آئودیبی ام وچشم اندازمرسدس بنز

مقایسه قابلیت اطمینان آئودی، ب‌ام‌و و مرسدس

وقتی صحبت از اتومبیل‌های لوکس آلمانی می‌شود، قابلیت اطمینان (reliability) همواره یکی از مسائل سؤال‌برانگیز بوده است. خودرو دوستانِ بسیاری وجود دارند که عبارتِ «مهندسی بی‌نقص آلمانی» را به‌گونه‌ای تمسخر می‌کنند که گویا بسیاری از خودروهای تولیدی این کشور غیرقابل اطمینان هستند. این موضوع را می‌توان به عوامل مختلفی نسبت داد، عواملی مانند مهندسی پیچیده که نیاز به نگهداری بیشتر را طلب می‌کند و یا نحوه رفتار مالکان آمریکایی با اتومبیل که برخلاف آلمانی‌ها نگهداری از خودرو را کمتر جدی می‌گیرند. به‌هرحال جالب است که بدانیم کدام‌یک از برندهای آلمانی بیشترین قابلیت اطمینان و کمترین هزینه تعمیر و نگهداری را برای صاحبانشان فراهم می‌کنند.

BMW vs Audi vs Mercedes 01
موسسه AM-Online (که بیش از بیست سال است که درزمینهٔ تحقیقات خودرویی فعالیت می‌کند) تحقیقی را در این زمینه انجام داده و در آن به مقایسه ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس بنز از نظر هزینه نگهداری در طول یک دوره شش ساله و سپس یک دوره دوازده ساله پرداخته و نتایج آن در قالب چند نمودار ارائه کرده است.

BMW vs Audi vs Mercedes 02
در طول دوره شش ساله، همه اتومبیل‌ها از نظر هزینه و قابلیت اطمینان تقریباً مشابه هستند. دلیل این موضوع هم این است که اتومبیل‌ها در این زمان نو هستند و عموماً مسافتی کمتر از ۱۰۰۰۰۰ مایل (۱۶۰۰۰۰ کیلومتر) را پیموده‌اند. پس مشکل مهمی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود. اما با این حال آئودی بیشترین مشکلات را داشته و هزینه تعمیر آن نیز بیشتر بوده است. ب‌ام‌و در مقام دوم جای گرفت و مرسدس بنز به‌عنوان قابل‌اعتمادترین و بنابراین ارزان‌ترین عضو گروه شناخته شد. بعد از شش سال، اوضاع شروع به تغییر می‌کند. وقتی اتومبیل‌ها مسافت بیشتری را طی می‌کنند و احتمالاً در بازار بین مالکان مختلف دست‌به‌دست می‌شوند، شروع به فرسایش می‌کنند. اما بازهم آئودی بیشترین مشکلات و بیشترین هزینه را داراست، ب‌ام‌و در وسط و بنز هم در رتبه اول جای می‌گیرد. با این حال بعد از دوازده سال، اوضاع بدتر نیز می‌شود. چراکه اتومبیل‌ها تقریباً قدیمی شده و مالکان نیز حاضرند با مشکلات کوچک آن‌ها کنار بیایند و تعمیرشان نکنند.

wcfmcfeb2016averageestimate
وقتی وارد جزئیات آمار می‌شویم، اوضاع کمی آشفته می‌شود. در بحث کلاس‌های مختلف مانند کلاس سری ۱، کلاس سری ۳ و کلاس سری ۵، در هر کلاس، هزینه‌های نگهداری ترتیب جداگانه‌ای دارند. برای مثال در ب‌ام‌و و آئودی مدل‌های ارزان‌تر هزینه تعمیر کمتری دارند که معقول و درست به نظر می‌آید اما برای مرسدس بنز، این مدل‌های گران‌تر هستند که هزینه تعمیرشان کمتر است. گویا با کیفیت بیشتری ساخته شده‌اند و قابلیت اطمینان بیشتری نیز دارند.

wcfmcfeb2016repairquotes
وقتی وارد آمار مربوط به سرویس‌های دوره‌ای و تست MOT (که همان معاینه فنی است) می‌شویم، ملاحظه می‌کنیم که آئودی ارزان‌ترین، ب‌ام‌و متوسط و بنز گران‌ترین است. در مورد هزینه‌های روتینِ ترمزها و اگزوز، بازهم آئودی ارزان‌ترین است و پس از آن ب‌ام‌و و بنز قرار می‌گیرند. در آمار مربوط به بخش‌های الکتریکی و باتری‌ها (هزینه‌های روتین)، ب‌ام‌و کمترین هزینه را داشت و پس از آن آئودی و بنز قرار گرفتند. در مورد هزینه تعمیرات روتینِ تعلیق و فرمان هم مرسدس بنز ارزان‌ترین عضو گروه و ب‌ام‌و گران‌ترین عضو بود.

wcfmcfeb2016estimatesroutine
اما در مورد هزینه‌های غیر روتین، همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌شود، در همه موارد، شامل کلاچ و جعبه‌دنده، بدنه، موتور و سیستم خنک‌کننده و سیستم‌های امنیتی و قفل‌ها مرسدس بنز کم‌هزینه‌ترین و آئودی پرهزینه‌ترین اعضای گروه بودند.

wcfmcfeb2016nonroutine
درمجموع، آنچه AM-Online متوجه آن شد این بود که آئودی بیشترین هزینه تعمیرات را دارد و ب‌ام‌و از این نظر در بین آئودی و مرسدس بنز قرار می‌گیرد. قطعاً عمر وسیله نقلیه، مسافت پیموده شده، نوع و روش رانندگی و کیفیت تعمیرات انجام شده بسیار مؤثر هستند اما در کل این آئودی بود که کمترین قابلیت اطمینان و بیشترین هزینه تعمیر را در این بررسی نشان داد.

wcfmcfeb2016avgrepaircost
لازم به ذکر است، آمار ارائه شده مربوط به هزینه‌های نگهداری بوده نه تعداد خرابی. در واقع هیچ‌یک از اتومبیل‌های تولید شده توسط این سه برند غیرقابل اطمینان و ناایمن نیستند. به خاطر دارم چند سال پیش در مقاله‌ای خواندم که اتومبیل‌هایی نظیر ب‌ام‌و، بنز و آئودی برای نجات جان سرنشینان در شرایط سخت طراحی، ساخته و آزمایش می‌شوند. آزمایشاتی نظیر شبیه‌سازی شرایط سخت آب و هوایی از یخبندان شدید گرفته تا گرمای طاقت‌فرسا، آزمون مقاومت در برابر خوردگی در محیط‌های بسیار خورنده و غیره را می‌گذرانند تا آرامش خاطر مصرف‌کنندگان و ایمنی آن‌ها تضمین شود.

Quotation data
اما آنچه لازم است به آن اشاره شود، وضعیت این خودروها در کشور خودمان است. متأسفانه در کشور ما کیفیت نامطلوب سوخت و بعضاً عدم آگاهی مالکان این خودروها موجب تحمیل خسارات و هزینه‌های هنگفت بر آن‌ها می‌شود. آنچه مسلم است این است که درصورتی‌که نکات اعلام شده از طرف سازنده رعایت شوند، هر اتومبیلی کارایی و عمر مناسبی خواهد داشت و این موضوع نه فقط برای اتومبیل بلکه برای هر کالای دیگری نیز صدق می‌کند.

2014-audi-rs7-vs-2014-bmw-m6-gran-coupe-2014-mercedes-benz-cls63-amg-s-model-comparison
درباره نویسنده:
حسین رحمانی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی مواد-گرایش سرامیک، علاقه‌مند به دنیای اتومبیل

منابع: am-online bmwblog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. اشکان

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (106 ديدگاه)

    BEST OR NOTHING

  2. tadano

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (176 ديدگاه)

    تو این سه تا فقط لکسوس.

    1. Ashkan

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      فقط ارباب حلقه ها

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. Reza :: Deutschland :: Mercedes

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      کدوم سه تا؟
      لکسس کجا بود تو این سه تا؟
      :-|

      موافقم 3
      مخالفم 1
    3. مسعود

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      مصرف شیشه بسیار مضر و زیان آور است . . .
      کسی لکسس میبینه تو این پست ؟

  3. امیر

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (392 ديدگاه)

    من تا حالا ازنزدیک آئودی یاخیلی مدلای جدید بنزوبی ام دبلیو رو ندیدم والا چی بگم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  4. احسان آرسنالی

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1952 ديدگاه)

    چند روز پیش تو تبریز آئودی a5 دیدم فکم افتاد خیلی خوشگل بود. سیاه متالیک مثل ستاره میدرخشید.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. Mj

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (234 ديدگاه)

    قطعا از این لحاظ ماشین های ژاپنی همیشه جلوتر از المانی ها بودن و هستن

    موافقم 1
    مخالفم 8
    1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      عزیزم دلیل داره خب
      تکنولوژی های به کار رفته در ماشین های ژاپنی به مراتب کمتر از آلمانی ها هستن
      از نظر پرفورمنس یک سر و گردن پایین تر قرار میگیرن و سیستم های آلمانی ها پیچیده ترن
      طبیعیه که در این شرایط خرج نگهداری آلمانی ها بالاتر میره
      هنر اونه که ماشینت بالاترین تکنولوژی ها و پیشرفته ترین سیستم هارو داشته باشه ولی در عین حال خرج نگهداریش هم کم باشه
      (به مطلب نگاهی به امار جی در پاور در سال 2015 نگاهی بندازین)

      1. Mj

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (234 ديدگاه)

        مهندس جان شما که خیلی اطلاعات دارید بفرمایید این تکنولوژی که شما میفرمایید المانی ها دارند و ژاپنی ای مثل لکسوس نداره چه مواردی هست؟؟؟؟؟
        و این پرفورمنس که میگید به چیا میگن؟؟؟و ایا اینکه المانی ها به خاطر این پرفورمنس پر خرج تر و پر دردسر تر هستند به طور کلی ارزشش رو داشته یا نه و چقدر برای مصرف کننده در دراز مدت ارزش و اختلاف ایجاد کرده و تفاوت ایجاد شده بین این ماشین ها چقدره؟؟؟
        یعنی شما به محض نشستن از پشت فرمان بنز به لکسوس میگید واااااو چقدر فرق این کجا و ان کجا؟؟؟؟
        والمانی ها در اینکه فرمودید هنر اینکه بهترین تکنولوژی با کمترین هزینه همراه باشه موفق بودند یا خیر؟؟؟
        امیدوارم شما قادر به پاسخگویی با دلیل به این سوالات باشید و مثل خیلی از دوستان که فقط یه چیز شنیدند و نظر میدهند نباشید
        در رابطه با j d power که الان چیزی که ما دیدیم چندین ساله از نظر اعتماد به برند و کمترین خرابی و دردسر لکسوس اوله و من نفهمیدم کدام قسمتو گفتید مطالعه شود

        1. مهران

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (108 ديدگاه)

          کاملا با شما موافقم دوست عزیز.
          متاسفانه هموطنان ما عادت کردند که مطالعه نکنند. متعصب باشند. احساسی با مسایل علمی برخورد کنند. و حاضر به پذیرش حرف مخالف نباشند.اینگونه اظهار نظر ها نیازمند داشتن اطلاعات دقیق و منابع موثق هستند .
          اصلا چه نیازی به چنین طرفداری و یا تخریب هست؟؟ اگه بحث علاقه شخصی و یا کل انداختنه که خب بهتره راحت برخورد کنیم و با نظرات فان حرف بزنیم.

        2. علی خلیلیان

          ۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1 ديدگاه)

          یکی از تکنولوژی هایی که ماشین های المانی دارن نسبت قدرت موتور بالا به مصرف سوختش هست مثلا ائودی آ۳ مصرفش در نوع برقی بنزینی ( هیبرید) ۱/۵ لیتر هست در صد کیلومتر یا ب ام و ۵۳۰ مصرف بنزینش با موتور ۱۸۵ پی اس برابر با ۲ لیتر در صد کیلومتر هست در صورتی که هیبرید تویوتا مصرفی معادل ۳/۵ لیتر داره هیبریدش اونم با قدرت موتور ۹۹ پی اس

    2. حسين

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود. در تکمیل حرفهای آقا رضا، من هم یه نکته بگم:
      در یه سایت خارجی وقتی پرسیدم که مشکل خودروهای آلمانی چیه که reliability اونا نسبت به ژاپنی ها کمتره، یکی از کاربرای اون سایت که به گفته خودش در یکی از شرکتهای بزرگ تولید تجهیزات اصلی اتومبیل کار میکرده این جوابو بهم داد:

      «این یه مشکل نیست، یک انتخابه» و بعد توضیح داد که آلمانیها تکنولوژِهایی رو استفاده میکنن که کارایی ماشینهاشون رو زیاد میکنه و مثال جالبی زد. در سیستم تعلیق جلوی آئودی از 10 تا اتصال توپی straight-shank استفاده میشه که فرمون پذیری بسیار دقیق و عالی ارائه میده. اما در لکسس از 4 تا اتصال مخروطی استفاده میشه که فرمون پذیری بسیار کمتری داره. اما اتصالهای توپی بعد از چند سال به خاطر نوع طراحیشون و احتمال نفوذ آب و فرسایش های مکانیکی و شیمیایی لازمه که عوض بشن اما مخروطی ها اینجوری نیستن و مقاومت بیشتری دارن (فک کنم دلیلش اینه که توپی ها در یک کاسه قرار میگیرن و در مرز کاسه و توپی فرسایش ایجاد میشه اما مخروطی ها یک تکه هستن). بعد هم گفت که یک همچین روندی تقریبا برای همه ی ماشین صادقه و برمیگرده به همون انتخابه. نقل قول: «ژاپنی ها توسط مردمی طراحی میشن که آسته میرن آسته میان، برای مردمی که میخوان آسته برن آسته بیان. اما آلمانیا توسط مردمی طراحی میشن که عاشق رانندگی هستن، برای مردمی که عاشق رانندگی هستن».

      1. luis

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        فقط در تکذیب حرف شما شما رو رجوع میدم به امار جی دی پاور امسال 2016 که لکسس اول و پورش ( سلطان پرفورمنس و اسپرت ساز المان با دنیای تکنولوژی و فناوری ) در رتبه دوم فقط با دو تا اختلاف نسبت به لکسس و امکان داره سال دیگه لکسس رو هم بگیره
        قابلیت اطمینان 99 درصدش کنترل کیفیت و صرف زمان و هزینه و عشق در رونده ساخته ارجاتون میدم به کتاب تولید ناب
        اگر ماشین های پیچیده و اسپرت و… قابلیت اطمینان پایین باید داشته باشن پس پورش در رتبه دوم جدول جی دی پاور چه میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        چرا با حقیقت سر دعوا دارید ؟؟؟ کیفیت محصولات ژاپنی و الاخصوص لکسس به همه دنیا ثابت شده جز مردم غیور ایران.

      2. Mj

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (234 ديدگاه)

        این استدلالی که شما اوردید به هیچ عنوان دلیل محکم و کارشناسانه ای نیست
        با چهار تا توپی که از جایی شنیدید و.گفتید که نمیشه نظر قطعی داد
        یعنی همه ماشیت های لکسوس ۴تا توپی دارند؟؟?
        لکسوس lfa یا rfc چطور؟؟؟؟؟
        چرا به این مورد فکر نمیکنید که شاید دلیل این برتری میتونه استفاده از مواد اولیه و قطعات با کیفیت بالا تر از بقیه و همچنین دقت و نظم سیستماتیک کارخانه در مونتاژ با کمترین خطا باشه؟؟؟
        ایا میدانید کارخانجات تویوتا از نظر نظم سیستمی و کارایی در دنیا اول هستن و حتی روش چگونگی برنامه ریزی و سیستم اونا در دنیا تدریس میشه؟؟؟؟
        پس این بحث خیلی گسترده و پیچیده تر از ۴تا توپی هست که شما مثال زدید دوست عزیز
        به شنیده ها و گفته های اینو اون اکتفا نکنید
        تحقیقاتتون رو بالاتر ببرید و در صورت امکان خودتون تست کنید و لمس کنید

        1. خسته شده

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (623 ديدگاه)

          ام جی خیلی منم منم میکنی اینو بارها بهت گفتم ایشون در زمینه اطلاعات خودرو در بین کاربرها فعلا رتبه اول این سایت و دارن گرچه خیلی های دیگه هم هستن که پدال نمیان متاسفانه اونم به خاطر منم منم کردن های امثال شماست
          کی میگه کارخانه جات تویوتا از لحاظ نظم سیستماتیک رتبه اول و دارن و روششون در دنیا تدریس میشه منبع بیار بیخود چون از یه کشوری نفرت داری از یه کشوری خوشت میاد و تعصب بیخود داری شانتاژ نکن یادمه در مورد انتخابه اروپایی ها گفتی مسخره و مضحکه چون ژاپنی بینشون نیست و دیده نمیشه و انتخاب آمریکایی ها چون ماشین های ژاپنی فراونه بینشون عالیه به نظرم شما اطلاعاتتو بالا ببر و تعصب نداشته الکی نداشته باش چون فقط داری رویه اعصابه بقیه راه میری بیخود و چیزی هم اضافه نمیکنی

        2. حسين

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          خسته جان اگر منظورت از رتبه اول من باشم دیگه خیلی اغراق کردی. تو این سایت کسایی هستن که من شاگردشونم نیستم. اما متاسفانه خیلی وقته که کامنت نمیذارن.

        3. Sh

          ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اولا این که اون توپیا یه متال بوده واسه یه نمونه که منظورو رسونده باشه. بعدشم این که از کیفیت گفتید. الان ماشینای خیلی قدیمی از بنز و بی ام و هنوز توی همین ایران به مدت 20 _30 _40 و 50 ساله که هستن و با نگهداری های مختلف و بنزین کم کیفیت ایرانی ساختن و هنوزم توشون میشینی احساس خوبی بهت دست میده. دیگه با زبون ساده واقعیتو گفتم. میگی نه؟؟!
          من که نمیگم ژاپنی بده. ولی خب پیکانو با سمند مقایسه کن ببین خرج کدوم بیشتره. خب پیکان که امکانات و وسایل برقیش کمتره قطعا کم خرج تره. ولی این دلیل میشه که بگی پیکان از سمند بهتره؟؟ خب اگه اینجوره گاری از ماشین بهتره همشونم راه میبرن دیگه!!! این که نشد منطق…
          همه میدونن لذت رانندگی به چه معناست و چه ماشینی سواریش لذت بخش تر از فلان ماشینه
          من نمیدونم چرا بضیا یجوری رو یه برند حساسن که انگار مال باباشونه….
          یا یجور رو یه کشور حساسن که انگار زاده ی اونجان… جای اینا یکم به اخلاقو رفتارو انسانیت خودمون که افراد کشور خودمونو تشکیل میده حساس باشیم.
          امیدوارم یه روز خوب بیاد که…

      3. حسين

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (1363 ديدگاه)

        خب لازمه که من از خودم دفاع کنم

        luis جان، شما حرف اون کسی که من ازش نقل قول کردم رو قبول نداری، باشه. توی همین مقاله، در مقدمه گفته شده که «… این موضوع را می‌توان به عوامل مختلفی نسبت داد، عواملی مانند مهندسی پیچیده که نیاز به نگهداری بیشتر را طلب می‌کند …» این دیگه مقاله هستش و منبع اون هم اتفاقا معتبره. من با حقیقت سر دعوا ندارم. لکسس رو هم از نظر کیفیت و روند تولیدی که تویوتا استفاده میکنه (که تقریبا جلوی بروز هر گونه عیبی رو میگیره) کاملا قبول دارم. اتفاقا پورشه هم در دهه 90 طی بازدیدی که از یکی از کارخونه های ژاپنی (گفته میشه به احتمال زیاد تویوتا بوده) داشت، از خطر ورشکستگی نجات پیدا کرد. اما اینجا، توی این مقاله، هزینه های نگهداری مطرح شده نه آمار مربوط به قابلیت اطمینان. مثالی هم که از سیستم تعلیق زده شد، نشون دهنده نیاز به رسیدگی بیشتر به ماشینه، نه خرابی بیشترش. بحث تعداد خرابی با با بحث هزینه نگهداری و سرویس دوره ای متفاوته. من در مورد اینکه چرا پورشه قابلیت اطمینانش بالاس تحقیق نکردم اما میدونم که کم بودن تعداد خرابی با کم بودن هزینه نگهداری یکی نیست. یعنی پورشه ممکنه تعداد خرابی کمی داشته باشه اما در عین حال هزینه سرویسهای دوره ای و روتینش زیاد باشه (چون سرویس دوره ای جزء خرابی حساب نمیشن و ایراد به حساب نمیان و در آمار JD Power هم نمیان).

        اما آقای Mj عزیز، نه به هیچ عنوان امکان نداره که در همه لکسس ها از یه سیستم یکسان استفاده بشه اما LFA رو از نظر هزینه نگهداری باید با فراری مقایسه کرد که قطعا لکسس ساده تره و هزینه نگهداری کمتری داره (البته در LFA از نظر مهندسی نوآوریهای واقعا قشنگی استفاده شده که جای تعریف و تمجید هم داره). شما به کامنت من دقت کن، اون 4 تا توپ که شما میگی یه مثاله و گفته شده که همچین مثالهایی تقریبا برای همه جای ماشین وجود داره. (البته میدونم که حرف یه نفر نمیتونه سند باشه اما شما رو هم به مقدمه همین مقاله ارجاع میدم). بله میدانم که کارخانجات تویوتا و سیستم تولید اون بسیار پیشرفته و دقیقه و تویوتا رو از این بابت بسیار ستایش میکنم. اما در مورد کامنتی که شما در جواب رضا گذاشتید هم یه چیزی بگم: یه مورد از تکنولوژی هایی که لکسس نداشته همون توربویی هستش که لکسس تازه امسال شروع کرده به استفادش اما سالهاست که در ب ام و استفاده میشه و البته هزینه نگهداری رو هم افزایش میده. و الان ب ام و داره میره به سمت استفاده از توربوی 4قلو و لکسس تازه اول راه استفاده از توربو هستش. تویوتا زمانی از یه تکنولوژی استفاده میکنه که عیبهاش مشخص شده باشه و با هزینه کم بشه تولیدش کرد و جلوی بروز عیب رو گرفت. در همه زمینه ها اینجوری رفتار نمیکنه اما به محتاط بودن در زمینه استفاده از تکنولوژی معروفه. هنوز هیچ کس عیبهای واقعی یه سیستم توربو 4 قلو رو نمیدونه، اما ب ام و میخواد ازش استفاده کنه! شما میگید که در دراز مدت چقدر برای مصرف کننده ارزش داره؟ من باید خدمتتون عرض کنم که مشتری های ماشینهای لوکس آلمانی ماشینهاشون رو نهایتا تا زمان گارانتی نگه میدارن، بعدش دیگه ماشین براشون قدیمی شده و عوضش میکنن (این حرفو از خودم در نیاوردم) پس نیاز به دراز مدت نیست. کمپانی ماشین رو میسازه و ضمانت میکنه که مثلا تا 5 سال خراب نشه، بعد 5 سال دیگه ضمانتی نیست. گرچه تا حدود 300000 کیلومتر هم میتونن خوب و سرحال باشن. شاید باورت نشه ولی اتفاقا خیلی ها رو دیدم که وقتی میشینن پشت فرمون بنز میگن واااااو خیلی با لکسس فرق داره…

        (((ماشینهای آلمانی لوکس معمولا توسط مالکانشون تا 5 -6 سال نگهداری میشن و بعدش هم فروخته میشن. در تمام اون 5 سال هم ماشین گارانتیه و مثلا ب ام و در دو سال اول تمام هزینه ها، حتی تعویض روغن رو هم پوشش میده! (البته در بعضی کشورها. تو ایران هم پرشیا خودرو میگه که این خدمت رو ارائه میده).)))

        1. حسين

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          یه چیزی که خیلی مهمه و یادم رفت بگم اینه: خودروهای آلمانی و ژاپنی هر دو بسیار پیشرفته هستن. اما ژاپنی ها تکنولوژی های پیشرفته ی ساده رو استفاده میکنن و آلمانی ها تکنولوژی های پیشرفته پیچیده. هر کدوم هم مزایا و معایب خودش رو داره. (کلی گفتم، لطفا دنبال پیدا کردن استثنا نگردین)

          در مورد دوام خودروهای آلمانی هم ارجاعتون میدم به پست «بی ام و M5 رکورد زد!» در همین سایت. 82 کیلومتر دریفت بی وقفه با اون همه فشاری که به موتور و گیربکس و تعلیق و فرمون و توربو و … میاره در نهایت فقط باعث شده که بعد از تست لاستیکای ماشین نیاز به تعویض پیدا کنن و قسمتهای دیگه هیچ آسیبی ندیدن! میتونید به آمار مسابقات 24 ساعته هم سری بزنید. پیچیدگی همیشه دوام رو کم نمیکنه (گرچه “نمیشه” گفت هیچ تاثیری روی دوام نداره) بلکه نیاز به مراقبت رو بیشتر میکنه.

        2. Mj

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (234 ديدگاه)

          عزیز دلم شما به توربو میگید تکنولوژی پیچیده؟؟؟؟?
          نکنید بابا
          توربو چیه مگه؟؟؟
          ایرانخودرو هم بلده
          اینکه لکسوس تا حالا توربو نداشته به دلایل دیگه بر میگرده نه نداشتن تکنولوژی
          شاید نیازی نبوده
          کلا خیلی از کمپانی ها جدیدا دارن توربو میذارن و این اصلا دلیل نمیشه
          بعدا جسارتا شما از زبان بقیه که از پشت بنز و لکسوس نشستن صحبت نکنید
          ایا خودتون پشت بنز و لکسوس نشستید ؟؟؟

        3. Mj

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (234 ديدگاه)

          خدمت دوست خسته شده خودم سلام عرض میکنم
          اولا یادم نبود این سایت جز میراث شما بوده و ما بدون اجازه کامنت میذاریم
          دوما متاسفانه شما قبلا هم نشان دادید که در حد این بحث ها نیستی که من واسه شما توضیحی بدم
          سوما
          من نباید این حرفها رو بزنم ولی مجبورم کردید میزنم نمیدونم سن شما چقدره ولی احتمال زیاد میدم وقتی من اروپا زندگی میکردم و انواع و اقسام ماشینهایی که هنوز شما از نزدیک ندیده بودید تست میکردم شما هنوز نمیدونستی اروپا کجای دنیاست
          من اگه در مورد بازار اروپا نظر دادم چند ساله تو نبض این بازارم و بله ادعام میشه ماشینایی که شما تو عمرت حتی از نزدیک ندیدی من اینجا تست کردم یا حداقل یک بار توش نشستم
          وقتی شما هنوز لکسوس ایران ندیده بودی و اسمشو تلفظ نمیتونستی کنی من انواع اقسام لکسوس و بنز و بی ام و و جاگوارو ولوو داشتم و هی عوض کردم و تست کردم
          پس شما که فقط از رو شنیده ها و خوانده ها میای اینج ادعا میکنی پرایدو پژو هم زیاد تست کردی میدونم، اول بدون با کی حرف میزنی بعد نظر بده
          من نه از کمپانی خاصی طرفداری میکنم نه میکوبم بلکه هر چی میگه علاوه بر مطالعه که دارم تجربه عملی تک تکشو هم دارم
          و دقیقا این شما هستید که تو ایران نشستید اطلاعات ،بازار و تجربه محدود دارید از همه هم بیشتر ادعاتون میشه ندیده و ندانسته هم طرفداری میکنید
          اگه میخوای بیشتر با هم اشنا شیم و تبادل نظر کنیم خسته جان این شماره منه
          وایبر واتساپ دارم?
          00447479749125

        4. حسين

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          دوست عزیز، Mj جان، جهت اطلاعت میگم: توربو یک سیستم بسیار پیچیده هستش و طراحی و تولیدش کار مهندسی سطح بالایی میخواد. نه فقط در اتومبیل، بلکه در هر جای دیگه ای که استفاده بشه حساس و پیچیدس. درسته که شماتیک ساده ای داره اما بسیار پچیدس. ایرانخودرو و چینی ها هم توربو میزنن اما خودشون طراحی نمیکنن. در ضمن مشکلات توربوی چینی ها کم نیست.
          شما گفتی تعلیق مثال خوبی نیست، من توربو رو مثال زدم، الان میگی توربو پیچیده نیست!!! (که من واقعا از این حرفت تعجب مکینم). بگو از چی مثال بزنم تا قبول کنی؟ سیستم تزریق آب درموتور خوبه؟ تولید i8 و i3 بدون اینکه دی اکسید کربن در فرآیند تولیدشون تولید بشه خوبه؟ استفاده از شاسی کربنی روی ماشینای تولید انبوه با قیمت شاسی های فولادی و آلومینیومی خوبه؟ و خیلی چیزای دیگه… نمیگم لکسس سطح پایینه اما خیلی ساده تره.

          یه چیز دیگه: شما گفتی «چرا به این مورد فکر نمیکنید که شاید دلیل این برتری میتونه استفاده از مواد اولیه و قطعات با کیفیت بالا تر از بقیه باشه؟»، در جوابت باید بگم اگر تفاوت فقط در مواد اولیه و مونتاژ بود، علاوه بر قابلیت اطمینان، کارایی و عملکرد ماشینای لکسس هم از آلمانیها بیشتر میشد. پس فقط مواد اولیه نیست، طراحی نقش مهمتری داره.

          اینکه من پشت بنز یا لکسس نشستم مهم نیست. خیلیا پشت خیلی ماشینا میشینن که هیچی از ماشین سرشون نمیشه. مثلا هدآپ دیسپلی رو سفارش میدن، ولی نمیدونن چیه! سیستم DSC ب ام و رو خاموش میکنن اما نمیدونن همه سیستمهای پایداریش خاموش شده! ماشین شاسی بلند میخرن اما نمیدونن دو دیفرانسیل ینی چی؟!! و …
          ((من بنز یا لکسس سوار نشدم)) اگه قرار باشه با سوار نشدن به یه ماشین، حق انتقاد و نظر دهی از آدم گرفته بشه، تمام منتقدها و کارشناسای جهان باید از کار برکنار بشن!! من ادعای کارشناسی ندارم اما حرفی که میزنم حرفیه که کارشناسا زدن و من خوندم. از خودم حرف نمیزنم. (راستی، بیشتر از اینکه تو سایتهای فارسی مطالعه کنم، تو سایتهای خارجی هستم، امیدوارم ببخشی که خارج نیستم و بنز و لکسس رو به صورت تخصصی تست نکردم)

      4. مهران

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (108 ديدگاه)

        دوست عزیز متاسفانه با شما کاملا مخالفم. امیدوارم منابعی برای حرفاتون داشته باشید.
        امروزه خودرو سازان ژاپنی (نه فقط خودرو بلکه در بیشتر صنایع) اگه نگیم از لحاظ تکنولوژی از سایر شرکتهای اروپایی پیشرفته ترند،میتونیم بگیم در یه سطح هستند.

        1. محمد علي

          ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (71 ديدگاه)

          هرگز اینطور نیست توی فناوری فضایی و یا هوانوردی ژاپن می گه جنگنده نسل ۵ ساخته ولی وقتی دقیق می شی موتور امریکا و الکترونیک همکاری کره و ژاپن و فرانسه هستش و بدنه امریکا و برزیل و ….. کاری به قبل از جنگ جهانی ندارم خیلی از کشور های اروپایی توی تکنولوژی بسیار قوی اند و توی تکنولوژی های سطح بالا خیلی کار کردند اما ژاپن بیشتر توی صنعت کار کرده تا المان یک فناوری رو می کنه اگه موفق بودش اون هم روی خودرو اش سوار می کنه دقیقا کاری که حالا کره و چین انجام می دهند
          من ۱۳۰ صنعت می شناسم که اروپا بسیار قوی تره بنده ژاپن کم نرفتم از ۸ کارخانه صنعتی اون ها هم با زدید کردم ژاپن کشور بسیار پیشرفته و مورد علاقه من هست (مثل کره) ولی عادلانه نیست بگیم ژاپن از اروپا و امریکا قوی تره
          ( البته دلیل داره هنوز ژاپنی ها نمی تونن مستقل برای صنایع رده بالا شون تصمیم بگیرند حتی اگه بهشون تجاوز بشه باید سنای امریکا با مقابله به مثل اونا موافقت کنه خودت تا اخرش رو برو)

        2. Mj

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
          سوابق: (234 ديدگاه)

          مجتبی جان من که شمارمو گذاشتم
          اگه شما می دونستی شماره کجاست که نمیذونی توقعی هم ندارم که بدونی این حرفو نمیزدی
          پس اون که خیال بافی میکنه شمایی?

        3. Mohamad

          ۱۹ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (29 ديدگاه)

          توی دنیا پیشرفته ترین کشور صنعتی دنیا اول المانه بعد امربکا. ژاپن اصلا عددی نیست. اما المانی ها لقمه رو میپیچونن

  6. sina

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    اونقدرام اینطور که شما گفتین نیس نگاه کنین فقط کلاس سری 1 هزینش از سری 3 بیشتره و سری 5 هزینه بیشتری از سری 1 داره و این به نسبت خوده بنزه و حتی سری 5 بنز از ائودی و بی ام و سری 1 هزینه کم تری داره

  7. iq7

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    تو این زمینه ماشین های ژاپنی و بعد آمریکایی خیلی بهتر عمل میکنن

  8. P.G

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (489 ديدگاه)

    حالا چون آئودى هیچ وقت تو ایران پا نگرفت و زیاد جا نیافتاد طبیعتاً تصورى از خرجش نداشتم اما بین بنز و بى ام و صد در صد نتایج این آمار درسته و بى ام و هم خیلى پر استهلاک تر از بنزه و هم اینکه خدا نکنه مشکل فنى پیدا کنه و بخواد بره زیر دست مکانیک ایرانى جماعت،ینى رسماً دهن صاحبشو مورد عنایت قرار میده!چون خیلى پیچیده است به خصوص از نظر برقى و هم اینکه عیب یابى کردنش هم کار سختیه،مکانیکاى ما هم که اکثرشون بدون گذروندن هیچ دوره ى تخصصى و صرفا با الطاف الهى یه دفعه از پژو ۲۰۶ خودشونو ارتقا میدن به تعمیرکارى بنز کلاس اس و بى ام و سرى ۷،دیگه خدا به اون ماشین و صاحبش و حساب بانکى صاحبش رحم کنه!
    خلاصه که هر کى بگه بى ام و پر دردسر تر و پر خرج تر از بنزه باید دهنشو طلا گرفت،چون خودمون شخصاً اینو تجربه کردیم

    1. احسان

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (314 ديدگاه)

      صد در صد حرفاتو قبول دارم بیمر واقعا تو ایران پراستهلاک یه 320 مدل 2008 داشتم گیربکس سوخت باور کنید 24 میلیون پول یه گیربکس دادم شاید رو گیربکس بیش از 10 تا سنسور فقط داشت یعنی خدایش در مقایسه با بنز که رقیب اصلیش خیلی حساس تره به تعمیر

  9. arash66

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (433 ديدگاه)

    با سپاس از نویسنده که منبع رو هم ذکر کردن.
    مشخص است که این تست ها باید در شرایط یکسان باشه و اینکه اطلاعات رو به صورت آماری از مشتریان جمع اوری کرده اند و خیلی دقیق و در شرایط آزمایشی قرار ندارد.
    اینکه دقیقا چه مدل هایی تست شده و در چه شرایطی طلاعات گرفته شده است نیز مهم است.
    در قسمتی از مقاله گفته شده : “However, drivers of younger Audis
    (راننده هی آئودی و بی ام و جوانتر هستن ) این نکته برای آئودی و بی ام و عامل مهمی است و نسبت به همین موضوع نگهداری و درصد خرابی ماشین نیز تغییر میکند.
    همچنین هزینه های تعمییرات و سرویس های دوره ای نسبت به سیاست برند ها متفاوت است.

    1. حسين

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود بر شما. اون قسمت انگلیسی ترجمش این میشه: «راننده های آئودی های جوان تر …» یعنی آئودی هایی که کمتر کار کردن نه راننده های جوان.

      نکته دیگه اینکه در طول 12 سال بررسی که بین هزاران داده ی اطلاعاتی انجام شده خطاها پوشیدیه میشن. در واقع یه نتیجه کلی به دست میاد که خطای کمی داره. شرایط یکسان رو نمیشه برای چند صد یا چند هزار ماشین ایجاد کرد! و نکته دیگه اینکه توی این تست قراره میزان هزینه این ماشینا برای مالکانشون بررسی بشه، پس باید همه چیز عادی باشه، نه یکسان. در واقع میشه گفت که به طور میانگین آئودی هزینه بیشتری از بنز و ب ام و داره و بنز هزینه کمتری از اون دوتا داره.

      1. arsh66

        ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (433 ديدگاه)

        درست میفرماید ترجمش آئودی های جوانترِ
        ولی در کل هم راننده های آئودی و بی ام و جوانتر هستند.

        مشخصا برای ارزیابی برند و برند ها میبایست ارزیابی به صورت تخصصی تری نسبت به گفته ها و شواهد مشتریان ، صورت بگیرد.

  10. american and japan

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    لکسئرئرو جرعت نکردن بیارن.چون شش ساله قابل اعتماد ترین برند جهان داره میشه.از لحاظ قابلیت اطمینان و مخارج هیچ کدوم در برابرش حرفی برای گفتن ندارن

  11. ali ayat

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    مرسی آئودی واقعا خوب بود

    1. ali ayat

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      من وقتی نظر میدادم راجب خرابی بیشتر آئودی همه یهو جبه میگرفتن که اا کی گفته آئودی خرابی نداره کی گفته کواتروش مشکل داره از خودت در نیار اااا چرا ال بل حالا گفتم بازم تعریف کنم نگن میزنه تو سر ماشین چون یقینا من چرت میگم

  12. mohammad

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (125 ديدگاه)

    این نمرات برای بنز به نظرم خیلی خوبه چون مرسدس خط تولید پیچیده تری نسبت به دو خودرو سازه دیگه داره و تنها ماشینی که تولید نمیکنه فک کنم تراکتوره!! و این خیلی خوبه که با این پیچیدگی همچنان در صدره…

    1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

      ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      درود
      اینجا بحث سواری های بنز و بی ام و آئودی هست
      موتور سیکلت و کامیون و ون و … که در نظر گرفته نشده

  13. نیما

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    با سلام و درود .بنده با نظر نویسنده کاملا موافقم به دلیل اینکه اصولا خودرو های اروپای با داشتن تکنولوژی به روزتر و زمان سرویس های زودتر خرج تعویض یک سری از قطعات را دارا هستند که این مورد تا حدودی جنبه ی بدی دارد اما این را هم بدانیم که با انجام این سرویس ها این خودروها باز هم مانند نمونه ی جدید خود از طول عمر بالا و کاهش نیافتن میزان توانایی برخوردارند که این امر باعث شده که میزان طرفداران خودروهای اروپایی بالا باشد.توجه داشته باشید که اولین تکنولوژی های روز اول توسط اروپایی ها در سیستم خودرویشان بکار گرفته شده که این یک توانای خوب هست.اما در مورد خودروهای امریکای و اسیای مانند ژاپنی ها و کره ای ها هدف بیشتر ظاهر زیبا و توانایی بالا نسبت به کلاس خودرو وکم هزینه بودن سرویس و تعویض قطعات خودرو هست که این یکی از فواید این خودروهاست ولی این را هم بدانیم که میزان طول عمر بالا ولی در مدت زمان زیاد میزان قدرت کاهش و میزان کیفیت هم تا حدودی کاهش وحتی در مورد تکنولوژی هم از اروپایی ها تا میزانی عقب میباشند.که بنظر بنده خودروهای اسیای و امریکای برای سیستم راههای اسیا مناسب ترند البته این نظر بنده است.خودروهای اروپایی به دلیل اینکه کلا سیستم تعلیقی انها پایین است چون برای راههای اروپا ساخته شده برای اسیا زیاد بنظر بنده مناسب نیست اما هیچ وقت تاکید میکنم هیچ وقت نمیتوان با تکنولوژی و هندلینگ خودروهای اروپای مبارزه کرد.با تشکر

  14. احمد باقری

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اینجا هم مرسدس در اکثر زمینه ها خودش رو نشون داد، هر چند که هر سه عالی هستند.

  15. Archi KHAN

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2199 ديدگاه)

    بعضی دوستان توجه داشته باشن این یه قیاس نسبیِ
    و با همه ی این حرفها ، مهندسی و صنعت خودروسازی آلمان یکی از بهترین هاست …

  16. h112

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (434 ديدگاه)

    همشون جزء بهترین ها هستند…مخصوصا آئودی…..
    هروقت عکس audi a6 2016 رو میبینم چشمام دیگه هیچ سدانی رو نمیتونه ببینه…

  17. پارسا

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    سلام دوستان.من از 3 سال پیش همیشه مقالات پدال و کامنتا رو می خوندم و لذت می بردم.امروز تصمیم گرفتم از دوستان نظر خواهی کنم و اولین نظرمو بزارم.من شخصا در جریان کمپین تحریم خودرو بودم و به شدت ازش حمایت می کردم.اما خوب الان پدرم تصمیم گرفته ماشین بخره.نظرمون هم رو سمنده.به نظر شما سمند 89 سالم و تمیز بهتره یا صبر کنیم صفر بگیریم؟ هر چند من مخالف صفرم ولی خوب ممنون میشم راهنمایی کنید.ببخشید نظر رو بد جایی گذاشتم.ممنون

    1. نیما

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      سلام دوست گرامی .اگر دوست دارین من نظرم رو به اطلاعتون برسونم شاید کمکتون کنه.و اینکه این نظر بنده هست.چون بنده در زمینه ی خودرو مطالعات زیادی داشته ام.درسته که مدل های قدیم تر تولید در ایران خودرو از کیفیت نسبی بالای برخوردار بودن اما دیگر زمان انتخاب موتورهای قدیمی به سر امده چون دارای مصرف بالا و میزان توانای نسبت به قدرت کم شده است.پس به این نتیجه میرسیم که خودروی صفر سمند فقط با موتور ملی تا حدودی از موتور قدیمی پژو بهتره چون هم مصرفه کمتر و میزان توانای بهتری برای شما در اختیار میزاره.و این را هم تاکید کنم که فقط از نظر اتاق تا حدودی ضعیف تر از خودزوهای مشابه مدل قدیمی هستش.به اعتقاد من سمند موتور ملی گزینه بهتری میباشد.اگر سوال دیگری دارید من در خدمتم.با تشکر.

  18. moein

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    از بین این سه به نظرم آئودی قابل اطمینان تره صرفا به خطر محافظ کاریش نسبت به بنز و bmw

  19. saeid

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (163 ديدگاه)

    دقیقا این آمار درستن. بنز خیلی کم استهلاک تره نسبت به bmw
    bmw ماشین خیلی حساس تر و پرخرج تریه . انتخاب من اول بنزه و انتخاب دوما حتما
    لکسوسه

  20. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود . حسین جان مطلبت عالی بود .

    واقعا آلمانی ها در استفاده از تکنولوژی روز پیشتازن . اما خب هر برندی و خودروسازی ، سیاست خودش رو داره . یک خودروساز روی کیفیت کار میکنه . یکی روی قابلیت های اسپورتی و هندلینگ . یکی روی نهایت لوکس بودن . بعضی برندها هم دارن به اوج و شکوه قبلیشون بر میگردن . اما سخت تر از همه اینه که یک خودروساز در همه موارد ، درصد بیشتری رو دریافت کرده باشه .

    1. حسين

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      درود بر میلاد عزیز. خوشحالم که این مقاله رو پسندیدی. 6500 کامنت پربار گذاشتی، بازم بذار. نکته ریز و قشنگی گفتی. تو این رقابت کسی که بتونه در همه زمینه ها جزء برترین ها باشه واقعا هنرمنده. نه اینکه یه جا تو اوج باشه و یه جا پایین ترین.

  21. بهنام طیبی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    سه خودرو المانی هستن و مقایسه بینشون کار اسان و ساده ای نیست
    ولی ائودی درسال 2016 خودرو سال شناخت شد

  22. امیرحسین

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    از معدود آدم های مطلع و آگاهی که داریم یکی همین “حسین ” آقاست
    اینکه بیشترین نوآوری و تکنولوژی تو زمینه خودرو مال آلمان ها و آمریکایی هست بر هیچ کسی پوشیده بود.تو اینکه ماشین زاپنی برای مصرف کننده بی آزار و کم خرج هست شکی نیست ولی ماشین های آلمانی ساخته شدن برای عملکرد بالا و رانندگی خشن.اینکه دوستمون درباره سیستم تعلیق گفته تنها مثالی بود.تفاوت هندلینگ و عملکرد تو ماشین های آلمانی و ژاپنی محسوس هست.بنز 190 مدل سال 1991 هنوز از تو پیچ ها از پس ماشین های ژاپنی برمیاد

  23. Mehdiii

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هر سه تاشونو عشقه…

  24. فقط انگلند

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    کی گفته المان پیشتازه درخودروسازی اگرمی تونید یک خودرو شاسی بلند سوپر لوکس سریع تر وبهتراز بنتلی بنتایگا روبرام نام ببرید یک خودرو شاسی بلند سوپر لوکس قدرتمند تر ازنظر افرود وبهتراز رنجروورlwbاتوبیوگرافی روبرام نام ببرید یک خودرو کوپه سوپرلوکس سریعتر وبهتر ازبنتلی کانتیننتالgt3rرونام ببرید یک خودرو سوپر اسپورت سریع تر وبهتر از مکلارنp1 gtrرونام ببرید یک خودرو سدان سوپرلوکس بهتر وخاص تر از رولزرویس گوستewbرونام ببرید یک خودرو اسپورت سوپرلوکس بهتر وسریعتر از ازاستون مارتین ونکوئیش روبرام نام ببرید انگلیس تمام عرصه هایی که بهشون نهایت خودرو می گن رو دست گرفته کشوری که که بیشترن استفاده ازموتور دوازده سیلندرو داره کشوری که بیشترین استفاده از چرم وپوست ومواد گران قیمت وباکیفیت رو داره کشوری که خودروهاش به امکانات معروفن کشوری که معروف ترین وباارزش ترین برندارو داره کشوری که خودروهاش تمام ویژگی هارو باهم داره هیچ کشوری درخودروسازی قابل قیاس با انگلیس نیست فقط در ایرانه که خودرو انگلیسی شناخته نشده امیدوارم بدون تعصب حرفامو خونده باشید

    1. صادق

      ۱۹ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      درود.

      بنتلی و رولزرویس که تحت تملک آلمانیا هستن و پلت فرم (موتور و شاسی و …) و تکنولوژیهاشونو از مالکای آلمانیشون گرفتن. مثل همین بنتایگا که پلتفرمش با Q7 و پورشه کاین و فولکس توارگ یکیه. مکلارن p1 هم رقیبی داره به اسم پورشه 918 و برای گوست هم رقیبی هست به اسم اس کلاس میباخ. حالا شما برای X6، i8، i3، میباخ پولمان، M2، سری 3 گرن توریزمو، M6 گرن کوپه و… از انگلیس رقیب بیار و یه نگاهی هم به آمار فروش و کانسپت های ارائه شده بنداز. پستِ «ترسیم آینده توسط ب ام و» رو هم بخون تا متوجه بشی چرا آلمان تو خودروسازی پیشتازه.

      « انگلیس تمام عرصه هایی که بهشون نهایت خودرو می گن رو دست گرفته» : اگه دست گرفته بود که جگوار-لندروور ادغام و زیر مجموعه تاتا موتورز هند نمیشدن. بنتلی و رولزرویس و مینی زیر مجموعه آلمانیا نبودن، آستون مارتین تا پای ورشکستگی پیش نمیرفت و با کمک بنز پا نمیگرفت.

      «کشوری که بیشترن استفاده ازموتور دوازده سیلندرو داره » : دوست عزیز این دیگه اصلا مزیت نیست. همه دارن موتورها رو پر بازده و کوچیک میکنن، شما میگی انگلیس بیشترین استفاده از موتور 12 سیلندر رو داره؟!

      «بیشترین استفاده از چرم وپوست ومواد گران قیمت وباکیفیت رو داره » : به نظر شما استفاده از چرم ملاک پیشتاز بودنه؟!؟

      «خودروهاش به امکانات معروفن» : کدوم امکانات؟ سیستمهای اطلاعات سرگرمیشون پیشرفتس یا امکانات ایمنی یا رفاهی؟ مگه تمام اینا رو از مالکای آلمانیشون نمیگیرن؟ مثل iDrive و گیربکس هوشمند ب ام و که رولزرویس استفاده میکنه و سیستم اطلاعات سرگرمی آئودی که روی بنتلیه.

      «کشوری که معروف ترین وباارزش ترین برندارو داره » : اگه منظور قیمت و ارزش برند باشه که آلمانیا و ژاپنیا در صدر هستن. اگه هم قدرت برند رو بگیم که فراری اوله. .والا نمیدونم منظور شما چیه؟

      »کشوری که خودروهاش تمام ویژگی هارو باهم داره » : یه نگاهی به لندروور تو لیست جی دی پاور بنداز.

      «هیچ کشوری درخودروسازی قابل قیاس با انگلیس نیست» : مگه انگلیس از مریخ اومده؟ انگلیسم یکی مث بقیه.

      «امیدوارم بدون تعصب حرفامو خونده باشید» : بدون تعصب خوندم. چون نه رو انگلیس تعصب دارم نه رو آلمان

  25. فقط انگلستان

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    من گفتم یک خودروشاسی بلند سوپرلوکس سریع تر وبهتر از بنتلی بنتایگا نام ببرید نتونستید نام ببرید حرف پلت فرم رو می زنید پلت فرم فقط یک بدنه ظاهریه ودرونه خودروه که مد نظرمونه گفتم یک خودروشاسی بلندسوپرلوکس قدرتمند تر از نظر افرودوبهتر از همه نظر از رنجروور lwbاتوبیوگرافی رونام ببرید نتونستیدنام ببریدگفتم یک خودروکوپه سوپرلوکس سریعتر وبهتراز بنتلی کانتیننتالgt3rرونام ببرید نتونستیدگفتم یک خودروسریعتروبهترازمکلارنp1 gtrرونام ببرید گفتید پورشه918پورشه 918که نه شتاب ثانویش از مکلارنp1 gtrبالاتره نه سرعت نهاییش نه قدرت موتورش نه وزنش نه نیروی روبه پایینش نه هیچیش تودرگ هم از مکلارن باخته توی اپارات هستش گفتم یک خودرو سدان سوپرلوکس بهتر وخاص تر از رولزرویس گوستewbرونام ببرید که گفتید/ اس کلاس میباخ/ ازنظر خاص بودن که رولزرویس باهیچ خودرویی مقایسه نمی شه اخر سلطنت واشرافی بودنه ازنظر خوب بودن هم که کیفیت رولزرویس بهتره وامکاناتشم کاربردی تر باوجود وزن بیشتر هم شتاب برابری رو داره و ثابت شده که رولزرویس وبنتلی محکم ترین خودرو دنیا هستن گفتم یک خودرو اسپورت سوپرلوکس سریعتر وبهتر ازاستون مارتین ونکوئیش رونام ببرید بازم نتونستید چیزی نام ببرید وچند تا خودرو سطح پایین رونام برید که ازانگلیس براشون رقیب بیارم بی ام وi3 که خیلی مضحکه ولی برای بی ام وi8 الکتریکی جگوارcx75رونام می برم که بد جور دهنشوسرویس کنه برای بی ام وx6رنجروورsvrرونام می برم که از همه نظر ازx6سرتره برای میباخ پولمان هم که پولمان همون میباخه اگر سدان می خوای استون مارتین لاگوندا اگر سوپر اسپورت می خوای استون مارتین ولکان برای بی ام وm2وm3هم جگوارf-tipeوجگوارxkrرونام می برم که خیلی هم سرترن برای بی ام وm6گرن کوپه هم استون مارتین راپید رونام می برم که سوپرلوکس هم هست خودروهای اینده بی ام و روهم دیدم تااون موقعم خدا بزرگه شرکت های انگلیسم فروخته شدن که شدن این هم سیاست این چند سال انگلیسه این حرف که دلیل بر ناتوانیشون که نیست الان شرکت ائودی وپورشه واپل المانم که فروخته شدن وشرکت لامبورگینی که پرطرفدارترین خودروهارو داره وخیلی از شرکت های ژاپنم همین طور استفاده از موتور دوازده سیلندرم برتری های خودشو داره اگر این طور نبود که بنز روی بهترین خودروهای خودش یعنی sl65وs65وcl65موتوردوازده سیلندر نمی گذاشت وهمین طور ائودی وبی ام و روی بهترین خودرو های خودشون یعنیs8و760liموتوردوازده سیلندر نمی گذاشتن حتما برتری های زیادی داره که تازه به فکرشون رسیده که روشون می گذارن استفاده از چرم ومواد باکیفیت وگران قیمتم بله یکی از مهم ترین ملاک ها برای خودروست دیگه ازامکانات حرفی نمی زدی بهتر بود چون حتی استون مارتینم که یه خودرو اسپورته به سلطان امکانات سوپر اسپورت ها معروفه بعدم که داری می گی قیمت وارزش برند المانی وژاپنی از انگلیسی بالاتره الن تویوتا یا نیسان روی خودروهای خوبشون تقریبا بین پنج 5تا10هزار دلار ارزش برندرو اضافه می کنن وبی ام وهم روی خودرو های خوبش بین 10 تا20هزار دلار قیمت برند رو اضافه می کنه ولی رولزرویس بین 40تا50هزاردلار قیمت برند رو اضافه میکنه حالا ارزش برندو که می گن فهمیدید بازم می گم خودرو انگلیسی همه چیرو با هم داره

  26. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اقا عالیه دستت درد نکنه واقعا مقاله جالبی بود خسته نباشی

  27. داوود

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنز کاملا برتر هست از هر اتومبیلی البته وقتی صحبت از ایتالیایی های عزیز میشه وقتی مازاراتی رو نگاهش میکنی و میرونیش میفهمی که تو ایران ی سی ال اس ۵۰۰ سیزده باید داشته باشی و ی کواتروپورته ۴۷۰۰ جی تی اس خلق انسانه خیلی سخته گفت چی بهتره چون همش برمیگرده به ارامشی که بهت میده وقتی پشت فرمون مازاراتی نشستم با اون صدای موسیقی اگزوز در ای اس پی خاموش و حالت اسپورت و صدای موسیقی پاپ کلاسیک با سیستم صوتی برمستر حسی جدید تر و جداگانه تر از اس ۵۰۰ فول با اون همه امکانات که اونم وصف نشدنی بودش بهم دست داد خلاصه تلاش و خلق بشر ستودنیه

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا