اینفینیتی

بررسی اینفینیتی QX80 مدل ۲۰۱۴

اگر تاکنون نام شاسی‌بلند اینفینیتی با عنوان QX80 به گوشتان نخورده، اصلاً نگران نباشید؛ زیرا این خودروساز ژاپنی تقریباً نام تمام خودروهای سری سال قبل را تغییر داده و QX80 در واقع، همان مدل QX56 سال قبل است. خودروی مورد بررسی، مدل ۲۰۱۴ از اینفینینی QX80 با سیستم AWD است که همراه با یک سری از تکنولوژی‌های اضافی، ارزیابی شده است.

Infiniti QX80 2014
Infiniti QX80 2014
به جز تغییر نام به QX80، مدل ۲۰۱۴ یک تغییر دیگر نیز داشته است و آن، اضافه شدن سیستم جدید پشتیبانی مداخله برخورد (‌BCI) به بسته تکنولوژی مورد استفاده در خودروی تست است. QX80 شاسی‌بلند را در سه کلمه می‌توان تعریف کرد: بزرگ، لوکس و قدرتمند. البته در کلاسی که رقبایی چون کادیلاک اسکالاد، لینکولن نویگیتور، لکسس LX 570، مرسدس‌بنز کلاس GL، آئودی Q7، فولکس‌واگن تورگ و رنج روور قرار دارند، رقابت تا حدودی سخت است.
Infiniti QX80 2014
Infiniti QX80 2014
«بزرگ» اولین کلمه‌ای است که با ورود به داخل کابین اینفینیتی QX80 به ذهن می‌آید. فضای داخل کابین و ارتفاع سقف به گونه‌ای است که حتی اشخاص قد بلند نیز در آن احساس راحتی می‌کنند. در واقع، QX80 یک شاسی‌بلند ایده‌آل برای اشخاص با قد بالای ۲ متر است که می‌خواهند فضای مناسب برای پاها و سر خود داشته باشند؛ یک خودروی رؤیایی برای بازیکنان بسکتبال. درون کابین، همچنان که فضای زیادی وجود دارد، محیطی بسیار لوکس نیز هست.
Infiniti QX80 Interior
Infiniti QX80 Interior
اینفینیتی QX80 با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک قیمتی برابر با ۶۴ هزار و ۴۵۰ دلار دارد. این خودرو از موتور قدرتمند ۵/۶ لیتری V8 با ۳۲ سوپاپ و انژکتور سوخت مستقیم استفاده می‌کند. این موتور برای QX80 قدرتی برابر ۴۰۰ اسب‌بخار ایجاد می‌کند و گشتاور خروجی آن نیز ۵۴۲/۳ نیوتن‌متر است. این خودروی شاسی‌بلند بزرگ برای حرکت سریع در جاده به ذره ذره این پیشرانه نیاز خواهد داشت.
یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد QX80 سیستم گیربکس ۷ دنده اتوماتیک با شیفت انطباق‌پذیر با سبک رانندگی است که یک تغییر به حالت دستی نیز دارد. این خودروی بزرگ خانوادگی، تنها یک خودروی بزرگ و لوکس نیست، بلکه رانندگی هیجان‌انگیزی نیز دارد؛ چیزی در هر شاسی‌بلند بزرگی نمی‌توان یافت. با توجه قدرت تولیدی موتور، امکان سرعت و تفریح در جاده‌های کوهستانی فراهم است و استفاده از حالت گیربکس دستی نیز بر لذت رانندگی می‌افزاید.
QX80 به نسبت وزن ۲۵۴۰ کیلوگرمی خود، شتاب بسیار خوبی دارد و با استفاده از سه ردیف صندلی، می‌تواند ۷ تا ۸ نفر سرنشین را در خود داشته باشد. در خودروی مورد بررسی، پنج حالت برای سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک درنظر گرفته شده است؛ حالت‌های اتوماتیک، دیفرانسیل چهارچرخ زیاد، دیفرانسیل چهارچرخ کم، قفل ضعیف، یدک‌کشی و پوشش برف. بسیاری از صاحبان این خودرو، شاسی‌بلند خود را به خارج از جاده نخواهند برد، با این حال، QX80 یک خودروی ایده‌آل برای شرایط بد آب‌وهوایی و جاده‌ای است.
درون کابین، همه چیز برای آسایش و راحتی راننده و سرنشینان تدارک دیده شده است. استفاده‌ی زیادی از چرم شده و چرخ فرمان به همراه صندلی‌های چرمی با خنک‌کننده و گرم‌کننده، وضعیت راحتی فراهم کرده‌اند. صندلی راننده در ۱۰ جهت و صندلی سرنشینان دیگر در ۸ جهت قابل تنظیم هستند. همچنین صندلی‌های ردیف سوم می‌توانند کاملاً جمع شده و فضای لازم برای بارهای اضافی را در عقب به‌وجود آورند.
آپشن‌ها
خودروی QX80 تست شده از چهار پکیج اضافی استفاده می‌کرد که قیمت آن را به ۷۹۰۹۵ دلار رساند؛ از جمله این پکیج‌ها می‌توان به پکیج دولوکس تورینگ ۴۵۶۰ دلاری اشاره کرد که امکاناتی مانند سیستم صوتی فراگیر با ۱۵ اسپیکر، سیستم کنترل هیدرولیکی بدنه، سیستم کنترل دمایی صندلی‌هایی جلو و تمیزکننده چراغ‌ها به خودرو اضافه می‌کرد. پکیج تئاتر به ارزش ۳۱۰۰ دلار از دیگر آپشن‌های مورد استفاده در خودروی تست بود که شامل دو مونیتور ۷ اینچی، دو جفت هدفون بی‌سیم، کنترل بی‌سیم، خروجی برق ۱۲۰ ولت، گرم‌کن صندلی عقب و کنترل از راه دور صندلی‌های ردیف سوم برای دسترسی بهتر است. پکیج‌های تکنولوژی و چرخ و تایر، دیگر آپشن‌های مورد استفاده در خودروی مورد بررسی بودند. در پکیج تکنولوژی، سیستم‌هایی مانند دستیار هوشمند ترمز، کنترل هوشمند فاصله، هشدار عبور از خط و جلوگیری از گذشتن از آن و هشدار نقطه کور راننده در اختیار قرار می‌گیرد. با استفاده از سیستم کنترل هیدرولیک حرکت بدنه، QX80 مورد بررسی، با حالتی فوق‌العاده از مسیر بزرگراه عبور می‌کرد. این سیستم باعث می‌شود که کنترل خودرو در پیچ‌ها نسبت به سایر شاسی‌بلندهای سنگین، بسیار راحت‌تر شود. اینفینیتی QX80 مدل ۲۰۱۴ با داشتن پیشرانه قوی، فضای گسترده در کابین و کنترل مناسب برای یک شاسی‌بلند بزرگ، می‌تواند یک خودروی هیجان‌انگیز باشد. البته استفاده از آپشن‌ها، قیمت آن را تا حدودی بالا می‌برند، ولی درعین‌حال، می‌توانند ارزش خود را داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (94 ديدگاه)

    خودروی رویایی افراد 2 متری ! خودروی رویایی من :(

    1. HASSANBMW

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (396 ديدگاه)

      طراحی افتضاح!!!
      از اینف بعید بود اصلا اصالت ژاپنی توش نیست!!!

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود .

        حسن کجاییییییییییی تو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. زیگما

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    من به این ماشین و به نیسان حق میدم که این ماشینش در عمل فروش افتضاحی داشته باشه.
    چرا?
    چون این ماشین بر اساس پاتروله و پاترول هیچ وقت در بازار هایی مثل آمریکا و کانادا و اروپا حضوری نداشته و عملا نیسان تجربه ای در این زمینه نداشته. ولی با توجه به سرمایه ای که نیسان روی این ماشین گذاشته اطمینان دارم که در طول زمان به مرور موفق میشه که خودش رو در بازار جا بندازه
    در ضمن نویسنده عزیز اون فولکس در کلاس اس یو وی فول سایز لوکس قرار نمی گیره.
    الان اصل بازار دست کابیلا اسکالا و بنز جیک ال هست.رقابت این دو خودرو خیلی سنگینه

    1. زیگما

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      وای چقدر غلط داشتم
      منظورم کادیلاک اسکالاد و بنز جی ال کلاس بود.

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. sina

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (101 ديدگاه)

      مطمئنی هیچ وقت خودرو های بر پایه پاترول در آمریکا حضور نداشته؟ زیگما؟
      اصلا مدل های ranger و rancher چی هستن پس؟؟ اصن یکی از این 2 مدل سالهای زیادی رو به عنوان خودروی پلیس فدرال انتخاب کرده بودند!
      هم از شرکت نیسان بودند هم مشابه های آمریکایی خوشون.

      1. زیگما

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (3058 ديدگاه)

        این ماشینی که گفتی نمی دونم چیه ولی اون اس یو وی فول سایزی که نیسان در امریکا میفروشه به نام آرمادا بر اساس پیکاپ سنگینشه که خیلی باید خوش بین باشی که بتونی به پاترول ربطش بدی…..

  3. خاوری مزراتی

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1100 ديدگاه)

    من اینفنایتی را دوسسسسسسسسسسسسسسسسسسسست دارم
    مخصوص این مدل خوشششگلشو…

  4. mehdi

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    زیبا و بااصالت از سازنده ی اصیل

  5. meysam

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    طراحی داخلش خیلی خوبه ولی با بیرونش زیاد نمیتونم ارتباط بر قرار کنم.

  6. SAEED

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (197 ديدگاه)

    سلام.
    بنظرم خیلی ناز و با ابهت!!

  7. kia

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    از اینفینیتی انتظار بیشتری میرفت.. بنظرم میتونستن بهتر طراحی کنن با توجه به طراحی خیلی قشنگfx35

  8. محمدرضا

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    یکی از اینا تو تبریز پلاک ارس هست
    خیلیییی خوشگله و صدا موتورش هم خوبه
    طراحی داخلیش هم بیسته

  9. محمدرضا

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    یکی از این اینفینیتی ها ی ارس پلاک تو تبریز هست انصافا

    اگه از نزدیک بـبینید واقـعاً می پسندید
    مخصوصا طراحی داخلیش از هم قیمتاش به نظر من خیلی بهتره هم چنین
    خودشم واسه قد من خیلی عالیه ایشالا دلار میاد پایین تا منم کنکورمو بدم :))

  10. رضا

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    اینفینیتی لایک
    لندکروزر انلایک

  11. mory

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (417 ديدگاه)

    سلام
    عید همگی مبارک
    اصلا قشنگ نیس ولی با این حال عاشقشم

  12. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    من هم خیلی اینفینیتی رو دوست دارم . ولی حرف زیگمارو قبول دارم .

    فولکس اصلا ماشین لوکس با برند فولکس نداره .

    اگر از نظر اتاق هم هم اندازه باشند ، ولی در امکانات و تجهیزات مساوی

    نیستند .

    ولی ازین کار نیسان خیلی خوشم میاد که برند اینفینیتی رو از نیسان دور

    نگه داشته . در طراحی .

    ولی لکسس نه .

    1. مرتضی

      ۳ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (846 ديدگاه)

      فولکس یه مدل لوکس 12 سیلندر داره کدش یادم نیست برای مثال دکمه یا پنلی هست که به شما میگه ماشین روشنه برای اینکه دوباره استارت نزنین!! یعنی سکوت!!! اصولا باید لوکس باشه با آرم فولکس هم هست
      در مورد اینفینیتی باز مثل همیشه و بر اصول همیشگی ماشین های ژاپنی و کلا آسیایی داشبورد بسیار زشت و بی کلاسی داره!!

  13. mohsen610

    ۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    باسلام دوستان قیمتش ببینید65000دلار با400اسپ مثل ماهستند چهار سال دنا150معرفی مینیم بعدش صفر میاد وسط میشه105 ظاهرش زیاد بروز نیست ولی بدم نیست شتاب وقدرتش عالی……

    1. Zonda R

      ۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      F.
      کرگدن اینفینیتی
      قلدره
      فقط نیاز به کمی زمان داره

  14. Un4given

    ۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (234 ديدگاه)

    بنظر من هیولای خوبی باید باشه. کلا برند اینفینیتی تجربه کار SUV رو داره و یکم بد کار کردن تو این کلاس باید سخت باشه براش !
    فقط من از هدلایتهای جلوش خوشم نیومد ولی در کل قبولش دارم .

  15. محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان

    ۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1674 ديدگاه)

    سلام سال نو مبارگ
    طراحیش یک جوریه ، من LX570 رو بیشتر از این قبول دارم ، کلا بنظر من لکسوس از اینفینیتی بهتر کار میکنه . ولی نمی دونم چرا تو این کلاس هنوز هم که هنوزه لندکروز رو بیشتر از همشون قبول دارم

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      چون تعصب داری .

      :)

      :)

  16. یاروو

    ۱ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    به نظر میرسه که طراح سانگ یانگ رفته واسه اینفینیتی طراحی کرده

    1. FUNNY

      ۲ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      یاروو کجای کاری اونوقت که اینفینیتی بود سانگ یانگ شیر مصنوعی میخورد

  17. احسان

    ۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (256 ديدگاه)

    در پاسخ به یکی از دوستان عزیز
    این مدل اینفینیتی در واقع همون نیسان آرمادا است با چاشنی لوکس اینفینیتی
    و البته هیولایی هست برا خودش
    خیلی با عظمته باید از نزدیک ببینین
    کلا تو این کلاس سنگین وزن ها رقابت خیلی
    جذابه
    Qx .LX.Q7.اسکالاد.نویگیتور و بالاخره GL

  18. نیما

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لکسوس lx570 سوپرشارژ هم خیلی زیباتره هم سرعت و شتابش خ وبتره وهم با امکاناتتره موافقید؟

  19. بابک

    ۲ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت QX80 تو ایران چقدره؟ مدل ۲۰۱۴ منظورمه.
    قیمت QX70 هم میخوام
    قیمت کادیلاک اسکالید هم میخوام

    من QX80 رو خیلی میپسندم داخلش به نظر از لکسوس ۵۷۰ شیک تره. البته یکم سلیقه ایه این موضوع. کاراییشم با مشخصاتی که داره به نظر خیلی خوبه. ظاهر خارجیش هم که حس امنیت و وی آی پی رو کاملا منتقل میکنه.
    کلا از بین شاسی بلندای فول سایز اینفینیتی QX80 و کادیلاک اسکالید رو خیلی دوست میدارم D-: . فقط یه موضوع در مورد کادیلاک هست که اصلا خوشم نمیاد اونم جای دندشه وگر نه داخلش خیلی لوکسه مخصوصا با چرم تیره.

    نمیدونم اینا ایران میاد مدل ۲۰۱۵ یا نه و چطور میشه خرید؟ لطفا در این مورد راهنمایی کنید (قیمتشونم بگید لطفا)

    راستی ظاهر رنج رور رو اصلا نمیپسندم با وجود اینکه میگن خیلی عالیه اما به نظر من شاسی بلندای دیگه حداقل در طراحی بیرونی و داخلی از رنج رور بهتر کار کردن. همین مورد باعث میشه از لیستم خط بخوره.

  20. 4MATIC

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1050 ديدگاه)

    چرخ بنز GLهم نیست

  21. mohammad

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    QX مثل یک شکلات تلخه که واقعا به دل میشینه.

  22. فریدون

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا ژاپن برترین غول خودروسازی تو دنیاس در کنار آلمان،ماشیناشون فوق العادس
    ن تنها تو خودروسازی بلکه تو اکثر موارد مثل
    عمران،ربات سازی،میکرو کنترلها،نانو ذرات،تجهیزات الکترونیکی و صنعتی،اینترنت و پهنای باند،تجهیزات مخابراتی،دستگاه های مکانیزه ،معماری مدرن،مترو،حمل و نقل ،قطارهای پرسرعت،هواپیماسازی،رایانه،سوپر کامپیوترها
    موتورهای جت،پمپ های صنعتی،جت های رادارگریز
    هواپیماهای بدون سرنشین،فناوری نانو،فناوری 5 و 7 بعدی،هوافضا،بالگردها،کشتی سازی،تاورکراین و … بسیاری از صنایع دیگر ژاپن در خیلی از این مسائل بهترین کشور جهان و در بعضی جز بهترین ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا