هفته گذشته در جریان قسمت سوم از فصل بیست و یکم تاپ گیر، شاهد حضور سوپرکار جدید دانمارکی ها بودیم؛ یک هیولای ۱۱۰۰ اسبی که Zenvo ST1 نام دارد . . .
[jwplayer mediaid=”۶۳۰۳۶″]همه چیز در ابتدا عادی بود و حتی کلارکسون چند نکته خوب ST1 مانند راحتی، کابین آرام و شتابگیری فوق العاده بالای آن حتی در سرعت های زیاد و … را گفت. اما کمی بعد کلارکسون بهانه گیری اش را شروع می کند:
کی هست که بگه: “نه، من فراری، لامبورگینی، پاگانی، بوگاتی، پورشه، آئودی R8، مکلارن و آستون مارتین رو نمیخوام؛ من ترجیح میدم پولم رو صرف چیزی کنم که هنوز امتحانش رو پس نداده، خودرویی از یک کمپانی که حتی اسمش رو هم نشنیدم” چرا باید کسی همچین کاری کنه؟!
اما در ادامه تست این خودرو می بینیم که برای رفع مشکلاتی در کلاچ و یا بخارگرفتن چراغ های جلو، خودرو به دانمارک برده می شود و بعد از دو هفته مجددا به پیست تاپ گیر برمی گردد. اما متاسفانه بازهم مشکلات ST1 تمامی ندارد؛ اینبار از کار افتادن فن ها موجب بروز آتش سوزی در انجین می شود.
به هرحال بعد از این مشکلات نوبت به تایم گیری می رسد. استیگ توانست زمان یک دقیقه و ۲۹.۹ ثانیه برای ST1 ثبت کند؛ زمانیکه برخلاف قدرت ۱۰۰۰تایی و قیمت یک میلیون دلاری اش آنرا مابین GT86 و فوکوس ST قرار می داد!
[jwplayer mediaid=”۶۳۰۳۵″]قاعدتا باچنین اتفاقی قابل حدس بود که صدای اعتراض دانمارکی ها دیر یا زود به گوش میرسد تا اینکه روز گذشته بالاخره دفاعیات کمپانی در رسانه ها منتشر شد که خلاصه آنها در ذیل آمده است. جالبی این گفته ها آنجاست که به ادعای کمپانی، تاپ گیر عمدا برخی حقایق را کتمان کرده:
- خرابی کلاچ بعد از یک ساعت رانندگی سنگین با دریفت های متعدد راننده تاپ گیر و در بدترین شرایط آب و هوایی اتفاق افتاده.
- نقص فنی در سیستم اینترکولر برای رانندگی طولاتی مدت تاپ گیر با سرعت های بالا بوده طوریکه نه در لحظات اول بلکه بعد از مصرف شدن ۵۰ لیتربنزین این اتفاق افتاده.
- تایم گیری نا امیدکننده ST1 در روزی صورت گرفته که رانندگی حتی در بسیاری از بخش های انگلستان بدلیل دمای پایین و باران سنگین توصیه نمی شد.
- در زمان فیلمبرداری، ST1 در پیست تاپ گیر به حداکثر سرعت ۳۰۴ کیلومتر برساعت رسید که بیشترین سرعتی است که این اواخر در تاپ گیر به ثبت رسیده. همچنین شتاب صفرتا صد خودرو (در آن شرایط آب و هوایی) معادل ۲.۶۹ ثانیه ثبت شد. اما چرا هیچکدام از این تست ها روی آنتن نرفت؟
- کمپانی همچنان آماده تست این خودرو درپیست تاپ گیر و در شرایط آب و هوایی مساعد بوده تا همه زمان واقعی آنرا ببینند.
- قیمت پایه ای خودرو برخلاف آنچه کلارکسون گفته ۸۰۰,۰۰۰ پوند نیست بلکه ۶۶۰,۰۰۰ پوند است.
saied
۳ اسفند ۱۳۹۲باز اونا یه چیزی دارن که ازش دفاع کنن ! ما چی ؟
matin
۳ اسفند ۱۳۹۲اینو که گفتی ما چی داریم یاد دنا افتادم که موتور توربو نذاشتن و ایران خودرو گفته موتور 2 لیتری جدید که 105 اسب بخاره روش می گزاریم حالا اگر گفتین موتورش ماله چه ماشینیه راستی یادتونه کابین دنا که خوشگل هم بود تا خواستن پیش فروشش کنن عکس های داخل کابین رو سایت ایران خودرو برداشت می ترسم اتاق پیکان رو روش بذارن
فرامرز
۴ اسفند ۱۳۹۲متاسفانه موتورش برای ۴۰۵ هست! داریم به عقب برمیگردیم
شهاب
۲۲ خرداد ۱۳۹۳واقعا اگه اون موتور توربو رو میزاشتن روی دنا و سورن خیلی خوب میشد نه موتو 2000 قدیمی که 20 سال پیش روی 405 بود
در رابطه با کابینش من از همون اول فهمیدم ایران خودرو عرضه درست کردن چنین چیزی رو نداره ولی فک کنم از کابین سورن استفاده کردن کابین سورن هم خیلی قشنگه ولی اگه اونی که تو عکس بود رو میزاشتن بهتر میشد
راستی کاپوت جلوی دنا کمی دراز نیست
امید
۳ اسفند ۱۳۹۲پس این یارو باید بیاد یه تست با پرایدو…اینا انجام بده ببینیم چی میشه
علی
۴ اسفند ۱۳۹۲تو اولین دریف چپ مکمه دیگه
.
.
.
بعدشم فاتحه…..
ایمان
۳ اسفند ۱۳۹۲سلام به همه دوستان عزیز
یه سوال دارم ازتون.اینکه ماشینهای ایران خودرو وسایپا آشغالن شکی درش نیست وعمرا هم نمیخریم.پس یه گزینه داریم اونم ماشینهای چینی.جدا از تعصب بر نام چین خدایی کیفیت ماشین لیفان 620 موتور میتسوبیشی 1800 چطوره؟تواین شرایط ارزش خرید داره.بخصوص دوستانی که تجربه لیفان 520 رو داشتن هم نظر بدن.ممنون ازهمتون
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ اسفند ۱۳۹۲درود .
اقا ایمان من هیچ کدامو نداشتم ، ولی یذره اطلاعات دارم که بهت بدم .
اولا که لیفان 520 جزو اشغالترین محصولات کرمان موتور بود ، که الان دیگه
اصلا تولید نمیشه .
لیفان 620 ماشین بدی نیست ، ولی تو ارزیابی ها و تستهای کیفیت ، پایین
تر از حتی ال90 است .
من بهت ال90 رو در داخلی ها پیشنهاد میکنم . چون خیلی جاها امتحانش
کردم . مسیرهای خاکی ، چاله وله . از همه نظر .
در چینی ها هم فقط جیلی و جک j5 . تا جند وقته دیگه شرکت جک یک
خودروساز جهانی اعلام میشه . کیفیتش هم اصلا قابل مقایسه با لیفان 620
نیست .
درسته که لیفان از جهبه دنده ی CVT بهره میبره ، ولی ماشینی نیست که
بتوانی در درازمدت روی ان حساب باز کنی .
در ضمن تا چند وقت دیگر نسل جدیدش که در برنامه ی کرمان موتور است وارد
میشه ، در نتیجه افت قیمت زیادی را شاهد خواهید بود .
در ماشین های ساخت داخل ، در همون رنج قیمتی ، فقط ال 90 . امتحانش را
هم پس داده .
موفق باشی .
مسی
۴ اسفند ۱۳۹۲بدبخت ایرانی ها که برای رهایی از یه ماشین لگن به یه لگن دیگه روی میارن :(
برای مثال همین ال 90 (لگن)
پشتش اینقدر بالاست که نگووووووووووووووووو
در هنگام پارک کردن اگه پشت سرتون هامر هم باشه اصلا دیده نمیشه :)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اسفند ۱۳۹۲درود .
ال90 لگن نیست . طراحیش اینجوریه . اونم به خاطر اینکه
فضای صندوق بیشتر بشه . برو مطالبشو بخون که هدف از
ساخت این ماشین چی بوده ، چه جوری شکل گرفته بعد بگو .
هدف اصلی این ماشین ، کشورهای در حال توسعه و کشور های
جهان سوم است . طوری که بلند قد ها هم درونش جا
بشوند . داخل و بیرون ماشین ساده باشه و کم خرج .
سیستم جلو بندی و سیستم تعلیق متناسب با جاده های
کشور های جهان سوم طراحی شده . رفیقم ال90 داره مدل
88 . خیلی هم کار کرده . تو بدترین جاده و چاله ها
رفته ولی هنوز جلوبندی باز نکرده .
این ماشین عالیه .
فکر میکنی چرا ایرانخودرو و سایپا ، برای این ماشین
پیش فروش یا فروش قسطی نمیگذاشتند ؟؟؟؟
چون به قدری خواهان داشت که نقد فروش میرفت .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اسفند ۱۳۹۲در ضمن طراحی ربطی به لگن بودن خودرو نداره .
مثلا همین کیا سول ، اگر به دل کسی نشینه باید بگه این
ماشین لگنه ؟؟؟؟؟؟؟؟
ما نباید درگیر قیافه بشیم . چه انسان . چه لوازم . و ..
مخصوصا در مورد خودرو اونهم در کشوری مثل ایران .
چون ماشین با کیفیت کم دارم ، نباید ماشین هارو از
روی قیافه انتخاب کنیم . باید ازروی کیفیت باشه .
new
۴ اسفند ۱۳۹۲عمو جان شما که به ماشین 2005 رنو میگی لگن معلوم چی سواری
هیچ وقت سراغ bmw x6 و شاسی بلندا و خودروهای جدید نرو چون همه اینطورین
مسی
۵ اسفند ۱۳۹۲در اینکه ال 90 لگنه شکی نیست .
.
مشکل از بعضی از مردمه که هر لگنی رو میبینن
فکر میکنن “می باخه” :) مخصوصا 206 سوارها :)
207 رو که دیگه نگو.
مهرداد دریفت
۳ اسفند ۱۳۹۲داداش یه لیفان 620 دوستم گرفت بعد از یه مدت حدود سه ماه موتورش مرخص شد البته با شرایط رانندگی مساوی با پژو405 هیچوقت خرابی موتور نداشتیم
شهاب
۴ اسفند ۱۳۹۲L90 اگه میدادن ی بچه 9 ساله طراحی میکرد قشنگ تر میشد!
حامد MASERATI GT
۴ اسفند ۱۳۹۲لیفان 620 کیفیت بسیار پایینی داره . یکی از دوستان گرفته بود میگفت تو گردنه ها اصلا قدرت نداره و بسیار ضعیفه . ال90 یا رانا خیلی بهتر و به صرفه ترم هست . من خودم با رانا رانندگی کردم و مدام سوار میشم . صدای موتورش کمه و شتاب خوبی داره ضمن اینکه نرمیش بهتر از 206 هست.
بهزاد
۲۳ آذر ۱۳۹۳ایمان عزیزم ما تبریزی هستیم الان فوردادج ارس پلاک داریم قبلا لیفان 620 به رنگ قهوهای سوخته داشتیم میتونم بگم که لیفان خودروی بسیار کم سرو صدایی هست،تودوزی بسیار دلنواز و روشنی داره،تو این 2 سال با این خودرو خیلی جاها رفتیم واسه گردش خداییش یه ذره هم از لحاظ فنی اذیت نکرد، مصرف و شتابش خیلی خوبه و کیفیت ساختش از خودروهای داخلی هم با اختلاف زیاد خوبه و طراحی دلپسندانه و به روزی هم داره، می ارزه به تمام خودروهای داخلی.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ اسفند ۱۳۹۲درود .
قابل توجه کسانیکه ازینها طرفداری میکردند .
همیشه میگفتم که من اینهرو قبول ندارم ، ولی کارهایی که با ماشین انجام
میدهند رو دوست دارم . از انگلیسیها و فرانسوی ها متنفرم .
من از 100 حرفاشون ، 10 الی 20 درصدشو قبول دارم .
واقعا خدا به کیا شانس میده که برنامشون با اینهمه اشکال ، میشه
پربیننده ترین برنامه ی دنیا .
Zonda R
۳ اسفند ۱۳۹۲F.A
سوپراسپرت ساختن کاره هر کمپانی نیست
البته کاره کمپانی دانمارکی قابله تحسینه
ولی خب اشکالاتی داره که باید برطرف بشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ اسفند ۱۳۹۲درود .
زوندا جان هیچ ماشینی مطلق کامل نیست .
ولی اینها یجوری عنوان میکنند که انگار خیلی ساده و پر از عیب
است و اصلا مهندسی نشده .
در ضمن یعنی اینها بیشتر از مهندسان و کارشناسان کمپانیها
میفهمند ؟؟؟
کمپانی با صرف میلیون ها و یا میلیارد ها دلار و هزاران ساعت ،
محصولی رو بده بیرون که بی کیفیت باشه و عیب و ایراد داشته
باشه و …. .
به نظر خودت میشه ؟؟؟؟
هر کمپانی ایی کارش فرق میکنه . قرار نیست همه مثل فراری و
بوگاتی و نیسان و …. تولید کنند که .
بعدشم درسته که برنامه ی پربیننده ای است ،
ولی اگر خودش تصمیم نگیره و به طور عادلانه
مزایا و عیوب ماشین هارو عنوان کنه ، انتقادش
نه تنها بیشتر نمیشه ، بلکه موافقاش بیشتر
میشوند .
با یک جدول متناوبی درست میتونه جمع بندی رو
به بیننده بفهمونه .
جلال
۴ اسفند ۱۳۹۲میلاد جان سلام
خیلی هم نمیشه برنامه رو متهم کرد
چون اون ها این ماشین رو با سرامد های دنیای سوپر اسپرت مقایسه می کنن
و طبیعیه که در مقابل بزرگان نتونن عرض اندام کنن
میلاد جان من و شما هیچ کدوم مون این ماشین هارو تست نکردیم که بدونیم راست میگن یا دروغ
اینی که بگیم فقط 20% حرفهاشون درسته بی انصافیه
به نظر من اکثر حرفهاشون درست و منطقیه (هرچند به نظر من هم یه ایراداتی دارن)
موفق باشی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اسفند ۱۳۹۲درود جلاااااااااال .
حرفت کاملا درسته ولی من خیلی کم قبولشون دارم .
shayan
۴ اسفند ۱۳۹۲آقا جلال شما فکر میکنی اینها به فکر اینن که اطلاعاته بینندهاشون زیاد بشه یا مثلا مدلهایه مختلفو مورد بررسی قرار بدن نه جونم اینا میونه حرفاشون از کشورشون (انگلیس) حمایت میکنن حالا به طور مستقیم اینارو نمیگن بلکه به روش خودشون و موزیانه حرفاشونو میزنن تا حاله بیندهاشون بد نشه فکر میکنی انگلیس چطور انگلیس شد با همین تبلیغاتشونه دیگه والا هیچ جوری نمیشه اینارو ابر قدرت دونست
Alpha
۴ اسفند ۱۳۹۲660 هزار پوند پولشه بعد 1 ساعت دریفت کلاچش مرخص شد ! پیکانم باشه اینجوری نمیشه ! چی داری میگی ؟ اصلا بهترین ماشین دنیا هم که باشه اگه 1ماه هم بی وقفه کار کنه نهایتا باید خراب شه یا از کار بیفته نه اینکه آتیش بگیره و نابود شه ! شرکت زنوو ماشینی ساخته که غیرقابل کنترله ! همه چیز که اسب بخار و قدرت نیست ! فکر میکنی شرکتای دیگه مثل AMG یا لامبو یا فراری نمیتونن ماشین 1000 یا 2000 اسب بخاری تولید کنن ؟ وقتی مهندسی پشتش نباشه هیچ ارزشی نداره
بهزاد
۲۳ آذر ۱۳۹۳در کل این برنامه بر روی نقاط ضعف پا فشاری میکنه.
محمد
۳ اسفند ۱۳۹۲نمى شه فقط از یک ماشین تعریف کرد اون موقع هیچ کسى این برنامه رو نمى بینه .
شروین
۳ اسفند ۱۳۹۲این یارو جرمی یه چیزی رو از یه چیز دیگه تشخیص نمیده!!! بعد نه تنها میاد و حرف مفت میزنه بلکه برا خیلی ها شده اسطوره و مرجع تقلید!! واقعا جای تاسف داره.
Zonda R
۳ اسفند ۱۳۹۲F.A
برنامه های پر بیننده همیشه منتقد زیاد دارن
فقط BMW
۳ اسفند ۱۳۹۲بابا کلن برنامش پولکیه دیگه
Reza CR7
۳ اسفند ۱۳۹۲چنان بعضیا میگن جرمی هیچی حالیش نیست انگار خودشون هر روز پشت فرمون فراری وبوگاتی و پاگانی وکونیخزگ میشینن.اون آقا میلادم که همینجوری از همه بدش میاد.از عربا وفرانسویا و انگلیسیا.چنان توی اون مطلب سوپراسپرت لبنانی میگفت اگه بهم مفت بدن سوار نمیشم انگار دم در خونش پارک کردن گفتن توروخدا بیا واسه تو.
یامثلا فرانسویا بهش گفتن تو رو خدا ما رو دوست داشته باش.گرچه اینا به من ربطی نداره ولی حرف من اینه که بیخودی از کسی بدتون نیاد.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ اسفند ۱۳۹۲درود .
رضا جان من از همه بدم نمیاد .
فرانسوی هارو به خاطر بی احترامی ها و خاصیت استعمار
گریشون بدم میاد .
من پشت هیچ ماشینی هم نشستم . ولی کل صحبت من اینه
که اینها از روی قصد و غرض صحبت میکنند .
خوبه ادم روی حرفش و نظرش بایسته . تو هر کدام ازین
پست های تاپ گیر بری ، دیدگاه های من 99 در صدش شبیه
هم هستند . برو به اون پست ها و نظرات دیگران هم
بخون ، که همین حرفو زدند که پدال نوشته .
بعدشم قبول نداشتن اینها ربطی به سوار شدن بوگاتی و
فراری و …. نداره . هر کی اینهارو قبول نداشته
باشه ، ازین ها بیشتر میفهمه و تستر قوی تری هست ؟؟؟
چه ربطی داره ؟؟؟ این هم از انگلیسیها .
در ضمن بهتره بری سیستهای ضد ایرانی فرانسه را دنبال
کنی ، بیشتر این موجودات بشناسی . همه جا ادمه خوب و
بد داره . اینجا هم فضا ازاده ، هر کسی میتونه نظرش
رو بگه .
همچینم شما میگی جرمی کلارکسون ، انگار که خداست و
عادل بی عیب و نقصه .
در ضمن من ترجمه مطالب قدیمی ترین مجله ی امریکارو
(( کار اند درایو )) رو بیشتر از این قبول دارم .
shayan
۳ اسفند ۱۳۹۲حالا اینا به کنار شما چقدر داری سنگه اینارو به سینه میزنی از قدیم گفتن این روباه پیر کفش میخواد کلاه میخواد دوقرتونیمم بالا میخواد عمو جون اینا دارن برنامه میسازن که امثال تورو بیگیرن تویه مشتشون که اگه فردا تویه کشوری مثل ایران یکی از این انگلیسی ها بدش اومد بپرن گلو هموطنشو بجوئن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ اسفند ۱۳۹۲من کی سنگشونو به سینه زدم ؟؟؟
حرف من اینه تمام حرفشون از روی عدالت نیست .
بعضی از مواقه هدف های حسودی . کوبیدن . مسخره کردن
دارند . ولی حرکاتی که با ماشین میکنند ، خوبه . طوری
که اگر این برنامه دوبلر هم نداشته باشه ، تا حدودی
میشه محاسن و معایب ماشینو متوجه شد .
موفق باشی .
shayan
۳ اسفند ۱۳۹۲میلاد جان من با شما نبودم عزیزم باReza CR7 بودم
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۳ اسفند ۱۳۹۲درود . شرمنده شایان جان . فکر کردم با من بودی.
shayan
۳ اسفند ۱۳۹۲میلاد جان شما سرور مایی با شما نبودم با Reza CR7 بودم
Reza CR7
۴ اسفند ۱۳۹۲من خودم قبول دارم بعضی حرفای جرمی متعصبانه س روی ماشینای انگلیسی ولی من میگم ما که سوار هیچکدوم از این ماشینا نشدیم الکی نیایم بهش توهین نکنیم که این نفهمه و هیچی حالیش نیست چون به هرحال چندین ساله کارش ماشین بازیه و تست کردنشون.
ولی خودتون هم دارین میبینین که خودش عشق لکسوسLFAهست وکمپانی مورد علاقش بنزه یا هموند طرفدار پورشه س و…
به هر حال اگه ناراحت شدید معذرت میخوام وهمونطور که گفتم به من ربطی نداره.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اسفند ۱۳۹۲درود .
رضاجان درسته که ما سوار هیچ کدامشون نشدیم ، ولی در
مجلات دیگر مزایا و معایبشون رو خوندم . من نگفتم نفهمه .
ناراحتم نشدیم ، اینجا داریم بحث میکنیم . دو تا مطلب
هم از یکدیگر یاد میگیریم .
موفق باشی .
Aidin
۳ اسفند ۱۳۹۲داداش خیلی عذر میخوام اما همین تاپگیر اگه نبود این 2 3 تا ماشینیو که شناختی اونم نمیشناختی.در ضمن اعضای تاپگیر چه در انگلیس چه در آمریکا یا در کره و… افراد معمولی نیستن.منضور فقط مجری نیستن.
پس اونطور نگو که جرمی چیزی حالیش نیست
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ اسفند ۱۳۹۲درود .
ایدین جان من اصلا تو خونم ماهواره ندارم . نهایتا 6 الی 8
برنامه ازشون بیشتر ندیدم . اون هم برادرم برام ضبط کرده .
بیشتر اطلاعات من ، اول از پدرم بوده ، دوم از زمانیکه نشریات
خوبو خریدم و مصالعه کردم . من 90 درصد مطالعاتم همین
نشریهای خودرو است . چون نه سرگرمیه سالم دیگری دارم ، و نه
علاقه ی دیگری .
در ضمن ، اگر من ماشینو با اینا میشناختم ، مطمئن باش اسمم
((( میلاد . فقط انگلستان . فقط جگوار ))) بود .
شما پیشگوی خوبی هستی !!!!!!
دوست عزیز من حدود 5 الی 6 چمدان پر از نشریات : مجله ماشین .
هفته نامه ی خودرو امروز . هفته نامه ی دنیای خودرو . مجله ی
پلاک . مجله ی خودرو یاب . کالایاب . کلکسیون . دانش خودرو .
و … دارم
حتی هفته نامه های ایرانخودرو را هم از زمانی که حالت روزنامه
بود و بعد به صورت مجله در امدند دارم .
علاوه بر ذات خودم که مجنون خودرو هستم ، بیشترین تاثیر را از
پدرم بردم . چون پدرم تجربه بیشتر ماشین ها و کامیون ها را
داشتند .
موفق باشی .
Aidin
۳ اسفند ۱۳۹۲منم یکجورایی مثل شما هستم.اما منم به ماشینایه انگلیسی علاقه ندارم.چون اکثریت تشریفاتی هستن.
اما در کل تاپگیر مخصوصا تاپگیر بی بی سی خیلی افراد مجربی دارن.افراد خبره ای هستن.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اسفند ۱۳۹۲درود . پس چرا اذیت میکنی که من ماشینو با اینها شناختم . ؟؟؟؟؟؟؟
ahmad
۴ اسفند ۱۳۹۲میلاد این حرفتو قبول ندارم که گفتی اگه ماشینو با اینا میشناختی اسمت میلاد فقط انگلستان فقط جگوار بود.من تا حدودی ماشینو با اینا شناختم ولی ماشینای ایتالیایی رو با هیچی عوض نمیکنم.اینا فقط تست میکنن حرکات نمایشی انجام میدن و میخندونن ولی این کارا هیچ تاثیری در واقعیت وسلیقه ما نداره؟
Alpha
۴ اسفند ۱۳۹۲دوست عزیز همین مجلاتی که شما اسم بردی بارها و بارها مقالات جرمی رو ترجمه و چاپ کردن و همه میدونن جرمی جدا از مجری بودن یکی از بهترین نویسنده ها و منتقدین خودرو هستش . تیم تاپ گیر از نظر فنی در سطح خیلی بالایی اطلاعات دارن که شما اگه برنامه رو دنبال کنی متوجه میشی ! شما اگه واقعا خواننده مجله ماشین باشی باید بیش از 30 40 بار اسم جرمی رو تو این مجله دیده باشی .در ضمن اینکه یکی از دوستان گفتن تاپ گیر از انگلیس طرفداری میکنه بله درسته! در کنارش از خودروسازی آلمان و… هم تعریف میکنه ! شبکه ملی ما هم از آشغال های ساخت داخل تعریف میکنن ! باز اونها حداقل 4تا عیب ماشینشون رو میگن ولی ما چی ؟ هر وقت برنامه بهتر از اونا ساختیم میتونیم بیایم ادعا کنیم !
shayan
۲۸ اسفند ۱۳۹۲Alpha دقیقا تویه کدوم مجله خوب آدرس بده بریم ببینیم جرمی کجا نوشته تا بخونیم چرا میخوای جو بدی به نفع اون خودتم خوب میدونی اون مردک هیچی بارش نیست و هرچی که میگن بگه میگه اون یه دلقکیه که بیبیسی اونو به اینجا رسونده حرفی نزن که مزحکه بقیه بشی همچین میگی همه میدونن اون نویسندست که هیچیکی ندونه فکر میکنه طراح اصلی موتورهایه بی ام وست والا مقالات علمیه ایشون حتما تویه دانشگاه هاروارد داره تدریس میشه برو عمو جون ما امثال شمارو زیاد دیدیم اینجا و به حرفهایه بی ربطشونم عادت کردیم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ اسفند ۱۳۹۲به نظر من فقط مطالب علمیشون به درد میخوره . در حد اینکه بخوان ماشین
تست کنند و روی نظر خریدار تاثیر بذارند ، اصلا نیستند .
در ضمن اینجور افراد ، برای کسانی الگو و خدا هستند که هیچی از ماشین سر
در نمیارند و تنها منبع اطلاعاتیشون همین برنامه است .
Zonda R
۳ اسفند ۱۳۹۲F.A
اکثر ماشینایی که تاپ گیر تست میکنن
ما حتی از نزدیک هم ندیدیمشون
پس تجربه زیادی تو تست انواع خودرو بدست اوردن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ اسفند ۱۳۹۲کسی منکر این حرف شما نیست ،
ولی همین 3 نفر هم تو دنیا تستر ماشین نیستند که !!!!
اینهمه کارشناس و نویسنده ی نشریه و …. در جهان به تست و
مقایسه و برسی ماشین ها میپردازند . ما فقط بایید حرف این 3 تا
سیاست مدارو باور کنیم ؟؟؟؟
تو ایران ، یکی از بی طرف ترین و منصف ترین مجلات و نشریه ها ،
همین مجله ماشین و هفته نامه ها هستند .
واقعا قبولشون دارم . جوری که خیلی روی مطالبشون حساس هستند .
Zonda R
۳ اسفند ۱۳۹۲F.A
منم مجله ماشین رو دوست دارم
و قبولش دارم.
اینا انگلیسین منم از انگلیسیا خوشم نمیاد
ولی بارها و بارها تاپ گیر حرفاش با مجله ماشین یکی بوده
مثلا تو تست گلف
به هر حال کن کاستی ها و گاهی اظهار نظرهایی که شاید چاشنیه نظره شخصی توشه تو این برنامه وجود داره
تست پانامرا و راپید هم میتونه کمک کنه
اگه دیده باشیش
جلال
۴ اسفند ۱۳۹۲سلام
خوب شد گفتی میلاد یادم اومد:
منم همین نویسنده های مجله ماشین رو کاملا قبول دارم
بنده خداها با این که تو کشوری مثل ایران زندگی میکنن ولی باز هم وقتی یه ماشین جدید سوپر لوکس یا سوپر اسپورت رو تست میکنن اصلا جو گیر نمیشن و تعریف الکی هم نمی کنن
خداییش من که از همون اول دوستشون داشتم
هم ایراداتشون رو میگن هم تعریف هات شو
واقعا برای کسی که در ایران زنگی میگنه و یک باره پشت فرمون یه ابر ماشین میشینه سخته که تمام ایراداتشو بادلیل و منطق بگه
حالا من کاری به تاپگیر ندارم
ولی خدایی تومجله ماشین نویسنده های خوبی داریم
ایشالا که همشون موفق باشن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ اسفند ۱۳۹۲جنرال موتورز متهم شد
عصرخودرو:جنرال موتورز متهم است یک دهه از دادن فراخوان برای رفع عیب خودروهای پرطرفدارش شانه خالی کرده و این نقیصه تاکنون جان 6 نفر را گرفته است.
به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از سایپانیوز، دادستان ایالت جورجیا جنرال موتورز را متهم کرد که از سال 2004 از نقص خودروهای خود اطلاع داشته اما تا اواسط فوریه 2014 از دادن فراخوان برای رفع این عیب خودرو امتناع ورزیده است.
عاقبت جنرال موتورز مجبور شد اواسط فوریه برای رفع عیب 778 هزار خودروی شورولت کوبالت و پونتیاک G5 فراخوان بدهد. عیب این خودروها این است که در حال حرکت خاموش می شوند و استارت خودرو به طور خود به خودی از حالت روشن به حالت خاموش می رود. چون این نقص حین حرکت اتفاق می افتد به یک باره هم فرمان هیدرولیک از کار می افتد و هم ترمز. از همه بدتر چون خودرو در حال خاموش است اگر تصادف اتفاق بیفتد کیسه هوا هم باز نمی شود.
جنرال موتورز اذعان کرده که تا به حال 6 نفر در اثر این نقیصه جان خود را از دست داده اند. لانس کوپر دادستان جورجیا در حال پیگیری از جانب خانواده ای است که فرزند آنها در سال 2010 حین رانندگی با کوبالت مدل 2005 جان خود را از دست داد. حین بررسی شکایت این خانواده معلوم شد که مهندسان جنرال موتورز در همان سال 2005 با بررسی علت تصادف متوجه نقص در بخش سویچ خودرو شده بودند.
بر اساس قانون اگر خودروسازان بعد از تصادف متوجه نقص فنی در خودرو شوند باید به اداره ایمنی بزرگراه های ملی آمریکا ظرف 5 روز گزارش دهند. کوتاهی از این مسئولیت می تواند تا 35 میلیون دلار جریمه به دنبال داشته باشد. سال گذشته شرکت فورد به دلیل آن که به موقع فراخوان برای رفع نقص نداد 17.4 میلیون دلار جریمه شد. ماجرا از این قرار بود که خودروهای شاسی بلند اسکیپ فورد در بخش پدال گاز دچار مشکل بودند و گاهی این پدال ها گیر می کردند. این صابون به تن تویوتا هم خورده و تاکنون جریمه های سنگینی در آمریکا پرداخته است
شنبه 3 اسفند 1392 9:3
واقعا جنرال موتورز بی انصافی کرده . اصلا
همچین فکری در موردش نمیکردم . این به نظر من
بی وجدانیه .
Zonda R
۳ اسفند ۱۳۹۲F.A
همچنان ادمه دارد
انسان و بالاترین ارزش رو داره تو امریکا
برعکس ایران
Zonda R
۳ اسفند ۱۳۹۲F.A
دوستان
اگه در مورده نظره بالای من
ارزش پایینه انسان تو ایران دیسلایک میدید
لطفا نظرتون رو هم بدید که چرا دیسلایک میدید
زیگما
۳ اسفند ۱۳۹۲مطمئن باش آدم هایی که بر اثر نداشتن ایربگ در ماشین های فولکس واگن در کشور های جهان سوم مردند، ده ها برابر این 6 نفر هست!
Kayhan
۳ اسفند ۱۳۹۲ولی مطمئن باش تعداد افرادی که به خاطر ایربگ نداشتن و ترمز نداشتن و… فورد فستیوا (پراید!) مردن ۱۰۰۰۰ برابر این عدده.
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۳ اسفند ۱۳۹۲Zonda R جان ناراحت نباش من امروز اعصابم خورد بود به همه دیس دادم
(پرچم بالاست)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ اسفند ۱۳۹۲درود .
زیگما قرار شد کسی اینجا تعصب نداشته باشه .
تولید هر خودرو در هر کشوری متناسب با قوانین همون
کشوره.در ضمن خودت داری میگی کشورهای جهان سوم .
معلومه که در کشورهای جهان سوم برای اینکه هزینه ی
تولید پایین باشه و ماشین ارزونتر در بیاد ، بیشتر
سیستم هاشو بر میدارند . پسر این چه حرفیه میزنی ؟؟؟
تو داری کشور درجه ی یک جهان و که ادعای همه چیزش
میشه را با کشور جهان سوم مقایسه میکنی ؟؟؟
اونها اطلاع داشتند و از گفتن و فراخوان دادنش ، سر
باز زدند . طرفداری بی جانب نکن .
همین ایران که تا قبل از سال 89 که ترمز abs اجباری
نشده بود ، این سیستم یک اپشن بود .
وقتی یک سیستمی استاندارد جهانی میشه و شما اون
سیستم رو نخواهی روی ماشینهای تولیدی کشورت نصب نشه
برند خودروساز مقصره ؟؟؟؟
بعدشم تو این متن اومده فراخوان نداده . با این حال
که میدونسته . کشوری که ادعای حقوق بشر میکنه .
اگر فولکس هم روی ماشیناش نصب میکرد و عمل نمیکرد و
فراخوان نمیداد ، شما اونوقت بیا بگو فولکس فلان و
بیصار .
ماله نکش .
همه خودروساز ها فراخوان دارند ، چون انسان ممکنه
خطا کنه ، حالا یکی کمتر و یکی بیشتر . ولی نباید
بگذارند که به چند میلیون بکشه .
بازم گلی به جمال تویوتا ، اگر 10 میلیون خودروش
مشکل داشته ، فراخوان داده . خیلی وجدان میخواد .
دومین تولید کننده ی جهان هم زیادشه .
حالا میخواد بنز باشه . مازراتی باشه و یا ….
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ اسفند ۱۳۹۲درود .
زوندا جان زیاد به لایک ها و دیسلایک ها توجه نکن .
طرف اون بالا در مورد لیفان پرسیده ، 6 تا دیسلایک خورده .
خب اخه چرا ؟؟؟؟
بعضی افراد مریضا .
زیگما
۳ اسفند ۱۳۹۲میلاد بذار یه موقع که حال داشتم این بحث ایربگ در ماشین های کمپانی های معتبر در کشور های عقب مانده و در حال توسعه رو ادامه بدیم.
در ضمن. من متعصبم؟ من روی کمپانی که 5 سال پیش داغون بود، تعصب داشته باشم؟ چی میگی؟ :| ولی سعی میکنم از دیوار کوتاه جی ام بالا نرم. گناه داره :D
Kayhan
۳ اسفند ۱۳۹۲با کیفیت ترین ماشینای دنیا رو ببین!
لکه ننگی دیگر برای آمریکا و ژاپن!
تازه این تو کشور خودشون و با هزارجور باج دادنه٬ فکر کن توی اروپا بود جنرال موتورز ورشکست میشد! صد رحمت به پژو!
فقط BMW
۳ اسفند ۱۳۹۲حالم لهم میخوره از این تاپ گیر!!!چرت ترین برنامست!!همش تبلیغاته!!!چن باری هم به بی ام و گیر داده بود ولی بی ام و گذاشته بود تو کاسه اش
فرهاد
۳ اسفند ۱۳۹۲خوی این ماشین سوپر اسپرته دیگه بایدم در شرایط سخت تست بشه
وگرنه واسه پرایدم با رانندگی پیرمردی اتفاقی نمی افته
در کل ماشینای خیلی بهتر از این هست
البته تاپ گیر هم یه خورده اغراق میکنه
Zonda R
۷ اسفند ۱۳۹۲F.A
استدلالشون
گاهی جذابه
ولی خب
هیچ چیز مورد پسنده همه نیست
امیر
۳ اسفند ۱۳۹۲این ماشین خداییش نسبت به قیمتش نمی ارزه !
کافیه ریویو های توی اینترنت رو بخونید
در ثانی مگه ماشین های دیگه تو همین برنامه تو شرایط معمولی تست میشن ؟ ماشینی که ترمز و کلاچ و فن هاش بعد از چند دقیقه رانندگی سنگین اون طوری بشه اصلا قابل رقابت با سوپرسپرت های دیگه مثل فراری و لامبورگینی نیست !!
yashar
۳ اسفند ۱۳۹۲یکی به این کمپانی بگه خیلی از ماشینارو تو شرایط بدتر از اینم تست کردن اتفاقی نیفتاده.واقعا دفاعیاتش خنده آوره…
a-x1
۳ اسفند ۱۳۹۲عصن تاپ گیر بد، اما ماشین باس برای بدترین شرایط آماده باشه و کار کنه…
از شمال تا جنوب از شرق تا غرب ایران رو باش میرفتی آخ نمیگفت حتا این پ*ر*ا*ی*د !! اونوقت ماشین…. عجبا!!!
زیگما
۳ اسفند ۱۳۹۲از این اتفاق ها قبلا هم افتاده. شرکت فیسکر هم چندی پیش به خاطر چرت و پرت هایی که جرمی گفته بود، ازشون شکایت کرده بودن. دفاع بیش از حد این برنامه از خودرو های بریتانیایی هم که همه میدونن!
سابقه درخشان بی بی سی و زیر مجموعه هاش در خبررسانی درست هم که مشخصه!
فقط BMW
۳ اسفند ۱۳۹۲زیگما با این که زیاد حرفاتو قبول ندارم ولی این یکی رو راست گفتی همش تبلیغ ماشین های انگلیسیه
shayan
۳ اسفند ۱۳۹۲خوشم اومد حداقل واقع بینی نه مثل بعضی ها … ولش کن دمت گرم
a-x1
۳ اسفند ۱۳۹۲برنامه تاپ گیر که بیشتر مردم دنیا نیگا میکنن، تاپ گیر بریتانیا هست و هدف اصلی و اول این برنامه بازار بریتانیا هست و مجری ها هم انگلیسی و مثل همه وطن دوست هستند، بر جنس انگلیسی نظر مثبت بیشتری دارند حتی اگه آشغال باشه، بیننده خودش باید تشخیص بده که کجا طرف داره بررسی میکنه ماشین رو یا داره شوخی کنایه و یا هرچی..
مجموع تاپگیر شامل:
تاپ گیر بریتانیا
تاپ گیر آمریکا
تاپ گیر استرالیا
تاپ گیر روسیه
تاپ گیر مکزیک اوکراین رومانی شیلی و خیلی از کشور های دیگر…
اما محبوب ترینش به خاطر همین غیر یکنواختی و اشتباه های بزرگ!! و غیر خشک برنامه ی تاپ گیر بریتانیا است.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ اسفند ۱۳۹۲درود .
با این حرفت موافقم :
بیننده خودش باید تشخیص بده که کجا طرف داره بررسی میکنه ماشین رو یا
داره شوخی کنایه و یا هرچی..
Masoud AMG
۳ اسفند ۱۳۹۲تو این قضیه هر کدوم سنگ خودشونو به سینه میزنند تاپ گیر برای به دست آوردن دل کسایی که ماشینی غیر از این دارن والبته برند هایی که شناخته شده تر هسنتد و در مقابل خودرو ساز دانمارکی از این ناراحته که این حرفهای شاید درست ! تو یه برنامه پر بیننده میتونه تو فروشش تاثیر مستقیم بزاره و بد بخت بشه .
فقط BMW
۳ اسفند ۱۳۹۲شما میتونین برای اینکه مطمئن شین تاپ گیر تبلیغاتیه و تبلیغ ماشین های انگلیسی رو می کنه تو گوگل سرچ کنین top gear bmw x6 فصل 14 قسمت 7 رو بگیرین ببینین بعد تو یوتیوب bmw x6 snow diriting رو سرچ کنین بعد مطمئا میشین
shayan
۳ اسفند ۱۳۹۲اون برنامرو خودم دیدم از اون موقع به بعد اصلا دیگه تاپ گیر نگاه نمیکنم اصلا دیگه بی بی سی نگاه نمیکنم چون فقط دارن از بریتانیایی ها حمایتو آلمانهارو خراب میکنن خب دیگه مشخصه هدفشون چیه دیگه آدم باید بلانسبت خر باشه ندونه پشت این همه بازی چیه دیگه بعد اون برنامه هرچی از دهنم دراومد به این انگلیسی ها گفتمو قسم خوردم دیگه نگاه نکنم
فقط BMW
۵ اسفند ۱۳۹۲خوبه هنوز آدمهایی مثل شما هستن اینا رو بفهمن
بهزاد
۳ اسفند ۱۳۹۲در وهله ی اول تا به حال نظرات برنامه ی تاپ گیر رو فروش خودروها تاثیری نداشته.
این برنامه چندین بار خودروهای انگلیسی رو هم زیر سوال برده و انتقادهای هم به سبک خودشون به این خودروها وارد کردن و نمونه ی بارزش همون خودروی انتخابی مافیا که به جای بنتلی چه خودرویی رو قرار داده بودند! و s کلاس رو به رولزرویس ترجیح دادند و همشون عاشق ساخته های m اسپرت بی ام و هستند و بارها از هندلینک اون تعریف کردندو…
وقتی x6 رو تست کردند به خاطر نداشتن امکانات آفرود و بالا نرفتن از تپه و شیب برفی دیگه چجوری بیان ازش تعریف کنند؟!
میلاد جان عزیز هر گردی گردو نیست و مهندسین شرکتها ممکنه با هم فرسنگها فاصله داشته باشند. نمونه اش تو مسابقات اتومبیل سواری تیم هایی هستند که با همان موتور تیم قهرمان چند دور عقب میوفتن یا همین الان خودروهای اسپرت گران قیمتی هستند که گیربکسشون بعد از 50 هزار کیلومتر غیر قابل استفادس یا بعد از مدت کوتاهی احتیاج به تعویض سوپاپ و رینگ پیستون و توربو و سرسیلندر دارند که با معیارهای امروزی هم خوانی ندارد ولی به خاطر داشتن رکوردهای خوب در شتاب و سرعت مهندسی دوام رو فدای اعداد میکنند.
فقط BMW
۵ اسفند ۱۳۹۲کی میگه x6 امکانات آفرود نداره بهتره اول درباره ماشین تحقیق کنی بعد نظر بدی همین دیرفتش تو برف رو خود تستر بی ام و تست میکنه و فقط و فقط در جواب تاپ گیر!!!
سامان
۳ اسفند ۱۳۹۲من هیچ کدوم از نظرهای بچه ها رو نخوندم و فقط نظره خودمو در مورده جواب دفاعیات اون کمپانی میخوام بدم :وقتی یک کمپانی اقدام به ساخت سوپر کار میکنه و قیمته سوپر کارشو به این اندازه میزاره باید همه جوانبشو در نظر بگیره و یک سوپر کار کامل تحویل بده
یعنی چی که خرابی کلاچ بعد از یک ساعت رانندگی و دریفت های متعدد اتفاق افتاده ، ببخشیدا اگر هدف سوپر کار ساختن اینه که ماشین تو بهترین شرایط آب و هوایی یک مسیر مستقیم رو سرعت بره و رکورد بزنه پس همچین ماشینی باید انداخت سطل زباله
بعدشم اینتر کولر ماشین خراب شده به خاطر سرعت های بالا و مصرف 50 لیتر بنزین!!!! پس شما سوپر کار ساختین که فقط ادعای عددش کنید که فلان مقدار اسب بخاره و فلانو بیسار و هیچ کس نباید باهاش سرعت بره و به ماشین فشار بیاره
واقعاً ادعاهای کمپانیه چرته در این مورده ها
البته در مورده اون شتاب و اون سرعت که تو پیست رفته و قیمت اتومبیل حق با کمپانیه ولی باید اینو در نظر بگیریم منظور از جرمی قیمتی که گفته(800.000) منظورش تو انگلیس بوده با احتساب مالیات و باقیه عوارض بوده یا نه منظورش فروشه خوده کمپانی بوده (چون اگر نگاه کنین تو اکثر برنامه ها قیمت هایی که جرمی میگه طبق قیمت تمام شده تو انگلیسه(با احتساب مالیات و بقیه کوفت و زهره ماری ها که تو انگلیس وجود داره) و با قیمت کمپانی متفاوته)
در ضمن در مورده نظره جرمی کلارکسون و جیمز می و ریچارد هموند در مورده ماشین های انگلیسی : واقعاً ماشین های انگلیسی با کیفیت هستند و در این کشور کمپانی هایی همچون جگوار ، استون مارتین و بنتلی و رولزرویس و لندروور و …… وجود دارند و جرمی و تاپ گیر انگلستان حق دارند در مورد کیفیت و صلابت وراحتی و قدرت و … صحبت کنند و هیچ ماشینی رو عالی ندونند ولی اگر تو برنامه هاشون نگاه کرده باشین در مورده خیلی کمپانی ها طرفداری کردند
همونطور که ایتالیا (فراری و لامبورگینی و …)در مورده در مورده سرعت و قدرت ادعا داره و همینطور که آلمان(بنز ، بی ام و ، پورشه ، آئودی و …) بازم در مورده کیفیت و تکنولوژی و سرعت ادعا داره
و آمریکا ادعا در کیفیت و ساخت ماشین های عضلانی و قدرتمند و بهترین وانت های دنیا
پس نگیم الکی طرفداری میکنند ، هنوز با کیفیت ترین و تنها ماشینی که میشه همه چیزشو به سلیقه خودت دیزاین کنی مربوط به خودشه (رولز رویس و بنتلی)، هنوز بهترین ماشین آفرود دنیا تولید خودشه(لند روور) ، هنوز با کیفیت ترین ماشین اسپرت ماله خودشه(استون مارتین و جگوار البته از پورشه وفراری نباید غافل شد ولی منظور استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد در ساخت اتومبیله که شامل همه چیز میشه ) البته تو خیلی از برنامه هاشون هم مسخره ماشین های خودشون کردن :دی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ اسفند ۱۳۹۲درود .
این یعنی چی ؟؟؟؟؟
((( واقعاً ماشین های انگلیسی با کیفیت هستند و در این کشور کمپانی هایی همچون جگوار ، استون مارتین و بنتلی و رولزرویس و لندروور و …… وجود دارند و جرمی و تاپ گیر انگلستان حق دارند در مورد کیفیت و صلابت وراحتی و قدرت و … صحبت کنند و هیچ ماشینی رو عالی ندونند )))
جگوار و لندروور الان دسته تاتاموتورزه هتد هست . کجای کاری ؟؟؟
بنتلی و رولزرویس هم که دست فولکس و ب ام و است . اگه این خریدارها
نبودن که تا الان باید براشون فاتحه میخوندی ؟؟؟
استون هم که موتوراشو از بنز میگیره .
در ضمن نکنه توقع داری وقتی پول ماشینهایی چون بنتلی و رولزرویس و …
را میدهی ، با کابین تک رنگ مواجه بشی ؟؟؟
میباخ هم همین بود . تازه اپشن استفاده از سنگ گرانیت در داخلش هم بود .
ژاپن با اون کوچیکیش مدیریتش از سیاستمدار ها و استعمار گرانی همچون
فرانسه و انگلیش خیلی بیشتره . انگلیس انگشت کوچیکه ی ژاپن و المان و
امریکا نمیشه .
در ضمن لندروور قبل ازینکه افرودر خوبی باشه ، نرمترین شاسی بلند جهان
بود . نرمیش حرف نداشت .
سامان
۳ اسفند ۱۳۹۲میلاد جان تو که داری میگی جگوار و لندر رور دست تاتاموتورز هنده، آخه هند چی داره که بخوات تو این ماشینها به کار ببره، علم اتومبیل داره ؟؟؟؟تکنولوژیشو داره ؟؟؟ مهندسیشو داره ؟؟؟؟ تا الان آیا چیزی تو این اتومبیل توسط مهندسین هند پیاده شده ؟؟؟؟ فقط اومده این کمپانی ها سهامشونو خریده و هنوز تا هنوزه همه چیز این کمپانی ها(مهندسی ، طراحی ، تولید و ….. )دست انگلیسی هاست
پس نتیجه میگیریم فقط سهامشو خریدن و مدیریت مالی این کمپانی ها دستشونه (چون هند هم مثل چین جدیداً جز کشورهایی شده که پولداران جدید توش به وجود اومده که قدرت خرید سهام های شرکت های بزرگ رو دارن )
و اینکه بنتلی و رولزرویس دست این کمپانیهاست آیا میگن این ماشین ها ساخت آلمان هستن ؟؟؟ نخیر میگن تولید وساخت انگلیس و مهندسین انگلیسه
در ضمن من در مورد استون مارتین این حرفو زدم : هنوز با کیفیت ترین ماشین اسپرت ماله خودشه(استون مارتین و جگوار البته از پورشه وفراری نباید غافل شد ولی منظور استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد در ساخت اتومبیله که شامل همه چیز میشه ) و هیچ اشاره ایی به موتور استون نکردم
پس منکر کیفیت و ساخت انگلیس نشیم و خیلی مواقع تو برنامشون جیمز و ریچارد از ماشین هایی طرفداری کردن که جرمی بدش میومده مثل پورشه که هر 2 تاییشون دارنش ولی جرمی بدش میات ، حتی نشون به اون نشون که خودش تو برنامه قسمت های قبلی در مورده بنز اس کلاس خودش گفت که داشته میرفته باهاش خونه و خواسته یه عکاس رو زیر بگیره ولی نتونسته و به طنز اومد سیستم پیشرفته بنز رو مسخره کرد که نشون بده بنز چه سیستم پیشرفته ایی داره (خودش در مورده اس کلاس چیزه خاصی نمیگه ولی خودش خریده )
پس برنامه تاپ گیر خیلی نسبت به برنامه های دیگه واقعیت گراتره و هدف این برنامه خراب کردن ماشین هاست و عیب هاشون رو گفتن ، نه اینکه فقط تعریف کنن
زیگما
۳ اسفند ۱۳۹۲میلاد واکسهال رو هم نگفتی دست جی ام هست.
فکر نکنم بریتانیا بغیر از مکلارن کمپانی خودروساز تولید انبوه مستقلی داشته باشه…..
shayan
۴ اسفند ۱۳۹۲آقا سامان مگه رولزرویس و بنتلیو انگلیس تولید میکنه اینارو که فولکس واگونو و بی ام و موتوراشو میزنن که نکنه میخوای بگی در ساخته بدنه اینها تبهر دارن بابا پدربزرگ من لندرور داشت وقتی باهاش میرفتیم بیرون انگار کل بدنش موقع دست انداز یا تکون ماشین از محور جدا میشد بعدم سربندی میشد بابا این انگلیسی ها تویه رویه هوا سربند کردن هم مهارت دارن وقتی میشینی توش انگار سوار خر شدی البته بگم حداقل خر یکم نرمتره ولی این خدایش دهنه… سرویس میکنه
امیر
۳ اسفند ۱۳۹۲خرابی کلاچ بعد از یک ساعت صورت گرفته ؟! تازه کمپانی میاد دفاعیه میزاره میگه چون باش تو هوای سرد رانندگی کردن و سخت رانندگی کردن ؟! نکنه دلشون میخواست تستو تو دمای 40 درجه بالای صفر بیان ازش بگیرن ؟! که ماشینشون سردش نشه یهو ؟!
یادمه یه زمانی یه کیلیپ بود طرف جنسیس کوپه مدل قدیمیشو میتابوند ، یه ربع پشت سر هم داشت میتابوند ماشینو و تیک آف داشت میکرد با ماشین ، بعدم ماشینو خاموش کرد حالا شد ، دیگه روشن نمیشد ماشین ، همه نظر داده بودن که آشغال ماشین و فلان ، در صورتی که قیمتش فقط 25000 دلاره این ماشین ، حالا این دانمارکی 800000 دلار نه ، همون 660000 هم نه آقا اصلا 600000 قیمت داره ، میاد وسط پیست دو سه تا پیچ سنگین رد میکنه که نباید موتورش آتیش بگیره که ، داره قیمت ۴تا مرسدس sls پول میدی براش . این نشد هرکی رسید بیاد یه میاشین بسازه قیمت بالا بذاره روش فقط به خاطر اینکه رکورد باش بزنه که . منم اگه یه زمانی خواستم اینقد پول بدم واسه ماشین اینو سوار نمیشم ، لکسس بده این همه سال که تازه از قبل هم تجربه ی تیوتا پشتش بوده اومد یه lfa داد بیرون بعد چند ملیون دستگاهی که تولید کرد تازه تونست سوپر ماشین بده بیرون ، این دانمارکی معلوم نیست از کجا پیداش شده میخواد پوز همرو بزنه تازه .
در مورد حرف دوستمونم که گفتن انگلیس و فرانسه رو قبول ندارن هم باید بگم ، فرانسه که آشغال تولید میکنه ، ماشینای کره ای شرف دارن به این فرانسویا ، اللته اینم بگم که بوگاتی فقط و فقط به نام فرانسه تموم شده و تموم قسمتای اصلیشو آلمانیا واسش زدن به این خاطر خوبه ، به هر حال بوگاتی رو فاکتور میگیریم از فرانسه .انگلیسیهام فقط ادعا دارن ، اگه به اندازه x کیفیت و مرغوبیت داشته باشن به اندازه ی 10x ادعا دارن اینا ، قیمتاشونم که گرون میزارن دال بر همین موضوع هست ، منم متنفرم از انگلیسیا .
در کل ماشین یعنی آلمان و ژاپن . ایتالیایا هم حرف ندارن ولی بیشتر تو کار سوپر ماشین و اینان.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ اسفند ۱۳۹۲درود .
دوست عزیز میتونی برای من منبع بیاری که بوگاتی مهندسیش برای فرانسه است ؟؟؟
فولکس صاحب برند بوگاتی است .
در ضمن برو مطلب موتورهای 16 سیلندرو بخون تا موتجه بشی که اول فولکس
موتور 16 سیلندر و برای چه ماشینایی ساخت .
درسته که بوگاتی اصلش برای فرانسه بوده . ولی وقتی فولکس پول برندشو
پرداخت کرد و خریدش ، اونو دوباره زنده کرد .
shayan
۳ اسفند ۱۳۹۲موتورهایه بوگاتی ساخت فولکس واگنه آلمانه
Zonda R
۷ اسفند ۱۳۹۲F.A
ولی این برنامه باعث میشه
تسته خیلی از ماشینها
و
رقابتشونو ببینیم
ایرانی
۳ اسفند ۱۳۹۲به هر حال انگلیسها مغرورن…
hrf
۳ اسفند ۱۳۹۲تاپ گیر بیشتر جنبه سرگرمی داره که در کنارش بعضی وقتا میشه یه چیزی یاد گرفت. ب خاطر همین هس ک اینقدر بیننده داره. اگر صرفا علمی بود نصف الان هم بیننده نداشت
اصغری
۳ اسفند ۱۳۹۲آها این شد یه حرف درست. تبلیغات تبلیغات و بازم تبلیغات
رضا احمدى
۳ اسفند ۱۳۹۲انگلیسیا همیشه همین طورن.رو هرچیزى که انگلیسى نباشه یه عیبى میزارن تا بلکه بتونن ضایعش کنن.
Zonda R
۴ اسفند ۱۳۹۲پدال ممنون
مطلب خوبی بود
امیر
۴ اسفند ۱۳۹۲آقای میلاد خان .
من هم همینو گفتم شما یه با دیگه یه نیگا بنداز ببین من چی نوشتم . گفتم بوگاتی هم به این خاطر خوبه که قسمت اصلیشو آلمانیا ساختن واسش . این چه ربطی داشت به اینکه من یه مطلب برات بیارم که مهندسیش مال فرانسس ؟؟ وقتی خودم دارم میگم آلمان ساختش ؟
آخه فرانسه رو چه به ساخت موتور 16 سیلندر ؟؟ فرانسه همون بهتر که بیاد ماشیناشو به ما ایرانیای بدبخت بفروشه .
خواهشن مطلبی که من نوشتم رو کامل بخونین بعد نظر بدین
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ اسفند ۱۳۹۲درود امیر .
من همه ی اون کامنتت و قبول دارم . ولی خودت این جملتو بخون :
البته اینم بگم که بوگاتی فقط و فقط به نام فرانسه تموم شده و تموم
قسمتای اصلیشو آلمانیا واسش زدن به این خاطر خوبه ،.
از این جمله ی شما این مشخص میشه که همه کارو فرانسوی ها انجام دادن ، و
قطعه سازیشم المان انجام داده . !!!!!
بهزاد
۵ اسفند ۱۳۹۲میلاد جان در پروژه ی ویرون شرکتها و مهندسین دیگری غیر از آلمانی نژاد هم حضور داشتند مثل طراحانی از قبیل جوزف کابان اهل اسلواکی یا هارتموت وارکوس لهستانی و… و در قطعات هم گیربکس ساخت ریکاردو انگلیس و توربو اگر اشتباه نکنم یا میتسوبیشی یا بورگ وارنر و ترمز ap ریسینگ ایتالیا یا سیستم انتقال و کنترل قدرت به هر چهار چرخ از haldex سوئد و تایر میشلین فرانسه و…
امیر
۴ اسفند ۱۳۹۲نخیر آقا میلاد ، اشتباه برداشت کردین :
اینم بگم که بوگاتی فقط و فقط به نام فرانسه تموم شده . یعنی اینکه فقط اسمش اینه که فرانسویه ولی در اصل نیست ، فقط و فقط به اسم فرانسه تموم شده ولی فرانسه هیچ کاریشو نکرده ، یعنی عملا هیچی ، فقط اسماً فرانسویه ولی رسماً هیچ ربطی به فرانسه نداره ، برا همین هم فاکتور میگیریم از فرانسه اینو .
منظور من این بود
علی عقیلی
۴ اسفند ۱۳۹۲سلام
یکی از دوستان در مورد ارزش انسان در امریکا یه چیزی گفت که براش توضیح میدم .
چرا خیال میکنی تو غرب ادم ها ارزش زیاد تری نسبت به ایرانی ها دارن ؟
امار رسمی دادن که تو امریکا هر 3 ثانیه یه تجاوز جنسی صورت میکیره !!!!!!!!!!!
میدونی یعنی چی ؟ یعنی فاجعه
از کسایی که تو امریکا یا انگلیس بودن بپرس اینا رو .
تو انگلیس ساعت 9 شب به بعد جرات نداری پاتو بزاری بیرون
اگه کسی دیدت همونجا لختت میکنه
اگه بخوای یه ذره مقاومت کنی همونجا کارتو میسازه
یکی از دوستای خودم تو لندن زندگی میکنه
تابستون یه ماه میاد ایران
اون اینا رو بهم گفته .
اون وقت ما تا یک شب تو خیابونا میگردیم تو ایران (خوزستانم)
ازت خواهش میکنم برو تحقیق کن تو اینترنت
نگا به فیلمای هالیوود نکن که اینقد راحتی نشون میدن و تبلیغ میکنن
تو امریکا اگه تو خیابون بر ضد اسراییل کوچکترین حرفی بزنی نابودت میکنن یا بر ضد هلوکاست
چه فک کردی داداش ؟
خودت برو تحقیق کن اینا رو میفهمی .
موفق باشید .
مهران
۴ اسفند ۱۳۹۲شما احتمالا از نیرو های خود جوش نیستی؟ احتمالا به نظر شما پراید 550 اسب بخار قئرت نداره؟
ارشیا
۶ اسفند ۱۳۹۲در آمریکا هر 3 ثانیه یه تجاوز جنسی صورت میگیره؟؟؟؟
یعنی سالی 10.512.000 نفر
یعنی باتوجه به جمعیت آمریکا در 30 سال گذشته همه آمریکایی ها مورد تجاوز قرار گرفتن چه زن چه مرد
عجب جای بدیه این آمریکا
داداش میشه یکم دیگه در مورد آمریکا برامون صحبت کنی؟
surosh abbasian
۴ اسفند ۱۳۹۲پس باید این یارو بیاد یه تست با پرادو اینا انجام بده ببینم چی کار می کنه.
مهران
۴ اسفند ۱۳۹۲خداییش جرمی کلارکسون خیلی وقت ها ناعادلانه و با غرض صحبت میکنه
ash7
۷ اسفند ۱۳۹۲تاپ گیر قبلا هم این کار رو با بی ام و X6 کرده بود
حالا رو اون بد تر بود و تنها نکته ی مثبت x6 رو زیباییش در نظر گرفت!
Hadi
۷ خرداد ۱۳۹۳این کلارکسون واقعا جانبداری میکنه.تا حالا دیدین از یه ماشین اینگلیسی بد بگه
حسین.ّّّّّfluid
۸ مرداد ۱۳۹۳تا وقتی که ما ایرانی ها خودمون باورنکنیم و با عقده از غرب حرف بزنیم وضع همینه زاپن خودش باور کرد زمانی که قدرت ساختن یه خودکارو نداشتن تو فیلم اوشین یه جاییش یادم یه خودکارو جوری میگن المانی که انگارافغانین ولی الان ….. چین خودش باور کرد دنیارو داره میگیره .کره خودش باور کرد نتیجش میبینید با حسرت خوردن هیچی درست نمیشه ما هر کدوممون تو راه پیشرفت ایران چیکار کردیم؟؟؟؟؟؟کل کل بیجا و بدون نتیجه عقاید همدیگرو مسخره میکنیم به امید روزی که هم دل هم صدا بشیم تو راه پیشرفت با تشکر