رنو

رنو کپچر 2013

این روزها خبر از شاسی بلند جمع و جور شهری رنو به نام Captur به گوش می‌رسد! همه چیز درباره طراحی آن مشخص است:زیبا و جذاب . . .

2013 Renault Captur
۲۰۱۳ Renault Captur

از زمانی که پایه و اساس طراحی رنو بعد از کلیو عوض شد و رنو روی به جذاب کردن محصولات خود آورد، سرنوشت خود را روشن ساخت و حالا این خودرو که در سال ۲۰۱۱ مدل کانسپت آن رونمایی شد و حالا نسخه تولید نهایی آن نیز بر پلتفرم نسل چهارم کلیو ساخته شده، قرارست از تابستان ۲۰۱۳ تولید انبوه آن آغاز شود.

اگرچه این خودرو ظاهری تهاجمی و خشنی ندارد اما ظاهرش آن چنان بی نقص است که نمی‌توان از آن ایراد مهمی گرفت! اختلاف رنگ بدنه با سقف خودرو که بر زیبایی کپچر افزوده است حاصل خلاقیت گروه طراحی آن بوده که به سرپرستی لارنس وان دن آکر (Laurens van den Acker) مسئولیت جذاب‌تر کردن محصولات رنو را بر عهده گرفته اند.

طیف وسیعی از امکانات برای این خودرو به صورت استاندارد مورد نظر رنو است که طبق گفته های رنو با ماشین‌های گران‌تر و لوکس‌تر هم برابری می‌کند. ، اطلاعاتی از پیشرانه این خودرو منتشر نشده است اما پیشرانه های این خودرو بر دو نوع دیزلی و بنزینی عرضه خواهند شد. این خودرو برای رقابت با پژو ۲۰۰۸ وارد بازار می‌شود اما می‌تواند رقیب جدیدی برای نیسان جوک و نیسان قشقایی هم باشد.جاداری یک شاسی بلند-چابکی یک هاچ بک-سواری یک سدان از ویژگی‌هایی است که رنو آن را گفته است.

*********************************************

بروز رسانی – نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳: در ژنو بالاخره جزئیات کامل این خودرو منتشر شد؛ حالا ببینیم کپچر چه مشخصه هایی دارد. کپچر که ۱۶% از وزن آن از پلاستیک های قابل بازیافت ساخته شده، به عنوان نخستین کراس اور شهری رنو شناخته می شود و در حقیقت ترکیبی است از ویژگی ون ها، شاسی بلندها و هاچ بک ها.

2014 Renault Captur
۲۰۱۴ Renault Captur

از طول، عرض و ارتفاع آن شروع می کنیم که به ترتیب ۴.۱۲ ، ۱.۷۷ . ۱.۱۲ متر بوده؛ برای چنین خودرویی که کفی آن از سطح زمین تنها ۲۰ سانتیمتر فاصله دارد، رینگ های ۱۶ اینچی استاندارد یا ۱۷ اینچ سفارشی استفاده شده؛ برای مشتریان رنگ های متنوعی برای رینگ ها، رنگ دوگانه بدنه درنظر گرفته شده است.

برای هرچه جذاب تر کردن فضای درونی خودرو نیز مشتریان می توانند از رنگ هایی مانند نارنجی، کرومی، سفید عاجی، سبز یا آبی برای حاشیه های اطراف کنسول مرکزی، دریچه های تهویه و اسپیکرهای سیستم صوتی نیز استفاده کنند. علاوه بر محفظه داشبورد ۱۱ لیتری و همچنین محفظه کوچکی که درست در بالای کنسول جاسازی شده، مابین صندلی های جلو نیز یک فضای ۱.۶ لیتری تعبیه شده تا راننده آن از بابت جاسازی لوازم مختلفش هیچگونه نگرانی نداشته باشد! حجم محفظه بار عقب کپچر نیز از ۳۷۷ تا حداکثر ۴۵۵ لیتر متغیر خواهد بود.

ازجمله امکاناتی که رنو برای کپچر مهیا کرده عبارتند از: آینه های برقی با گرمکن، فرمان قابل تنظیم، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، کروز کنترل، پورت AUX و USB و بلوتوث، چندرسانه ای R-Link شامل سیستم راهیابی با نمایشگر لمسی و سنسور و دوربین عقب، کنترل پایداری، قابلیت چرخش چراغ های جلو در هنگام پیچ، HBA یا کمکی حرکت در سربالایی و یا سرازیری ها، ورود بدون کلید، شش اسپیکر و …

برای پیشرانه این خودرو دو موتور بنزینی آماده شده؛ یکی Energy TCe 90 با تولید ۱۱۳ گرم CO2 و مصرف ۴.۹ لیتر در سیکل ترکیبی و دیگری TCe 120 EDC با تولید ۱۲۵ گرم CO2 و مصرف ۵.۴ لیتر. همچنین رنو دو موتور دیزلی برای مشتریان اروپایی کپچر درنظر گرفته که شامل Energy dCi 90 با تولید ۹۵ گرم CO2 و مصرف ۳.۷ لیتر و dCi 90 EDC2 با تولید ۱۰۴ گرم CO2 و مصرف ۴.۱ لیتر که قرارست در آینده به سبد پیشرانه های کپچر افزوده شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سید علیرضا سیادتی

سید علیرضا سیادتی، مترجم اخبار و رویدادهای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. benz

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رنو جدیدن خلاقیت به خرج داده.

  2. ali

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    داخلش که در مقابل ماشین های پیشرفته که داغونه فضای بیرونیش هم تعریفی نداره حالازده 2014 تا اون زمانم اتو مبیل های بهتر و خوشگل تری از این وارد بازار های جهانی میشه

    1. سینا

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (77 ديدگاه)

      احیانا منظورتون از اتومبیل های بهتر و خوشگل تر وانت سایپا 151 یا تیبا هاچ بک و یا پراید اتومات که نیست !!!

  3. نیما

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (70 ديدگاه)

    خیلی معقول و جذابه ولی با طرح داخلش زیاد ارتباط برقرار نکردم

  4. slr722

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1342 ديدگاه)

    اصلا با پژو و رنو حال نمیکنم…
    در صورتی که برند بدی نیستن…
    ولی خوب قشنگ طراحی کرده به خصوص نمای جلو ماشین…

  5. ایمان

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    واقعا درسته بنز نیست یا بی ام و نیست! اما باور کنید این ماشین در ایران با قیمتی نجومی میاد! تصور کنید مردم حق انتخاب داشتند و یکی از انتخاب مردم در میون هزار ماشین در ایران میتونست این باشه.
    اما نمیدونم گناه ما چیه که فقط میایم و خبر ماشن ها رو میبینیم و نظر میدیم! باور کنید قیمت این ماشین هم اندازه سمند سورن هست

  6. امیر

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    اگر آنها بنز دارند خب ما لنز داریم !اگر آنها رنو دارند ما با هر بدبختی شده بهرحال ریو داریم! اگر آنها BMW دارند خب ما انواع sl/sx/lx/zx/fxداریم تنوعش هم بیشتره! اگر آنها بی معرفت هستن و 3-4ساله خط تولید یه نوع ماشین و متوقف میکنن واسه یه چی جدیدتر ما آخر معرفتیم و20 ساله به پراید خیانت نکردیم و هنوز سوارش میشیم.

    1. ایمان

      ۲۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      از اون نظر های به یاد موندنی بود

  7. امید

    ۲۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (86 ديدگاه)

    خیلی شبیه کیا اسپرتیج هست-در کل ماشین جذابو زیبایی هست-موفق باشند

  8. عماد

    ۲۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (92 ديدگاه)

    به نظر من یه شاسی بلند شهری قشنگه
    هم داخل هم بیرون
    البته این فقط میشه 20%
    بقیه میشه موتور و قیمت ($ )

  9. رهام

    ۲۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (183 ديدگاه)

    بد نیست چقدر ما انتخاب داریم حالا کدومو بخریم

  10. peiman09

    ۲۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (134 ديدگاه)

    فرانسه تو صنعت خودروسازی حرفی واسه گفتن نداره نه تو اروپا نه امریکا نه شرق اسیا .. فقط خودشون سنگشو به سینه میزنن

    1. ایمان

      ۲۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      همین بیاد ایران با قیمت اصلیش شما نمیری بخری؟

  11. میلاد

    ۲۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود به همگی.ماشین خوبی به نظر میاد.امیدوارم نسبت به اون 2 خودروساز فرانسوی بهتر عمل کنه.
    من رنو را نسبت به پژو و سیتروئن بیشتر دوست دارم.ولی در کل دوست دارم رنو نسبت به اون 2تا بالاتر باشه.خرج اتومبیل های رنو نسبت به پژو و سیتروئن کمتره.

  12. اشکان

    ۲۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (466 ديدگاه)

    فقط اونهایی که محصولات رنو رو داشتن میدونن رنو چیه.نرمی و استحکام فوق العاده و کیفیت بالا

    1. داود احمی

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      رنو ازبابت کوچکی خیلی جادار است وما باید ماشینهای راسوارشویم که بتونیم در خیابانها جای پارک بیشتری ایجاد کنیم
      یک ایراد در لوازم یدکی که دارد زاپاس مثل زاپاس مزدا می باشد

  13. احمد.ف

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (444 ديدگاه)

    یک مقدار شبیه مورانو شده مخصوصا از نمای بغل.

  14. فرزام

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بی شباهت به مورانو ix35 نیست طراحی خارجیش به روز و جدیده اما طراحی داخلیش همخونی نداره با کل ماجرا انگار مال یه ماشین دیگست …
    وای طراحی وشکل رینگاش بسیار زشته .خواسته شبیه رینگای اسپرتیج نباشه اما خراب کرده

  15. دانيال

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اینکه کیا اسپورتیجه!

  16. صابر

    ۲۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط رینگش جدیده

  17. sina jooooon

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مخصوصا سقفش که دو رنگه

  18. mamad

    ۵ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چاکر رنو پژو و سیتروئن هم هستیم-ماشین فقط فرانسه -ما بدبختیم-یک عمره داریم با عکسای ماشینا حال میکنیم-چیکار میتونیم بکنیم-باز خوبه همین عکسا هست-

  19. رامین

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من از خودرو های چینی خیلی بهتره تو این شرایط اگه تولید انبوه محصولات رنو و تمایل اونها به همکاری با ایران جدی گرفته بشه مطمئناً بسیار بهتر از تولید خودروهای چینی هست در ضمن در تولید انبوه قیمت هم خیلی پائین تر میاد

  20. Afshin

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    ماشین های چینی انصافأ از همه این ماشین ها خوشگل تر هستند

  21. amir

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    زیاد سفر میکنم از 2 تا ماشین تو ماشینایی که داشتم واقعا لذت بردم یکی مگان یکی مورانو مصرف نرمی استحکام ایمنی کیفیت استحلاک پایین حالا که شنیدم نیسان و رنو با هم همکاری میکنن پس اینم بیاد قیمتش خوب باشه خودم پایشم.

    1. نیما

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
      سوابق: (377 ديدگاه)

      با نرمی محصولات اصلا کاری ندارم
      اما تا اونجا که من یادمه و هست
      مورانو مصرفش کم نیست
      عقربه بنزینش مثل عقربه ساعت حرکت میکنه میاد پایین اما خدایی من بشخصه برند نیسان رو کاملا از بقیه برندهای زاپنی جلوتر میدونم
      تو هر پلتفورم یک حرف تازه دارن واسه گفتن

  22. Mr230

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من2ساله مگان دارم خیلی راضی هستم.رنو از نظر ایمنی نمره قابل قبولی داره.اینو از مگانهایی که تصادف شدید داشتن میشه پی برد.فقط بزرگترین عیب رنو کمبود قطعات بواسطه تحریمه. به نظر من این ماشین طراحی خیلی قشنگی داره.

  23. Mr230

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در هر صورت باید واقعگرا بود.ماتو ایران زندگی میکنیم وهر ماشینی که وارد بشه باید با خودروهای موجود مقایسه بشه نه خودروهایی که فقط میتونیم عکسشو ببنیم.

  24. محمد

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باعرض سلام وخسته نباشید ..میشه بیشتر در مورد قدرت موتور و اسب بخار و شتاب و سایر مشخصات فنی نیز اطلاعات بدین …چون من یجایی خوندم که 1600 هست اگه این درست باشه که خیلی کم قدرت خواهد بود …ممنون مرسی

  25. حمید

    ۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو ایران کراس اوری وجود نداره که صدی ۵بسوزونه و بشه با این قیمت خرید و استفاده کرد.به نظره من واسه داخله شهر عالیه

  26. مهدی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من سوال داشتم که رنو کپچر اتوماته یا دنده ایه و اینکه خدمات بعد از فروشش چه جوریه اگه کسی داره جواب بده ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا