ﭘـﺲ ﺍﺯ ﺩﻭ ﺭﻭﺯ ﺳـﻮﺍﺭﻯ ﺑـﺎ ﻧﺴـﻞ ﺟﺪﻳﺪ ﻣﺮﺳـﺪﺱ ﺑﻨﺰ AMG ML63 ﺍﻳﻦ شاسیبلند ۵۱۸ ﺍﺳـﺐ ﺑﺨﺎﺭﻯ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﻧﮕﺮﺍﻧﻰﻫﺎﻯ ﺗﻴﻢ ﺗﺴﺖ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺟﺜﻪ ۲,۳ ﺗﻨﻰﺍﺵ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻋﻤﻠﻜﺮﺩﻯ ﺳـﺮﻳﻊ ﻭ ﭘﺮ ﻗﺪﺭﺕ، ترس از ﻫﻴﺒﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﭼﻬﺮﻩ ﺁﻥﻫﺎ ﺳﺎﻳﻪ ﺍﻓﻜﻨﺪ! ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺍﻳﻦ SUV ﻛﻠﻮپ ۵۰۰ ﺍﺳـﺐ ﺑﺨﺎﺭﻯﻫﺎ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﻰ ﻣﻰﺗﻮﺍﻧﺪ ﻧﮕﺮﺍﻧﻰﻫﺎﻯ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﻨﮕﻴﻨﻰ ﺟﺜﻪﺍﺵ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﺑﺒﺮﺩ ﻭ ﺑﺮ ﻋﻜﺲ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻋﻼﻗﻪﻣﻨﺪ ﺑﻪ ﺑﻤﺐ ۲,۳ ﺗﻨﻰ ﺳـﺮﻳﻊ ﺍﻟﺴـﻴﺮ ﻛﻨﺪ. ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﺑﻪ ﺑﺮﺭﺳـﻰ ﺍﻭﻟﻴﻦ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﻰ ﺗﻴﻢ ﺗﺴﺖ ﻣﺠﻠﻪ Car and Driver ﺑﺎ ﻣﺮﺳـﺪﺱ ﺑﻨﺰ AMG ML63 ﻣﺪﻝ ۲۰۱۲ ﻣﻰ ﭘﺮﺩﺍﺯﻳﻢ.
AMG ﺍﺩﻋﺎ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳــﺖ ﻛﻪ ML63 ﺑﺎ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ۵,۵ ﻟﻴﺘﺮﻯ V8 ﺧﻮﺩ ﻛﻪ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژﻯ ﺗﻮﻳﻴﻦ ﺗﻮﺭﺑﻮﺷــﺎﺭژ ﺑﺎ ﻓﺸﺎﺭ ۱۴,5psi ﺍﺳــﺖ ﻣــﻰﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﻋــﺮﺽ ۴,۸ ﺛﺎﻧﻴﻪ ﺍﺯ ﺣﺎﻟﺖ ﺳــﻜﻮﻥ ﺑﻪ ﺳــﺮﻋﺖ ۹۶ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺑﺮﺳﺪ. ﺑﺎ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﭘﻜﻴﺞ AMG Performance ﻓﺸــﺎﺭ ﺗﻮﺭﺑﻮﻫﺎ ﺗﺎ ۱۸,9psi ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻣﻰﻳﺎﺑﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺁﻥ ﻗﺪﺭﺕ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ﺑﻪ ۵۵۰ ﺍﺳﺐﺑﺨﺎﺭ ﻣﻰﺭﺳﺪ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻏﻮﻝ ۲,۵ ﺗﻨﻰ ﻧﻴﺰ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﻋﺮﺽ ۴,۵ ﺛﺎﻧﻴﻪ ﺑﻪ ۹۶ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺳــﺖ ﻣﻰﻳﺎﺑﺪ.
ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻻﺯﻡ ﺑﻪ ﺫﻛﺮ ﺍﺳــﺖ ﻛﻪ ﻧﺴــﻞ ﭘﻴﺸــﻴﻦ ML63 ﺑﺎ ﭘﻴﺸــﺮﺍﻧﻪ ﺗﻨﻔﺲ ﻃﺒﻴﻌﻰ ۶,۲ ﻟﻴﺘﺮﻯ V8 ﻭ ﺑﻴﺶﺗﺮﻳﻦ ﻗﺪﺭﺕ ۵۰۳ﺍﺳــﺐ ﺑﺨﺎﺭ ۹۶ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻋﺮﺽ ۴,۶ ﺛﺎﻧﻴﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﺩ! ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ ﺳــﺮﻋﺖ ML63 ﺑﺎ ﻭ ﻳﺎ ﺑﺪﻭﻥ ﭘﻜﻴﺞ AMG ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻜﻰ ﺑﻪ ۲۵۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳــﺎﻋﺖ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺷــﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
ﺑﺪﻭﻥ ﺷــﻚ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﻫﻴﺠﺎﻥ ﺍﻧﮕﻴﺰﺗﺮﻳﻦ ﻧﻜﺎﺕ ﻧﺴــﻞ ﭘﻴﺸــﻴﻦ ML63 ﺻــﺪﺍﻯ ﭘﻴﺸــﺮﺍﻧﻪ ﻭ ﺍﮔﺰﻭﺯﻫﺎﻯ ﺁﻥ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﺎﻥ ﻣﺮﺳﺪﺱ ﺍﻳﻦ ﻧﻜﺘــﻪ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻧﻜﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﻧﺴــﻞ ﺟﺪﻳﺪ ﺗﻤﺎﻡ ﺳــﻌﻰ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻥ ﮔﺬﺍﺷــﺘﻪﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ ﻛﻨﻨــﺪ. ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﺣﺠﻢ ﻛﻢﺗﺮ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ﺟﺪﻳــﺪ ﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﻴﺮﻯ ﺩﻭ ﺗﻮﺭﺑﻮﺷــﺎﺭژﺭ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﮔﺎﺯﻫــﺎﻯ ﺧﺮﻭﺟــﻰ ﺍﮔــﺰﻭﺯ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﺗﺨــﺖ ﮔﺎﺯ ﺻﺪﺍﻯ ML63 ﺟﺪﻳﺪ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﻋﻤﻴﻖ ﻭ ﻏﺮﺵ ﻛﻨﺎﻥ ﺍﺳــﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻫﺎﻯ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻧﻴﺰ ﺑﺎ ﺻﺪﺍﻯ ﻧﺎﺑﺮﺍﺑﺮ ﻭ ﺗﻬﺪﻳﺪﺁﻣﻴﺰ، ﺍﻳﻦ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ۵,۵ ﻟﻴﺘﺮﻯ ﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻧﺤﻮ ﻳﺎﺩﺁﻭﺭ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ۶,۲ ﻟﻴﺘﺮﻯ ﭘﻴﺸﻴﻦ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﻰﺁﻳﺪ.
ﺩﺭ ﻧﺴﻞ ﺟﺪﻳﺪ ﺑﺮ ﺧﻼﻑ ﻧﺴﻞ ﻗﺪﻳﻤﻰ، ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ ﻫﻔﺖ ﺳﺮﻋﺘﻪ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗﻴــﻚ ﻣﺮﺳــﺪﺱ ﺗﻌﻮﻳﺾﻫﺎﻳــﻰ ﻧﺮﻡ ﻭ ﺳــﺮﻳﻊ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﻳﺶ ﻣﻰﮔﺬﺍﺭﺩ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﺗﻌﻠﻴﻖ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﻰﺭﺳﺪ ﻛﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺎﺯﻧﮕﺮﻯ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭﻯ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﺳــﺮ ﭘﻴﭻﻫﺎ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺍﺳــﺖ. ﻋﻤﻠﻜﺮﺩ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﻳﻦ ﺣﺲ ﺭﺍ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﻰﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭﺗﺎﻥ ﭼﺴــﺒﻨﺪﮔﻰ ﺑﺎﻻﻳﻰ ﺑﻪ ﺳﻄﺢ ﻣﺴﻴﺮ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﻰ ﻧﻤﻰﺗﻮﺍﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﻨﺤﺮﻑ ﺳﺎﺧﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺣﻴﺚ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺑﺎ ﺏﺍﻡﻭ M X5 ﻭ ﻳﺎ M X6، ﻣﺮﺳﺪﺱ ML63 ﺑﺎ ﻭﻗﺎﺭﺗﺮ ﻭ ﺍﻳﻤﻦﺗﺮ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﻰﺭﺳﺪ.
ﺗﺎﻳﺮﻫﺎﻯﻭﻳﮋﻩ ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻧﻰ ﻧﺼﺐ ﺷﺪﻩ ﺑﺮ ﺭﻭﻯ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﻣﻨﺎﺳــﺐ ﻣﺴــﻴﺮﻫﺎﻯ ﺑﻴﺎﺑﺎﻧــﻰ ﻭ ﻳﺎ ﺟﺎﺩﻩﻫﺎﻯ ﺑﺮﻓﻰ ﻧﻴﺴــﺖ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺣﻞ ﺍﻳﻦ ﻣﺸــﻜﻞ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﻰ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﻻﺳــﺘﻴﻚﻫﺎ ﺭﺍ ﻋــﻮﺽ ﻛﺮﺩ ﺍﻣﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭﻧﻈﺮ ﺩﺍﺷــﺖ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ ﺗﻌﻮﻳﺾ ﺧﺼﻮﺻﻴﺎﺕ ﺳﻮﺍﺭﻯ ﻭﻫﻨﺪﻟﻴﻨﮓ ﻧﺎﺏ ML63 ﻧﻴﺰ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ.
ﻓﻀﺎﻯ ﺩﺍﺧﻠﻰ ML63 ﺟﺪﻳﺪ ﺑﺪﻭﻥ ﺷﻚ ﺩﺭﺣﺪ ﻭ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩﻫﺎﻯ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺍﻳﻦ ﺳﮕﻤﻨﺖ ﭼﻮﻥ ﻟﻨﺪﺭﻭﻭﺭ ﺭﻧﺞﺭﻭﻭﺭ ﻭ ﻳﺎ ﭘﻮﺭﺷــﻪ ﻛﺎﻳﻦ ﺍﺳــﺖ ﻭ ﺑﺎ ﻋﺒﻮﺭ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﺴــﺎﺋﻞ ﺗﻨﻬﺎ ﻧﻜﺘﻪ ﻧﮕﺮﺍﻥ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻗﻴﻤﺖ ﺑﺎﻻﻯ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺍﺳــﺖ. ML63 AMG ﺩﺍﺭﺍﻯ ﻗﻴﻤﺖ ﭘﺎﻳﻪﺍﻯ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ ۹۶ ﻫﺰﺍﺭ ﺩﻻﺭ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺻﺪﺍﻯ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ V8 ﺁﻥ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﻣﻰﺗﻮﺍﻧﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻋﻼﻗﻪﻣﻨﺪ ﺑﻪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﭼﻨﻴﻦ ﻣﺒﻠﻐﻰ کند!
امیرمحمذ
۲۵ مرداد ۱۳۹۱واقعان فوق العاده است :قدرتش طراحی خشن کلا خاص بودن این خودرو
آقا من امشب خوابم نمیبره تو را خدا یا این ماشین ها را نزار تو سایتت یا یه کاری کن همه بسیج بشند بزارند این مرزها آزاد بشه
به قرآن آدم دیگه حالش بهم میخوره م چی داریم دل بهش خوش کنیم این گاری های تو ایران
بابا یه کاری بکنید
vahid
۱۹ دی ۱۳۹۱به نظر شما مدل ml63 بهتر هست یه مدل gl?
بهترین خودرو شاسی بلند که هم از لحاظ زیبایی هم ار
بابت کارایی جیست؟؟
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۷ بهمن ۱۳۹۲عقبش خیلی اخمو شده .. من خوشم نیومد
مرتضی
۵ فروردین ۱۳۹۳محمد جان شما به طراحی سوسول ژاپنی عادت کردی حتما :D