نخستین جزییات از فیس لیفت جدید کمری که قرارست بعنوان مدل ۲۰۱۵ راهی بازار شود، درحالی معرفی شد که برای مشتریان هنوز هم یک سوال اساسی بی جواب مانده؛ تویوتا، کمری را به کجا می برد؟ چه سرنوشتی در انتظار خودرویی است که ۱۲ سال پرفروش ترین خودروی جهان بوده . . . ؟
[jwplayer mediaid=”۷۰۴۳۷″]- در کمری ۲۰۱۵ بیش از ۲۰۰۰ قطعه جدید بکار رفته.
- طول خودرو ۴.۵ سانتیمتر و محورهایش یک سانتیمتر بزرگتر شده.
- دو مدل جدید با نام XSE و Hybrid SE به خانواده کمری اضافه شده.
- افزوده شدن ۲ رنگ نقره ای متالیک (Celestial Silver Metallic) و یاقوتی (Ruby Flare Pearl).
- از مراحل طراحی (در میشگان) تا ساخت (در کنتاکی) آن بیش از ۷۰۰۰ آمریکایی شرکت داشته.
بالاخره فیس لیفت گسترده اتفاق افتاد و طراحان ژاپنی برای مدل ۲۰۱۵ کمری پا روی تمام اصول خود گذاشته اند! آنها کمری را کاملا شبیه تویوتا آوالون کرده اند؛ نتیجه این کار خودرویی شده با سپرهای جدید و ورودی هوای بزرگ، چراغ های کشیده بزرگتر و قاب جدید آینه ها.
مثل همیشه چهره اسپرت کمری را باید در مدل های SE دید؛ مدلی که از سال ۲۰۱۱ به بازار آمد و تقریبا ۴۵ % کل فروش کمری را به خود اختصاص داده است. مدل جدید کمری SE را میتوان با داشتن روکش های مشکی رنگ درون سپر جلو براحتی تشخیص داد.
اما تویوتا برای نسخه های ۲۰۱۵ کمری، مدل جدیدی را با نام XSE آماده کرده که یک قدم از SE جلوترست و مهم ترین ویژگی هایش در تعلیقی تیون شده، بهبود سیستم فرمان و رینگ های ۱۸ اینچی خلاصه می شود.
درون کابین کمری ۲۰۱۵ به گفته تویوتا از موادی استفاده شده که عایق صوتی بهتری نسبت به گذشته هستند، مثلا کفپوش خودرو ۳۰ درصد کمتر از گذشته صدا را به کابین منتقل می کند. همچنین صفحه کیلومتر تغییر کرده و مجهز به یک مانیتور ۴.۲ اینچی TFT شده، برای کنسول مرکزی هم خروجی برق ۱۲ ولت به همراه پورت USB و سیستم سفارشی شارژ وایرلس برای اسمارت فون ها (برای اولین بار در جهان) تعبیه شده است.
فعلا خبری از قیمت های کمری ۲۰۱۵ نیست چرا که تا هنگام عرضه اش در پاییز ۲۰۱۴ زمان زیادی باقیمانده؛ ولی مشتریان باید برای این خودرو منتظر انجین های زیر باشند:
- ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر؛ با قدرت ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر.
- ۲.۵ لیتری هیبریدی ۴ سیلندر؛ با مجموع قدرت ۲۰۰ اسب بخار.
- ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر؛ با قدرت ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۳۶ نیوتن متر.
MOST WANTED
۱۴ آبان ۱۳۹۴اقا درسته قیافش زیاد ب دل شاااااید نشینه….ولی هیچوقت هیچوقت هیچوقت ی تویوتا رواز لحاظ کیفیت ساخت و کم استهلاکی با کیا یا هیوندای مقایسه نکنید ب نظرم بعد شرکت های غول اروپایی تویوتا تو کیفیت حرفی واسه گفتن داشته باشه ک هیچ اسیایی دیگه ای نداره ????
محسن
۱۵ آذر ۱۳۹۴با سلام همه میدونید که تویوتا کمری 2015 هایبرید رو از نظر جلو بندی کاملا شبیه به لکسوس ساختن مصرف سوخت فوق العاده پایین شتاب گیری عالی راحتی اپشن های بالا فرمان برقی فوق العاده نرم سیستم پخش با کیفیت از مزایای این ماشینه .من یه دونشو دارم.ولی به قیمتش نمی ارزه اخه با 176 ملیون تو اروپا میشه بنز اس 500 سوار شد
محمد
۲۲ آبان ۱۳۹۴چرا شما به تکنولوژی که وقتی ماشین از کنارت رد میشه توجه نکردید یا مثلا هشدار تغییر لاین ؟؟
سیروس
۳۰ آذر ۱۳۹۴سلام دوستان ، این روزها هر شرکت سازنده ای واسه خودش حرفی و حدیثی داره ، مثلا سایپا خودرو هم داره رقابت میکنه ، أما بحث من سر این مطلب هستش که در طول چند سال گذشته قطعات تویوتا در بازار به وفور پیدا میشه چون خرابی واسش پیش میاد اما اگه حرف از بنز و سایر محصولات اروپایی باشه فک کنم باید به کشور سازندش برگردی !!!
پوریا
۱۳ شهریور ۱۳۹۵اگه منظورت اینکه کیفیت توتویا از آلمانی ها کمتره پس*** با عرض معذرت شما برو توی رتبه بندی آمار ارقامو ببین .بعدش میدونی چقد ماشین های تویوتا تو ایران از بنز بیشترن خوب معلومه قطعاتشم باید ارزون تر و بیشتر باشن.فکر میکنی چرا آمار فروش لکسوس از بنز بیشتره؟من خودم میگم:1-کیفیت عالی2-خرابی کم3-هزینه نگهداری پایین تر(قطعات یدکی بنز کمیاب و گرون تر هستن)
وحید
۲۶ تیر ۱۳۹۵تویوتا یه بدی ای داره که اگه پشتش بشینی دیگه عمرا سواری هیچ ماشینی به دلت نمیشینه.خدای نرمی و کیفیت و دوام..البته لکسوس هم یه نوع تویوتاست.فرقی نمی کنه.برای ایران ما که آب و هوای سرد اردبیل و گرمای بندرعباس رو داریم هیچ ماشینی مثل تویوتا جواب نمیده.این ماشین روی میل لنگش 4شیار ورود روغن هست که عملا پدیده ی یاتاقان زدن خودرو به صفر درصد میرسه.می خواین ماشین بخرین فقط فقط و تنها فقط تویوتا بخرین.هیوندا و کیا رو نمیتونین بیشتر از 5سال استفاده کنین.مشکلات یاتاقان زدن توی محصولات کره زیاده،علی الخصوص اگه روغنشو دیرتر از 5000 km تعویض کنین.بنز و بی ام دبلیو هم که با مشکل کمبود قطعات یدکی دست و پنجه نرم می کنن و خدمات پس از فروش مساعدی ندارن.ماشینهای ایران خودرو و سایپارو اصلا نخرین.اگه می خواین کارمندی خرید کنین باز جک و جیلی صد شرف دارن به خودروهای داخل.موفق و موید باشید.
حسین
۲۷ شهریور ۱۳۹۵دیگه هر چقدرم خوب و با کیفیت و فلان و بهمان باشه مقایسش با بنز حتی از لحاظ فروش خیلی خیلی خیلی غیر منطقی هس