خودروهای چینی

نگاهی به Karlmann King، استیلث زمینی

چقدر حاضرید برای یک خودروی چینی پول بدهید؟ ۵۰ میلیون تومان؟ ۱۰۰ میلیون تومان؟ ۱۵۰ میلیون تومان؟ چه فکر می‌کنید اگر به شما بگوییم که چینی‌ها در نمایشگاه خودروی پکن از خودرویی رونمایی کرده‌اند که ۱.۸۵ میلیون دلار یا به عبارتی حدوداً ۶.۵ میلیارد تومان قیمت دارد؟ با این پول یک کوئنیخ‌زگ رگرا می‌خرید؟ خب، چینی‌ها نظر دیگری دارند!

2016 IAT Karlmann King
۲۰۱۶ IAT Karlmann King
شاسی‌بلند فوق بزرگ کارلمن کینگ محصولی از گروه طراحی IAT است که برای کلاب یونیک و با الهام از هواپیماهیا استیلث ساخته شده است. از این خودرو تنها ده نمونه تولید خواهد شد و هر کدام ۱۲ میلیون یوآن یا ۱.۸۵ میلیون دلار قیمت خواهند داشت.

2016 IAT Karlmann King
IAT Automobile Technology یک کمپانی طراحی و مهندسی واقع در پکن است و کلاب یونیک یک کمپانی است که معمولاً ون‌های فورد و شورولت را برای بازار چین تیون می‌کند. افزودن طلا، قوری‌های چای، ست‌های Karaoke و هر چیز دیگری که بتوانید فکرش را بکنید از جمله کارهایی است که این کمپانی بر روی خودروها انجام می‌دهد.

2016 IAT Karlmann King

2016-IAT-Karlmann-King-07
کارلمن کینگ اولین خودروی این کمپانی است که توسط خود آنها ساخته شده است. این خودرو بر پایه فورد F-450 Super Duty ساخته شده که پلتفرمی محبوب در چین است و از خودروهای ضد شورش گرفته تا لیموزین‌های عروسی بر پایه آن ساخته شده‌اند. قدرت این خودرو از یک موتور ۱۰ سیلندر ۶.۸ لیتری Triton می‌آید که توانایی تولید ۳۶۲ اسب بخار و ۶۲۰ نیوتن‌متر را دارد. کارلمن کینگ تمامی این نیرو را نیاز خواهد داشت، چراکه بدنه آن به‌طور کامل از استیل طرح قدیمی ساخته شده است.

2016 IAT Karlmann King
اسم این خودرو از یکی از پادشاهان آلمان گرفته شده است که در سال ۷۴۱ میلادی متولد شده و فرمانروای یکی از ایالت‌های خودمختار امپراطوری کارولینی آلمان بوده است. به همین دلیل پرچم آلمان در زیر نام خودرو قرار داده شده است. نکته مسخره اینجاست که چینی‌های نابغه برای اشاره به این پادشاه به‌جای اینکه از عبارت King Karlmann استفاده کنند، آن را به صورت اشتباه Karlmann King نوشته‌اند!

2016 IAT Karlmann King
طراحی داخلی این خودرو یک اثر هنری است که با آلکانتارا، قطعاتی از جنس طلا، پنل‌هایی به رنگ طلایی و چوب تیره رنگ تزئین شده است.
شاید بهترین چیز در داخل این خودرو یک سیستم Karaoke قدرتمند است که شامل یک نمایشگر تخت سه‌بعدی، یک سیستم صوتی فراگیر با ۲۰ بلندگو و چراغ‌های دیسکویی می‌شود.

در این فضای بزرگ تنها برای دو نفر صندلی وجود دارد. البته این صندلی‌ها، تخت‌هایی شاهانه هستند! در کنار صندلی سمت چپ، کنترل‌های ست Karaoke قرار دارند و در آنجا یک دستگاه بخش DVD نیز موجود است. در فضای بین دو صندلی محفظه‌ای برای قوری‌های چای قرار دارد و بخشی نیز برای نوشیدنی‌ها در نظر گرفته شده است. یک محفظه سردکن به همراه دو بطری شامپاین و چهار لیوان در آنجا قرار دارد. این در حالی است که این خودرو فقط دو صندلی دارد. شاید باید دو نفر دیگر بر روی زمین بنشینند! سقف خودرو الگویی مانند طرح راه شیری رولزرویس دارد و در آن از چوب تیره برای تزئین استفاده شده است. هر چند که این خودرو از چرخ‌هایی مانند چرخ تراکتور استفاده می‌کند، اما در کل به نظر قدرتمند و عالی می‌آید. ابعاد فوق‌العاده بزرگ آن و رنگ مشکی مات به کار رفته در آن، کارلمن کینگ را به یک غول بی شاخ و دم خشن تبدیل کرده است. ارائه این خودرو دقیقاً در زمانی که تمامی خودروسازان بین‌المللی و چینی به سمت خودروهای سبز و الکتریکی می‌روند، دل‌وجرئت فراوانی را طلب می‌کند و این حرکت به‌نوعی تحسین‌برانگیز است. به نظر نمی‌آید که طرفداران محیط‌زیست از ساخت چنین خودروهایی چندان خوشحال شوند، اما قطعاً این غول آهنی خودرویی جذاب و خیره‌کننده است.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۴ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. asa

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (568 ديدگاه)

    خیلی باش حال نکردم. انگار طراحش هر جا جای خالی دیده یک خط انداخته ، اخه خیلی شلوع و پلوغو بی اساسه .

    موافقم 2
    مخالفم 2
  2. asa

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (568 ديدگاه)

    راستی ۳۶۰ اسب یکم برای ۶.۸لیتر کم نیست . حداقل باید بالای ۶۰۰ اسب میداشت.

    1. مهندس

      ۱۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      افرین
      این بازده پایین خصلت خودرو های آمریکایی هست

      موافقم 1
      مخالفم 2
  3. احسان(احسان سابق)

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    روی مطالبی که تو سایت گذاشته میشه هر جور نظارتی میشه تا مطلبی خلاف نظر عده ای خاص منتشر نشه اما هیچکس نیست روی کیفیت ویرایش و املای مقاله نظارت کنه.مقاله کاملا ناقص تایپ و ترجمه شده و اخرش هم که ناتمومه

    1. زیگما

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      سلام احسان جون
      دادا میدونم از بچه های قدیمی پدالی ولی تاحالا خیلی کم باهم صحبت کردیم
      والا بنده کلی خواهش و تمنا کردم که “تغییری” در روش نویسندگی و کار در پدال ایجاد بشه تا برخی اتفاقات ناخوشایند(که اخیرا شاهدش بودیم) نیوفته ولی متاسفانه کسی گوش نمیده و مارو هم به دادن نظرات آتشین متهم میکنن.
      امیدوارم لااقل پاسخی داده بشه!
      “تغییر” پیشکش!

      1. احسان(احسان سابق)

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (2870 ديدگاه)

        زیگما جون تو که جزو پیشکسوتترین بچه های پدالی =خیلی خوب قضیه رو درک میکنی.فکر کنم پدال پرطرفدارترین سایت خودرویی زبان فارسی باشه و باید به بهترین شکل ممکن برای نگهداری و جلب رضایت مخاطبینش بکوشه و از هر نظر باید حرفه ای باشه.البته الان هم نویسنده ها خوب عمل میکنن اما مدتیه که ترجمه ها ناقص و بعضی مطالب با مقداری جهت گیری سیاسی به نفع گروهی خاص و شبیه به صدا سیمای خودمون نوشته میشه که ناراحت کننده هست و بسیاری از نظرات هم حذف میشه یا سانسور میشه حتی اگر فقط انتقادی و غیر موهن باشه
        این سایت برای مخاطب جوان و مال مخاطب جوانه.دیدن اینجور ایرادات ریز و درشت برای اعتبار سایت اصلا خوب نیست

        1. سردبیر

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (750 ديدگاه)

          احسان عزیز سلام. ممنون از لطفی که نسبت به سایت خودتان دارید. ما همیشه در پدال کاملا پذیرای هرگونه انتقاد حتی تند و آتشین مخصوصا نسبت به خود هستیم و کاملا هم به مخاطب در این باره حق می دهیم. حتی در تحریریه نیز نویسندگان خواهان انتشار دیدگاههای انتقادی تند نسبت به خود و عدم حذف آنها هستند. اما در عین حال آن بخش توهین آمیز یا سیاسی خطرناک دیدگاهها را باید حذف نماییم.
          طبیعی است که گرایشی نسبت به برخی برندها نیز در برخی دوستان وجود داشته باشد اما برعکس آن هیچ گاه نبوده و شاید به جز خودروهای بی کیفیت و ناامن داخلی، نسبت به هیچ برند و خودروی شایسته ای، دیدی تنفرآمیز در نویسندگان وجود ندارد ولی ممکن است کاربری با تعصبات خاص یک مطلب انتقادآمیز نسبت به یک خودرو را به دیده یک دشمنی و جریانی سازمان یافته در سایت قلمداد نماید که انصافا و منطقا چنین نیست. در پدال راه برای انتقاد صحیح کاملا باز است. اما بسیار دوست داریم به جای تخریب، به وضوح در مورد کمبود ما نیز بگویید. شما در مورد همین مطلب از ترجمه ناقص و اشتباه فرمودید و دوست دیگری که شمشیر را برای این همکار نویسنده محجوب ما از رو بسته این را یک فرصت برای زیر سوال بردن و ایجاد تردید دانسته است. از شما می خواهیم که نواقص و اشتباهات این مطلب را بفرمایید تا در صورت امکان برطرف نماییم. همچنین به همه مخاطبان نیز قول می دهیم که در پدال راه برای همه نوع جهت گیری ها مخصوصا در حوزه خودرو و تضارب آرا چه در بین مخاطبان و چه مطالب باز باشد و قرار بر این نیست که یک نوع جهت گیری خاص و مطابق با سلیقه مثلا مدیر یا سردبیر سایت تعیین کننده سیاست و روند مطالب باشد. امیدواریم با تعامل بهتر، راه برای بحث های فنی تر و مفیدتر و ارتقای مطالب در جهت بهبود اطلاعات مخاطبان، تاثیر مثبت بر صنعت خودرو و ارتقای فرهنگ رانندگی باز شود.
          ارادتمند و دستبوس تمام مخاطبان فهیم پدال

        2. احسان(احسان سابق)

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (2870 ديدگاه)

          سردبیر محترم از شما تشکر می کنم که به انتقادات توجه می کنید حتی اگر قلبا پذیرای اونها نباشید و این موضوع خیلی ارزشمنده.در هر صورت پدال مخاطب های زیادی داره و این موضوع باعث شده خیلی از کاربران سایت بیشتر از اینکه به دنبال مطالب فنی و تخصصی باشند در پی سر گرمی و دیدن خودروهای زیبا و صرفا کامنت گذاشتن باشند حتی اگر مطلبی رو کامل مطالعه نکنن.نمیشه از کاربران سایت انتظار داشت دید و نظرشون رو عوض کنن اما از نویسنده ها میشه انتظار دقت بیشتر نسبت به مطالب ارسالی خودشون داشته باشند.
          در مورد حذف نظرات سیاسی هم قبول دارم که دست شما بسته هست و در صورت رد شدن از خطوط قرمز! شما به عنوان سردبیر پاسخگو هستید و بسادگی نمیشه از کنار این مورد گذر کرد و حق با شماست.
          با تشکر از رسیدگی و پاسخ شما.

        3. زیگما

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          سلام
          از جناب سردبیر بابت اشاره غیر مستقیم به بنده تشکر میکنم!
          بنده اسم دارم و خوشحال میشدم از اسم بنده استفاده کنید!
          باری، این صحبت های سردبیر هیچ ربطی به انتقاد های بنده نداشت.
          بحثِ تضارب آرا و این سبک از کلمه های دهن پر کن نیست جناب عقیلی! بحث بر سر این نیست که چه کسی چه نظری داره
          بحث بر سر عدم صحت برخی مطالب منتشر شده است
          بنده اسناد و مدارک مربوطه رو برای شما فرستادم ولی شما به هیچ کدوم پاسخی ندادین.
          من نمیدونم این چه سبک و روشی هست که سردبیر در پیش گرفته و پاسخ برخی از ایمیل هارو نمیده.(از قدیم همینطور بوده ، چیز جدیدی نیست در پدال)
          اگر شما واقعا پذیرای انتقاد بودید پاسخ اخرین ایمل بنده رو میدادین! چه سایتای عظیم و بزرگتر از پدال به زبان های دیگه در زمینه خودرو میشناسم که به کوچک ترین نقطه نظر کاربراشون اهمیت میدن و پاسخ میدن! اونوقت شما حاضر نیستید یک مکالمه ساده با کاربرتون برقرار کنین؟
          با میلاد ساسانی(میلاد فقط آلمان فقط بنز) که بدون شک مهمترین کاربر پدال بوده و سابقه زیادی در سایت داره هم همین برخورد شده و پاسخ ایمیل هاش داده نشده! من وکیل میلاد نیستم ولی جا داشت به این موضوعات اشاره کنم.
          ” شما در مورد همین مطلب از ترجمه ناقص و اشتباه فرمودید و دوست دیگری که شمشیر را برای این همکار نویسنده محجوب ما از رو بسته این را یک فرصت برای زیر سوال بردن و ایجاد تردید دانسته است.”
          و بله من منتظر چنین فرصتی بودم اقای سردبیر
          من منتظر بودم که نقص و کاستی که در سایت هست رو مطرح کنم
          من منتظر بودم که یکی از کاربرا نظری بده و من هم نظرمو بدم و موضوعی که ذهنمو مشغول کرده رو با بقیه در میان بذارم!
          شما که پذیرای انتقادات هستید نباید مشکلی با این موضوع داشته باشید؟
          من هیچ علاقه ای به مطرح کردن این موضوعات نداشتم ولی ادبیات و سبک برخورد شما منو مجبور به اشاره به برخی نکات کرد
          این صحبت ها هیچ کدوم قابل پذیرش نیست
          موضوع خیلی سادس
          مطالبی منتشر شده که به طور کاملا تصادفی از یک نویسنده مشخص هست(!) و دارای خطا ها و کذبیاتی هست
          بنده هم به شما ایمیل زدم و موضوع رو گوشزد کردم و اسناد و مدارک مربوطه رو هم ارسال کردم ولی شما به ایمیل دوم بنده پاسخ ندادید!
          الان هم که دارم نظرم رو میگم اینگونه منو متهم میکنین

          منی که سالهاس با سایت بودم و هر کمکی از دست بر اومده برای سایت انجام دادم، مجنون و دیوانه نیستم که ناگهان بیام و از یک نویسنده انتقاد کنم اقای سردبیر! مطمئن باشید حتما دلم میسوزه برای سایت که دارم این حرفارو میزنم!
          منی که یک سالی هست که دیگه به طور مرتب در سایت کامنت نمیذارم، حتما دلیلی داره که الان اومدم در کامنت ها و اظهار نگرانی میکنم و انتقاد میکنم.
          اونقدر هم آدم ساده ای نیستم که فرق نویسنده هدفدار و یک مطلب انتقادی ساده رو نفهمم! ما عمرمونو تو اینکار گذروندیم اقای سردبیر
          روز اولمون نیست با این موضوعات روبرو میشیم.
          جناب سردبیر، قصد ایجاد فضای احساسی رو ندارم ولی شما به عنوان یک رسانه مسئول تک تک کلماتی هستید که در این سایت قرار میگیره، امیدوارم پذیرای این مسئولیت باشید.
          در آخر نکته رو میخوام بگم
          در یک رسانه یا یک شرکت، اگر شما به کاربرتون اهمیت ندین، اگر به حرفاش اهمیت ندیدن، و بد تر از همه اگر حقیقت هارو نبینین، مطمئن باشید دیر یا زود شما شکست خواهید خورد.

        4. سردبیر

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (750 ديدگاه)

          ظاهرا به دنبال خلط مبحث هستید. عرض بنده این هست که اگر بنا به گفته شما این مطلب دارای ” خطا و کذبیات” هست بفرمایید تا اصلاح کنیم. نه اینکه با عبارت هایی خاص به دنبال تخریب و تهمت و ماهیگیری از آب گل آلود باشیم. باز هم خواهشمندم نواقص این مطلب را دقیقا روشن نمایید. از دوستان خود انتظار انتقاد و گوشزد نمودن خطاهای ریز و درشت خود داریم و ابداً دنبال تعریف شنیدن و مجیز نیستیم. با سپاس

        5. زیگما

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          آب گل آلود و ماهی چیه برادر من؟ آخه چه سودی داره واسه من که بیام انتقاد بکنم؟
          کذبیات رو در ایمیل اولم براتون توضیح دادم
          دیگه هم در این مورد بحثی نخواهم کرد
          شمارو با منطق خودتون تنها میذارم
          خوش باشید

  4. reza ///AMG

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2277 ديدگاه)

    اسمشو میزاشتین لیوبی یا ژوگه لیانگ یا …
    چین این همه پادشاه پر افتخار داشته خب :|
    به آلمان چیکار دارن اخه؟!؟!؟!

  5. احمد باقری

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    خیلی عالی کار کرده

    1. ford

      ۹ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (69 ديدگاه)

      واقعا غوله فقط عزیزی که میگی اسب بخارش کمه اسب بخار برای سرعت هست نه قدرت و این ماشین یه چی تو مایه های نفربره نیازی به سرعت نداره اما قیمتش بعضی سایت ها یا بهتر بگم خیلی سایت ها زدن 3.8 میلیون دلار نزدیک 4 میلیون دلار که این رقم خیلی زیاده ماشینی که رونالدو خرید به عنوان گرانترین خودرو فکر کنم یک دهم یا یک هشتم این بشه اینو کی میتونه بخره نمیدونم خودد ترامپ رونالدو اوباما مسی باید 20 سال پول جمع کنن یکی بخرن بعد با هم سوار شن خخخ

  6. parham

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    آینده درخشانی برای صنعت خودرو سازی چین متصورم.

  7. علیرضا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (753 ديدگاه)

    طراحیش مثه اینه که یکی یه شاسی بلند کشیده باش حال نکرده کاغذو مچاله کرده اینا هم کاغذو پیدا کردن از روش اینو ساختن

  8. حمیدرضا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    فکرش خیلی جالب و نو بوده طراحی از روی هواپیمای رادار گریز

  9. mohammad-fm

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1892 ديدگاه)

    موتور ده سیلندر 6800cc تنها362 اسب؟؟؟خیلی کمه.در یک کلام بگم:مضخرف به معنای واقعیه کلمه

    1. mohammad-fm480

      ۲۱ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1892 ديدگاه)

      قدرتش کم نیس؟؟

  10. ناشناس

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    بجاش گشتاورش خیلی بالاست نسبت به قدرتش

  11. احمد

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام با تشکر از مطالب خوبتون.
    ولی واقعا این اطلاعات برای خودرویی در این کلاس کافیه و میشه با این محتوا به حداقل پنجاه درصد مشخصات مورد نظر رسید

  12. کارشناس خودرو

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    عالی خیلی خفنه واقعا عالیه به این میگن ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا