سوم شهریورماه ۹۱ همزمان با آغاز نهمین دور از کورس مسابقات جهانی رالی (WRC)، روز خاطره انگیزی برای تویوتا خواهد بود چرا که بعد از مدت ها فاصله گیری، به کمک تیم موتوراسپرت تویوتا (TMG) سرانجام به خط مقدم این مسابقات باز می گردد!
بازگشت تویوتا با مدلی ارتقا یافته از یاریس ۲۰۱۲ به نام یاریس R1A همراه خواهد بود؛ خودرویی که برای مطابقت آن با قوانین FIA تغییرات عمده ای داشته از جمله سیستم اگزوز و فرمان مسابقه ای، تغییر ضرایب دنده، بهبود تعلیق، صندلی ها و رول بار ریس، کمربندهای چهار نقطه ای، کپسول اطفا حریق، مقاوم سازی مخزن سوخت و سیستم خنک کاری خودرو و نهایتا خاموش شدن اضطراری موتور.
همچنین بخاطر قوانین WRC، تویوتا از یاریس هایی با پیشرانه ۱.۵ لیتری برای ساخت مدل های R1A استفاده خواهد کرد که البته مشخصات دقیق فنی آن ها هیچگاه منتشر نخواهند شد! قیمت پایه ای تویوتا برای تیم هایی که قصد سفارش پکیج R1A را دارند ۲۲,۵۰۰ یورو یا حدودا ۲۷,۶۰۰ دلار اعلام شده که بدون درنظر گرفتن هزینه نصب قطعات است.
هادی
۲۵ مرداد ۱۳۹۱تویوتا رو چه به رالی…!به نظر من کمپانی هایی باید وارد مسابقات رالی بشن که ماشیناشون دینامیک خیلی بالایی داشته باشن نه تویوتا…
HASSAN
۲۵ مرداد ۱۳۹۱تویوتا تو هر زمینه موفقه و برای شرکتی مثل تویوتا وارد شدن تو این کار خیلی راحته من مطمئنم تویوتا موفق خواهد بود
تجربه بالا واسه همین جور جاهاست
فرید
۲۵ مرداد ۱۳۹۱ایکاس یاریش 1.5 دنده ای با قیمت ارزان و مناسب وارد بازار میشد.
momo
۲۵ مرداد ۱۳۹۱ماشین رالی فقط فورد فیستا……………….
راد
۲ شهریور ۱۳۹۱فقط سیتروئن.سلطان رالی وسیتم تعلیق وشتاب
nima
۲۶ مرداد ۱۳۹۱مثل همیشه عالی تویوتا سلطان کیفیت
YAS
۹ شهریور ۱۳۹۱هه هه پرایدو سوارشین حالشو ببرین…چون فردا معلوم نیست بتونیم پرایدو سوارشیم یا نه…