بوگاتی شیرون یک هایپراسپرت شگفتانگیز است اما حتی بیشتر شگفتانگیز خواهد بود وقتیکه این مطلب را بخوانید
بوگاتی ویرون یک خودروی باورنکردنی بود. ماشینی که میتوانست در فقط ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کرده و نهایتاً به حداکثر سرعت خارقالعادهٔ ۴۳۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. همچنین این خودرو در نسخهٔ سوپراسپرت خود ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت داشت. تمامی این موارد موجب شده بود که ساخت جایگزین ویرون بسیار سخت و دشوار باشد اما بوگاتی این کار را بهخوبی انجام داده است.
بوگاتی شیرون جدید که جایگزین ویرون شده است، سریعتر و قویتر بوده و اعداد و ارقام آن اثبات میکنند که جانشین شایستهای برای تاجوتخت ویرون است؛ اما چه اعدادی این حقیقت را ثابت میکنند؟ در ادامه نگاهی خواهیم داشت به ۳۰ عدد در مورد بوگاتی شیرون که نشان میدهند این خودروی افسانهای چقدر خارقالعاده و باورنکردنی است.
۲.۴ میلیون یورو: شروع قیمت بوگاتی شیرون (در حدود ۲.۶ میلیون دلار)
۵۰۰: تعدادی که از بوگاتی شیرون ساخته میشود
۳۳ درصد: تعداد شیرونهایی که قبل از اولین نمایش آن در نمایشگاه ژنو فروخته شدند
۳۰: تعدادی پروتوتایپها و نمونههای آزمایشی که از شیرون ساخته شد
۵۰۰,۰۰۰: میزان کیلومتر تستهای جادهای شیرون
۳۰۰: ساعات صرف شده در آزمایش تونل باد با سرعت بالا (۱۲ روز و نیم)
۲۰۰: مجموعهٔ لاستیکهایی که برای شیرون استفاده شده است
۲.۵ ثانیه: شتاب صفرتاصد شیرون (بوگاتی میگوید حتی کمتر از این است)
۱۳.۶: زمان رسیدن از صفر به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت
۴۲۰: سرعت جادهای محدودشدهٔ شیرون به واحد کیلومتر بر ساعت (انتظار میرود شیرون توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۴۶۰ کیلومتر در ساعت را داشته باشد)
۵۰۰: عدد پایانی روی کیلومتر سنج شیرون به واحد کیلومتر بر ساعت
۲: تعداد سوئیچهای شیرون (دومی قفل حالت حداکثر سرعت را باز میکند)
۸: حجم موتور ۱۶ سیلندر W شکل شیرون
۴: تعداد توربوشارژرهای شیرون (بزرگتر از ویرون بوده و برای ۳۸۰۰ دور در دقیقه تنظیم شدهاند)
۳۲: تعداد انژکتورهای شیرون
۲۳۰,۲۶۶: مساخت داخل کل شش مبدل کاتالیزوری شیرون (به مترمربع)
۶۰,۰۰۰: لیتر هوایی که در هر دقیقه به موتور شیرون پمپاژ میشود
۱۵۰۰: قدرت کل شیرون به اسب بخار
۱۶۰۰: گشتاور کل شیرون به نیوتن متر
۷۰ درصد: میزان دور موتوری که حداکثر گشتاور موتور شیرون در آن در دسترس است
۱۰: تعداد رادیاتورهای شیرون
۸۰۰: لیتر آبی که در هر دقیق در موتور شیرون پمپاژ میشود
۶: تعداد کانالهای جریان هوای ترمز شیرون
۴: هفته زمانی که برای تولید یک بدنهٔ فیبر کربنی شیرون صرف میشود
۱۹۹۵: وزن خالص شیرون به کیلوگرم
۶: تعداد لایههای هریک از پانلهای خارجی بدنۀ شیرون
۱۴۰: نقرهٔ بکار رفته در لوگوی بوگاتی در جلو به گرم
۴۲۰: اندازهٔ دیسکهای ترمزهای جلوی شیرون به میلیمتر
۸: تعداد پیستونها در هریک از کالیپرهای ترمز جلوی شیرون
۵۰۰۰: گشتاور کل به واحد نیوتن متر که هریک از لاستیکهای میشلن که اختصاصاً برای شیرون طراحی شدهاند میتوانند بدون هیچ مشکلی به زمین انتقال دهند
بنابراین با توجه به این اعداد و ارقام میتوان گفت بوگاتی شیرون بخشی از یک مهندسی باورنکردنی است. هایپراسپرت شگفتانگیزی که مشخصات آن مو را بر تن انسان سیخ میکند. شیرون نهایت مهندسی و پیشرفت در صنعت خودروسازی دنیا است. چیزی که تنها از امپراطوری معظم فولکسواگن برمیآید. بوگاتی اعلام کرده است که اولین شیرونها در ماه جاری به بازار میآیند. پس برای ورود این اعجوبه آماده باشید.
منبع: Motor1
hamid
۳۰ آذر ۱۳۹۵شرافتاً عکس های این شایرون رو کنار لافراری یا پاگانی هیورا بزارید
فارغ از اعداد و ارقام مقایسشون کنید ببینید زبایی و ابهت کدوم بیشتره
به نظر من شایرون طراحی داخلیش عالیه اما طراحی بیرونیش فقط چراغ های جلو و عقبش قشنگ شده مابقی هرچند استانداردهای آیرودینامیکی بیشتری داره اما جذابیت نداره خصوصاً از نمای بغل و ورودی های هوای بغل و سپر جلو فاجعه است
حتی مجموعه ی طراحی عقبش هم نتونسته مثل مک لارن P1 جذاب باشه فقط چراغ هاش خوب شده
( بحث فنی نکردم چون اطلاعات تخصصی و مهندسی آن چنانی برای قضاوت ندارم اما چند کتاب در مورد طراحی خودرو خوندم و یه کم در حد آماتور زیباشناسی درک می کنم )
( دارم با لافراری و هیورای مقایسه اش می کنم نه با پراید )
Ashkann Ariafar
۳۰ آذر ۱۳۹۵این ماشین هیچوقت هیچی نبوده.
و هیچی هم نخواهد شد.
0تا300 ..13ثانیه عوووووهههه
رگرا 10ثانیه
لافررایو p1و هوایرا 11ثانیه.
.
.
هوایرا نسخه عادی با کابین شگفت انگیز وزن 1200 کیلویی و موتور12سیلندر 410کیلومتر بر ساعت راحت پر میکنه(ویدیوشو دیدم )
هوایرا بی سی که گفته اند 528 تا میره.!!!!!!!!
(به صورت تئوری )
تازه هندلینک رو فدا نکرده واس سقف سرعت(رکورد 6ونیم زوندا روولوسیون توی نوربرگ رینگ )
.
.
حالا هی بگید بوگاتی بوگاتی .
با کلی اینترکولر 4تا توربو
و کلاه خود یونانی و سپر پارسی و تبرزین اشکانی و رزم جامه رومی و شمشیر شامی و اسب تازی و تیرکمان چاچی.
فقط یه ماشینه واس شکم گنده های حجازی(شبه جزیره عربستان ).
دقیقا یه پروژه شکست خورده ست.
جلوی کویینیگزگ کم میاره.
اگه نوربرگ رینگ خوب بود بعد بیاید بگید بوگاتی خوبه!!!!!با این قیافه مضحکش.
احسان
۳۰ آذر ۱۳۹۵عزیز جان بوکاتی لوکس محسوب میشه ،اونای که اسم بردی فقط رو پرفورمنس کار کرده ان
رامتین
۳۰ آذر ۱۳۹۵عجب!!! چه تعصبی روی مکلارن و کوئیگ زیسی! همین مونده مهندسی کشور سوئد یا انگلستان را بالاتر از آلمان فرض کنیم. واقعا خنده داره. سلطنت مهندسی مکانیک در آلمان در کل تاریخ جهان همیشه پابرجاست. در فرمول1 هم بنز حکمفرمایی میکنه. همین خودروی فرمول1 بنز 0 تا 300 را 8 ثانیه میزنه. درسته بین خودروی فرمول1 با خودروی سوپراسپورت تفاوت هست اما هر وقت مکلارن یا سوئدیها بتونن چنین خودرویی بزنن بیا صحبت کن.
(پهلوان مک لارن)new great britain
۳۰ آذر ۱۳۹۵رامتین عزیز مهندسی انگلیسی بالاتر از آلمان هست.احتیاجی به فرض کردن نداره.
کل جهان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
بازم بحث فرمول یک مرسدس.
ولی من حوصله ندارم درباره ی این بحث.
عزیزم اون زمان که مک لارن اف 1 رو ساخت فولکس چی ساخت؟؟
سریع ترین ماشین بدون اسپویلر دنیا تا امروز.
یعنی اون اف 1 با 627 اسب بخار به سرعت 391 کیلومتر رسید که هنوز که هنوزه سریع ترین ماشین تنفس طبیعیه دنیاس.
یعنی باور کن همون اف 1 رو دوتا توربو بزارن با یه سری تغییرات جزئی حاضرم باهات شرط ببندم همین بوگاتی رو میخوره.
درباره ی آئروداینامیک و ایمنی و لوکس بودنش بگم.درباره ی دوامش بگم.
واقعا درباره ی چی بگم؟؟؟
(من قبلا درباره ی اف1 توضیح دادم.دیگه نیازی نمیبینم.)
مک لارن اینقدر خودروهاشون بادوام هست که 12 سال گارانتی براش در نظر گرفتن.
اینو یادت نره جگوار xkss اولین سوپر اسپرت خیابانی دنیا.
مک لارن اف1 اولین هایپرکار دنیا(به معنی واقعی کلمه)
استون مارتین AM-RB 001 کلاس جدید ابر خودروها.
عزیزم بر خلاف تصور همه که فکر میکنن ایتالیا تو این کار متخصصه: اسپرت سازی و سوپر اسپرت سازی تخصص بریتیش هاست.
یه نگاه به خودروهای این رده بنداز که خیلیاشون با همکاری مهندسی انگلیسی ساخته شدن از فورد جی تی 40 بگیر( John Wyer Automotive Engineering) تا slr و…….
(در آینده هم احتمالا ب ام و)
واقعا داخل کابین شیرون با این قیمت شرم آوره.?
نکردن یه نمایشگر اطلاعات و سرگرمی بزارن.?
چهارتا دکمه رو کنسول مرکزی گذاشتن.واقعا کاره بزرگیه.?
این شیرون فقط برای کسری بودجه فولکس ساخته شده که یه جوری پول های رفته شدشون رو برگردونن.همین.
وگرنه چیزه حیرت انگیزی تو این خودرو نمیبینم.(نسبت به سرمایه بسیار عظیم فولکس)
اعتمادیان
۳۰ آذر ۱۳۹۵بوگاتی یک شاهکاره ، یک پیشرفت در مهندسی خودرو محسوب مییشه که فواید آن برای تمام خودروسازان جهانه ، شما اومدی فقط سرعت این سلطان رو با کونیگزگ مقایسه کردی در حالی که تمام 500 نفری که این ماشین رو میخرند میدونند که احتمالا هیچوقت نتونند کیلومترشو پرکنند این ماشین رو برای تکنولوژی اعلای آن میخرند نه برای کل کل سرعت ، اگر قرار اینجوری مقایسه باشه یک ساعت A. Lange & Söhne’s Grand Complication ( از اینترنت کپی کردم ) به قیمت 2 میلیون دلار که تا سال 2018 پیش فروش شده دقتش از یک ساعت دیجیتالی معمولی چینی 2000 تومنی بیشتر نیست ،
فقط انگلستان
۱ دی ۱۳۹۵من لاپیکان دارم و از بوگاتی بیشتر دوسش دارم.
elemento
۱ دی ۱۳۹۵دمت گرم رکورددیسلایک رو شکستی.
فقط کاربری به اسم مسیح اینجور رکورد هایی می زد !!!
Nima
۳۰ آذر ۱۳۹۵جدااا خیلی خووووبه (در قالب شوخی: آقااا شیرون از چلنجر کپی کرده ها توی چراغ های جلو چون اول چلنجر توی چراغ هارو خالی کرده بود برای هواگیری و تنفس بهتر موتور بوگاتی هم توی شیرون انجام داده.)
علی
۳۰ آذر ۱۳۹۵شرافتا اونایی که گفتی مال دختراس حمید جان D:
خدایی این اخم شیرونو با چی میشه عوض کرد پسر خوب
فرشاد سجادیان
۳۰ آذر ۱۳۹۵کوئنیگزگ رگرا: لایک
بوگاتی شیرون: دیسلایک
ali agha
۱ دی ۱۳۹۵چجوری میتونین بین بوگاتی، فراری، لامبو، پورشه، مک لارن و … بگین من اینو دوست دارم اینو دوست ندارم؟!!
من همشونو دوست دارم…
امیرحسین
۳۰ آذر ۱۳۹۵خیلی دوست دارم یه درگ درست حسابی بین شیرون و کونیگ زگ وان ببینم.
فرشاد سجادیان
۳۰ آذر ۱۳۹۵رقیب شیرون رگرا هست
Sina
۳۰ آذر ۱۳۹۵فقط کونیخزگ رگرا
منصور
۳۰ آذر ۱۳۹۵عشق است و عشق….
Bavaria
۳۰ آذر ۱۳۹۵شیرون نهایت مهندسی و پیشرفت در صنعت خودروسازی دنیا است. چیزی که تنها از امپراطوری معظم فولکسواگن برمیآید.
با احترام به پورشه ،مک و فراری. ولی اوج مهندسی فقط مختص شیرونه ولاغیر
من خودم عاشق لافراری ام،اما تولید خودروی تولید انبوه با این خصوصیات در توان(سرمایه ایی) هیچ کارخونه ایی نیست
MPH
۳۰ آذر ۱۳۹۵شاهکاره مهندسی???
تویوتا
۱ دی ۱۳۹۵فقط شاهکار مهندسیه ولی خداییش ماشینای ایتالیایی به غیر از مهندسی یه شاهکار هنری هستند هرجا که حرف هنر به میون میاد ایتالیا بی نظیره یه مثال میزنم امریکا با این همه تکنولوژی وقتی پای ساز های الکترونیکی میاد وسط از ایتالیا کم میاره با اینکه در کل تکنولوژی شون از امریکا پایینتره
kasra
۳۰ آذر ۱۳۹۵بیشتر شبیه یه نمونه اثبات تکنولوژی هست تا یک نمونه کاربردی.
منظورم از کاربردی این نیست که با شیرون آخر هفته با خانواده بری پیک نیک یا باهاش آفرود بری، منظورم اینه شاید حتی یک چهارم خریداران این خودرو یا سایر هایپر کار ها راننده حرفه ای نباش که حتی بتونن تا سرعت 300 کیلومتر بر ساعت باهاش رانندگی کنن و اصلی ترین دلیل ساخت این ماشین و این حجم از مهندسی که در اون به کار رفته همین سرعت و شتابه ، که مقدار زیادیش بلا استفاده میمونه.
معمولا هیچ آدم حسابی پیدا نمیشه که هایپر کار بخره، اغلب عرب ها و سایر تازه به دوران رسیده ها(امثال ورزشکارا و هنرپیشه ها) هستن که واسه خودنمایی به چنین چیز هایی نیاز دارن.
یه لحظه تصور کنید یه ثروتمند اصیل مثل وارن بافت، شیرون سوار شه :D :D :D
ماسل
۳۰ آذر ۱۳۹۵الان وارن بافت شد اصیل؟
شما بگو اصالت به چیه؟
واسه اسب به نژاده.
نظرتون راجع به کسی که پول داره و خرج نمیکنه چیه؟
kasra
۱ دی ۱۳۹۵بله کسی که خودش یا اجدادش با زحمت کشیدن و کار کردن پول بدست می آورند میشوند اصیل.
در مقابل کسانی مثل عرب ها که نفتی که طبیعتا و اتفاقا در منطقه زندگی اونها قرار داره رو بدون هیچ زحمتی میفروشن، یا کسانی که صرفا برای کاری که به عنوان یک تفریح انجامش میدن(ورزشکارا) پول میگیرن میشوند “تازه به دوران رسیده” حالا اگه اجداد فلان ورزشکار از زمان نئاندرتال ها تا حالا هم فوتبال بازی میکردند یا قهرمان فرمول یک بودن هم فرقی در تازه به دوران رسیده بودنشان ایجاد نمیشود.
خب چرا الکی خرج کنه؟ اگه قرار بود هر خرج الکی داشته باشه که اصلا پولدار نمیشد، یکی از اصلی ترین خصیصه های یک فرد ثروتمند این است که بدونه پولشو کجا خرجش کنه و کجا خرجش نکنه. یک فرد ثروتمند اصیل حتی یک دلار رو هم الکی خرج نمیکنه حتی یک دلار. تنها کسانی بابت شیرون و لافراری ,و امثالهم پول میدن که هیچ زحمتی برای پولی که بدست آوردن نکشیده باشند.
Matin
۳۰ آذر ۱۳۹۵اوج هنر طراحیش به نظر من سادگیه داخلشه
continental
۳۰ آذر ۱۳۹۵لافراری و p1 تو خواب سیصد تارو تو یازده پر میکنن داداش لا فراری 14 ثانیه p1 15ثانیه طول می کشه پاگانی 528 تا بره به ماهم بگو ببینیم !!!! بوگاتی یه جواهره رگرا هم فقط تو سرعت قدرت حریفشه بوگاتی یه شاهکار خودرو سازی یه ماشین لاکچری و سوپر اسپرته کونیگ زگ فقط سرعته.
فرشاد سجادیان
۳۰ آذر ۱۳۹۵کوئنیگزگ رگرا از همه نظر بهتره ??
Roozbeh
۱ دی ۱۳۹۵تو اون کلیپی که مک لارن p1 با ویرون مسابقه داد واضحه که ویرون دیر حرکت کرد اگه با هم شروع میکردن بوگاتی قورتش میداد چرا میگین p1 سریعه؟
ابوالقاسم گنجی
۱ دی ۱۳۹۵این کونیگ زگ رگرا که می گین پشتش دقیقا شبیه به یک پیرمرد غمگین هست
Roozbeh
۱ دی ۱۳۹۵البته این اعداد و ارقام فقط واسه نگاه کردن و کف کردن خوبن وگرنه نه ویرون و نه شیرون هیچ کدوم ماشین های کاربردی نیستند تو کدوم جاده ای رانندش میخواد سرعتش رو بالای ۳۰۰ برسونه چه برسه به ۴۰۰ با اون مصرف سوختش که ۳۵ لیتره. اینا فقط سرعت دارن. مرسدس بنز S500 یه هتل ۶ ستاره ی متحرکه به این و امثال این میگن ماشین
MPH
۱ دی ۱۳۹۵عجب!!!!!
اینقدر کارشناس و تحلیلگر اینجاست
???
elemento
۱ دی ۱۳۹۵بیشتر از اون جیزی که فکرش رو بکنی !!
یاس ی
۱ دی ۱۳۹۵نمیدونم این چه جریانی داره تا یک ماشین خیلی لوکس میبینیم میگیم مال عربهای فلان فلان شده یا فوتبالیستهای فلان شده هست، من ایرانیم و شدیدا بهش افتخار میکنم اما دیگه خیلی خز شده این قضیه توهین به بقیه دنیا.
خداییش اگه جای ما با عربها عوض میشد فکر میکنید مردم دنیا راجب ما همین حرفهارو میزدن !!! یا مگه فوتبالیستها و بازیگرها زحمت نمیکشن واسه کارشون !!!! یکی از دوستان میگه این ماشین مال کسایی هست که هیچ زحمتی واسه پولی که دارن نکشیدن !!!!! خداییش چند نفر توی دنیا هست که از خواب بیدار شده باشن ببینن میلیاردر شدن، مگه میشه زحمت نکشی پولدار بشی مگه بهت ارث برسه که توی دنیا تعدادکمی از این شانسها آوردن.
ما هم نفت داریم ولی ظاهرا لیاقت استفاده ازش را نداریم واسه همین ما چینی سوار میشیم عربها بوگاتی.
Saied
۱ دی ۱۳۹۵عاشق دوستایی هستم که حتی از نزدیک این ماشین رو ندیدند و شاه کاری مثل این رو دوس ندارن و حی ایراد میگیرن ازش. ???
و ماشین مورد علاقشون ۲۰۶ مدل ۸۵ هستش ???
بهنام طیبی
۱ دی ۱۳۹۵نمیشه هیچی گفت.
واقعا محشر
احمد باقری
۱ دی ۱۳۹۵واقعا این ماشین، بی نظیره، اصلا بی نظیره، هیچ حرفی و هیچ شکی درش نیست، ابهت، خشونت، تهاجم و اسپرت بودن، از جای جای این ماشین فریاد کشیده میشه. این ماشین، اسطوره تمام ماشینهای دنیاست، اما نه مثل از قورباغه های اسطوره ای و افسانه ای که تنها کاری که میتونن انجام بدن، اینه که سریع برن، در حالی که بویی از ابهت نبردن.
Muhammad
۱۶ دی ۱۳۹۵خداییش من یکی که هنوز تو کف خم داخلی سقفش هستم. اون خم 180 به شدددددت باحاله. هم به زیبایی داخلی کابین کمک بزرگی کرده و هم مقاومت کلی کابین رو بالا برده.
یعنی نشون می ده که روح خلاقیت و نوآوری رو تو این هیولا دمیده شده!
محمد زمانلو
۱۶ دی ۱۳۹۵من یکی که هنوز تو کف اون خم 180 درجه بین دو صندلی هستم. هم به شدت باحاله و هم کارایی داره.
Mahdi rahimi
۲۸ مهر ۱۳۹۹ببینید بوگاتی شیرون هر چی باشه لامبورگینی از اون هم بهتره درسته که بوگاتی سریعتر از لامبورگینیه ولی الان مهم سرعت نیست گشتاور مهمه،فرمون پذیری مهمه،تو ریسینگ نود درصد زیاد بودن گشتاور مهمه بوگاتی شیرون با ۱۵۰۰ اسب بخار گشتاورش ۵۰۰ دور در دقیقه هستش! خیلی کمه هاهاهاها! فورد موستانگ گشتاورش ۶۸۰ دور در دقیقه هستش لامبورگینی تو دنیا بالاترین گشتاور رو داره خب از گشتاور بریم بوگاتی سه تا ماشین زده شیرون،سنتودیچی و دیوو کابین همشون یکیع اصلا فرقی نداره بوگاتی شیرون تو کابینش چهار تا دکمه داره با به دنده درضمن بوگاتی کلید روشن خاموش نداره عین ماشین های ایرانی باید با سوییچ روشنش کنی کلا تو دنیا بوگاتی رتبه هفتم رو تو طرفدار داره و تو رتبه اول لامبورگینی
از نظر صدا باز هم لامبورگینی اول ه بوگاتی ضایع ترین صدا رو داره تو اینترنت سرچ کنید صدای لامبورگینی اونتادور میفهمید چی میگم پر طرفدارترین ماشین جهان تو دنیا
۱۱.جگوار
۱۰.شورلت
۹.موستانگ
۸.دوج
۷.بوگاتی
۶.پورشه
۵.بی ام دبلیو
۴.مکلارن
۳.مرسدس بنز و پاگانی
۲.فراری و کویینیگ
۱.لامبورگینی