کوچک و به صرفه بودن لزوماً به معنی یک خودروی سرد و ملالآور نیست. خودروهایی مانند فورد فوکوس، مزدا ۳ و فولکسواگن گلف را در نظر بگیرید که همزمان هم از لحاظ اقتصادی به صرفه هستند و هم هیجان لازم را دارند. تویوتا کرولا نیز در این دسته جای میگیرد؛ با این حال، تفاوت اساسی آن با دیگر خودروهای هم ردهٔ خود، حتی در مدل سری S اسپورتی، طراحی ضعیف دینامیکی است. به نظر میرسد در طراحی جدید تویوتا کرولا، بیشتر به کارایی و دوام توجه شده و موارد مربوط به عملکرد خودرو برای طراحی دوباره آن در سال ۲۰۱۴ باقی مانده است.
حداقل کرولای جدید و به ویژه مدل اسپرت S آن، نمایی مناسبتر و هیجانانگیزتر نسبت به مدلهای قبلی دارد. علاوه بر نشان S در پشت خودرو، از جلوپنجرهای با لبههای کروم مشکی پیانویی و همچنین اگزوز طرح کروم، سود میبرد که در کنار چرخهای منحصر به فرد ۱۷ اینچی آن، ظاهری زیبا به خودرو بخشیده است. خوشبختانه، طراحی نامناسب بیرونی کرولاهای قدیمی در این مدل جدید، کنار گذاشته شده است. برای اولین بار پس از سالها، کرولا از حالت یک خودروی نجیب و باوقار و صرفاً برای حملونقل خارج شده است. طراحی داخلی نیز به همین نحو، تغییر داده شده است. طراحی چرم فرمان و شیفترهای تغییر دنده دستی به قدر کافی استحکام دارند و صندلیهای با روکش پارچه مخصوص، راحت هستند و بالشتکهای اسپورتی آن، چیزی بیشتر از تجهیزات سواری ساده است. فضاهای پاها برای صندلیهای کاملاً مناسب است. صفحه نمایش لمسی TFT، کیلومتر شمار و مسافت سفر و همچنین مواردی مانند، مصرف کنونی و متوسط سوخت، مسافتی که میتوان با سوخت باقیمانده پیمود، سرعت متوسط، تخمین زمان رسیدن به مقصد و وضعیت دنده را نشان میدهد. هنگام خرید تویوتا کرولای S، مانند خودروی تست شده، دو پکیج میتوان تهیه کرد. یکی سقف آفتابگیر ۸۵۰ دلاری و دیگری «بسته تسهیلات رانندگی» به قیمت ۱۵۱۰ دلار. بسته تسهیلات رانندگی شامل مواردی مانند سیستم صوتی با شش اسپیکر، اتصال آیپاد و USB و صفحه نمایش ۶/۱ اینچی با وضوح بالا با قابلیت راهبری و رادیوی ماهوارهای میشود. همهٔ این موارد، با قیمت کلی ۲۲۸۷۰ دلار در دسترس ما خواهند بود.با هم نتایج کلی تست تویوتا کرولا S را مرور میکنیم.
مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
- قیمت مدل تست: ۲۲۸۷۰ دلار (قیمت پایه: ۱۹۸۱۰ دلار).
- نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخترسانی مستقیم انژکتوری.
- گنجایش: ۱۷۹۸ سیسی.
- قدرت: ۱۳۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۱۷۳/۵۴ نیوتن متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: تغییر سرعت پیوسته اتوماتیک CVT و قابلیتتغییر به حالت دستی .
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۷ متر.
- طول ماشین: ۴/۶۵ متر.
- عرض: ۱/۷۷۵ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۵ متر.
- وزن کلی: ۹۹۳/۴ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۵ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۳۱/۳ ثانیه.
- صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۷/۴ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۵ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۸/۱ ثانیه با سرعت ۱۳۰/۳۵ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت گیربکس) : ۱۷۸/۶۳ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۹/۱ متر.
- نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: ۰.۷۹ g
مصرف سوخت:
- سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۵/۹۷ لیتر در شهر و ۴/۶۸ لیتر در بزرگراه
- مصرف سوخت در تست: ۷/۲۲ لیتر در صد کیلومتر.
LAMBORGHINI DIAM
۲۴ آبان ۱۳۹۲فقط و فقط ژاپن و دیگر هیچ!!!!!!
Kurosh
۲۴ آبان ۱۳۹۲خیلی خوشکل تره از نسخه قبلی…
mahdi
۲۵ آبان ۱۳۹۲http://www.toyota4arab.com
sorena330
۲۴ آبان ۱۳۹۲جلوش عین ام جی 3!
حمید
۲۴ آبان ۱۳۹۲خوب بود
km
۲۴ آبان ۱۳۹۲عالی شده. عوض شدن نسلش میتونه به تویوتا خیلی کمک کنه. الآن یکی میاد میگه تویوتا آشغاله و فقط کره و …
LAMBORGHINI DIAM
۲۴ آبان ۱۳۹۲اون یه نفر به جز زیگما کی می تونه باشه!!!!
سامان
۷ دی ۱۳۹۲این عالیه ولى اونى که قرار ِ بیاد خاورمیانه خیلى خیلى سرتر از اینه.
اسی 2160
۲۴ آبان ۱۳۹۲sorena330 راست میگی شبعه ام جی 6 هم هست جلوش کاش موتورشم توربو داربود
گنجایش: ۱۷۹۸ سیسی.
قدرت: ۱۳۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه. کیا سراتو از این قوی تره موتورش ولی خوشگله اسپرت شده
زیگما
۲۴ آبان ۱۳۹۲1.کیا سراتو از این قوی تره.
2.زیبایی الانترا رو نداره.
3.طراحی ساده ای داره.
4.ولی سادگی نوعی از زیبایی هست.
5.قیمتش نسبت به رقبا واقعا ارزونه.
6.فروش بالا نشون دهنده خوب بودن نیست.
6.این کرولا مخصوص امریکا و کانادا هست.و کرولایی که قراره برای اروپا و آسیا و ایران آفریقا ساخته بشه کاملا متفاوت خواهد بود.کاش پدال این مورد رو یادآوری میکرد
amir.t.
۲۴ آبان ۱۳۹۲زیگما در مورد گزینه 6 میشه بگی که فروش بالا نشون دهنده ی چی هستش!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ای بابا …
Amiri
۲۰ دی ۱۳۹۲البته نمیخوام مثال بی ربط بزنم. ولی فروش بالای پراید در ایران به چه دلیله؟!
اگه کسی تصمیم به نگه داشتن ماشین برای چندین سال را داره و قیافه اسپورت و آپشن های تحریک آمیز خودروهای با قیمت نزدیک به این مدل (مانند مزدا 3 جدید، اپتیما غیر فول، النترا، سراتو، ام جی 6 و …)براش وسوسه کننده نیست، باید بگم کرولا براش گزینه مناسبیه و خریدش توجیه اقتصادی داره.
کم خرج و کم مصرف.
صفا
۷ بهمن ۱۳۹۲خداییش شوخی نمیکنی ؟
به موت قسم ، ارتباط فروش پراید و پیکان در ایران ، با فروش کرولا در سطح جهان و مقایسشون ، از ارتباط گودرز و شقایق هم بیربط تره !!! اگه پراید یا پیکان در ایران زیاد فروش رفته تنها دلیلش نبود گزینه های دیگه برای خریداران این تابوتهاس .
اما کرولا در بازارهایی پرفروش شده که دهها رقیب از شرکت های مختلف داشته و مشتریاش قدرت خرید ماشین گرونترم داشتن اما کرولا رو ترجیح دادند .
جون من بگو که همینجور روی هوا یه چیزی پروندی :|
LAMBORGHINI DIAM
۲۴ آبان ۱۳۹۲پس اگه اینجوریه ی کیا و هیوندا بهتر از ژاپنی ها نیستند به خاطر این که فروششون بیشتره!!!!!
amir.t.
۲۴ آبان ۱۳۹۲LAMBORGHINI DIAM جون منظور من زیگما بود و اصلا کاری با هیوندا یا برند دیگه ی ندارم.من فقط منظورم تویوتا کرولا 2014 بود.اره گل پسر…
Omid_Gorgan
۷ آذر ۱۳۹۲خودروهای ژاپنی به هیچ وجه قابل قیاس با خودروهای کره ای نیستن ، قطعا کیفیت بالا و استهلاک پایین خودروهای ژاپنی رو خودروهای کره ای ندارن ، در ایران خودروهای کره ای فروش بیشتری دارن بخاطر طراحی مدرنتر که این رو هم مدیون طراحان آلمانی و امریکایی هستن که نسل جدید خودروهای کیا و هیوندای رو براشون طراحی کردن ، ولی من در سفر به روسیه و افریقای جنوبی خیلی کم خودروی کره ای دیدم و بیشتر خودروها آلمانی یا ژاپنی بودن ، کرولا یکی از پر طرفدارترین خودروهای تویوتاست و از دهه 80 میلادی همچنان داره به روز و تولید میشه ، این نشون دهنده پر طرفدار بودنشه
محسن.د
۲۴ آبان ۱۳۹۲زگیما معلوم نیست با خودش چندچنده! وقتی بحث خودروهای آلمانی میشه و میبینه کره ازلحاظ تکنولوژی درمقابل آلمان هیچ حرفی واسه گفتن نداره میگه:”چه فایده وقتی فروشش کمه!” بعد وقتی طرفدارهای تویوتا بهش میگن فروش تویوتا از هیوندای و کیا بیشتره میگه:”چه ربطی داره!فروش خیلی از چیزهای آشغال زیاده مثل پراید!”
MPS
۱۴ خرداد ۱۳۹۳خب ملت پول hTC ندارن میگن Samsung بهتره!!حالا نمیدونن تو کشورهای دور و برم براش تره خورد نمیکنن!ولش کن تو هر مبحثی باید عوام باشن دیگه.
یه پسل باهوش
۲۴ آبان ۱۳۹۲الان طراحی کرولا از اوانته بهتره
اما اگه بیاد ایران 50 میلیون از اوانته که چه عرض کنم از سوناتا هم گرون تره
km
۲۴ آبان ۱۳۹۲نه دیگه اونقدرام گرون نمیشه 50 میلیون گرون تر از سوناتا میشه قیمت آریون. خیلی زیاد باشه 120 تاست تقریبا 10 تا گرون تر از النترا
محسن.د
۲۴ آبان ۱۳۹۲خداروشکر کرولا از طراحی2009که تا2013ادامه داشت دراومد. حالا مقایسه کرولا جدید با النترا میشه یه رقابت خوب.
امین
۲۴ آبان ۱۳۹۲فقط و فقط ژاپن، بعدش المان
.
اره این کرولا واقعا نیاز به یک مقایسه داره.
چون
1. هم زیباست و هم اسپرت
2.کیفیت خوبی داره
3.اینجور که گفته جاداره
4.مشخصات فنی خوبی داره. البته به غیر از قدرت موتور
5.قیمت مناسبی هم داره
و از همه مهمتر اینه که تویوتاست.
amir.t.
۲۴ آبان ۱۳۹۲عشق و جون من تویوتا.مثل همیشه قوی و زیبا …
حمادي
۲۴ آبان ۱۳۹۲چه فایده ای داره نمیتونی سوارش شی
LAMBORGHINI DIAM
۲۴ آبان ۱۳۹۲خدایی خیلی داره درست کار می کنه این تویوتا!!!!
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۳۰ آبان ۱۳۹۲درود امیر جان.
حالا شما میدونی که چرا تویوتای امریکا با بقیه جاها فرق میکنه؟؟؟؟
((( ایران و المان )))
masoud v12
۲۴ آبان ۱۳۹۲تویوتا میگه اگه براتون کیفیت مهمه نه طراحی پس همون تویوتا ماشین شماست ولی نه اگه براتون هم کیفیت و هم طراحی مهمه و مشکل بودجه ندارین لکسوس ماشین شماست تویوتا هیچ وقت طرح های قشنگ و زیباش رو با ارم تویوتا نداده بیرون نگهش داشته برا لکسوس که بنظر بنده دلیلش منطقی هست.
amir.t.
۲۴ آبان ۱۳۹۲masoud v12 خدایش دمت گرم حال کردم با این متنی که نوشتی ایول.فقط وفقط تویوتاااااااااااااااا خدای صنعت خودرو سازی دنیا…………………
حمید
۲۴ آبان ۱۳۹۲خدای صنعت نیست . خیلی خوبه ولی خدای صنعت نیست چون هیچ نوآوری و ارمغانی برای تاریخ خودروسازی نداشته میتونی لیست نوآوری های تویوتا رو با بنز و ب ام و مقایسه کنی . الان میگم میلاد فقط آلمان بیاد اینجاها!!!
amir.t.
۲۴ آبان ۱۳۹۲اشتباه منظورمو فهمیدی حمید جون(منظور من از خدای صنعت خودرو سازی دنیا اینه که از همه بهترینه.فرمایشت درسته قبول دارم.و به میلاد هم بگو بیاد قدمش رو چشم که چی بشه پسر خوب…
حمید
۲۴ آبان ۱۳۹۲واسه چی ژاپن بهترینه ؟ مگه چیکار کرده تو این صنعت مثلا ؟
amir.t.
۲۵ آبان ۱۳۹۲من فقط از محصولات زاپن (تویوتا) رو قبول دارم و با بقیه محصولات اصلا کاری ندارم.فقط در مورد تویوتا حرف میزنم.گفتم که منظور من از خدای صنعت فقط بهترین بوده.وکاری ندارم که کاری کرده یا نکرده.و هر کس سلیقه ی داره.اصل حرف من اینه که تویوتا از هر لحاضی بگی سر تره…
طوفان
۱۶ دی ۱۳۹۲به نظر من اصلا منطقی نیست شما برای یک طراحی معقول باید بالای 300 میلیون بدهید ؟ این دیگر چه منطقی است ؟
محمد
۲۴ آبان ۱۳۹۲زیگما رو چه حسابی میگی این مدل وارد نمیشه؟؟؟ همین چند وقت پیش یه کرولا درست مثل همین تو باما بود….پلاک ملی 112 میلیون و واقعا از النترا بهتره….موتورش هم توان لازم رو داره….سراتو 1600 به گرد پای این هم نمیرسه و طبیعیه که سراتو 2000 از این کمی قوی تر باشه…عشق است تویوتا….فرچرونر 2014 رو برید ببینید….انقدر این ماشین قشنگ شده که حد نداره….طراحی اتاقش و بدنش واقعا عالی شده….زنده باد تویوتا
PRC
۲۴ آبان ۱۳۹۲انتظار داشتم شگفت زده شم!
Rafi
۲۴ آبان ۱۳۹۲جلوش شبیه MG6
hero
۲۴ آبان ۱۳۹۲تویوتا یعنی:
کاربردی و کم مصرف
باکیفیت و جان سخت
زیبا و سخت کوش
چیزی هست که نگفته باشم؟
altima3600
۲۵ آبان ۱۳۹۲آره داداش هیرو یه چیزی رو جا گذاشتی ماندگار در ذهن,ساده وخوش رکاب
Azarbaycan
۲۴ آبان ۱۳۹۲طراحیش خوبه ولی قدرتش کمه از تویوتا بعیده…
altima3600
۲۵ آبان ۱۳۹۲تا موقع تولید و عرضه در بازار کلی برنامه به ذهنشون خطور میکنه نگران نباش اونا تیم تحقیق کننده دارند بررس میکنند وبرطرف می کنند
ناصر
۲۴ آبان ۱۳۹۲بنده که از این ماشینا ندارم و نمیتونم بخرم آرزوم این هست هر جوون ایرانی اون ماشینی که عشقشه براش بخره و بعدشم شاد و شاداب بیاد ازش تعریف کنه – عشقم شما ایرانیا هستید شما شاد باشید من عشق می کنم میارکتون باشه حقتون هست عزیزان
جلال
۲۴ آبان ۱۳۹۲سلام
باور کنید اگه فقط یه روز از عمرم باقی مونده باشه آخرش یه کرولا میخرم
خداوندا ما را به وصال معشوقمان (تویوتا کرولا)برسان:-)
رهگذر
۲۵ آبان ۱۳۹۲واقعا ته ارزوت کرولاست؟ عجب سلیقه عجیبی
داوود
۲۵ آبان ۱۳۹۲فیلم خط تولیدش رو توی واحد تولیدش در امریکا دیدم، خیلی وقت میزارن واسه مونتاژ قطعات
رهگذر
۲۵ آبان ۱۳۹۲زشت زشت زشت و دلگیر عوام پسند داشبورد سیاه و دلگیر خلاصه یه تویوتای اصیل
امیر
۲۵ آبان ۱۳۹۲تویوتا حرف نداره فقط با طراحی داخلی کرولا 2014 حال نمیکنم.
Yashar
۲۵ آبان ۱۳۹۲داشتن همین ماشین هم برای 95 درصد مردم ایران شبیه یک رویاست…!!!
ali
۲۵ آبان ۱۳۹۲تویوتا و لکسوس یعنی زندگی نا یک تویوتا نداشته باشید اینو درک نمیکنید هر مدلی بزنه فروشش از قبل تضمین شدست بیخود نیست پرفروش ترین برند دنیاست. 1 ماه پیش تو دبی سوار یک کمری شدم 785000 کیلومتر کار کرده بود باورتون نمیشه اونقدر این ماشین نرم و بیصدا و با کیفیت بود که من اصلا باورم نمیشد و نکته باور نکردنی تر اینکه صاحب ماشین میگفت تا حالا فقط واسه سرویس هاش بردمش خرابی نداشته اون موقع داشتم به این فکر میکردم که فاصله کره زمین تا ماه 600000 کیلومتره
arman
۲۷ آبان ۱۳۹۲جلوش خیلی شبیه MG5 و MG6 هستش
http://www.pedal.ir/mg/%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-mg5/
http://www.pedal.ir/mg/mg6-%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84%DB%8C/
کورش
۲ آذر ۱۳۹۲فکر کنم وزن ماشین رو اشتباه نوشتی..
Omid_Gorgan
۷ آذر ۱۳۹۲کرولا عالیه ، من مدل xli 2012 یه چند وقتی سوار شدم ، تنها ایرادی که میتونم ازش بگیرم اینه که تا حدودی ماشین تنبلی بود و شتاب بالایی نداشت که البته خود این باعث میشه این ماشین سالهای سال سالم و بی سرو صدا بمونه ، سواری راحت و نرمش ، فرمان بی نهایت نرم ، هندلینگ عالی ، مصرف سوخت پایین ، جادار بودن و احساس امنیت چیزایی بود که من با سوار شدنش احساس کردم ، تویوتا یکی از با کیفیت ترین برندهای خودروسازی دنیاست و میان برندای ژاپنی از نطر کیفیت و استهلاک ، رتبه نخست رو به خودش اختصاص داده
طوفان
۱۶ دی ۱۳۹۲نمیدونم چرا تویوتا فکر پیشرفت نیست . موتورش که تغییری نکرده فقط ظاهرش عوض شده که اونم کپی النترا زده . واقعا از تویوتا بعیده
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲کی این کرولا می یاد ایران؟
Shahin
۱۷ خرداد ۱۳۹۳آخه چرا Corolla Altis اومد خاورمیانه و ایران!!؟ :(
چرا corolla s نیومد؟! :(