حال که بیش از یکسال از تست های جاده ای سری۳ جی.تی می گذرد بی ام و رسما اعلام کرد که نسخه تولید نهایی گرن توریسمو از سری۳ جدید برای ورود به بازار آماده شده؛ خودرویی که قرارست در ژنو ۲۰۱۳ اولین رونمایی آن محقق شود . . .
سری۳ گرن توریسمو را باید موجودی دانست که هم ژن اسپرت سری۳ سدان را دارد و هم کارایی و راحتی و فضای خوب سری۳ استیشن در آن یافت می شود. در طراحی آن نیز هرچند از سری۵ جی.تی کمک گرفته شده اما با این حال طراحان جسارت بیشتری را خرج کرده اند تا این بار شاهد خودرویی باشیم که درنگاه اول ذات اسپرت خود را به بیننده القا می کند نه لوکس بودنش را.
سری۳ جی.تی در طول و ارتفاع به ترتیب ۲۰۰ و ۸۱ میلیمتر از سری۳ استیشن بزرگترست؛ همچنین فاصله محوری آن نیز ۱۱۰ میلیمتر بیشتر شده. اما خوب که به جزییات ظاهری سری۳ گرن توریسمو دقت می کنیم شاید دو نکته بیشتر از هر چیز دیگری در چشم باشد؛ یکی وجود اسپویلر متحرک عقب که در سرعت های بالاتر از ۱۱۰ کیلومتر برساعت بالا می آید و دیگری حذف فریم درب ها در قسمت شیشه هاست تا هم اسپرت جلوه کند و هم ادای احترامی باشد به سری۵ جی.تی!
همانند مدل های جدید بی ام و، برای سری۳ جی.تی پکیج های Sport Line و Luxury Line قابل سفارش خواهد بود و درکنار آنها مشتریان می توانند پکیج M Sport را هم سفارش دهند که شامل کیت آیرودینامیکی بدنه، تعلیق تیون شده و رینگ های ۱۸ اینچی دارد.
در نمای داخلی نیز شاید تغییر صندلی ها و به عبارت بهتر بالا آمدن موقعیت آنها که قاعدتا به خودی خود دید بهتری برای راننده خواهد داشت، اول ازهمه جلب توجه می کند؛ به فضای پای سرنشینان عقب هم ۷۰ میلیمتر افزوده شده است. برای محفظه بار هم سری۳ جی.تی هیچ جای نگرانی برای خانواده ها باقی نگذاشته چراکه بصورت معمولی ۵۰۰ لیتر گنجایش دارد ولی با خواباندن صندلی های عقب این فضا تا ۱۶۰۰ لیترهم افزایش می یابد.
صرف نظر از نوع پیشرانه، بی ام و برای تمام مدل های سری۳ جی.تی، گیربکس شش سرعته دستی را بصورت استاندارد و گیربکس هشت سرعته اتومات را بصورت سفارشی درنظر گرفته است. برای پیشرانه نیز مشتریان پنج انتخاب دارند:
- موتور ۲.۰ لیتری TwinPower Turbo دیزلی چهارسیلندر باقدرت ۱۴۳ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر.
- موتور ۲.۰ لیتری TwinPower Turbo دیزلی ۴سیلندر باقدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر.
- موتور ۲.۰ لیتری TwinPower Turbo دیزلی ۴سیلندر باقدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتن متر.
- موتور ۲.۰ لیتری TwinPower Turbo دیزلی ۴سیلندر باقدرت ۲۴۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر.
- موتور ۳.۰ لیتری TwinPower Turbo دیزلی ۶سیلندر باقدرت ۳۰۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر.
JINPACHI
۱۹ بهمن ۱۳۹۱فقط و فقط bmw.
hesan
۲۰ بهمن ۱۳۹۱پشتش از نما بغل و عقب واقعا چرته.
اصلا حال نکردم.
حسین
۱۹ بهمن ۱۳۹۱بودو بودو همه مدل BMWاومد…
مهزیار
۱۹ بهمن ۱۳۹۱بی ام و فقط دنبال فروش… مثل بنز.
آخه که چی؟
عرفان
۲۰ بهمن ۱۳۹۱پـــــــــــــ…نه پــــــــــ…
داره میسازه برا موزه…
M
۱۹ بهمن ۱۳۹۱interior ـه BMW خیلـــــی خوبه! اصن عاشق interior ـشم! :ایکس
مسعود
۲۰ بهمن ۱۳۹۱به درد مادربزرگ من میخوره این باش صبحا بره تره بار… :))) چیه این؟!!!
مسعود
۲۰ بهمن ۱۳۹۱عجب
مسعود
۲۰ بهمن ۱۳۹۱پشت ایکس سیکس انگار چسبوندن بهش
مرلین
۲۰ بهمن ۱۳۹۱پشتش یه جورایی شبیه x6 هستش .درونش واقعا زیباست مخصوصا رنگ کرمیش.
عرفان
۲۰ بهمن ۱۳۹۱BMW ماشین جــــــــــــــــــــــــووونآآآآس س س س…..
عرفان
۲۰ بهمن ۱۳۹۱عالیه…
فقط میتوونم بگم
به امید روزی که ما هم لذت رانندگی با این ماشینای روز دنیا رو زیر پامون حس کتیم…
شایان
۲۰ بهمن ۱۳۹۱پدال چرا نظرمو حذف میکنی چون دارم واقعیتو میگم چون بقیه جوابی ندارن بدن چون فقط بلدن بگن خفه شو یا نکنه توهم از اونایی ایرادی نداره خداوند با صادقین است
ahmadsmit
۲۰ بهمن ۱۳۹۱سلام
درسته بی ام و ماشین هاش حرف نداره ولی پشتاین یکی خیلی بد از آب در اومده ،انگار برای بازار چین و شرق آسیا زده…ولی بی ام وس دیگه،آخرت برنده.
عماد
۲۴ بهمن ۱۳۹۱X6 رو سواری کردن
فکر میکنم تو اروپا ازش استقبال بشه
حامد
۲۴ بهمن ۱۳۹۱بی او دبیلو مدل های خیلی قشنگی تولید میکنه ولی این مدلش واقعا عجیبه . از این شرکت بعید بود پشتش اصلا هارمونی نداره . خیلی زشت شده
مرلین
۲۶ اسفند ۱۳۹۱آلاه چرخین دولاندیرسین!!!!!!!!!!!!!!!1
yasin
۱۷ تیر ۱۳۹۲چراداخل بی ام وها این قدرشبیه به همه؟