خط تولید Rastatt آلمان بکار افتاد و نخستین مرسدس B-class الکتریکی تولید شد؛ ونی که هرچند در کلاس i3 نیست اما از آنجایی که مشخصات فنی مشابهی با آن دارد پس می توان آنرا اصلی ترین رقیب هاچ بک الکتریکی ب ام و دانست . . .
ED به لحاظ ظاهری تفاوتی با نسخه های استاندارد B-class ندارد اما در قسمت فنی دارای یک موتور الکتریکی است که با قدرت ۱۷۷ اسب و گشتاور ۳۳۸ نیوتن متر، می تواند ازحال سکون در عرض ۷.۹ ثانیه (۰.۷ ثانیه کندتر از i3) به سرعت ۱۰۰ برسد؛ حداکثر سرعتش نیز در ۱۶۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.
یکی از جالب ترین ویژگی های ED پکیج باتری های لیتیوم/یونی آنست که کمپانی آمریکایی تسلا آنرا در اختیار مرسدس قرار داده؛ با یکبار شارژ این خودرو می توان مسافتی مابین ۱۳۰ تا ۱۶۰ کیلومتر را با آن طی کرد. شارژ باتری های این خودروی الکتریکی نیز کمتر از ۳ ساعت زمان میبرد.
fleetwood
۲۳ فروردین ۱۳۹۳ماشینهای الکتریکی به غیر از نسخه تولیدی پورشه ، برای خانمها و آدمهایی که هیجان در رانندگی را دوست ندارند خوبه و نمیشه با این جور ماشینا حال کرد باید آسه بری آسه بیای، هر چند شتابش در حد ماکسیما است
رضا
۲۳ فروردین ۱۳۹۳موتور فقط اتمسفریک!!
ما توربو رو هم به زور قبول داریم چه برسه به ماشینای برقی!!!
از برقی جماعت خوشم نمیاد.
فقط دود اگزوز…
شاهین
۲۳ فروردین ۱۳۹۳چه بخواهیم و چه نخواهیم موتور خودروها هر روز کوچکتر و کوچکتر خواهد شد.البته من خیلی هم به موتورهای برقی اعتقاد ندارم نه به خاطر عملکدشون بلکه به این دلیل که ادعا میشه این خودروها پاک هستن در صورتی که شارژ باتری این خودروها از نیروگاه هایی تامین میشه که خودشون با سوخت فسیلی کار میکنن.با تشکر.
مهرداد
۲۳ فروردین ۱۳۹۳شاهین عزیز سلام
جمله ای که فرمودید ادعا نیست بلکه واقعا پیشرانه های الکتریکی نسبت به انواع درونسوز پاک ترند حتی اگر تمام انرژی الکتریکی لازم رو از نیروگاه های با سوخت فسیلی دریافت کنند
بازده پیشرانه های الکتریکی عموما بیش از 90 درصد است اما این یعنی چی!؟
یعنی آنها قادرند بیش از 90 درصد انرژی دریافتی رو به انرژی حرکتی تبدیل کنند به بیان ساده تر میزان اتلاف انرژی آنها کمتر از 10 درصد است
این در حالیست که برترین پیشرانه های درونسوز فعلی بازدهی در محدوده 50 تا 60 درصد دارند!
دقت کنید که از برترین انواع آنها یاد شد یعنی انواع پاک و دیزلی آنها. بماند که این رقم برای پیشرانه های بنزینی معمول به کمتر از 40 درصد هم می رسد
بله این یک فاجعه است!! موتورهای بنزینی بیش از 60 درصد انرژی دریافتی را عموما بصورت گرما تلف می کنند تازه باید مقداری دیگر از انرژی رو صرف خنک کردن گرمای حاصله کنند که دقیقا برابر انرژی مصرفی رادیاتور خودروی شماست!
شاهین
۲۳ فروردین ۱۳۹۳مهرداد عزیز ممنون که پاسخ دادی.مهرداد جان من هم قبول دارم این خودروها پاک هستن ولی در واقع الکتریسیته ای که برای شارژ این خودروها استفاده میشه از کجا تامین میشه؟ از نیروگاه هایی با سوخت های فسیلی که الوده کننده ی محیط زیست هستن.در مورد خود خودروها حرفی نیست،حرف بر سر منبع تامین سوخت این خودروها هست.با تشکر.
Ehsan
۲۳ فروردین ۱۳۹۳شاهین جان ، از کجا میدانی فقط از نیروگاه با سوخت فسیلی است شاید از نیروگاه خورشیدی باشه !
ولی در کل من خودروهای هیبریدی رو به الکتریکی ترجیح میدم
شنیدم تعرفه واردات خودروهای هیبریدی 4 درصد است ، یک خودروی هیبریدی خوب پیشنهاد بدید بریم وارد کنیم :-)
شاهین
۲۳ فروردین ۱۳۹۳احسان جان اکثرشون با سوخت فسیلی کار میکنن.من خودم طرفدار اینجور ماشین ها علی الخصوص بی ام و i3 هستم.ماشین های خوب دیگه به نظر من مثل تویوتا پریوس،شورولت ولت و اپل امپرا هستن.(البته دو تای اخری تقریبا یکی هستن)با تشکر.
شاهین
۲۳ فروردین ۱۳۹۳نیسان لیف یادم رفت.اونم خوبه! “لیف”
Ehsan
۲۳ فروردین ۱۳۹۳نه من باید منتظر شم گلف GTE هیبریدی الکتریکی یا بی ام و I8 وارد بازار بشه برم بخرم ، من هم که پولم از پارو بالا میره !
مهرداد
۲۳ فروردین ۱۳۹۳شاهین عزیز اتفاقا بحث من هم در مورد منبع انرژی اونها بود.
اجازه بدید طور دیگری مطرح کنم:
حتما با اساس کار نیروگاه های فسیلی تولید انرژی الکتریکی آشنا هستید. در این نیروگاه ها انرژی انواع سوخت های فسیلی به انرژی گرمایی یا بهتر بگم به گرما تبدیل می شه سپس گرمای حاصله آب را طی سیکلی ساده به بخار تبدیل کرده و بخار تولید شده باعث چرخش توربین و در نتیجه تولید انرژی الکتریکی می شود.
جالب است بدانید تولید گرما جز ساده ترین کارهایی است که بشر قادر به انجام آن است. این یعنی می توان تمام انرژی موجود در سوخت های فسیلی را به راحتی به گرما و در نتیجه در نیروگاه ها به انرژی الکتریکی تبدیل کرد.
این در حالیست که تنها حدود 40 درصد همین سوخت در پیشرانه های درونسوز به حرکت تبدیل میشود و مابقی آن به گرما تبدیل شده و تلف می گردد.
البته به این دلیل از کلمه تلف استفاده می کنم که از گرمای حاصله هیچ استفاده ای نمی شه اما در نیروگاه ها همین گرما به برق تبدیل می شه.
صبحت من هم دقیقا در همین اختلافه.
اگر گرمای اتلافی خودرویی درونسوز رو به انرژی ای قابل استفاده تبدیل کنیم (مثلا برق) در این صورت حرف شما کاملا درسته
حال که در واقع این گرما تلف می شود می توان به راحتی نتیجه گرفت که حتی اگر کل انرژی الکتریکی تولید شده از نیروگاه های فسیلی باشند (که البته این طور نیست) باز هم آلودگی ناشی از مصرف انرژی در وسایل نقلیه برقی بسیار کمتر از مصرف آن انرژی در وسایل درونسوز است.
به بیان ساده تر با انرژی (آلودگی) یکسان با خودروی برقی می توان مسافت بیشتری (نزدیک دو برابر) در مقایسه با خودرو بنزینی رفت. پس برخلاف باور شما این که خودروهای برقی پاک ترند یک حقیقت است
خاوری مزراتی
۲۳ فروردین ۱۳۹۳تصویر ما از موتورهای امروزه و کوچکتر و کم مصرفتر شدنشان یادآور بحران انرژی دهه80است که به حذف بسیاری از مدلهای اسپرت آمریکایی و موتورهای خورجینی و عظیم کمپانی های شورلت، کادیلاک و بیوک در مجموعهGM منجر شد.. بسیارخوشحالم این اتفاق افتاده چون من شدیدا محیط زیست گرا و سبز هستم…
شاهین
۲۳ فروردین ۱۳۹۳مهرداد جان ممنونم که به صورت مبسوط و کامل موضوع رو تشریح کردی.حرف شمارو کاملا قبول دارم.به نظر من در کوتاه مدت بهترین راه حل همین ماشین های هیبرید(نه کاملا برقی) هست که هم مصرف و الودگی کمتری داره و هم مسافت طولانی رو میشه طی کرد.با تشکر.
شاهین
۲۳ فروردین ۱۳۹۳خاوری جان فکر میکردم که طرفدار پر و پا قرص موتورهای حجیم و پرقدرت و البته پرمصرف هستی!
خاوری مزراتی
۲۳ فروردین ۱۳۹۳نه شاهین جان من چون عاشق طراحی خودروم و ایتالیا تو طراحی کارش بیسته مزراتی رو دوس دارم… شاید باور نکنی ماشین ایده آل من تو زندگی یه مدل مث پژو308 یا وولکس واگن جتا یا خیلی بالا باشه آئودی A1هس… زیاد به خودروهای پرمصرف و حجیم علاقه ندارم
شاهین
۲۳ فروردین ۱۳۹۳خاوری جان ائودی A1 رو موافقم شدید.مخصوصا با رنگ بدنه ی قرمر و سقف سفید و رینگای خاکستری! ارادتمندتم داداش.
امیر
۲۳ فروردین ۱۳۹۳به وبسایت تسلا مراجعه کنید میبینید که شتاب ماشین هاش زیر 5 ثانیه است
آینده از آن خودروهای برقی است
meysam ebrahimi
۲۴ فروردین ۱۳۹۳من واقعا طرفدار خودروهای پاک هستم اما فکر کنم خودروهای تمام الکتریکی، آلایندگی غیر مستقیم زیادی دارند. چون برای ساخت باطری آنها انرژی زیادی صرف میشود و خود این باطریها هم چندان با محیط زیست سر سازگاری ندارند(بخاطر مواد تشکیل دهنده آنها). توی چند مقاله هم خوندم راندمان این باطریها هم بعد از دو سه سال چند درصدی کمتر از روزهای اول میشه. البته همه این مشکلات برای حال حاضر هستند و به مرور در آینده براشون راه حلی پیدا میشه.در واقع الکتریکی ها ابتدای راهشون هستند و باید تکامل پیدا کنن اما به نظر میاد در دسترس ترین گزینه هستند. خودروهای هیدروژنی هم حرف ندارند چون نه تنها آلودگی ندارند بلکه با تولید بخار آب میتونن خیلی از مشکلات رو هم حل کنند. در هر حال امیدوارم هر چه زودتر این مشکلات رفع و رجوع بشن و من و شما هم باید از هر تلاشی هر چند اندک در حد بضاعتمون برای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست تلاش کنیم.
Hitler
۲۳ فروردین ۱۳۹۳داداش فلیت وود چی داری می گی واس خودت؟غیر از پورشه ؟چی نشنیدم؟درایسون یا تسلا میخوای؟اینا چون صدا ندارن آروم بنظر میان یه بار پشین پشت یه ماشین برقی پدالو تا ته بگیر ببین چه هیجانی داره.تو محله ما یه هیوندای ارس پلاک هیبریدی هس پسر صاحبش گاهی وقتا ماشینو کش میره وقتی با حالت اکونومی برقی میرونه صفرتا صدش 8ثانیس.(پسرش دوستمه)فرض کن موتور بنزینیش بکار بیفته چی میشه/ماشینای برقی گشتاور فوق العاده ای دارن و گشتاور در ایجاد هیجان مهمه بسیار بیشتر از اسب بخار.
درجواب دوستایی که میگن شارژ کردن باتری خود آلودگی زاس اینو بگم سازمان دارپا(DARPA)تحقیقات پیشرفته آمریکا روی پروژه ای کار میکنه و به نتایجی رسیده که میشه باتری هایی ساخت که 10برابر سریعتر شارژکرد با عمر نامحدود(تکنولوژی سوپرخازن ها)
داوود
۲۳ فروردین ۱۳۹۳آینده تمامی خودروسازها، چه بخواهند چه نخواهند، بالاخره الکتریکی می شه.
حتی ایرانخودرو ….
sadegh
۲۳ فروردین ۱۳۹۳حرفت درسته، ولی ایرانخودرو احتمالا سال 955456320216 ماشیناش برقی بشه!!!
PEUGEOT
۲۳ فروردین ۱۳۹۳خیلی عالیه
واقعا خوشم اومد
به خصوص زمان شارژ شدنش خیلی خوبه
2و3 روز پیش داشتم برنامه تخته گازو نگاه می کردم یه پژو ایون و یه نیسان بود که جفتشون الکتریکی بودن اونا هم تا 160 کیلومتر با یه بار شارژ راه می رفتن ولی وقتی شارژشون تموم شد با پیریز معمولی 13 ساعت طول کشید تا شارژ کامل بشه
تازه پژو حداکثر سرعتش 130و نیسان 145
مجریه(جرمی) می گفت اگه باتری های ماشین های الکتریکی رو نزاری تا آخر خالی بشه و زود به زود شارژ کنی و با برق معمولی شارژ کنی 5 تا 10 سال عمر می کنه ولی اگه تا آخر شارژش خالی بشه و با ولتاژ بالا شارژش کنی تا 3 سال عمر می کنه و گفت اگه بخوای براش باتری بخری باید 7 هزار پوند خرج کنی
saied
۲۳ فروردین ۱۳۹۳خیلی دوس دارم ! فکر کن با دو هزار تومان از تهران بری مشهد
saied
۲۳ فروردین ۱۳۹۳اقا کسی فرق اونتادورو با رونتو میدونه چیه ! ممنون میشم از راهنماییتون :)
شاهین
۲۳ فروردین ۱۳۹۳لامبرگینی اونتادور در سال ۲۰۱۱ توسط اشتفان وینکلمن رئیس کمپانی لامبورگینی رونمایی شد این ماشین که قدرتی برابر ۶۹۱ اسب بخار و حداکثر سرعتی برابر ۳۵۰(بعداً در تستهای یک مجله انگلیسی به ۳۷۰ هم رسید) و ۰-۱۰۰ برابر ۲٫۹ ثانیه دارد اونتادور جانشین مورسیه لاگو است
لامبورگینی Aventador LP 700–4 یک اتوموبیل اسپرت دو در ، دو صندلی است که ۶ ماه بعد از پرده برداری ابتدایی در ، در تاریخ ۲۸ فوریه سال ۲۰۱۱ در نمایشگاه ژنو به صورت عمومی معرفی گردید.جدید ترین مدل اونتادور Aventador J است که سبک تر از نمونه قبلی است و موتور قوی تری هم دارد.
نوع موتور ۱۲ سیلندر ۴۸ سوپاپ
حجم موتور ۶۴۹۸ سی سی
حداکثر قدرت ۷۰۰ اسب بخار در 8250rpm
حداکثر گشتاور ۶۹۰ نیوتن متر در 5500rpm
سیستم خنک کاری آب و روغن
حجم مخزن روغن موتور ۱۳ لیتر
حجم مخزن مایع خنک کاری ۲۵ لیتر
استاندارد آلایندگی Euro 5
حجم باک ۹۰ لیتر
مصرف شهری ۲۴٫۷ لیتر
مصرف جاده ای ۱۰٫۷ لیتر
مصرف ترکیبی ۱۶ لیتر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۲٫۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر
نوع گیربکس ۷ دنده اتوماتیک ISR
محور محرک 4WD
سیستم ترمز ABS+ESP
ترمز جلو دارای ۶ سیلندر ترمز
ترمز عقب دارای ۴ سیلندر ترمز
سایز چرخ جلو ۱۹ اینچ
سایز چرخ عقب ۲۰ اینچ
کیسه هوا راننده + سرنشین+جانبی+ زانویی
طول 4780mm
عرض 2265mm
ارتفاع 1136mm
لامبورگینی رونتونیا ربنتون (تلفظ اسپانیایی: [reβenˈton])(Lamborghini Reventón) یکی از خاصترین مدلهای لامبورگینی است که بر پایهٔ مدل LP۶۴۰ این کمپانی ساخته شده و دارای توان تولیدی ۶۴۰ اسب بخار میباشد. رونتون شبیه به جنگندهٔ پاناویا ترنادو به تعداد محدود ۲۰ عدد و به قیمت یک و نیم میلیون دلار به صورت کوپه و روداستر طراحی و ساخته شد. این خودرو با سرعتی بالغ بر 380 کیلو متر بر ساعت میتواند حرکت کندلامبورگینی رونتون با حجم موتوری برابر ۶۴۹۶ سی سی قدرتی برابر با ۶۴۰ اسب بخار در ۸ هزار دور در دقیقه و نیروی گشتاوری معادل ۶۶۰ نیوتن متر در ۶ هزار دور در دقیقه تولید میکند. بخش بیرونی تماما از جنس کربن خالص دولایه و شاسی تمام فولادی ساخته شده است. به این خودروی رویایی به خاطر چهره خشنش لقب قاتل، کشنده و مهلک داده اند و به نظر میرسد همین چهره باعث ابهت بیشتر این خودرو شده است. ترمزها ی جلو دیسک های سوراخ دار خنک شونده با گیره های ۶ پیستونه و مجهز به ABS می باشند و ترمزها ی عقب نیز دیسک های سوراخ دار هستند.
اگر چه این خودرو از مدل مورسیه لاگو LP640 الگو برداری شده است اما طراحی بدنه و بیرونی خودرو کاملا جدید است . بدنه این خودرو از CFC یعنی از کامپوزیت فیبر کربن ساخته شده که مقاومت و استحکام آن کاملا مشخص است . اجزای بیرونی خودرو با این نوع کامپوزیت و همینطور فولاد کار شده، کاملا با یکدیگر مقاوم شده است.
جلوی این خودرو نیز با جلوبندی بسیار محکم و همینطور طرح بیرونی بسیار قدرتمند به شیوه ای طراحی شده است که در وسط به صورت یک پیکانی میباشد که ضمن کاهش مقاومت هوا ، آنرا (هوا) برای خنک کردن سیستم ترمز و همینطور سیلندرهای خودرو هدایت میکند.
دوست عزیز این مطلبو با یک جست و جوی ساده پیدا کردم و امیدوارم کاملا به جوابتون برسین.با تشکر.
شاهین
۲۳ فروردین ۱۳۹۳خودروی خوبی هست هم از نظر طراحی هم از نظر مقدار مسافتی که میشه باهاش طی کرد.البته من بی ام و رو بیشتر دوست دارم(به نظر من طراحی اون بهتره) ولی تنها چیزی که منو از i3 ناامید کرد تست تصادفش بود که 4 تا ستاره گرفت.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ فروردین ۱۳۹۳درود .
کاشکی قیمتش هم منوشتین .
طراحیه این بنزو از روی یک ماهی برداشتن .
البته خیلی قبل .
خاوری مزراتی
۲۴ فروردین ۱۳۹۳آره یادمه میلاد… تومجله ماشین زده بودنش… ولی کاش اینم طراحیش به روز میشد تا سلسله مرسدس بنز کاملا تغییر میکرد مدلاش
TIGER
۲۳ فروردین ۱۳۹۳خیلی عالیه! من بی کلاس رو خیلی دوست دارم! اگه حدود 160 میلیون داشتم همه گزینه ها رو ول می کردم یه بی 180 می گرفتم!
بی کلاس برقی هم خیلی خوبه. من کلا برقی رو دوست دارم. چون بخوایم یا نخوایم آیندمونو تشکیل میده. البته ممکنه در آینده برقی نباشه و مثلا با هوا باشه یا انواع سوخت های دبگه ولی در هر صورت مطمینم بنزینی نخواهد بود!
saied
۲۳ فروردین ۱۳۹۳آتش گرفتن مرسدس اس350 در آلمان! تنها 2هفته از عمر این اس-کلاس نگذشته بود که این اتفاق رخ داده.. هنوز دلیل اصلی این آتش سوزی اعلام نشده ولی در احتمالات اولیه نقص فنی در موتور باعث این حادثه بوده!
کمپانی مرسدس با سرعت واسه تحقیق در قضیه متخصصین خود را فرستاده تا در اسرع وقت دلیل این حادثه رو پیدا کنن و برای جلوگیری از تکرار این آتش سوزی به سرعت عیب ها رو اصلاح کنن! در صورت مشخص شدن نقص فنی در قطعات تمام مرسدس های فروخته شده فراخوانده می شوند!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ فروردین ۱۳۹۳گزارشات آتش سوزی از خودروهای جدید در سال 2012 به اعلام موسسه ای سی ای دی ADAC رشدی جدی داشته که به گفته ((( کارشناسان با توجه به پیچیدگی فنی خودروها ی جدید و تکنولوژی خاص آنها این امر اجتناب ناپذیر است.)))
Ehsan
۲۳ فروردین ۱۳۹۳دیروز هم یک خبر خوندم که بی ام و برای عدم استحکام یک پیچ 500 هزار خودروی فروخته شده رو فراخوان داده
حالا در ایران پژو هر هفته اتش میگرفت ، رئیس ایرانخودرو میگفت مگر خبری شده
mory
۲۳ فروردین ۱۳۹۳من عاشق ماشینای برقی ام
امیدوارم باتری ها هر روز ظرفیتشون بره بالاتر و این ماشینای فوق العاده عمومی تر بشن که حداقل یه نفس بکشیم و با هزینه خیلی کم ماشین سوار شیم
آمین
Alireza
۲۳ فروردین ۱۳۹۳کسی که هایبرید میخره کمتر دنباله لاکشریه و هدف اول مصرف سوخت و co2. بعید می دونم بتونه با ژاپنی ها که از 10 سال پیش شروع به هایبرید ساختن کردن بتونه ذره ای رقابت کنه، ولی معمولن کسی بخواد بنز بخره بیشتر دنبال لوکس بودن و یا پرفرمنسه نه اینکه بخواد کلاس A یا B از بنز داشته باشه( منظورم کلاسای استانداردو کلی نه ماله مرک)
و قیمتش قطعا مثه کلاس A بالاستو قابله رقابت با بقیه هایبریدی ها نیست
Alireza
۲۳ فروردین ۱۳۹۳حتی از رقیب هموطنش ینی بیمر هم گرونتر مثه 118 یا 120
امید
۲۳ فروردین ۱۳۹۳خیلی خوبه 177 اسب بخار کمتر از 3 ساعت شارژ و سرعت مناسب وشتاب خوب خیلی اقتصادی هست افرین به بنز دوست داشتنی
وحید
۲۳ فروردین ۱۳۹۳سایپا هم باید پراید برقی بده بیرون .همه می خرند
چاپلو
۲۳ فروردین ۱۳۹۳من با اینکه دود و سر و صدای ماشینای بنزینی رو دوس دارم.(سواری وحشی)
اما جدا اینده از ان خودرو های برقیه
من میگم لازمه مسابقاتی در کلاس خودرو های برقی گذاشته بشه تا شاهد پیشرفت سریع تر و جلب توجه بیشتر مردم نسبت به خودرو های برقی و هیبریدی باشیم
انصافا این بنزه قیافه ش خیلی به بنزای لوکس و خوشگل نمیخوره
ماشینای برقی همشون همینن چون صرفا به خاطر جنبه های اقتصادی بهشون نگاه میشه برای کاهش قیمت نهایی از جنبه های لوکس بودن و امکانات در مقابل بنزینیا کم میارن. و فروششون هم واقعا کمه بوده تا حالا.
اینچوری که دنیا به صنعت پتروشیمی وابسته شده حالا حالا ها بعیده خودرو برقی زیاد شه
خاوری مزراتی
۲۳ فروردین ۱۳۹۳نگران نباشید دوستان… سودای اقتصادداخلی در ایران هیچوخت شکل نمیگیره و به ثمر نمیرسه چون صدوپنجاه سال پیش در رد این نظریه احمقانه کتابهانوشته شده و تزها داده شده…خیلی زودتر ازآنچه فکرشو بکنید طوفان تغییرات امثال ایرانخودرو رو میبره چنان که برده… موندم اون مهندس ایرانی عزیز امابیچاره که قرار بود سورن هیبرید رو برا ایران خر دو بسازه کجاس الان؟؟/
چاپلو
۲۳ فروردین ۱۳۹۳ولی خوشم اومد اولین باره مرسدس بنز یه اسم درست انتخاب کرده واسه خودش.
مرسدس B-class یا به زبون خودمون مرسدس بی کلاس. اقا کلا کلاس نداره.
فکرشو بکن میری نمایندگی ستاره ی ایران میگی اقا من یه ماشین بی کلاس میخوام !!! میگه بفرمایید اینم بنز. ها ها ها
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ فروردین ۱۳۹۳درود .
با چی و با کی داری میجنگی ؟؟؟
با اولین خودرو ساز دنیا ؟؟؟
چاپلو خیلی دوست دارم هدفت ازین کارها و حرفارو بدونم .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ فروردین ۱۳۹۳در ضمن شما داری زبان پارسی رو به همه ی دنیا نسبت میدی ؟؟
اونور اب بهش میگن کلاس بی . نه بی کلاس .
خود المان هم هم که بی ندارن . ب دارن .
پس میشه کلاس ب . یا ب کلاس
Ehsan
۲۴ فروردین ۱۳۹۳با میلاد خیلی موافقم طرز خوندن این ترکیب ، کلاسِ بی است نه برعکس چون در این نوع ترکیب کلمه اول باید در انتها کسره داشته باشد که اگر کلاسِ بی گفته بشه صحیح است ولی بی کلاس چون کسره نمیگیره ترکیب کلمه اشتباه است
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ فروردین ۱۳۹۳درود .
چاکریم .
چاپلو هدفش چیز دیگری است .
امیر
۲۳ فروردین ۱۳۹۳حماسه ای دیگر از بنز
درود بنز
درود آلمان
mohsen
۲۴ فروردین ۱۳۹۳خودروهای الکتریکی ابتدای راهند و هر روز در حال پیشرفت مثلا مشکل زمان شارژ باتریها الان یه باطری برای گوشیهای موبایل طراحی شده در عرض 30 ثانیه شارژ کامل میشه که فعلا برای تعدادی از گوشیهای سامسونگ قابل استفاده است.
در ضمن بهره وری در خودروهای الکتریکی بالاست مثلا اگر ما با 10 لیتر سوخت فسیلی خودروی خود را 100 کیلومتر جلو ببریم
حال اگر این سوخت را به نیروگاه برده و انرژی الکتریکی تولید کنیم خودروی خود را 200 کیلومتر جلو میبریم.
در ضمن این نیروی الکتریکی میتونه از انرژیهای تجدید پذیر باشه که بشر در اینده ناچار به استفاده از انرژیهای پاکه.
یا حتی انرژی نیروگاههای هسته ای که البته بنده انرژِی هسته ای را انرژی پاکی نمیدونم.
اگه تولید باطری الودگی داره خب تولید موتورهای بنرینی و دیزلی هم الودگی داره.
منتها اخر کار باید دید کدومش الودگی کمتری برای محیط زیست ایجاد میکنه خودروهای الکتریکی یا بنزینی و دیزلی.
مطمعنا در 10 سال اینده خودروهای الکتریکی به قدری پیشرفت میکنن که با الان به هیچ وجه قابل مقایسه نیست
زیگما
۲۴ فروردین ۱۳۹۳چه طراحی زنونه ای داره
وقتی دیدمش ، هس کردم رفتم تو مانتو فروشی…..
ولی اگه زن داشتم و تو غرب زندگی میکردم و ماشین لوکس می خواستم، قطعا اینو میخریدم