تویوتا اولین فیس لیفت نسل پنجم فور رانر را به تازگی معرفی نمود؛ خودرویی که قرارست به عنوان مدل ۲۰۱۴ راهی بازار شود . . .
آنچه که در نمای ظاهری فور رانر نسبت به مدل های پیشین آن جلب توجه می کند، استفاده از چراغ هایی با گوشه های تیز و بزرگتر شدن جلوپنجره آن است که درست همانند تویوتا هایلندر بخش زیادی از نمای جلویی خودرو را به خود اختصاص داده.
فور رانر ۲۰۱۴ در سه مدل SR5، لیمیتد (با جلوپنجره کرومی) و تریل (Trail) عرضه شده که آخرین مورد یک پیشنهاد ویژه برای آفرودسواران خواهد بود. مدل های تریل را می توان با ورودی هوای روی کاپوت و گاردهای نقره ای رنگش (در سپرهای جلو و عقب) از دو مدل دیگر تشخیص داد؛ همچنین فقط مدل های تریل بصورت استاندارد دارای باربند هستند.
رینگ های آلومینیومی بکار رفته در مدل های SR5 و تریل از نوع ۱۷ اینچی بوده حال آنکه در مدل های لیمیتد از نوع ۲۰ اینچی است. مشتریان می توانند ردیف سوم صندلی ها را برای مدل های SR5 و لیمیتد نیز سفارش دهند که در اینصورت گنجایش خودرو تا هفت نفر افزایش می یابد. از جمله امکانات فور رانر ۲۰۱۴ عبارتند از:
- روکش چرمی فرمان و دنده برای تریل و SR5.
- نمایشگر دمای بیرون و قطب نما برای تریل.
- تهویه دوگانه اتومات برای لیمیتد.
- امکان تغییر حداکثر ۱۶ درجه ای صندلی های عقب برای راحتی بیشتر سرنشینان.
- صندلی هشت حالته راننده برای SR5 و لیمیتد بعلاوه صندلی چهار حالته شاگرد برای لیمیتد با حافظه داخلی.
- انتقال قدرت پارت تایم برای SR5 و تریل، انتقال قدرت فول تایم با قفل مرکزی دیفرانسیل برای لیمیتد.
- CRAWL یا کنترل پیشرانه به همراه تعلیق سفارشی KDSS برای تریل.
- A-TRAC یا کنترل کشش (متفاوت با TRAC استاندارد)، HAC یا ترمز الکترونیکی برای توقف در سربالایی ها یا سراشیبی ها، DAC یا کنترل سرعت خودرو در سراشیبی.
- ورود بدون کلید با استارت دکمه ای و ریموت پیشرانه برای لیمیتد.
- خروجی برق ۱۲۰ ولت و دو خروجی ۱۲ ولت.
- چندرسانه ای Entune با پخش MP3/CD با هشت اسپیکر، رادیو ماهواره ای، پورت USB و آی پاد، تلفن هندزفری SR5 برای SR5 و تریل.
- پخش حرفه ای JBL با ۱۵ اسپیکر و سیستم راهیابی با نمایشگر هفت اینچی برای لیمیتد.
- هشت ایربگ.
و اما پیشرانه ای که تویوتا برای مدل های ۲۰۱۴ فور رانر درنظر گرفته، یک موتور ۴.۰ لیتری V6 باقدرت ۲۷۰ اسب بخار و گشتاور ۳۷۷ نیوتن متر است؛ باچنین پیشرانه ای حداکثر وزن قابل بکسل فور رانر به حدود ۲۲۶۸ کیلوگرم می رسد. مصرف سوخت آن نیز چه برای مدل های ۴×۴ و چه برای مدل های ۴×۲ معادل ۱۳.۸ لیتر در سیکل شهری اعلام شده است. [دانلود ویدئو] [jwplayer player=”۱″ mediaid=”۳۸۳۴۰″]
جاوید
۸ اردیبهشت ۱۳۹۲شبیه مزدا شده
slr722
۸ اردیبهشت ۱۳۹۲بازم مثل همیشه تویوتا زشت طراحی میکنه…
طراح های تویوتا باید یه سر برن اروپا کلاس تقویتی…
sean
۸ اردیبهشت ۱۳۹۲آره یه خورده زشته!
ولی سگش شرف داره به کمپانی هایی که فقط بلدند از روی دیگران کپی بزنند
سهند
۹ اردیبهشت ۱۳۹۲آقای slr722 !
شما که طرفدار هیوندای و کیای بی اصالتین که به گفته خود شما هر سال تغییر شکل می دن بهتره در باره تویوتا حرفی نزنی
اصلا می دونید که یکی از مشخصات شاسی بلندا علاوه بر قدرت و کیفیت بالا – که تویوتا سرآمد همشونه – داشتن قیافه ی خشن و خشکه….
مثل شاسی بلندای امریکایی و همین تویوتاهای پرادو و لندکروز و اف جی کروز.
نه مثل شاسی بلندای سوسول کیا و هیوندای که بیشتر مثل تازه عروسن.
و گرنه بدون که رنک به رنگ کردن ظاهر راحت ترین کا برای امثال تویوتا و بنز و پورشه هست
اونی که کیا و هیوندای در به در دنبالشونن و حالا حالا ها کار دارن کیفیت عالی در عین مقرون به صرفه بودنه
آخه خدا وکیلی اصلا برای تور صحرا و کوهپایه تا لندکروز هست کی سراغ ix 55 وix 35 می ره
amin
۲۷ تیر ۱۳۹۳خدایش فقط Mercedes-benz بعدش bmw x5
slr722
۹ اردیبهشت ۱۳۹۲سهند جان یکم مهربون تر…
شما گفتی:(می دونید که یکی از مشخصات شاسی بلندا علاوه بر قدرت و کیفیت بالا – که تویوتا سرآمد همشونه – داشتن قیافه ی خشن و خشکه)
حالا جواب شما:
خدا وکیلی الان کجا این ماشین دارای قیافه خشن و خشکه که من به اون افتخار کنم و از اون تعریف کنم…
جان من از این زشت تر میشه طراحی کرد…؟؟؟
رضا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲پایین تر جواب آقا بهزاد عالی بود.
در ضمن وقتی که 7 سال پیش نهایت تولید هیوندای، ورنا با اون ترکیب زشت بود تویوتا، کمری و پرادو رو با همین ظاهر توی بازار داشت که حالاشم خیلی خواهان داره
amin
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲با همین ظاهر زشتش اگه دوتا گارد جلو و عقب ببندین روی سپراش زیبایی ظاهرش رو چندین برابر میکنه.
این یک ماشین اف روده نیازی به طراحی چشمگیر نیست. لطفا جلوی تویوتا حرف کیا و هیوندای رو نزنین واقعا زشته همچین مقایسه ای.
این ماشین بیشتر مثل نسل جدید لندکروزای قدیمی افریقاست.
سعید
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲قابل توجه اس ال ار
ماشینی که خطوط نرم و موجدار نداشته باشه و اجزای بدنه 2 به 2 موازی هم باشند خشک و خشنه… مثل این تویوتای نازنین که جون میده برا کار ها و محیط های سخت (نه الاف دور خیابونا چرخیدن)
الف
۴ مرداد ۱۳۹۲آلمان برن
محمد ، ماشین فقط ژاپنی ، بخصوص تویوتا و نیسان
۲۷ بهمن ۱۳۹۲هههه تو هنوز نمیدونی که این ماشین با همین قیافه یکی از قوی ترین هاست تو آفرود
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴ظاهرش قدیمیه
امیر
۱۰ خرداد ۱۳۹۲خیلی گنده و زشته
Bahram.Mb
۲۹ مرداد ۱۳۹۲سهند…
حرفت درسته
دمت گرم
دوست من نیسان رونیر داشت تو جاده های اردبیل بود خودشم برف میومد میگفت یه هیواندی جاده رو بند اورده بود اصلآ راه نمیرفت ولی رونیز من راه میرفت .. به نظر من تو شرایط سخت توانایی و خوب بودن ماشین معلوم میشه ..ماشینای ژاپنی یه چیز دیگس
Ali
۸ اردیبهشت ۱۳۹۲دیگه خیلی خراب کرده ، بدتر از کپی های چینی است نمی دونم طراحش کجایی بوده ؟!
مهزیار
۸ اردیبهشت ۱۳۹۲به درد 30 سال پیش میخوره
amin
۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ولی شاسیش جون میده برای خارج از جاده.
بهزاد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۲این مدل بر اساس وانت بار هایلوکس ایجاد شده که ظاهرش بهتر از این نخواهد شد و در وهله ی اول کاربری این ماشین مطرحه که برای بازارهایی مثل خاورمیانه و استرالیا و آمریکای لاتین و آفریقا که دارای شرایط اقلیمی متفاوتی هستند ایجاد شده که بیشتر به درد مسیرهای بیابانی و سنگ لاخی و گلی و… میخوره و مشتریان اینگونه وسایل به دنبال مد و رخ و جیوجایرو و پنین فارینا و… نیستند و کارایی براشون در اولویته و هزینه ی کم نگهداری.
طراحان اینگونه وسایل توسط تویوتا به این گونه مناطق فرستاده میشن و با توجه به نیاز منطقه اتومبیل رو طراحی میکنند که البته در این بازارها موفق بودن.
فکر نکنم تو کالاهاری یا ساوانا یا آمازون یا ریگزارهای عمان یا مناطق سیل زده ی استرالیا یا شنزارهای عربستان یا کوهستانهای شیلی و پرو خیابون شانزه لیزه یا جردنی باشه تا بخواهی از رخ ماشینت لذت ببری و از خطوط سیال بدنه یا دریفت کردن چشم رهگذران رو مات و مبهوت کنی!
پاییز پارسال مدت 3 روز به خاطر بارون زیاد در منطقه ی کلیبر با 206 تو یک روستا گیر کرده بودیم و نمیتونستیم خارج بشیم و حالا قدر یک شاسی بلند درست و حسابی رو میتونم درک کنم!
کامیار
۹ اردیبهشت ۱۳۹۲تویوتا اکثرا به فنی ماشین دقت می کنه نمی شه گفت همش اما بیشتر ماشیناش به نسبت کارخانه های دیگه ظاهر پایینی دارن ولی فنی حرف نداره جوری که پرادو 2005 صد هزارتا تو سخترین شرایت کار میکنه ولی هیچ خرجی به جز موارد مصرفی ماشین نداشته
محمد.............
۹ اردیبهشت ۱۳۹۲اتفاقا ظاهر زشت و خشنش بهت جرات میده که بدون ترس بری تو جا ده هایی که صد سال با پرادو نمیری
محمد.............
۹ اردیبهشت ۱۳۹۲البته از داخل اینجوری نشون میده
در ضمن اگه من این که سهله قراضه همینو هم بهم بدن رو دوشم اینور اونورش میکنم
رضا
۹ اردیبهشت ۱۳۹۲فقط تویوتا……..
امین
۹ اردیبهشت ۱۳۹۲خیلی شبیه میتسوبیشی هست
سینا
۹ اردیبهشت ۱۳۹۲اوه اوه اوه چقدر زشت و بد هیکل هست.
درباره ی چراغای عقبش که حرفی ندارم ، چراغای جلوشم که کپی چراغای هیوندای هست.
ماشینی خوب هست که هم از نظر فنی خوب باشه هم از نظر ظاهر….
mazda 3
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲فقط به درد بیابانهای امارات میخوره با این هیکل مسخرش. کی از این برای شهر استفاده می کنه
کلا تویوتا بدرد بیابان میخوره به همین خاطر هم تو امارات و کشورهای صحرایی بیابانی بیشتر خریدار دارند
slr722
۱۰ شهریور ۱۳۹۲چقدر زشت این اشغال…
mazda 3
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲شاسی بلند تو شهر. لکسوس RX350 هیوندای وراکروز هیوندای سانتافه کیا موهاوی
کیا اسپورتیج نیسان مورانو
ساسان
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲mazda 3 !!! نظرت برا خودت خوبه… و گرنه تا تویوتا هست کدوم ماشین دار و ماشین شناسی میره سراغ کیا و هیوندای بی اصالت و پر قر و فر ..
mazda 3
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲نظرتو هم برا خودت خوبه بی اصالت ترین طراحی تویوتا
در ضمن لکسوس RX350 و نیسان مورانو رو نگفتی چون پر فروشترین ماشینای دنیا نیستن؟
mazda 3
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲تو ایران به زانتیای 20 سال پیش میگن آخر ماشین بعد به هیوندای میگی بی اصالت خیلی خوبه والا !!
مردم بزور پراید میخرن
شما هر وقت هیوندای دار شدی بعد بیا اینجا کامنت بزار اگه هیوندای می داشتی اون وقت میفهمیدی
ماشین یعنی چی نه تویوتا که سواریش مثل تانکه
محمد
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲فقط تویوتا همیشه سربلند.مطمعن باشید قیافه اش از نزدیک همتونو میبره فضا زود قضاوت نکنید اینا عکس هست.
علی شحیطاوی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲سلام هموطنان.
واقعا ماشینهای وارداتی عالی هستن.مخصوصا TOYOTA و HYUNDAI.
دعا کنین که بابام قبول کنه و از این ماشین سمند راحت بشیم و یک خارجی بخریم.به امــــــــــید آن روز.
بابک
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲جناب mazda 3
شما احتمالا چینی سوار باشی که برا رد گم کنی اسمتو یه ماشین ژاپنی گذاشتی و از کیا و هیوندای کره ای طرفداری می کنی !!!
چون بیشترین تنوع ظاهر رو ماشینهای چینی دارن و بعد کره ای.. که این یعنی پیدا نکردن شخصیت ماشینی….
وگرنه با اصالت هایی مثل پورشه کمترین تغییر رو توی ظاهر می دن.
در ضمن بدونید که تویوتا پر فروشترین و مطمئن ترین خودروی دنیا ( از جمله در امریکا – کانادا – استرالیا و افریقا) هست و 70 سال هم قدمت داره
اصلا کره ای ها رو چی به ژاپنی و تویوتا…
mazda 3
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲حقیقت تلخه
mazda 3
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲من ار هیچ خودروسازی طرفداری نمیکنم همشون خوبن اما هیوندای وکیا با توجه به قیمت کمتر و استایل بهتر
انتخاب بهتری هستن
اینکه بخوای این دو برندو بد و بی کیفیت جلوه بدی اصلا مضحکه دیگه همه میدونن که این دو برند چه غولی شدن
اونا رو با چینی مقایسه میکنی !! خواهشا به کامنت هایی که میزاری فکر کن
تو یوتیوب سرچ کن هیوندای جنسیس کوپه – هیوندای جنسیس سدان – هیوندای گرانجور – هیوندای وراکروز – هیوندای سانتافه – هیوندای سنتنیال – کیا کادنزا – کیا اپتیما – کیا اسپورتیج – کیا موهاوی
وو… تا بدونی جریان از چه قراره
مازیار
۱۸ خرداد ۱۳۹۲تویوتا بهترین برند خودرو سازی جهانه.
amir.t.
۲۴ آبان ۱۳۹۲باهاش به ی کوه برخورد کنی اخ نمیگه…
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲خیلی زشت و بی ریخته…
mohadese?
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵???????خیلیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم خوبه ?بحث نکنید
R.ESL
۶ شهریور ۱۳۹۵سالار همه خودرو سازای آسیایی و بیشتر خودروهای اروپایی همین شرکت تویوتا هست که فقط یک نمونه از کاراش حضرت لنکروزر . کسی اینجا هست که همه این خودروهارو رونده باشه و نظر بده؟؟؟؟؟ لنکروزر واقعا بی نظیره. تو هیچ ماشین این تیپی بیشتر از لنکروزر احساس راحتی و آرامش و قدرت که از ته وجودت حس بشه نمیکنی. فقط امتحان کنید بعد حرف بزنید.
پوریا فوررانر
۲۶ تیر ۱۳۹۶فوررانرا دارم هشت سال سوار میشم با اینکه قدیمی ولی فول آپشن و فول اتومات هستش سانرو برقی وکلی آپشن های دیگه آفرود فوق العاده ای داره اصلا ماشین خشکی نیست و بسیار نرم و راحت هستش به نظر من اگه این ماشین تو ایران بود از همه لحاظ از پرادو خیلی جلوتر بود