بی ام و

ب ام و سری2 اکتیو تورر 2014 [ویدئو]

خانواده سری۲ ب ام و بعد از آمدن سری۲ کوپه، سری۲ ام پاور و نهایتا پکیج های ام پرفورمنس سری۲ حالا شاهد عضو جدیدی هستند؛ خودرویی که از ۳ سال پیش زمزمه های ورود آن بر سر زبان ها بود و حالا نسخه تولید نهایی آن در راه نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ است . . .

[jwplayer mediaid=”۶۲۵۱۸″]

سری۲ اکتیو تورر که قبلا پیش نمایش آنرا در قالب خودروی مفهومی اکتیو تورر دیده بودیم، نخستین عضو از نسل جدید هاچبک های دیفرانسیل جلو باواریایی هاست که ب ام و امید زیادی به آینده آن دارد چراکه می خواهد از همین پلتفرم حداقل ۱۱ مدل دیگر را در سالهای آتی وارد بازار کند.

به گفته آقای Domagoj Dukec سرپرست گروه طراحی ظاهری (نمای بیرونی) ب ام و، در طراحی اکتیو تورر سه نکته کلیدی وجود دارد: یکی جلوپنجره نسبتا جدید، دیگری چراغ های دایره ای دوبل جلو و آخری نیز ضخامت کم ستونD خودرو و قوس گوشه شیشه ها در این ستون است که اصطلاحا به Hofmeister kink درمیان طراحان معروف شده.

2014 BMW 2-Series Active Tourer
۲۰۱۴ BMW 2-Series Active Tourer

حالا سری هم به ابعدا و اندازه های این خودرو بزنیم:

  • ۴,۳۴۲ میلیمتر طول.
  • ۱,۸۰۰ میلیمتر عرض.
  • ۱,۵۵۵ میلیمتر ارتفاع.
  • ۲,۶۷۰ میلیمتر فاصله محوری.
  • ۴۶۸ لیتر گنجایش محفظه بار (۱۵۱۰ لیتر با خواباندن صندلی ها).

در زمان ورود این خودرو به بازار، ب ام و سه پیشرانه مختلف (۲ بنزینی و ۱ دیزلی) را به مشتریان پیشنهاد می دهد. البته در آینده ای نزدیک مدل های دیگری ازجمله 216d و 220d و 220i و همچنین نسخه های xDrive اکتیو تورر برای مدلهای 220d و 225i نیز عرضه می شوند.

 

218i ActiveTourer 225i ActiveTourer 218d ActiveTourer
انجین ۳سیلندر بنزینی ۴سیلندر بنزینی ۴سیلندر دیزلی
حجم انجین ۱.5L ۲.0L ۲.0L
قدرت 136hp 231hp 150hp
گشتاور ۲۲۰-230nm 350nm 330nm
شتاب ۹.3sec ۶.8sec ۸.9sec
حداکثر سرعت 200km/h 205km/h 205km/h
مصرف شهری ۶.1L ۷.6L ۵.0L
مصرف جاده ای ۴.2L ۵.0L ۳.6L
مصرف ترکیبی ۴.9L ۶.0L ۴.1L
تولید CO2 115g/km 139g/km 109g/km

 

[jwplayer mediaid=”۶۲۵۳۰″] [jwplayer mediaid=”۶۴۹۵۲″]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    خیلی عالیه .

    میشه گفت به نوعی رقیب بنز B کلاسه .

    ولی از ب ام و بعید بود دیفرانسیل جلو .

    ایران و المان

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      در ضمن اینجا گفته شده که ب ام و میخواد روی این پلتفرم ، 11 مدل جدید

      در سال های اتی تولید کنه .

      به نوعی میشه گفت راهبرد مرسدس بنز و پیش گرفته .

      خوب میشه . امیدوارم که بازار خودروهای لوکس دست المانی ها بمونه .

      حالا باید ببینیم لکسس و کادیلاک و …. برای این قسمت بازار و در این

      کلاس ، چه کار میکنند . به نظر من که لکسس ضرر کرد اون حرفو زد .

      گفت : ما برنامه ای برای خودروی کوچکتر و ارزانتر با برند لکسس نداریم .

      چون اینجور ماشینها و کلاس ها فروش خوبی داره .

      تجربه نشون داده .

      ایران و المان

    2. mehran911

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (2128 ديدگاه)

      میلاد جان چند وقته رفتم تو فکر S-Class Coupe
      طراحی داخلی و خارجیش که عالیه موتورشم که غوغاست از همه خفن تر رو نمایی بنز از سیستم فوق العاده ی Curve Tilting که مکمل سیستم تعلیق ABC در اس کلاس کوپه ست این سیستم پیشرفته با کنترل نیروی جانبی و شتاب g لذت رانندگی رو دو چندان میکنه این سیستم با کاهش دادن انحراف ماشین در هنگام پیچیدن باعث ثبات بهتر ماشین میشه در ضمن این تکنولوزی در پورشه بنام pdcc شناخته میشه
      دوستان ببخشید که ربطی به پست نداشت

  2. فرامرز

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    سلام دوستان. من هیچ تخصصی راجع به خودرو ندارم و اگه سوالات فکر نشده میپرسم من رو ببخشید. واسه خودروهای دیفرانسیل جلو که هیچ نیرویی به چرخ عقب اعمال نمیشه اون محور انتقال نیرو (ترنسمیشن) که از بین صندلیها رد میشه (و فضای پای سرنشین وسط عقب رو میگیره) نقشش چیه؟

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      اولا این حرفا چیه فرامرز . من که خیلی قبولت

      دارم . ولی با ما دوست نمیشی .

      بابت سوالت هم فرامرز جان ، باید بگم که لوله

      های اگزوز رد میشه .

      یران و المان

      1. فرامرز

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (1590 ديدگاه)

        ممنون میلاد جان. آخه همه جا میگن Transmission Channel و اینکه این تو بعضی از ماشین ها که لزوماْ دیفرانسل عقب هم نیستن به طرز قابل توجهی بزرگ هست و عملاْ صندلی وسط پشت رو بی استفاده میکنه.
        میلاد جان من مهندس کامپیوتر هستم و به خاطر مطالب آموزنده پدال و اطلاعات عمومی که از دوستان میگیرم علاقه مند شدم.

  3. alireza

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (92 ديدگاه)

    ماشین خوبی به نظر میاد. من که ازش خوشم اومد. فقط باید دید بازار چه واکنشی بهش نشون میده. در ضمن لکسس کار خوبی میکنه وارد این بازار نمیشه چون تویوتا و دایهاتسو هستن که تو این رده خودرو تولید کنن.

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود . چه ربطی داره به لکسس ؟؟؟

      هدف بنز و ب ام و ، تولید خودروهای کوچکتر و ارزان تر از کلاس C بنز و

      سریه 3 ب ام و است . که سدان باشه .

      کوچکترین خودروی لکسس IS است .

      جالبه شما تویوتا و دایهاتسورو داری با این ب ام و و بنز CLA مقایسه

      میکنی .

      حالا خوبه استون مارتین با اون همه عظمتش یک خودروی کوچک در حد اسمارت

      تولید کرد .

      هر کی ندونه فکر میکنه تویوتا 250 سال قدمت داره !!!!!!!!

      1. alireza

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (92 ديدگاه)

        میلاد جان منظورم خودروهایی در رده کلاس a و b مرسدس هست نه رده های بالاتر. در ضمنن اینو در جواب خودت گفتم که میخواستی بدونی جواب لکسس و کادیلاک به این حرکت بنز و بی ام و چیه.

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود . من اشتباهی در خط اول نوشتم لکسس . باید مینوشتم

          تویوتا .

          میگم باید ببینیم که لکسس و کادیلاک و … چه جوابی برای

          این بازار المانی ها دارند .

  4. احمدرضا بی ام و

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (128 ديدگاه)

    بی ام و بهترین کمپانی اتومبیل سازی عالیه عالی

  5. SPM

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    آلمان = کیفیت = امنیت = زیبایی.
    مث پیکان

  6. زیگما

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    مسخره است!این چیه دیگه؟ مثل تخم مرغ میمونه….
    داخلش که …..
    من یه پریوس با امکانات کمتر رو به این و بی کلاس ترجیح میدم…..هرچند در یک تیپ امکانات نیستن….

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .

      زیگما تویوتا پریوس امنیتش پایینه .

      مجله ماشین در شماره ی اسفند ماه خود ، یک مطلب را چاپ کرده که در

      امریکا انجام شده ، بین خودروهای شورولت کروز ، هوندا سیویک هیبرید ،

      تویوتا پریوس ، فولکس واگن جتا هیبرید ، فولکس واگن جتا دیزل .

      کاری به تستشون ندارم .

      ولی در متنش اومده که بین این ماشینها که گفتم از نظر ایمنی :

      1- هوندا سیویک .

      2- شورولت کروز .

      3- فولکس جتا .

      4- تویوتا پریوس .

      در ضمن زیگما جان این ماشین ها در حدود 25 هزار دلار قیمت دارند و هیچ

      ربطی به این ب ام و ندارد .

      1. زیگما

        ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (3058 ديدگاه)

        پریوس ماشین خیلی امینه!چرا؟چون در تست معروف iihs تایید شده! در تست های nhtsa هم از جلو 4 ستاره و از بغل 5 ستاره گرفته !جتا تست iihs رو بدتر از پریوس عمل کرده.
        پس امنتیش بد که نیست هیچی، بهتر هم هست!

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          زیگما سواد که داری خداروشکر .

          تویوتا پریوس مدل 2013

          http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/toyota/prius-c/2013

          تویوتا پریوس مدل 2014

          http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/toyota/prius-c/2014

          فولکس جتا مدل 2013

          http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/jetta-sedan/2013

          فولکس جتا مدل 2014

          http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/jetta-sedan/2014

          هوندا سیویک 2013

          http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/honda/civic-4-door/2013

          هوندا سیویک 2014

          http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/honda/civic-4-door/2014

          شورولت کروز 2013

          http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/chevrolet/cruze/2013

          شورولت کروز 2014

          http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/chevrolet/cruze/2014

          تو عکس ها قشنگ به ستون ماشین ها توجه کن .

          ادعااااااااااا

          اینم مدل های استیشن :

          فولکس واگن جتا استیشن :

          http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volkswagen/jetta-sportwagen/2014

          تویوتا پریوس v:

          http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/toyota/prius-v/2014

          موفق باشی .

        2. زیگما

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          میلاد تو یک انسان سفسطه بازی! تست پریوس اصلی رو بذار نامرد! می بینید چجوری پریوس سی رو به جای پریو اصلی نشون میده؟ وای بر تو میلاد . تو که ادعات زیااااااده دیگه چرا؟ سند هات هم ماشالله یکی از یکی درست تره!

      2. زیگما

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (3058 ديدگاه)

        تویوتا پریوس :
        http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/toyota/prius
        می بینی میلاد ؟ دروغ میگی تو روز روشن؟ می بینی امتیازش بیشتر از جتا هست؟ دیدی دروغ گفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        پریوس سی رو به جای پریوس اصلی میذاری تازه لایکت هم میکنن نادان ها! عجب دنیایی شده.پر از دروغ و نیرنگ. میلاد ننگ بر تو باد. بعد میگه من متعصب نیستم!

    2. احمدرضا بی ام و

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (128 ديدگاه)

      سیبرمینی سلیقش از تو بهتره

  7. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    خوشم اومد! به این میشه گفت یک BMW متفاوت ! میتونه رقیب خوبی برای Bکلاس باشه!

  8. e36

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (914 ديدگاه)

    چیکار داره میکنه این ب ام و…. دمش گرم

  9. محمد

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (731 ديدگاه)

    ب ام و= خلاقیت در کار،پیشرو در تکنولوژی، کیفیت محصول…..

  10. km

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (675 ديدگاه)

    کاش که برای اینجور ماشین ها یه مدل 6 سیلندر هم بود. از نظر طراحی بهتر از سری 1 و 2 هست ولی کاش مصرفش کمتر هم میشد

  11. PEUGEOT

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (998 ديدگاه)

    من که کلا ازش خوشم اومد هم از طراحی داخلی و خارجی و هم از موتور 2 لیتری 150 اسبیش چون هم مصرف کمتری داره و هم قدرت معقول و راضی کننده ای داره
    P E U G E O T

  12. ارسلان ارکان

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    هیچ اشکالی نداره بنز یا بی ام و خودروهای کوچیک بسازن !
    چرا چون اونها لوکس ساز هستن! ارزون ساز هم نیستن!
    اینها رو با هم اشتباه نگیرید!
    فقط تو ایرانه که بعضی ها کوچیکی ماشین رو با ارزون بودن میشناسن!
    پر طرفدار بودن ماشین های لوکس کوچولو به اون نشون که همین فیات 500 رو تا حالا اکثر تیونرهای معروف تیون کردن و Mini و … هم که جای خود دارد!

    اونها ماشین های کوچیک اما لوکس و پیشرفته میسازن برای محیط های شهری که مشکلات ترافیک وجود داره و هزینه سوخت و آلودگی و مالیات و …
    کمپانیهای دیگه مثل تویوتا و … میتونن ماشین های کوچیک و ارزون بسازن اما بعضی ها مدلهای لوکس تر و پیشرفته تری میخوان و اینها برای اون عده طراحی شدن!
    قیمت رقابتی تعیین کننده ی موفقیت این ماشین هاست و مثل BMW سری 3 محبوب نیست که دیگه خیلی طرفدار و عاشق داشته باشه! و تنها پشتوانه اش BMW بودن خالی هست!

  13. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (612 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    هاچ بک های اونا میشه شاسی بلند های ما،یعنی انقدر عقبیم!!!!!!!!!!!؟

    ماشین خانواده پسندیه،طراحی ظاهریش مثل همیشه ابهت خود بی ام و رو داره و بازم مثل همیشه خشن،که من عاشق این سلیقه ی بی ام و هستم.

    طراحی داخلیش حرف واسه گفتن نذاشته.

    مشخصات فنیش خیلی ضعیفه!!!!!!!

    ولی در کل دوسش دارم.

  14. saied

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1261 ديدگاه)
  15. احمدرضا بی ام و

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (128 ديدگاه)

    عالیه

  16. امین

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    رقیب قدر و لایقی برای b کلاس هستش
    طراحی خارجیش که عالیه چون چنین تیپ ماشینی رو خوب در آوردن هنر زیادی میخواد
    طراحی داخلیش هم که از bmw کمتر از این انتظار نمیره
    موتورای bmw هم که نیازی به تعریف ندارن …. محشرن

    در کل عالیه …. ایول بی ام و که داری میترکونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا