سرانجام زمان موعود برای طرفداران جگوار فرا رسید تا آنها یک شاسی بلند خوش قواره را با نشان محبوب خود ببینند. پلنگ دورگه انگلیسی-هندی حالا قامت بلندی را تجربه میکند تا به سرزمینهای خارج از جاده نیز پای گذارد!
جگوار C-X17 با پلتفرم جدید مدولار آلومینیومی که با کد IQ شناخته میشود ۴.۷ متر طول و ۱.۹۶ متر عرض و ۱.۶۵ متر ارتفاع دارد. فاصله بین دو محور نیز ۲.۹ متر است که نشان از یک خودروی بزرگ و جادار در این کلاس دارد. مدولار بودن پلتفرم میتواند باعث ساخت مدلهای بزرگتر یا کوچکتری از این خودرو در آینده نیز باشد.
چهره کشیده و پویای خودرو بیشتر ما را به یاد SUV های آلمانی میاندازد. رینگهای آلیاژی غول پیکر ۲۳ اینچی و فاصله کف خودرو تا زمین ۲۱ سانتی متری، میتواند بیانگر حرکت سهلتر این خودرو روی ناهمواریها بدون گیر افتادن کف آن باشد. با این وجود خود جگوار این خودرو را یک متعصب جاده ای به شمار میآورد که قابلیتهای دینامیک آفرود در آن قرار داده شده است.
فضای داخلی برای چهار سرنشین و با چهار صندلی انفرادی سطلی شکل تدارک دیده شده که با وجود کم بودن ظرفیت آن نسبت به رقبای ۵ تا ۷ نفره، انتظار دیگری از یک شاسی بلند اسپرت و لوکس نیز نمیرفت. صندلیها کاملاً سرنشینها را در بر میگیرند و سقف پانوراما نیز برای لذت بردن بیشتر از طبیعت و آسمان لازم به نظر میرسد.
مواد مورد استفاده در کابین از بهترین جنس چرم، آلومینیوم پرداخت شده و فلز سیاه براق یا مات و شیشه میباشند. کنسول تونلی وسط با ویژگی کنترلهای لمسی از زیر یک شیشه اکریلیک، اجازه دسترسی به اینترنت و سیستم سرگرمی را نیز میدهد. سیستم صوتی دارای ۲۸ بلندگو میباشد و یک سیستم نمایش سربالا نیز همراه با پروژکتور برای آن تدارک دیده شده است. [jwplayer mediaid=”۴۶۴۲۱″] سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ و امکان انتخاب از طیف وسیعی از موتورهای جگوار از جمله V6 سه لیتری مورد استفاده در F-Type نیز از ویژگیهای این خودرو در زمان تولید خواهد بود. اولین خودروی جگوار روی پلتفرم IQ احتمالاً تا سال ۲۰۱۵ و با نام XS معرفی خواهد شد. [دانلود ویدئو]
طراحی و ابعادش فوق العادست ماشین های جگوار هم با این طراحی هویت پیدا کردن و میشه از 100کیلومتری یه جگوار رو از بقیه ماشین ها متمایز کرد درست مثل اکثر مرسدس،بی ام و ،پورشه،کادیلاک و …
خوشحالم که جگوار دوباره به روز های اوجش داره بر می گرده و چون ماشین های آسیای شرقی در آمریکا کمتره رقیب ]ای این ماشین شرکت های دوج و فورد و شورولت است که باید ببینیم کدام محصولات بیشتر فروش میروند
میدونید چرا در آمریکا محصولات دیگر جا ها کمتره چون به صنعت وساخته های خودشون اعتقاد دارند و محصولات خودشون رو میخرند مثل آیفون اپل که با این که از htc و سامسونگ عقب افتاده اند ولی اکثرشون محصولات خودشون رو می خرند البته خریداران محصولات خارجی کم نیستند ولی منظور من اینه به صنعت خودشون کمک می کنند نه مثل ما که تاجرامون محصولات چینی می آورند و ماخودمون به صنعت مون ضربه می زنیم
وقتی سقفشو و توشو دیدم زبونم بند اومده بود به این میگن طراحی . چرا غ های با ابهت ولی سایپا فقط هر دفعه چراغارو کوچیک میکنه از صبا رسید به تیبا از تیبا رسید به 111 هاچ بک دیدن چقد کوچیک شده و فک کنم بعد عا یک چراغ ال ایدی میزارن و در آخر هم دیگه از چراغ خبری نیست. آره دیگه باید از برق بهینه استفاده کرد برای نسل های آینده هم برق گذاشت
سلام الان همه فهمیدن که باید متناسب با خواسته های مردم خودرو تولید کنن داشتن اصلالت اگر منجر به محدودیت بشه باعث میشه از گردونه رقابت ها بیرون بیفتن الان شدت رقابت باعث شده خودروسازان اصالتشون رو کم کم فراموش کنن……
درود جلال. نمیشه گفت دارن فراموش میکنند. ولی دیگه اصالت جزو اولویت های اول نیست. ولی باز تو این مدل اگه ارمشو برداری میتونی حدس بزنی که این ماشین و نوع طراحی با المان های مشخصش یک جگواره.
درود. ماشین خوب و لوکسیه. ولی 4 تا سرنشین برای این ماشین خیلی کمه. دیگه از رنجرور.بنز GL.بی ام و X5 و….که لوکس تر نیست.اون برای رقابت با این ها اومده دیگه. تا نیاد نمیشه نظر قطعی داد.
آقایون این یه ماشین کانسپت هست و برای همین تعداد سرنشینان کمه و بیشتر خواسته چهار چوب کلی رو مشخص کنه مگرنه مطمئن باشید که کمتر از 5 سرنشین نخواهد داشت.
وااااای خدای من-ینی باید دست طازاحای جگوار را ماچ کرد و دست طراحای ایران خودرو سایپارو … به این میگن اصالت و وقار در یک طراحی که همیشه اولویت تو صنعتشون مردم بوده و هست و خواهد بود نه مثل فرقون سازای ایرانی
Aref
۱۹ شهریور ۱۳۹۲خیلی خوشگله…
jaguar
۱۹ شهریور ۱۳۹۲یه طراحی متناسب با تلفیقی از تجربه موفق قبلی یعنی اف تایپ
امیدوارم مدل نهایی حداقل تو نمای بیرون بیشترین شباهتو به مدل های مفهومی داشته باشه
slr722
۲۱ شهریور ۱۳۹۲اخم این ماشین باعث میشه تا همه بیشتر عاشقش بشن…
علی
۱۹ شهریور ۱۳۹۲طراحی و ابعادش فوق العادست
ماشین های جگوار هم با این طراحی هویت پیدا کردن و میشه از 100کیلومتری یه جگوار رو از بقیه ماشین ها متمایز کرد
درست مثل اکثر مرسدس،بی ام و ،پورشه،کادیلاک و …
aventador twin turbo
۱۹ شهریور ۱۳۹۲خوشحالم که جگوار دوباره به روز های اوجش داره بر می گرده و چون ماشین های آسیای شرقی در آمریکا کمتره رقیب ]ای این ماشین شرکت های دوج و فورد و شورولت است که باید ببینیم کدام محصولات بیشتر فروش میروند
aventador twin turbo
۱۹ شهریور ۱۳۹۲میدونید چرا در آمریکا محصولات دیگر جا ها کمتره چون به صنعت وساخته های خودشون اعتقاد دارند و محصولات خودشون رو میخرند مثل آیفون اپل که با این که از htc و سامسونگ عقب افتاده اند ولی اکثرشون محصولات خودشون رو می خرند البته خریداران محصولات خارجی کم نیستند ولی منظور من اینه به صنعت خودشون کمک می کنند نه مثل ما که تاجرامون محصولات چینی می آورند و ماخودمون به صنعت مون ضربه می زنیم
محمد حسین
۱۹ شهریور ۱۳۹۲وقتی سقفشو و توشو دیدم زبونم بند اومده بود به این میگن طراحی . چرا غ های با ابهت ولی
سایپا فقط هر دفعه چراغارو کوچیک میکنه از صبا رسید به تیبا از تیبا رسید به 111 هاچ بک دیدن چقد
کوچیک شده و فک کنم بعد عا یک چراغ ال ایدی میزارن و در آخر هم دیگه از چراغ خبری نیست.
آره دیگه باید از برق بهینه استفاده کرد برای نسل های آینده هم برق گذاشت
slr722
۲۰ شهریور ۱۳۹۲جگوار یعنی عشق یعنی کلاس یعنی خود انگلیس…
HASSANBMW
۱۹ شهریور ۱۳۹۲تو کل اتومبیلای جگوار میشه نمره 20 رو به این داد!!!
top speeds : over 300km/h
100g of CO2 per kilometre
Infinite
۱۹ شهریور ۱۳۹۲واقعا زیباست
جلال
۱۹ شهریور ۱۳۹۲سلام
الان همه فهمیدن که باید متناسب با خواسته های مردم خودرو تولید کنن
داشتن اصلالت اگر منجر به محدودیت بشه باعث میشه از گردونه رقابت ها بیرون بیفتن
الان شدت رقابت باعث شده خودروسازان اصالتشون رو کم کم فراموش کنن……
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۹ شهریور ۱۳۹۲درود جلال.
نمیشه گفت دارن فراموش میکنند.
ولی دیگه اصالت جزو اولویت های اول نیست.
ولی باز تو این مدل اگه ارمشو برداری میتونی حدس بزنی که این ماشین و نوع طراحی با المان های مشخصش یک جگواره.
ایران و المان
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۹ شهریور ۱۳۹۲درود.
ماشین خوب و لوکسیه.
ولی 4 تا سرنشین برای این ماشین خیلی کمه.
دیگه از رنجرور.بنز GL.بی ام و X5 و….که لوکس تر نیست.اون برای رقابت با این ها اومده دیگه.
تا نیاد نمیشه نظر قطعی داد.
ایران و المان
km
۱۹ شهریور ۱۳۹۲رقباش چه ماشینایی هستند؟؟ اگه لطف کنید بگید ممنون میشم. پشتش خیلی شبیه F-type 2014 هست فقط مشکلش اینه که برای یه اس یو وی ظرفیت ۴ نفر کمه
سینا
۱۹ شهریور ۱۳۹۲دیدین ولیعصر به سمت شمال، نرسیده به پل پارک وی، تقاطع با مدرس، سر نبش یه نمایندگی زده رو شیششم عکس یه جگوار انداخته و نوشته Coming Soon ؟
محسن.د
۱۹ شهریور ۱۳۹۲عجب طراحی داخلی داره!!! جگوار امسال ترکوند!!!
کرمانشاه
۱۹ شهریور ۱۳۹۲باید با طراحان و مهندسان جگوار گفت خسته نباشید و به مسولان سایپا و ایران خودرو گفت…
حامد MASERATI GT
۱۹ شهریور ۱۳۹۲پشتش شباهت زیادی به رنجروور ایووک داره . در کل زیاد خوشتیپ نیست
jalal
۱۹ شهریور ۱۳۹۲شاهکاری دیگر از یک خودرو ساز انگلیسی زیبا و لوکس و باوقار.
امین
۱۹ شهریور ۱۳۹۲آقایون این یه ماشین کانسپت هست و برای همین تعداد سرنشینان کمه و بیشتر خواسته چهار چوب کلی رو مشخص کنه
مگرنه مطمئن باشید که کمتر از 5 سرنشین نخواهد داشت.
احمد.ف
۲۰ شهریور ۱۳۹۲به نظرم با مقایسه با شاسی بلند های بتنلی و لامبورگینی خیلی ابعلد و طراحی متناسب تری داره و امضای کمپانی رو هم بیشتر در طراحی اش داره
xj220
۱۴ مهر ۱۳۹۲زنده باد جگوار. زنده باد اصالت طراحی.
Amir Mahdi
۷ بهمن ۱۳۹۲این یه انقلابه.
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲به این میگن یه ماشین تموم عیار….
علی
۱۴ مرداد ۱۳۹۳وااااای خدای من-ینی باید دست طازاحای جگوار را ماچ کرد و دست طراحای ایران خودرو سایپارو … به این میگن اصالت و وقار در یک طراحی که همیشه اولویت تو صنعتشون مردم بوده و هست و خواهد بود نه مثل فرقون سازای ایرانی