اختصاصی ژنو ۲۰۱۴: سومین نسل از کوچکترین عضو خانواده رنو در نمایشگاه امسال ژنو معرفی شد؛ خودرویی که اگر بگوییم دیفرانسیل عقب است احتمالا خیلی ها باور نمی کنند!
[jwplayer mediaid=”۶۴۷۴۱″]طراحان رنو در توئینگوی ۲۰۱۴ ، فاصله محوری را تنها ۱۳ سانتیمتر نسبت به نسل دوم افزایش دادند تا بدین ترتیب این کوچولوی فرانسوی بیشترین فضای زانو را درمیان همکلاسانش داشته باشد. حال که صحبت از اندازه ها شد بهترست به سراغ ابعاد توئینگوی جدید برویم:
- ۳.۵۹ متر طول.
- ۱.۶۴ متر عرض.
- ۱.۵۵ متر ارتفاع.
- ۲.۴۹ متر فاصله محوری.
- ۸.۶۵ متر شعاع گردش فرمان.
توئینگوی جدید که پلتفرم مشترکی با نسل آتی اسمارت ForTwo دارد، دیگر با آن پیشرانه های ۱.۲ و ۱.۶ لیتری بنزینی و همچنین ۱.۵ لیتری دیزلی سابقش در نسل دوم خداحافظی کرده چراکه رنو دو انجین سه سیلندر بنزینی جدید را برای آن درنظر گرفته است:
- TCe 90 پیشرانه ۰.۹ لیتری توربوشارژ؛ با قدرت ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر.
- SCe 70 پیشرانه ۱.۰ لیتری تنفس طبیعی؛ با قدرت ۷۰ اسب بخار و گشتاور ۹۱ نیوتن متر.
صرف نظر از نوع پیشرانه ها، توئینگو مجهز به گیربکس ۵ سرعته دستی بوده که قدرت را به محور عقبی خودرو می برد. اما سری هم به کابین ساده آن بزنیم که گنجایش محفظه بارش به حدود ۲۲۰ لیتر رسیده و امکانات خوب آن هم بصورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می گیرد ازجمله:
- نمایشگر لمسی کنسول.
- سیستم چندرسانه ای R-Link با پشتیبانی اپلیکیشن R & GO برای اتصال اسمارت فون و دسترسی به سیستم صوتی، نویگیشن سه بعدی، تلفن، کامپیوتر سفر و …
فروش جهانی توئینگو از پاییز ۲۰۱۴ آغاز شده و مشتریان می توانند آنرا در چهار رنگ آبی، زرد، سفید و قرمز خریداری کنند.
[jwplayer mediaid=”۶۴۵۳۸″] [jwplayer mediaid=”۶۴۵۷۹″]
سعید_131
۱۵ اسفند ۱۳۹۲ای نامرد بجز طراحی داشبوردو داخلش بقیه و از هوندا فیت زده
دیگه کلا تو طراحی همه از هم میزنن مشکلی نی انگار
فقط گاری سازی های ما اصالت خودشونو حفظ کردن
meysam
۱۵ اسفند ۱۳۹۲طراحی خارجیش رو که از فیات 500 الگو گرفتن، پلتفورمش هم که با اسمارت مشترکه، طراحی داخلیش رو هم که از فولکس آپ و فیات الگو گرفتن، واقعا فسفر سوزوندن برای این همه خلاقیت. مثل اینکه پر خودروسازان ایرانی به پرشون گرفته.
sorena330
۱۵ اسفند ۱۳۹۲با اسمارت؟!
Zonda R
۱۵ اسفند ۱۳۹۲F.A
کاش
محصولات روز و پر فروش رنو
با قینت معقول وارد ایران میشد
SALAR
۱۵ اسفند ۱۳۹۲چقدر خوبه.
mory
۱۵ اسفند ۱۳۹۲نمیشه گفت از رو فلان ماشین تقلید کرده
شبیه فیات 500 هم شده ینی خیلی شبیهش شده
ولی رنو کمپانی به روزیه و کارش درسته
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ اسفند ۱۳۹۲درود .
دیفرانسیل عقب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه حالی میده با این تیک اف کنی .
به نظر من از نظر قیافه و طراحی و بازده موتوری ، از تویوتا ایگو بهتره .
ولی از نظر استهلاک و دوام و …. حرفی برای گفتن جلو ژاپنی ها نداره .
همینطور فولکس .
البته اختلافشون فاحش نیست ولی خب اون ها بهتر از این هستند .
Ehsan
۱۵ اسفند ۱۳۹۲البته توی این کلاس ، اکثر خودرو ها شبیه هم هستند و نمیشه گفت کی از روی دست کی تقلب کرده
تعجب رنو یک ماشین خوش قیافه داره چون به نظر من اکثر ماشین هاش بد قیافست
f
۱۵ اسفند ۱۳۹۲من که خوشم نیومد به نظر من تو این سبک ماشینای فرانسوی پژ
و 108 2014 از این خوشگلتروو با حالتر اصلا پژو طراحیش خیلی قویتر بوده از رنو البته نظر شخصیمه
خاوری مزراتی
۱۵ اسفند ۱۳۹۲رنو تو این سایز یه پیشکسوته… درسته طراحی ها به هم نزدیکه اما تفاوتهایی هم هست
رنو به نسبت تو یوتا یا پژو و یا حتی فیات خودروی زیباتریه به نظر من
صالح
۱۵ اسفند ۱۳۹۲مداد رنگی های ایرانو بگو
رضا
۱۵ اسفند ۱۳۹۲یاد رنو5 خودمون افتادم..
امید
۱۵ اسفند ۱۳۹۲از داشبوردش خوشم نمیاد فیات 500 خیلی سر تره من تا فیات 500 هست اصلا به رنو فکر نمیکنم غیات 500 هم قدرتش بیشتره هم مصرفش پایینه و هم داشبورد و طراحی خوبی داره