نمایشگاه لس آنجلس: جگوار سریعترین خودروی تاریخ خود را البته بدون در نظر گرفتن سوپراسپرت تولید محدود XJ220 به لس آنجلس فرستاد. جگوار پیش از رونمایی این خودرو تصاویری از آن در اینترنت منتشر کرد که در صدر اخبار قرار گرفت و هم اکنون آن را در لس آنجلس رونمایی کرد. این یک نسخهٔ قوی و زیبا از خوروی XFR میباشد، این خودرو XFR-S نام گرفت.
تا قبل از این خودرو xfr قویترین خودروی جگوار بود که میتوانست تا ۲۸۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.
این گربهٔ وحشی در قلب خود یک موتور ۵لیتری V۸ قرار دارد که میتواند ۵۴۲ اسب بخار نیرو تولید کند، گشتاور این موتور هم ۶۸۰ نیوتون متر است. سریعترین جگوار تاریخ میتواند ۳۰۰کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد همچنین ۵۴۲ اسب بخار قدرت این امکان را به XFR-S میدهد که صفر تا صد کیلومتر را در عرض ۴. ۶ثانیه طی کند.
لازم است بدانید که موتور استفاده شده در این خودرو موتور محبوب جگوار است که قبلا در XKR-S استفاده شده بود. سیستم گیربگس این خودرو هشت سرعته اتوماتیک ZE است که به شتاب خودرو نیز کمک فراوانی میکند.
از ویژگیهای این خودرو میتوان به سامانه باز طراحی شده قفل فعال دیفرانیسل، فنر بندی سفتتر، بال عقب، سامانه کنترل پایایی دینامیکی و رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی اشاره کرد.
درون خودرو هم واقعا جذاب است، صندلیهای چرم به همراه ترکیب رنگ آبی و قطعات آلومینیومی و فیبر کربنی واقعا ظاهری بینظیر به کابین خودرو بخشیده است.
مصرف سوخت این خودرو در شهر ۱۵ و در جاده ۱۲لیتر میباشد و آلایندگی آن ۲۷۰ گرم بر کیلومتر اعلام گردید.
XFR-S قرار است بهار سال آینده با قیمت ۹۹هزار دلار به بازار عرضه شود. این خودرو رقیب تازه واردی برای بی.ام. دبلیو M۵ جدید و مرسدس بنز توربو E۶۳ AMG خواهد بود.
ahmad
۱۰ آذر ۱۳۹۱اون تیکه ای که رو صندوق عقبش زدن مث ماشینهای ژاپنی کردش از کلاس خودروهای اینگلیسی خارج شده
Arash66
۱۱ آذر ۱۳۹۱منظورتون بال عقب هست ؟
ahmad
۱۱ آذر ۱۳۹۱بله ممنون اسمشو نمیدونستم
Arash66
۱۲ آذر ۱۳۹۱خواهش میکنم
ولی وجود بال عقب به خاطر زیبایی نیست.
بال عقب به قیزیک خودرو کمک میکنه تا در سرعت های بالا پایداری خوبی داشته باشه (نیروی عمودی به عق ماشین)
ضروری
۱۴ آذر ۱۳۹۱دقیقا درست میگی، عقبش شده یه چیزی تو مایه های مزدا و میتسوبیشی لانسر. انگلیسی ها مدعی، اگر میخواستند بال طراحی کنند باید یک جوری به سبک خودشون او رو طراحی میکردند. عقب خودرو حتی با نداشتن بال هم شبیه ماشین های ژاپنی شده.
پویا
۱۱ آذر ۱۳۹۱ظاهر تهاجمی داره
reza
۱۱ آذر ۱۳۹۱دوستش دارم
شایان
۱۱ آذر ۱۳۹۱واقعا این سریعترین ماشین جگواره
Dinel
۱۱ آذر ۱۳۹۱زیباست قوی هست ولی استخون نداره جگوار لوکس باید بسازه نه اسپرت شتابش نسبت به قدرت موتورش خیلی بالاست
امیر
۱۱ آذر ۱۳۹۱خیلی هم نسبت به موتورش شتابش پایینه
جنسیس با موتور 3800 شتابش 6 ثانیست
نمی دونم چرا تا یه ماشین جدید میاد شروع میکنن به تعریف کردن هی میگن دوسش دارم خوشگله قویه فلانه
همین حرفارو هم به مثلا بوگاتی هم میزنن
احمد.ف
۱۱ آذر ۱۳۹۱شتاب 4.6 است و نه 6 ثانیه!
سید علیرضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۲نه اصن فرضا که شتابش 7 باشه آخرش این جگواره انگلیسیه و اون هیوندای کره ای!
STIG
۱۱ آذر ۱۳۹۱واقعا همه xj220 رو یادشون رفته؟!!!
میدونم 220 تا بشیتر ازش نساختن و تولید محدود بود ولی 350 کیلومتر در ساعت سرعت داشت و 4 چرخ متحرک بود و 542 اسب بخار بود.
سید علیرضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۲به تولید انبوه نرسید! منظور از سریعترین جگوار تاریخ، سریعترین جگواری بود که قراره تولید انبوه بشه.
MAHDI
۱۱ آذر ۱۳۹۱قدرتش خوبه ظاهرشم خوبه ولی نمیدونم چرا شتابش زیاده؟؟
maccafi
۱۱ آذر ۱۳۹۱برا اینکه مس … سنکینه
slr722
۱۱ آذر ۱۳۹۱مهم اینه که انگلیسی…
حامد
۱۱ آذر ۱۳۹۱ماشین 007 همین جگوار بود فکنم, جگوار دوسداری یا بنتلی ؟ بنظرم بنتلی..
سینا
۱۱ آذر ۱۳۹۱007 آستون مارتین بود
اصیلیتش از بین رفته همه جگوار رو به خاطر اصالت انگیلیسیش دوس دارن
شایان
۱۲ آذر ۱۳۹۱برا همینه که آشغاله
Reza
۱۱ آذر ۱۳۹۱هرگز به پای M5وE63نمیرسه
saeed
۱۲ آذر ۱۳۹۱آقا اون اسمش اسپویلره! بال عقب چیه؟!
Arash66
۱۲ آذر ۱۳۹۱اسپویلر اسم خارجیش هست، بال عقب هم ما ایرانی ها میگیم !
Reza
۱۲ آذر ۱۳۹۱بسیار زیباست اگه باله عقب رو بردارن از روش… این باله خیلی ربطی به این سدان نداره….
amin
۱۲ آذر ۱۳۹۱نمیدونم چرا منو یاد هولدن استرالیایی میندازه با اون رینگ و اسپویلر عقب… از نزدیک زیباست
colin mc rae
۱۲ آذر ۱۳۹۱این است بریتانیای کبیر
اگه بنز و ب ام و میتونن بیان جلوشو بگیرن
majid
۱۲ آذر ۱۳۹۱این ماشین هر چقدر هم که خوب باشه بازم به پای نیسان gtrنمیرسه
امیر
۱۲ آذر ۱۳۹۱ماشین زیبایی هست ولی فک کنم از نظر فنی جلوی گردن کلفتای المانی کم بیاره.
نیما
۱۳ آذر ۱۳۹۱بچه ها درست میگن
اون بال عقب از زیبایی اش کم کرده
شبیه ماشین های کم اهمیت تر ژاپنی شده
راستش
جگوار یه زمانی واسه خودش ماشین خاصی بوده
البته طرح چراغ های جلو که به صورت 4 چراغ گرد بوده هم دیگه رفته زیر یک درپوش قرار گرفته که باز هم به نظر من جالب نیست
در کل شده یکی مثل بقیه
حالا باز احتمالا الان یکی میاد میگه
بابا این 500 اسب قدرتشه
اِله بِله !!تو از ماشین سر در نمیاری
ولی اصالت جگوار اینجا دیگه پیدا نیست
الان دیگه عادی شده
که موتورهای قوی داشته بشایه یک خودرو با طراحی آیرودینامیکه
ولی این جگوار نیست !
Arash66
۱۳ آذر ۱۳۹۱دوست گرامی حرف شما درست
ولی اسپوبلر عقب رو برای زیبایی قرار نمی دهند.
طراحی مهندسی میگه که برای مقاومت هوا باید باشه.
حالا از زیبایی جگوار کم کرده دیگه به نظرم سلیقس !
رهام
۱۳ آذر ۱۳۹۱فقط عیبش اینه که فرمونش رو اشتباهی سمت راست گذاشتن
arshiabfm22
۱۳ آذر ۱۳۹۱پس jaguar xkr_s با شتاب 4.2 ثانیه و قدرت 550 اسب بخار این وسط چی کارست؟؟؟در ضمن سوپراسپرت هم نیست!!!! راستی در جواب آقای رهام،در اروپا فرمونو در سمت راست می ذارند،از تاکسیاش پیداست.
dan2dan
۱۵ آذر ۱۳۹۱در اروپا نه،در انگلیس
امیر
۱۳ شهریور ۱۳۹۲از این مدلش بدم میاد.
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۲اضافه شدن یه عضو دیگر به باشگاه 300 تایی های جگوار…..
بابک
۳۰ آبان ۱۳۹۳مصرفش بالاست