فرانکفورت ۲۰۱۳: آلپینا در نمایشگاه فرانکفورت D3 Bi-Turbo جدید را رونمایی کرد.
طبق اعلام شرکت سازنده، عملکرد خودرو بالاتر و مصرف سوخت آن پایینتر رفته است.این مدل به صورت استاندارد دارای موتور شش سیلندر ۳ لیتری توربوشارژر دار است که آلپینا با بهینه سازی مصرف هوا، نصب اینترکولر بزرگتر، اگزوز چند شاخه و سیستم اگزوز اسپرت(فولاد ضد زنگ) قدرت آن را به ۳۵۰ اسب بخار و گشتاور آن را به ۷۰۰ نیوتن متر رسانده است.
این موتور متصل به یک گیربکس به روز رسانی شده هشت سرعته اتوماتیک است که با یک مبدل گشتاور جدید قادر است صفر تا صد کیلومتر را ظرف ۴.۶ ثانیه طی کند.آخرین سرعت این نسخه نیز ۲۷۸ کیلومتر بر ساعت تایین شده است. از نظر اقتصادی، این خودرو کاملاً به صرفه میباشد، ۵.۳ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر یک عدد ایده آل برای این خودرو محسوب میشود و همچنین انتشار گاز CO2 139 گرمی به ازای هر کیلومتر!
اگر شما به دنبال خودرویی علمیتر میگردید، ما D3Bi توربو را به شما پیشنهاد میکنیم که میتوان سیستم تمام چرخ متحرک هم برای آن سفارش داد.شتاب این نسخه ۰.۱ ثانیه کمتر است. برای ثبات بیشتر این خودرو در سرعتهای بالا، مهندسان یک سیستم تعلیق اسپرت با فنر های سفتتر، میله ضد رول و کمک فنر های الکترونیکی با قابلیت تنظیم به این خودرو اضافه کردهاند. این شرکت همچنین با کابیپر های آلومینیومی و دیسکهای ۳۷۰ میلی متری در جلو و ۳۴۵ میلی متری در عقب، نیروی ترمز آن را بهتر کردهاند.
تغییرات ظاهری کمی محدود است، این تغییرات تنها شامل اسپویلر جدید جلو و رینگهای ۱۹ اینچی آلومینیومی که در لاستیکهای میچلن قرار گرفتهاند، میباشد.در کابین این خودرو، تودوزی چرم، صندلیهای اسپرت و آرمهای خاص خودنمایی میکنند.
درود. من خودم عاشق ماشین های استیشنم. حیف که تو ایران طرفدار نداره و متاسفانه به نعش کش معروفه.واقعا ظلمه. من عاشق صندوق عقب بزرگم. جون میده واسه مسافرت. تو استیشن ها بهترین هاشون از نظر قدرت فقط المانی ها هستند. فکر نکنم هیچ شرکتی بیاد یک موتور 8سیلندر 577 اسب بخاری رو روی استیشن هاش نصب کنه.
درود حسن جان. حالا اگه یک موقع بهت دادن بده به من. چون من یکی عاشقشونم. وقتی میبینم باور کن روحم تازه میشه. مخصوصا اگه بکسل بند کاروان هم داشته باشه که دیگه دنیاییه برای خودش.
توی موارد فنی و حتی زیبایی داخلی اصلا جای هیچ حرفی رو باقی نذاشته ولی به نظر من (این یه نظر شخصیه) نمای عقب ماشین خیلی بی روح و تکراری و همچنین قدیمیه ،یه جورایی آدم رو یاد نعش کشای مرسدس بنز میندازه که الان بعضیاشون توی بهشت زهرا موجوده
درود ناصر. به نظر من بی روح نیست. ولی تکراری هست. اون 4تا اگزوز خودش کلی هیجان و ابهت بهش داده. یک صدای توپ هم ازش بیرون بیاد که دیگه نور علی نور میشه. بی ام و جدیدا تغییر های جزیی تو طراحی هاش اعمال میکنه.
یه استیشن گنده با 350 اسب بخار و مصرف5.3 وای داره مخم سوت میکشه با اینهمه گشتاور بعد ماشینای ما به خاطر اینکه سرپیچ با سرعت بالا با کمبود گشتاور مواجه میشن چپ میکنن(این اطلاعات علمیه من مهندس مکانیکم)
مهزیار
۲۰ شهریور ۱۳۹۲با این وضع من که منتظر اس کلاس استیشنم…
km
۲۰ شهریور ۱۳۹۲استیشن اصلا به اس کلاس نمیاد :|
مسعود
۲۰ شهریور ۱۳۹۲اکثر ایرانی ها از ماشین استیشن خوششون نمیاد. اما باورتون نمیشه توی خود اروپا چقدر این ماشین ها طرفدار دارن…
aventador twin turbo
۲۱ شهریور ۱۳۹۲با موتور 3 لیتری توربو شارژ و 350 اسب بخار مصرفش از پراید کمتره!!!!!به این می گن تکنولوژی.
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۱ شهریور ۱۳۹۲درود.
من خودم عاشق ماشین های استیشنم.
حیف که تو ایران طرفدار نداره و متاسفانه به نعش کش معروفه.واقعا ظلمه.
من عاشق صندوق عقب بزرگم.
جون میده واسه مسافرت.
تو استیشن ها بهترین هاشون از نظر قدرت فقط المانی ها هستند.
فکر نکنم هیچ شرکتی بیاد یک موتور 8سیلندر 577 اسب بخاری رو روی استیشن هاش نصب کنه.
ایران و المان.
محمدرضا
۲۳ شهریور ۱۳۹۲آخه تو این کشورها مالیات این ماشینا از سدان کمتره
HASSANBMW
۲۰ شهریور ۱۳۹۲من کلا از استیشن خوشم نمیاد!!!
.
اگه مفتم بهم بدن میفروشم یه کوپه میخرم!!!
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۱ شهریور ۱۳۹۲درود حسن جان.
حالا اگه یک موقع بهت دادن بده به من.
چون من یکی عاشقشونم.
وقتی میبینم باور کن روحم تازه میشه.
مخصوصا اگه بکسل بند کاروان هم داشته باشه که دیگه دنیاییه برای خودش.
ایران و المان.
slr722
۲۰ شهریور ۱۳۹۲طراحی خارجی اتاق 3 باید خیلی بهتر باشه…
ناصر
۲۰ شهریور ۱۳۹۲توی موارد فنی و حتی زیبایی داخلی اصلا جای هیچ حرفی رو باقی نذاشته ولی به نظر من (این یه نظر شخصیه) نمای عقب ماشین خیلی بی روح و تکراری و همچنین قدیمیه ،یه جورایی آدم رو یاد نعش کشای مرسدس بنز میندازه که الان بعضیاشون توی بهشت زهرا موجوده
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۱ شهریور ۱۳۹۲درود ناصر.
به نظر من بی روح نیست. ولی تکراری هست.
اون 4تا اگزوز خودش کلی هیجان و ابهت بهش داده.
یک صدای توپ هم ازش بیرون بیاد که دیگه نور علی نور میشه.
بی ام و جدیدا تغییر های جزیی تو طراحی هاش اعمال میکنه.
ایران و المان
حسین
۲۰ شهریور ۱۳۹۲من که تاحالا با ماشین استیشن مسافرت نرفتم و حتی یادم نمی یاد که سوار ماشین استیشن هم شده باشم!!
ali
۲۰ شهریور ۱۳۹۲چه خبره تو فرانکفورت؟!!!
عرفان
۲۰ شهریور ۱۳۹۲هم طراحی خارجی قشنگه هم طراحی داخلیش.
از 20 بهش 20 میدم.
مصرف سوختشم با توربو شارژر و موتور 6 سیلندر 3 لیتری خیلی پایینه.این ینی مهندسی موتورش حرف نداره.
فقط سری۳
۲۱ شهریور ۱۳۹۲دورش بگردم بی ام وس دیگه .کاش سدان سری ۳رو تیون کنن .جون مادرتون ….
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۱ شهریور ۱۳۹۲درود.از نظر موتوری و بازده تکنولوژی هیچ جای شکایت و انتقادی نیست.
ایران و المان
حسین(جاسم)
۲۱ شهریور ۱۳۹۲به نظر من ظاهرش که قشنگه.با رنگ سیاه هم یه ابهت خاصی داره.
e.scamp
۲۱ شهریور ۱۳۹۲یه استیشن گنده با 350 اسب بخار و مصرف5.3 وای داره مخم سوت میکشه با اینهمه گشتاور بعد ماشینای ما به خاطر اینکه سرپیچ با سرعت بالا با کمبود گشتاور مواجه میشن چپ میکنن(این اطلاعات علمیه من مهندس مکانیکم)
امین
۲۱ شهریور ۱۳۹۲عشق است و آلمانی جماعت ماشین
Saied
۲۳ بهمن ۱۳۹۲دوس ندارم! بیریخت میشه! شاسی بلند واسه اینه که اینجور انتخاب ها رو نداشته باشی!