مرسدسبنز برنامه دارد تا نام برخی از مدلها را به گونهای تغییر دهد که در نهایت در چهار گروه مختلف قرار بگیرند: کلاس A، کلاس C، کلاس E و کلاس S. عنوان که این کمپانی برای این برنامه تغییرنام انتخاب کرده، «نامگذاری جدید بدون تعارض» است. اولین مدلهایی که با نام جدید از راه خواهند رسید، نسخههای فیسلیفت شاسیبلندهای کلاس M و GL خواهند بود و سپس نوبت به کلاسهای GLE و GLS خواهد رسید.
این کار دومین تلاش برای نظمبخشیدن به حروف سردرگم کننده اول مدلهای مرسدسبنز است. اولین تلاش به سال ۲۰۱۱ برمیگردد؛ زمانی که طراحی مدلهای مرتبط با حجم موتور به سرعت و به شکلی ابهامآمیز در حال جایگزینی با دستهبندی بر اساس قدرت بود. در این چارچوب جدید، مدل ML350 CDI که از یک موتور دیزل ۳ لیتری V6 استفاده میکرد و ۵۴۰ نیوتنمتر گشتاور داشت به ML540 و یا ML 5.4 تغییر نام مییافت. امَا این استراتژی بعداً توسط مقامات بازارهای کلیدی مانند آمریکای شمالی و چین رد شد.
تقریباً سه سال بعد از این اتفاق، مرسدس دوباره تصمیم گرفته است تا دوباره برای واضحتر کردن ارتباط طراحیهای مختلف بدنه با گروههای مختلف محصولاتش تلاش کند. خانواده کلاس C، مدلهای SLC و GLC را خواهد داشت. SLC نام جدید کلاس SLK رودستر است. کراساورهای کلاس GLK کنونی نیز برای نشان ارتباط با کلاس C با عنوان GLC در بازار شناخته خواهند شد. مدل های کلاس GL هم که یک SUV فول سایز است با نام GLS شناخته خواهند شد.
در دسته مدلهای کلاس E، نسل بعدی کلاس M دو حرف ML خود را از دست خواهد داد تا در دسته بزرگتر GLE قرار گیرد. این خودرو در کنار GLE کوپه قرار میگیرد که قبلاً به صورت کانسپت از نشان MLC استفاده کرده است. در بالاترین رده محصولات مرسدسبنز نیز کوپه و سدان کلاس S و کانورتیبل کلاس SL با کراساور GLS ادغام خواهند شد و جای کلاس GL کنونی را خواهند گرفت.
البته برخی از مدلها، نامهای کنونی خود را حفظ خواهند کرد؛ کلاس G، کلاس CLS، کلاس CLA و سوپرماشین آینده AMG GT شامل این برنامه جدید نامگذاری نخواهند شد.
هیچ تغییرات سریعی برای خانواده کلاس A در نظر گرفته نشده است. کراساور کلاس GLA بعدی همان نشان GLA را حفظ خواهد کرد و کوپهای که برای کلاس A معرفی میشود، به شکلی ساده از پسوند «کوپه» استفاده خواهد کرد. در همین حال، کراساور با فاصله محوری زیادی GLB از عنوان GLG استفاده خواهد کرد. البته سدان چهار در آن هنوز مشخص نشده که دارای عنوان CSA یا CSE خواهد بود. اگر رودستر با دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ متحرک بر اساس این پلتفرم باشد، احتمالاً عنوان SLA را دریافت خواهد کرد. مدل از پیش برنامهریزی شده SLA/CLA شوتینگ بریک نیز با همان نام خطاب خواهد شد.
احمدرضا
۹ شهریور ۱۳۹۳خدا به کمپانی های دیگه رحم کنه بنز اعصاب نداره میخواد بکش بکش را بندازه :) :)
کیا
۹ شهریور ۱۳۹۳این هم جزو مواردی هستش که بازم برتری بی ام و رو نشون میده
من خودم همیشه تو مدلای بنز سر در گم هستم ، جالب اینه که خیلی جاها مثه بازار خودمون یه سری از مدل هارو با اتاق می شناسن نه با مدل ماشین !!!
ولی بی ام و ، یا حتی آئودی و مثلا لکسوس شما هیچ وقت تو تشخیص مدل ها اشتباه نمیکنید یا حداقل کمترین اشتباه و میکنید
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ شهریور ۱۳۹۳درود .
اتفاقا بر عکسه اون چیزی هست که میگی .
مخصوصا لکسس با مدل های LF . LC . یا RFC . ما اخرش هم نفهمیدیم
کدام به کدامه . کدام رقیب SL هست . کدام رقیب SLK .
اون از ب ام و که سدانش کد 3 داره اونوقت کوپش کد 4 .
دوباره همون کد 3 با سقف کوپه مانند میشه کد 4 .
کد 3 باید برای مدلهای 4 در باشه و کد 4 برای مدل های دو در .
تند و تند هم داره شاسی بلند اضافه میکنه .
ائودی هم داستان خودشو داره . با دو مدل تقویت .
مدل A8 خودش دو مدل تیونینگ داره . یکی مدل S8 و یکی هم RS 8 .
ائودی از هر جیبش یک مدل دراورده . برای من که گیج کنندست .
بنز از همشون منظم تر بود که داره گند میزنه به خودش با این
کار . من که هنگ کردم .
دوست دارم فقط یدونه از مدل های بنز و بهم بگی که گیج کنندست .
فقط یدونه .
SL که نشان ماشین های دونفره یا کانورتیبلش هست .
حالا چه SLK باشه یا SL .
حرف G و M نشان شاسی بلند : ML . GL . GLK . GLA .
مدل CLS هم که مشخصه . فقط یدونه داره .
مدل CLA هم که یدونه داره . یعنی سدان کوچک .
S . C . E هم که شهره ی عالم هستن .
کجاش نامفهموم بود ؟؟؟
شاهین
۹ شهریور ۱۳۹۳احترام به BMW و آئودی واجبه! اینو هرگز فراموش نکن!
:mrgreen:
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ شهریور ۱۳۹۳حتی C و E کلاس کوپه هم کد مختلف نداشتند که بخواد
باعث سردرگمی بشه .
امیر
۹ شهریور ۱۳۹۳میلادخان کم لطفی میکنیا
سری های ب.ام.و که به ترتیب هستن
سری 3 کوپه هم اسمشو گذاشتن سری 4
حالا کوپه داره و کانورتیبل و گرن کوپه که این مورد آخری رو هم جزء کوپه ها حساب میکنه نه به صرف این که 4 تا در داره جزء سدان حساب بشه
تعداد شاسی بلنداشم که از بنز کمتره و اونم باز به ترتیب کد دارن و فکر نمیکنم چیز گیج کننده ای داشته باشه
همونطوری که بنز از CLS جواب گرفت و CLA رو زد ب.ام.و هم از X6 جواب گرفت و X4 رو زد که حالا هم بنز میخواد براش رقیب بزنه
حالا تو شاسی بلنداش مثلا مشخصه که x3 نسبت به x5 از نظر کلاس پایین تر هست ولی حالا به یه نفر بگی ml نسبت به gl پایین تره یا بالاتره اگر ندونه سخته حدس زدنش
ارادت
حسين
۹ شهریور ۱۳۹۳درود. دوستان لطفا دعوا نکنید. هر کس مدلای یه کمپانی رو بهتر تشخیص میده. مثلا خود من گاهی از جایی ب ام و رو تشخیص میدم که خودمم تعجب می کنم. اما تشخیص مدلهایی از بنز که اسمشون چند حرفیه برام یکم سخته.
اینم بگم که ب ام و هم داره به تدریج نام گذاری محصولاتشو تغییر میده و مدلهای کوپه و گرن کوپه رو با یک واحد اضاف کردن به نام اصلی اون مدل معرفی میکنه. به همین سادگی. مثل سری 4 کوپه و گرن کوپه. سری 6 هم با سری 5 شاسی مشترکی داره و یه جورایی کوپه ی تغییر شکل یافته سری 5 هستش.
نام گذاری آئودی هم مثل ب ام و تقریبا از روی کلاس و سایز ماشینه. و به نظر من این روش نام گذاری (بر اساس کلاس ماشین) بهترین نوعه
میثم "سوبارو"
۹ شهریور ۱۳۹۳من با میلاد در مورد بنز موافقم. در مورد بی ام دبلیو تا حدی، ولی احتراما در مورد آئودی مخالفم. حداقل برای من آئودی خیلی راحت تر از اون دوتاست . مدلای معمولیش که کدهای مشخصی دارن که یک حرف و یک عدد است، مدلای اسپورتش هم که همون اعداد هستند که حرف S بهش اضافه میشه. مثلا A4. A6 . حالا اسپورتش میشه S4 . S6 .
فرید
۱۰ شهریور ۱۳۹۳میلاد جان خوب معلومه هیچ مدلی از لکسس رو نباید بفهمی چون همشون رو غلط غلوط فهمیدی…
عزیز دلم اون RC هستش که کلمه F در کنار اونها یعنی نهایت قدرت لکسس روی ماشیناشه…
LF-LC هم کانسپته چه ربطی داشت اونوقت…تو هم هرچی میشه پای لکسس رو بکش وسطا…ذغال.
مجتبی (ساروی)
۱۰ شهریور ۱۳۹۳خدا پدرتو بیامرزه ما رو از سردر گمی بیرون اورزدی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ شهریور ۱۳۹۳درود .
امیر جان باهات موافقم . اما ب ام و هم داره یک شاسی
بلند میسازه برای رقابت با GL . اسمش هم X7 هستش .
اما خداییش تشخیص ML از GL خیلی راحته . نمیدونم بر چه
اساسی گفتی سخته .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ شهریور ۱۳۹۳درود .
شاهین جون اگر بنا به احترام باشه که اول از همه باید
به بزرگتر احترام گذاشت . متوجه حرف من میشی که ؟؟؟
هاهاهاهاهاهاهاها :) :) :)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ شهریور ۱۳۹۳درود .
حسین جان حرف شما درسته .
میثم جان من یذره تو یادگیری محصولات ائودی رشد کردم .
اما در تشخیصشون هنوز نمره من 0 است . البته بگم بعضی
مدلهاش .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ شهریور ۱۳۹۳درود .
نخیر فرید جان . من کاری به لکسس ندارم .
اما هنوز سه تا چیزو نفهمیدم .
1 : کدام مدلهاش برای رقابت با محصولا بنز و ب ام و است ؟
منظورم فقط کانورتیبلهاش هست .
2 : کلا چنتا در این کلاس ماشین داره .
3 : مدلهای اسپورتش چه پسوندی دارند ؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ شهریور ۱۳۹۳درود .
مجتبی جان منظورت کیه ؟؟؟
کی شمارو از سردرگمی بیرون اورد ؟؟؟
Ahmad..F12
۱۰ شهریور ۱۳۹۳مرسدس بنز خوب بود نام گذاریش خدایی
آئودی که عالیه
بیامو هم همینطور
لکسس نامگذاریش داغونه فقط
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ شهریور ۱۳۹۳درود .
اتفاقا بر عکسه اون چیزی هست که میگی .
مخصوصا لکسس با مدل های LF . LC . یا RFC . ما اخرش هم نفهمیدیم
کدام به کدامه . کدام رقیب SL هست . کدام رقیب SLK .
اون از ب ام و که سدانش کد 3 داره اونوقت کوپش کد 4 .
دوباره همون کد 3 با سقف کوپه مانند میشه کد 4 .
کد 3 باید برای مدلهای 4 در باشه و کد 4 برای مدل های دو در .
تند و تند هم داره شاسی بلند اضافه میکنه .
ائودی هم داستان خودشو داره . با دو مدل تقویت .
مدل A8 خودش دو مدل تیونینگ داره . یکی مدل S8 و یکی هم RS 8 .
ائودی از هر جیبش یک مدل دراورده . برای من که گیج کنندست .
بنز از همشون منظم تر بود که داره گند میزنه به خودش با این
کار . من که هنگ کردم .
دوست دارم فقط یدونه از مدل های بنز و بهم بگی که گیج کنندست .
فقط یدونه .
SL که نشان ماشین های دونفره یا کانورتیبلش هست .
حالا چه SLK باشه یا SL .
حرف G و M نشان شاسی بلند : ML . GL . GLK . GLA .
مدل CLS هم که مشخصه . فقط یدونه داره .
مدل CLA هم که یدونه داره . یعنی سدان کوچک .
S . C . E هم که شهره ی عالم هستن .
کجاش نامفهموم بود ؟؟؟؟؟؟؟؟
0
فرید
۱۱ شهریور ۱۳۹۳عزیزم اولیش خیلی زیاده حوصله توضیح ندارم همشون واضحه یه سر برو به سایت لکسس همشو رو میفهمی…مدلی هم که نفهمیدی بگو بهت بگم رقیباش کین…
دومی…اگه اشتبها متوجه نشده باشم مدل کانورتیبل رو میگی…بگم که فقط یه مدل داره اونم ISc هستش که نسل قدیمیه که قرار این جایگزین RCc بشه که اون c کوچیک یعنی کانورتیبل…در مورد RC هم بگم که این مدل ماشین کوپه لکسس هست…پس بگرد رقیباش رو پیدا کن…داداش با اینقدر تکنولوژیمون بالاست تو ماشینامون میتونه همین کوپه مونم با اس کلاستون رقابت کنه…خواستی لب تر کن… :-D
سومی…ببین مدل اسپرت و تقویت شده موتوری و بالاترین قدرت موتور لکسس اسمش… اول اسمه خودمه F…الکی نیستا ما طرفدار لکسس هستیما…لکسس تو خون ماستا..فقط هم ۳ مدل به F مجهز شده به اسم های…LFA,RCF و ISF حالا یه کی دیگه داره به اسم Fsport که این اصلا به موتور کاری نداره فقط میاد فنر ها،اجزای داخلی جلو پنجره و باد کیت رو عوض میکنه تا یزره حالت اسپرتی پیدا کنه و اصلا ربطی به موتور نداره.مثلا توی IS Fsport با معمولی یه نمونش کیلومتر شمارش کیلومتر ال اف ای هستش…که اسپرت تره و قشنگتر شده.
سوالی بود در خدمتیم…تو که اطلاعات از بنز نمیدی که فقط ما اطلاعات میدیم.
ابوالفضل
۹ شهریور ۱۳۹۳نظرت خیلی خندا داره!!!!
میتونی به من بگی فرق مدلهای سری 3 و 4 و 5 از پشت چیه؟
یا بی ام و های ایکس از نظر داخلی چه فرقی دارن؟
داخل سری 3 و 4 و5 چی فرقی دارن؟
بی ام و از خودش داره کپی میکنه توی چنتا ماشین و این افتضاحه!!!
نامگذاری مرسدس بد نبود که الان بواد خوب کنه! خوب بود میخواد بهترش کنه.
کیا
۹ شهریور ۱۳۹۳سلام به دوستان
اول سری 3 جاش و به سری 4 داره .
دومین فرق بی ام و خیلی راحت محصولای اسپرتش و با یه M ساده معرفی و مشخص میکنه .
مثه بنز نیس مه خودشم ندونه کار AMG چی هستش !!!!
شمایی که میگی فرق داخل سری 3 4 5 چیه ، اول سری 3 خداحافظ فعلا و سری 4 و داریم .
سری Z و X هم کاملا مشخصه .
دوما مگه ماشین فرقش با داخلشه ؟!!
بازم شما یه سرچ کنی فرق بین داخل سری 3 5 7 و می فهمید .
شما تنها تو بنز تفاوت میبینی بین داخل کابین
آئودی ، بی ام و ، پورشه و حتی یه سری شرکت دیگه تفاوت خاصی داخل کابین ندارن ، الفبای طراحی کاملا یکسان هستش .
آیودی هم فوقالعاده مشخص مدلهاشو معلوم کرده
A Q R S TT
این خیلی پیچیدس ؟!!!!
بنز سری اس SLK SLR SLS SLR همه اینها هستش با یه عدد که نشون دهنده حجم موتور هستش
حالا فرق SLK کجا و SLS کجا !!!
فرق بین مثلا 520 یا 528 واقعا قابل تشخیص تر نیست ؟!!!
و …
بنز برند عالی و قابل احترامیه ، ولی یکم شلوغ بازیاش زیاده
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ شهریور ۱۳۹۳درود .
اولا که سری 3 به قوت خود باقی است و فقط مدل کوپه کددش
شده 4 . پس نگو کلا کد 3 نداریم . جهت اطلاع .
حرف شما در مورد گروه M ب ام و صحیح است . اما در مورد
AMG هم نادرست و هم کم اطلاع .
شرکت AMG خودش توانایی تولید موتور و سیستم تعلیق رو
داره . شما از چه نظر میگی نمیدونه چکارست ؟؟؟
شرکت AMG فقط اجازه طراحی و تولید موتور مدل های
اسپورت رو داره . این خیلی سخته ؟؟؟؟
در ضمن در صورت بودن ب ام و M4 مدل Z4 چی میگه ؟؟؟
خودرویی که با همکاری تویوتا داره شکل میگیره !!!!!!!
فقط طراحیشون فرق داره .
غیر از اینه ؟؟؟
در ضمن باید هر کلاسی طراحیه داخل کلاس خودش رو داشته
باشه . از کی تاحالا باید داخل اتاق 2 با اتاق 5 شباهت
بسیار بسیار نزدیکی داشته باشه ؟؟؟
حتی تفاوت داخل کابین ائودی ها بسیار بیشتر از ب ام و
است .
ب ام و از زمانیکه کریس بنگل رفت دچار بحران طراحی شد.
اینو همه ی دنیا میگن .
تغییراتش خیلی کم شد . خیییییلی .
در ضمن SLR خودروی اسپورتی بود که بتونه با فراری و
لامبورگینی و … که در حد خودش باشه رقابت کنه .
نسل بعدیش با همکاری AMG اومد بیرون با کد SLS .
فهمیدنش خیلی سخته ؟؟؟
فقط مدلهای SLS و SLR بودن که رقیبان فراری و لامبو
بودند و هستند .
در حال حاضر هم که SLR حذف شده .
پس یعنی مرسدس بنز یک SLS را برای رقابت داشت .
SLK هم که خودرویی اسپورت و کوچک است . در حد اتاق
C .
SL هم که برای رقابت با تاق 6 هست .
برای خودت تحلیل الکی نکن .
مخ خودرو
۱۰ شهریور ۱۳۹۳چرا اینقدر تعصبی حرف میزنید.؟!
اینکه نام گذاری بی ام دبلیو از همه منظم تر هست واضح و مبرهنه.
مرسدس هم همچین بی نظم هم نبود . به نظر من این که میخواد نظم بده کار خوبیست ، اما ما که از مطالب بالا چیزی نفهمیدیم!!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ شهریور ۱۳۹۳درود .
هیچ وقت بی نظم نبوده بنز . اما الان داره با اینکارش
یذره سردرگم میشه .
Ahmad..F12
۱۰ شهریور ۱۳۹۳الان یکی اینو برام توضیح بده اگه فهمید!!!!!
” GLC کوپه به همان شکلی مدل دو در کلاس S با عنوان کلاس S کوپه شناخته میشود، با عنوان کلاس GLC کوپه نامیده خواهد شد.”
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MoahmmadTSR
۹ شهریور ۱۳۹۳ما به اینا عادت داریم نکن داش من!!!
یاسین
۹ شهریور ۱۳۹۳درود این کار مرسدس جالبه !
فرید
۹ شهریور ۱۳۹۳الان اعصاب پصاب میلاد خورد میشه…مرسدس جان آماده باش میلاد تا دو روز دیگه دم در کارخونتونه :-D
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۹ شهریور ۱۳۹۳درود . همینو بگو فرید .
واقعا که . من نمیدونم این چه ویروسی هست افتاده تو المان ؟؟؟
فرید
۱۰ شهریور ۱۳۹۳بهترین کای اینه که بیای لکسسی شی :-D
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ شهریور ۱۳۹۳درود .
اگر اسمان به کوتاهی قامتم گردد ، هرگز زانو نخواهم زد .
کوروش بزرگ .
اگر اسمان به کوتاهی قامتم گردد ، هرگز طرفدار لکسس
نخواهم شد .
میلاد ساسانی .
صادق
۹ شهریور ۱۳۹۳یکم برای من گیج کننده بود که همه ی مدلای بنز رو بلد نیستم!!!
ولی درکل به نظرم کار خوبی میکنه که یکم کلاس هاشو کم میکنه
Ahmad..F12
۱۰ شهریور ۱۳۹۳صادق جان قرار نیست کلاساشو کم کنه که
میخواد با این کار نامگذاری کلاساشو مرتب تر کنه، که به نظر من همون نام گذاری قبلی خیلی بهتر بود
صادق
۱۱ شهریور ۱۳۹۳میدونم داش احمد، یکم منظورمو بد نوشتم
راستش داش احمد، من کلا نسبت به کلاس های بنز یکم گیج میزنم، برا همین گفتم که اگه یکم خلوت تر کنه، راحت تر بشه یاد بگیریم
در کل برنامه داشتم بعد از آئودی، بنز و لکسوس هم یاد بگیرم، حالا چه با همین ورژن چه باورژن بعدی!
Ahmad..F12
۱۱ شهریور ۱۳۹۳:)
هرچی رو به جز لکسس خواستی بدونی از خودم بپرس صادق جان درخدمتم
تک تک سوالاتو جواب میدم عزیزم
Saeed.shariati
۹ شهریور ۱۳۹۳صادق
*God father
دمت گرم
صادق
۹ شهریور ۱۳۹۳نوکرتم داش سعید
تو فکر بودم کم کم عوضش کنم، ولی به عشق تو فعلا عوضش نمیکنم
مهدی 911
۹ شهریور ۱۳۹۳بنز به نظر من کاملترین خودروساز جهانه چون در تمامی کلاسها به بهترین شکل ممکن خودرو میسازه از خودروهای کوچک گرفته تا شاسی بلند وتجاری وسوپر اسپرتو غیره ولی نمیدونم جدیداچرا بنز سوپر اسپرت جدیدی برای رقابت با فراری و لامبورگینی نمیسازه البته توانایی اونو داره
Ahmad..F12
۱۰ شهریور ۱۳۹۳دوست عزیز مرسدس تواناییشو داره ولی حیطهی کاریش چیزه دیگهایه
با این حال همیشه 1 مدل سوپراسپرت رو توی هر دورهای از زمان بین محصولاتش داشته
از اسطوره SL300 قدیمی بگیر تا SLR و SLS و AMG GT و ….
datsun
۹ شهریور ۱۳۹۳مرسدس سلطانه
omid
۹ شهریور ۱۳۹۳من که بیشتر گیج شدم. این چه وضع نامگذاریه.
علی
۹ شهریور ۱۳۹۳برای خیلی بهتر شدن هیچ وقت دیر نیست. باید به اهداف مرسدس برای آینده اطمینان کرد.
حسین
۱۰ شهریور ۱۳۹۳اه اه اه دوباره این GL و دیدم رف رو مخم بد میگن به واگنر انتقاد نکنید آقایون متعصب بنز شما توضیح بدید از این واضح تر به پشتش نگاه کنید تو کدوم بنز طی هزار سال گذشته (به واگنر گفتن عضله های S کلاس مطابق سنت بنز نیست گفت هزار سال پیش گلگیر بنزا برجسته بوده ) طی هزار سال گذشته کی دسگیرۀ صندوق تا درون چراغ ها ادامه پیدا کرده بود و داخل کاسه چراغ به چراغ دنده عقب تبدیل شده بود و تو کدوم مدل بنز چراغ های عقب این فرمی بوده حتی از زوایا هم نگذشته همرو با هم کپــــــــــی کرده حتی خط شیشه نزدیک سطون c به طرف بالا شکسته من نمیدونم کپی برداری از نقاط کلاسیک بقیه برندا جزو هنر طراحیه ؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ شهریور ۱۳۹۳درود .
چرا حرف الکی میزنی ؟؟؟
در خط مشی نسل جدیدهای بنز ، کلا پف گلگیر حذف شده . که خود من مخالف هستم .
دوم اینکه اون دستگیره نیست و نوار کرومی بالای جای پلاک است .
دستگیره برقی است .
همچین میگی که انگار نمای پشت اندازه ی راوفور تسل قبل بد شده . !!!!
در ضمن بیشتر انتقادات به پشت ML بوده تا GL .
Ahmad..F12
۱۰ شهریور ۱۳۹۳GL که معرکهست انتقادی برش وارد نیست!!!!!!
عقب ML شاید، ولی GL خیر
حسین
۱۱ شهریور ۱۳۹۳خط مشی ؟ منم همینو گفتم خط مشی بنز چیه؟
جوری طراحی شده که میشه گفت مساویه سری 7 ه انتقاد نداره ؟
گفتم دستگیره که همه بفهمند کجا رو میگم وگرنه دور تا دور ماشین نوار کرومیه
نمیگم زشته اتفاقاً خیلی خشگله اما سنت بنزو به فنا داد
شما جواب منو ندادی
مجتبی (ساروی)
۱۰ شهریور ۱۳۹۳و حالا برند سوپر لوکس پراید در مدل های
131
132
141
232
……و …این داستان ادامه دارد
ammar
۱۰ شهریور ۱۳۹۳با سلام
آقا من اینو قبول ندارم مرسدس با این کارش داره بر اساس پلت فرمش نام گذاری میکنه مثلا چهار تا پلت فرم اصلیشو درنظر گرفتهa,c,e,s براساس اونا میخواد نام گذاری کنه حالا مثلا slk که بر اساس پلت فرم c کلاس ساخته شد رو میکنه slc.حروف sl, gl تو آلمانی اول کلمه هایی هست که مدل اون ماشینو نشون میده این مدلsl که به معنای کوپه کانورتیبله قبلا اومده.بود. حرف k رو بهش اضافه کرده بود تا بشه اس ال کوچک. ولی الان میخواد بر اساس پلت فرم اسم بذاره sl تو کمپانی به ماشین کروک دونفره که سقفش از جنس بدنه باشع میگن gl به شاسی بلنداش میگن و… حالا میخواد شاسی بلندی که براساس سری e ساخته میشه رو بذاره gle کلاس m حذف میکنه یا ماشینی که چهار دری که کوپه یا کروک میشو میذاره مثلا ای کوپه بعضی از مدلاشم کخ خاص اسم خودشو نگه میداره (مثل. بقیه کمپانیا) مثل g, sls.. تازه مرسدس به نظر من اسم cls که بر اساس سری ای ساخته شده بزارهcle حالا فهمیدین یا نه راستی اون اقایی که گفت توش باید یک جور باشه.. تو رو ی کاپوت ماشین نمیشینه که رانندگی کنی تو داخل ماشین میشینی داخل هم باید یه اصولی حاکم باشه ولی نباید کپی پیس باشه. هم داخل مهمه هم بیرون بعدشم خداییش سری 3 با سری چار چقد تفاوت داره نباید به خاطر عوض کردن دو تا فلاپو سپر کلاس ماشینو که عوض کرد واقعا خنده داره مرسدس سدان کوپه میسازه بی ام وه هم میسازه خخخ بعدم اصول بازاریابی حکم میکنه مثلا x6 که فروش خوبی داشته شرکتای دیگه هم برن دنبال اون. تاریخ خودروسازی دنیا رو نباید با این بچه فوکولیایی مثل بی ام و لکسوس آئودی مقایسه کردبا تشکر
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ شهریور ۱۳۹۳درود .
حرفت کاملا درسته .
مخصوصا تیکه اخر .
ammar
۱۰ شهریور ۱۳۹۳قربونت
امید
۱۰ شهریور ۱۳۹۳حتی برای نام گذاری پروژه دارن عجب بابا این المانا هم خیلی دیگه جالب کارشون و دقیق
Ahmad..F12
۱۰ شهریور ۱۳۹۳بچه ها ولی به نظر من متن یه مقدار گنگ بود، فکر میکنم تا چند روز آینده اگه به صورت روانتر توضیحات
جدید درباره نام گذاری مرسدس رو بشنویم برامون ساده و جالب هم باشه
دوس داشتم آقای حسینی یکم واضحتر و روانتر بیان میکردند
در مجموع از انیس جان تشکر میکنم
محمدرضا
۱۰ شهریور ۱۳۹۳منکه فقط c200 و s500 رو میتونم تشخیص بدم…بعضی کامنتا به کمپانی BMW کم لطفی میکنن که واقعا نمیدونم چی باید جوابشونو داد…شاید خیلی از دنیای ماشین چیزی سر در نمیارن که لکسوس و بی ام دبلیو رو مسخره میکنن…مخصوصا بی ام دبلیو که سلطانه سلطاننننننننننن :-/
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ شهریور ۱۳۹۳درود .
ایراد گرفتن از نامگذاری ب ام و سر در نیاوردن از دنیای خودروسازیه ؟؟؟
ایراد گرفتن به نامگذاری ب ام و ، یعنی منکر قابلیت های ب ام و شدی ؟؟؟
یعنی چی اونوقت ؟؟؟؟؟؟؟
محمدرضا
۱۱ شهریور ۱۳۹۳نه منظورم شما نبودید یکی دیگه از دوستان آخر همه حرفاش یه جمله راجب بی ام و و لکسوس گفت منظورم اوشون بود شما که سروری :)
nima
۱۱ شهریور ۱۳۹۳اگر قرار به شناسایی آسون هست که محصولات GM از همه آسون تره.
برای مثال:
corvette
camaro
ss
silverado
colorado
spark
sonic
و…
تا حالا کسی رو ندیدم این ماشین هارو با هم اشتباه بگیره.
به هیچ وجه و هیچ طور.
دروغ میگم بگو دروغ میگی.
امیر
۱۲ شهریور ۱۳۹۳والا هر کمپانی یه منطق واسه نامگذاری کلاساش داره
خیلی سخت نیست فقط کافی یه بار مطالعه کنید
بنز خوب بود بهتر شد
ب.م.و مشخصه آئودی که عالیه لکسس کامله مثلا sسدان و x شاسی بلند c کوپه
LFA هم یه کلاس نبود 1خودرو خاص تولید محدود با نام بخصوص
دوست عزیز اگه موضوعی نمیدونی دلیل بر غلط بودن اون موضوع نیست
ammar
۱۲ شهریور ۱۳۹۳با سلام
راستی اینو یادم رفت بگم شما کارخونه ای که126_127 سال خودرو با کیفیتو لوکس یک سره تولید مکنه با اینا که هنوز جشن 100 سالگیشون نگرفتن مقایسه نکنننینا