بی ام و

معرفی رسمی سری 4 کانورتیبل

ب ام و سری ۴ کانورتیبل بعد از فاش شدن تصاویر و اطلاعات آن، چیز زیادی برای نمایش ندارد. حتی چهره آن هم هیچ سورپرایزی در طراحی به همراه ندارد. حالا یک ماه مانده به نمایشگاه لس آنجلس و رونمایی رسمی از این خودرو، این شرکت باواریایی از تصاویر و مشخصات این خودرو روباز، پرده برداشت.

2014 BMW 4-Series Convertible
۲۰۱۴ BMW 4-Series Convertible

اولین برتری سری ۴ کانورتیبل نسبت به سری ۳ روباز قدیمی که جانشین آن شده، سقف سه تکه سخت آن است که جانشین سقف نرم سابق شده و علاوه بر طراحی مهندسی پیشرفته و با کلاس، ۲ دسیبل هم صدای زوزه باد را کاهش داده است. تنها با فشار یک دکمه و ظرف ۲۰ ثانیه، این خودرو تبدیل به یک کانورتیبل و یا برعکس تبدیل به یک کوپه می‌شود.

با وجودی که انتظار می‌رود فضای صندوق توسط این نوع سقف به شدت کاهش یافته باشد، اما هنوز نسبت به سری ۳ کانورتیبل ۲۰ لیتر حجم بیشتری دارد. یعنی زمانی که سقف بسته است ۳۷۰ لیتر و زمانی که سقف را باز کرده‌اید، ۲۲۰ لیتر گنجایش صندوق عقب است. در حالت کوپه ضریب مقاومت در برابر هوا ۰.۲۸ می‌باشد در حالی که با سقف باز این رقم به علت ایجاد جریانهای گردابی تا ۰.۳۳ افزایش می‌یابد. با این وجود ب ام و توانسته به خوبی روی جریان هوا و آیرودینامیک این خودرو مدیریت کند. در ایالات متحده، این خودرو با موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو ۲۴۰ اسبی و ۳۴۵ نیوتن متری ارائه می‌شود که شتاب صفر تا صد ۶.۲ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را تقدیم می‌کند. یک موتور بزرگ‌تر شش سیلندر ۳.۰ لیتری توربو با توان ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۶ نیوتن متر نیز قابل انتخاب است که شتاب آن ۵.۵ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر است ولی سرعت نهایی آن همچنان روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است. گیربکس هشت سرعته خودکار به صورت استاندارد به این موتورها جفت می‌شود. در حالی که سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ xDrive اختیاری است. مشتریان اروپایی از یک موتور دیزلی ۲.۰ لیتری توربو ۱۸۱ اسبی نیز در فهرست انتخاب‌هایشان سود می‌برند. این موتور به صورت استاندارد با یک گیربکس شش سرعته دستی ارائه می‌شود و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک برای آن قابل سفارش است. برای دیدن موتورهای قوی‌تر نیز باید در انتظار مدلهای M این سری بمانیم. سری چهار کوپه و کانورتیبل قرار است چهره ای لوکس و اسپرت را در کنار هم تداعی کند. قرار است از سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ این خودروها وارد بازار شوند. در حالی که قیمت پایه آن‌ها ۴۹۶۷۵ دلار برای مدلهای ۴ سیلندر و ۵۵۸۲۵ دلار برای مدلهای شش سیلندر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. km

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (675 ديدگاه)

    اولین مدل معمولی بی ام وست که می بینم اگزوزهاش کنار هم نیستن!! شیکه ولی قیافه ی سری 3، 4 و 5 خیلی نزدیک به همه

  2. slr722

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1342 ديدگاه)

    عاشق ماشینی کروکی هستم که سقفش هم جنس بدنه باشه…

    تعداد اینجور ماشین ها خیلی خیلی کمه…

    این ماشین هم همین طوره…

    پس دمش گرم…

  3. محسن.د

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    BMWخیلی خوبه،ولی وقتشه یه تحول به طراحیش بده.زیبا و با اصالته اما تکراری.

  4. پوریا شکری

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بی ام وه با طراحی بینظیر و کیفت عالی در کنار قیمت مناسب همیشه محبوب بوده حتی بین خودروسازان ژاپنی و کره ایی
    سری 4 خیلی به 3 شباهت داره ، بیشتر انتظار میرفت سری 4 متفاوت باشد ( مثل سری 6 و 7 ) اما اینگونه نبود
    با این حال امیدواریم روزی برسد که با قیمت مناسب در ایران پا بر روی پدال این خودرو بگذاریم

  5. علی

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (510 ديدگاه)

    طراحیش خوبه و طراحی داخلیش هم نسبت به قبل بهتر شده اما بی ام و کی میخواد یه دستی به مجموعه آمپرها بکشه؟ طراحی آمپرها قدیمیه

  6. رضا

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    بابا دمش گرم ………

  7. های تو

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    واقعا خشگله :دی

  8. HASSANBMW

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (396 ديدگاه)

    قیمتش هم خوبه می ارزه!!!

  9. Alpacino

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    طراحی داخل و بیرون زیبا
    یه مدل متفاوت
    خیلی راضییم مخصوصا” رنگ نوک مدادیش

  10. Ha Di

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    خداییش بنز یه چی دیگست!! ب ام و تو طراحی بدجوری داره کم میاره!

  11. های تو

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    از سری 3 و 4 خشگل تره

  12. امین

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    BMW اینقدر با دل من بازی نکن ……. یعنی حلیم شدما وقتی فهمیدم که سقفش از جنس بدنه هست!

    _ این نوع سقف معمولا در ماشین های کوپه ای که 2 سرنشین دارن ( BMW Z4 و Benz SL ) استفاده میشه ولی این یه نوآوریه جدیدیه!
    _ ولی این سیستم خنک کننده ی پشت گردن و صندلی های جدید جزو امکانات جدید BMW هستش . ( پدال اگه میشه یه توضیحی درباره ی این سیستم و کاربردش هم بده )
    فقط 435i xDrive (ت این سیستم xDrive رو دست کم نگیری ، بد چیزیه . بازده و شتاب رو خیلی بالا میبره )

    عشق است و آلمان و ماشیناش

  13. امین

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    جناب km :
    ترتیب و نظم قرار گرفتن اگزوز ها در BMW به موتورشون بستگی داره و فقط در سری های 1 و 3 و 4 و 5 میتواند در یک طرف باشد . مثلا:
    __ سری های BMW با پسوند 35i و 50i ( مثلا 335i یا 435i یا 550i ) اگزوز ها در طرفین سپر عقب هستش.
    __ سری های BMW با پسوند 18i و 28i ( مثلا 318i یا 428i یا 528i ) اگزوز ها در یک طرف قرار داره.
    __ سری 6 و 7 هم که کلا در طرفین هستن

  14. slr722

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1342 ديدگاه)

    امین جان کمی اشتباه گفتی…

  15. امین

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    کجاش اشتباهه slr عزیز ؟؟؟
    بگو تا بدونیم و اطلاعاتمون رو اصلاح کینم.

  16. slr722

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1342 ديدگاه)

    داداش گلم امین عزیز…

    اصولا موتور های 3 لیتری به بالا با اسب یالای 300 تا 2 اگزوز میشن…مثل(335 و 635)
    اما هستن مدل های که حتی 3 لیتری هستن. اما تک اگزوز و سمت چپ هستش مثل (x3)

    در مورد فرق موتور های 3 لیتری و 4.4 لیتری ها هم برای SUV باید گفت دهنه اگزوز به ترتیب دایره و لوزی شکلن…مثال(X6 X5(

    و در اخر هم باید بگم هستن مدل های اتاق 7 که تک اگزوز و سمت چپ قرار دارن…(730 740)

    من شاید کمی بد توضیح دادم…

    اگه دوست داشتی ایمیلت بده تا برات با عکس دقیق دقیق بگم…

    اینجوری هم بهتر متوجه میشی و هم بهتر منظور میرسونم…

    قربانت ُSLR722

  17. mehran911

    ۲۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (2128 ديدگاه)

    slr722 نظراتتو خوندم خیلی دقیق و کامل بود مرسی

  18. sorena330

    ۲۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (741 ديدگاه)

    207cc،307ccو کلا از این سی سی ها هم 10 12 ساله سقف هم جنس بدنه دارن…
    خطاب به دوستم که گفت این نوآوریه…

  19. امین

    ۲۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    ممنون slr جان . قانع شدم ولی من در مورد خانواده ی suv ها چیزی نگفتم …….. ولی تسلیم!

  20. جلال

    ۲۳ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    مشکل ماشن های روباز اینه که وقتی سقفشون بسته باشه خیلی زشت میشن
    ولی این یکی با سقف بسته هم قشنگه

  21. slr722

    ۲۳ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1342 ديدگاه)

    اقا ما تسلیم…:):):)

  22. امیراتابک

    ۲۵ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (78 ديدگاه)

    این نوآوری نیست (سقف)
    خیلی از شرکتها قبلا از این سقف داشتن (هارد تاپ 4نفره)
    ولوو ، اینفینیتی ، … مثل g کانورتیبل

  23. Sina.fb

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (612 ديدگاه)

    عالیه فقط تکراریه ولی با این حال بازم بی نظیره.

  24. سمانه

    ۲۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ای جوووووووووونم چه نازه

  25. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۳۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود.
    یکی از مواردی که بی ام و در موتور های 6 سیلندرش که حجم 3000 سی سی دارد اینه که چون این موتور هارو خطی تولید میکنه از سیستم اگزوز دوتایی کنار هم استفاده میکنه.

    ((( ایران و المان )))

  26. M_435

    ۱۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (134 ديدگاه)

    الان یه c200 منبع اگزوزش یه صدایی میده مدلای 2013و14شم صدای بیس بیس توربواشو ادام از تو میشنوه حال میکنه این 328که هیچی 428ام لابد این شکلیه فقط خوب را میرن فقط 435 اینجوری نیسو حجمای بالاترش….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا