SUV آینده بنتلی به آرامی در حال شکل گیری است. مدیر بازاریابی بنتلی، کوین رز (Kevin Rose) اعلام کرده که این خودرو که تا سال ۲۰۱۶ و با قیمتی در حدود ۱۸۰ هزار یورو روانه بازار میشود، از یک پیشرانه ۱۲ سیلندر W شکل بهره خواهد برد که نیرویی بین ۵۷۵ تا ۶۵۰ اسب بخار تولید میکند.
پیشرانه معروف ۶.۰ لیتری گروه فولکس واگن با کمک دو توربو شارژر میتواند ایفای نقشی جدی در این کلاس داشته باشد. بعلاوه این پیشرانه امکان استفاده از یک سیستم پلاگین هیبریدی با استفاده از موتور V8 دو توربوی ۴ لیتری در کنار موتورهای الکتریکی نیز محتمل است. حتی یک گزینه دیزل نیز برای این خودرو مطرح شده که میتواند V8 یا V10 توربو دیزل باشد و البته تا کنون تایید نشده است.۳۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
سینا
۱ مهر ۱۳۹۲راستی کسی میدونه مزایای چینش سیلندر به شکل W نسبت به V چیه ؟
علی
۱ مهر ۱۳۹۲یکی از مزایاش فضا و طول کمتریه که نسبت به v اشغال میکنه
aventador twin turbo
۱ مهر ۱۳۹۲حرف شما درسته ولی به همون نسبت عرض ماشین رو زیاد می کنه!!!!!!!!!!!
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱ مهر ۱۳۹۲درود.
من یکی از معایبش رو میدونم اینکه چون از 2 تا میل لنگ استفاده میکنه به مقدار خیلی کم لرزش بیشتری نسبت به موتور های V شکل دارد.
موتور های V روان تر و نرم تر کار میکنند.
البته سینا جان این به سلیقه ی خودرو ساز هم بر میگرده.
برای مثال فکر کنم که 3 سال پیش بود که بی ام و و مرسدس بنز تصمیم گرفتند که برای کاهش هزینه های خود یک موتور 6 سیلندر طراحی کنند تا هردو از این موتور استفاده کنند.
چون بی ام و مقید بود که موتور های 6 سیلندر باید خطی باشند.
ولی بنز مقید بود که موتور های 6 سیلندر باید V شکل باشند.
در نتیجه ادامه ی همکاری و کلا پروژه منتفی شد.
الان هم اگر توجه کنبد بی ام و های 6سیلندر از یک اگزوز دو لول در یک طرف استفاده میکند.
ولی بنز برای موتور های 6 سیلندر در هر طرف از یک اگزوز بیضی شکل استفاده میکند.
البته باید بگم که ان نشریه نوشته بود که در کل موتور های V شکل نرمتر.روانتر نسبت به بقیه ی موتور ها هستند.
ایران و المان.
HASSANBMW
۱ مهر ۱۳۹۲علاوه بر مزیت هایی که علی جان فرمودند:
استحکام موتور در برابر لرزش،کم شدن وزن موتور و افزایش کاراییش!!!
aventador twin turbo
۱ مهر ۱۳۹۲اگر همچین مزیت هایی داره چرا لامبورگینی و فراری استفاده نمی کنند؟؟؟؟؟
جلال
۲ مهر ۱۳۹۲aventador twin turboجان سلام
پیشرانه wشکل تولیدش خیلی سخته وفقط (به صورت انحصاری) توسط گروه فلکس واگن تولید میشه
اما در مورد لامبورگینی باید عرض کنم که ازجایی که این شرکت قبلا مستقل بود
و همین طور به شدت به سنت هاش وفاداره از پیشرانه های vشکل استفاده میکنه
موفق باشی………….
alireza
۱ مهر ۱۳۹۲طراحی داخلیش آدمو یاد یات ها میندازه (قایق های تفریحی ) !!!!
محمد حسین
۱ مهر ۱۳۹۲جلوش که چنگی به دل نمیزنه ولی عقبشو نگو بلا بگو . خیلی باحاله
slr722
۱ مهر ۱۳۹۲ابهت داره نامرد…
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱ مهر ۱۳۹۲درود.
واقعا عالیه.المان ها اگه تویک کاری وارد بشوند تا تهش میرند.
مثل این که تا اخر لوکس و سلطنتی بودن رفته.
میز بار.
سرویس غذا خوری.
صفحه کیلومترش منو کشته.
خلاصه از هرچیش بگیم کم کاری و کم حرفی کردیم.
ایران و المان.
سينا
۲ مهر ۱۳۹۲میلاد جان عزیز ممنون از راهنمایی خوبت، ولی دقت کردی بعضی از C200 های kompressor از یه اگزوز دوقلو در یک طرف استفاده می کنن؟!
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲ مهر ۱۳۹۲درود سینا جان.
من نه ندیدم.
مدل چند؟
چون پارسال با یکی از همکارامون یک C200 KOMPRESOOR مدل 2012 رفتیم گرفت لوله اگزوزش یک دونه و به شکل بیضی بود.ازون موتور بلو افیسنسی ها.
ولی سپرش مثل قدیمی ها کوتاه نبود.سپر بلند بود.
من احتمال میدم که اونها خودشون رفتن لوله اگزور دو قلو بستند.
مثل بعضی از جنسیس کوپه ها.
چون هم زیبا تره.هم اسپورت تره.هم یک کمکی صدای خشن تری نسبت به سادش داره.ولی باز تحقیق میکنم.
ایران و المان.
محمد
۲ مهر ۱۳۹۲در چینش w طول میلنگ نسبت به چینش V کمتره . این کاهش طول سبب کاهش تنش های وارد بر میلنگ در شتاب های مثبت و منفی میشه . همچنین تا حدودی از بندینگ میلنگ بر اثر تنش های مکانیکی کم می کنه . و همین طور که دوستان نیز اشاره کردند ویبریشن کمتر و از لحاظ طولی هم فضای کمتری اشغال میکنه ولی از نظر پایداری چون یک جرم سنگین و نقطه ای هست این موتور ها معمولا باید در وسط شاسی قرار بگیرند تا هندلینگ و تعادل کل حفظ بشه . البته مزایا و معایب دیگه ای هم داره که من اطلاعات دقیقی ازشون ندارم .
aventador twin turbo
۵ مهر ۱۳۹۲من دو به شک ام . اگر موتور 12 سیلندر با توربو 650 اسب قدرت می دهد که خیلی کم است و اگر بدون توربو 650 اسب قدرت می دهد باز نسبت به آونتادور و لافراری به ترتیب با 700 و 800 اسب بخار باز کم است!!!!!!!
احسان
۱ مهر ۱۳۹۲بنتلی نوکرتمممممممممممممممممممممممممممممم الان میدی یه دور بهت بزنم .نه.یه بوق.نه.لمست کنم.نه.اخه چرا .چون شما تحریمین
Pmhh
۱ مهر ۱۳۹۲میشه تمام زیر مجموعه های فولکس رو بگین؟
سردبیر
۱ مهر ۱۳۹۲سلام. ساختار شرکتهای زیرمجموعه فولکس رو می تونید از اینجا ملاحظه بفرمایید:
ساختار فولکس و پورشه بعد از ادغام
HASSANBMW
۱ مهر ۱۳۹۲چه قدر زشت؟؟؟
amir.t.
۱ مهر ۱۳۹۲very very very very very very very very very very very very gooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooddddd .برا خودش ی کاخه
ASHKAN
۱ مهر ۱۳۹۲آمریکا فورد فستیوا (Ford Festiva) را به ژاپن (Japan (Mazda میفروشد و بعد مزدا ژاپن آن را به ( South Korea (Kia Motors کره جنوبی و حتی کره جنوبی هم به خاطر نداشتن ایمنی واستاندارد های لازم در 23 سال پیش خط تولید را متوقف و آن را میفروشد و ………………… دست چهارم به ایران میرسد { فورد فستیوا = پراید } پراید یا همان فورد فستیوا در سال 1986 تولید شد و ما امروز در سال 2013 هستیم یعنی پراید خودرو 27 سال پیش است. خودتان قضاوت کنید
عرفان
۱ مهر ۱۳۹۲erfan-s
موتور w12 واسه تیبا 2.
تیبا 2 = رویای جوانی. D-:
Ali.N
۱ مهر ۱۳۹۲.فقط میتونم بگم
ای خداااااااااااااااااااااااااااااااا
امین
۱ مهر ۱۳۹۲با این حال تا 1 سال آینده باید منتظر مدل نهاییش باشیم.
ضمنا ، دوستان عکس ها مربوط به مدل کنسپت این ماشینه و با مدل نهاییفرق های بسیاری داره
نخود آش
۲ مهر ۱۳۹۲به نظر من تو ماشینهای بنتلی فقط کانتیننتال قشنگه که اون هم یه ایراد دیگه داره {اسمش سخته}.
مولسان که انگار رولز رویسه با چراغهای گرد که زشته. اینم از suvش. ولی ابهت دارن و از نظر تکنولوژی هم شاید به بنز و فراری و پورشه و … نرسه ولی در رده های بالا قرار داره.
جلال
۲ مهر ۱۳۹۲سلام
چه خبره بابا!!!!!
آخه180000 یورو به خاطر یه اس یو وی؟؟؟؟؟
قبول دارم بنتلی خیلی باحاله
ولی به نظر شما کی میاد این همه پول بده که یه ماشین برای بیابون بخره؟
اگر سوپر لوکس بود یه چیزی………
طراحی جلوش هم خیلی زیبا نیست از بنتلی بعیده
من که بعید میدونم کسی با این قیمت بره سراغش………..
حتما فلکس واگن اینو میدونه
به هر حال از قدیم گفتن:
صلاح مملکت خویش خسروان دانند…..
عیرضا الف
۲ مهر ۱۳۹۲عربا پول میدن خوبشم میدن.
حسین(جاسم)
۲ مهر ۱۳۹۲شبیه ماشینای 100 سال پیشه.
مسود
۲۷ خرداد ۱۳۹۳وقتی میبینمش از خود بی خود میشم
این انگلیسیا سنت و مدرنیته رو درهم کردن شده این
خدایا این دیگه چیه چقدر زیبا طراحی کردند مثل این میمونه پیکان با همون فندانسیون قدیمی طرح جدید زیبایی بزننن وای وای من دست و پام میلرزه
طرف نمیدونه بنتلی ساخت چه کشوریه میاد نظر میده به درد نمیخوره زشته حداقل یه سرچ کن تو اینترنت کار خیلی شاقی نیست
شایان
۹ فروردین ۱۳۹۴اولا این برند ماله آلمانه البته صاحبش آلمانه اگه همین آلمان نبود الان این برند انگلیسی شما الان وجود نداشت برشکست میشد میرفت پی کارش بعدم فولکس داره واسش خرج میکنه که البته سودشم میره تویه جیبه خودش این آلمانه که این برند و رولزرویو مینی و و در یکی دوسال بعد استونو ماله خودش میکنه تا به قهقرا نرن گوش کن آلمان