سالها است که بازار پیکاپ های سنگین امریکا به دست فورد و جی ام است. ولی این دو کمپانی باید خود را برای حریفی جان سخت آماده کنند. این حریف چیزی نیست جز وانتهای سری رَم.
قبل از بررسی، بهتر است نگاهی به تاریخچه این پیکاپ امریکایی داشته باشیم.
نسل اول این خودرو سال ۱۹۸۱ معرفی شد و به طور پیوسته ۱۲ سال تولید شد. نسل دوم این خودرو از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ تولید شد. یکی از بزرگترین مشکلات نسل دوم ایمنی بسیار ضعیف آن بود. هنوز هم میتوانید تستهای ضعیف تصادف آن خودرو را در یوتیوب مشاهده کنید! نسل سوم این خودرو سال ۲۰۰۱ و با اصلاحات فراوان معرفی، و تا سال ۲۰۰۸ تولید شد. نسل چهارم در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۸ رونمایی شد و لرزه بر پیکر پیکاپ های فورد و جنرال موتورز انداخت.
رم در نسل چهارم پیشرفتهای شگرفی کرده بود. اول از همه طراحی مضحک نسلهای قبل را نداشت. سیستم تعلیق، گیربکسها، پیشرانهها و … تماماً تغییر کرده بودند و عملکردی خیلی بهتری نسبت به قبل داشتند.
طراحی
در طراحی این وانت از زبان طراحی دوج دورانگو و دوج چارجر الگو برداشتهاند. جلوپنجره ای بزرگ، کاپوت برآمده، چراغ ای لوزی شکل که با شیب ملایمی قرار گرفتهاند همگی باعث ایجاد چهرهای قوی و سنگین شدهاند که بر روی هر انسانی تأثیر میگذارد!
قوای محرکه
برای رم ۱۵۰۰ سه پیشرانه در نظر گرفته شده.
- موتور ۳.۶ لیتری V6 با ۳۰۵ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتون متر.
- موتور ۵.۷ لیتری V8 با ۳۹۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۵۶۰ نیوتون متر.
- موتور دیزلی ۳ لیتری V6 با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور. این پیشرانه در جیپ گرند چروکی نیز قابل انتخاب میباشد.
یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک برای مدلهای ارزان قیمت و یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک که برای برخی مدلها به صورت استاندار نصب میشود و برای مدلهای ارزان قیمت نیز قابل سفارش است.
رم ۱۵۰۰ میتواند تریلی تا وزن ۴.۵ را بکشد.
تجهیزات
رم ۱۵۰۰ را می توان یک پیکاپ لوکس نامید. با امکاناتی مثل فرمان چرم-چوب، ورود بدون کلید، چراغهای ال ای دی عقب و جلو، ۲ zone، صندلی ۱۰ حالته راننده و ۶ حالته سرنشین جلو، گرمکن جلو و عقب، گرمکن فرمان، و …
۴ رینگ ۱۷ اینچی، ۱۰ رینگ ۲۰ اینچی، یک رینگ ۲۲ اینچی، ۴ رنگ مختلف چرم (برخی مدلها) برای این وانت در نظر گرفته شده.
رم ۱۵۰۰ دارای ۱۰۰،۰۰۰ مایل یا ۶۰ ماه وارانتی برای هرگونه مشکل برای پیشرانه میباشد.
این خودرو در ۱۱ مدل مختلف، ۳ نوع کابین (تک کابین، دو کابین؛ کابین Quad) و اندازههای مختلف بار عرضه میشود.
قیمت رم ۱۵۰۰ از ۲۴,۳۸۵$ تا ۵۵,۰۰۰$ میباشد.
km
۳ دی ۱۳۹۲RAM رو هم دوست دارم ولی هیچی به پای F-150 نمیرسه
Reza
۳ دی ۱۳۹۲منم عاشق F_150هستم مخصوصا Raptor که هیچ رقیبی برای خودش نگذاشته
زیگما
۳ دی ۱۳۹۲صبر کنید تا سال دیگه که f150 جدید رونمایی شد.این مدل f150 که شما میبینید خیلی قدیمی شده….
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۴ دی ۱۳۹۲درود.
انتخاب اصلا کار عاقلانه ای نیست.
باید همرو داشته باشی.
بهترین وانت بار ها برای امریکاست.واقعا تک هستند.مخصوصا از نظر طراحی.
دیوونت میکنند.
((( ایران و المان )))
sorena330تحریم گیرندگان جان مردم تاپیروزی
۳ دی ۱۳۹۲خیلی دوست داشتنیه،ضعیف ترین موتورش خیلی هم قویه…
تصور کنید یه داج با یه کاروان دارین و یه عالمه جاده که تا حالا نرفتین…
مهدی
۳ دی ۱۳۹۲از دوستان یه سوال دارم
تو این چند وقته قیمت ماشین یه مقدار اومده پایین میخواستم اگه کسی از دوستان بازار خودرو رو دنبال میکنه میتونه یه چشم انداز از بازار خودرو بگه
وضعیت ماشینهای داخلی و خارجی(وارداتی) چه جوریه؟
سپاسگذارم
مهدی
Reza
۳ دی ۱۳۹۲بالا تر میره که پایین نمیاد حالا حالاها
زیگما
۳ دی ۱۳۹۲برادرم من نظر شخصیم رو میگم.اگر چیزی میخواهید بخرید سریع افدام کنید.مذاکرات هسته ای قطعا پایان خوشی نداره.
خودتونو برای روز های سخت آماده کنید و این پیش بینی منو به یاد داشته باشید…..
زیگما
۳ دی ۱۳۹۲هه هه هه.یادمه روحانی که اومده بود همه میگفتن قیمت ها میاد پایین.واقعا چرا ما مردم اینقدر زود گول میخوریم؟واقعا چرا؟
ali97
۳ دی ۱۳۹۲تمام مدلای داج رو از صمیم قلب دوست دارم و عاشقشونم.از چلنجرو و چارجر گرفته تا وایپر و سری رم و دارت و دورانگوو اونجر و ….واسه همشون هم موتورای پر حجم و پر قدرت قابل انتخابه و در اکثر مدل ها موتور های همی که خیلی واویلاس.امیدوارم و دعا میکنم هر چه سریعتر امریکایی ها و در راس اونا کرایسلر و داج به بازار ایران وارد بشن
احسان(احسان سابق)
۳ دی ۱۳۹۲یک هفته بخوای بری مسافرت چه ماشینی بهتر از این؟قیمت مناسب موتور قوی فضای زیاد و شما رو نمیدونم اما ظاهرش خیلی چشمم رو گرفته.البته توهین به نیسان ابی های خودمون نباشه که تریلی جرات روبه رو شدن باهاش رو نداره
مهدی
۳ دی ۱۳۹۲سلام جناب زیگما عزیز
ممنون از جوابتون
اما اگر قیمت خودرو وابسته به مذاکره ایران و طرف مقابل (…) البته آلمان رو خیلی دوست دارم صنعتش فوق العادست به نتیجه برسه پیش بینی شما چیه؟
و یه نکته دیگه اینکه چند وقت پیش خودرو سازان داخلی اومدند گفتند تحریم و دلار ارتباط زیادی با قیمت ماشین نداره و یه نکته دیگه تو این چند وقت قیمت ماشینهای وارداتی پایین اومده حداقل بعضی ماشینها تا 20 میلیون اومدند پایین و ظاهرا این روند ادامه داره تا کجا والا نمیدونم
البته عدم خرید مردم هم میتونه تاثیر زیادی بذاره که ظاهرا تو این مورد مردم به یک توافق نظر در مورد خرید خودرو رسیدند و اونم نخریدن هست که این یک نقطه امید هست مثل اینکه مردم دارند دوباره بیدار میشند که این خیلی خوبه
خودرو سازان خارجی هم تمایل زیادی دارند که بیان ایران
حالا با تمام تفاصیل بالا بازار خودرو چه داخلی چه خارجی چه جوریه؟
از شما و دوستان برای جواب ممنونم
سپاسگذارم
مهدی
مهدی
۳ دی ۱۳۹۲ممنون پدال عزیز
توفیقی
۳ دی ۱۳۹۲جون میده باهاش از پشت بکوبی به مازراتی قلعه نوعی.
هاهاها
عشق است پریسپولیس +
محسن.د
۳ دی ۱۳۹۲چه بازه قیمتی داره! مدل گرونش بیش از 2برابر مدل ارزونشه!!!
زیگما
۳ دی ۱۳۹۲چون دامنه اختیارات بالاست.از تک کابین تا دو کابین.از قسمت بار کوچیک.تابزرگ.از موتور 6 سیلندر تا 8سیلندر تا دیزلی. از امکانات محدود برای کار تا امکانات زیاد برای مصرف شخصی….
محمد حسین
۳ دی ۱۳۹۲اصن اسم دوج رو که میشنوم روحم به پرواز در میاد مخصوصا چلنجر که لامصب نظیر نداره آخ
توفیقی
۳ دی ۱۳۹۲محمدحسین آخ نه او فففففففففففففففففففف
راستی اسم منم محمدحسینه دوست عزیز
انقدر از این دوج ها تو تبریز با پلاک ارس ریخته دیگه ارزش نگاه نداره
چلنجر هم زیاده
شور ماشین آمریکایی و ژاپنی دراومده
فقط یه آونتادور یه 458 و یه بوگاتی مدل گرند اسپرت رو رئیس شیرین عسل آورده میرونه.آونتادور هم مهندس نیکجو.458 هم یه بساز بفروش گردن کلفت که تو ساخت مسکن مهر فعالیت داشت.
از ماشینهای انگلیسی مینی و رنج روور هست
از آلمانی ها همش به غیر از مدلهای خاص مثل 911 و آ 8 و اس 65 و 760 ال آی و….غیره و ذلک
از ایتالیا چند تا میتو و جولیتا و دیگر هیچ
از آمریکا هر آشغالی هست به غیر از کوروت و شلبی و
بقیه هستن حتی کامارو ZL1 و کادیلاک CTS-V که موتورشون مشترکه
از ژاپنی ها به غیر از داش جی تی آر همه مدل نیسان و بقیشون هست.
از فرانسه هم چند مدل محدود
و از کیا و هیوندای تا دلت بخواد
محمد حسین
۴ دی ۱۳۹۲آقا اگه 78 میلیون تا دوج چلنجر تو ایران ریخته باشه هیچ چیز از بزرگیش کم نمیکنه لامصب بس که با شکوهه یه قرمز و یه مشکیشم تو یزد دیدم
جواد
۴ دی ۱۳۹۲حرف نداره برای هر سلیقه ای مدلی داره از پیکاپ کار تا دو کابین لوکس
esi
۴ دی ۱۳۹۲خیلی زیباست من حاضرم دو تا کلیه هامو بفروشم فقط دو ساعت سوار این ماشین بشم
e.scamp
۴ دی ۱۳۹۲کسی دقت نکرد مدل پایه 24385 دلار بعد مدل فول 55000 بین مدل پایه و فول 30615 دلار اهتلاف هست یعنی اینا چه امکاناتی اضافه میکنن جل الخالق
50
۴ دی ۱۳۹۲only JAPAN AND GERMANY
مسعود
۳ تیر ۱۳۹۳60 ماه وارانتی داره . خدیا قربون عدالتت ، اشک امونم نمیده. آخه چرا ؟
مـــــــــن رم 1500 میخـــــــــــــــوام.
ali
۲۹ مهر ۱۳۹۳عجب ماشینی هست جون میده مجردی بادوستان بریم بیرون از شهر
Ahmad..F12
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴آقای شهیدی ممنون
رام 1500 و فورد F150 و شورلت سیلورادو رو واقعا هروقت میبینم احساس غرور میکنم
فوق العاده ان