اگر سابق بر این خودرویی از چین را در کنار رقبای کرهای و ژاپنیاش قرار میدادیم، سبک طراحی و نیز کیفیت مونتاژش این امر را به ما گوشزد میکرد که با محصولی پیشپاافتاده مواجهیم؛ فرآوردهای از یک صنعتگر کمتجربه. اما چند سالی است که این روند رفتهرفته در حال تحول است و سازندگان این کشور یاد گرفتهاند که هم کپیکاران خوبی باشند و هم آموختههای نوین طراحی را در محصولاتشان به کار بندند. چنانچه سیر پیشرفت سالهای اخیر خودروسازان این کشور را رصد کنیم این نکته را درمی بابیم که خط تمایز ساختههای نوین این اقلیم با رقبای غربی و آسیاییاش بهتدریج در حال محو شدن است، لااقل از جنبههای ظاهری نشانه این امر کاملاً هویداست گرچه به لحاظ عملکرد، فاصلهها هنوز بسیار است.
در حال حاضر بازار خودروهای کراساوور کشور بهطورکلی به دو بخش تقسیم میشود. بخش بالایی آن در تسلط انواع وارداتی میباشد که اکثریت آنها بهایی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان دارند. قسم دیگر آن که نمونههای مونتاژ داخل را دربر میگیرد، زیر سیطره مدلهایی است که بیشترشان چینی هستند. اینطور میتوان گفت که در نیم دهه اخیر، بازار کراساوورهای زیر ۱۰۰ میلیونی ایران، کمابیش در اختیار این دسته بوده است. گرچه این مدلها از لحاظ ویژگیهای آفرودی بسیار ضعیف بوده و تنها از نمایی مشابه با یک SUV بهره میگیرند، ولی این امر از اهمیت چندانی برای آن دسته از مشتریان برخوردار نیست که اولویت نخست آنها برای خرید یک محصول ظاهر آن است نه باطنش. البته این گروه در گزینش خود تا حدودی هم محق است زیرا کمتر برایش پیش آمده که برای سیر و سیاحت هم که شده سری به صحرا و بیابان زند! بگذریم. در حال حاضر شاید بتوان جیلی X7 را از نخستین کراساوورهای چینی دانست که لااقل از جنبههای ظاهری و نیز ویژگیهای فنی، از مشخصاتی نزدیک با همتایان کرهای خود برخوردار است. اما در آیندهای نزدیک این خودرو با رقیبی جدی مواجه خواهد شد که هم از او زیباتر است و هم بهمراتب ارزانتر. نام کامل این همتای تازهوارد JAC EAGLE S5 میباشد که توسط نماینده ایرانی آن به تیزپا ملقب شده است. خودروی S5 یکی از محصولات جدید شرکت JAC میباشد. این مجموعه در سال ۱۹۶۴ میلادی در ایالت ANHUI (آنهوی) چین بنا نهاده شد. مالکیت این گروه صنعتی کماکان در اختیار دولت چین است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی در همان محلی مستقر است که رقیب وطنیاش چری در آن قرار دارد. تا مدتها، این مجموعه تنها به تولید وسایل نقلیه تجاری میپرداخت و این خودروها را نیز با نام GIANGHUAI روانه بازار میکرد. ناگفته نماند که به مدت طولانی این شرکت به همین نام خوانده میشد. برای نخستین بار در اواخر دهه ۹۰ میلادی، این خودروساز تصمیم گرفت که وارد عرصه متفاوتی از بازار شود، به همین خاطر در سال ۲۰۰۰ میلادی شروع به تولید مدلهای SUV و MPV نمود. پس از مدتی و در سال ۲۰۰۷ میلادی این شرکت موفق شد که مجوز ساخت خودروهای سواری را از دولت چین دریافت کند. با این وجود، کمپانی مذکور همچنان بهعنوان یک تولیدکننده کامیون شناخته میشد. از آنجایی که این شرکت پیش از اینکه مجوز ساخت خودروهای سواری از دولت کسب نماید، با خودروسازی هیوندای جهت توسعه محصولاتش همکاری داشت، لذا بدیهی بود که مدلهای روز این شرکت را مبنای تولیدات آینده خود قرار دهد. برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی، این کمپانی شروع به مونتاژ مدلهای MPV شرکت هیوندای نمود اما به تولیدشان در سال ۲۰۰۷ میلادی خاتمه داد. قبل از آنکه شرکت JAC به مونتاژ خودروهای MPV ساخت هیوندای پایان دهد، لااقل دو مدل از خودروهایش را بر مبنای فنّاوری هیوندای تولید میکرد که مهمترین آن کراساوور REIN بوده است. شرکت هیوندای تا مدتها درصدد این بود که با شرکت JAC اقدام به سرمایهگذاری مشترک نماید ولی این طرح به دلایل کاملاً نامشخصی به مرحله اجرا درنیامد. در حال حاضر در تأسیسات تحت تملک این کمپانی مدلهای سواری چون J2،J3،J4،J5،J6 و J7 و کراساوورهای S1،S3،S5 و چند مدل MPV تولید میشود. کل مجموع تولیدات این شرکت در سال ۲۰۱۲ میلادی معادل ۴۴۵/۰۰۰ دستگاه بوده است. علاوه بر این کمپانی JAC با موسسه پنین فارینا ایتالیا و شرکت میتسوبیشی ژاپن هم همکاری دارد. هماکنون یکی از مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در تورین ایتالیا و دیگری نیز در توکیو ژاپن مستقر است. خودروسازی JAC درزمینهٔ ساخت خودروهای الکتریکی هم فعالیت دارد و چندی پیش اولین سری از این نوع خودروها را به کشور آمریکا صادر نمود. این مدل JAC J3 (IEV) یا همان توجوی سدان با پیشرانه الکتریکی میباشد، که چندی سالی است که نمونه بنزینی این خودرو در کشورمان عرضه میشود. تاکنون تولیدات این شرکت به ۱۰۰ کشور دنیا صادر شده است که بیشترشان را کامیونهای سبک در برمیگیرد. خودروی JAC S5 برای نخستین بار در ماه مارس سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار چین معرفی شد. پیش از آن، تنها کراساوور تولیدی شرکت JAC مدل REIN یا S1 بوده است. خودروی S1 بر مبنای نسل اول هیوندای سانتافه طراحی شده است و اگر چنانچه از چراغهای پشتی این خودرو صرفنظر کنیم به لحاظ شکل بدنه کاملاً مشابه با آن است. پروژه ساخت REIN هم بر اساس موافقتنامهای صورت گرفت که پیش از آن بین JAC و هیوندای بسته شده بود و مانند برخی از دیگر برندهای چینی یک کپی غیرقانونی نیست! طراحی قسمت جلوی S5 شباهت بسیاری با هیوندای IX35 دارد و میتوان گفت که کاملاً از آن الهام گرفته است، در حالی که قسمت پشت آن بسیار شبیه به کراساوورهای آئودی میباشد. این امر در داخل خودرو هم نیز صادق است و موارد تشابه بیشماری در این بخش با هیوندای IX35 مشاهده میشود. داشبورد آن نیز به رنگ مشکی پیانو بوده و از مواد نسبتاً باکیفیتی هم در آن استفاده شده است. تریم داخلی این خودرو هم به رنگ نارنجی و مشکی است. این مدل با پیشرانهای ۲ لیتری به بازار کشورمان وارد میشود که مجهز به سیستم توربو شارژر میباشد. توان این موتور معادل ۱۷۴ اسب بخار بوده و خروجی گشتاور آن هم برابر با ۲۳۵ نیوتن متر است. این ارقام تا حد زیادی مشابه با همتایان کرهای آن از جمله کیا اسپورتیج و هیوندای IX35 است. این مدل به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم از گیربکس ۶ دنده دستی سود میبرد که تکنولوژی به کار رفته در آن متعلق به کشور آلمان است. از لحاظ ایمنی نیز این مدل- بنا به ادعای وبسایت شرکت خودروسازی JAC- توانسته است که آزمونهای موجود در موسسه ایمنی US-CNAP و نیز انستیتو بیمه ایمنی بزرگراههای آمریکا (IIHS) و همچنین سازمان استانداردهای ایمنی وسائل نقلیه فدرال آمریکا (FMVSS) را با موفقیت پشت سر نهد. نمونههای از این خودرو که قرار است روانه بازار کشورمان وارد شود بهطور استاندارد به ۲ کیسه هوای ایمنی مجهز است، در حالی که برخی مدلهای عرضه شده در چین مجهز به ۴ ایربگ میباشند. در حال حاضر خودروی جک S5 با نرخ مصوب ۷۳.۹ میلیون تومان به فروش میرسد. بدیهی است که این نرخ با توجه به طرح کلی خودرو و همچنین آپشن های موجود در آن بسیار وسوسهانگیز است.. هماکنون مهمترین رقیب این خودرو در بازار ایران خودروی جیلی X7 میباشد که از پیشرانهای ۲.۴ لیتری بهره میگیرد که توانی معادل ۱۶۲ اسب بخار را به ارمغان میآورد. بهای جیلی نیز معادل ۱۱۲.۹ میلیون تومان برای مدلهای ثبتنامی است که در حدود ۳۹ میلیون تومان گرانتر از جک S5 است.مشخصات فنی
نوع موتور: ۴ سیلندر خطی و بنزینی، توربو شارژر (DOHC-16V)
حجم موتور: ۱۹۹۷ سیسی
توان: ۱۷۴ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۲۳۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور/ دقیقه
جعبهدنده: ۶ سرعته دستی
سرعت: ۱۸۰ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۷ لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون استرات با فنر حلقوی
سیستم تعلیق عقب: مستقل
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۷۵/۱۸۴۰/۱۶۸۰ میلیمتر
فاصله دو محور: ۲۶۴۵ میلیمتر
وزن خالص: ۱۵۸۰ کیلوگرم (در وبسایت اصلی شرکت ۱۵۰۵ کیلوگرم ذکر شده است)
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۶۰ R 17
ایمنی
دو عدد کیسه هوای ایمنی
سیستم ترمز ABS
سیستم ترمز اضطراری EBA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل کشش TCS
سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC
سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
مجهز به سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
برخی از تجهیزات این خودرو
تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۶ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت
آینه جانبی برقی همراه با گرمکن
روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو
کامپیوتر سفر
صندلیهای چرمی
پوشش چرمی فرمان
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان
سیستم صوتی+MP5 + خروجی AUX،USB،IPOD + بلوتوث
۶ عدد بلندگو
سیستم کنترل فشار باد لاستیکهای خودرو (TPMS)
سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)
خروجی پاور ۱۲ ولت
فرمان الکترونیکی + SERVOMOTOR
سنسور دنده عقب
تهویه مطبوع اتوماتیک
چراغهای مه شکن جلو و عقب
آنتن شیشهای
چراغهای عقب LED
قیمت
در ایران: ۷۳.۹ میلیون تومان (ثبتنام از نمایندگیهای شرکت)
در چین: ۸۹,۸۰۰ الی ۹۹,۸۰۰ یوآن (برای مدلهای ۲ لیتری با تنفس طبیعی)
sunmartin
۱۳ دی ۱۳۹۳خب علیرضا و دیگر کاربران موافق چینی یحتمل خودشون چینی سوارند و در مورد علیرضا مطمئنم که mg6 داره البته پیسرفت چینی ها بجای خود اما ازین بابت که بعضی از کاربران از آپسن سخن به میان می آورند باید عرض کنم خیر عزیزان این آپشنها واقعا کارکن نیستند و انجام امور محوله را بدرستی و دقت یک دیوایس واقعی انجام نمیدهند ضمنا در مورد مباحث خیلی فنی و پیچیده که انتظار مطرح شدن دارید در این تاپیک یک نگاه اجمالی به جک s6 شده و بیان جزیات کد موتور نسبت های گشتاور و نیروی کشسانی و ..خارج از تحمل این محفل است در اینجا هرکس نظرات خودش را براساس دیدگاهی که دارد بیان میکند در مورد cncap خدمت آقای کاویانی عرض کنم همین بس که خودروی x پینی که به آن 5 ستاره در جمع دوستانه چینی ها داده بودند در یوروانکاپ دوستاره نصیب خود کرد و ازین دست نمونه ها بسیار..در مورد بلبرینگ بنده یک مارک مرغوب چینی بناچار تهیه کردم پس از چند هفته بلبرینگ سایده شد به قطعه فروش که گفتم ایشان در جواب گفتند جنس چینی تضمین کیفیت نداره ،در مورد صداهای اتاق جک به کرمان موتور مراجعه کردم گفتند هرچی باشه آخرش چینیه و معلوم نیست چطور از آب دربیاد باید باهاش کنار بیای ،اما متاسفانه ظاهر یک خودرو افراد رل به دام می اندازه تا جایبکه جو موضوع باعث میشه احساس کنند انتخاب چینی یک برد است اما تجربه ثابت کرده چینی همان چینی است جون اساس کار بر تولید انبوه با کمتربن هزینه و بیشترین سود است
سیاوش
۱۳ دی ۱۳۹۳یه جوری میگن ام جییییییییییییییییییی انگار دارن میگن لکسس
بابا خجالت بکشید اینقدر الکی دفاع نکنید از ماسینهای درپیت
حالا خودت رفتی یه ماشین به درد نخور خریدی نباید بقییه رو هم به چاله بندازی که!!!!!
بیا مردونه راستشو بگو فردا هم ماشینتو آگهی کن برو یه ماشین برند دار بگیر!!!!!!!!!!!!!!
علیرضا
۱۳ دی ۱۳۹۳آقا سیاوش شما اگه یک بار سوار ام جی میشدین هیچوقت بهش لقب ‘درپیت’ رو نمیدادین. این ماشین هر چیزی که من ازش خواستم رو بهم داده و اصلا نیازی به فروشش نمیبینم. از راهنمایی شما خیلی ممنونم. من از ماشینم کاملا راضیم و کلا خیلی سخته شما بتونین کسی رو پیدا کنین که ام جی داشته باشه و ازش ناراضی باشه. برای اطمینان میتونین به فروم سایت تیونینگ تاک مراجعه کنید.
ضمنا من مثل بعضی از کاربرا اهل افراط و تفریط نیستم و هیچوقت دو تا ماشین رو که از نظر قیمت و کلاس مشابه نیستن رو با هم مقایسه نمیکنم.
iman
۱۳ دی ۱۳۹۳آقای سیاوش
لازم نیست ام جی رو با لکسوس مقایسه کنیم هر خودرویی یه جایگاهی داره
همین تکنولوژی dynamic chassis رو توی لکسوس شاید مدلهای بسیار گران قیمت شاید پیداکنی که مختص پورشه و بنز و..هست
الباقی تکنولوژی هاش بماند، ماشینی که با وجود بنز و bmw و هوندا و تویوتا و… تو مسابقات BTCC سال 2014(هم رده مسابقات F1 ,…) برنده شد و…
در ضمن همه دنیا میدونن برند ام جی یا ولو که هلدینگش برای چین هست، چینی محسوب نمیشه لازم به توضیح نیست
یا جگوار و لندررو هندی نیست و…
در ضمن همون شرکت سایک که ام جی رو مونتاژ میکنه با خط تولید انگلیسی جزو 10 خودروساز برتر کل دنیاست (که ماشینهای امریکایی و اروپایی مونتاژ میکنه)، اگه حتی خودش ماشینی بزنه از ماشینهای کره ای خیلی خیلی بهتره چه برسه که ماشین انگلیسی بزنه
شما یا نظر نده یا منصفانه نظر بده حتما همون ماشینی که داری بهترین نیست به عقیده بقیه هم احترام بزار حتی کسی که سمند سوار میشه!
iman
۱۳ دی ۱۳۹۳تکنولوژی dynamic chassis خودروی ام جی منظور بود
ارش
۱۳ دی ۱۳۹۳نگین ام جییییییییییییییییییی بگین پراییییییییییییییییییییید 111.112.113.114.115…….یا405با هزار مدلxوy.رانا سمند…اردی. روا .میشه بگین این همه ادعا برا کدوم تولید ملیه؟حداقل اونا دارن صادر میکنن روسیه برزیل وخیلی کشورای دیگه
علیرضا
۱۳ دی ۱۳۹۳آقای سان مارتین شما پاسخ سوالایی که ازتون پرسیده بودم رو ندادین. به جاش یه بحث دیگه رو مطرح کردین. در مورد صحبتای جدیدتون بازم جا داره بپرسم که شما از کجا فهمیدین که آپشنای این ماشین کار نمیکنن و نمیتونن وظایفشون رو به خوبی انجام بدن؟ این ماشین هنوز توی ایران به دست مشتری ها نرسیده. اونوقت شما جوری میگین انگار مدتها باهاش رانندگی کردین!
ضمنا میشه لطفا بفرمایین کدوم ماشین بوده که توی CNCAP پنج ستاره گرفته و توی EURO ENCAP دو ستاره؟ طبق خواهشی که از آقای کاویانی داشتم قرار شد ایشون یه مقایسه بین این دو تا موسسه تست خودرو انجام بدن. ولی تا قبل از اون میشه محض رضای خدا یک بار هم که شده مستدل صحبت کنین و بگین که این حرفا از کدوم منبع اوردین؟ شاید شما به منابع سری دسترسی دارین که بقیه نمیتونن ببینن!!!!
ضمنا اگه من از ام جی دفاع کردم برای اینه که این ماشین رو دارم و میدونم که چقدر خوب و با کیفیته. اما همیشه برای من عجیب بوده که شما بدون این که کوچکترین تجربه ای از یه ماشین داشته باشین به اون حمله میکنین و روی برند هایی که ندارینشون و فقط چند ساعت باهاشون رانندگی کردین اینقدر تعصب دارین. من بارها ازتون خواهش کردم که سعی کنین منصفانه و بدون تعصب نظر بدین. اما شما انگار فقط به دنبال حاشیه هستین.
آرمان
۱۳ دی ۱۳۹۳متاسفانه ایشان(جناب سن مارتین) هیچ سر رشته ای در خودرو نداشته و بیشتر از بقیه دوستان اظهار نظر می کند و باعث گمراهی دیگران.
امیدوارم که جواب علیرضا براشون کافی بوده و زین پس از اظهار نظرات بی فایده اجتناب کند.
نه چین و محصولاتش مال اجداد ماست نه سایر شرکتهای خودرو سازی که بی جهت ازشون دفاع کنیم یا تعریف. فقط منطقی و کارشناسانه و مستدل و از روی صداقت نظر دهیم کافیست.
آرمین
۱۶ دی ۱۳۹۳جناب علیرضا در ایران کسایی درباره خودرو نظر میدن که اونو سوار نشدند.در فرهنگی که دروغ گفتن و خالی بستن عادت شده حقیقت همیشه گم میشه یکروز حضرت عیسی و حواریون ازمسیری می گذشتند که به یک سگ مرده رسیدند. همه ازبوی بد سگ گفتندولی حضرت عیسی گفت چه دندانهای سفیدی دارد.ما یا این ور یم یا اون وریم
ارمان
۱۳ دی ۱۳۹۳سان مارتین عزیز, بحث جالبی شده یکی از بستگان که خودروی ایکس33 رو خریداری کرده با تجربیات مشابه و حتی جالب تر از آن جوابهای مشابه روبرو شده من هنوزم برام مثل روز روشن که فعلا ماشینهای چینی مثل هزارو یک چیزه دیگست که به خورد مردم داده میشه ملت ما هم که نا چارند و حق انتخاب زیادی ندارن من به اون دسته از افراد خورده نمیگیرن همه پول خرید برند رو ندارن البته اینجوری تضمین نمیکنم که کمتر حزینه کنن
alireza
۱۵ دی ۱۳۹۳من خودم ام جی ۵۵۰ دارم ماشین بسیار خوبیه و من واقعا از همه نظر راضیم ازش
در ضمن لطفا برند ام جی رو با جک یا ماشینای چینی دیگه مقایسه نکنید چون ام جی چینی حساب نمیشه…
حميد
۱۳ دی ۱۳۹۳هر چیزی مشتری خاص خودش رو داره.
مهم اینه که از داشته هامون راضی باشیم .
این مهندسهای ایران خودرو وسایپا از کل دنیا عقب موندند.
mohsen
۱۳ دی ۱۳۹۳یه کم به ix35 شباهت داره
کاربر 62
۱۳ دی ۱۳۹۳جناب sunmartin حرف شما متین
اما جناب خوبه که حدائقل بحثهای فنی در حد اطلاعات عادی مطرح بشه
حالا انتظار نداریم مثل تی تی بیان ضرائب گریبگس را دونه دونه
ویا الیاژ بدنه و مقاومت هر بخش و… را توضیح بدن
اما حدائقل برای افرادی مثل من که از نکات فنی سر رشته ای ندارند توضیحات مختصر در حد معرفی قرار دهید و د بحثهایتان کمی رنگ و بوی فنی نیز اضافه کنید ممنون میشوم
( جناب یک خواهش از شما داشتم شما که خودتان از قدیمی ها و فنی های تی تی هستید و حتما با قدیمی ها و فنی ها مانند ( love car – mcp و… )
اشنایی دارید میتوانید از انها دعوت کنید که به پدال بیایند و ما نیز بهره من شویم مثل حظور خود شما که حدائقل در 10خط پستتان 5 خط فنی وجود دارد و میتوان به اطلاعاتی رسید
اگر این لطف را بکنید بسیار بسیار سپاسگزار خواهم بود
با تشکر ( کاربر62 دوستی از یزد )
شایان
۱۳ دی ۱۳۹۳به نظرم میرزه وقتی بعضی ماشین ها(اسم نمیبرم) 50 میلیون و بعضا بیشترن که به نظرم مفت گرونن این 70 تا میرزه چون لااقل ظاهرش خوبه و امکاناتشم بد نیست ولی در کل چینیه هرچند تا چند سال آینده چین قراره بچه هم وارد کنه به این مملکت چون جمعیت کشور در حال کاهشه خدا رحم کنه این ملتو
فرزاد
۱۳ دی ۱۳۹۳چه عجب سایت پدال یه زحمتی کشید . نونوایی محل ما مطلب داد بیرون .پدال هنوز داشت راجع به جیلی مینوشت !!!
علی
۱۳ دی ۱۳۹۳متاسفانه به جای اینکه در صنعت خودرو پیشرفت کنیم داریم تولیدات بی کیفیت چینی به چشم میکشیم
داریوش
۱۳ دی ۱۳۹۳آقای سان مارتین عزیز میشه سوال منو جواب بدی.چرا بعد از این همه تعریف وتمجید از ماشینهای چینی یهو ورق برگشت وشدی ضد ماشین چینی؟چرا بااون همه تمجیدی که از جک جی5داشتیت ورق برگشت.چیزی میخواستی وبهش نرسیدی؟ دوستان بحس جی5 رو صفحات اولش رو نگاه کنید صحت حرف منو میبینید آقای سان عزیز بهترین ماشینی که داشتی تا حالا چی بوده که دم از ix35 میزنی
علیرضا
۱۳ دی ۱۳۹۳آقا داریوش اجازه بدین به جای ایشون من جوابتون رو بدم. آقای سان مارتین اول که جی 5 رو گرفته بودن توقعشون رو ازش خیلی بالا برده بودن و فکر می کردن الان دیگه چه اعجوبه ای سوار شدن! ولی وقتی با چند تا ماشین دیگه مقایسش کردن فهمیدن که اونقدرا که فکر میکردن عالی نیست. (چیزی که از اول هم قابل پیش بینی بود). در نتیجه نسبت به کل ماشینای چینی احساس بدی پیدا کردن. بعد از اون هم توی یه سفر به کیش چند ساعتی سوار سراتو و الانترا شدن و دیگه از اون زمان طرفدار متعصب تمام ماشینای کره ای شدن. به طوری که احساس می کنن الان دیگه ماشینای کره ای بهترین ماشینای دنیا هستند!
رضا
۱۳ دی ۱۳۹۳با سلام واحترام بر همه عزیزان . لطفا افرادی که اطلات فنی و تجربه دارند نظرات کارشناسی در خصوص معایب ومحاسن این خودرو بدهند . تا ذهنیت غلط مثبت ویا منفی شکل نگیرد. با تشکر
luke
۱۳ دی ۱۳۹۳به نظرمن توی محصولات چینی نباید دنبال کیفیت آنچنانی باشید،حالا میخواد ماشین باشه یا هر چیز دیگه…من چند وقت پیش دو تا بلبرینگ چینی درجه یک گارانتی دار خریدم دو روز بعد بلبرینگ به صدا افتاد!!!
4MATIC
۱۳ دی ۱۳۹۳کپی توسانه
omid
۱۳ دی ۱۳۹۳دوستان عزیز من خیلی وقت هست دارم مطالب پدال و تی تی رو دنبال می کنم مخصوصا در رابطه با خودرو های چینی و ملی یک سوالی همیشه برام بی جواب مونده حضرات لطف کنن بگن امروز با بوجه 60-70 میلیونی چه گزینه های بروزی در دسترس موجوده . من شخصا بین انتخاب فیس لیف های مختلف 405 و خودرو های چینی با طراحی جدید و مکانات معقول و خوروها ی برند مستهلک و قدیمی قطعا خودرو های چینی رو انتخاب می کنم .خواهش می کنم از دوستان که با دادن اطلاعات فنی ناقص و جهت دار ! به جای بحث های مفید برای خریدار وقت خودشون وما رو تلف نکنن.
$@kasra@$
۱۳ دی ۱۳۹۳فیس لیفت های 405 باز بهتره چون حداقل 405 تو عهد خیار شور شاه یه بار تونسته بهترین خودرو سال اروپا بشه ولی چینی؟؟؟
چینی هم اگر میخوای فقط جک جی 5 و لیفان620 در ماشین های چینی خوبن.میتونی یه جیلی امگرندای سی7 50هزار کارکرد هم بگیری باز شرف داره به ماشین های زیر قیمتیش
ارش
۱۵ دی ۱۳۹۳عزیزم تکلیفتو مشخص کن آخرش 405فیس لیفیت شده بهتره یا جک چینی؟
ali
۳۰ دی ۱۳۹۴باسلا
دوستان میخام s5بخرم بیشتر از اینم پول ندارم لطفا نظر بدی که ایا کار درستی میکنم یا اینکه با اسن پول میشه چیز بهتری خرید
لطفا راهنمایی کنید
sunmartin
۱۳ دی ۱۳۹۳با تشکر ویژه از “آرمان” و کاربر 62 ،و خدمت دوست گرامی علیرضا ام جی سوار بنده خصومتی با کالای چینی ندارم به ولله الان لب تاب خودم که جزو رده های بالای گیمینگ (اسوس g750 ) چینی هست اما کاش اونهم ساخت خود تایوان بود ، درد من ازین است که میبینم هموطنان عزیزم که لایق بهترین ها هستند لاقل در آسیا سوار خودروی آسیایی مرغوب شوند مانند تویوتا ،نیسان ،کیا هیوندا و هوندا اما در این بتزار دوقطبی محدود و مملو از خودروهای ناموفق چینی و وارداتی های گرانقیمت بازهم میشود امیدوار بود با بودجه محدود لاقل از برندی انتخاب کرد حتی در نمونه استوک ،که مبلغ پرداختی برابری بیشتری با کالای خریداری شده داشته باشد در مورد خودروهایی که حتی ستاره نگرفته و در سی انکاپ کیلویی به آنها ستاره دادند هم در سایت همسایه بحث شده و رفرنس موجود ،اما شما متوجه صحبت بنده نشدید من یک بحث کلی در مورد آپشن های چینی انجام دادم وقتی خودرویی مانند جک از کوچکترین امکانات بک لایت چراغ ها محروم است و یا باید با چسب آکواریوم و درزگیر صدا گیری شود،هنگامیکه مانیتور سیستم ایروکندیشن آنقدر کوچک است که عملا سیستم تهویه دیجیتال آن کاربردی ندارد و علائم مشخص نیست ؛در خودروی فالووین 2 (ام وی ام 315)شتاب بقدری ملال آور است که با زور زدن خودرو به جایی نمیرسیم و یا دستگیرهای جانبی با عابران و موانع در برخورد هستند ،فرمان غربیلک خودرو مانند سوهان روح آسایش مسافران را برهم میریزد و کیفیت داشبورد و موارد آن کلا بازیافتی 100 درصد است در مورد رنگ خودروهای چینی که دیگر هر جنبنده ای اطلاع دارد چه هست و بقول کارمند کرمان خودرو با دست رنگ آمیزی شده ..بدنبال چه کیفیتی هستید جک و لیفان و ام جی و جیلی تفاوتی ندارند همگی با حداقل هزینه تولید شده اند
ارش
۱۳ دی ۱۳۹۳هر چقد پول بدی همون اندازه آش میخوری جی5قیمتش58تومنه نه 150تومن!
علیرضا
۱۳ دی ۱۳۹۳آقای سان مارتین عزیز اولا که جک و لیفان و ام جی خیلی تفاوت دارند. چون بین ماشینایی که گفتین ام جی تنها ماشینیه که توی اروپا هم مونتاژ میشه و توی انگلستان به فروش میرسه. این ماشین به دلیل این که هیچ گونه ارزون سازی توش انجام نگرفته نسبت به رقباش قیمت بالاتری داره. اگه لطف کنین و قیمت ام جی رو توی انگلستان یا امارات یا چین بررسی کنین میبینین که این ماشین از هیوندای سونوتا و کیا اپتیما گرونتره. و همین قیمت خیلی بالا باعث شده که فروش ام جی به اندازه اسمش و کیفیتش و امکاناتش نباشه.
دوما شما از بین چینی ها اسم از جک جی 5 و ام وی ام 315 بردین که در هر دو مورد کاملا با شما موافقم. اما نمیشه این مساله رو به همه چینی ها تعمیم داد. مثلا لیفان 620 با موتور 1800 سی سی شتاب و کشش خیلی خوبی داره و غیر از پارس elx (که فعلا دیگه تولید نمیشه) توی زمینه شتاب از همه ایرانیا یا چینیای هم قیمتش توی ایران بهتره.
یا بستورن B50F که متریال بسیار با کیفیت و موتور قدرتمند و گیربکس خیلی معتبری داره. یا همین محصولات چانگان و برلیانس که توسط سایپا رونمایی شدند با وجود این که شتاب خیلی خوبی ندارند اما از نظر کیفیت متریال داخلی و بیرونی بسیار خوب هستند و میتونن از این نظر هم رده رقبای کره ای باشند. من همه این ماشینا رو از نزدیک دیدم و بر اساس تجربه شخصی این حرف رو میزنم.
البته من قبول دارم که محصولات چینی ایراداتی هم دارند که بخض اعظم اون به مونتاژ کننده های بی دقت و بی مسولیت وطنی برمیگرده. اما باید اونا رو نسبت به قیمت و رقبای خودشون سنجید. نه نسبت به کره ای ها و ژاپنی هایی که چند برابر اونا قیمت دارند.
در پایان میخوام بگم که حس شما رو نسبت به خودروهایی چینی اون هم با تجربه ای که از جک جی 5 و کرمان موتور(که حتی آبروی چینی ها رو هم برده!) دارین کاملا درک می کنم. اما به نظر من در ظرف قیمتی 44 میلیون لیفان 620، در ظرف قیمتی 78 میلیون بستورن B50F، در ظرف قیمتی 83 ام جی 350 و در ظرف قیمتی 113 میلیون ام جی 6 واقعا خودرو هایی هستند که حرف های زیادی برای گفتن دارند. از شما میخوام که سعی کنین اگه تونستین این خودرو ها رو سوار بشین و در مورد کیفیت رانندگی و امکانات این خودرو ها نسبت به رقبای داخلی و چینی و حتی کره ایشون تحقیق کنین. احتمالا اون موقع دیدتون نسبت به این خودرو ها تا حدودی عوض خواهد شد.
قطعا هدف صحبت من دفاع از تمام چینی ها نیست و بقیه خودروهایی که نام نبردم هم الزاما بد نیستند. اما من تجربه خودم از چیزایی که خودم دیدم و خوندم رو براتون نوشتم و میخوام بگم که با نظرات متعصبانه هیج وقت راه درست پیدا نمیشه.
موفق باشین دوست عزیز.
omid
۱۳ دی ۱۳۹۳در این بتزار دوقطبی محدود و مملو از خودروهای ناموفق چینی و وارداتی های گرانقیمت بازهم میشود امیدوار بود با بودجه محدود لاقل از برندی انتخاب کرد حتی در نمونه استوک ،که مبلغ پرداختی برابری بیشتری با کالای خریداری شده داشته باشد.
خب شما چندتا مصداق بفرمایید با ذکر قیمت و…
من الان 60 -70 تومن می خوام پای ماشین بدم بنده یک کارمند معمولی با سطح زندگی متوسط اینم ملاک های بنده
1-هزینه نگهداری مطلوب
2- در دسترس بودن نمایندگی ها
3-زیبایی ظااهری و طراحی روز
4- بازده مطلوب و مصرف سوخت کم
5-آپشن های کامل در محدوده قیمت خود
عزیز من شما میگی بازار داخلی افتضاح-وارداتی گرون -چینی بدرد نخور الاغ سوار شیم به نظر شما؟! در واقعیت زندگی میکنیم واقعیت ما هم اینه که تحت تحریم- درآمد نفتی با کاهش شدید مواجه شده رکود تورمی اقتصاد ایران اینا اگه خود آمریکا هم بخواد درستش کنه کم کم 5 سال طول میکشه این دنیا گیم نیست !!!
iman
۱۳ دی ۱۳۹۳عزیز شما چرا هی میری سر خط و این لوپ رو دوباره اجرا میکنی
خودروهای جنرال موتورز و ام جی و ولو و جگوار و… که تو چین تولید میشن یا بقیه تو هند جه ربطی به محصولات جینی دارن، یک بار برای همیشه این قضیه رو توی ذهنت ببند لطفا
اینها فقط هلدینگش چینی هست ام جی تو چین 32 هزار دلار فروخته میشه نزدیک قیمت بنز و… با 35 هزار تا و…. یا تو انگلیس بالای 20 هزار پوند
شما تشریف ببر انگلیس می بینی جقدر ام جی هست ام جی 3 جزو 10 خودروی پر فروش شده
اگه کیفیت نداشت 32 هزار دلار قیمتش نبود و اینهمه تکنولوژی، چرا حرف بی منطق میزنید
ولو و ام جی چینی هستند جون هلدینگشون چینی هست/
مازاراتی هم جندین بار صاحبان حقوقی مختلف داشته آخرش که وضع شرکت خوب شد برگشت به خودش، اونهم ایتالیایی نبوده !
ممنون
امير
۱۳ دی ۱۳۹۳دو دسته آدم هستن که شدیدا می خوان بقیه رو متقاعد کنن که کار خوبی کردن: یکی اونایی که تازه زن گرفتن ، یکی هم اونایی که ماشین شاسی بلند چینی خریدن!!
em2j
۱۳ دی ۱۳۹۳مشکل بیشتر ما ایرانی ها اینه که فکر می کنیم چینیها هم مثل ما دارن در جا میزنن (هر چند که ما به جای درجا زدن پس رفت هم کردیم). من ٧ ماهه j5 دارم. از همه نظر از ماشینای تولید داخل سرتره. S5 هم باتوجه به قیمت و امکاناتش ماشین خوبی باید باشه ولی نمی شه در حال حاظر ماشینای تولید چین رو با کره ای ها, ژاپنی ها و… مقایسه کرد. ولی مطمعنا در سال های آینده همین چینی ها هم حرف های زیادی در خودروسازی خواهند داشت.
کاربر 62
۱۳ دی ۱۳۹۳این پست یکی از کاربران تی تی است که کل مطالب و مباحث اصلی مطرح شده را جمع اوری کرده است که برای شما نیز قرار میدهم امیدوارم مفید باشد
تست تصادف
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=40
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=140
طراحی
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=610
ساختار بدنه
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=350
قابلیتهای حرکتی
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=390
کمک حرکتی
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=610
ضرائب دنده گریبگس
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=170
انجین
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=580
مایعات
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=310
توربو
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=640
اینترکولر
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=590
سیستم تعلیق
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=360
سیستم فرمان
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=370
سیستمهای ایمنی فعال
eba
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=430
esp
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=440
tcs-tpms
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85206&start=450
علیرضا
۱۴ دی ۱۳۹۳خیلی ممنون. چه عجب که بالاخره یه کامنت فنی به درد بخور اینجا دیدیم!
حمید
۱۳ دی ۱۳۹۳قیمت اینم به بالای 100 میرسه که یه چیز معلومه.بعضی از کامنتا رو خوندم بی خودی دوستان به هم میپرن
MG چینی محسوب نمیشه وهمه میدونن MG6 از رقیبی مثل Mazda3 بهتر و نسبت به قیمت باصرفه تره.بی خود بعضی از ماشینا رو نبرین بالا یا پایین
پیمان
۱۳ دی ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان اقایان خودتان را اذیت نکنید رنو داستر بخرید و از رانندگی وماشینتان لذت ببرید.
milad
۱۴ دی ۱۳۹۳آخه 73 تومن پول بی زبون واسه این آشغال چینی ؟
من 55 تومن دادم یه فورد فوکاس هاچ بک اروندی خریدم ، لذت رانندگی رو میبرم !
علیرضا
۱۴ دی ۱۳۹۳آخ آخ. راست میگی ها! چرا به فکر خودمون نرسیده بود؟ اگه زودتر میگفتی به جای لیفان میرفتم یه لینکلن میخریدم! ای بابا…
Ilyar
۱۴ دی ۱۳۹۳شما به جای لیفان بهتر بود سورن ELX یا پارس LX داشبورد جدید میخریدی که از هر نظر از لیفان بهترن. ..لااقل اونا اگه خراب شدن قطعاتشون پیدا میشه ولی لیفان چی؟
جک S5 هم نسبت به قیمتش ماشین عالییه. ..به خصوص از لحاظ قدرت و شتاب. .ولی فکر نکنم سیستم توربوش بتونه با بنزین ایرانی همخوانی داشته باشه. .
علیرضا
۱۴ دی ۱۳۹۳کی گفته قطعات لیفان پیدا نمیشه؟ من که دو سال و نیمه لیفان دارم و توی این مدت هر چیزی که خواستم هم توی نمایندگی و هم بیرون پیدا کردم. ضمنا لیفان هم از نظر آپشن و امکانات و هم از نظر قدرت و شتاب از هر دو این ماشینا بهتره.
Ilyar
۱۴ دی ۱۳۹۳میدونم که افراد چینی زده حرف منو هیچوقت قبول نمیکنن ولی یک ماشین ایرانی مثل تندر و 206 ( هرچقدر هم که اشغال باشه ) بازم از لیف و صابون و چر و کچل و…( اشغال ترین ) بهتره. .
علیرضا
۱۴ دی ۱۳۹۳حرفی که بدون سند و مدرک و از روی تعصب و غرض باشه مسلما هیچوقت مورد قبول واقع نمیشه. من که از انتخابم راضیم. امیدوارم شما هم از هر ماشینی که دارین لذت ببرین.
sunmartin
۱۵ دی ۱۳۹۳کاربرانی که چینی سوارن :یکبار فقط یکبار بیاین با هم روراست باشیم و با خودتون آیا واقعا 100% مطمئن هستید که خودروی شما (بغیر از ام جی که واقعا روش سرمایه گذاری و کار شده) در موارد زیر ok هیت
1:کیفیت واقعی
2:بصدا نیفتادن تو دربی ها ستون قرقره کمربند لرزش نداشتن اتاق بعد از کارکرد کم
3:چری فاووین 2 (315) بهد از 6 ماه کارکرد بدلیل ماتریال بد شیشه های داخل چرب میکنه آیا خودروی شما مستثنی است
4:قطعات این خودروها راحت گیر میان ؟یا برای تعویض یک لنت باید یک هفته گشت و گذار کرد (تجربه شخصی)
5:بازار دست دوم چینی چطوره خوب فروش میره یا مال مارو بد میخرن و خودروی شما فرق داره
این مسائل و عدم نبود نمایندگی در سرتایر کشور کیفیت بسیار پایین قطعات که گفتم بعد از تعویض بلبرینگ بعد از دو سه هفته خراب شد و منم دیگه عوض نکردم
من چانگان و بسترن از نزدیک دیدم و ماتریال داخلی و خارجی تست کردم ، جی 5 هم که خودم دارم ولی بدون هیچ قصد و غرضی میگم کیفیت بهترین خودروی چینی که ام جی 6 باشه و دوستم که اتفاقا در همسایگی ما هست و بتناوب یکروز با خودروی ایشان و یک روز با خودروی من به مسیر طولانی محل کار میریم هیچگاه از لحاظ کیفیت به رده پایین ترین خودروهای کره ای هم نمیرسه این خودروی اس 5 هم تافته جدا بافته ای نیست با توجه به تولید دیگر این شرکت که جک 5 هست و الان نزدیک 5 ماه که با مشکلات اون در چالش هستبم نمیتونه گامی فراتر از جک 5 باشه پس باید واقعیت دید در نهایت یک خودروی چینی با امکانات مناسب
علیرضا
۱۵ دی ۱۳۹۳آقای سان مارتین قبل از جواب باید بگم که سایت دنده 6 به دلایل نامعلومی من رو بلاک کردن و دیگه نمیتونم اونجا کامنت بذارم. تماس های من با ادمین سایت هم بی نتیجه موند. در نتیجه فعلا نمیتونم اونجا چیزی بنویسم.
اما در مورد سوالاتون:
1- کیفیت لیفان در حد ماشینای ایرانی. نه بیشتر و نه کمتر.
2- اون مشکل بیشتر مربوط به جی 5 میشه و من و بقیه لیفان سواران چنین مشکلی نداریم.
3- توی لیفان هرگز چنین چیزی دیده نمیشه.
4- من توی دو سال استفاده هیچ مشکلی از بابت قطعات نداشتم و همیشه قطعات در دسترس بودن. توی شهر ما کرمان موتور دو تا نمایندگی داره و تا جایی که میدونم حداقل 10 تا مغازه لوازم یدکی لیفان در شهر ما هست که باعث میشه اصلا احساس کمبود قطعه نکنم.
5- بازار دست دومشون به خوبی ماشینایی مثل 206 نیست. که این مساله الزاما به خاطر بد بودن ماشین نیست. ماشینایی مثل میتسوبیشی و هوندا هم توی ایران خوب فروش نمیرن که قطعا دلیل بد بودنشون نیست.
لطفا مشکلات ماشین خودتون رو به بقیه ماشینا تعمیم ندین.
در مورد ام جی هم برای بار هزارم میگم که ام جی چینی محسوب نمیشه. برای اطمینان یه نگاهی به دو تا لینک زیر بندازین:
مقایسه ام جی 6 و سراتو و مگان و مزدا 3 توسط مجله ماشین که ام جی توی همه زمینه ها از ماشینای دیگه برتر بود:
http://www.car.ir/news/New-Technology/Mazda3-Megane-MG6-Cerato
ام جی 6 در سال 2014 در رتبه پنجم با دوام ترین خودرو های خانوادگی انگلستان قرار گرفت:
http://www.car.ir/news/Foreign-Company/most-reliable-family-cars
ali
۱۵ دی ۱۳۹۳سلام این ماشین کپی هیوندا توسانه
Ilyar
۱۵ دی ۱۳۹۳آقا علیرضای لیفان سوار…بزرگترین سند و مدرک آمار کیفی خودرو های که لیفان از لحاظ نمره منفی هیچ فرقی با پارس و سمند نداره. ..دیگه بهترینشون جک j5 هستش که خودم دارم و 45 نمره منفی داره…50 نمره لیفان کجا و 20 نمره تندر و 206 کجا…در ضمن من خودم جک j5 دارم که طی سه باری که برای سرویس های ماشین به نمایندگی رفتم اونجا پر بود از لیفان هایی که همش ایراد داشتند و صاحباشون هم گله. ..
علیرضا
۱۵ دی ۱۳۹۳آقا ایلیار شما انتظار داشتین توی نمایندگی کرمان موتور پورشه ببینین؟ خب معلومه که هر ماشینی خراب میشه! شما توی نمایندگی هر ماشینی که برین میبینین اون نمایندگی پر از محصولات اون ماشینه. نمایندگی های بنز و BMW هم پر از بنز و BMW هایی هستن که حتما یه ایرادی داشتن که رفتن نمایندگی. لیفان هم مثل همه ماشینای دیگه خراب میشهه. اتفاقا در مورد رتبه بندی به نکته خوبی اشاره کردین. اولا که لیفان 620 با اختلاف کمی از محصولات پژو و سمند بهتره. دوما ایراداتش بیشتر مربوط به رنگ و تزئینات میشه تا ضعف موتور و سیستم برقی و انتقال قدرت. سوما من نگفتم لیفان از نظر کیفیت خیلی برتر از ماشینای داخلیه. گفتم از نظر قدرت و شتاب و امکانات و مصرف سوخت بهتره. اینا هم که همشون عدد و رقم هستند و میشه روی کاغذ با هم مقایسشون کرد. ضمنا من که از لیفانم راضیم و از اونجایی که با یک گروه 60-70 نفری از لیفان سواران در ارتباط نزدیک هستم می دونم که اونا هم از ماشینشون راضی هستند. این که شما جی 5 سوارا با ماشینتون مشکل دارین به ما مربوط نمیشه. از اولش هم معلوم بود که جی 5 غیر از قیافه هیچی نداره.
رضا
۲۰ دی ۱۳۹۳ما لیفان 520 داشتیم ؛ افتضاح به تمام معنا ؛ همراه دومادمون واسه ماشین ثبت نام کردیم ؛ اون جک خرید و ما لیفان 620 ( چون قسطی داشت و پول نقد نداشتیم و گرنه نظر منهم جک بود) ؛ یاد 520 افتادیم ؛ ماشین به زور دادیم رفت ؛ ماله دومادمون رو گرفیتم ؛ اونم اتوماتیک جک گرفت ؛ درسته جک هم ماشینی خیلی شاخی نیست ولی به حضرت کینگ ووچین قسم از محصولات سایپا و ایرانخودرو با کیفیت هستند
road
۱۵ دی ۱۳۹۳وقتی کیفیت پایین میاد قیمت هم پایین میاد و عمر قطعات، ایجاد سروصدای داخل خودرو گرفته تا کاهش قدرت مدرت در عمر کم
اینجا دیدم دوستان درباره این ماشین چینی و کره ای نظر داده اند فکر نکنید کره ای تافته جدا بافته هست خودروهای هیوندای و کیا قیمت بسیار پایینی دارند بنابراین فروش آنها برای قشر کم درآمد خوبه تو امریکا،
در نظرسنجی جی.دی پاور در خصوص رتبه بندی خودرو ها از لحاظ قابلیت اطمینان هیوندا جزو بدترین ها از لحاظ خرابی و… شده و در آخرهای جدوال هست
پس چین و کره برای ما کمی فرق میکنه قیمتهای بین المللی بهترین راه هدایت شما هستند و ریووهای معتبر
البته به بحث من ربطی نداره ولی دیدم نظر بد راجع به ام جی زیاد نوشتند گفتم بگم چون ام جی فقط سهامش چینی هست و خودروی انگلیسی هست که مطمینم با حمایت های دولت انگلیس این بررند قدیمی به زودی بخشی از سهامش رو بر میگردونه
عرض کنم خودرو قبلی من مزدا 3 بود و الان ام جی 6 دارم، واقعا تعریف نمیکنم ام جی انگلیسی به مراتب بهتر و لذت بخش تر، پرقدرت و کم مصرف تر و پرشتاب تر از مزدا 3 من بود، با این خیلی خوب بود
دوست بنده هم اپتیما نسل قدیم داشت و الان ام جی، میگه ام جی خیلی بهتره
یکی دیگه از دوستان اسپرتج داره و از وقتی سوار این ماشین شده عاشقش شده
قیمت های بین المللی و تست های معتبر خارجی و ایرانی مهم هستند حرف عوام همیشه بوده
مقایسه مزدا 3 جدید با ام جی توسط مجله ماشین شده ببنید که تو همه چیز بسیا بالاتر از مزدا هست، (نرمی مگان،شتاب بهتر از سراتو، هندلینگ بسیار بهتر از مزدا و مصرف سوخت پایین!!) واقعا عالیه
تنها ماشینی که شاید حرفی برای گفتن داشته باشه پیش ام جی تو رده خودش مزدا 3 جدید و اپتیما جدید، همین
تمام صحبت های بالا صادقانه بود
مممنون و موفق باشین
road
۱۵ دی ۱۳۹۳تست مجله ماشین
http://www.car.ir/news/New-Technology/Mazda3-Megane-MG6-Cerato
ممنون
milad
۱۵ دی ۱۳۹۳همین که آرزوی نشستن پشت شاسی بلند فراهم میکنه خودش کلی من کسی یم که پول انچنانی ندارم که 200 ملیون بدم شاسی بلند سوار شم درحد توانم همین 80 ملیون. خودمم ثبت نام کردم چون هر چی باشه از لیفان ام وی ام بهتره اونا فقط سواری شاسی بلند ند بازم این یکم بیشتر یه شاسی بلندمی خوره همین سیستم کنترل در سراشیبی سر بالای خیلی خوب گشتاوردشم عین توسان اسپرتیج ضربات وارد به کابین حدود 61 و 62 بازم عین توسات و اسپرتیج این اطلاعات رو می تونید از (تجربه رانندگی با جک s5)بگیرید بعضیا یه جورایی میگن چینه تا حالا این ماشین از نزدیکم ندیدن خرید این ماشین تو این رنج قیمت خوبه
ما ایرانی ها فط بلدیم بد بکیم اون موقع که ماشین چینی نبود همه میگفتن ماشین کره ای چیه پولتو ریختی دور حالا ماشین چینی امده تو بازار همه دارن میگن بابا ماشین کره حرف نداره محشر حالا فردا روسیه ماشین تولید کنه بده به ما. ملت میکن بابا چینی یه چیز دیکس پس من زیاد توجه نمی کنم به حرف مردم واو نایی که هم می خوان ماشین چینی بگیرن زیاد به نظرات توجه نکنن
حسین
۱۵ دی ۱۳۹۳باسلام برهمه
جالبه تمام عزیزانی که در این سایت دارن نظرات شان رو میدن .بنظرم به یک موضوع توجه نکردند و اونم اینکه هر کشوری تولیدات بی کیفیت و با کیفیت داره .و این خریدارن هستند که باید توجه کنند و بجای سود خود، کمی هم به سود مملکت و ملت خود باشند و اجناسی رو وارد کنند که هم بالاترین کیفیت رو داشته باشه وهم بعد مدتی اون محصول وارداتی قابلیت تولید حتی با کیفیت بهتر از جنس وارداتی را در این مملکت عزیزمان داشته باشه .بیایید کمی واقعه بینانه تر باشیم و بجای ایراد به محصول کشور دیگر کمی هم از واردکنندگان خودمان گله کنیم. ممنون از حوصله شما
نوید (6*6)
۱۶ دی ۱۳۹۳به غیر از اینکه چینیه
در کل ماشن بسیار خوبی هست و فقط یه چیز کم داره
اونم سانروفه
ali
۱۶ دی ۱۳۹۳نمونه ای که کرمان موتور قرار مونتاژ کنه سانروفم داره.دیگه چی میخوای….
محمد
۱۶ دی ۱۳۹۳دوستان بهتره به جای اینکه بخوان همدیگررو مجاب کنن که ماشین چینی خوبه یا بده بهتره یه سر به تاپیک خودروهای چینی مثل فوتون تونلند مونتاژ ایران خودرو ، لندمارک مونتاژ بهمن ، جی5 مونتاژ کرمان موتور ، ام وی ام 315 و 530 وایکس 33 مونتاژ مدیران ، و لیفان و غیره بزنن و نظرات دارندگان این ماشینها را بخونن تا همه چیز دستگیرشون بشه .اکثرا از کیفیت مونتاژ و مصرف بالا و نبود قطعات ناراضی هستند ایشالا این خودروهای جدید که میخواد بیرون بیاد مثا اس5 ، بسترن ، و انواع چانگان خوب باشه و همه راضی باشن .
hosein
۲۷ دی ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان بنده در خال حاضر یک پژو 206 اسدی دارم.به نظرتون بدم یه ماشین چینی بگیرم .اگر اره لطفا تا قیمت 70ملیون تومان یک ماشین به من معرفی کنید راستی صفر باشه حتما
حمید
۲۷ دی ۱۳۹۳همین که می تونن همچین خودروهایی با این زیبایی و پیچیدگی و این قیمت توی جند سال درست کنن که ایران خودرو توی 30 سال نتونسته خیلیه و نشون از علم
آنها داره
faryad
۲۸ دی ۱۳۹۳با سلام
کسی میدونه چرا تاپیک j5 بسته شده ؟ الان چند روزه باز نمیشه