مرسدسبنز به صورت رسمی از کلاس GLS مدل ۲۰۱۷ در نمایشگاه لسآنجلس پرده برداشته است. این GLS، در واقع یک مدل فیسلیفت است که از ساختار نامگذاری جدید مرسدس استفاده کرده است. این مدل که به عنوان کلاس S کلاس خودروهای شاسیبلند کمپانی محسوب میشود، از یک ظاهر بسیار مدرنتر با طراحی «گلولهای» چراغهای جلو، یک جلوپنجره جمعجور با فرم ششضلعی و یک طراحی جدید در سپر بهره میبرد. در عقب بدنه نیز ظاهر جدید چراغهای LED و سپر، جلبتوجه میکنند. در همین حال، رنگآمیزیهای جدید و طراحی چرخهای آلیاژی، بیشتر از همه باعث تفاوت GLS با مدلی میشود که قرار بوده جایگزین آن باشد (GL).
در این خودرو، امکان استفاده از یک پکیج «اسپورت» وجود دارد که در آن برخی ویژگیهای اسپورتی مانند ارتفاع بیشتر در سپر جلو با سه حفاظ سیمی، لبههای کنار بدنه، یک اسپویلر بزرگتر در عقب و چرخهای آلیاژی ۲۱ اینچی اضافه میشوند. در داخل کابین GLS، یک سیستم جدید اطلاعات و سرگرمی به همراه یک نمایشگر ۸ اینچی با وضوح بالا استفاده شده است. این نمایشگر بزرگ از میان کنسول وسط بیرون زده است؛ نوعی از طراحی که همینحالا هم در بسیاری از اعضای خط تولید مرسدس دیده میشود. امکان انجام عملکردهای مختلف سیستم اطلاعات و سرگرمی از راههای مختلفی مانند یک دکمه کنترلر در کنسول وسط، دکمههای روی غربیلک فرمان و یا فرمان صوتی وجود دارد. این خودروی مناسب برای آفرود، همچنین از یک غربیلک فرمان سهپرهای با یک مجموعه ارتقا یافته از پنل ابزارها و یک نمایشگر TFT تنظیمشونده بهره میبرد. این ارتقا، تا به زیر پوسته کاپوت نیز پیش میرود و موتور GL با مجموعهای از تغییرات به منظور قدرت بیشتر و مصرف بهینهتر، به مدل جدید انتقال داده شده است. مدل پایه GLS400 یک موتور ۳ لیتری دو توربوشارژر V6 دریافت میکند که قدرتی برابر ۳۲۹ اسببخار و گشتاور حداکثری برابر ۴۸۰ نیوتنمتر به همراه دارد. مدل بعدی، GLS350d است که از یک موتور ۳ لیتری توربودیزل با قدرت ۲۵۵ اسببخار و گشتاور ۶۲۰ نیوتنمتر استفاده میکند. در انتها، GLS500 را داریم که مجهز به یک موتور دو توربوشارژر ۴/۷ لیتری V8 با خروجی ۴۴۹ اسببخار و ۷۰۰ نیوتنمتر است. همه این موتورها به صورت استاندارد با یک گیربکس صرفهجوی ۹ سرعته اتوماتیک و همینطور، سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک فورماتیک مرسدس ارائه میشوند. در همین حال، یک گیربکس با تعداد دندههای کمتر و یک قفل دیفرانسیل وسط با صرف یک هزینه اضافی میتوانند در دسترس قرار گیرند. آخرین سطح، مرسدس-ایامجی GLS63 نام دارد که با موتور دو توربوشارژر ۵/۵ لیتری V8، قدرتی به میزان ۵۷۷ اسببخار تولید میکند (یعنی ۲۷ اسببخار بیشتر از مدل قبلی GL63 AMG) و گشتاور حداکثر آن نیز ۷۶۰ نیوتنمتر است. این قدرت از طریق یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چهار چرخ GLS63 منتقل میشود. البته هنوز ویژگیهای عملکردی این مدل اعلام نشده است، ولی از این غول عظیمالجثه انتظار میرود که بتواند در عرض حدود ۴/۶ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد.۱۴ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
امین
۴ آذر ۱۳۹۴مغزم میگه GLS ، قلبم میگه Range Rover … این تقابل عقل و عشق هم داستانیه واس خودش !!
سجاد
۵ آذر ۱۳۹۴یک مرسدس ای کلاس بزار برای تو شهر، یک رنجروور دیسکاوری بزار برای سفرت.این gls خیلی گرون در میاد فکر کنم آدم سکته میکنه یک خط روش بیفته! دیسکاوری معقولتره براتون LOL
REZA
۴ آذر ۱۳۹۴شاسی بلندهای بنز اصلا خوب نیستن حالا این یکم بهتر شده…
mahdi
۴ آذر ۱۳۹۴شما چند سال بنز سوار بودی که میگی خوب نیستند؟
REZA
۴ آذر ۱۳۹۴درسته که بنز نداشتم اما کور هم نیستم طراحی شاسی بلند های بنز نسبت به شاسی بلندهای دیگه اصلا جذاب نیست
sina
۴ آذر ۱۳۹۴چون طراحی این خوب نیس کل ماشینای شاسی بلند بنز خوب نیستن ؟؟؟ منطقت و عشقه
بعدشم طراحی با خوب نبودن کل ماشین فرق داره
REZA
۴ آذر ۱۳۹۴از روی تعصب و از روی عکس الکی خوشت نیاد برو چندتا نمایشگاه نگاه کن بعد بیا نظر بده
REZA
۴ آذر ۱۳۹۴البته هرکسی یه سلیقه ای داره نظر بنده ی حقیر هم اینه-شاید از منظر اساتید خوب باشه
Hoomân
۵ آذر ۱۳۹۴مرسدس دو تا کراس اور G 4×4 و 6×6 استثنائى هستن،نسبت به بى ام و و رنجرور و …. از نظر طراحى داخلى و هم خارجى حرفى واسه گفتن نداره،البته نظر من،اینم که اس شاسى بلند هاست اصلاً لوکس نیست،من با ار ایکس بیشتر حال مى کنم،دوماْ ربطى به بنز سوار شدن نداره هر کسى مى تونه نظر بده،من دایم E250 داره،ماشین عالى ولى نظر بدون سوار شدن ماشین با دیدن اطلاعات و عکس هاش میشه داد ?
جواد
۴ آذر ۱۳۹۴من از طرح جلو پنجره بنز خوشم میاد …….. هم نوع کلاسیک داره چند ردیفه میگم هم نوع amg که یک ردیف با ارم بزرگ بنز در وسطش هم همین دو ردیفه با اون خطوط نازش مخصوص شاسی بلندها
ali ayat
۴ آذر ۱۳۹۴بنز داره یه حس نوستالژیک رو با تکنولوژی های جدید ترکیب میکنه ولی آئودی و بی ام و در مدل های جدیدشون کاملا از یه خودروی فضایی تقلید میکنند که در نوع خودش جالبه
احمد باقری
۴ آذر ۱۳۹۴خیلی ماشین سرحال و باحالی هست. طراحی داخلیش که مثل همیشه عالی انجام شده.
Archi KHAN
۴ آذر ۱۳۹۴از شاسی بلندهای دوست داشتنیِ …
با وقار و با کلاس
shahab
۵ آذر ۱۳۹۴ماشین خیلی قشنگیه اما در یک SUVفول سایز دیگه با کلاس بودن و شیک بودن به اندازه توانایی افرود مهم نیست باید ببینیم میتونه حریف رنج روور یا بقیه بزرگان بشه یا نه
با اینکه در مورد این ماشین اطلاعات چندانی ندارم اما یه حسی بهم میگه از لندکروز در آفرود بهتره با این ک خودم عاشق لندکروزم