رنو از نسل جدید خودروی کامپکت شهری خود، کلیو پرده برداری کرد. این خودرو که قرار است از ماه سپتامبر و نمایشگاه پاریس، وارد بازار شود، فعلا به صورت پنج در و با دو گزینه در پیشرانه معرفی شده است.
طراحی کلیوی جدید بسیار زیباتر از نسلهای قبلی آن است و دیگر چراغهای بزرگ جلو مثل چشمان از حدقه درآمده نیست. سبک جدید جلوپنجره که شامل یک لوزی بزرگ است، با انحناهای بسیار جالبی به چراغها ختم می شود. سپر یک تکه نیز هماهنگی خوبی با جلوی خودرو دارد و یک طرح یکپارچه و آئرودینامیک را رقم زده است. در پهلوهای خودرو انتقال آئینه های جانبی بروی درها و دستگیره پنهان درهای عقب که تداعی کننده یک خودروی کوپه می باشند (این ایده اولین بار توسط آلفارومئو بکار گرفته شده است) باعث جلب توجه می شوند. رنو برای طراحی قسمت انتهایی خودرو هم جزئیات زیادی را بکار برده و گرچه ممکن است شباهتهای زیادی با آلفارومئو هم دیده شود، اما در نهایت طرحی زیبا و اسپرت خلق شده است.
موتور بنزینی TCe 90 اولین موتور جدید رنو از سری انرژی با سه سیلندر و توربوشارژر و حجم دقیق ۸۹۹ سی سی است که قادر است ۹۰ اسب بخار نیرو ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند.جالب اینکه ۹۰ درصد گشتاور از دور موتور ۱۶۵۰ در دسترس است و در دور موتور ۲۰۰۰ به اوج می رسد. موتور دوم از سری انرژی dCi 90 نام دارد که همانگونه که از نام آن نیز معلوم است، دیزلی و دارای ۹۰ اسب بخار نیرو خواهد بود. گشتاور این موتور ۲۲۰ نیوتن متر در ۱۷۵۰ دور بر دقیقه است. البته در آینده موتورهای چهار سیلندر ۱.۲ لیتری TCe 120 با ۱۲۰ اسب بخار نیرو و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور نیز به این خانواده افزوده خواهند شد. موتورهای چهار سیلندر TCe 120 با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک EDC با کلاچ دوبل بصورت استاندارد عرضه می شوند. این گیربکس برای سایر مدلها بعنوان یک آپشن ارائه خواهد شد.
تجهیزات رنو کلیو نسل چهارم شامل ورود بدون کلید، دوربین دید عقب، سیستم R-Link با یک صفحه لمسی ۷ اینچی متصل به اینترنت و سیستم ناوبری TOMTOM و همچنین داشبورد مدرن با امکان تغییرات گسترده رنگ، سرعت سنج دیجیتال، تریم سیاه پیانویی همراه با تزئینات کروم و قابلیت انخاب مواد و لوازم و رنگهای متفاوت می باشد.رنو کلیو از سال ۱۹۹۰ یکی از پرفروشترین و معروفترین خودروهای رنو در اروپا بوده و تنها خودرویی است که دو بار و در سالهای ۱۹۹۱ و ۲۰۰۶ بعنوان خودروی سال اروپا شناخته شده است.
sunmartin
۱۵ تیر ۱۳۹۱آفرین هزاران تبریک به رنو از ابتدا هم با دیدن برنامه “top Gear” در نسل قدیمی و تست اون و به گفته کارشناسان و خود “جیمز می” کلیو بهترین هاچ بک جهان بوده و هست ولی در نسل جدید که سایت خوب “پدال” به معرفی “رنو کلیو” پرداخته اگه امتیاز ها رو از 100 در نظر بگیریم من به اون 100 میدم ,نمای روبروی زیبا با اسپویلر های کلاسیک و دفیوز های زیبای عقب بهمراه دستگیره های مخفی که این روزها واقعا مد شده و یک حالت اسپرت بیشتری رو تداعی میکنه و داشبورد و نشانگرهای بسیار زیبا و کاملا تیونینگ شده دیگه جایی برای حرف باقی نمیذاره.این سیستم ;key less که مثل سراتو 2012 هست و مانیتور 7 اینچی منو خیلی زجر میده که چرا ما جوونهای ایرانی نمیتونیم به این خودرو دسترسی پیدا کنیم ممنون از سایت پدال برای این گزارش ویژه
8-D
Farshid
۱۵ تیر ۱۳۹۱واای که چه کرده….طراحی خارجی خیلی خوبه و طراحی داخلی محشره…
ولی فکر کنم حالا حالا ها نیاد ایران اگرم بیاد قیمت وحشتناک باشه….
ali
۱۵ تیر ۱۳۹۱kheyli bahale
حسین
۱۵ تیر ۱۳۹۱خیلی قشنگو رو فرمه.ولی مثه واکسهال کورسا طراحی شده تقزیبا تو 1فرما خودتونم میتونین قضاوت کنین.اکثر کمپانیا رو به این فرم طراحیاشونو ادامه میدن.فوق العادست ولی از هر زاویه ای نگا کنیم از قالب 206 الهام گرفتن.آدم تو نگاه اول 206 تداعی میشه تو ذهنش تا خود ماشین.در کل دمشون گرم طراحیاشون محشره
سیمون
۱۶ تیر ۱۳۹۱با عرض سلام خدمت دوستان.واقعا عالیه.مخصوصا رنگ زردش. راستی قیمتش چنده؟
محمدعلی
۱۶ تیر ۱۳۹۱امروز 16/4/91 داشتم تو خیابون می رفتم خداشاهده یه پیکان صفر با شماره تهران دیدم بخدا دارن یواشکی تولید می کنن اون وقت می خواین ما پیشترفت کنیم آخه یکی نیست بگه احمق ها پیکان رو شما به موزه فرستادید
خجالت بکشید
فقط مگه خدا خودش این بازار انحصاری رو بشکنه و الا ما تا آخر عمر پژو و پیکان سوار می شیم
مهدی
۴ مرداد ۱۳۹۱تو که راست می گی
پیکان صفر!!!
مجید
۱۷ تیر ۱۳۹۱تندر 90 قشنگتره تازه پارس تندرشو که نگو
علی
۱۷ تیر ۱۳۹۱به تندر اهانت نکن که اصلا خوشم نمیاد چون یدونه مشکیشو دارم خیلی هم ازش راضی ام. خیلی هم قشنگه……
siavash
۱۸ تیر ۱۳۹۱ای بابا این شرکتها همشون بی معرفتن حالا که ما تحریم شدیم همشون مدلهای بالاتر و زیباتر شون رو دارن میسازن،واقعا زیباست یه طراحی اسپرت و یه چهره خشن داره.
کامبیز
۲ مرداد ۱۳۹۱خداوکیلی به زیبایی جوانان گوجی اییه
sunmartin
۹ مرداد ۱۳۹۱قرار بود نمایندگی رنو در ایران این خودرو رو عرضه کنه؟ حتی نسل قدیمی کلیو جزو برترین هاچ بک های جهان بود وقتی جیمز می پشت رول نشست گفت باور کردنی نیست..
امیر
۲۴ مرداد ۱۳۹۱رنگش منو کشته!!!
این رنگو میدین تا به سمند ملی مون بزنیم
ali
۲۱ شهریور ۱۳۹۱من چند سال شده که من رنو می رانم خیلی ماشین خوبی است من ماشین رنو را دوست دارم i love you
mahzyar
۴ مهر ۱۳۹۱خدایی ارم رنو جلوش خیلی زایست لوزی هیچ شکل دیگه ای نبود
حسین اسلایک
۲۸ مهر ۱۳۹۱سلام خدمت همگی
دنیا ابادان که منطقه ازاده و تا اومد من یکی میگیرم به نیابت از شما جوانان ایران
رضا روحی
۲ آذر ۱۳۹۱ساخت تعدادی از قالبهای بدنه این خودرو در ایران و در شرکت قالبهای صنعتی IHDM سایپا تولید و به ترکیه شهر بورسا ارسال شد.
علی
۳ تیر ۱۳۹۲رنو نامردی کرد چرا تو ال نود رو طراحیش دقت نکرد کم کاری کرد بعد اینو به خوبی درست کرد
نامردا