سدان لوکس انگلیسی ها که قرارست روز سه شنبه پانزدهم اسفندماه ۹۱ در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ رسما رونمایی شود، هم اکنون جزئیات اولیه آن منتشر شده؛ خودرویی که لوکس ترین، سریع ترین و حتی قدرتمندترین سدان بنتلی لقب گرفته است . . .
آنچه از ظاهر Flying Spur می توان فهمید این است که نمای جلویی خودرو بیش از هر زمان دیگری به مدل های کانتیننتال GT (بخاطر چراغ هایش) و مولسان (بخاطر جلوپنجره و سپرش) نزدیکتر شده؛ همچنین کم شدن ارتفاع و عریض ترشدن بدنه آن به همراه خطوط عضلانی عقب، نسبت به گذشته یکنواختی کمتری به طراحی فلاینگ اسپر بخشیده است. البته به همه این تغییرات باید مواردی دیگری مثل استفاده از LEDها در هر دو چراغ جلو – درحالیکه در نسل قبل فقط یک چراغ مجهز به LED بود – بزرگتر و عمودی تر شدن جلوپنجره، استفاده از رینگ های جدید ۱۹ تا ۲۱ اینچی، ورودی هوای یک تکه سپر جلو و نهایتا خروجی هوای روی گلگیرهای جلو نیز اضافه کرد. اما صرف نظر از بدنه شاسی فلاینگ اسپر نیز دوباره بهینه سازی شده طوریکه استفاده از آلومینیوم برای ساخت گلگیرهای جلو و درب کاپوت و بهره گیری از مواد کامپوزیتی برای ساخت درب صندوق موجب کاهش ۵۰ کیلوگرمی وزن خودرو شده اند.
کابین خودرو هم از تغییرات بی نصیب نمانده که در این میان مهم ترین آنها در طراحی مجدد ادوات کنسول، نمایشگر هشت اینچی کنسول، تغییر صفحه کیلومتر، چرم ها و تریم چوبی جدید و استفاده از فرمان اسپرت خلاصه می شوند. سیستم پخش ۱۱۰۰ واتی Naim با هشت اسپیکر نیز بصورت سفارشی در دسترس است. اما برای سرنشینان عقب علاوه بر مانیتورهای ۱۰ اینچی و سیستم تهویه اتومات دوگانه عقب، سیستم چندرسانه ای بنتلی با نام Multi-Media Specification نیز درنظر گرفته شده که قابلیت ارتباط Wi-Fi، هدفون وایرلس و حافظه ۶۴ گیگابایتی دارد. مشتریان با سفارش پکیج Mulliner Driving Specification هم ویژگی هایی مثل رینگ های ۲۱ اینچی، پدال های آلومینیومی و دوخت الماسی برای چرم صندلی ها را بصورت استاندارد خواهند داشت.
هنوز معلوم نیست که بنتلی چه پیشرانه هایی برای فلاینگ اسپر مهیا کرده اما به هرحال مدل های اولیه آن با موتور ۶.۰ لیتری W12 باقدرت خالص ۶۱۶ اسب بخار (۶۴ اسب بیشتر از نسل قبل) و گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر تحویل مشتریان می شود. گیربکس خودرو نیز از نوع هشت سرعته اتومات ساخت ZF بوده که با کمک سیستم انتقال قدرت AWD (همه چرخ های محرک) می تواند این سدان ۲.۴ تنی را درعرض ۴.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ و در ادامه به حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر برساعت برساند؛ درحالیکه نسل قبل شتاب صفرتاصدش به ۵.۲ ثانیه و حداکثر سرعتش به بیشتر از ۳۱۲ کیلومتر برساعت نمی رسید.
بنتلی برای مدل های ۲۰۱۴ فلاینگ اسپر از سیستم تنظیم ارتفاع اتومات نیز بهره گرفته طوریکه بارسیدن به سرعت ۱۹۵ کیلومتر برساعت، تعلیق جلو ۵ وعقب ۱۰ میلیمتر کاهش ارتفاع داده و بارسیدن به سرعت ۲۴۰ کیلومتر برساعت نیز دوباره در جلو ۸ میلیمتر و در عقب ۱۳ میلیمتر از ارتفاع آن کاسته می شود.
ناگفته نماند که سیستم AWD این خودرو، درحالت عادی گشتاور تولیدی موتور را بصورت ۴۰ به ۶۰ به ترتیب در اختیار محورهای جلو و عقب قرار می دهد ولی در شرایط مختلف این سیستم می تواند تا ۸۵ درصد گشتاور تولیدی را به محور عقب و همچنین تا ۶۵ درصد گشتاور تولیدی را به محور جلویی خودرو نیز منتقل کند. مصرف ترکیبی این خودرو ۱۴.۷ لیتر و میزان آلایندگی آن ناشی از تولید CO2 نیز ۳۴۳ گرم در هر کیلومتر اعلام شده است.
**********************************************************
بروز رسانی – نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: پس از انتشار تصاویر این سدان لوکس انگلیسی ، وی به ژنو آمد تا گل سر سبد محصولات بنتلی در ژنو ۲۰۱۳ باشد . موتور ۶ ایتری w12 که به توربوهای دقلو مجهز شده است به این سدان پرابهت قدرت ۶۲۵ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر را بخشیده است . این ارقام فلاینگ اسپر را به قویترین خودروی چهار در ، در تاریخ بنتلی تبدیل کرده است . بهبود ۱۴ درصدی نسبت قدرت به وزن در قیاس با نسل قبلی باعث شده شتاب صفر تا صد ۴.۳ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت قابل دسترس باشد .
پیشرانه را جعبه دنده ی ۸ سرعته ی ZF همراهی می کند . که به کمک سیستم چهارچرخ متحرک قدرت را به تمام چرخ ها توزیع می کند . البته لازم به ذکر است که سهم چرخ های عقب از گشتاور توزیع شده ۶۰ درصد و چرخ های جلو ۴۰ درصد است . در این مدل سپر و گلگیرهای جلو از آلومینیوم ساخته شده اند . شکل دهی گلگیرها به کمک صنایع پیشرفته ی هوافضایی صورت گرفته است . تمام این تمهیدات باعث شده اند تا نسل جدید فلاینگ اسپر ۵۰ کیلوگرم سبکتر از نسل قبلی باشد . کابین هم تغییرات زیادی به خود دیده است بطوریکه بیش از ۶۰۰ قطعه ی جدید جایگزین قطعات مورد استفاده در نسل قبل شده است . چیدمان صندلی عقب را به صورت دو نفره یا سه نفره می توان تنظیم نمود .
galardo
۲ اسفند ۱۳۹۱خیلی ماشین با کلاسیه .بیخود نیست که بیشتر فوتبالیستا بنتلی دارن .
slr722
۲ اسفند ۱۳۹۱وای وای وای بنتلی…
مگه میشه از یه ماشین انگلیسی بد گفت…
طراحی چراغ های عقب بی نظیره…
دم بنتلی گرم که همیشه عالیه…
شایان
۲ اسفند ۱۳۹۱مثلا؟
شایان
۲ اسفند ۱۳۹۱والله ما شنیدیم فوتبالیست ها عاشق ماشینهای اسپرتن و چندتا بازیکن معروفی که من میشناسم البته خارجی بنتلی ندارن اونقدر روی تعصب نظر ندین
نیما
۳ اسفند ۱۳۹۱یعنی میخوای بگی شایان جان ماشین کمیه؟؟؟؟
تو خود انگلیسم خودشون نمیبینن اینو
بنتلی
واقغا ماشینهای انگلیس اسوشونم با کلاسه
جدیدا عاشق مورگان شدم دیدینش؟؟؟
کلاسیک با موتور 8 سیلندر با 4.8 سی سی
بزنید تو گوگل مرگان
اسپرتش حرف نداره
slr722
۳ اسفند ۱۳۹۱اخ اخ اخ گفتی مورگان…
مگه میشه یه ماشین انقدر اصالت تو طراحی داشته باشه…
عالی طراحی کردن…عالی
عاشق تموم مدل هاشم به خصوص Aero…
بی نظیره…
ماشین انگلیسی دیگه…
یه دونست…
شایان
۳ اسفند ۱۳۹۱نیما چه ربطی به حرفه من داشت چرا می خوای مغلطه بکنبی من گفتم فوتبالیستها عاشقه ماشینای اسپرتم این حرفم چه ربطی به بد یا خوب بودن این ماشین داشت منطقم خوب چیزیه هر وقت تونستی با منطق حرف بزنی بیا اینجا بحث کن اسمه یه فوتبالیست هم بیار بنتلی داشته باشه
RshaM
۴ اسفند ۱۳۹۱بالوتلی بنتلی رنگ ارتشی داره
دیوید بکهام مشکی داره
رونالدو تو انگلیس بنتلی سوار میشد
تو لیگ جزیره معروفاشون اکثرا بنتلی سوارن
hesan
۳ اسفند ۱۳۹۱همه ی اصالت اینگلیس توش جمع شده.
من نسل قبلیش رو بیش تر دوس میدارم مخصوصا کوپشرو.
نیما
۴ اسفند ۱۳۹۱گفتی یکیو بگو شایان
دیوید بکام:)
بنتلی داره
بابا چرا حرص میخوری
دعوا داری
بیا بزنمون بابا:)
سخت نگیر من به موقش منطقیم
دارم سر به سرت میزارم
همه اینجا بعپا هم رفقیم
شایان
۴ اسفند ۱۳۹۱کی گفته بکهام بنتلی داره بکهام رویز داشت که اونم فروخت جاش استون خرید شما که عشقه انگلیسی باید بهتر بدونی این چیزارو تازه بقیه بازیکنای انگلیسم یا لندرور دارن یا پورشه یا استون دوست داشته باشی اسماشونم میگم منظورتم متوجه نمیشم از این حرفا
نیما
۴ اسفند ۱۳۹۱تا اونجا که من یادمه
یعنی میدونم
ادمهای پولدار
ماشیناشونو نمیفروشن
بلکه جمع میکنن
به قوله خودشون کلکسیونشون کاملتر میشه
بکام هم از اون دسته ادمهاست که کلکسون داره
من گفتم داره
نگفتم سواره
اینه مهم نیست
اقا کریس رونالدو مک لارن داره
اما مسیو نمیدونم
شایان
۴ اسفند ۱۳۹۱آقا نیما ما دیده بودیم یه نفر عشقه یه کشور باشه اما نه تا این حد که همه چیز اینارو عشقه خودش ببینه عزیزم کریس رونالدو ماشین فعلیش لامبورگینیه البته یه چندتایی ماشین داشته اما هیچ وقت مک لارن نداشته بنده اگر در مورد ماشین به اندازه شما خبره نباشم در مورد فوتبالیستها و حاشیه هاشون شاید بیشتر از شما بدونم اینم به خاطر وبلاگر بودنمه
ایمان
۲۲ اسفند ۱۳۹۱مسی مازراتی گرن کابریو سفید داره زلاتان هم تا اونجایی که من میدونم یه فراری 599 قرمز داشت
میلاد
۲ اسفند ۱۳۹۱معرکه است
feri
۲ اسفند ۱۳۹۱قبول دارم ماشین خوبیه ولی فکر می کنم به درد سواری داخل شهر نمیخوره(به خاطر مصرف سوختش), به نظرم واسه مسافرت های طولانی خیلی میچسبه…
sajjad1112
۲ اسفند ۱۳۹۱کسی که بیش از200هزار دلار واسه یه ماشین میده نگران مصرف سوختش نیست اگه اینجوری بود که باید بوگاتی ورشکست میشد چون مصرف سوختش بیش از25 لیتر در100کیلومتره
Infinite
۲ اسفند ۱۳۹۱چراغ های پشتش نسبت به محصولات دیگر بنتلی متفاوته
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴آره خیلی بهتره
AMIN
۲ اسفند ۱۳۹۱با ابهت، ساده، لوکس
ولی چراغ های جلوش اینگار که لوچه
Farshid
۲ اسفند ۱۳۹۱فکر نکنم انگلیسی ها به پای ژرمن هابرسند در تولید ماشین
نیما
۳ اسفند ۱۳۹۱هنوز میباخ المانها داره دنبال رویز رویس انگلیسها میدوه شاید نزدیکش شه
slr722
۳ اسفند ۱۳۹۱پسر خوب که معلومه اسمت عوض کردی اومدی نظر میدی…
1)اگه منظورت تعداد تولیده که باید بگم اره ماشین های المانی خط تولید بیشتری دارن…
2)با احترامی که به صنعت خودرو المان دارم.و واقعا واقعا قبولش دارم.
باید بگم که انگلیس یه سر گردن بالاتره…
اگه نمیدونی بدون…
ابی
۲ اسفند ۱۳۹۱داداش مصرفش بالاست
پرشیا فکستنی که موتورش 4 سیلندره
تو شهر براش کولر بگیری نزدیک 14 میرسه
اونوقت این ماشین که 12 سیلندره و 600 اسب قدرت میده میگید مصرفش بالاست
بابا نظر میدین قبلش یکم مزه مزه کنین تورو خدا
feri
۲ اسفند ۱۳۹۱دوست عزیز شما مصرف سوخت پرشیا رو با بنتلی مقایسه میکنی بد نیست یه نگاهم به قیمتاشون بندازی…!!!
سامان
۳ اسفند ۱۳۹۱الان لکسوس اومده ایران مصرفش از پراید و ام وى ام هم کمتره. 4lit/100km
لکسوس CT200h قیمتش هم حدود ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان
راستش پارسال من پشتش نشستم واقعاً هم خیلى نرمه و هم خیلى آروم، ظاهرش هم خوبه و به دوستان پیشنهاد میکنم حتماً یکبار هم شده اگر موقعیتش را دارند سوار این ماشین بشوند زیرا رانندگى با این ماشین یک تجربه متفاوتیه.
آرش
۳ اسفند ۱۳۹۱Ugly,ugly and also ugly. I hate bentley, since it is not beautiful at all.
نیما
۳ اسفند ۱۳۹۱کلاس زبان میری؟؟؟
ترم چندی؟؟
من چتر باکس میخونم
خوبه زبانشونم استفادده میکنی بد بهشون با زبون خودشنم توهین میکنی
کارت درسته:)
نیما
۴ اسفند ۱۳۹۱دمت گرم
من 37 ساله کرد بچه گوگولی مگولی
خدایا شکرت
جون شدم
دمت گرم
اما هنوز اینو نفهمیدی استاد که ادم نون یکیو میخوره حرمتشو داره
شما از راه زبان انگلیس نون در میاری
بعد ماشیناشو مسخره میکنی
شاگردات نا بااب در میانا:)
ERFAN
۴ اسفند ۱۳۹۱این انگلیسی ها فکر میکنند هرچه ماشینشون سنگینتر باشه بهتره
توفیقی
۵ اسفند ۱۳۹۱فوتبالیستها دارن ماشین سوار میشن و کیف می کنن چه مرسدس چه بنتلی چه پورشه چه هر خر دیگه ای اون وقت ما مثل احمقهای کودن افتادیم جون هم داریم با هم دعوا می کنیم که بکهام بنتلی سوار میشه یا رولز رویس
به درک هر خری سوار میشه شما فکر خودتون باشید….
نوید
۶ اسفند ۱۳۹۱یعنی یه نفر اینجا نمیدونه که بنتلی از 1998 دیگه انگلیسی نیست؟
این ماشین زیبا و عالی حاصل تغییر ساختار و مدرن سازییه که VW بعد از خریدنش توش انجام داد.
ماشین بازای ما رو نیگا…
یکی رو ولش کنی کم مونده خودشو قربونی پرچم انگلیس کنه …
اون یکی تند تند قربون صدقه انگلیس میره…
یکی دیگه میاد میگه چون زبون انگلیسی خوبه پس ماشینای انگلیسی هم خوبن…
بیخیال بابا…چرا الکی شور حسینی میگیردتون!
تو ماشینای انگلیسی فقط میشه برا مک لارن جون داد… بقیشونو کلا ولش.
a
۶ اسفند ۱۳۹۱مثل همیشه عالی
محمد...
۸ اسفند ۱۳۹۱فوق العاده زیبا و خاص …
شیک و باوقار …
طراحیش کمی برای سن بالاها جذاب تره …
محمد
۹ اسفند ۱۳۹۱آلمانیا تکن تو تولید وطراحی
انگلیسیا در حدشون نیستن
امیر
۲۱ اسفند ۱۳۹۱فوق العاده زیبا
فقط انگلستان
بهزاد
۲۱ اسفند ۱۳۹۱اس ال ار!
بالا گفتی وای وای وای! توی پیج تویوتا هم گفتی آخ آخ آخ!!!
میگم موش نخوردت بلا!!!
ماشینهای انگلیسی هم عین خودتن!!!!
Frederique
۲۴ اسفند ۱۳۹۱من عاشق مولسان هستم