جنرال موتورز

تکنولوژی جدید DSF برای کاهش مصرف سوخت

جنرال موتورز پیش از این از فن‌آوری خارج کردن نیمی از سیلندرهای موتور هشت سیلندر شورولت کوروت از مدار در مواقع غیرضروری برای کاهش مصرف سوخت مخصوصاً در زمان رانندگی شهری و یا با سرعت کم، استفاده کرده بود. اکنون تکنولوژی پیشرفته‌تر DSF یا Dynamic Skip Fire می‌تواند یک انقلاب واقعی در بحث اقتصاد مصرف سوخت برپاکند.

Dynamic Skip Fire
Dynamic Skip Fire
این تکنولوژی با سرمایه‌گذاری مشترک GM، فن‌آوری تولا (Tula) و با مشارکت Sigma Partners و Khosla Ventures و از سال ۲۰۱۲ تا کنون در حال توسعه است.

برخلاف موتورهای بنزینی فعلی که از الگوهای ثابت برای غیر فعال کردن سیلندرها استفاده می‌کنند، فن‌آوری DSF به طور مداوم و پویا بر اساس مواردی چون سرعت، گشتاور مورد نیاز، سیگنال‌های دریافتی از سیستم کنترل انتقال قدرت و شرایط رانندگی، اطلاعات پیچیده‌ای را جمع‌آوری و پردازش می‌کند. بدین ترتیب، ورود و خروج سیلندرها از چرخه، باعث کوچک‌ترین خلل و حتی لرزشی نخواهد شد.

Dynamic Skip Fire
Dynamic Skip Fire
تست‌های مستقل انجام شده نشان می‌دهند که با کمک این تکنولوژی در یک موتور با تعداد سیلندر بین ۴ تا ۸ می‌توان به میزان ۱۵ درصد در مصرف سوخت صرفه‌جویی نمود.
در ویدئوی زیر می‌توانید چگونگی عملکرد این تکنولوژی را مشاهده نمایید. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”۹۹۲۴۱″]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. عارف

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    ما هم همچنان با اقتدار به تولید پراید ادامه میدیم تا مشت محکمی باشه بر دهان استکبار جهانی

    1. محمد شریعت

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (33 ديدگاه)

      خداوکیلی نشد یه بار این پدال یه حرفی بزنه
      زیرش نیان بگن “پراید”
      بابا ولمون کنید دیگه!
      چیو با چی مقایسه میکنید؟

      1. سارا

        ۵ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اتفاقا به نظر من خوبه که این جرثومه ملی یعنی پراید ، در هر لحظه و زمانی یاد آوری بشه ، تا به یاد بیاریم چه بلایی داره سرمون میاد ! هیچ خانواده ای رو نمیشناسم که از پراید داغدار نباشه ! خود من هفته گذشته نزدیک لاهیجان سر سیلندر ترکوندم ، اعصابی ازم سرویس شد که نگو ونپرس ، کلی هزینه کردم ، کلی وقت گذاشتم ، اعصابم هم …..ده شد توش رفت ! بچه ها خواهش می کنم به نهضت ملی مفتضح کردن پراید ادامه بدید ! با تشکر

    2. 4MATIC

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1051 ديدگاه)

      اخه که چی الان فازت چی بود ؟؟؟؟/
      انصافا منظورت از این جمله چی بود:ما هم همچنان با اقتدار به تولید پراید ادامه میدیم تا مشت محکمی باشه بر دهان استکبار جهانی؟؟؟؟؟
      اخه چه ربطی داشت
      والا بعضی ازدوستان یه طوری کامنت می ذارن که انگار اومدن مهد کودک

      1. نوید

        ۲۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        مگه شما هر وقت میری مهد کودک اینجوری کامنت میزاری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        شوخی کردم امیدوارم که ناراحت نشده باشی
        ولی در کل راست میگه
        هر وقت کسی چیزی نداره
        بحث پراید رو باز میکنه

        برای اولش خوب بود ولی الان دیگه بیمزه شده

        1. ASTON MARTin

          ۲۱ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          بابا راس میگه یکی جبه میگیره بقیه هم پیرو اون میان مخالفت میکنن!عارف راس میگه وقتی تو کوچه پس کوچه های بیشتر شهرو خیابونای این شهر یا 405 هست یا پراید دیگه چی میشه گفت؟ همین ماشینا یا دائم جون مردمو به خطر میندازن یا تو قرن بیست یک با قیمت سرسام اور و بی امکانات فروخته میشن من هرپرایدی میبینم یه چراغش خرابه اون یکی چراغشم نور بالا زده وو چشم بقیه رو کور میکنه ادم […] هرچی پرایدیه رو لعنت میکنه سرهمین قضیه فقط
          وضع ما خیلی خرابه با این همه ثروت اوضاعمون اینطوریه بعد ترکیه که تو زمینش جز پهن چیز دیگه ای نیست الان خودروهای اروپایی لاکچری منتاژ میکنه
          […]

    3. فورد

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (891 ديدگاه)

      این امریکایی ها هم خنگنا چه کاریه سهمیه سوخت و از 60 لیتر به 20 لیتر کاهش بدن مصرف بنزین خود به خود کم میشه لازم به این همه دردسر نیستا!!!!!

    4. مجتبی(ساروی)

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (551 ديدگاه)

      ای خدا ادم بره درد خودشو به کی بگه. اخه عارف جان برادر پراید صاب مرده هم که همون فورد فیستا امریکاست

    5. امیر

      ۲۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      والله اون پرایییییید که میگی من اونم نمیتونم صفرشو بخرم!!!

  2. حسين

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    ممکنه یه سیلندر دچار مشکل به خاطر استفاده بیش از حد بشه؟

    1. مسعود

      ۲۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      خوب نه ! کرایسلر تکنولوزی مشابه اما ضعیف تری داره بر اساس دمای هر سیلندر فعالیت میکنه و دمای تمام سیلندر ها رو تقریبا برابر نگه میداره، اگه یک سیلندر بخواد بیشتر کار کنه، دمای بیشتری نسبت به بقیه پیدا میکنه که مطمئنن این تکنولوژی هم چنین چزی رو پیش بینی کرده و تمام سیلندر ها تقریبا به یک انداره اما در زمان های مختلف کار میکنن .

  3. مهراب

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    یادم رفت اینجا باید فقط سکوت کرد

    دمشون گرم عالیه

  4. مهراب

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    دم پدال هم گرم

  5. lmbx

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (287 ديدگاه)

    دقیقا نفهمیدم چه جوری یعنی به تور متغیر سیلندر ها از کار میفتن

  6. شلبى

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (705 ديدگاه)

    فورد و جنرال موتورز در سال هاى اخیر گام هاى بزرگى در جهت بهبود عملکرد و کاهش مصرف سوخت انجام دادان و کار هاى با ارزش زیادى رو انجام دادان، فورد که با سیستم اکوبوست عالى کرد و جنرال موتورز هم با این تکنولوژى و خارج کردن سیلندرها از چرخه داره عالى کار میکنه

  7. ماسل کار

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (211 ديدگاه)

    حالا هی بگید فقط آلمان تکنولوژی داره و آمریکایی ها هیچ وقت بهشون نمیرسند!!!!!
    بفرما
    Just Muscle Cars

    1. military

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (29 ديدگاه)

      بعضیا چنان میگن المان تکنولوژی داره و امریکا چیز خاصی نداره انگار سایپا و ایران خودرو توی امریکا ان امریکا کلی نواوری و فن اوری توی زمینه صنعت خودرو داشته وهمانند المان

  8. ASTON MARTin

    ۲۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا هنوز این تکنولوژی فرا گیر نشده آئودی که سه چار ساله داردش!

  9. ALIUnited

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (135 ديدگاه)

    جرمی کلارکسون می گه(من نمی گم ها) “کسایی که کم مصرف بودن ماشین براشون خیلی مهمه آدم های بی مغزی هستن”
    حالا ببینیم این نوع تکنولوژی رو تو برنامشون چجوری معرفی می کنن.

    1. شروین

      ۲۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (515 ديدگاه)

      خود جرمی هم مغز درست و حسابی نداره مردک انگلیسی! میره رو منبر واسه خودش تز میده!!
      انتظارات آدما از ماشینا فرق میکنه. کسی که سنی ازش گذشته و دنبال گاز دادن نباشه یا کسی که رانندگی آروم رو ترجیح بده اگه ماشین پر مصرف بخره بی مغزه نه کم مصرف. برای همه نمیشه یک نسخه صادر کرد.

  10. walid

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه اسم گیر بکس یا نوع گیربکس استفاده شده برای سوناتا چی هست؟ نسل جدید که تازه اومده رو نمیگم نسل قبلیش منظورمه

  11. علی

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان
    این تکنولوژی رو اولین باز بنز در سال 2000 و روی مدل اس استفاده کرد (w220)که اون ماشین هم در مدل 8 سیلندر می تونست تا اونجایی که یادمه زیر سرعت 120 با 4 سیلندر کار می کرد و از این سرعت به بالا هم ارتفاع ماشین کم می شد و هم 4 سیلندر اضافه به کار می یومدند(منبع مجله ماشین ) حالا سوالی که از سایت پدال دارم اینه که می شه گفت این تکنولوژی تکمیل کننده اون تکنولوژی هست و یا اینکه مشابه هم هستند؟؟؟با تشکر

  12. احمد

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    خداوکیلی من همیشه در افکارم به این فکر میکردم که اگه میشد نصف موتور رو از دور خارج کرد و در مواقعی که نیازی نیست از نصف موتور کار کشید…
    همیشه با خودم میگفتم مثلاً یه موتور شش سیلندر داشته باشه که هر موقع خواستی سه سیلندرش کنی :دی
    حالا اینا خیلی پیشرفته ترش رو عملی کردن.

    توجه کردین گاهی اوقات یه ایده هایی تو ذهنتون هست که بهش بها نمیدین، بعد چند وقت میبینین که همون ایده تجاری شده…

    1. نوید

      ۲۲ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      خیلی
      دست رو دلم نذار که خونه
      خیلی من تو این موقعیت قرار گرفتم

  13. امین

    ۲۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    اگه میشه فیلم هایی که اپلود میکنید با زیر نویس باشه

  14. shayan

    ۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اینم برا اون دوستی که هی میگفت آلمانی ها از آمریکایی ها سرترن.کلا 2 یا 3 سال که اومدن رو ماشین سرمایه گذاری کردن بعد از 7 سال که زیاد به ماشین اهمیت نمیدادن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا