سئات برای لذت بردن از رکوردی که مدل لئون کوپرا ۲۸۰ برای خودروهای دیفرانسیل جلو در پیست نیوبورگ رینگ بر جای گذاشته بود، چندان زمان زیادی را از ماه مارس تاکنون در اختیار نداشت. زیرا رنو با مگان RS 275 Trophy-R این عنوان را از چنگش خارج کرد.
عبارت R در انتهای نام رنو مگان تروفی، تفسیری از یک مدل رادیکالتر است. خودرویی که صندلیهای عقب آن حذف شده است تا وزن آن کاهش یابد. اکنون این خودرو حدود ۱۰۰ کیلوگرم سبکتر از مدل تروفی استاندارد است. صندلیهای جلو از نوع مسابقهای و ساخت ریکارو و از نوع یک تکه از جنس پلی کربنات میباشند. این هم باعث صرفهجویی ۴۲ کیلویی وزن شده است. باتری لیتیوم یون مورد استفاده نیز ۱۶ کیلوگرم باعث صرفهجویی وزن شده است. کیت ترمز فولاد و آلومینیوم نیز با ۳ کیلوگرم کاهش وزن، نشان از وسواس رنو روی مقوله وزن دارد.
با زمان ۷ دقیقه و ۵۴.۳۶ ثانیهای مگان RS 275 در پیست مشهور نوبرگ رینگ (نیوبورگ رینگ)، که ۴ ثانیه از سئات کوپرا ۲۸۰ سریعتر است، جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمانده است.
سیستم دیفرانسیل با لغزش محدود، برای نمایش قابلیتهای کامل شاسی، عملکردی مطلوب را عرضه میکند. موتور ۲.۰ لیتری بنزینی اکنون با ۲۷۵ اسب بخار، نیرویی خیرهکننده دارد. اگزوزهای تیتانیومی، دامپرهای قابل تنظیم با چشمههای کامپوزیتی، تایرهای میشلن پایلوت اسپرت و رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی Speedline از نکات قابلتوجه این خودرو میباشند.
از این مدل مگان تنها ۲۵۰ دستگاه تولید و در ۱۵ کشور به فروش خواهد رسید.
sorena scirocco
۲۸ خرداد ۱۳۹۳باتری لیتیوم یون با 16 کیلو وزن کمتر،مگه هایبریده؟
sorena scirocco
۲۸ خرداد ۱۳۹۳مگان rs ،دوست داشتنی در یه کلاس بی نهایت جذاب و جوان
eh.sun
۲۹ خرداد ۱۳۹۳فضای صندلی عقبش اندازه قبر بچه اس کیفیت مونتاژش هم خیلی پایینه در حد 405 ایران در کل ماشین جذابی نیست تو عکس خشگله در واقعیت اکسنت از این جذابتره
مک میسل
۳۰ خرداد ۱۳۹۳دوست داشتنیه
زیگما
۲۸ خرداد ۱۳۹۳اقایون خانوما
ببخشید به خاطر این که نبودم
دلیل نبودنم رو برخی دوستان میدونن
سلامت باشید.
Sadjad97
۲۸ خرداد ۱۳۹۳سلام زیگما جان،
به خاطر همون قضیه ماهی خوردن کنار سالار بود که نبودی، درسته؟ راستی سفر خوش گذشت؟
زیگما
۲۸ خرداد ۱۳۹۳جواب هر دو سوال “خیر” است
مهندس
۲۸ خرداد ۱۳۹۳عقب ماشین خیلی شبیه هیوندای ولوستره !!!!
ولی موتورش تو این کلاس حرف نداره.
Sadjad97
۲۸ خرداد ۱۳۹۳3 یا 4 ساله که مگان این شکلیه، در واقع ولوستر شبیه مگانه نه برعکس
سام
۲۸ خرداد ۱۳۹۳با سلام مجدد
بچه ها مطلب ذیل شاید بی ربط به نظر برسه ولی حیفم اومد که واستون پست نکنم پس اگه حوصله کردین با دقت بخونین!
استفاده از خودروهای کره ای در درازمدت
یکی از مهمترین مسائل سازنده در تصمیم گیری برای خرید یک خودرو،کیفیت و دوام در استفاده درازمدت است.با اینکه بسیاری از خودروهای شرقی از ظاهر شسته رفته و مدرن برخوردارند اما بایدکه همیشه طراحی ،خبر از سر درون نمی دهد.اکثر خودروهای کره از پیشرانه های یکسان و طراحی شده بر پایه شبیه به هم استفاده می کنند.در این میان پیشرانه های سری دلتا که بیشتر با حجم موتور2.7 لیتر(2700 سی سی) دیده می شوند،کمترین بازده در برابر حجم موتور را ارائه می کنند.این پیشرانه اصولا به موازات جعبه دنده 4 سرعته تیپ ترونیک هیوندای- کیا با عکس العمل بسیار ضعیف در برابر تغییر دور موتور،ارائه می شود که به دلیل استفاده از ضرایب دنده سبک ،نه تنها آنچنان بهینه نیست بلکه از لحاظ قابلیت های دینامیکی نیز راننده را اقناع نمی کند.این موضوع در کنار عدم رعایت زمان بندی سرویس ها،اعم از تعویض روغن جعبه دنده (بین 25 تا 30 هزار کیلومتر)،تعویض فیلتر روغن(که برای تعویض اصولی باید جعبه دنده از پیشرانه باز شود)و همچنین سرویس کامل که اصولا در هر 90 هزار کیلومتر انجام می شود و شامل تمیزکاری پوسته داخلی،برنامه ریزی مجدد واحد کامپیوتر و همچنین اجزای دوار داخلی گیربکس می شود،وخیم تر خواهد شد. همچنین ایجاد اشکال در مپینگ(برنامه ریزی)واحد کامپیوتر،از دیگر مشکلات شایع در بین محصولات کره ای این سری است.(به نقل ضمیمه هفته نامه خودرو امروز شماره 197 ، صفحه 129)
پس بچه اگه قصد خرید هیوندای سانتافه 2700 نسل قبل،هیوندای توسان و کیا اسپورتیج نسل قبل و همچنین کیا اپتیما و هیو ندای کوپه ، ودر نهایت کیا کارتیوال و کیا کارنز رو دارین خیلی دقت بکنین!
امید
۲۸ خرداد ۱۳۹۳طراحی داخلیش که معمولیه طراحی عقبشودوس دارم
در کل بد نیست
مجتبی
۲۸ خرداد ۱۳۹۳من مگان RS میخوام مگان توربو با رول بار می خوام هاچبک می خوام بوگاتی نمی خوام یه ماشین پر قدرت و اسپرت ارزون می خوام
سام
۲۸ خرداد ۱۳۹۳با سلام مجدد
پاراگراف آخر را بدین صورت تصحیح می کنم.
بچه ها به جای بچه و همچنین کیا کارنیوال به جای کیا کارتیوال.
ROLLS R R ROYCE
۲۸ خرداد ۱۳۹۳نه!!!!!!!!!! دم فرانسه گرم!!!!!!!!
hamid3x
۲۸ خرداد ۱۳۹۳رنو فلوئنس 2لیتری مدل 2015 گیربکس دستی وارداتی 69 تومن
تو روزنامه زده بود!!
نسبت به ماشینای هم ردش قیمت مناسبتری داره
PEUGEOT
۲۸ خرداد ۱۳۹۳کدوم روزنامه حمید جان؟
hamid3x
۲۹ خرداد ۱۳۹۳ببخشید به خاطر تاخیر
روزنامه جام جم (آگهی پیش فروش)
PEUGEOT
۲۹ خرداد ۱۳۹۳بسیار بسیار ممنون حمید جون
sorena"down with ne'mat bakhsh"
۲۹ خرداد ۱۳۹۳قیافش اصلا زیبا نیس ولی در شرایطی که بایک58میلیون و زوتای 70 میلیونه، واقعا میارزه هر چی باشه یه برند درست حسابی داره
یه پسل باهوش
۲۸ خرداد ۱۳۹۳به نظر من از هاچ بک های اسپورت دیگه ای که دیدم خیلی بهتره
مخصوصا از لحاظ ظاهری از ولستر خیلی سره
شانس بیاریم هف 8 سال دیگه یه صندوق الکی می ندازن تنگش بهمون به اسم مگان قالب می کنن
sorena scirocco
۲۸ خرداد ۱۳۹۳7-8 سال دیگه فقظ خودروی چینی تولید میکنیم،همین مگان 10 سال پیش هم آرزو میشه،هر شرطی بخواین باهاتون میبندم حالا ببینید
PEUGEOT
۲۸ خرداد ۱۳۹۳کاملا باهات موافقم سورنا جان
دیگه هرجایی از خیابونو نگاه می کنی جز چینی نمیبینی
تازه نه تنها ماشین بلکه همه چی
PEUGEOT
۲۸ خرداد ۱۳۹۳تا اونجایی که من میدونم رنو ماشین اسپرت آنچنانی نداشت
خوشم اومد ماشین باحالی زده
کاش سرعت و شتاب و گشتاورشو هم میگفتی با R308 مقایسه می کردیم ببینیم کدومش بهتر بود
رضا
۲۸ خرداد ۱۳۹۳از معدود ماشینای فرانسوی که ازش خوشم میاد
ارباب امیر پاشا خان
۲۹ خرداد ۱۳۹۳به نظر میاد خودروسازهای فراسوی هم به فکر تغییر افتادن و کم کم دارن تو هر زمینه ای با دیگران رقابت میکنن و دیگه دادن خودشونو از درجه 2 بودن نجات می دن و به جای کشور های در حال توسعه و کمتر توسعه یافته به فکر بازارهای فروش بهتر در کشور های توسعه یافته هستن
Alpha
۲۹ خرداد ۱۳۹۳اگه از این ماشین خوشتون میاد بهتون توصیه میکنم اُپل آسترا OPC رو ببینید ! ( همون ماشینی که به اسم واکسهال آسترا VXR ) توی فصل های آخر تخت گاز هست
مجتبی
۳۰ خرداد ۱۳۹۳من یه دوست تعمیرکار دارم که دوره ی رنومگان رو دیده بین مزدا 3مدل 86الی 87ومگان مونده بودم بنده خدا یه چیز جالب بهم گفت .
گفت سیلندر مگان چدنیه ولی مال مزدا الومینیومه یعنی موتور مگان مرگ نداره .حالا از یه طرف مزدا 3رو با موتور 2000و شتاب بالاش دوس دارم و ظاهر اسپرت تر و داخلش عم قشنگ تره از طرفه دیگه مدل خورده رو هر کدوم دست بزاری بالی 80الی 120هزار تا کار کرده ضمن این که کفش خیلی پایینه .مگان شاسیش بالاست جادار تر و راحت تره ضمن این که کارکرد 40هزار تاش هم هست .ولی شتابش مصیبت واردست نمیدونم موندمدوستان یه مشورتی چیزی ؟
Alpha
۳۰ خرداد ۱۳۹۳به نظر من اگه ماشین راحت و بی دردسر با سواری آروم تر و نرم تر میخوای مگان ولی اگه سواری با هیجان بیشتر واسپرت تر میخوای مزدا 3 . در کل مزدا 3 جوون پسند تره ولی مگان ماشین خانوادست و تو جاده های خارج شهری راحتی بیشتری داره
مجتبی
۳۰ خرداد ۱۳۹۳alphaی عزیز ممنون از راهنماییت ولی اون سیلندره و دوام و استهلاک رو اشاره نفرمودین
ali
۳۰ خرداد ۱۳۹۳مگان ماشین محکمی از نظر بدنه !
قدرت موتورش هم بالایه!
ظاهر جوون پسندی هم داشت!!
000
۱۷ تیر ۱۳۹۳دوسش دارم
رو کم کنه خداییش
ساهین حسینی
۷ دی ۱۳۹۳عقبش از هیوندای ولستر گپی کرد و هر چند سرعتش و شتابش بالا باشه طراحی بیرونیش یه ماشین اسپورتی رو نداره سرده با این سرعتو شتاب باید یه کابینه باحال داشته باشه
4MATIC
۲۷ بهمن ۱۳۹۳نسبت به نسل قبلیش بهتر شده
CHALLEGER
۲۴ اسفند ۱۳۹۳RCZ اینو میزاره تو جیبش!!!