX7، تغییر کرده و بالا و پایین شود.این در شرایطی است که به گفته معاون کیفیت ایران خودرو، NX7 به کلی با سمندهای فعلی متفاوت است و تریم های داخلی و خارجی آن کاملا با سمندهای حاضر این شرکت فرق می کند.سمند جدید طی شش ماه آینده رونمایی می شود و احتمالا نیمه دوم سال ۹۰ روانه بازار خواهد شد.هم اکنون، سمند به عنوان اولین محصول ملی صنعت خودرو ایران، در سه مدل LX، سورن و سریر به تولید می رسد.
شما فکر میکنید این محصول واقعا چیز متفاوتی خواهد بود؟ یا تنها یک سمند دیگر با چراغها و جلوپنجره متفاوت است؟ در حالیکه پلاتفرم این خودرو هم همان پلاتفرم قدیمی ۴۰۵ می باشد و از نظر فنی نیز قرار نیست چیزی به آن افزوده شود. آیا شما ۲۱ میلیون بابت آن می دهید؟
توجه: عکسها تزئینی و از سایت phalls دریافت شده و طراح آنMoHaMaD Z می باشد.
آپدیت: سمند NX7 با نام تجاری دنا تا پایان سال ۱۳۹۰ به بازار عرضه خواهد شد. اطلاعات بیشتر از خودروی دنا
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
david
۱ خرداد ۱۳۹۳عزیزان نیمه دوم 90 فرا نرسیده دعوا نکنید الان 93/3/1 شاید ان سال بیاید شاید…این عراقیهای صابقا دشمن الان برادر دارن از پرایدهای 22 ملیونی ما عزیزان با 5 تومان نا قابل و سمند 30 ملیونی 7 ملیون حالشو میبرن ما هم همچنان منتظریم ایشالا میاد بازار همچنان منتظر خبرهای خوش باشین………….
david
۱ خرداد ۱۳۹۳دورنمای صنعت خودرو ایران از خیال تا واقعیت
صنعت خودروی هر کشوری، به دلیل ارزش و جایگاه ویژهی آن در شبکه تولید صنعت و خدمات پس از فروش، یکی از شاخصهای توسعهیافتگی تلقی میشود. در ایران، صنعت خودروسازی که به حق صنعتی کلیدی به شمار میآید، تاثیری مهم در روند رشد و شکوفایی بخشها و دیگر صنایع کشور دارد. تنوع مواد و دادههای مورد استفاده در این صنعت و همچنین ارتباطات پیشین و پسین صنایع قطعهساز و مونتاژکار و عملیات بسیار گسترده آنها در سطح کشور، این صنعت را به صنعتی بسیار مهم تبدیل کرده است. صنعت خودرو از آن جهت حائز اهمیت ویژه و استراتژیک قلمداد می شود که علاوه بر موارد مذکور، در تحقق اهداف نرخ رشد بخش صنعت بالاترین میزان اشتغال زایی را در بین مجموع حوزه های صنعتی کشور دارا است.
خودروسازی بعد از صنعت نفت دومین صنعت بزرگ اشتغازای کشور محسوب می شود که 600000 نفر به صورت مستقیم در آن کار می کنند و بخش عمده ای از این اشتغال در حاشیه پایتخت است. اگرچه در دید کوتاه مدت افزودن تعداد نیروی کار در صنایع دولتی نظیر خودرو موجب رفع مشکل بیکاری میشود اما در واقع در افق بلند مدت هزینه اشتغال ایجاد شده توسط این صنعت، در بسیاری از موارد توسط مردم و در قالب افزایش بهای تمام شده پرداخت میشود. به رغم افزایش قیمت مواد اولیه، بخش قابل توجهی از بهای تمام شده خودروسازان شامل حقوق و دستمزد و هزینه های مالی است. یکی از مهمترین عوامل در معضلات اخیرخودروسازان، سرمایه گذاری در طرحهای توسعه ای غیر اقتصادی و بعضاً دستوری در استانهای مختلف بوده است در حالیکه صنعت خودروسازی در جهان ازسه دهه پیش تجمیع و مدیریت جامع زنجیره ارزش را در دستور دارد.
پیش از آغاز نوسانات ارزی و تحریمهای دشمنان، خودروسازان درآمدهای سرشار خود را که همراه با شکسته شدن رکود تولید خودرو در کشوربود به جای هدایت در جهت اصلاح ساختار مالی و سرمایه گذاری در زنجیره ارزش تولید صرف خرید سهام خود نمودند به نحوی که در حال حاضر به طور مستقیم و غیر مستقیم ایران خودرو مالک بیش از 22 درصد و سایپا مالک بیش از 43 درصد از سهام خود ، و سایپا مالک بیش از 13 درصد از سهام ایران خودرو می باشد که بخشی از مالکیتها به واسطه تعاونی کارکنان و تحمیل اقساط به پرسنل این شرکتها است. در بازه زمانی که سایپا در حدود 30 درصد از سهام خود را بالغ بر 3/1 میلیارد دلار از گروه بهمن و تامین اجتماعی خریداری کرد، 33 درصد از سهام مزدا موتورز ژاپن کمتر از 900 میلیون دلار فروخته شد و 100 درصد سهام ولوو به قیمت 8/1 میلیارد دلار توسط خودروسازی جیلی چین خریداری شد. در همین زمان فرصتهای متعدد دیگری نیز در خرید سهام مدیریتی خودروسازان مطرح دنیا پدید آمد که نبود نگاه استراتژیک و فرامرزی در صنعت خودروسازی کشور موجب فرصت سوزی گردید.
اهمیت خودروسازی در کشورهای صنعتی به حدی است که ایالات متحده که خود را مدعی اقتصاد باز و بازار آزاد می داند پس از بحران مالی 2008 و گسترش بحران به خودروسازان خصوصی این کشور، دولت ایالات متحده وارد عمل شد و با تزریق نقدینگی و خرید سهام آنها این شرکتها را بر خلاف مدعای اقتصاد لیبرالی خود ملی کرد. این در حالی است که با وجود مصوبه کارگـروه حمایت از تولید به صنعت خودرو به مبلغ دو هزار میلیارد تومان شورای رقابت با آن مخالفت کرد و با ورود شورای رقابت نه تنها منافع مصرف کنندگان حفظ نشد بلکه فرایند وقت گیر قیمت گذاری شورا ماهها موجب سردگمی بازار و سوداگری دلالان شد.
به دلیل تحریم صنعت خودروسازی و مشکلات تامین قطعات، خودروسازان و قطعه سازان به ناچار برای جایگزینی شرکت های معتبر خارجی به سمت شرکت های خودروسازی چینی و همکاری با آن ها رفتند و ایران تبدیل به چهارمین بازار بزرگ صادراتی خودروهای چینی گردید. با توجه به افزایش نرخ ارز هزینه مونتاژ خودروهای چینی در ایران بالا رفته و خودروسازان سعی میکنند خودرویی را انتخاب کنند که با توجه به کشش بازار، جایگاه مناسبی در بین مصرفکنندگان پیدا کند. همین وضعیت در قطعه سازی موجب واردات قطعات بی کیفیت توسط خودروسازان و قطعه سازان گردیده است. اگرچه ممنوعیت و محدودیت واردات، آسانترین کاری است در جهت حمایت از صنعت خودرو می توان انجام داد لیکن این مساله موجب گردیده مدیران صنعت خودرو انگیزه و تلاشی برای رقابت نداشته باشند؛ لذا در بازار انحصاری ایران، میتوانند خودرویی با هر قیمت و کیفیتی تولید کنند و مردم مجبور به استفاده هستند.
مقام عظما….. لازم است صنعت را نهادینه نمایند.
در چنین شرایطی
با نگاهی تاریخی به مجموعه اقدامات صورت گرفته در صنعت خودرو می توان وجود این پدیده خطرناک را ابتدا در انحصاری بودن بازار خودرو و سپس در عزل و نصب های دولتی جستجو کرد به نحوی که حتی پس از واگذاری سهام به بخش خصوصی دولت با مصوبه شورای رقابت اجازه حضور بخش خصوصی در هیات مدیره خودروسازان را نداده و سایه مدیریت دولتی و سیاست زده بر سر خودروسازان است. تحقق سیاست های اصل 44 قانون اساسی در صنعت خودرو می تواند بسیاری از معادلات به ویژه در حوزه تامین و مدیریت مالی را تغییر دهد و با الگوبرداری از شیوه های نوین و روزامد خودروسازان دنیا و انطباق و بومی سازی آن ها و سرمایه گذاری در صنعت خودرو کشور، شرایط متفاوتی را بر فضای موجود حاکم کرد.
در شرایط فعلی دو خودروساز بزرگ کشور شرایط سخت و شکننده ای را تجربه می کنند و در فضایی ملتهبی متاثر از وجود بحران های مالی خطرناک، در انتظار حمایت های دولتی بسر می برند. از سوی دیگر کاهش تولید و افزایش تقاضای موجود در بازار بستر مناسبی را برای رشد شتابان قیمت ها به وجود آورده است. هرچند خودروسازان دائماً در تلاش هستند تا موافقت دستگاه های ذی ربط را برای افزایش قیمت ها جلب کرده و بخشی از نیازهای مالی خود را برطرف کنند، اما تردیدی نیست که پس از گذشت مدت زمان کوتاهی دوباره بحران های تازه ای در این صنعت ظاهر خواهد شد. با این حال به نظر می رسد خودروسازان اگرچه در برنامه های بلند مدت خود اهدافی مانند تنوع محصول، توسعه بازار و یا صادرات را به عنوان محورهای اصلی قرار داده اند، اما نگاهی کلی به این برنامه ها نشان می دهد که مدیریت مالی در این طرح های بلند مدت کمتر مورد توجه قرار گرفته و حال آنکه بیشترین نقش را در تحقق آنها دارد.
هدایت صحیح سرمایه های موجود، تامین مالی به شیوه های جدید و مدیریت دارایی های غیر مولد صنعت خودرو از مهمترین محورهایی است که باید قبل از شروع هر برنامه ای در دستور کار مدیران صنعت خودرو قرار گیرد. طبیعی است که تحقق چنین هدفی نیازمند استفاده از توان و تجربه مدیران کارآمد و آگاه در راس امور مالی به منظور راهبری صنعت خودرو خواهد بود. در غیر این صورت هر چه دولت سایه خود را بر سر این صنعت بگستراند، اما باز هم دور باطل گذشته تکرار و تحقق اهداف کلان این صنعت و رقابت پذیری در سطح جهانی دست نیافتنی خواهد بود. در این میان بازار سرمایه بوسیله ابزارهای نوین مالی مبتنی بر مشارکت ذینفعان می تواند راهگشای کلاف سردرگم اوضاع مالی خودروسازان باشد.
asadi
۶ شهریور ۱۳۹۳هر کی خوند یه خلاصه بنویسه!
Shayan
۲۵ شهریور ۱۴۰۱😂
reza
۱۶ مرداد ۱۳۹۳خیلی خوشکله
علیرضا
۲۶ مهر ۱۳۹۳الان هنوز سال90 نشده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
93.7.26
دانشجوی سال سوم مهندسی خودرو
۴ آبان ۱۳۹۳ینی نمیدونم چ فکری کردن ک ماشین به این خشکلی رو ول کردن ک چسبیدن ب رانا و دنا.نمیدونم کدوم جوون خوش سلیقه ی ک بره دنا بخره واااای. وای ان ایکس معجزست
رضا
۷ اسفند ۱۳۹۳خداییش طرح خوبیه
ولی انصاف رو هم رعایت کنیم
دنا هم ماشین خوش رخیه
از پراید که بهتره
amir
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴الان 94.2.24 هنوز که تولید نشده تا 20 سال اینده شاید تولید بشه دوستان زیاد عجله نکنید عجله کار شیطونه هااا با همون خودروها 50 سال پیش بسازید دیگه دارن سود میکنن خداتومنی
مهدی
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام دوستان این مطلب صحت نداره چون الان 28 اردیبهشت 94 هست و خبری نیست در صورتی که مطلب مال سال 89 هست بعد از 5 سال!!!!!!!!! اخرای اسفند 93 دنا اومد تو جاده که طرحش مال سال 90 هست
پوریا
۳۰ تیر ۱۳۹۴اگه به بازار بیاد حتما می خرم
اصغر
۱۷ شهریور ۱۳۹۴تا بازار ازاد نشه منظور برداشتن گمرکی و عوارضه و شرکتها خصوصی کامل نشن همین اش و همین کاسه منظورم تو کل صنایع
البته با سیاست خارجی که ما داریم و روابطمون با کل دنیا برقراره واقعیت اینه که نمیتونن این کارو بکنن چون میترسن شرکتهای خارجی دشمن با پایین دادن قیمت ها اقتصاد ما رو بر شکست کنن و این یعنی پایه مملکت خرابه و همچوقت به جایی نمیرسیم
حامد
۲۴ مهر ۱۳۹۴دوستان سال نود شده این مطلب در باره ی دناست که سال هشتاد و نه تو این سایت قرار گرفته اگه اخر مطلب رو بخونید متوجه میشید که نوشته این وحصول با نام تجاری دنا عرضه خواهد شد
رضا
۸ آذر ۱۳۹۴این که کپی هیوندای سوناتا هستش .البته از جلو .
از عثب هم شبیه یه مدل از استون مارتینه .
محمد
۱۵ خرداد ۱۳۹۵بنظرم طراحی نمای سمندnx7 از سمند معمولی خیلی بهتره و پشت سمند nx7 خیلی جالبتر،زیباتر و کم هزینه تر از طرح دنا هم هستش بیشتر به دل میشینه،چه خوب میشد ایران خودرویها مفهوم زیباییو درک میکردند.
نامد
۲۳ آذر ۱۳۹۵سمند 32م
206 36م
پارس 37م
دنا 42م
پرهام
۲۷ بهمن ۱۳۹۶هنوز سال ۹۰ نشده!!!!!!!!!!!!!
ساسان
۸ اسفند ۱۳۹۶سال 90 تو رو خدا بیا !!!
=)))
رسول
۱۹ مرداد ۱۳۹۷الان سال ۹۷هست،احتمالا، قراره زمان به عقب برگرده تا برسیم ب سال ۹۰!
مهدی
۵ بهمن ۱۳۹۷دوستان این عکس ها یه پیش نمایش رایانه ای بوده. این خودرو دنا بوده و خیلی وقته که الان تو بازار هستش. به احتمال 99.9999 درصد این فیس لیفت هیچ وقت ساخته نشه. nx7 اسم پروژه ای بود که طی اون دنا به بازار عرضه شد.