بی ام و

رونمایی آلپینا از D3 Bi-Turbo در فرانکفورت

فرانکفورت ۲۰۱۳: آلپینا در نمایشگاه فرانکفورت D3 Bi-Turbo جدید را رونمایی کرد.

2014 Alpina D3 Biturbo live in Frankfurt
۲۰۱۴ Alpina D3 Biturbo live in Frankfurt

طبق اعلام شرکت سازنده، عملکرد خودرو بالاتر و مصرف سوخت آن پایین‌تر رفته است.این مدل به صورت استاندارد دارای موتور شش سیلندر ۳ لیتری توربوشارژر دار است که آلپینا با بهینه سازی مصرف هوا، نصب اینترکولر بزرگ‌تر، اگزوز چند شاخه و سیستم اگزوز اسپرت(فولاد ضد زنگ) قدرت آن را به ۳۵۰ اسب بخار و گشتاور آن را به ۷۰۰ نیوتن متر رسانده است.

این موتور متصل به یک گیربکس به روز رسانی شده هشت سرعته اتوماتیک است که با یک مبدل گشتاور جدید قادر است صفر تا صد کیلومتر را ظرف ۴.۶ ثانیه طی کند.آخرین سرعت این نسخه نیز ۲۷۸ کیلومتر بر ساعت تایین شده است. از نظر اقتصادی، این خودرو کاملاً به صرفه می‌باشد، ۵.۳ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر یک عدد ایده آل برای این خودرو محسوب می‌شود و همچنین انتشار گاز CO2 139 گرمی به ازای هر کیلومتر! اگر شما به دنبال خودرویی علمی‌تر می‌گردید، ما D3Bi توربو را به شما پیشنهاد می‌کنیم که می‌توان سیستم تمام چرخ متحرک هم برای آن سفارش داد.شتاب این نسخه ۰.۱ ثانیه کمتر است.
برای ثبات بیشتر این خودرو در سرعت‌های بالا، مهندسان یک سیستم تعلیق اسپرت با فنر های سفت‌تر، میله ضد رول و کمک فنر های الکترونیکی با قابلیت تنظیم به این خودرو اضافه کرده‌اند. این شرکت همچنین با کابیپر های آلومینیومی و دیسک‌های ۳۷۰ میلی متری در جلو و ۳۴۵ میلی متری در عقب، نیروی ترمز آن را بهتر کرده‌اند. تغییرات ظاهری کمی محدود است، این تغییرات تنها شامل اسپویلر جدید جلو و رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی که در لاستیک‌های میچلن قرار گرفته‌اند، می‌باشد.در کابین این خودرو، تودوزی چرم، صندلی‌های اسپرت و آرم‌های خاص خودنمایی می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. مهزیار

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (444 ديدگاه)

    با این وضع من که منتظر اس کلاس استیشنم…

    1. km

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (679 ديدگاه)

      استیشن اصلا به اس کلاس نمیاد :|

    2. مسعود

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (321 ديدگاه)

      اکثر ایرانی ها از ماشین استیشن خوششون نمیاد. اما باورتون نمیشه توی خود اروپا چقدر این ماشین ها طرفدار دارن…

      1. aventador twin turbo

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        با موتور 3 لیتری توربو شارژ و 350 اسب بخار مصرفش از پراید کمتره!!!!!به این می گن تکنولوژی.

      2. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود.
        من خودم عاشق ماشین های استیشنم.
        حیف که تو ایران طرفدار نداره و متاسفانه به نعش کش معروفه.واقعا ظلمه.
        من عاشق صندوق عقب بزرگم.
        جون میده واسه مسافرت.
        تو استیشن ها بهترین هاشون از نظر قدرت فقط المانی ها هستند.
        فکر نکنم هیچ شرکتی بیاد یک موتور 8سیلندر 577 اسب بخاری رو روی استیشن هاش نصب کنه.

        ایران و المان.

      3. محمدرضا

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (206 ديدگاه)

        آخه تو این کشورها مالیات این ماشینا از سدان کمتره

    3. HASSANBMW

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (396 ديدگاه)

      من کلا از استیشن خوشم نمیاد!!!
      .
      اگه مفتم بهم بدن میفروشم یه کوپه میخرم!!!

      1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود حسن جان.
        حالا اگه یک موقع بهت دادن بده به من.
        چون من یکی عاشقشونم.
        وقتی میبینم باور کن روحم تازه میشه.
        مخصوصا اگه بکسل بند کاروان هم داشته باشه که دیگه دنیاییه برای خودش.

        ایران و المان.

    4. slr722

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      طراحی خارجی اتاق 3 باید خیلی بهتر باشه…

  2. ناصر

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    توی موارد فنی و حتی زیبایی داخلی اصلا جای هیچ حرفی رو باقی نذاشته ولی به نظر من (این یه نظر شخصیه) نمای عقب ماشین خیلی بی روح و تکراری و همچنین قدیمیه ،یه جورایی آدم رو یاد نعش کشای مرسدس بنز میندازه که الان بعضیاشون توی بهشت زهرا موجوده

    1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (6526 ديدگاه)

      درود ناصر.
      به نظر من بی روح نیست. ولی تکراری هست.
      اون 4تا اگزوز خودش کلی هیجان و ابهت بهش داده.
      یک صدای توپ هم ازش بیرون بیاد که دیگه نور علی نور میشه.
      بی ام و جدیدا تغییر های جزیی تو طراحی هاش اعمال میکنه.

      ایران و المان

  3. حسین

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    من که تاحالا با ماشین استیشن مسافرت نرفتم و حتی یادم نمی یاد که سوار ماشین استیشن هم شده باشم!!

  4. ali

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چه خبره تو فرانکفورت؟!!!

  5. عرفان

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    هم طراحی خارجی قشنگه هم طراحی داخلیش.

    از 20 بهش 20 میدم.

    مصرف سوختشم با توربو شارژر و موتور 6 سیلندر 3 لیتری خیلی پایینه.این ینی مهندسی موتورش حرف نداره.

  6. فقط سری۳

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (130 ديدگاه)

    دورش بگردم بی ام وس دیگه .کاش سدان سری ۳رو تیون کنن .جون مادرتون ….

  7. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود.از نظر موتوری و بازده تکنولوژی هیچ جای شکایت و انتقادی نیست.

    ایران و المان

  8. حسین(جاسم)

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    به نظر من ظاهرش که قشنگه.با رنگ سیاه هم یه ابهت خاصی داره.

  9. e.scamp

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    یه استیشن گنده با 350 اسب بخار و مصرف5.3 وای داره مخم سوت میکشه با اینهمه گشتاور بعد ماشینای ما به خاطر اینکه سرپیچ با سرعت بالا با کمبود گشتاور مواجه میشن چپ میکنن(این اطلاعات علمیه من مهندس مکانیکم)

  10. امین

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (821 ديدگاه)

    عشق است و آلمانی جماعت ماشین

  11. Saied

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    دوس ندارم! بیریخت میشه! شاسی بلند واسه اینه که اینجور انتخاب ها رو نداشته باشی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا