مرسدس بنز میتواند به خود ببالد که آغازگر و بنیان گذار بسیاری از تکنولوژیها و طرحهای بدیع در صنعت خودروسازی بوده است. حالا با غروب SLS AMG فرصتی دست داده تا گوردن واگنر طراحی یک خودروی اسپرت باشکوه و شاید عجیب را برای نمایشگاه لس آنجلس تدارک ببیند. خودرویی که در اصل برای یکی از معروفترین و موفقترین بازیهای ویدئویی رانندگی یعنی Gran Turismo 6 طراحی شده تا در صفحه نمایش گیمرهای پلی استیشن باز بدرخشد.
ویژن گراند توریزمو یادآور مرسدس بنز پیکان نقره ای یا سیلور آروی معروف است که یکی از خودروهای مورد علاقه واگنر به شمار میرود. جلوپنجره مشبک تداعی کننده مدل مسابقه ای 300SL در سال ۱۹۵۲ میباشد که با نام تجاری پنجره مشبک الماس شناخته میشود. دربهای بال مانند گالوینگ و پوزه کشیده و دم کوتاه خودرو، یک چهره کلاسیک اسپرت جی تی را به رخ میکشند. به نظر میرسد که ساختار خودرو کاملا از SLS وام گرفته شده باشد. هنوز از قدرت نهان زیر کاپوت چیزی منتشر نشده است اما هشت لوله اگزوز که هر کدام از یک سیلندر بیرون میآیند یک آواز ترسناک و جذاب را خواهند سرود. اگر مبنا را موتور ۵.۵ لیتری AMG بدانیم، این موتور تقویت شده با توربوشارژر دوقلو میتواند ۵۷۷ اسب بخار نیرو و ۵۹۰ پوند فوت گشتاور تولید کند. استفاده از ساختار آلومینیوم و فیبر کربن باعث شده که وزن خودرو در روی ۱۳۸۰ کیلوگرم ثابت بماند که پایینتر از وزن مک لارن SLR میباشد.هنوز معلوم نیست که سرنوشت این کانسپت بنز چه میشود و آیا جانشینی شایسته برای SLS AMG خواهد بود. شاید هم تنها رگههایی از آن در خودروی GT AMG در آینده مورد استفاده قرار گیرد.
زیگما
۲۷ آبان ۱۳۹۲ببخشید ببخشید باز هم چشمم به یه جمله دیگه این عالم افتاد.قابله های نمیدونم چی چی؟والا ما یه قابلمه داریم مال جهاز مامانمه ایرانیم هست.30 ساله داره کار میکنه.پس ایران خیلی پیشرفتس. :|
mersedes
۲۷ آبان ۱۳۹۲عالیه محشره فقط یه موتور خدا میخاد تا رو همه رو کم کنه
mersedes
۲۷ آبان ۱۳۹۲عالیه
محسن.د
۲۷ آبان ۱۳۹۲از ماشینهایی که پوزه بلند دارند خوشم میاد.مثلSLR.
به نظر من طراحی عقبش قوی تر از جلوشه.
محسن.د
۲۷ آبان ۱۳۹۲ولی نمیشه منکر این شد که قسمت پایین چراغ عقب بسیار شبیه اگزوز آگراست.(به قولkm جان)
BMW
۲۷ آبان ۱۳۹۲محشره
آلمان واقعا از لحاظ تکنولوژی خیلی جلو هست
دمشون گرم
توفیقی
۲۷ آبان ۱۳۹۲100 سال هم که بگذره ما ایرانیها آدم بشو نیستیم.از اروپا و ژاپن و آمریکا فقط زندگی تجملاتی و عیاشیشو می خواهیم.نه علم نه احترام نه شعور نه فرهنگ احترام به همدیگر واقعا برای خودم متاسفم.فکر میکنیم با مسخره کردن دیگران خودمون بزرگ کردیم و نگاهمون به لایک و دیسلایکهای نظراتمونه.اه
امین
۲۷ آبان ۱۳۹۲یعنی واقعاً بنز با این کانسپت روی همه کانسپتها رو کم کرده.علی الخصوص رقیب باواریاییش رو.بنز همیشه تک بوده و همیشه هم تک میمونه.خوش به حال روح کارل بنز.چه لذتی میبره وقتی میبینه به نامش همچین عروسی ساختن.
جلال
۲۷ آبان ۱۳۹۲سلام
sls که با تمام خوبیهاش نتونس جای slrافسانه ای رو پر کنه
امیدوارم این مدل بتونه
ALI
۲۸ آبان ۱۳۹۲یاشاسین من عشقیم بنز.فقط بنز.
فرید
۲۹ آبان ۱۳۹۲هنوز همون هواکش روسقف باقی مونده واین slsکاپوتی دراز وعقبش هم خیلی کوچک ودرفضایی بودن جهش بزرگی زده وچراغ جلوش هم دیگه ازاون غالب همیشگی دراومده
jalal
۳۰ آبان ۱۳۹۲عجب قیافه ای !
امیر
۱ آذر ۱۳۹۲فقط ماشین های آلمانی و بنزو بی ام دبلییو.وی طراحی عقبش یه کم زشته.راستی کی می دونه این بخش بی ام و چرا هیچ چیزی رو پیدا نمیکنه؟
ardalan
۱ آذر ۱۳۹۲مهشره
Deutschland
۲ آذر ۱۳۹۲میلادجان قصد فضولی نباشه ولی چرا عکست بنز نیست؟مایباخه…
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲هر چی باشه از SLS زیباتر نیست خیلی زشته!!!
ARVIN
۲۶ مرداد ۱۳۹۳محشره ولی کاشکی قیمتش رو میدونستم
mahdi
۵ شهریور ۱۳۹۴عالیه. دو تا بال میخواد و موتور جت میشه هواپیما. خیلی ممنون